Tételek ahol a Kar/Egység "Bölcsészet- és Társadalomtudományi Kar" és a mű dátuma "2022"

Vissza
Export [RSS feed] RSS 1.0 [RSS2 feed] RSS 2.0
csoportosítás: Publikációban használt név | csoportosítás nélkül
Válasszon: A | B | C | D | F | G | H | I | J | K | L | M | N | O | P | R | S | T | V | W | Y | Z | Ö | Ü
Találatok száma: 289.

A

Aburezeq Khalil; Kasik László: Gender and Age Differences in Negative Problem Orientation among Palestinian Adolescents.
HUMAN BEHAVIOR, DEVELOPMENT AND SOCIETY, 23 (3). pp. 88-97. ISSN 2651-1762 (2022)

Akhmetova Aigul; Imambayeva Gaysha; Csapó Benő: Reading Strategies and Reading Achievement in Middle School: Kazakhstani Young Learners.
SAGE OPEN, 12 (3). Terjedelem: 15 p.-Azonosító: 215824402211138. ISSN 2158-2440 (2022)

Akhmetova Aigul; Imambayeva Gaysha; Csapó Benő: Young learners’ reading-writing skills in English as FL in Kazakhstan.
BULLETIN OF LN GUMILYOV EURASIAN NATIONAL UNIVERSITY PHILOLOGY SERIES, 28 (3). pp. 167-180. ISSN 2616-678X (2022)

Akhmetova Aigul; Imambayeva Gaysha; Csapó Benő: A study of reading attitude and reading achievement among young learners in middle school.
HELIYON, 8 (7). ISSN 2405-8440 (2022)

Akhmetova Aigul; Soeharto Soeharto; Imambayeva Gaysha; Csapó Benő: Assessing and validating young Kazakhstanis’ reading skills in English, the impact of classroom climate, and their engagement on reading skills.
INDONESIAN JOURNAL OF APPLIED LINGUISTICS, 12 (2). pp. 280-292. ISSN 2301-9468 (2022)

Alawna Hanan: Art as a Means for Women's Voice: Marjane Satrapi's Graphic Novel 'Persepolis' as a Case Study on Oriental Feminist Discourse.
In: Tavaszi Szél 2022 / Spring Wind 2022 Tanulmánykötet I. Association of Hungarian PHD and DLA Students, Budapest, pp. 396-409. (2022) ISBN 9786156457134

Alawna Hanan: A Quest for Women's Emancipation in Palestinian Literature : Sahar Khalifeh's Sunflower.
In: X. JUBILEUMI INTERDISZCIPLINÁRIS DOKTORANDUSZ KONFERENCIA 2021 TANULMÁNYKÖTET = 10th JUBILEE INTERDISCIPLINARY DOCTORAL CONFERENCE 2021 CONFERENCE BOOK. Doctoral Student Association of the University of Pécs, Pécs, pp. 312-321. (2022) ISBN 9789634298199

Alemu Yikunoamlak Mesfin: The Will to Live and Reverence for Life: A Philosophical Base for Biocentrism.
INTERNATIONAL JOURNAL OF APPLIED PHILOSOPHY, 36 (1). pp. 15-25. ISSN 0739-098X (2022)

Alshammari Abdullah Saber; Pikó Bettina; Berki Tamás; Fitzpatrick Kevin M.: Social Differences in Health Behaviours among Jordanian Adolescents.
EUROPEAN JOURNAL OF INVESTIGATION IN HEALTH PSYCHOLOGY AND EDUCATION, 12 (8). pp. 1191-1204. ISSN 2174-8144 (2022)

Amalina Ijtihadi Kamilia; Vidákovich Tibor: Assessment in STEM Problem-Solving: A Systematic Review.
INTERNATIONAL JOURNAL OF ASSESSMENT AND EVALUATION, 29 (2). pp. 63-80. ISSN 2327-7920 (2022)

Amalina Ijtihadi Kamilia; Vidákovich Tibor: An integrated STEM-based mathematical problem-solving test: Developing and reporting psychometric evidence.
Journal on Mathematics Education, 13 (4). pp. 587-604. ISSN 2407-0610 (2022)

Amalina Ijtihadi Kamilia; Vidákovich Tibor: A mathematical problem-solving framework-based Integrated STEM: Theory and practice.
International Journal of Trends in Mathematics Education Research, 5 (1). pp. 1-11. ISSN 2621-8488 (2022)

Amukune Stephen; Caplovitz Barrett Karen; Józsa Krisztián: Game-Based Assessment of School Readiness Domains of 3-8-year-old-children: A Scoping Review.
JOURNAL OF NEW APPROACHES IN EDUCATIONAL RESEARCH, 11 (1). pp. 146-167. ISSN 2254-7339 (2022)

Anantyarta Primadya; Wicaksono Azizul Ghofar Candra: Utilization of Autoplay to Develop Excretion System as Learning Media with Engklek Game Evaluation.
Journal of Natural Science and Integration, 5 (1). pp. 23-34. ISSN 2620-4967 (2022)

Asztalos Veronka Örsike: A halászleány című Bjørnson‐elbeszélés magyar fordításainak háttere.
ACTA HISTORIAE LITTERARUM HUNGARICARUM. ACTA UNIVERSITATIS SZEGEDIENSIS, 37-38 (6-7). pp. 181-199. ISSN 0586-3708 (2022)

B

B. Németh Mária; Tóth Edit; Csíkos Csaba; Korom Erzsébet: A természettudomány tanulásának motivációi a 6. és a 8. évfolyamon [Science Learning Motivation in Grades 6 and 8].
MAGYAR TUDOMÁNY, 183 (11). pp. 1407-1419. ISSN 0025-0325 (2022)

Baba Jafar: The Duality Of “Message Generators”; Analyzing The Role Of Media In Schmid’s Definition Of Terrorism.
In: Tavaszi Szél 2022 / Spring Wind 2022 Tanulmánykötet I. Association of Hungarian PHD and DLA Students, Budapest, pp. 523-528. (2022) ISBN 9786156457134

Badó Attila; Feleky Gábor: Public Perception of the Hungarian Local Government Reform : Results of an Empirical Study.
PUBLIC GOVERNANCE ADMINISTRATION AND FINANCES LAW REVIEW, 7 (2). pp. 59-89. ISSN 2498-6275 (2022)

Balassa Bernadett; Gyorgyovich Miklós; Máté-Tóth András: A vallási szekuritizáció és a sebzett kollektív identitás modellje a magyar társadalomban empirikus adatok alapján.
REPLIKA, 127 (4). pp. 131-147. ISSN 0865-8188 (2022)

Barcsa Krisztina; Máté-Tóth András; Heidl Sára: Varieties of Populism in Hungary : Societal and Religious Discourses Regarding the Refugee Crisis.
In: Populism and Migration. Éditions L'Harmattan, Paris, pp. 144-160. (2022) ISBN 9782343256306

Bencsik Orsolya: Lejegyezhető-e a nyers valóság? : Közelítések egy horvát dokumentarista regény délszláv háborús reprezentációjának a bemutatásához.
BÁRKA: IRODALMI MŰVÉSZETI ÉS TÁRSADALOMTUDOMÁNYI FOLYÓIRAT, 30 (4). pp. 80-86. ISSN 1217-3053 (2022)

Bencsik Orsolya: Végel László és a „hontalan lokálpatriotizmus”.
ACTA HISTORIAE LITTERARUM HUNGARICARUM. ACTA UNIVERSITATIS SZEGEDIENSIS, 37-38 (6-7). pp. 7-26. ISSN 0586-3708 (2022)

Bencsik Péter: A dunai vízlépcsők építésének politikai problémái : Viták a KGST-tagok között, 1948–1966.
ACTA HISTORICA (SZEGED), 147 (2). pp. 3-10. ISSN 0324-6965 (2022)

Bencsik Péter: A kivándorlás és a magyar állampolgárság, 1948-1978.
SZÁZADOK, 156 (4). pp. 811-834. ISSN 0039-8098 (2022)

Bessenyei Vanda; Martus Nikoletta; Szabó-Gajmer Bernadett (szerk.): Szegedi Történészhallgatók Egyesületének Negyedik Konferenciája.
Belvedere Meridionale, Szeged. (2022) ISBN 9786156060594

Buczkó István; Kunos László; Csábi Eszter; Péter Judit: A túlzott nappali aluszékonyság - EDS - kérdéskörének áttekintése a közúti járművezetők egészségi alkalmasságának elbírálásánál.
ORVOSTOVÁBBKÉPZŐ SZEMLE, 29 (11). pp. 70-78. ISSN 1218-2583 (2022)

Bánfi Gréta; Korom Erzsébet: Tanulói aktivitásra alapozott oktatási módszerek alkalmazásának vizsgálata általános és középiskolai tanárok körében.
ISKOLAKULTÚRA: PEDAGÓGUSOK SZAKMAI-TUDOMÁNYOS FOLYÓIRATA, 32(10). pp. 3-21. ISSN 1215-5233 (2022)

Bánfi Gréta; Korom Erzsébet; Fűz Nóra; Kissné Gera Ágnes: Tanulókísérletekre épített, diáktársakkal támogatott természettudományos tanulási program vizsgálata pedagógusok körében.
ISKOLAKULTÚRA: PEDAGÓGUSOK SZAKMAI-TUDOMÁNYOS FOLYÓIRATA, 32 (2). pp. 43-60. ISSN 1215-5233 (2022)

Béla Bálint: Hermányi Dienes József és az erdélyi unitáriusok.
KERESZTÉNY MAGVETŐ, 128 (1). pp. 22-41. ISSN 1222-8370 (2022)

Bónus Lilla; Korom Erzsébet: Mobiltechnológiával támogatott kutatásalapú tanulás.
MAGYAR PEDAGÓGIA, 122 (2). pp. 109-124. ISSN 0025-0260 (2022)

Büky László: Egy Karinthy-karcolat tartalomszerkesztési eljárása ‒ Nepenthes.
MAGYAR NYELV, 118 (2). pp. 203-209. ISSN 0025-0228 (2022)

C

Calchei Marcela; Barrett Karen Caplovitz; Amukune Stephen; Józsa Krisztián: Comparative study of Russian- and Romanian-speaking students’ mastery motivation in the Republic of Moldova.
COGENT EDUCATION, 9 (1). ISSN 2331-186X (2022)

Chen Luyu; Mehdizadkhani Milad: Disney’s Two Versions of Mulan (1998, 2020) and Twitter: A Reception Study in Terms of (Im)politeness.
Journal of Intercultural Communication Research, Latest articles. ISSN 1747-5759 (2022)

Csapó Benő: Nagy József szerepe a pedagógiai értékelés magyarországi fejlődésében.
ISKOLAKULTÚRA: PEDAGÓGUSOK SZAKMAI-TUDOMÁNYOS FOLYÓIRATA, 32 (11). pp. 6-17. ISSN 1215-5233 (2022)

Csapó Benő: Social determinants of mathematics and science achievement in historical context.
CURRENT OPINION IN BEHAVIORAL SCIENCES, 46. ISSN 2352-1546 (2022)

Csapó Benő: A gondolkodás fejlesztése és a tudás alkalmazása a természettudomány diagnosztikus értékelésének tartalmi kereteiben [Development of Thinking and Application of Knowledge in the Frameworks for Diagnostic Assessment of Science].
MAGYAR TUDOMÁNY, 183 (11). pp. 1383-1394. ISSN 0025-0325 (2022)

Csibri Péter; Tanács Attila: Virtuális valóság alkalmazások orvosi terápiák segítésére.
In: X. Magyar Számítógépes Grafika és Geometria Konferencia. NJSZT, Budapest, pp. 66-71. (2022) ISBN 9789634218715

Csikós Zsuzsanna: Latin-Amerika.
In: Egy világraszóló történet: Az 1956-os magyar menekültválság kézikönyve. Magyar Történelmi Emlékek Kézikönyvek . Bölcsészettudományi Kutatóközpont Történettudományi Intézet, Budapest, pp. 477-486. (2022) ISBN 9789634163480

Csikós Zsuzsanna: "Még van életünk ezen a földön".
In: Mint a vigyázó istenek arca : 20 kortárs kolumbiai költő. Petőfi Irodalmi Ügynökség Nonprofit Kft, Budapest, pp. 165-180. (2022) ISBN 9786156244239

Csikós Zsuzsanna; Tóthné Jancsó Katalin; Katona Eszter: Un océano. Distintos destinos 1492-1522-2022 : libro de resúmenes.
Szegedi Tudományegyetem Bölcsészettudományi Kar Hispanisztika Tanszék, Szeged. (2022) ISBN 9789633069059

Csordás Georgina; Matuszka Balázs; Sallay Viola; Martos Tamás: Assessing meaningful work among Hungarian employees: testing psychometric properties of work and meaning inventory in employee subgroups.
BMC PSYCHOLOGY, 10 (1). Terjedelem: 10 p.-Azonosító: 56. ISSN 2050-7283 (2022)

Csábi Eszter; Gaál Veronika; Hallgató Emese; Schulcz Rebeka Anna; Katona Gábor; Benedek Pálma Edina: Increased behavioral problems in children with sleep-disordered breathing.
ITALIAN JOURNAL OF PEDIATRICS, 48 (1). ISSN 1720-8424 (2022)

Csányi Róbert; Molnár Gyöngyvér: A tesztmegoldási motiváció szerepe az alacsony téttel rendelkező tesztek eredményeinek értékelésében.
ISKOLAKULTÚRA: PEDAGÓGUSOK SZAKMAI-TUDOMÁNYOS FOLYÓIRATA, 32 (1). pp. 44-63. ISSN 1215-5233 (2022)

Csíkos Csaba: Kutatásmódszertani alapismeretek a kutatásalapú pedagógusképzésben.
In: A didaktika kézikönyve. Akadémia Kiadó, Budapest, pp. 799-823. (2022) ISBN 9789634548423

Csíkos Csaba: Metacognitive and Non-Metacognitive Processes in Arithmetic Performance: Can There Be More than One Meta-Level?
JOURNAL OF INTELLIGENCE, 10 (3). ISSN 2079-3200 (2022)

Csíkos Csaba; Biró Fanni; Szabóné Szitányi Judit: Incorporating Humor into Mathematical Word Problems: Is there a Negative Effect on Students' Performance?
INTERNATIONAL JOURNAL OF INSTRUCTION, 15 (3). pp. 1079-1098. ISSN 1694-609X (2022)

D

Dancs Katinka; Kinyó László: After 30 transitional years of democracy: How do young people participate in society and evaluate democracy in Hungary?
In: Reconstructing Democracy and Citizenship Education. Routledge Publishing, London, pp. 74-90. (2022) ISBN 9781003140528

Danka Balázs: Marek Stachowski, Kurzgefaßtes etymologisches Wörterbuch der türkischen Sprache.
MAGYAR NYELV, 118 (1). pp. 91-94. ISSN 0025-0228 (2022)

Deli Zsolt Pál: The bilingualism of Hungarians in the United Kingdom and Ireland: Possible language contact effects in the language use of immigrant communities. A work in progress.
ARGUMENTUM, 18. pp. 306-336. ISSN 1787-3606 (2022)

F

Fajt Anita: Héber betűkkel magyarul – Daniel Klesch nyelvelméleti nézeteiről és költői kísérleteiről.
MAGYAR KÖNYVSZEMLE, 138 (1). pp. 1-40. ISSN 0025-0171 (2022)

Farida Farida; Nanang Supriadi; Siska Andriani; Dinda Pratiwi Dona; Suherman Suherman: STEM approach and computer science impact the metaphorical thinking of Indonesian students’.
RED: REVISTA DE EDUCACIÓN A DISTANCIA, 22 (69). pp. 1-15. ISSN 1131-8783 (2022)

Fejes József Balázs; Bugyi Anett; Szűcs Norbert; Tóth Edit: Szülői preferenciák és tapasztalatok az általános iskola választásával összefüggésben.
GYERMEKNEVELÉS: ONLINE TUDOMÁNYOS FOLYÓIRAT, 10 (4). pp. 26-49. ISSN 2063-9945 (2022)

Fejes József Balázs; Mezei Tímea; Vígh Tibor; Szenczi Beáta; Rausch Attila: A Tanári Felelősség Kérdőív és a Tanári Hatékonyság Kérdőív működése pedagógusok és pedagógusjelöltek körében.
ISKOLAKULTÚRA: PEDAGÓGUSOK SZAKMAI-TUDOMÁNYOS FOLYÓIRATA, 32 (5). pp. 3-26. ISSN 1215-5233 (2022)

Fejes József Balázs; Szűcs Norbert: Megfogyva bár… Helyzetkép a tanodák finanszírozási hátteréről.
ESÉLY: TÁRSADALOM ÉS SZOCIÁLPOLITIKAI FOLYÓIRAT, 33 (3). pp. 49-70. ISSN 0865-0810 (2022)

Ferwagner Péter Ákos: Antoun Saadeh and the Concept of the Syrian Nation.
In: Histories of Nationalism beyond Europe. Springer International Publishing, Cham, pp. 35-51. (2022) ISBN 9783030926755; 9783030926762

Ferwagner Péter Ákos: Első világháborús francia katonai "jelenlét" a Közel-Keleten.
In: Konfliktusok interdiszciplináris megközelítésben. Magyar Hadtudományi Társaság, Pécs, Budapest, pp. 145-162. (2022) ISBN 9786155954115

Ferwagner Péter Ákos: Irak lázadása, 1920.
ACTA HISTORICA (SZEGED), 147/2. pp. 11-20. ISSN 0324-6965 (2022)

Ferwagner Péter Ákos: Soldats hongrois en Palestine : lutte à côté des Ottomans contre les Britanniques, 1916-1918.
ÉTUDES SUR LA RÉGION MÉDITERRANÉENNE – MEDITERRÁN TANULMÁNYOK, 32. pp. 165-177. ISSN 0238-8308 (2022)

Ferwagner Péter Ákos: Diverzitás és homogenitás a modern libanoni társadalomban.
In: DIH : Diverzitás és homogenitás a történelemben, a társadalomban és a környezetben. Martin Opitz Kiadó, Budapest, pp. 32-38. (2022) ISBN 9789639987999

Ferwagner Péter Ákos: L'insurrection malgache de 1947 vue par la presse hongroise.
In: Marges impériales en dialogue. Échanges, transferts, interactions et influences croisés entre les espaces postcoloniaux francophones et la périphérie soviétique européenne dans la seconde moitié du XXe siècle: Actes du colloque international d’histoire or. Éditions Codex; Université de Pécs, Condé-en-Normandie, pp. 83-99. (2022) ISBN 9782918783268

Forgács Tamás: Balázsi József Attila – Kiss Gábor, Népies szólások, közmondások és életbölcsességek enciklopédiája.
MAGYAR NYELV, 118 (1). pp. 94-101. ISSN 0025-0228 (2022)

Forgács Tamás: Bárdosi Vilmos 70 éves.
MAGYAR NYELV, 118 (3). pp. 380-383. ISSN 0025-0228 (2022)

Forgács Tamás; Németh Miklós; Sinkovics Balázs (szerk.): A nyelvtörténeti kutatások újabb eredményei XI.
SZTE BTK Magyar Nyelvészeti Tanszék, Szeged. (2022) ISBN 9789633069097

Fábián Gabriella; Nagyné Frauhammer Krisztina: Felcsíki áldást hozó szokások Székely László kutatásai nyomán.
In: Énlaka-konferenciák VIII. Pro Énlaka Alapítvány; Nemzetstratégiai Kutatóintézet; PTE; Orbán Balázs Intézet Egyesület, Gheorgheni, pp. 193-207. (2022) ISBN 9786069811719

Földi Fanni; Józsa Krisztián: A Hangszertanulási motiváció kérdőív magyar adaptációja.
ISKOLAKULTÚRA: PEDAGÓGUSOK SZAKMAI-TUDOMÁNYOS FOLYÓIRATA, 32 (5). pp. 96-109. ISSN 1215-5233 (2022)

Földi Fanni; Szabó Norbert; Józsa Krisztián: A szülők motiváló szerepe a hangszertanulásban.
NEVELÉSTUDOMÁNY: OKTATÁS KUTATÁS INNOVÁCIÓ, 10 (4). pp. 5-18. ISSN 2063-9546 (2022)

Füzi Péter: Tandori Dezső pályakezdése folyóiratokban és antológiákban.
ACTA HISTORIAE LITTERARUM HUNGARICARUM. ACTA UNIVERSITATIS SZEGEDIENSIS, 37-38 (6-7). pp. 301-312. ISSN 0586-3708 (2022)

G

Gajdics Janka; Jagodics Balázs: Mobile Phones in Schools: With or Without you? Comparison of Students' Anxiety Level and Class Engagement After Regular and Mobile-Free School Days.
TECHNOLOGY KNOWLEDGE AND LEARNING, 27 (4). pp. 1095-1113. ISSN 2211-1662 (2022)

Gere Zsolt: Vörösmarty két névnapi köszöntője és a Laura-versek.
ACTA HISTORIAE LITTERARUM HUNGARICARUM. ACTA UNIVERSITATIS SZEGEDIENSIS, 37-38. pp. 29-54. ISSN 0586-3708 (2022)

Glässer Norbert: Egy könyvtár dokumentumainak margójára.
In: Szegedtől Jeruzsálemig : A Löw könyvtár története. Szerzői kiadás, Szeged, p. 7. (2022) ISBN 9786150138299

Glässer Norbert; Zima András: Az „izraelita paritástól” a felekezetközi kapcsolatokig a 19. század végi Óbecsén: A lokalitás szerepe egy modernizálódó járási elitben.
KORALL: TÁRSADALOMTÖRTÉNETI FOLYÓIRAT (87). pp. 95-118. ISSN 1586-2410 (2022)

Gosztolya Gábor; Tóth László Tamás; Svindt Veronika; Bóna Judit; Hoffmann Ildikó: Using Acoustic Deep Neural Network Embeddings to Detect Multiple Sclerosis From Speech.
In: ICASSP 2022 - 2022 IEEE International Conference on Acoustics, Speech and Signal Processing (ICASSP). IEEE, pp. 6927-6931. (2022) ISBN 9781665405409

Gyimesi Timea: Nomadiser nos paradigmes. L'apport de Deleuze et Guattari au tournant pragmatique (écologique) en littérature.
ACTA UNIVERSITATIS SZEGEDIENSIS DE ATTILA JOZSEF NOMINATAE ACTA ROMANICA, 33. pp. 45-55. ISSN 0567-8099 (2022)

Gál Zita; Kasik László; Jámbori Szilvia; Fejes József Balázs; Nagy Krisztina: Social problem-solving, life satisfaction and well-being among high school and university students.
INTERNATIONAL JOURNAL OF SCHOOL AND EDUCATIONAL PSYCHOLOGY, 10 (1). pp. 170-180. ISSN 2168-3603 (2022)

Gévayné Janurik Márta; Józsa Krisztián: Long-Term Impacts of Early Musical Abilities on Academic Achievement: A Longitudinal Study.
JOURNAL OF INTELLIGENCE, 10 (3). Terjedelem: 18 p.-Azonosító: 36. ISSN 2079-3200 (2022)

H

Habók Anita; Magyar Andrea; Molnár Gyöngyvér: English as a foreign language learners’ strategy awareness across proficiency levels from the perspective of self-regulated learning metafactors.
FRONTIERS IN PSYCHOLOGY, 13. ISSN 1664-1078 (2022)

Habók Anita; Magyar Andrea; Molnár Gyöngyvér: Investigating the Relationship Among English Language Learning Strategies, Language Achievement, and Attitude.
FRONTIERS IN PSYCHOLOGY, 13. Terjedelem: 9-Azonosító: 867714. ISSN 1664-1078 (2022)

Hegyi Ádám Alex: Bázeli disputációk hungarus paratextusai 1586–1759.
In: Az iskolák fölöttébb szükséges voltáról. Institutul Teologic Protestant din Cluj-Napoca; Egyetemi Műhely Kiadó, Kolozsvár, pp. 146-159. (2022) ISBN 9786069484791; 9786068886893

Hegyi Ádám Alex: Die Schaffung von Kulturlandschaft im Südosten Ungarns. Die Rolle des Tabakanbaus 1749–1819.
Yearbook of the Society for 18th Century Studies on South Eastern Europe, 5. pp. 48-62. ISSN 2707-6091 (2022)

Hegyi Ádám Alex: Elhallgatott múlt : egyháztörténet-írás Vésztőn 1714 és 1794 között.
In: Az egyháztörténet-írás története Magyarországon. University of Miskolc Faculty of Humanities, Miskolc, pp. 352-361. (2022) ISBN 9789633582671; 9789633582688

Hegyi Ádám Alex: Olcsai Gaál András (?–1742) hagyatéka (1717–1777).
MAGYAR KÖNYVSZEMLE, 138 (2). pp. 243-251. ISSN 0025-0171 (2022)

Hegyi Ádám Alex: Református gyülekezet alapítása Csanyban (Csanytelek) 1753-ban.
In: Hagyomány Identitás Történelem 2021. Károli Gáspár Református Egyetem Hittudományi Kar Egyháztörténeti Kutatóintézet, Budapest, pp. 85-104. (2022)

Hegyi Ádám Alex: Szepesy Ignác pécsi püspök : Méreg Martin – Molnár Dávid – Schmelczer-Pohánka Éva (szerk.): Tudomány és kutatás a Klimo Könyvtárban. „A hazának hű őre és oszlopa” Szepesy Ignác pécsi püspök emlékezete. A 2018. október 4-én rendezett tudományos konferencia tanulmányai.
DÉLVIDÉKI SZEMLE : TÖRTÉNETTUDOMÁNYI FOLYÓIRAT, 9 (1-2). pp. 83-86. ISSN 2416-223X (2022)

Hegyi Ádám Alex: Zeit, Erinnerung, Wahrsagerei: Was dachten die Reformierten des 18. Jahrhunderts im Königreich Ungarn von der Zeit?
CODICES MANUSCRIPTI, Supplementum 19 (April). pp. 157-164. ISSN 0379-3621 (2022)

Hegyi Ádám Alex; Cora Zoltán (ford.): The Idol Moloch in the Church : The Interconnection of Calvinist Identity and the Memory of Reformation in the South-Eastern Part of the Hungarian Kingdom in the 18th Century.
STUDIA UNIVERSITATIS BABES-BOLYAI THEOLOGIA REFORMATA TRANSYLVANICA, 67 (2). pp. 138-162. ISSN 1582-5418 (2022)

Hegyi Ádám Alex; Losonc Ilona; Redenczki István; Szabadi István; Szász Lajos; Tóth Levente; Veres Tünde (forráskiad.): Összeírások és egyházlátogatások a Békési Református Egyházmegyében 1721 és 1820 (1831) között.
Tiszántúli Református Egyházkerület Levéltára, Debrecen. (2022) ISBN 9789638209320

Hegyi Ádám Alex; Rózsa Katinka (ford.): Der Buchhandel zwischen der Stadt Basel und dem Königreich Ungarn im 18. Jahrhundert: Die Rolle der reformierten Studenten bei der Umgestaltung des Buchhandels.
Mitteilungen der Gesellschaft für Buchforschung in Österreich, 23 (1). pp. 21-33. (2022)

Hercz Mária; Zewude Girum Tareke; Okiri Peter Ochieng; Pozsonyi Ferenc: Family as the starting point of education: A research on parents' beliefs.
In: Új kutatások a neveléstudományokban 2021 : A neveléstudomány válaszai a jövő kihívásaira. SZTE BTK Neveléstudományi Intézet; Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Tudományos Bizottság, Szeged, Budapest, pp. 89-100. (2022) ISBN 9789633068960

Hermann Zoltán; Molnár Gyöngyvér: A koronavírus-járvány okozta rendkívüli oktatási helyzet hatása a tanulói teljesítményekre.
In: Fehér könyv a Covid-19-járvány társadalmi-gazdasági hatásairól. ELKH Közgazdaság- és Regionális Tudományi Kutatóközpont, Közgazdaságtudományi Intézet, Budapest, pp. 130-136. (2022)

Hidayatullah Achmad; Csíkos Csaba: Mathematics Related Belief System and Word Problem-Solving in the Indonesian Context.
EURASIA JOURNAL OF MATHEMATICS SCIENCE AND TECHNOLOGY EDUCATION, 18 (4). Terjedelem: 16-Azonosító: em2094. ISSN 1305-8215 (2022)

Horvát Barbara; Martos Tamás: A pszichológiai alapszükségletek kielégülése a karantén alatt - A COVID-19 pandémia tanulságai a mentális egészségre nézve.
In: X. Jubileumi Interdiszciplináris Doktorandusz Konferencia 2021 tanulmánykötet = 10th Jubilee Interdisciplinary Doctoral Conference 2021 conference book. Pécsi Tudományegyetem Doktorandusz Önkormányzat, Pécs, pp. 340-354. (2022) ISBN 978-963-429-819-9

Horváth Márta: Felt versus Perceived Emotions : Fear and Empathy While Reading Poe’s “The Pit and the Pendulum”.
In: Negative Emotions in the Reception of Fictional Narratives. Poetogenesis. Studien und Texte zur empirischen Anthropologie der Literatur (13). Brill | mentis, Leiden, pp. 21-43. (2022) ISBN 9783969752661; 9783957432667

Hárs Endre: Idegen nyelv és nemzeti gyarapodás : Hevesi Lajos (1843–1910) mint kultúraközvetítő.
In: A fordító mint kultúra- és irodalomközvetítő. Transylvanian Museum Society; Partium Kiadó, Kolozsvár, Nagyvárad, pp. 159-172. (2022) ISBN 9786067392180; 9786069673263

Hárs Endre: Vom Nutzen literarischer Fluss- und Sumpflandschaften : Technischer Fortschritt und Naturgestaltung bei Mór Jókai (1825–1904).
In: Melioration und Migration. Wasser und Gesellschaft in Mittel- und Ostmitteleuropa vom 17. bis Mitte des 19. Jahrhunderts. Schriftenreihe des Instituts für Donauschwäbische Geschichte und Landeskunde (25). Franz Steiner Verlag, Stuttgart, pp. 305-323. (2022) ISBN 9783515131452, 9783515131469

Hárs Endre: Wie Gyula Hernádi dem Zeitreisenden begegnete : Eine Episode aus der Geschichte der ungarischen Fantastik.
In: Tonavan Laakso. Eine Festschrift für Johanna Laakso. Praesens Verlag, Wien, pp. 499-513. (2022) ISBN 9783706911597

Hász-Fehér Katalin: Jegyzetek egy szállóige és a sajtónyelv természetrajzához: Arany János (?): „Gondolta a fene”.
ACTA HISTORIAE LITTERARUM HUNGARICARUM. ACTA UNIVERSITATIS SZEGEDIENSIS, 37-38 (6-7). pp. 107-151. ISSN 0586-3708 (2022)

Hódi Ágnes; Gál Anikó; Soós Katalin; Varga Emőke; Tóth Edit; B. Németh Mária: Infokommunikációs technológia az óvodában, az óvodáskorúak otthonában és az óvodapedagógus-képzésben: áttekintés az elmúlt évtized eredményeiről.
MÓDSZERTANI KÖZLEMÉNYEK (2012)-, 62 (2.). pp. 3-18. ISSN 2063-3734 (2022)

Hódosy Annamária: Veganstrukció, avagy bevezetés a fitoszemiológiába.
APERTÚRA, 18 (1). ISSN 1787-7245 (2022)

I

Imre Nóra; Balogh Réka; Gosztolya Gábor; Tóth László; Hoffmann Ildikó; Várkonyi Tamás; Lengyel Csaba Attila; Pákáski Magdolna; Kálmán János: Temporal Speech Parameters Indicate Early Cognitive Decline in Elderly Patients With Type 2 Diabetes Mellitus.
ALZHEIMER DISEASE & ASSOCIATED DISORDERS, 36 (2). pp. 148-155. ISSN 0893-0341 (2022)

J

Jancsó András; Nemes Márk; Szabó Annamária; Csornay Annamária; Fenyvesi Boglárka; Furtado Renáta; Szűcs Bernadett; Tegzes Nóra (szerk.): Ütközéspontok VIII. : A Doktoranduszok Országos Szövetsége Filozófiatudományi Osztály konferenciájának kötete.
Association of Hungarian PHD and DLA Students, Budapest. (2022) ISBN 9786158199186

José Vicente Egas López; Balogh Réka; Imre Nóra; Hoffmann Ildikó; Szabó Martina Katalin; Tóth László; Pákáski Magdolna; Kálmán János; Gosztolya Gábor: Automatic screening of mild cognitive impairment and Alzheimer’s disease by means of posterior-thresholding hesitation representation.
COMPUTER SPEECH AND LANGUAGE, 75. Terjedlem: 13-Azonosító: 101377. ISSN 0885-2308 (2022)

Jovanović Veljko; Rudnev Maksim; Arslan Gökmen; Buzea Carmen; Dimitrova Radosveta; Góngora Vanesa; Guse Tharina; Ho Rainbow T. H.; Iqbal Naved; Jámbori Szilvia; Jhang Fang‑Hua; Kaniušonytė Goda; Li Jingguang; Lim Young‑Jin; Lodi Ernesto: The Satisfaction with Life Scale in Adolescent Samples: Measurement Invariance across 24 Countries and Regions, Age, and Gender.
APPLIED RESEARCH IN QUALITY OF LIFE, 17 (4). pp. 2139-2161. ISSN 1871-2584 (2022)

Jáki Zsuzsanna; Ittzés András; Kiri Edith A.; Sallay Viola; Kővári Magdolna Erzsébet; Tomcsányi Teodóra: Hungarian Psychotherapists' Experiences of the Cooperation with Spiritual Directors and Pastoral Counselors : A Qualitative Study.
In: In the Presence : Studies in the Theory, Training and Practice of Pastoral Counselling. Antropos Mentálhygiénés Egyesület, Budapest, pp. 241-271. (2022) ISBN 9786150153254

Jámbori Szilvia; Kasik László; Fejes József Balázs; Vígh Tibor; Gál Zita: A szociálisprobléma-megoldás vizsgálata személyközpontú megközelítésben serdülők és fiatal felnőttek körében.
ALKALMAZOTT PSZICHOLÓGIA, 22 (1). pp. 37-63. ISSN 1419-872X (2022)

Jámbori Szilvia; Kőrössy Judit; Bohner-Beke Alíz: A pozitív fiatalkori fejlődés vizsgálata az élettel való elégedettség, az élet értelme és a szubjektív jóllét kognitív érzelmi összetevői tükrében.
ALKALMAZOTT PSZICHOLÓGIA, 22 (1). pp. 7-35. ISSN 1419-872X (2022)

Józsa Gabriella; Oo Tun Zaw; Amukune Stephen; Józsa Krisztián: Predictors of the Intention of Learning in Higher Education: Motivation, Self-Handicapping, Executive Function, Parents’ Education and School Achievement.
EDUCATION SCIENCES, 12 (12). ISSN 2227-7102 (2022)

Józsa Krisztián: Óriáslépések a pedagógiában: az óvodás és kisiskolás gyermekek fejlesztése.
ISKOLAKULTÚRA: PEDAGÓGUSOK SZAKMAI-TUDOMÁNYOS FOLYÓIRATA, 32 (11). pp. 55-68. ISSN 1215-5233 (2022)

Józsa Krisztián; Amukune Stephen; Zentai Gabriella; Barrett Karen Caplovitz: School Readiness Test and Intelligence in Preschool as Predictors of Middle School Success: Result of an Eight-Year Longitudinal Study.
JOURNAL OF INTELLIGENCE, 10 (3). Terjedelem: 19 p.-Azonosító: 66. ISSN 2079-3200 (2022)

K

Kadyirov Timur; Lyajsan Habibulhakovna Kadyjrova; Liliya Rinatovna Mukhametzyanova: Laws for the Protection of Artistic Property Rights In Design Activities in the Development of "Virtus" Stage Costumes Collection.
BiLD Law Journal, 7 (3). pp. 91-96. ISSN 2523-1618 (2022)

Karika Tímea; Csíkos Csaba: A Test for Understanding Simple Fractions Among 5th Grade Students at the Beginning of Lower Secondary Education.
EURASIA JOURNAL OF MATHEMATICS SCIENCE AND TECHNOLOGY EDUCATION, 18 (2). ISSN 1305-8215 (2022)

Kasik László: A szociálisérdek-érvényesítés jellemzői gyermek- és serdülőkorban : a Nagy József-i modell empirikus igazolása és továbbfejlesztése.
ISKOLAKULTÚRA: PEDAGÓGUSOK SZAKMAI-TUDOMÁNYOS FOLYÓIRATA, 32 (11). pp. 83-97. ISSN 1215-5233 (2022)

Kasik László; Gál Zita; Jámbori Szilvia; Tóth Edit; Jagodics Balázs; Szabó Éva: Az iskolai kudarcok tényezői – egy lehetséges preventív modell keretei.
MAGYAR PEDAGÓGIA, 122 (1). pp. 3-19. ISSN 0025-0260 (2022)

Kasik László; Gál Zita; Nagy Zoltán: Social Problem-Solving and Anxiety in Perfectionist and Non-Perfectionist Adolescents.
In: Problem-Solving: Insights, Challenges, and Approaches. Nova Science Publishers Inc.; Nova Publishers, New York, pp. 165-190. (2022) ISBN 9781685077839

Kasik László; Jámbori Szilvia; Tóth Edit; Gál Zita: Problémamegoldás barátok és nem barátok között serdülők körében.
MAGYAR PSZICHOLÓGIAI SZEMLE, 77 (1). pp. 29-52. ISSN 0025-0279 (2022)

Katona Eszter: Federico García Lorca y Antonio Machado en dos dramas de hoy (Alberto Conejero: La piedra oscura; Antonio Miguel Morales Montoro: La milonga del destierro y los días azules).
In: Teatro y poesía en los inicios del siglo XXI: En reconocimiento a la labor del profesor José Romera Castillo. Editorial Verbum, Madrid, pp. 407-428. (2022) ISBN 9788413377773

Katona Eszter: Mujer, política, exiliada y lesbiana. Reconstrucción de la figura de Victoria Kent en dos dramas de hoy: Las raíces cortadas, de Jerónimo López Mozo y La verdadera identidad de Madame Duval, de Miguel Antonio Morales Montoro.
In: Estereotipos y prejuicios en/sobre las culturas, literaturas, sociedades del mundo hispánico. Facultad de Filología de la Universidad de Belgrado, Belgrád, pp. 175-192. (2022) ISBN 9788661536878

Kelemen Fanni Zsófia; Csordás Georgina; Csuka Sára Imola; Rosta-Filep Orsolya; Martos Tamás: Az interperszonális elektronikus megfigyelés kérdőív magyar változatának (IES-H) pszichometriai jellemzői.
ALKALMAZOTT PSZICHOLÓGIA, 22 (1). pp. 85-102. ISSN 1419-872X (2022)

Keno Abdi Kitesa: Moral relations between humans and animals.
PRAGMATISM TODAY, 13 (1). pp. 86-87. ISSN 1338-2799 (2022)

Kerpics Judit: The politically motivated language of fashion in the magazine Nővilág in 1859–1860.
In: Folytonosság és megszakítottság a magyar kultúrában. International Association for Hungarian Studies, Budapest, pp. 313-325. (2022) ISBN 9786155309090

Khoshsaligheh Masood; Eriss Azadeh; Mehdizadkhani Milad; Pakar Elnaz: Translation of multilingual films in Iran in Persian dubbing.
INTERNATIONAL JOURNAL OF MULTILINGUALISM. ISSN 1479-0718 (2022)

Kis Luca; Tihanyi Balázs; Király Kitty; Berthon William; Spekker Olga; Váradi Orsolya Anna; Nagy Réka; Neparáczki Endre; Révész László; Szabó Árpád; Pálfi György; Bereczki Zsolt: A previously undescribed cranial surgery technique in the Carpathian Basin 10th century CE.
INTERNATIONAL JOURNAL OF OSTEOARCHAEOLOGY, 32 (2). pp. 479-492. ISSN 1047-482X (2022)

Kis Orsolya; Steklács János; Jakab Katalin; Klivényi Péter: Afáziás személyek lexikai hozzáférésének vizsgálata olvasás közben.
BESZÉDTUDOMÁNY / SPEECH SCIENCE, 3. pp. 162-187. ISSN 2732-3773 (2022)

Kis Orsolya; Steklács János; Jakab Katalin; Klivényi Péter: Enyhe és középsúlyos afáziás személyek szóolvasási képességeinek vizsgálata szemkamerás eszközzel.
In: A neveléstudomány válaszai a jövő kihívásaira : XXI. Országos Neveléstudományi Konferencia Szeged, 2021. november 18-20. Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Tudományos Bizottság; SZTE BTK Neveléstudományi Intézet, Szeged, pp. 41-53. (2022) ISBN 9789633068335

Kiss A. Kriszta: A magyar élclap-irodalom kezdetei és a Nagy Tükör.
Acta Historiae Litterarum Hungaricarum, 37-38 (6-7). pp. 261-282. ISSN 0586‐3708; 2676‐9727 (2022)

Kiss-Vetráb Mercedes; José Vicente Egas López; Balogh Réka; Imre Nóra; Hoffmann Ildikó; Tóth László; Pákáski Magdolna; Kálmán János; Gosztolya Gábor: Using Spectral Sequence-to-Sequence Autoencoders to Assess Mild Cognitive Impairment.
In: ICASSP 2022 - 2022 IEEE International Conference on Acoustics, Speech and Signal Processing (ICASSP). IEEE, pp. 6467-6471. (2022) ISBN 9781665405409

Korom Alexandra: The Handbook of Educational Methodology for Students Majoring in Teaching and for Practicing Teachers.
TÁNC ÉS NEVELÉS / DANCE AND EDUCATION, 3 (2). pp. 161-163. ISSN 2732-1002 (2022)

Korom Alexandra: Oktatásmódszertani kézikönyv tanárszakos hallgatóknak és gyakorló pedagógusoknak.
TÁNC ÉS NEVELÉS / DANCE AND EDUCATION, 3 (2). pp. 157-159. ISSN 2732-1002 (2022)

Korom Erzsébet: A tanulói tévképzetektől a gondolkodási képességekig : természettudományos gondolkodás szerepe a fogalmi váltásban.
ISKOLAKULTÚRA: PEDAGÓGUSOK SZAKMAI-TUDOMÁNYOS FOLYÓIRATA, 32 (11). pp. 98-112. ISSN 1215-5233 (2022)

Korom Erzsébet; Csiszár Imre: A természettudományos gondolkodás és kutatás készségeinek fejlesztése kisiskoláskorban [Developing Scientific Reasoning and Inquiry Skills in Early Childhood].
MAGYAR TUDOMÁNY, 183 (11). pp. 1395-1406. ISSN 0025-0325 (2022)

Kovács Katalin: Nature morte ou vivante ? Lapins et lièvres morts dans la peinture de Chardin.
In: La Mort. University of Presov, Faculty of Arts, Presov, pp. 105-121. (2022) ISBN 9788055529776

Kovács Katalin: Rokokó, rocaille vagy Régence-stílus? A 18. századi ízlésvitákról – Watteau ürügyén.
In: A rokokó arcai. Reciti Kiadó, Budapest, pp. 15-28. (2022) ISBN 9786156255518

Kovács Krisztina: Kamaszok a palicsi villamoson – Megjegyzések egy önképzőkör történetéhez: Izmos irodalmi kötelékben: Kosztolányi Dezső és Csáth Géza önképzőkörének jegyzőkönyvei, szerk., előszó, jegyz.: Hicsik Dóra, Dotnet Kiadó, Budapest, 2021.
ACTA HISTORIAE LITTERARUM HUNGARICARUM. ACTA UNIVERSITATIS SZEGEDIENSIS, 37-38 (6-7). pp. 213-222. ISSN 0586-3708 (2022)

Kovács Krisztina: Kovács Krisztina írása: Recenzió: Füzi Izabella: A vurstlitól a moziig. A magyar vizuális tömegkultúra kibontakozása (1896-1914), Apertúra Könyvek, 8., Szeged: Pompeji, 2022. 288 l.
RECITI.HU, 2022. 09. 25.. (2022)

Kovács Krisztina: Szelídített nomádok: Tolnai Ottó: Szeméremékszerek 2. - Az úr pantallója. Kávézások Czipriánnal.
MŰHELY: KULTURÁLIS FOLYÓIRAT, 45 (1). pp. 64-65. ISSN 0138-922X (2022)

Kovács Krisztina: A határ variációi Hunyady Sándor prózájában.
ERDÉLYI MÚZEUM, 84 (3). pp. 12-21. ISSN 1453-0961 (2022)

Kovács Krisztina: A modern nagyváros vizuális reprezentációi: Irodalom és fotóművészet kapcsolódásai.
PER ASPERA AD ASTRA: A PÉCSI TUDOMÁNYEGYETEM MŰVELŐDÉS- ÉS EGYETEMTÖRTÉNETI KÖZLEMÉNYEI, 9 (1). pp. 36-56. ISSN 2064-6038 (2022)

Kovács Krisztina; Novák Anikó: A menekültválság mint a poszkolonialitás narratívája: Magyar és skandináv kitekintés.
HUNGAROLÓGIAI KÖZLEMÉNYEK (ÚJVIDÉK), 23 (1). pp. 107-125. ISSN 0350-2430 (2022)

Kovács Krisztina: Kamaszok a palicsi villamoson – Megjegyzések egy önképzőkör történetéhez.
TISZATÁJONLINE, 2022. 01. 25.. Terjedlem: 7. (2022)

Kovács Krisztina: "Unoka nem rokon" - A trauma terei egy mikrohistorikus "Bildungsromanban" : Kovács Lajos: Hosszúra nőtt árnyékaink.
KORTÁRS: IRODALMI ÉS KRITIKAI FOLYÓIRAT, 66 (3). pp. 22-32. ISSN 0023-415X (2022)

Kun Bernadette; Martos Tamás; Bőthe Beáta; Tóth-Király István: Többdimenziós Munkamotiváció Skála : (Multidimensional Work Motivation Scale, MWMS).
In: Kérdőíves módszerek a klinikai és egészségpszichológiai kutatásban és gyakorlatban I. Medicina Könyvkiadó Zrt., Budapest, pp. 492-496. (2022) ISBN 9789632267890

Kuna Ágnes; Bochatay Naike; Kim Sara; Csabai Márta: Being in the same boat, in two ways.
In: Figurative Thought and Language in Action. John Benjamins Publishing Company, Amsterdam, pp. 259-284. (2022) ISBN 9789027211392; 9789027257611

Kállai János; Urbán Róbert; Csabai Márta: Egészségpszichológiai kutatások és az alkalmazott egészségpszichológiai ellátás fejlődése az elmúlt 30 évben Magyarországon.
MAGYAR PSZICHOLÓGIAI SZEMLE, 76 (3-4). pp. 787-801. ISSN 0025-0279 (2022)

Kálmán János; Devanand Davangere P.; Gosztolya Gábor; Balogh Réka; Imre Nóra; Tóth László; Hoffmann Ildikó; Kovács Ildikó; Vincze Veronika; Pákáski Magdolna: Temporal speech parameters detect mild cognitive impairment in different languages: validation and comparison of the Speech-GAP Test® in English and Hungarian.
CURRENT ALZHEIMER RESEARCH, 19 (5). pp. 373-386. ISSN 1567-2050 (2022)

Kérchy Anna: Mire képes egy képeskönyv? Képtelen interaktív képszövegek az Alice Csodaországban és Tükörországban első kiadásaiban.
In: Illusztráció - történetek. Balatonfüred Városért Közalapítvány; Tempevölgy Kiadó, Balatonfüred, pp. 30-53. (2022) ISBN 9786156404022

Kérchy Anna: Romanticism and Victorianism in English Literature.
Institute of English & American Studies, University of Szeged. (2022) ISBN 9789633068861

Kóródi Kitti; Szabó Éva; Jagodics Balázs: A Tanulmányi Reziliencia Kérdőív magyar változatának adaptálása általános és középiskolás mintán.
ISKOLAKULTÚRA: PEDAGÓGUSOK SZAKMAI-TUDOMÁNYOS FOLYÓIRATA, 32 (5). pp. 46-56. ISSN 1215-5233 (2022)

Kóródi Kitti; Szél Erzsébet; Szabó Éva: A Serdülő Reziliencia Kérdőív (READ) magyar nyelvű adaptációja.
MAGYAR PSZICHOLÓGIAI SZEMLE, 77 (4). pp. 483-505. ISSN 0025-0279 (2022)

L

Lantay Gyula: Az általános birtoklásjelölő morféma viselkedése a magyar pc-játékosok nyelvhasználatában.
MAGYAR NYELV, 118 (2). pp. 192-202. ISSN 0025-0228 (2022)

Liu Yong; Pásztor Attila: Design and validate the Employer-Employee-Supported Critical Thinking Disposition Inventory (2ES-CTDI) for undergraduates.
THINKING SKILLS AND CREATIVITY, 46. ISSN 1871-1871 (2022)

Liu Yong; Pásztor Attila: Effects of Problem-Based Learning Instructional Intervention on Critical Thinking in Higher Education: A Meta-Analysis.
THINKING SKILLS AND CREATIVITY, 45. Terjedelem: 21-Azonosító: 101069. ISSN 1871-1871 (2022)

Lopatovszkiné Kasza Éva Zsuzsanna; Szabó Éva: A 2020-as karantén hatása az iskolával kapcsolatos attitűdre, valamint a gyermeki viselkedésre, különös tekintettel az ADHD-ben érintett tanulókra.
FEJLESZTŐ PEDAGÓGIA: PEDAGÓGIAI SZAKFOLYÓIRAT, 33 (1-3). pp. 32-49. ISSN 0866-2495 (2022)

Lénárt András: Az ibériai olvasztótégely: A diverzitás különböző felfogásai a spanyol nemzettudat és identitás alakulásában.
In: DIH: Diverzitás és homogenitás a történelemben, a társadalomban és a környezetben. Martin Opitz Kiadó, Budapest, pp. 9-17. (2022) ISBN 9789639987999

Lénárt András: A Century of Conflicts between Cuba and the United States.
In: A New Struggle for Independence in Modern Latin America. Routledge, Abingdon, New York (NY), pp. 236-256. (2022)

Lénárt András: Horogkereszt Hispániában. Spanyolországban élő nácik a filmeken.
FILMVILÁG, 65 (9). pp. 35-37. ISSN 0428-3872 (2022)

Lénárt András: Múltunk a moziban.
FILMVILÁG, 65 (8). p. 54. ISSN 0428-3872 (2022)

M

Madai Ágota; Rácz Zsófia; Szeniczey Tamás; Marcsik Antónia; Bálintné Tóth Ágnes; Wilhelm Gábor; Hajdu Tamás: Tiszaug-Országúti bevágás gepida kori népességének történeti embertani vizsgálata.
ANTHROPOLOGIAI KÖZLEMÉNYEK, 63. pp. 17-40. ISSN 0003-5440 (2022)

Madai Ágota; Szeniczey Tamás; Rácz Zsófia; Marcsik Antónia; Bálintné Tóth Ágnes; Wilhelm Gábor; Hajdu Tamás: “Coneheads” in the Gepid period : Artificial cranial deformation in a community by the Tisza River.
HUNGARIAN ARCHAEOLOGY, 11 (3). pp. 16-25. ISSN 2416-0296 (2022)

Madai Ágota; Szeniczey Tamás; Rácz Zsófia; Marcsik Antónia; Bálintné Tóth Ágnes; Wilhelm Gábor; Hajdu Tamás: Csúcsfejek a gepida korból : Mesterséges koponyatorzítás egy Tisza menti temető népességének körében.
MAGYAR RÉGÉSZET, 11 (3). pp. 16-25. ISSN 2416-0288 (2022)

Magyar Andrea; Habók Anita; Molnár Gyöngyvér: Exploring the role of EFL receptive skills and learning strategy usage in the ability to acquire and apply knowledge at the beginning of higher education.
FRONTIERS IN PSYCHOLOGY, 13. Terjedelem: 10-Azonosító: 808546. ISSN 1664-1078 (2022)

Majzik Tamás; Molnár Gyöngyvér: Induktív gondolkodás fejlesztése oktatási robotokkal támogatott fejlesztő környezetben.
ISKOLAKULTÚRA: PEDAGÓGUSOK SZAKMAI-TUDOMÁNYOS FOLYÓIRATA, 32 (7). pp. 69-83. ISSN 1215-5233 (2022)

Mamad Abderrahim; Vígh Tibor: Moroccan EFL Public University Instructors’ Perceptions and Self-Reported Practices of Written Feedback.
JOURNAL OF LANGUAGE AND EDUCATION, 8 (4). pp. 117-136. ISSN 2411-7390 (2022)

Marjanucz László; Antal Tamás; Vajda Tamás (szerk.): A Szegedi Tudományegyetem és elődei története : II. rész A kolozsvári egyetem története az alapítástól a szegedi újrakezdésig 1872–1921.
Szegedi Egyetemi Kiadó, Szeged. (2022) ISBN 9789633068632

Martos Tamás; Csordás Georgina: WHO Jóllét Kérdőív rövidített változata : (WHO Well-Being Index, WBI-5).
In: Kérdőíves módszerek a klinikai és egészségpszichológiai kutatásban és gyakorlatban I. Medicina Könyvkiadó Zrt., Budapest, pp. 186-189. (2022) ISBN 9789632267890

Martos Tamás; Désfalvi Judit: Az Élettel Való Elégedettség Skála : (Satisfaction with Life Scale, SWLS).
In: Kérdőíves módszerek a klinikai és egészségpszichológiai kutatásban és gyakorlatban I. Medicina Könyvkiadó Zrt., Budapest, pp. 173-176. (2022) ISBN 9789632267890

Martos Tamás; Lakatos Csilla; Sallay Viola: Kapcsolati Elégedettség Skála : (Relationship Assessment Scale, RAS).
In: Kérdőíves módszerek a klinikai és egészségpszichológiai kutatásban és gyakorlatban I. Medicina Könyvkiadó Zrt., Budapest, pp. 380-383. (2022) ISBN 9789632267890

Martos Tamás; Rosta-Filep Orsolya; Fényszárosi Éva: Észlelt Stressz Kérdőív : (Percieved Stress Scale, PSS).
In: Kérdőíves módszerek a klinikai és egészségpszichológiai kutatásban és gyakorlatban I. Medicina Könyvkiadó Zrt., Budapest, pp. 233-237. (2022) ISBN 9789632267890

Martos Tamás; Szabó Evelin: Remény Skála : (Adult Hope Scale, AHS-H).
In: Kérdőíves módszerek a klinikai és egészségpszichológiai kutatásban és gyakorlatban I. Medicina Könyvkiadó Zrt., Budapest, pp. 195-198. (2022) ISBN 9789632267890

Martos Tamás; Tóth-Vajna Rita; Sallay Viola: Páros Megküzdés Kérdőív : (Dyadic Coping Inventory, DCI).
In: Kérdőíves módszerek a klinikai és egészségpszichológiai kutatásban és gyakorlatban I. Medicina Könyvkiadó Zrt., Budapest, pp. 253-258. (2022) ISBN 9789632267890

Matuska Ágnes: Vágyunk varázslatos tárgya. Kenneth Branagh: Lóvátett lovagok – komédia a musicalszínpadon.
APERTÚRA, 17 (2). ISSN 1787-7245 (2022)

Mohammed Saif Husam; Kinyó László: The cross-cultural validation of the technology-enhanced social constructivist learning environment questionnaire in the Iraqi Kurdistan Region.
Research and Practice in Technology Enhanced Learning, 17 (25). Terjedelem: 25 p.-Azonosító: 25. ISSN 1793-7078 (2022)

Molnár Gyöngyvér: Az alapképességek fejlődése: Nagy József szerepe a hazai empirikus neveléstudományi kutatások módszertani megújításában.
ISKOLAKULTÚRA: PEDAGÓGUSOK SZAKMAI-TUDOMÁNYOS FOLYÓIRATA, 32 (11). pp. 113-126. ISSN 1215-5233 (2022)

Molnár Gyöngyvér: Egy hazai jó gyakorlat.
In: Fehér könyv a Covid-19-járvány társadalmi-gazdasági hatásairól. ELKH Közgazdaság- és Regionális Tudományi Kutatóközpont, Közgazdaságtudományi Intézet, Budapest, pp. 142-144. (2022)

Molnár Gyöngyvér; Tóth Edit (szerk.): Új kutatások a neveléstudományokban 2021 : A neveléstudomány válaszai a jövő kihívásaira.
SZTE BTK Neveléstudományi Intézet; Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Tudományos Bizottság, Szeged, Budapest. (2022) ISBN 9789633068960

Molnár Gyöngyvér: How to Make Different Thinking Profiles Visible Through Technology: The Potential for Log File Analysis and Learning Analytics.
In: Advances in Artificial Intelligence-based Technologies. Springer International Publishing, Cham, pp. 125-145. (2022) ISBN 9783030805715; 9783030805708; 9783030805739

Molnár Gyöngyvér; Alrababah Saleh Ahmad; Greiff Samuel: How we explore, interpret, and solve complex problems: A cross-national study of problem-solving processes.
HELIYON, 8 (1). Terjedelem: 15 p.-Azonosító: e08775. ISSN 2405-8440 (2022)

Monok István: Szepesi Zsuzsanna, A Bölcsészettudományi Kutatóközpont Zenetudományi Intézet Könyvtárának Rácz Aladár-hagyatéka, Budapest, ELKH BTK ZTI, 2021.
MAGYAR KÖNYVSZEMLE, 138 (1). pp. 143-144. ISSN 0025-0171 (2022)

Máté-Tóth András: Focusing on Wounded Collective Identity.
OCCASIONAL PAPERS ON RELIGION IN EASTERN EUROPE (2013-), 42 (6). pp. 64-76. ISSN 2693-2148 (2022)

Máté-Tóth András: Illik, nem illik : Esszé a közösségi tudás állagáról.
In: Antropológia – Gondolkodás – Alkotás. MAKAT Könyvek (2). MAKAT, Budapest, pp. 56-61. (2022) ISBN 9786156319012; 9786156319029

Máté-Tóth András: Jegyzetek Markó Béla Karácsony-teológiájához.
VIGILIA, 87 (12). pp. 1037-1041. ISSN 0042-6024 (2022)

Máté-Tóth András: Mission of the Catholic Intelligentsia in Central Europe today.
In: Catholic Universities of Central, Eastern and Western Europe in a Secularizing World. Angelicum University Press, Roma, pp. 97-138. (2022) ISBN 9788899616663

Máté-Tóth András: Politika vagy spirituális wellness.
LELKIPÁSZTOR, 97 (7). pp. 242-248. ISSN 0133-2821 (2022)

Máté-Tóth András: Public Religion in Central and Eastern Europe : Towards an Investigation of José Casanova’s theory.
Wuhan Journal of Cultic Studies, 2 (1). pp. 1-20. ISSN 2766-7588 (2022)

Máté-Tóth András: Rawls a vallásról.
In: Széljegyzetek Pszeudo Kierkegaard-hoz. Tanulmányok Gyenge Zoltán 60. születésnapjára. L'Harmattan (Budapest); L'Harmattan Publishing, Budapest, pp. 179-193. (2022) ISBN 9789634149163

Máté-Tóth András: Rawls vallásáról : Az On My Religion első magyar nyelvű megjelenése elé.
VIGILIA, 87 (1). pp. 57-59. ISSN 0042-6024 (2022)

Máté-Tóth András: Recenzja: Michał Wilkosz, Patryk Zając: Mach Revolution. Ein praktischer Kurs, um christliches Potenzial für wenig Interessierte zu erkunden, Delegatur der Deutschen Bischofskonferenz für die polnischsprachige Seelsorge in Deutschland Verlag, Hannover 2021, ss. 184.
WROCLAWSKI PRZEGLAD TEOLOGICZNY / WROCLAW THEOLOGICAL REVIEW, 30 (1). pp. 305-309. ISSN 1231-1731 (2022)

Máté-Tóth András: Sebzett kollektív identitás és vallásértelmezés.
ERDÉLYI TÁRSADALOM: SZOCIOLÓGIAI SZAKFOLYÓIRAT: A KOLOZSVÁRI BABES-BOLYAI TUDOMÁNYEGYETEM SZOCIOLÓGIA TANSZÉKE MAGYAR TAGOZATÁNAK FOLYÓIRATA, 20 (1). pp. 11-22. ISSN 1583-6347 (2022)

Máté-Tóth András: Surzhyk.
OCCASIONAL PAPERS ON RELIGION IN EASTERN EUROPE (2013-), 42 (2). pp. 13-15. ISSN 2693-2148 (2022)

Máté-Tóth András: Vallás Közép-Európában: Megközelítés a sebzett kollektív identitás felől.
KORUNK (KOLOZSVÁR), 33 (3). pp. 23-33. ISSN 1222-8338 (2022)

Máté-Tóth András: Varázstalanítás és ami utána következik : A vallás értelmezése a bizonytalanság világában.
In: Fidele Signaculum : Írások Szőnyi György Endre tiszteletére. University of Szeged, Szeged, pp. 641-647. (2022) ISBN 9789633069066

Máté-Tóth András; Balassa Bernadett: A traumatizált társadalmi tudat dimenziói : adatok a sebzett kollektív identitás elméletéhez.
SZOCIOLÓGIAI SZEMLE, 32 (2). pp. 57-77. ISSN 1216-2051 (2022)

Máté-Tóth András; Szilárdi Réka: Szekuritizáció és vallás Kelet-Közép-Európában.
REGIO: KISEBBSÉG KULTÚRA POLITIKA TÁRSADALOM, 30 (1). pp. 26-43. ISSN 0865-557X (2022)

Müller Vanessa: Lemorzsolódás vagy bennmaradás? A felsőoktatásban tanuló figyelemhiányos hiperaktivitás-zavarral (ADHD) élő fiatal felnőttek helyzete.
NEVELÉSTUDOMÁNY: OKTATÁS KUTATÁS INNOVÁCIÓ, 10 (4). pp. 42-61. ISSN 2063-9546 (2022)

N

Nagy L. János: A teljesség és az explicitség igézetében. Emlékezés Petőfi Sándor Jánosra.
MAGYAR NYELV, 118 (1). pp. 83-90. ISSN 0025-0228 (2022)

Nagy Márió Tibor; Korom Erzsébet: A tudomány természete (Nature of Science, NOS) és szerepe a természettudományos nevelésben.
ISKOLAKULTÚRA: PEDAGÓGUSOK SZAKMAI-TUDOMÁNYOS FOLYÓIRATA, 32 (7). pp. 84-102. ISSN 1215-5233 (2022)

Nemes Annamária; Csabai Márta; Szok Délia: Covid-19 és krónikus fájdalom: online felmérés a pandémia alatt fájdalommal élő ellátásban nem részesülő személyek körében.
IDEGGYOGYASZATI SZEMLE / CLINICAL NEUROSCIENCE, 75 (9-10). pp. 307-315. ISSN 0019-1442 (2022)

Nemes Márk; Máté-Tóth András: Revisiting New Religions, Attitudes and Policies in the United States and Central-Eastern Europe between the 1960s and 2010s.
ALTERNATIVE SPIRITUALITY AND RELIGION REVIEW, 13 (2). pp. 145-161. ISSN 1946-0538 (2022)

Nguyen Thuy Lan Anh; Habók Anita: Adaptation and validation of a computer-assisted language learning attitude questionnaire in a Vietnamese EFL context: A comparison between online and paper modes of administration.
HELIYON, 8 (6). Terjedelem: 11-Azonosító: e09743. ISSN 2405-8440 (2022)

Nguyen Thuy Lan Anh; Habók Anita: DO ICT SELF-EFFICACY BELIEFS PREDICT ACTUAL DIGITAL LITERACY? EVIDENCE FROM LITERATURE IN THE SCHOOL CONTEXT.
In: ICERI2022 Proceedings. IATED, pp. 2470-2474. (2022) ISBN 9788409454761

Nguyen Van Son; Habók Anita: Non-English major students’ perceptions of aspects of their autonomous language learning.
LANGUAGE LEARNING IN HIGHER EDUCATION, 12 (1). pp. 231-253. ISSN 2191-6128 (2022)

Nguyen Van Son; Habók Anita: Developing and Validating a Self-efficacy Questionnaire for CEFR A2 Level EFL Learners.
MEXTESOL JOURNAL, 46 (1). pp. 1-11. ISSN 2395-9908 (2022)

Németh Miklós: Új nyelvészeti sorozatot indított a Szépirodalmi Figyelő Alapítvány.
MAGYAR NYELV, 118 (3). pp. 361-366. ISSN 0025-0228 (2022)

O

Oktaviani Dinni Rahma; Habiburrohman Muhammad; Amalina Ijtihadi Kamilia: Application of intuitionistic fuzzy sets in determining the major in senior high school.
Desimal: Jurnal Matematika, 5 (3). pp. 247-254. ISSN 2613-9073 (2022)

Oo Tun Zaw; Habók Anita: Reflection-based questioning: Aspects affecting Myanmar students’ reading comprehension.
HELIYON, 8 (7). Terjedelem: 14 p.-Azonosító: e09864. ISSN 2405-8440 (2022)

Owaimer Oliver: Egy Petőfi-ábrázolás a Bach-korszakban : Orlai Petrich Soma: Petőfi Debrecenben 1844‐ben (1857).
ACTA HISTORIAE LITTERARUM HUNGARICARUM. ACTA UNIVERSITATIS SZEGEDIENSIS, 37-38 (Új folyam 6-7). pp. 81-106. ISSN 0586-3708 (2022)

Owaimer Oliver: A Petőfi-rejtély Jókai szemével : a politikai divatok a Petőfi-diskurzus kontextusában.
TISZATÁJ: IRODALMI MŰVÉSZETI ÉS TÁRSADALMI FOLYÓIRAT, 76 (3). pp. 62-86. ISSN 0133-1167 (2022)

P

Palatinus Zsolt; Volosin Márta; Csábi Eszter; Hallgató Emese; Hajnal Edina; Lukovics Miklós; Prónay Szabolcs; Ujházi Tamás; Osztobányi Lilla; Szabó Balázs; Králik Tamás; Majó Zoltán: Physiological Measurements in Social Acceptance of Self Driving Technologies.
RESEARCH SQUARE, 12 (1). Terjedelem: 9 p.-Azonosító: 13312. ISSN 2693-5015 (2022)

Papp-Zipernovszky Orsolya: „Színváltó vagyok” : A szégyen megjelenése és kezelése az önismereti pszichodráma-csoportban.
IMÁGÓ BUDAPEST: PSZICHOANALÍZIS TÁRSADALOM KULTÚRA, 11 (3). pp. 57-70. ISSN 2062-5383 (2022)

Papp-Zipernovszky Orsolya; Mangen Anne; Jacobs Arthur; Lüdtke Jana: Shakespeare sonnet reading : An empirical study of emotional responses.
LANGUAGE AND LITERATURE, 31 (3). 296 -324. ISSN 0963-9470 (2022)

Phyo W. M.; Nikolov Marianne; Hódi Ágnes: THE ROLE OF DOCTORAL STUDENTS’ MOTIVATION AND ANXIETY IN THEIR ENGLISH ACADEMIC WRITING.
In: ICERI2022 Proceedings. IATED, pp. 1515-1521. (2022) ISBN 9788409454761

Pikó Bettina; Kiss Hedvig; Gráczer Alexandra: Fiatal nők testértékelésének összefüggése étkezési zavarokkal és pszichológiai jellemzőkkel [Relationship of young women’s body appreciation with eating disorders and psychological variables].
ORVOSI HETILAP, 163 (27). pp. 1082-1088. ISSN 0030-6002 (2022)

Pikó Bettina; Kiss Hedvig; Tari Gergely Róbert: Az empátia vizsgálata hazánkban tanuló külföldi orvostanhallgatók körében.
ORVOSKÉPZÉS, 47 (2). pp. 362-367. ISSN 0030-6037 (2022)

Podráczky Judit; Hajduné Holló Katalin; Borbélyová Diana; Nagyová Alexandra; Józsa Krisztián: A magyarországi és szlovákiai óvodai nevelési program összehasonlító elemzése.
DANUBIUS NOSTER: AZ EÖTVÖS JÓZSEF FŐISKOLA TUDOMÁNYOS FOLYÓIRATA, 10 (4). pp. 107-132. ISSN 2064-1060 (2022)

Polanek Evelin; Karai Adrienn; Molnár Regina; Németh Gábor László; Orvos Hajnalka; Balogh Péter; Paulik Edit: Association between sociodemographic, obstetric, and lifestyle factors among Hungarian pregnant women—A cross‐sectional study.
JOURNAL OF OBSTETRICS AND GYNAECOLOGY RESEARCH, 48 (10). pp. 2541-2551. ISSN 1341-8076 (2022)

Polcsik Balázs; Kasik László; Perényi Szilvia: A szociális-problémamegoldás jellemzői a sporttudományi képzési területen tanulmányokat folytató hallgatók körében.
MAGYAR SPORTTUDOMÁNYI SZEMLE, 23 (6 (100)). pp. 44-53. ISSN 1586-5428 (2022)

Prónay Szabolcs; Lukovics Miklós; Kovács Péter; Majó Zoltán; Ujházi Tamás; Palatinus Zsolt; Volosin Márta: Pánik próbája a mérés : Avagy önvezető technológiák elfogadásának valós idejű vizsgálata neurotudományi mérésekkel.
VEZETÉSTUDOMÁNY, 53 (7). pp. 48-62. ISSN 0133-0179 (2022)

Pál József: From sacred geometry to an old man: on the figure of the Father in Dante’s Divine Comedy and in Michelangelo’s Sistine Chapel.
NEOHELICON, 49. Terjedelem: 16 p.-Azonosító: 10.1007/s11059-022-00636-y. ISSN 0324-4652 (2022)

Pál József: Un’università nella tormenta. L’Università di Szeged e il suo Istituto di Italianistica (1872-1957).
ANNALI DI STORIA DELLE UNIVERSITÀ ITALIANE, 26 (2). pp. 137-156. ISSN 1127-8250 (2022)

Pásztor Attila; Magyar Andrea; Pásztor-Kovács Anita; Rausch Attila: Online Assessment and Game-Based Development of Inductive Reasoning.
JOURNAL OF INTELLIGENCE, 10 (3). ISSN 2079-3200 (2022)

R

Rafael Beatrix; Pongó Zsófia: Szívinfarktuson átesett személyek és kontrollcsoport protektív pszichológiai tényezőinek vizsgálata [Protective psychological factors in patients with myocardial infarct and in control group].
CARDIOLOGIA HUNGARICA, 52 (4). pp. 309-315. ISSN 0133-5596 (2022)

Randall Ashley K.; Leon Gabriel; Basili Emanuele; Martos Tamás; Boiger Michael; Baldi Michaela; Hocker Lauren; Kline Kai; Masturzi Alessio; Aryeetey Richmond; Bar-Kalifa Eran; Boon Susan D.; Botella Luis; Sallay Viola; Simon-Zámbori Petra: Coping with global uncertainty: Perceptions of COVID-19 psychological distress, relationship quality, and dyadic coping for romantic partners across 27 countries.
JOURNAL OF SOCIAL AND PERSONAL RELATIONSHIPS, 39 (1). pp. 3-33. ISSN 0265-4075 (2022)

S

Sallay Viola; Martos Tamás; Lucza Lilla; Weiland Anne; Stegers‐Jager Karen M.; Csabai Márta: Medical educators' experiences on medically unexplained symptoms and intercultural communication.
BMC MEDICAL EDUCATION, 22 (1). Terjedelem: 13 p.-Azonosító: 310. ISSN 1472-6920 (2022)

Sallay Viola; Vajda Dóra Beáta; Pungor Gábor; Martos Tamás: A szociális szorongás összefüggései a környezeti önszabályozási stratégiák használatával [Social anxiety and the use of environmental self-regulation strategies].
PSYCHIATRIA HUNGARICA, 37 (1). pp. 29-40. ISSN 0237-7896 (2022)

Simon József: Apáti Miklós vitája Theophilus Cosmopolitával.
In: Széljegyzetek Pszeudo Kierkegaard-hoz : Tanulmányok Gyenge Zoltán 60. születésnapjára. L'Harmattan (Budapest); L'Harmattan Publishing, Budapest, pp. 194-203. (2022) ISBN 9789634149163

Simon József: Challenges of Universalism : Theologico-Philosophical Considerations of Natural Law by Transylvanian Antitrinitarians in the Late Sixteenth Century (Jacobus Palaeologus and Christian Francken).
In: Sacred Polities, Natural Law and the Law of Nations in the 16th-17th Centuries. (History of European political and constitutional thought; 2589-5966) (7). Brill Academic Publishers, Leiden; Boston, pp. 136-153. (2022) ISBN 9789004498532; 9789004501782

Simon József: Kartezianizmus és természetjog: Két filozófiai paradigma viszonya a kora újkori magyar filozófia történetében.
In: A magyar filozófia történetírása. MTA, Szlovákiai Magyar Akadémiai Tanács; Gondolat Publishers; Research Centre for the Humanities, Institute of Philosophy, Budapest, Somorja, pp. 104-117. (2022) ISBN 9789635564170

Simon József: Morális indifferencia és természetjogi kötelezettség: Apáti Miklós Vita Triumphans civilis (Amsterdam 1688) című művében.
MAGYAR FILOZÓFIAI SZEMLE, 66 (2). pp. 285-312. ISSN 0025-0090 (2022)

Simon József: A természetjog eszméje Enyedi György prédikációiban.
In: Dávid Ferenc és a kortárs prédikációirodalom. Kolozsvári Protestáns Teológiai Intézet Egyháztörténeti Tanszék; The History of Early Modern Unitarian Sermon Literature in Transylvania and Hungary Research Group, Budapest, pp. 87-100. (2022) ISBN 9789634895091

Sipos György; Blanka Viktória; Ardelean Florina; Onaca Alexandru; Ladányi Zsuzsanna; Rácz Atiila; Urdea Petru: Human-nature relationship and public perception of environmental hazards along the Maros/Mureş river (Hungary and Romania).
GEOGRAPHICA PANNONICA, 26 (3). pp. 297-307. ISSN 0354-8724 (2022)

Sipos Zsóka; Steklács János: Participation in Intervention Programmes of Children with Poor Reading Skills in Hungary.
CENTER FOR EDUCATIONAL POLICY STUDIES JOURNAL, 12 (4). pp. 181-203. ISSN 1855-9719 (2022)

Soeharto Soeharto; Csapó Benő: Assessing Indonesian student inductive reasoning: Rasch analysis.
THINKING SKILLS AND CREATIVITY, 46. ISSN 1871-1871 (2022)

Soeharto Soeharto; Csapó Benő: Exploring Indonesian student misconceptions in science concepts.
HELIYON, 8 (9). ISSN 2405-8440 (2022)

Suherman Suherman; Vidákovich Tibor: Adaptation and Validation of Students’ Attitudes Toward Mathematics to Indonesia.
PEDAGOGIKA / PEDAGOGY STUDIES, 147 (3). pp. 227-252. ISSN 1392-0340 (2022)

Suherman Suherman; Vidákovich Tibor: Assessment of mathematical creative thinking: A systematic review.
THINKING SKILLS AND CREATIVITY, 44. Terjedelem: 13 p.-Azonosító: 101019. ISSN 1871-1871 (2022)

Suherman Suherman; Vidákovich Tibor: Tapis Patterns in the Context of Ethnomathematics to Assess Students’ Creative Thinking in Mathematics: A Rasch Measurement.
MATHEMATICS TEACHING-RESEARCH JOURNAL ONLINE, 14 (4). pp. 56-79. ISSN 2573-4377 (2022)

Szabó Gábor: A hálózat, mint kritikai forma-esztétikum és politika a kádár-kori szamizdat-irodalomban.
ACTA HISTORIAE LITTERARUM HUNGARICARUM. ACTA UNIVERSITATIS SZEGEDIENSIS, 37-38 (6-7). pp. 169-177. ISSN 0586-3708 (2022)

Szabó Gábor: A legvidámabb bolygó: Brúnó tudata.
MŰÚT: IRODALMI, MŰVÉSZETI ÉS KRITIKAI FOLYÓIRAT, 67 (87). pp. 76-80. ISSN 1789-1965 (2022)

Szabó Éva: A tanári kiégés, mint implicit rendszerkritika : A tanári munkát nehezítő tényezők társadalmi, szervezeti és egyéni szintjeinek kapcsolata a kiégéssel.
In: A társadalmi változások indítékai és fékjei : A 80 éves Hunyady György tiszteletére. Akadémiai Kiadó Zrt., Budapest, pp. 300-316. (2022) ISBN 9789634548362

Szabó Éva; Kóródi Kitti; Szél Erzsébet; Jagodics Balázs: Facing the Inevitable: The Effects of Coronavirus Disease Pandemic and Online Teaching on Teachers’ Self-Efficacy, Workload and Job Satisfaction.
EUROPEAN JOURNAL OF EDUCATIONAL RESEARCH, 11 (1). pp. 151-162. ISSN 2165-8714 (2022)

Szalisznyó Lilla: „Mint színi hatást nem igérő, visszautasitatott” : A Nemzeti Színház drámabíráló bizottsága az 1840-es évek második felében.
In: Új eredmények a színház- és drámatörténeti kutatásban (17−19. század) = New results in the research of theatre and drama (17th−19th century). EKKE Líceum Kiadó, Eger, pp. 253-268. (2022) ISBN 9789634962298

Szenczi Beáta; Józsa Krisztián: Az énképet vizsgáló SDQ-I (Self-Description Questionnaire-I) kérdőív hazai adaptációja.
ISKOLAKULTÚRA: PEDAGÓGUSOK SZAKMAI-TUDOMÁNYOS FOLYÓIRATA, 32 (5). pp. 76-95. ISSN 1215-5233 (2022)

Szent-Gály Viola; Kiss Renáta Mária: Some regulatory elements of Hungarian pre-school education (ISCED 0.2) based on the quality framework.
In: Quality and Curricula in Early Childhood Education and Care. CIDREE Yearbook 2022. The Norwegian Directorate for Education and Training, Oslo, pp. 32-49. (2022) ISBN 9788248622000

Szeverényi Sándor: Az evidencialitás alakulásának egy lehetséges forgatókönyve az uráli nyelvekben.
In: A nyelvtörténeti kutatások újabb eredményei XI. SZTE BTK Magyar Nyelvészeti Tanszék, Szeged, pp. 403-415. (2022) ISBN 9789633069097

Szeverényi Sándor: Tudomány és történet: Sajnovics János Demonstratiójáról és annak koppenhágai kiadásának magyar fordításáról.
MAGYAR KÖNYVSZEMLE, 138 (4). pp. 554-559. ISSN 0025-0171 (2022)

Szili Katalin; Kiss Renáta Mária; Csapó Benő; Molnár Gyöngyvér: Computer-Based Development of Reading Skills to Reduce Dropout in Uncertain Times.
JOURNAL OF INTELLIGENCE, 10 (4). ISSN 2079-3200 (2022)

Szilágyi Zsófia: Az asszony, aki beleszól és a feleség, aki eltart (Móricz Zsigmond, Bródy Lili).
SZABOLCS-SZATMÁR-BEREGI SZEMLE, 57 (3). pp. 102-112. ISSN 1216-092X (2022)

Szilágyi Zsófia: Móricz Zsigmond és Intim Pista.
SZÉPIRODALMI FIGYELŐ, 21 (1). pp. 32-46. ISSN 1585-3829 (2022)

Szilárdi Réka; Kakuszi Szilvia; Máté-Tóth András: Borderline társadalomzavar? : Kísérlet a kelet-közép-európai társadalmak metaforikus értelmezésére.
VALÓSÁG: TÁRSADALOMTUDOMÁNYI KÖZLÖNY, 65 (3). pp. 45-56. ISSN 0324-7228 (2022)

Szilárdi Réka; Máté-Tóth András: Tézisek a vallástudományról.
MAGYAR TUDOMÁNY, 183 (9). pp. 1190-1200. ISSN 0025-0325 (2022)

Szombathelyiné Nyitrai Ágnes Anikó; Korintus Mihályné; Hajduné Holló Katalin; Józsa Krisztián; Rózsa Sándor; Kereki Judit: A fejlődés nyomon követésére alkalmas kérdőív bemutatása.
In: Szemelvények a kora gyermekkori intervenció témaköréből. Családbarát Magyarország Központ Nonprofit Közhasznú Kft., Budapest, pp. 178-194. (2022)

Szécsényi Tibor; Kovács Viktória: Dinamikus szemantikai modell megszorított predikátumokkal.
In: XVIII. Magyar Számítógépes Nyelvészeti Konferencia. Szegedi Tudományegyetem, Informatikai Intézet, Szeged, pp. 561-571. (2022) ISBN 9789633068489

Szécsényi Tibor; Virág Nándor: Az ige helyhatározói bővítményeinek megkülönböztetése és az argumentumszerkezeti variánsok korpusz alapú szétválasztása.
In: XVIII. Magyar Számítógépes Nyelvészeti Konferencia. Szegedi Tudományegyetem, Informatikai Intézet, Szeged, pp. 535-647. (2022) ISBN 9789633068489

Sághy Miklós: Afterlife of the Holocaust in a Small Hungarian Village : The Intermedial Encounter of Ferenc Török's 1945 and Gábor T. Szántó's Homecoming, 1945.
In: INTERMEDIAL ENCOUNTERS. Studies in Honour of Ágnes Pethő / INTERMEDIÁLIS TALÁLKOZÁSOK. Tanulmányok Pethő Ágnes tiszteletére. Scientia Publishing House, Kolozsvár, pp. 281-287. (2022) ISBN 9786069750735

Sághy Miklós: Iron Courtain in Reality and Mentality : Border Crossings in Hungarian Films after the Change of the Regime.
CROSSING BOUNDARIES IN CULTURE AND COMMUNICATION, 13 (1). pp. 150-165. ISSN 2248-2202 (2022)

Sághy Miklós; Enyedi Ildikó: A tétova óriás : Beszélgetés A feleségem története című filmről.
TISZATÁJ: IRODALMI MŰVÉSZETI ÉS TÁRSADALMI FOLYÓIRAT, 76 (11). pp. 38-49. ISSN 0133-1167 (2022)

Sándor Klára: Karácsony Sándor nyelvészeti nézeteiről.
In: A magyar filozófia történetírása : Módszertan és kutatói gyakorlat. MTA, Szlovákiai Magyar Akadémiai Tanács; Gondolat Publishers; Research Centre for the Humanities, Institute of Philosophy, Budapest, Somorja, pp. 259-292. (2022) ISBN 9789635564170

T

T. Horváth Ágnes; Sidonius Apollianris (ford.): Caius Sollius Modestus Sidonius Apollinaris levelei : Tanulmányok a Sidonius-levélgyűjteményhez.
JGYF Kiadó; JGYTF Kiadó, Szeged. (2022) ISBN 9786155946714; 9786155946721

Tamás Ágnes: Bencsik Péter: Demarkációs vonaltól államhatárig. A határ menti társadalom és konfliktusai az 1920-as években.
KORALL: TÁRSADALOMTÖRTÉNETI FOLYÓIRAT, 23 (89). pp. 195-198. ISSN 1586-2410 (2022)

Tamás Ágnes: „Még egy ily győzelmes háború, és elvesztem!”.
MAGYAR KÖNYVSZEMLE, 138 (1). pp. 63-85. ISSN 0025-0171 (2022)

Tamás Ágnes: Pressefreiheit und Presseleitung in den Witzblättern Ungarns nach dem österreichisch-ungarischen Ausgleich 1867.
UNGARN-JAHRBUCH, 37. pp. 65-82. ISSN 0082-755X (2022)

Tary Blanka; Fejes József Balázs; Hódi Ágnes; Szenczi Beáta; Vígh Tibor: Javaslatok a szövegértés tantárgyakba ágyazott fejlesztéséhez – az olvasási stratégiák tanítása I.
ANYANYELV-PEDAGÓGIA, 15 (4). ISSN 2060-0623 (2022)

Tary Blanka; Molnár Edit Katalin: A MARSI-R kérdőív magyar adaptációja – olvasási stratégiák vizsgálata anya- és idegen nyelven egyetemi hallgatók körében.
ISKOLAKULTÚRA: PEDAGÓGUSOK SZAKMAI-TUDOMÁNYOS FOLYÓIRATA, 32 (5). pp. 57-75. ISSN 1215-5233 (2022)

Thi Nang Kham; Nikolov Marianne: How Teacher and Grammarly Feedback Complement One Another in Myanmar EFL Students' Writing.
ASIA-PACIFIC EDUCATION RESEARCHER, 31 (6). pp. 767-779. ISSN 0119-5646 (2022)

Thi Nang Kham; Nikolov Marianne; Simon Krisztián: Higher-proficiency students' engagement with and uptake of teacher and Grammarly feedback in an EFL writing course.
INNOVATION IN LANGUAGE LEARNING AND TEACHING. ISSN 1750-1229 (2022)

Togabayeva Guldana: Рукописи исторического сочинения Jāmiʿ at-Tawārīkh «Сборник летописей» Кадыр Али бека [Manuscripts of Qādir ʿAli beg’s historical work Jāmiʿ at-Tawārīkh ‘Compendium of Chronicles].
TURKIC STUDIES JOURNAL, 4 (2). pp. 96-115. ISSN 2664-5157 (2022)

Tóth Edit; Csapó Benő: Teachers’ beliefs about assessment and accountability.
EDUCATIONAL ASSESSMENT EVALUATION AND ACCOUNTABILITY, 34 (4). pp. 459-481. ISSN 1874-8597 (2022)

Tóth Edit; Hódi Ágnes; B. Németh Mária: IKT az óvodában – szülők véleménye az IKT szerepéről az óvodaválasztásban, a csoportszobai foglalkozásokon és mérés-értékelésben.
NEVELÉSTUDOMÁNY: OKTATÁS KUTATÁS INNOVÁCIÓ, 10 (3). pp. 36-61. ISSN 2063-9546 (2022)

Tóthné Jancsó Katalin: Az identitás változásai a független Latin-Amerikában. Az argentin példa (1810-1910).
In: DIH : Diverzitás és homogenitás a történelemben, a társadalomban és a környezetben. Martin Opitz Kiadó, Budapest, pp. 51-61. (2022) ISBN 9789639987999

Török Ervin: Remanences and Futurities : Jonathan Rozenkrantz: Videographic Cinema.
DISEGNO: A DESIGNKULTÚRA FOLYÓIRATA, 6 (1). pp. 120-124. ISSN 2064-7778 (2022)

V

Vadász János Pál; Görög György: A természetes nyelvi feldolgozóeszközök kis jogi irodákban történő használatának akadályairól és lehetőségeiről.
In: Jogi technológiák. Ludovika Press, Budapest, pp. 203-236. (2022) ISBN 9789635318193

Vincze Veronika; Szabó Martina Katalin; Hoffmann Ildikó; Tóth László; Pákáski Magdolna; Kálmán János; Gosztolya Gábor: Linguistic Parameters of Spontaneous Speech for identifying Mild Cognitive Impairment and Alzheimer’s Disease.
COMPUTATIONAL LINGUISTICS, 48 (1). pp. 119-153. ISSN 0891-2017 (2022)

Viskolcz Noémi; Zvara Edina Éva; Király Péter; Kiss Erika: Esterházy Pál és Thököly Éva iratai.
MTA Könyvtár és Információs Központ; Kossuth Könyvkiadó, Budapest. (2022) ISBN 9789635448920

Vo Van De; Csapó Benő: Measuring inductive reasoning in school contexts: a review of instruments and predictors.
INTERNATIONAL JOURNAL OF INNOVATION AND LEARNING, 31 (4). pp. 506-525. ISSN 1471-8197 (2022)

Volosin Márta; Hallgató Emese; Csábi Eszter: Érzelmek a maszk mögött. Hogyan függ össze az érzelemfelismerési teljesítmény a maszkviseléssel kapcsolatos attitűdökkel és tapasztalatokkal.
In: A világjárvány pszichológiája. Oriold és Társai Kiadó és Szolgáltató Kft, Budapest, pp. 61-66. (2022) ISBN 9786155981494

Volosin Márta; Horváth János: Force and electromyography reflections of sensory action-effect weighting during pinching.
HUMAN MOVEMENT SCIENCE, 84. Terjedelem: 12-Azonosító: 102969. ISSN 0167-9457 (2022)

W

Wafubwa Ruth Nanjekho; Csíkos Csaba: Impact of formative assessment instructional approach on students’ mathematics achievement and their metacognitive awareness.
INTERNATIONAL JOURNAL OF INSTRUCTION, 15 (2). pp. 119-138. ISSN 1694-609X (2022)

Wafubwa Ruth Nanjekho; Csíkos Csaba; Opoku-Sarkodie Richmond: In-service mathematics teachers’ conception and perceptions of metacognition in their teaching experience.
SN Social Sciences, 2 (2). Terjedelem: 21 p.-Azonosító: 21. ISSN 2662-9283 (2022)

Welesilassie Merih Welay; Nikolov Marianne: Relationships between motivation and anxiety in adult EFL learners at an Ethiopian university.
Ampersand, 9. ISSN 2215-0390 (2022)

Wicaksono Azizul Ghofar Candra; Korom Erzsébet: Review of problem-solving measurement: An assessment developed in the indonesian context.
PARTICIPATORY EDUCATIONAL RESEARCH, 9 (1). pp. 116-136. ISSN 2148-6123 (2022)

Win Phyu Thwe; Kálmán Anikó: Continuous professional development of teachert rainers in Myanmar during the pandemic.
In: Tanuló társadalom : Oktatáskutatás járvány idején. Debreceni Egyetemi Kiadó; Hungarian Educational Research Association (HERA), Budapest, Debrecen, pp. 784-793. (2022) ISBN 9786155657108

Wu Hao; Molnár Gyöngyvér: Analysing Complex Problem-Solving Strategies from a Cognitive Perspective: The Role of Thinking Skills.
JOURNAL OF INTELLIGENCE, 10 (3). Terjedelem: 17 p.-Azonosító: 46. ISSN 2079-3200 (2022)

Wu Hao; Saleh Andi Rahmat; Molnár Gyöngyvér: Inductive and combinatorial reasoning in international educational context: assessment, measurement invariance, and latent mean differences.
ASIA PACIFIC EDUCATION REVIEW, 23 (2). pp. 297-310. ISSN 1598-1037 (2022)

Y

Yilmaz Fadime; Máté-Tóth András: A Comparison of the state-favored religions in Turkey and Hungary.
RELIGION AND SOCIETY IN CENTRAL AND EASTERN EUROPE, 15 (1). pp. 37-56. ISSN 1553-9962 (2022)

Z

Z. Orosz Gábor; Németh Veronika; Kovács Lajos; Somogyi Zoltán; Korom Erzsébet: Guided inquiry-based learning in secondary-school chemistry classes: a case study.
CHEMISTRY EDUCATION RESEARCH AND PRACTICE, 24. pp. 50-70. ISSN 1109-4028 (2022)

Zewude Girum Tareke; Hercz Mária: Psychometric Properties and Measurement Invariance of the PERMA Profiler in an Ethiopian Higher Education Setting.
PEDAGOGIKA / PEDAGOGY STUDIES, 146 (2). pp. 209-236. ISSN 1392-0340 (2022)

Zewude Girum Tareke; Hercz Mária: The Role of Positive Psychological Capital in the Prediction of Teachers’ Well-being Mediated Through Motivation: A Review of Literature.
Athens Journal of Health and Medical Sciences, 9 (4). pp. 245-264. ISSN 2653-9411 (2022)

Zewude Girum Tareke; Hercz Mária: The Teacher Well-Being Scale (TWBS): Construct validity, model comparisons and measurement invariance in an Ethiopian setting.
JOURNAL OF PSYCHOLOGY IN AFRICA, 32 (3). pp. 251-262. ISSN 1433-0237 (2022)

Zewude Girum Tareke; Hercz Mária; Thi Nang Kham; Pozsonyi Ferenc: Teaching and Student Evaluation Tasks: Cross-Cultural Adaptation, Psychometric Properties and Measurement Invariance of Work Tasks Motivation Scale for Teachers.
EUROPEAN JOURNAL OF EDUCATIONAL RESEARCH, 11 (4). pp. 2243-2263. ISSN 2165-8714 (2022)

Ö

Ökördi Réka; Molnár Gyöngyvér: Computer-Based Intervention Closes Learning Gap in Maths Accumulated in Remote Learning.
JOURNAL OF INTELLIGENCE, 10 (3). Terjedelem: 18 p.-Azonosító: 58. ISSN 2079-3200 (2022)

Ü

Üveges István: Comprehensibility and Automation: Plain Language in the Era of Digitalization.
TALTECH JOURNAL OF EUROPEAN STUDIES, 12 (2). pp. 64-86. ISSN 2674-4619 (2022)

A lista elkészítésének dátuma 2024. április 19. 11:41:03 CEST.