![]() | Vissza |
Molnár Gyöngyvér, Csapó Benő:
The Efficacy and Development of Students' Problem-Solving Strategies During Compulsory Schooling: Logfile Analyses.
FRONTIERS IN PSYCHOLOGY, 9.
p. 302.
ISSN 1664-1078
(2018)
Csapó Benő, Molnár Gyöngyvér:
Assessment-based, personalized learning in primary education.
In:
Knowledge Management in the 21st Century: Resilience, Creativity and Co-creation.
Institute of Knowledge Asset Management; Arts for Business Ltd; University of Basilicata; GSOM - St. Petersburg University, Szentpétervár, pp. 443-449.
(2017)
ISBN 978-88-96687-10-9
Hunyady György, Csapó Benő, Pusztai Gabriella, Szivák Judit (szerk.):
Az oktatás korproblémái.
ELTE Eötvös Kiadó, Budapest.
(2017)
ISBN 978-963-312-275-4
Asztalos Kata, Csapó Benő:
Development of musical abilities: Cross-sectional computer-based assessments in educational contexts.
PSYCHOLOGY OF MUSIC, 45 (5).
pp. 682-698.
ISSN 0305-7356
(2017)
Csapó Benő, Funke Joachim:
Epilogue.
In:
The Nature of Problem Solving.
Educational Research and Innovation
.
OECD, Paris, pp. 265-268.
(2017)
ISBN 9789264273894
Molnár Gyöngyvér, Csapó Benő:
Exploration and learning strategies in an interactive problem-solving environment at the beginning of higher education studies.
In:
Knowledge Management in the 21st Century: Resilience, Creativity and Co-creation.
Institute of Knowledge Asset Management; Arts for Business Ltd; University of Basilicata; GSOM - St. Petersburg University, Szentpétervár, pp. 283-292.
(2017)
ISBN 978-88-96687-10-9
Csapó Benő, Funke Joachim (szerk.):
The Nature of Problem Solving.
Educational Research and Innovation
.
OECD, Paris.
(2017)
ISBN 978-92-64-27389-4
Csapó Benő, Csíkos Csaba, Korom Erzsébet, Molnár Gyöngyvér, Vidákovich Tibor:
Neveléstudományi kutatás és kutatóképzés.
MAGYAR TUDOMÁNY, 178 (11).
pp. 1339-1351.
ISSN 0025-0325
(2017)
Csapó Benő, Csíkos Csaba, Koro Erzsébet, Molnár Gyöngyvér, Vidákovich Tibor:
Neveléstudományi kutatás és kutatóképzés.
In:
Az oktatás korproblémái.
ELTE Eötvös Kiadó, Budapest, pp. 68-78.
(2017)
ISBN 978-963-312-275-4
Csapó Benő, Molnár Gyöngyvér:
Potential for assessing dynamic problem-solving at the beginning of higher education studies.
FRONTIERS IN PSYCHOLOGY, 8.
p. 2022.
ISSN 1664-1078
(2017)
Csapó Benő, Funke Joachim:
The development and assessment of problem solving in 21st-century schools.
In:
The Nature of Problem Solving.
Educational Research and Innovation
.
OECD, Paris, pp. 19-32.
(2017)
ISBN 9789264273894
Csapó Benő:
Diagnosztikus értékelés és személyre szabott, differenciált fejlesztés.
In:
Kihívások az oktatásban: demográfia, digitalizáció, tartalomfejlesztés, munkavállalói kompetenciák: XVIII. Országos Közoktatási Szakértői Konferencia.
Suliszerviz Oktatási és Szakértői Iroda; Suliszerviz Pedagógiai Intézet, Debrecen, pp. 126-134.
(2016)
ISBN 978-963-89144-8-4
Tóth Edit, Fejes József Balázs, Patai Jolán, Csapó Benő:
Reziliencia a magyar oktatási rendszerben egy longitudinális program adatainak tükrében.
MAGYAR PEDAGÓGIA, 116 (3).
pp. 339-363.
ISSN 0025-0260
(2016)
Csíkos Csaba, Korom Erzsébet, Csapó Benő:
Tartalmi keretek a kutatásalapú tanulás tudáselemeinek értékeléséhez a természettudományokban.
ISKOLAKULTÚRA, 26 (3).
pp. 17-29.
ISSN 1215-5233
(2016)
Korom Erzsébet, Csíkos Csaba, Csapó Benő:
A kutatásalapú tanulás megvalósításának feltételei a természettudományok tanításában.
ISKOLAKULTÚRA, 26 (3).
pp. 30-42.
ISSN 1215-5233
(2016)
Csapó Benő, Csíkos Csaba, Korom Erzsébet:
Értékelés a kutatásalapú természettudomány-tanulásban: a SAILS projekt.
ISKOLAKULTÚRA, 26 (3).
pp. 3-16.
ISSN 1215-5233
(2016)
Csapó Benő:
A tanárképzés és az oktatás fejlesztésnek tudományos háttere.
ISKOLAKULTÚRA, 26 (2).
pp. 3-18.
ISSN 1215-5233
(2016)
Steklács János, Molnár Gyöngyvér, Csapó Benő:
Az olvasás-szövegértés online diagnosztikus mérések tartalmi kereteinek elméleti háttere.
In:
Az olvasás-szövegértés online diagnosztikus értékelésének tartalmi keretei.
Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet (OFI), Budapest, pp. 15-31.
(2015)
ISBN 978-963-19-7935-0
Csapó Benő, Steklács János, Molnár Gyöngyvér (szerk.):
Az olvasás-szövegértés online diagnosztikus értékelésének tartalmi keretei.
Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet (OFI), Budapest.
(2015)
ISBN 978-963-19-7935-0
Csapó Benő, Korom Erzsébet, Molnár Gyöngyvér:
Bevezetés.
In:
A természettudományi tudás online diagnosztikus értékelésének tartalmi keretei.
Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet (OFI), Budapest, pp. 13-16.
(2015)
ISBN 978-963-19-7937-4
Csapó Benő, Zsolnai Anikó:
Bevezetés.
In:
Online diagnosztikus mérések az iskola kezdő szakaszában.
Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet (OFI), Budapest, pp. 9-11.
(2015)
ISBN 978-963-19-7938-1
Csapó Benő, Steklács János, Molnár Gyöngyvér:
Bevezetés.
In:
Az olvasás-szövegértés online diagnosztikus értékelésének tartalmi keretei.
Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet (OFI), Budapest, pp. 11-14.
(2015)
ISBN 978-963-19-7935-0
Csapó Benő, Csíkos Csaba, Molnár Gyöngyvér:
Bevezetés.
In:
A matematikai tudás online diagnosztikus értékelésének tartalmi keretei.
Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet (OFI), Budapest, pp. 11-13.
(2015)
ISBN 978-963-19-7936-7
Csapó Benő, Molnár Gyöngyvér, Nagy József:
A DIFER tesztek online változatával végzett mérések tapasztalatai.
In:
Online diagnosztikus mérések az iskola kezdő szakaszában.
Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet (OFI), Budapest, pp. 199-223.
(2015)
ISBN 978-963-19-7938-1
Csapó Benő, Zsolnai Anikó (szerk.):
Online diagnosztikus mérések az iskola kezdő szakaszában.
Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet (OFI), Budapest.
(2015)
ISBN 978-963-19-7938-1
Pásztor Attila, Molnár Gyöngyvér, Csapó Benő:
Online large-scale assessment of divergent thinking and its relation to mathematical achievement.
In:
PÉK 2015 = [CEA 2015]: XIII. Pedagógiai Értékelési Konferencia = [13th Conference on Educational Assessment].
SZTE BTK Neveléstudományi Doktori Iskola, Szeged, p. 120.
(2015)
ISBN 978-963-306-314-9
Csapó Benő:
A PISA hatása a neveléstudomány fejlődésére.
EDUCATIO, 2015 (2).
pp. 30-39.
ISSN 1216-3384
(2015)
Pásztor Attila, Molnár Gyöngyvér, Csapó Benő:
Technology-based assessment of creativity in educational context: the case of divergent thinking and its relation to mathematical achievement.
THINKING SKILLS AND CREATIVITY, 18.
pp. 32-42.
ISSN 1871-1871
(2015)
Asztalos Kata, Csapó Benő:
Zenei képességek online diagnosztikus mérése.
In:
Online diagnosztikus mérések az iskola kezdő szakaszában.
Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet (OFI), Budapest, pp. 245-267.
(2015)
ISBN 978-963-19-7938-1
Csapó Benő, Pásztor Attila:
A kombinatív képesség fejlődésének mérése online tesztekkel.
In:
Online diagnosztikus mérések az iskola kezdő szakaszában.
Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet (OFI), Budapest, pp. 367-385.
(2015)
ISBN 978-963-19-7938-1
Csapó Benő:
A kutatásalapú tanárképzés: nemzetközi tendenciák és magyarországi lehetőségek.
ISKOLAKULTÚRA, 25 (11).
pp. 3-16.
ISSN 1215-5233
(2015)
Csapó Benő:
A magyar közoktatás problémái az adatok tükrében: értékek és viszonyítási keretek.
ISKOLAKULTÚRA, 25 (7-8).
pp. 4-17.
ISSN 1215-5233
(2015)
Csíkos Csaba, Molnár Gyöngyvér, Csapó Benő:
A matematika online diagnosztikus mérések tartalmi kereteinek elméleti alapjai.
In:
A matematikai tudás online diagnosztikus értékelésének tartalmi keretei.
Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet (OFI), Budapest, pp. 15-28.
(2015)
ISBN 978-963-19-7936-7
Csapó Benő, Csíkos Csaba, Molnár Gyöngyvér (szerk.):
A matematikai tudás online diagnosztikus értékelésének tartalmi keretei.
Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet (OFI), Budapest.
(2015)
ISBN 978-963-19-7936-7
Csapó Benő, Bodorkós László, Bús Enikő:
A tanárképző központok működési standardjainak és akkreditációs szempontjainak kialakítása.
In:
A tanárképzés jövőjéről.
Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet (OFI), Budapest, pp. 29-42.
(2015)
ISBN 978-963-682-986-5
Korom Erzsébet, Molnár Gyöngyvér, Csapó Benő:
A természettudományi online diagnosztikus mérések tartalmi kereteinek elméleti háttere.
In:
A természettudományi tudás online diagnosztikus értékelésének tartalmi keretei.
Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet (OFI), Budapest, pp. 17-33.
(2015)
ISBN 978-963-19-7937-4
Csapó Benő, Korom Erzsébet, Molnár Gyöngyvér (szerk.):
A természettudományi tudás online diagnosztikus értékelésének tartalmi keretei.
Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet, Budapest.
(2015)
ISBN 978-963-19-7937-4
Csapó Benő:
Assessing the outcomes of inquiry-based science learning.
In: International AEMASE Conference on Science Education, 2014.05.19-2014.05.20, Rome.
pp. 81-83.
Csapó Benő, Fejes József Balázs, Kinyó László, Tóth Edit:
Az iskolai teljesítmények alakulása Magyarországon nemzetközi összehasonlításban.
In:
Társadalmi Riport.
TÁRKI, pp. 110-136.
(2014)
Csapó Benő, Molnár Gyöngyvér, Nagy József:
Computer-Based Assessment of School Readiness and Early Reasoning.
JOURNAL OF EDUCATIONAL PSYCHOLOGY, 106 (3).
pp. 639-650.
ISSN 0022-0663
(2014)
Greiff Samuel, Wustenberg Sascha, Csapó Benő, Demetriou Andreas, Hautamäki Jarkko:
Domain-general problem solving skills and education in the 21st century.
EDUCATIONAL RESEARCH REVIEW, 13.
pp. 74-83.
ISSN 1747-938X
(2014)
Asztalos Kata, Csapó Benő:
Online Assessment of Musical Abilities in Hungarian Primary Schools – Results of First, Third and Fifth Grade Students.
BULLETIN OF THE INTERNATIONAL KODÁLY SOCIETY, 39 (1).
pp. 3-14.
ISSN 0133-8749
(2014)
Csapó Benő:
A szegedi iskolai longitudinális program.
In:
Bölcsészet- és társadalomtudományok.
Szegedi Egyetemi Tudástár
(7).
Szegedi Egyetemi Kiadó, Szeged, pp. 117-166.
(2014)
ISBN 978-963-306-352-1
Asztalos Kata, Csapó Benő:
Development of musical abilities: cross-sectional assessments by an online system in primary school.
In: Annual Meeting of the American Educational Research Association (AERA13), 27 April - 1 May 2013, San Francisco.
[1-5].
Molnár Gyöngyvér, Greiff Samuel, Csapó Benő:
Inductive reasoning, domain specific and complex problem solving: relations and development.
THINKING SKILLS AND CREATIVITY, 9.
pp. 35-45.
ISSN 1871-1871
(2013)
Csapó Benő:
The predictive validity of school readiness assessment.
In: Annual Meeting of the American Educational Research Association, 2013.04.27-2013.05.01, San Francisco.
[1-5].
Csapó Benő, Szabó Gábor:
Bevezetés.
In:
Tartalmi keretek a természettudomány diagnosztikus értékeléséhez.
Nemzeti Tankönyvkiadó, Budapest, pp. 9-16.
(2012)
ISBN 978-963-19-7236-8
Csapó Benő:
Bevezetés.
In:
Mérlegen a magyar iskola.
Nemzeti Tankönyvkiadó, Budapest, pp. 9-15.
(2012)
ISBN 978-963-19-7233-7
Csapó Benő, Csépe Valéria:
Bevezetés.
In:
Tartalmi keretek az olvasás diagnosztikus értékeléséhez.
Nemzeti Tankönyvkiadó, Budapest, pp. 9-16.
(2012)
ISBN 978-963-19-7288-7
Csapó Benő:
Developing a framework for diagnostic assessment of early science.
In:
Making it tangible - Learning outcomes in science education.
Waxmann Verlag Gmbh, Münster, pp. 55-78.
(2012)
ISBN 9783830926443
Adey Philip, Csapó Benő:
Developing and assessing scientific reasoning.
In:
Framework for diagnostic assessment of science.
Nemzeti Tankönyvkiadó, Budapest, pp. 17-53.
(2012)
ISBN 978-963-19-7289-4
Csapó Benő, Józsa Krisztián, Steklács János, Hódi Ágnes, Csíkos Csaba:
Diagnostic assessment frameworks for reading: Theoretical foundations and practical issues.
In:
Framework for diagnostic assessment of reading.
Nemzeti Tankönyvkiadó, Budapest, pp. 183-213.
(2012)
ISBN 978-963-19-7290-0
Korom Erzsébet, B. Németh Mária, Nagy Lászlóné Antal Erzsébet, Csapó Benő:
Diagnostic assessment frameworks for science.
In:
Framework for diagnostic assessment of science.
Nemzeti Tankönyvkiadó, Budapest, pp. 147-174.
(2012)
ISBN 978-963-19-7289-4
Csapó Benő, Csépe Valéria (szerk.):
Framework for diagnostic assessment of reading.
Nemzeti Tankönyvkiadó, Budapest.
(2012)
ISBN 978-963-19-7290-0
Csapó Benő, Szabó Gábor (szerk.):
Framework for diagnostic assessment of science.
Nemzeti Tankönyvkiadó, Budapest.
(2012)
ISBN 978-963-19-7289-4
Csapó Benő, Molnár Gyöngyvér:
Gondolkodási készségek és képességek fejlődésének mérése.
In:
Mérlegen a magyar iskola.
Nemzeti Tankönyvkiadó, Budapest, pp. 407-439.
(2012)
ISBN 978-963-19-7233-7
Csapó Benő, Szabó Gábor:
Introduction.
In:
Framework for diagnostic assessment of science.
Nemzeti Tankönyvkiadó, Budapest, pp. 9-16.
(2012)
ISBN 978-963-19-7289-4
Csapó Benő, Csépe Valéria:
Introduction.
In:
Framework for diagnostic assessment of reading.
Nemzeti Tankönyvkiadó, Budapest, pp. 9-16.
(2012)
ISBN 978-963-19-7290-0
Csapó Benő (szerk.):
Mérlegen a magyar iskola.
Nemzeti Tankönyvkiadó, Budapest.
(2012)
ISBN 978-963-19-7233-7
Csapó Benő, Szabó Gábor (szerk.):
Tartalmi keretek a természettudomány diagnosztikus értékeléséhez.
Nemzeti Tankönyvkiadó, Budapest.
(2012)
ISBN 978-963-19-7236-8
Csapó Benő, Csépe Valéria (szerk.):
Tartalmi keretek az olvasás diagnosztikus értékeléséhez.
Nemzeti Tankönyvkiadó, Budapest.
(2012)
ISBN 978-963-19-7288-7
Csapó Benő, Ainley John, Bennett Randy E., Latour Thibaud, Law Nancy:
Technological Issues for Computer-Based Assessment.
In:
Assessment and teaching of 21st century skills.
Springer, New York, pp. 143-230.
(2012)
ISBN 978-94-007-2323-8
Csapó Benő, Tóth Edit (szerk.):
X. Pedagógiai Értékelési Konferencia – PÉK 2012.
SZTE BTK Neveléstudományi Doktori Iskola, Szeged.
(2012)
ISBN 978-963-306-150-3
Csapó Benő, Józsa Krisztián, Steklács János, Hódi Ágnes, Csíkos Csaba:
A diagnosztikus olvasás mérések részletes tartalmi kereteinek kidolgozása.
In:
Tartalmi keretek az olvasás diagnosztikus értékeléséhez.
Nemzeti Tankönyvkiadó, Budapest, pp. 189-218.
(2012)
ISBN 978-963-19-7288-7
Korom Erzsébet, B. Németh Mária, Nagy Lászlóné Antal Erzsébet, Csapó Benő:
A diagnosztikus természettudomány felmérések részletes tartalmi kereteinek kidolgozása: elméleti alapok és gyakorlati kérdések.
In:
Tartalmi keretek a természettudomány diagnosztikus értékeléséhez.
Nemzeti Tankönyvkiadó, Budapest, pp. 151-177.
(2012)
ISBN 978-963-19-7236-8
Adey Philip, Csapó Benő:
A természettudományos gondolkodás fejlesztése és értékelése.
In:
Tartalmi keretek a természettudomány diagnosztikus értékeléséhez.
Nemzeti Tankönyvkiadó, Budapest, pp. 17-58.
(2012)
ISBN 978-963-19-7236-8
Molnár Gyöngyvér, Csapó Benő:
Az 1-11 évfolyamot átfogó induktív gondolkodás kompetenciaskála készítése a valószínűségi tesztelmélet alkalmazásával.
Magyar Pedagógia, 111 (2).
pp. 127-140.
ISSN 0025-0260
(2011)
Tóth Edit, Molnár Gyöngyvér, Csapó Benő:
Az iskolák IKT-felszereltsége – helyzetkép országos reprezentatív minta alapján.
Iskolakultúra, 21 (10-11).
pp. 124-137.
ISSN 1215-5233
(2011)
Csapó Benő:
Az oktatás tudományos hátterének fejlődése.
MAGYAR TUDOMÁNY, 172 (9).
pp. 1065-1076.
ISSN 0025-0325
(2011)
Farkasné Tóth Krisztina, Molnár Gyöngyvér, Latour Thibaud, Csapó Benő:
Az online tesztelés lehetőségei és a TAO platform alkalmazása.
ÚJ PEDAGÓGIAI SZEMLE, 61 (1-5).
pp. 8-22.
ISSN 1215-1807
(2011)
Csapó Benő, Szendrei Mária:
Bevezetés.
In:
Tartalmi keretek a matematika diagnosztikus értékeléséhez.
Nemzeti Tankönyvkiadó, Budapest, pp. 9-15.
(2011)
ISBN 978-963-19-7211-5
Molnár Gyöngyvér, R. Tóth Krisztina, Csapó Benő:
Comparing paper-based and computer-based testing in the first grade.
In: 2011 AERA [American Educational Research Association] Annual Meeting, 8-12 April 2011, New Orleans.
[1-10].
Nunes Terezinha, Csapó Benő:
Developing and assessing mathematical reasoning.
In:
Framework for diagnostic assessment of mathematics.
Nemzeti Tankönyvkiadó, Budapest, pp. 17-56.
(2011)
Csíkos Csaba, Csapó Benő:
Diagnostic assessment frameworks for mathematics.
In:
Framework for diagnostic assessment of mathematics.
Nemzeti Tankönyvkiadó, Budapest, pp. 137-162.
(2011)
R. Tóth Krisztina, Molnár Gyöngyvér, Hódi Ágnes, Csapó Benő:
Examining media-effect among subgroups of students with different ability levels.
In:
14th Biennial EARLI Conference for Research on Learning and Instruction. "Education for a Global Networked Society". Exeter, 30 August - 3 September 2011.
EARLI, [630-632].
(2011)
Csapó Benő, Szendrei Mária (szerk.):
Framework for diagnostic assessment of mathematics.
Nemzeti Tankönyvkiadó, Budapest.
(2011)
Csapó Benő, Szendrei Mária:
Introduction.
In:
Framework for diagnostic assessment of mathematics.
Nemzeti Tankönyvkiadó, Budapest, pp. 9-16.
(2011)
Csapó Benő, Zsolnai Anikó (szerk.):
Kognitív és affektív fejlődési folyamatok diagnosztikus értékelésének lehetőségei az iskola kezdő szakaszában.
Nemzeti Tankönyvkiadó, Budapest.
(2011)
ISBN 978-963-19-7160-6
R. Tóth Krisztina, Molnár Gyöngyvér, Wustenberg Sascha, Greiff Samuel, Csapó Benő:
Measuring adults’ dynamic problem solving competency.
In:
14th Biennial Conference for Research on Learning and Instruction (EARLI), Education for a Global Networked Society.
NEM RÉSZLETEZETT, Exeter, pp. 1421-1422.
(2011)
Csapó Benő, Szendrei Mária (szerk.):
Tartalmi keretek a matematika diagnosztikus értékeléséhez.
Nemzeti Tankönyvkiadó, Budapest.
(2011)
Molnár Gyöngyvér, Csapó Benő:
The development of inductive reasoning skills from grade 1 to grade 11.
In:
14th Biennial EARLI Conference for Research on Learning and Instruction. "Education for a Global Networked Society". Exeter, 30 August - 3 September 2011.
EARLI, [955-956].
(2011)
Csíkos Csaba, Csapó Benő:
A diagnosztikus matematika felmérések részletes tartalmi kereteinek kidolgozása.
In:
Tartalmi keretek a matematika diagnosztikus értékeléséhez.
Nemzeti Tankönyvkiadó, Budapest, pp. 141-168.
(2011)
ISBN 978-963-19-7211-5
Csapó Benő, Molnár Gyöngyvér:
The impact of inductive reasoning on educational achievements.
In:
14th Biennial EARLI Conference for Research on Learning and Instruction. "Education for a Global Networked Society". Exeter, 30 August - 3 September 2011.
EARLI, [1268-1269].
(2011)
Csapó Benő, Molnár Gyöngyvér:
The influence of reasoning skills on later school achievements: results from the Hungarian Educational Longitudinal Program.
In: 2011 AERA [American Educational Research Association] Annual Meeting, 8-12 April 2011, New Orleans.
[1-2].
Molnár Gyöngyvér, Csapó Benő:
A képességek fejlődésének vizsgálata online tesztkörnyezetben 2-11. évfolyamon.
In:
Közoktatás, pedagógusképzés, neveléstudomány - a múlt értékei és a jövő kihívásai. XI. Országos Neveléstudományi Konferencia (szerk. Hegedűs Judit - Kempf Katalin - Németh András). Budapest, 2011. november 3-5.
MTA Pedagógiai Bizottság, Budapest, p. 253.
(2011)
ISBN 978-963-693-380-7
Nunes Terezinha, Csapó Benő:
A matematikai gondolkodás fejlesztése és értékelése.
In:
Tartalmi keretek a matematika diagnosztikus értékeléséhez.
Nemzeti Tankönyvkiadó, Budapest, pp. 17-57.
(2011)
ISBN 978-963-19-7211-5
Molnár Gyöngyvér, R. Tóth Krisztina, Csapó Benő:
The relationship between item type, students' characteristics and media-effect in CBA.
In:
14th Biennial EARLI Conference for Research on Learning and Instruction. "Education for a Global Networked Society". Exeter, 30 August - 3 September 2011.
EARLI, [4-5].
(2011)
Tóth Edit, Csapó Benő, Székely László:
Az iskolák és osztályok közötti különbségek alakulása a magyar iskolarendszerben. Egy longitudinális vizsgálat eredményei.
KÖZGAZDASÁGI SZEMLE, 9 (57. évf.).
pp. 798-814.
ISSN 0023-4346
(2010)
Csapó Benő:
Goals of learning and the organization of knowledge.
ZEITSCHRIFT FUR PADAGOGIK, 2010 (Suppl. 56.).
pp. 12-27.
ISSN 0044-3247
(2010)
Nikolov Marianne, Csapó Benő:
The relationship between reading skills in early English as a foreign language and Hungarian as a first language.
INTERNATIONAL JOURNAL OF BILINGUALISM, 14 (3).
pp. 315-329.
ISSN 1367-0069
(2010)
Csapó Benő:
Az oktatás Magyarországon az ezredforduló körüli évtizedekben - fejlődési tendenciák és megoldásra váró problémák.
In:
Az oktatás közügy.
Magyar Pedagógiai Társaság, Budapest, pp. 139-157.
(2009)
ISBN 978-963-06-7276-4
Csapó Benő, Molnár Gyöngyvér, Farkasné Tóth Krisztina:
Comparing paper-and-pencil and online assessment of reasoning skills: A pilot study for introducing TAO in large-scale assessment in Hungary.
In:
The Transition to Computer-Based Assessment.
Office for Official Publications of the European Communities, Luxembourg, pp. 120-125.
(2009)
ISBN 978-92-79-11110-5
Csapó Benő, Nikolov Marianne:
The cognitive contribution to the development of proficiency in a foreign language.
LEARNING AND INDIVIDUAL DIFFERENCES: JOURNAL OF PSYCHOLOGY AND EDUCATION, 19 (2).
pp. 209-218.
ISSN 1041-6080
(2009)
Csapó Benő:
A közoktatás modernizációjának tudásbázisa: a neveléstudományi kutatás és a tanárképzés.
In:
Előmunkálatok a társadalmi párbeszédhez.
Gazdasági és Szociális Tanács, Budapest, pp. 31-48.
(2009)
ISBN 978-963-88419-0-2
Csapó Benő, Molnár Gyöngyvér, Kinyó László:
A magyar oktatási rendszer szelektivitása a nemzetközi összehasonlító vizsgálatok eredményeinek tükrében.
Iskolakultúra, 19 (3-4).
pp. 3-13.
ISSN 1215-5233
(2009)
Csapó Benő, Molnár Gyöngyvér, Pap-Szigeti Róbert, Farkasné Tóth Krisztina:
A mérés-értékelés új tendenciái: a papír- és számítógép alapú tesztelés összehasonlító vizsgálatai általános iskolás, illetve főiskolás diákok körében.
In:
Új kutatások a neveléstudományokban, 2008.
MTA Pedagógiai Bizottság, Budapest, pp. 99-108.
(2009)
ISBN 978-963-503-401-7
Csapó Benő:
The scientific foundations of teaching and learning.
In:
Green book.
Ecostat Gazdaságelemző és Informatikai Intézet, Budapest, pp. 227-244.
(2009)
ISBN 978-963-06-6690-9
Csapó Benő:
The second stage of public education and the Matura.
In:
Green book.
Ecostat Gazdaságelemző és Informatikai Intézet, Budapest, pp. 81-104.
(2009)
ISBN 978-963-06-6690-9
Csapó Benő, Molnár Gyöngyvér, Kinyó László:
Analysis of the Selectiveness of the Hungarian Educational System in International Context.
In:
3rd IEA International Research Conference (IRC-2008). Taipei, Kína, 2008. 09. 16-2008. 09. 20.
National Taiwan Normal University, Taipei, pp. 26-27.
(2008)
Csapó Benő:
Hosszmetszeti (a tanulók követésén alapuló) felmérések a közoktatási rendszerekben.
In:
Változás és stabilitás a magyar közoktatás elmúlt 10 évében.
Suliszerviz Oktatási és Szakértői Iroda, Debrecen, pp. 178-184.
(2008)
ISBN 978-963-86960-6-9
Csapó Benő:
Tudásakkumuláció a közoktatásban.
In:
Tankönyvdialógusok.
Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet (OFI), Budapest, pp. 95-108.
(2008)
ISBN 978-963-682-608-6
Csapó Benő:
A közoktatás fejlesztésének tudományos megalapozása.
In: Tartalmi megújulás, szerkezetátalakulás, térségi együttműködés, 2008.10.09-2008.10.11, Hajdúszoboszló.
pp. 49-59.
Csapó Benő:
A közoktatás második szakasza és az érettségi vizsga.
In:
Zöld könyv.
Ecostat Gazdaságelemző és Informatikai Intézet, Budapest, pp. 71-93.
(2008)
ISBN 978-963-235-186-5
Csapó Benő:
A magyar iskolarendszer adaptációs problémái: a tudás minősége.
In:
Közoktatás, iskolai tudás és munkapiaci siker.
KTI Könyvek
(9).
MTA Közgazdaságtudományi Intézet (KTI), Budapest, pp. 113-130.
(2008)
ISBN 978-963-9796-12-6
Csapó Benő, Molnár Gyöngyvér, Farkasné Tóth Krisztina:
A papíralapú tesztektől a számítógépes adaptív tesztelésig : a pedagógiai mérés-értékelés technikájának fejlődési tendenciái.
ISKOLAKULTÚRA, 3-4.
pp. 3-16.
ISSN 1215-5233
(2008)
Csapó Benő:
A taneszközfejlesztés megalapozása: a tudásról való tudás.
In:
Tankönyvdialógusok.
Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet (OFI), Budapest, pp. 11-21.
(2008)
ISBN 978-963-682-608-6
Csapó Benő:
A tanulás dimenziói és a tudás szerveződése.
EDUCATIO, 17 (2).
pp. 207-217.
ISSN 1216-3384
(2008)
Csapó Benő:
A tanulás és tanítás tudományos megalapozása.
In:
Zöld könyv.
Ecostat Gazdaságelemző és Informatikai Intézet, Budapest, pp. 217-233.
(2008)
ISBN 978-963-235-186-5
Adey Philip, Csapó Benő, Demetriou Andreas, Hautamäki Jarkko, Shayer Michael:
Can we be intelligent about intelligence? Why education needs the concept of plastic general ability.
EDUCATIONAL RESEARCH REVIEW, 2 (2).
pp. 75-97.
ISSN 1747-938X
(2007)
Csapó Benő:
Csengeri János öröksége.
MAGYAR PEDAGÓGIA, 107 (1).
pp. 79-90.
ISSN 0025-0260
(2007)
Csapó Benő, Csíkos Csaba (szerk.):
Developing Potentials for Learning : 12th European Conference for the Research on Learning and Instruction.
University of Szeged, Graduate School of Education, Szeged.
(2007)
ISBN 978-963-482-837-2
Csapó Benő:
Hosszmetszeti felmérések iskolai kontextusban – az első átfogó magyar iskolai longitudinális kutatási program elméleti és módszertani keretei.
MAGYAR PEDAGÓGIA, 4.
pp. 321-355.
ISSN 0025-0260
(2007)
Csapó Benő:
Oktatás, oktatástudomány, tanárképzés.
In:
Kihívások a XXI. század iskolájában.
Szegedi Nyári Egyetem évkönyve
(43).
Koch Sándor Csongrád Megyei Tudományos Ismeretterjesztő Társulat, Szeged, pp. 5-21.
(2007)
Csapó Benő:
Research into learning to learn through the assessment of quality and organization of learning outcomes.
THE CURRICULUM JOURNAL, 18 (2).
pp. 195-210.
ISSN 0958-5176
(2007)
Csapó Benő:
A tanári tudás szerepe az oktatási rendszer fejlesztésében.
ÚJ PEDAGÓGIAI SZEMLE, 57 (3-4).
pp. 11-23.
ISSN 1215-1807
(2007)
Csapó Benő:
Esélyegyenlőtlenség az óvodától az érettségiig.
In:
Emlékkönyv Orosz Sándor professzor nyolcvanadik születésnapjára.
Veszprémi Egyetem Tanárképző Kar Pedagógiai Kutatóintézete, Veszprém, pp. 45-59.
(2006)
ISBN 963-9495-81-6
Csapó Benő:
A formális és nem-formális tanulás során szerzett tudás integrálása.
ISKOLAKULTÚRA: PEDAGÓGUSOK SZAKMAI-TUDOMÁNYOS FOLYÓIRATA, 106 (2).
pp. 3-16.
ISSN 1215-5233
(2006)
Csapó Benő:
A közoktatás modernizációjának tudásbázisa: a neveléstudományi kutatás és a tanárképzés.
In:
Előmunkálatok a társadalmi párbeszédhez.
Gazdasági és Szociális Tanács, Budapest, pp. 31-48.
(2006)
ISBN 963-06-0046-3
Csapó Benő:
Az előzetesen megszerzett tudás mérése és elismerése.
Felnőttképzési kutatási füzetek
(16).
Nemzeti Felnőttképzési Intézet, Budapest.
(2005)
Csapó Benő:
A Magyar Pedagógia feladata a neveléstudomány fejlesztésében.
ISKOLAKULTÚRA: PEDAGÓGUSOK SZAKMAI-TUDOMÁNYOS FOLYÓIRATA, 4.
pp. 3-10.
ISSN 1215-5233
(2005)
Csapó Benő:
Tanuló társadalom és tudásalapú oktatási rendszer.
In: Ismeretek és képességfejlesztés : a kompetencia-tudáson alapuló iskola : tudomány és közoktatás, 2005.07.11-2005.07.16, Szeged.
pp. 5-21.
Csapó Benő:
A komplex problémamegoldás a PISA 2003 vizsgálatban.
ÚJ PEDAGÓGIAI SZEMLE, 55 (3).
pp. 43-52.
ISSN 1215-1807
(2005)
Csapó Benő:
Knowledge and competencies.
In:
The integrated person : how curriculum development relates to new competencies.
CIDREE yearbook
(4).
CIDREE, Enschede, pp. 35-49.
(2004)
ISBN 9032921843 ; 9789032921842
Csapó Benő:
Természettudományos nevelés.
In:
Tudás és iskola.
Tanítás és tanulás
.
Műszaki Könyvkiadó, Budapest, pp. 11-28.
(2004)
ISBN 963-16-2980-5
Csapó Benő:
Tudás és iskola.
Tanítás és tanulás
.
Műszaki Könyvkiadó, Budapest.
(2004)
ISBN 963-16-2980-5
Csapó Benő:
Tudásszintmérő tesztek.
In:
Bevezetés a pedagógiai kutatás módszereibe.
Műszaki Könyvkiadó, Budapest, pp. 277-316.
(2004)
ISBN 963-16-2664-4
Csapó Benő, Csíkos Csaba, Korom Erzsébet:
A tanítás és tanulás kutatása Finnországban.
ISKOLAKULTÚRA: PEDAGÓGUSOK SZAKMAI-TUDOMÁNYOS FOLYÓIRATA, 2004 (3).
pp. 45-52.
ISSN 1215-5233
(2004)
Csapó Benő:
A tudásvagyon újratermelése.
MAGYAR TUDOMÁNY, 49 (11).
pp. 1233-1239.
ISSN 0025-0325
(2004)
Csapó Benő:
Az iskolai osztályok közötti különbségek és az oktatási rendszer demokratizálása.
ISKOLAKULTÚRA, 2003 (8).
pp. 107-117.
ISSN 1215-5233
(2003)
Csapó Benő:
Iskolai szelekció Magyarországon az ezredfordulón.
In:
Esélyegyenlőtlenségek a mai magyar társadalomban.
Szakkollégiumi füzetek
(3).
Szegedi Társadalomtudományi Szakkollégium, Szeged, pp. 28-33.
(2003)
ISBN 963 214 307 8
Csapó Benő:
Oktatás az információs társadalom számára.
MAGYAR TUDOMÁNY, 48 (12).
pp. 1478-1485.
ISSN 0025-0325
(2003)
Flanagan Constance A., Campbell Norm, Botcheva Luba, Bowes Jennifer M., Csapó Benő:
Social class and adolescents' beliefs about justice in different social orders.
JOURNAL OF SOCIAL ISSUES, 59 (4).
pp. 711-732.
ISSN 0022-4537
(2003)
Csapó Benő:
A képességek fejlődése és iskolai fejlesztése.
Akadémiai Kiadó, Budapest.
(2003)
ISBN 963-05-8013-6
Molnár Gyöngyvér, Csapó Benő:
A képességek fejlődésének logisztikus modellje.
ISKOLAKULTÚRA: PEDAGÓGUSOK SZAKMAI-TUDOMÁNYOS FOLYÓIRATA, 13 (2).
pp. 57-69.
ISSN 1215-5233
(2003)
Csapó Benő:
A pedagógiai értékeléstől a tanítás módszereinek megújításáig: diagnózis és terápia.
ÚJ PEDAGÓGIAI SZEMLE, 53 (3).
pp. 12-27.
ISSN 1215-1807
(2003)
Csapó Benő:
A tudás és a kompetenciák.
In:
A tanulás fejlesztése.
Országos Közoktatási Intézet (OKI), Budapest, pp. 65-74.
(2003)
ISBN 963 682 512 2
Csapó Benő (szerk.):
Az iskolai műveltség.
Osiris tankönyvek
.
Osiris Kiadó, Budapest.
(2002)
ISBN 963-389-238-4
Csapó Benő:
Az iskolai szelekció hatásának elemzése a képességek fejlődésének számítógépes szimulációja segítségével.
MAGYAR PSZICHOLÓGIAI SZEMLE, 1.
pp. 211-227.
ISSN 0025-0279
(2002)
Csapó Benő (szerk.):
Az iskolai tudás.
Osiris Kiadó, Budapest.
(2002)
ISBN 963-389-246-5
Csapó Benő:
A képességek fejlődési ütemének egységes kifejezése: a gamma koefficiens.
MAGYAR PEDAGÓGIA, 3.
pp. 391-410.
ISSN 0025-0260
(2002)
Csapó Benő:
A képességfejlesztés irányzatai és módszerei.
In:
Értékközvetítő és képességfejlesztő program.
Veszprémi Egyetem Tanárképző Kar Pedagógiai Kutatóintézete, Pápa, pp. 105-110.
(2002)
ISBN 963-9495-05-0
Kárpáti Andrea, Molnár Edit Katalin, Csapó Benő:
A tesztekkel mérhető tudás a humán tárgyakban.
In:
Az iskolai műveltség.
Osiris tankönyvek
.
Osiris Kiadó, Budapest, pp. 65-89.
(2002)
ISBN 963-389-238-4
Csapó Benő:
A tudáskoncepció változása: nemzetközi tendenciák és a hazai helyzet.
ÚJ PEDAGÓGIAI SZEMLE, 52 (2).
pp. 38-45.
ISSN 1215-1807
(2002)
Csapó Benő:
Az induktív gondolkodás fejlődésének elemzése országos reprezentatív felmérés alapján.
MAGYAR PEDAGÓGIA, 101 (3).
pp. 373-391.
ISSN 0025-0260
(2001)
Csapó Benő:
Az iskolának vagy az életnek tanulunk?
BUDAPESTI NEVELŐ, 2001 (1).
pp. 53-59.
ISSN 0133-2228
(2001)
Csapó Benő (szerk.):
Az értelem kiművelése : I. Országos Neveléstudományi Konferencia.
Magyar Tudományos Akadémia, Budapest.
(2001)
ISBN 963-508-331-9
Csapó Benő, Vidákovich Tibor:
Bevezetés.
In:
Neveléstudomány az ezredfordulón.
Tankönyvkiadó, Budapest, pp. 7-8.
(2001)
ISBN 963-19-1269-8
Csapó Benő:
Cognitive Aspects of Democratic Thinking.
In:
Developing democratic character in the young.
Jossey-Bass Publishers, San Francisco, pp. 126-151.
(2001)
ISBN 0787956856
Csapó Benő, Vidákovich Tibor (szerk.):
Neveléstudomány az ezredfordulón.
Tankönyvkiadó, Budapest.
(2001)
ISBN 963-19-1269-8
Csapó Benő:
Neveléstudomány az ezredvég Magyarországán.
ISKOLAKULTÚRA: PEDAGÓGUSOK SZAKMAI-TUDOMÁNYOS FOLYÓIRATA, 11 (2).
pp. 40-44.
ISSN 1215-5233
(2001)
Csapó Benő:
Tudáskoncepciók.
In:
Neveléstudomány az ezredfordulón.
Tankönyvkiadó, Budapest, pp. 88-105.
(2001)
ISBN 963-19-1269-8
Csapó Benő:
A kognitív képességek szerepe a tudás szervezésében.
In:
Tanulmányok a neveléstudomány köréből, 2001.
Osiris Kiadó, Budapest, pp. 270-293.
(2001)
ISBN 963-389-169-8
Csapó Benő:
A kombinatív képesség fejlődésének elemzése országos reprezentatív felmérés alapján.
MAGYAR PEDAGÓGIA, 101 (4).
pp. 511-530.
ISSN 0025-0260
(2001)
Csapó Benő:
A nyelvtanulást és a nyelvtudást befolyásoló tényezők.
ISKOLAKULTÚRA: PEDAGÓGUSOK SZAKMAI-TUDOMÁNYOS FOLYÓIRATA, 11 (8).
pp. 25-35.
ISSN 1215-5233
(2001)
Csapó Benő:
Az oktatás és a nevelés egysége a demokratikus gondolkodás fejlesztésében.
ÚJ PEDAGÓGIAI SZEMLE, 50 (2).
pp. 24-34.
ISSN 1215-1807
(2000)
Csapó Benő:
Az oktatáskutatás a minőség szolgálatában.
In:
A minőség teremtése.
Gallup könyvek
.
Magyar Gallup Intézet, Budapest, pp. 60-87.
(2000)
ISBN 963-00-4718-7
Dossey John, Csapó Benő, de Jong Ton, Klieme Eckhard, Vosniadou Stella:
Cross-curricular competencies in PISA: Towards a framework for assessing problem-solving skills.
In: INES (2000) : The INES Compendium. Contributions from INES Networks and Working Groups, 2000.09.11-2000.09.13, Tokyo.
pp. 19-41.
Csapó Benő:
Utószó a Magyar Pedagógia századik évfolyamához.
MAGYAR PEDAGÓGIA, 100 (4).
pp. 531-533.
ISSN 0025-0260
(2000)
Csapó Benő:
A minőségfejlesztés az oktatási rendszer fejődésének katalizátora.
ISKOLAKULTÚRA: PEDAGÓGUSOK SZAKMAI-TUDOMÁNYOS FOLYÓIRATA, 10 (1).
pp. 75-82.
ISSN 1215-5233
(2000)
Csapó Benő:
A tantárgyakkal kapcsolatos attitűdök összefüggései.
MAGYAR PEDAGÓGIA, 100 (3).
pp. 343-366.
ISSN 0025-0260
(2000)
Flanagan Connie, Jonsson B, Botcheva L, Csapó Benő, Bowes J:
Adolescents and the "Social Contract".
In:
Roots of civic identity.
Cambridge University Press, Cambridge, pp. 135-155.
(1999)
ISBN 0-521-62283-2
Csapó Benő:
Az iskolai tudás felszíni rétegei: mit tükröznek az osztályzatok?
In:
Minőségértékelés, minőségbiztosítás az oktatásban : szöveggyűjtemény.
Fejér Megyei Pedagógiai Szolgáltató Intézet, Székesfehérvár, pp. 74-91.
(1999)
ISBN 963-03-7445-5
Csapó Benő:
Az értelmi képességek fejlesztésének történelmi-társadalmi kontextusa.
ISKOLAKULTÚRA: PEDAGÓGUSOK SZAKMAI-TUDOMÁNYOS FOLYÓIRATA, 9 (9).
pp. 3-15.
ISSN 1215-5233
(1999)
Csapó Benő, Hamers JHM:
Converging Aims and Diverging Means of Teaching Thinking: an Epilogue.
In:
Teaching and learning thinking skills.
Contexts of learning
.
Swets and Zeitlinger, Lisse, pp. 341-353.
(1999)
ISBN 9026515456
Csapó Benő:
Improving thinking through the content of teaching.
In:
Teaching and learning thinking skills.
Contexts of learning
.
Swets & Zeitlinger, Lisse, pp. 37-62.
(1999)
ISBN 9026515456
Csapó Benő:
Képességfejlesztés az iskolában : problémák és lehetőségek.
ÚJ PEDAGÓGIAI SZEMLE, 12.
pp. 4-13.
ISSN 1215-1807
(1999)
Alsaker Francoise D, Flanagan Connie, Csapó Benő:
Methodological challenges in cross-national research. Countries, participants, and general procedures.
In:
The Adolescent Experience.
Research monographs in adolescence
.
Lawrence Erlbaum Associates, Mahwah; London, pp. 15-32.
(1999)
ISBN 0805825525
Csapó Benő (szerk.):
Teaching and learning thinking skills.
Contexts of learning
.
Swets and Zeitlinger, Lisse.
(1999)
ISBN 9026515456
Hamers JHM, Csapó Benő:
Teaching thinking.
In:
Teaching and learning thinking skills.
Contexts of learning
.
Swets & Zeitlinger, Lisse, pp. 11-36.
(1999)
ISBN 9026515456
Csapó Benő:
Természettudományos nevelés: híd a tudomány és a nevelés között.
ISKOLAKULTÚRA, 9 (10).
pp. 5-17.
ISSN 1215-5233
(1999)
Ballér Endre, Báthory Zoltán, Csapó Benő, Halász Gábor, Hunyady Györgyné:
A hazai neveléstudományról: a Magyar Tudományos Akadémia számára készített diszciplináris elemzés.
MAGYAR PEDAGÓGIA, 99 (4).
pp. 425-456.
ISSN 0025-0260
(1999)
Csapó Benő:
Értékelés az iskolában és az oktatás minőségi fejlesztése.
In:
Az oktatás minősége.
Csongrád Megyei Pedagógiai és Közművődési Kht., Szeged, pp. 17-31.
(1999)
Csapó Benő:
A tudás minősége.
EDUCATIO, 3.
pp. 473-487.
ISSN 1216-3384
(1999)
Csapó Benő (szerk.):
Az iskolai tudás.
Osiris Kiadó, Budapest.
(1998)
ISBN 963-379-342-4
Csapó Benő:
Iskolai tudás és vizsgarendszer.
ÚJ PEDAGÓGIAI SZEMLE, 48 (2).
pp. 51-60.
ISSN 1215-1807
(1998)
Macek Petr, Flanagan Constance A., Gallay Leslie, Kostron Lubomir, Botcheva Luba, Csapó Benő:
Postcommunist societies in times of transition: Perceptions of change among adolescents in Central and Eastern Europe.
JOURNAL OF SOCIAL ISSUES, 54 (3).
pp. 547-561.
ISSN 0022-4537
(1998)
Flanagan Constance A., Bowes Jennifer M., Jonsson Britta, Csapó Benő, Sheblanova Elena:
Ties that bind: Correlates of adolescents' civic commitments in seven countries.
JOURNAL OF SOCIAL ISSUES, 54 (3).
pp. 457-475.
ISSN 0022-4537
(1998)
Vidákovich Tibor, Csapó Benő:
A szövegesfeladat-megoldó készségek fejlődése.
In:
Közoktatás-kutatás 1996-1997.
Művelődési és Közoktatási Minisztérium (MKM), Budapest, pp. 247-273.
(1998)
ISBN 963 673 596 4
Csapó Benő:
Introducing mastery learning strategies into the Hungarian higher education.
In:
Active learning strategies for the higher education.
JATEPress Kiadó, Szeged, pp. 69-82.
(1997)
ISBN 963-482-209-6
Csapó Benő:
Operational Enrichment: Improving operational reasoning through the content of teaching.
In:
Teaching thinking in Europe. Iventory of European Programmes.
Sardes, Utrecht, pp. 235-239.
(1997)
ISBN 9789055630233
Csapó Benő:
The development of inductive reasoning: Cross-sectional assessments in an educational context.
INTERNATIONAL JOURNAL OF BEHAVIORAL DEVELOPMENT, 20 (4).
pp. 609-626.
ISSN 0165-0254
(1997)
Csapó Benő:
A tanulás és oktatás kutatása mint önálló tudományág.
ISKOLAKULTÚRA: PEDAGÓGUSOK SZAKMAI-TUDOMÁNYOS FOLYÓIRATA, 12.
pp. 3-13.
ISSN 1215-5233
(1997)
Korom Erzsébet, Csapó Benő:
A természettudományos fogalmak megértésének problémái.
ISKOLAKULTÚRA: PEDAGÓGUSOK SZAKMAI-TUDOMÁNYOS FOLYÓIRATA, 1997 (2).
pp. 12-20.
ISSN 1215-5233
(1997)
Csapó Benő:
The validity of school knowledge.
In:
Erweiterte Autonomie für Schule.
Humboldt University, Berlin, pp. 129-140.
(1997)
Csapó Benő:
Standard érettségi: lehetőségek és dilemmák.
ÚJ PEDAGÓGIAI SZEMLE, 46 (9).
pp. 17-26.
ISSN 1215-1807
(1996)
Csapó Benő, Cs. Czachesz Erzsébet:
Magyar és európai fiatalok interkulturális attitűdjei.
ÚJ PEDAGÓGIAI SZEMLE, 45 (12).
pp. 49-57.
ISSN 1215-1807
(1995)
Csapó Benő, B. Németh Mária:
Mit tudnak tanulóink az általános és a középiskola végén?: a természettudományos ismeretek alkalmazása.
ÚJ PEDAGÓGIAI SZEMLE, 45 (8).
pp. 3-11.
ISSN 1215-1807
(1995)
Csapó Benő:
Students' perception of the effects of social transition.
In:
Education in Europe : an intercultural task.
European studies in education
(vol. 3).
Waxmann Verlag Gmbh, Münster, pp. 138-144.
(1995)
ISBN 3-89325-258-4
Csapó Benő, Varsányi Zoltán:
A rajzkészség fejlesztésének vizsgálata középiskolai tanulóknál.
In:
Vizuális képességek fejlődése.
Nemzeti Tankönyvkiadó, Budapest, pp. 659-693.
(1995)
ISBN 963-18-6824-9
Csapó Benő:
Adolescence in Hungary.
In:
International Handbook of Adolescence.
Greenwood Press London, Westport; Connecticut; London, pp. 177-190.
(1994)
ISBN 0313285845
Csapó Benő:
Az induktív gondolkodás fejlesztése és a vizsgák.
ÚJ PEDAGÓGIAI SZEMLE, 44 (6).
pp. 36-47.
ISSN 1215-1807
(1994)
Csapó Benő:
Az induktív gondolkodás fejlődése.
MAGYAR PEDAGÓGIA, 94 (1-2).
pp. 53-80.
ISSN 0025-0260
(1994)
Csapó Benő:
Képesség és tehetség.
In:
Tehetséggondozás és alapítvány.
MOTKA könyvtár
(1).
Mundus, Budapest, pp. 21-41.
(1994)
ISBN 963-8033-04-5
Csapó Benő:
Középiskolás tanulók véleménye a társadalmi és iskolai változásokról.
MAGYAR PEDAGÓGIA, 94 (3-4).
pp. 207-229.
ISSN 0025-0260
(1994)
Csapó Benő:
Merre tartanak a természettudományok oktatásával kapcsolatos kutatások?
ISKOLAKULTÚRA: PEDAGÓGUSOK SZAKMAI-TUDOMÁNYOS FOLYÓIRATA, 4 (4).
pp. 2-11.
ISSN 1215-5233
(1994)
Csapó Benő:
Harold W. Stevenson és James W. Stigler: The Learning Gap. Why Our Schools Are Failing and What We Can Learn from Japanese and Chinese Education.
MAGYAR PEDAGÓGIA, 93 (1-2).
pp. 65-68.
ISSN 0025-0260
(1993)
Csapó Benő, Pukánszky Béla:
A Magyar Pedagógia első száz évének repertóriuma.
MAGYAR PEDAGÓGIA, különszám.
pp. 1-208.
ISSN 0025-0260
(1993)
Csapó Benő:
A pedagógiai pszichológia hatása a tantervekre.
ÚJ PEDAGÓGIAI SZEMLE, 43 (4).
pp. 24-31.
ISSN 1215-1807
(1993)
Csapó Benő:
A tanári alapképzés és a posztgraduális pedagógiai képzés a JATE Pedagógiai Tanszékén.
MAGYAR PEDAGÓGIA, 3-4.
pp. 187-193.
ISSN 0025-0260
(1993)
Csapó Benő:
Educational Testing in Hungary.
EDUCATIONAL MEASUREMENT-ISSUES AND PRACTICE, 11 (2).
pp. 5-8.
ISSN 0731-1745
(1992)
Csapó Benő:
Improving Operational Abilities in Children.
In:
Neo-Piagetian Theories of Cognitive Development. Implications and applications for education.
Routledge, London, pp. 144-159.
(1992)
Csapó Benő:
Kognitív pedagógia.
Közoktatási kutatások
.
Akadémiai Kiadó, Budapest.
(1992)
ISBN 963-05-6252-9
Csapó Benő:
Száz év – Száz éves a Magyar Pedagógia.
MAGYAR PEDAGÓGIA, 92 (1).
pp. 3-4.
ISSN 0025-0260
(1992)
Csapó Benő:
Hagyomány és korszakváltás. A megújult Magyar Pedagógia programja.
MAGYAR PEDAGÓGIA, 91 (1).
pp. 3-6.
ISSN 0025-0260
(1991)
Csapó Benő:
Kürti Jarmila (szerk.): A neveléslélektani kutatások aktuális kérdései.
MAGYAR TUDOMÁNY, 36 (5).
pp. 632-634.
ISSN 0025-0325
(1991)
Csapó Benő:
A gondolkodás műveleti képességeinek fejlesztése – A kísérlet eredményei.
ÚJ PEDAGÓGIAI SZEMLE, 41 (4).
pp. 31-40.
ISSN 1215-1807
(1991)
Csapó Benő:
Integrating the development of the operational abilities of thinking and the transmission of knowledge.
In:
Learning and instruction : European research in an international context.
Pergamon Press, Oxford, pp. 85-94.
(1990)
ISBN 0-08-040252-6
Csapó Benő (szerk.):
Magyar szerzők írásai, 1977-1987.
JATEPress Kiadó, Szeged.
(1989)
Csapó Benő:
A kombinatív képesség struktúrája és fejlődése.
Közoktatási kutatások
.
Akadémiai Kiadó, Budapest.
(1988)
ISBN 963-05-4853-4
Csapó Benő:
A megtanító stratégiák hatékonysága a felsőoktatásban.
MÉM Szakoktatási és Kutatási Főosztály, Budapest.
(1988)
ISBN 963-03-2938-7
Csapó Benő:
A tanulás és az oktatás kutatásának európai perspektívái. Meditáció az EARLI tübingeni konferenciája kapcsán.
PEDAGÓGIAI TECHNOLÓGIA, 9 (2).
pp. 3-10.
ISSN 0209-763X
(1988)
Csapó Benő:
A tanulói teljesítmények értékelésének méréses módszerei.
Módszertani füzetek pedagógiai vezetőknek, 1
(3).
Művelődési Minisztérium Vezetőképző és Továbbképző Intézet; Megyei Pedagógiai Intézet, Budapest; Veszprém.
(1988)
ISBN 963-01-8711-6
Csapó Benő:
Kísérlet a műveleti képességek fejleszthetőségének vizsgálatára.
ACTA UNIVERSITATIS SZEGEDIENSIS DE ATTILA JÓZSEF NOMINATAE SECTIO PAEDAGOGICA ET PSYCHOLOGICA, 29.
pp. 51-65.
ISSN 0324-7260
(1987)
Csapó Benő, Cs. Czachesz Erzsébet, Vidákovich Tibor:
Megjegyzések a gondolkodás logikájának tanulmányozásáról.
PSZICHOLÓGIA (MTA PSZICHOLÓGIAI INTÉZET), 4.
pp. 548-549.
ISSN 0230-0508
(1987)
Csapó Benő:
Representing the Qualitative Characteristics of the Reasoning by Qualitative Data.
Bremer Beiträge zur Psychologie. Reihe A, Psychologische Forschungsberichte
(67).
Universität Bremen, Bremen.
(1987)
Csapó Benő:
A gondolkodás fejlesztése az iskolai tantárgyak keretében.
PEDAGÓGIAI SZEMLE, 37 (7-8).
pp. 652-660.
ISSN 0031-3785
(1987)
Csapó Benő:
A kombinatív képesség fejlesztése az általános iskolában.
PEDAGÓGIAI SZEMLE, 37 (9).
pp. 844-853.
ISSN 0031-3785
(1987)
Csapó Benő:
A kritérium-orientált értékelés.
MAGYAR PEDAGÓGIA, 87 (3).
pp. 247-266.
ISSN 0025-0260
(1987)
Csapó Benő:
A megtanító stratégiák alkalmazása a felsőoktatásban.
FELSŐOKTATÁSI SZEMLE, 36 (7-8).
pp. 444-450.
ISSN 0428-2124
(1987)
Csapó Benő, Cs. Czachesz Erzsébet, Vidákovich Tibor:
A nyelvi-logikai műveletrendszer fejlettsége 14 éves korban.
PSZICHOLÓGIA (MTA PSZICHOLÓGIAI INTÉZET), 7 (4).
pp. 521-544.
ISSN 0230-0508
(1987)
Csapó Benő:
A felsőoktatás fejlesztésével kapcsolatos pszichológiai problémák komplexitása.
In:
Magyar Pszichológiai Társaság VIII. országos tudományos konferenciája.
Magyar Pszichológiai Társaság, Budapest, pp. 27-30.
(1986)
ISBN 963-01-7987-3
Csapó Benő, Varsányi Zoltán:
A rajzkészség fejlettségének vizsgálata középiskolai tanulóknál.
Acta Universitatis Szegediensis de Attila József Nominatae. Sectio paedagogica et psychologica. Series specifica paedagogica
.
Szegedi Tudományegyetem, Szeged.
(1985)
Csapó Benő:
A struktúra és a tartalom szerepének vizsgálata izomorf kombinatorikai feladatokban.
MAGYAR PSZICHOLÓGIAI SZEMLE, 42 (1).
pp. 19-34.
ISSN 0025-0279
(1985)
Csapó Benő:
Kutatásmódszertani szeminárium Szegeden.
PEDAGÓGIAI SZEMLE, 34 (5).
pp. 503-504.
ISSN 0031-3785
(1984)
Csapó Benő:
H. A. Simon: Korlátozott racionalitás.
PEDAGÓGIAI SZEMLE, 33 (10).
pp. 971-972.
ISSN 0031-3785
(1983)
Csapó Benő:
A gondolkodás műveleti képességeinek rendszere és fejlődése.
KÖZNEVELÉS, 39 (38).
p. 15.
ISSN 0133-0969
(1983)
Csapó Benő:
A kombinatív képesség bonyolult rendszerként való leírásának stratégiája.
ACTA UNIVERSITATIS SZEGEDIENSIS DE ATTILA JÓZSEF NOMINATAE SECTIO PAEDAGOGICA ET PSYCHOLOGICA, 25.
pp. 97-113.
ISSN 0324-7260
(1983)
Csapó Benő:
A kombinatív képesség és műveleteinek vizsgálata 14 éves tanulóknál.
MAGYAR PEDAGÓGIA, 83 (1).
pp. 31-50.
ISSN 0025-0260
(1983)
Csapó Benő:
A perszonalizált oktatás.
FELSŐOKTATÁSI SZEMLE, 32.
pp. 513-576.
ISSN 0428-2124
(1983)
Csapó Benő:
Laszlavik Éva: A csoportszervezés eljárásai és lehetőségei.
KÖZNEVELÉS, 38 (44).
p. 13.
ISSN 0133-0969
(1982)
Csapó Benő:
A megtanító stratégiák kifejlesztésének elméleti és gyakorlati kérdései.
In:
Megtanító stratégiák agrártudományi felsőoktatási intézmények alapozó tárgyaiban.
Agroinform Kiadó, Budapest, pp. 7-24.
(1982)
ISBN 963-502-225-5
Csapó Benő:
Pedagógiai gyakorlat az első évfolyamon.
FELSŐOKTATÁSI SZEMLE, 7-8.
pp. 643-670.
ISSN 0428-2124
(1981)
Csapó Benő:
Az eredményre orientáló iskola.
KÖZNEVELÉS, 36 (29).
pp. 11-12.
ISSN 0133-0969
(1980)
Nagy József, Csapó Benő:
Az iskolavezetés helye és szerepe a köznevelés rendszerében.
OM Vezetőképző és Továbbképző Intézete, Budapest.
(1980)
Csapó Benő:
A kombinatív képesség és értékelésének feltételei.
Acta Universitatis Szegediensis de Attila József Nominatae. Sectio paedagogica et psychologica. Series specifica paedagogica
.
József Attila Tudományegyetem (JATE), Szeged.
(1979)
ISBN 963-481-091-8
Csapó Benő:
A mastery learning elmélete és gyakorlata.
MAGYAR PEDAGÓGIA, 78 (1).
pp. 60-73.
ISSN 0025-0260
(1978)
Csapó Benő:
Az irányító értékelés hatékonysága (mérési kísérlet).
In:
A tanulók irányító értékelése feladatbankok segítségével.
Acta Universitatis Szegediensis de Attila József nominatae. Sectio paedagogica et psychologica. Series specifica, paedagogica
.
[s. n.], Szeged, pp. 65-88.
(1977)
Csapó Benő, Fáyné Dombi Alice:
A tanárjelöltek pályaválasztásáról.
ACTA UNIVERSITATIS SZEGEDIENSIS DE ATTILA JÓZSEF NOMINATAE SECTIO PAEDAGOGICA ET PSYCHOLOGICA, 1.
pp. 5-25.
ISSN 0324-7260
(1975)