![]() | Up a level |
Csapó, Benő:
Bevezetés: neveléstudományi kutatás és a tudományos eredmények alkalmazása.
MAGYAR TUDOMÁNY, 181 (1).
pp. 3-10.
ISSN 0025-0325
(2020)
Van Vo, De, Csapó, Benő:
Development of inductive reasoning in students across school grade levels.
THINKING SKILLS AND CREATIVITY, 37.
Terjedelem: 15 p-Azonosító: 100699.
ISSN 1871-1871
(2020)
Karimova, Konul, Csapó, Benő:
The Internal/External Frame of Reference of Mathematics, English, and Russian Self-Concepts.
JOURNAL OF ADVANCED ACADEMICS, 31 (4).
pp. 506-529.
ISSN 1932-202X
(2020)
Molnár, Gyöngyvér, Csapó, Benő:
Making the Psychological Dimension of Learning Visible: Using Technology-Based Assessment to Monitor Students’ Cognitive Development.
In:
Advancements in Technology-Based Assessment: Emerging Item Formats, Test Designs, and Data Sources.
Frontiers Media SA, Lausanne, pp. 138-153.
(2020)
ISBN 9782889635061
Habók, Anita, Magyar, Andrea, B. Németh, Mária, Csapó, Benő:
Motivation and self-related beliefs as predictors of academic achievement in reading and mathematics: Structural equation models of longitudinal data.
INTERNATIONAL JOURNAL OF EDUCATIONAL RESEARCH, 103.
ISSN 0883-0355
(2020)
Csapó, Benő, Molnár, Gyöngyvér:
Online Diagnostic Assessment in Support of Personalized Teaching and Learning: The eDia System.
In:
Advancements in Technology-Based Assessment: Emerging Item Formats, Test Designs, and Data Sources.
Frontiers Media SA, Lausanne, pp. 183-196.
(2020)
ISBN 9782889635061
Csapó, Benő, Hotulainen, Risto, Pásztor, Attila, Molnár, Gyöngyvér:
Az induktív gondolkodás fejlődésének összehasonlító vizsgálata: online felmérések Magyarországon és Finnországban.
NEVELÉSTUDOMÁNY: OKTATÁS KUTATÁS INNOVÁCIÓ, 7 (3-4).
pp. 5-24.
ISSN 2063-9546
(2019)
Csapó, Benő, Fejes, József Balázs, Kinyó, László, Tóth, Edit:
Educational achievement in social and international contexts.
In:
Hungarian Social Report 2019.
Tárki Társadalomkutatási Intézet Zrt., Budapest, pp. 217-236.
(2019)
Shaakumeni, Simson Ndadaleka, Csapó, Benő:
Exploring the Factorial Validity of the Beliefs about Nature of Science Questionnaire.
SCIENCE EDUCATION INTERNATIONAL, 30 (1).
pp. 38-44.
ISSN 1450-104X
(2019)
Molnár, Gyöngyvér, Csapó, Benő:
How to Make Learning Visible through Technology: The eDia-Online Diagnostic Assessment System.
In:
CSEDU 2019 : Proceedings of the 11th International Conference on Computer Supported Education.
SCITEPRESS, Heraklion, pp. 122-131.
(2019)
ISBN 9789897583674
Molnár, Gyöngyvér, Csapó, Benő:
Making the Psychological Dimension of Learning Visible: Using Technology-Based Assessment to Monitor Students’ Cognitive Development.
FRONTIERS IN PSYCHOLOGY, 10.
ISSN 1664-1078
(2019)
Csapó, Benő, Molnár, Gyöngyvér:
Online Diagnostic Assessment in Support of Personalized Teaching and Learning: The eDia System.
FRONTIERS IN PSYCHOLOGY, 10.
Terjedelem: 14-Azonosító: 1522.
ISSN 1664-1078
(2019)
Soeharto, Soeharto, Csapó, Benő, Sarimanah, Eri, Dewi, F. I., Sabri, Tahmid:
A Review of Students’ Common Misconceptions in Science and Their Diagnostic Assessment Tools.
Jurnal Pendidikan IPA Indonesia, 8 (2).
pp. 247-266.
ISSN 2339-1286
(2019)
Molnár, Gyöngyvér, Csapó, Benő:
Technology-based diagnostic assessments for identifying early learning difficulties in mathematics.
In:
International Handbook of Mathematical Learning Difficulties: From the Laboratory to the Classroom.
Springer Nature Switzerland AG, HEIDELBERG, pp. 683-707.
(2019)
ISBN 9783319971483
Molnár, Gyöngyvér, Csapó, Benő:
A diagnosztikus mérési rendszer technológiai keretei: az eDia online platform.
ISKOLAKULTÚRA: PEDAGÓGUSOK SZAKMAI-TUDOMÁNYOS FOLYÓIRATA, 29 (4-5).
pp. 16-32.
ISSN 1215-5233
(2019)
Molnár, Gyöngyvér, Csapó, Benő:
A felsőoktatási tanulmányi alkalmasság értékelésére kidolgozott rendszer a Szegedi Tudományegyetemen: elméleti keretek és mérési eredmények.
EDUCATIO, 28 (4).
pp. 705-717.
ISSN 1216-3384
(2019)
Kiss, Renáta Mária, Mokri, Dóra, Csapó, Benő:
A fonológiai tudatosság online mérése óvodás gyermekek körében.
ALKALMAZOTT PSZICHOLÓGIA, 19 (4).
pp. 35-54.
ISSN 1419-872X
(2019)
Csapó, Benő:
A jövő elvárásai és a tudás minősége.
In:
Az oktatás átalakulása a tudástársadalom és a mesterséges intelligencia korában : XXI. Országos Közoktatási Szakértői Konferencia.
Suliszerviz Oktatási és Szakértői Iroda, Debrecen, pp. 182-192.
(2019)
ISBN 9786155967016
Shaakumeni, Simson Ndadaleka, Csapó, Benő:
A Cross-cultural Validation of Adapted Questionnaire for Assessing Motivation to Learn Science.
AFRICAN JOURNAL OF RESEARCH IN MATHEMATICS SCIENCE AND TECHNOLOGY EDUCATION, 22 (3).
pp. 340-350.
ISSN 1811-7295
(2018)
Csapó, Benő:
Diagnosztikus értékelés és differenciált fejlesztés: új eredmények és perspektívák.
In:
Köznevelés, szakképzés, pedagógusképzés - innováció.
Suliszerviz Oktatási és Szakértői Iroda; Suliszerviz Pedagógiai Intézet, Debrecen, pp. 215-225.
(2018)
ISBN 9786155967009
Molnár, Gyöngyvér, Csapó, Benő:
The Efficacy and Development of Students' Problem-Solving Strategies During Compulsory Schooling: Logfile Analyses.
FRONTIERS IN PSYCHOLOGY, 9.
Terjedelem: 17 p.-Azonosító: 302.
ISSN 1664-1078
(2018)
Kambeyo, Linus, Csapó, Benő:
Scientific Reasoning skills: A theoretical Backgrounds to science education.
Reform Forum: Journal for Educational Research in Namibia, 26 (1).
pp. 27-36.
ISSN 1682-6949
(2018)
Greiff, Samuel, Molnár, Gyöngyvér, Martin, Romain, Zimmermann, Johannes, Csapó, Benő:
Students' exploration strategies in computer-simulated complex problem environments: A latent class approach.
COMPUTERS & EDUCATION, 126.
pp. 248-263.
ISSN 0360-1315
(2018)
Nikolov, Marianne, Csapó, Benő:
The relationships between 8th graders’ L1 and L2 readings skills, inductive reasoning and socio-economic status in early English and German as a foreign language programs.
SYSTEM, 73 (01).
pp. 48-57.
ISSN 0346-251X
(2018)
Szabó, Dóra Fanni, Molnár, Gyöngyvér, Csapó, Benő:
A személyre szabott értékelés és a differenciált fejlesztési rendszer.
In:
Gyógypedagógia dialógusban.
ELTE Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Kar; Magyar Gyógypedagógusok Egyesülete, Budapest, pp. 18-27.
(2018)
ISBN 9789637155802
Csapó, Benő, Molnár, Gyöngyvér:
Assessment-based, personalized learning in primary education.
In:
Knowledge Management in the 21st Century: Resilience, Creativity and Co-creation.
Institute of Knowledge Asset Management; Arts for Business Ltd; University of Basilicata; GSOM - St. Petersburg University, Szentpétervár, pp. 443-449.
(2017)
ISBN 978-88-96687-10-9
Hunyady, György, Csapó, Benő, Pusztai, Gabriella, Szivák, Judit (szerk.):
Az oktatás korproblémái.
ELTE Eötvös Kiadó, Budapest.
(2017)
ISBN 978-963-312-275-4
Asztalos, Kata, Csapó, Benő:
Development of musical abilities: Cross-sectional computer-based assessments in educational contexts.
PSYCHOLOGY OF MUSIC, 45 (5).
pp. 682-698.
ISSN 0305-7356
(2017)
Csapó, Benő, Funke, Joachim:
Epilogue.
In:
The Nature of Problem Solving.
Educational Research and Innovation
.
OECD, Paris, pp. 265-268.
(2017)
ISBN 9789264273894
Molnár, Gyöngyvér, Csapó, Benő:
Exploration and learning strategies in an interactive problem-solving environment at the beginning of higher education studies.
In:
Knowledge Management in the 21st Century: Resilience, Creativity and Co-creation.
Institute of Knowledge Asset Management; Arts for Business Ltd; University of Basilicata; GSOM - St. Petersburg University, Szentpétervár, pp. 283-292.
(2017)
ISBN 978-88-96687-10-9
Csapó, Benő, Funke, Joachim (szerk.):
The Nature of Problem Solving.
Educational Research and Innovation
.
OECD, Paris.
(2017)
ISBN 978-92-64-27389-4
Csapó, Benő, Csíkos, Csaba, Korom, Erzsébet, Molnár, Gyöngyvér, Vidákovich, Tibor:
Neveléstudományi kutatás és kutatóképzés.
MAGYAR TUDOMÁNY, 178 (11).
pp. 1339-1351.
ISSN 0025-0325
(2017)
Csapó, Benő, Csíkos, Csaba, Korom, Erzsébet, Molnár, Gyöngyvér, Vidákovich, Tibor:
Neveléstudományi kutatás és kutatóképzés.
In:
Az oktatás korproblémái.
ELTE Eötvös Kiadó, Budapest, pp. 68-78.
(2017)
ISBN 978-963-312-275-4
Csapó, Benő, Molnár, Gyöngyvér:
Potential for assessing dynamic problem-solving at the beginning of higher education studies.
FRONTIERS IN PSYCHOLOGY, 8.
Azonosító: 2022-Terjedelem: 12 p..
ISSN 1664-1078
(2017)
Csapó, Benő, Funke, Joachim:
The development and assessment of problem solving in 21st-century schools.
In:
The Nature of Problem Solving.
Educational Research and Innovation
.
OECD, Paris, pp. 19-32.
(2017)
ISBN 9789264273894
Csapó, Benő:
Diagnosztikus értékelés és személyre szabott, differenciált fejlesztés.
In:
Kihívások az oktatásban: demográfia, digitalizáció, tartalomfejlesztés, munkavállalói kompetenciák: XVIII. Országos Közoktatási Szakértői Konferencia.
Suliszerviz Oktatási és Szakértői Iroda; Suliszerviz Pedagógiai Intézet, Debrecen, pp. 126-134.
(2016)
ISBN 978-963-89144-8-4
Tóth, Edit, Fejes, József Balázs, Patai, Jolán, Csapó, Benő:
Reziliencia a magyar oktatási rendszerben egy longitudinális program adatainak tükrében.
MAGYAR PEDAGÓGIA, 116 (3).
pp. 339-363.
ISSN 0025-0260
(2016)
Csíkos, Csaba, Korom, Erzsébet, Csapó, Benő:
Tartalmi keretek a kutatásalapú tanulás tudáselemeinek értékeléséhez a természettudományokban.
ISKOLAKULTÚRA, 26 (3).
pp. 17-29.
ISSN 1215-5233
(2016)
Korom, Erzsébet, Csíkos, Csaba, Csapó, Benő:
A kutatásalapú tanulás megvalósításának feltételei a természettudományok tanításában.
ISKOLAKULTÚRA, 26 (3).
pp. 30-42.
ISSN 1215-5233
(2016)
Csapó, Benő, Csíkos, Csaba, Korom, Erzsébet:
Értékelés a kutatásalapú természettudomány-tanulásban: a SAILS projekt.
ISKOLAKULTÚRA, 26 (3).
pp. 3-16.
ISSN 1215-5233
(2016)
Csapó, Benő:
A tanárképzés és az oktatás fejlesztésnek tudományos háttere.
ISKOLAKULTÚRA, 26 (2).
pp. 3-18.
ISSN 1215-5233
(2016)
Steklács, János, Molnár, Gyöngyvér, Csapó, Benő:
Az olvasás-szövegértés online diagnosztikus mérések tartalmi kereteinek elméleti háttere.
In:
Az olvasás-szövegértés online diagnosztikus értékelésének tartalmi keretei.
Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet (OFI), Budapest, pp. 15-31.
(2015)
ISBN 978-963-19-7935-0
Csapó, Benő, Steklács, János, Molnár, Gyöngyvér (szerk.):
Az olvasás-szövegértés online diagnosztikus értékelésének tartalmi keretei.
Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet (OFI), Budapest.
(2015)
ISBN 978-963-19-7935-0
Csapó, Benő, Korom, Erzsébet, Molnár, Gyöngyvér:
Bevezetés.
In:
A természettudományi tudás online diagnosztikus értékelésének tartalmi keretei.
Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet (OFI), Budapest, pp. 13-16.
(2015)
ISBN 978-963-19-7937-4
Csapó, Benő, Zsolnai, Anikó:
Bevezetés.
In:
Online diagnosztikus mérések az iskola kezdő szakaszában.
Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet (OFI), Budapest, pp. 9-11.
(2015)
ISBN 978-963-19-7938-1
Csapó, Benő, Steklács, János, Molnár, Gyöngyvér:
Bevezetés.
In:
Az olvasás-szövegértés online diagnosztikus értékelésének tartalmi keretei.
Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet (OFI), Budapest, pp. 11-14.
(2015)
ISBN 978-963-19-7935-0
Csapó, Benő, Csíkos, Csaba, Molnár, Gyöngyvér:
Bevezetés.
In:
A matematikai tudás online diagnosztikus értékelésének tartalmi keretei.
Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet (OFI), Budapest, pp. 11-13.
(2015)
ISBN 978-963-19-7936-7
Csapó, Benő, Molnár, Gyöngyvér, Nagy, József:
A DIFER tesztek online változatával végzett mérések tapasztalatai.
In:
Online diagnosztikus mérések az iskola kezdő szakaszában.
Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet (OFI), Budapest, pp. 199-223.
(2015)
ISBN 978-963-19-7938-1
Csapó, Benő, Zsolnai, Anikó (szerk.):
Online diagnosztikus mérések az iskola kezdő szakaszában.
Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet (OFI), Budapest.
(2015)
ISBN 978-963-19-7938-1
Csapó, Benő:
A PISA hatása a neveléstudomány fejlődésére.
EDUCATIO, 2015 (2).
pp. 30-39.
ISSN 1216-3384
(2015)
Pásztor, Attila, Molnár, Gyöngyvér, Csapó, Benő:
Technology-based assessment of creativity in educational context: the case of divergent thinking and its relation to mathematical achievement.
THINKING SKILLS AND CREATIVITY, 18.
pp. 32-42.
ISSN 1871-1871
(2015)
Asztalos, Kata, Csapó, Benő:
Zenei képességek online diagnosztikus mérése.
In:
Online diagnosztikus mérések az iskola kezdő szakaszában.
Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet (OFI), Budapest, pp. 245-267.
(2015)
ISBN 978-963-19-7938-1
Csapó, Benő, Pásztor, Attila:
A kombinatív képesség fejlődésének mérése online tesztekkel.
In:
Online diagnosztikus mérések az iskola kezdő szakaszában.
Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet (OFI), Budapest, pp. 367-385.
(2015)
ISBN 978-963-19-7938-1
Csapó, Benő:
A kutatásalapú tanárképzés: nemzetközi tendenciák és magyarországi lehetőségek.
ISKOLAKULTÚRA, 25 (11).
pp. 3-16.
ISSN 1215-5233
(2015)
Csapó, Benő:
A magyar közoktatás problémái az adatok tükrében: értékek és viszonyítási keretek.
ISKOLAKULTÚRA, 25 (7-8).
pp. 4-17.
ISSN 1215-5233
(2015)
Csíkos, Csaba, Molnár, Gyöngyvér, Csapó, Benő:
A matematika online diagnosztikus mérések tartalmi kereteinek elméleti alapjai.
In:
A matematikai tudás online diagnosztikus értékelésének tartalmi keretei.
Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet (OFI), Budapest, pp. 15-28.
(2015)
ISBN 978-963-19-7936-7
Csapó, Benő, Csíkos, Csaba, Molnár, Gyöngyvér (szerk.):
A matematikai tudás online diagnosztikus értékelésének tartalmi keretei.
Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet (OFI), Budapest.
(2015)
ISBN 978-963-19-7936-7
Csapó, Benő, Bodorkós, László, Bús, Enikő:
A tanárképző központok működési standardjainak és akkreditációs szempontjainak kialakítása.
In:
A tanárképzés jövőjéről.
Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet (OFI), Budapest, pp. 29-42.
(2015)
ISBN 978-963-682-986-5
Korom, Erzsébet, Molnár, Gyöngyvér, Csapó, Benő:
A természettudományi online diagnosztikus mérések tartalmi kereteinek elméleti háttere.
In:
A természettudományi tudás online diagnosztikus értékelésének tartalmi keretei.
Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet (OFI), Budapest, pp. 17-33.
(2015)
ISBN 978-963-19-7937-4
Csapó, Benő, Korom, Erzsébet, Molnár, Gyöngyvér (szerk.):
A természettudományi tudás online diagnosztikus értékelésének tartalmi keretei.
Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet, Budapest.
(2015)
ISBN 978-963-19-7937-4
Csapó, Benő:
Assessing the outcomes of inquiry-based science learning.
In: International AEMASE Conference on Science Education, 2014.05.19-2014.05.20, Rome.
pp. 81-83.
Csapó, Benő, Fejes, József Balázs, Kinyó, László, Tóth, Edit:
Az iskolai teljesítmények alakulása Magyarországon nemzetközi összehasonlításban.
In:
Társadalmi Riport 2014.
TÁRKI, Budapest, Magyarország, pp. 110-136.
(2014)
Csapó, Benő, Molnár, Gyöngyvér, Nagy, József:
Computer-Based Assessment of School Readiness and Early Reasoning.
JOURNAL OF EDUCATIONAL PSYCHOLOGY, 106 (3).
pp. 639-650.
ISSN 0022-0663
(2014)
Greiff, Samuel, Wustenberg, Sascha, Csapó, Benő, Demetriou, Andreas, Hautamäki, Jarkko:
Domain-general problem solving skills and education in the 21st century.
EDUCATIONAL RESEARCH REVIEW, 13.
pp. 74-83.
ISSN 1747-938X
(2014)
Asztalos, Kata, Csapó, Benő:
Online Assessment of Musical Abilities in Hungarian Primary Schools – Results of First, Third and Fifth Grade Students.
BULLETIN OF THE INTERNATIONAL KODÁLY SOCIETY, 39 (1).
pp. 3-14.
ISSN 0133-8749
(2014)
Csapó, Benő:
A szegedi iskolai longitudinális program.
In:
Bölcsészet- és társadalomtudományok.
Szegedi Egyetemi Tudástár
(7).
Szegedi Egyetemi Kiadó, Szeged, pp. 117-166.
(2014)
ISBN 978-963-306-352-1
Asztalos, Kata, Csapó, Benő:
Development of musical abilities: cross-sectional assessments by an online system in primary school.
In: Annual Meeting of the American Educational Research Association (AERA13), 27 April - 1 May 2013, San Francisco.
pp. 1-5.
Molnár, Gyöngyvér, Greiff, Samuel, Csapó, Benő:
Inductive reasoning, domain specific and complex problem solving: relations and development.
THINKING SKILLS AND CREATIVITY, 9.
pp. 35-45.
ISSN 1871-1871
(2013)
Csapó, Benő:
The predictive validity of school readiness assessment.
In: Annual Meeting of the American Educational Research Association, 2013.04.27-2013.05.01, San Francisco.
[1-5].
Csapó, Benő, Szabó, Gábor:
Bevezetés.
In:
Tartalmi keretek a természettudomány diagnosztikus értékeléséhez.
Nemzeti Tankönyvkiadó, Budapest, pp. 9-16.
(2012)
ISBN 978-963-19-7236-8
Csapó, Benő:
Bevezetés.
In:
Mérlegen a magyar iskola.
Nemzeti Tankönyvkiadó, Budapest, pp. 9-15.
(2012)
ISBN 978-963-19-7233-7
Csapó, Benő, Csépe, Valéria:
Bevezetés.
In:
Tartalmi keretek az olvasás diagnosztikus értékeléséhez.
Nemzeti Tankönyvkiadó, Budapest, pp. 9-16.
(2012)
ISBN 978-963-19-7288-7
Csapó, Benő:
Developing a framework for diagnostic assessment of early science.
In:
Making it tangible - Learning outcomes in science education.
Waxmann Verlag Gmbh, Münster, pp. 55-78.
(2012)
ISBN 9783830926443
Adey, Philip, Csapó, Benő:
Developing and assessing scientific reasoning.
In:
Framework for diagnostic assessment of science.
Nemzeti Tankönyvkiadó, Budapest, pp. 17-53.
(2012)
ISBN 978-963-19-7289-4
Csapó, Benő, Józsa, Krisztián, Steklács, János, Hódi, Ágnes, Csíkos, Csaba:
Diagnostic assessment frameworks for reading: Theoretical foundations and practical issues.
In:
Framework for diagnostic assessment of reading.
Nemzeti Tankönyvkiadó, Budapest, pp. 183-213.
(2012)
ISBN 978-963-19-7290-0
Korom, Erzsébet, B. Németh, Mária, Nagy Lászlóné Antal, Erzsébet, Csapó, Benő:
Diagnostic assessment frameworks for science.
In:
Framework for diagnostic assessment of science.
Nemzeti Tankönyvkiadó, Budapest, pp. 147-174.
(2012)
ISBN 978-963-19-7289-4
Csapó, Benő, Csépe, Valéria (szerk.):
Framework for diagnostic assessment of reading.
Nemzeti Tankönyvkiadó, Budapest.
(2012)
ISBN 978-963-19-7290-0
Csapó, Benő, Szabó, Gábor (szerk.):
Framework for diagnostic assessment of science.
Nemzeti Tankönyvkiadó, Budapest.
(2012)
ISBN 978-963-19-7289-4
Csapó, Benő, Molnár, Gyöngyvér:
Gondolkodási készségek és képességek fejlődésének mérése.
In:
Mérlegen a magyar iskola.
Nemzeti Tankönyvkiadó, Budapest, pp. 407-439.
(2012)
ISBN 978-963-19-7233-7
Csapó, Benő, Szabó, Gábor:
Introduction.
In:
Framework for diagnostic assessment of science.
Nemzeti Tankönyvkiadó, Budapest, pp. 9-16.
(2012)
ISBN 978-963-19-7289-4
Csapó, Benő, Csépe, Valéria:
Introduction.
In:
Framework for diagnostic assessment of reading.
Nemzeti Tankönyvkiadó, Budapest, pp. 9-16.
(2012)
ISBN 978-963-19-7290-0
Csapó, Benő (szerk.):
Mérlegen a magyar iskola.
Nemzeti Tankönyvkiadó, Budapest.
(2012)
ISBN 978-963-19-7233-7
Csapó, Benő, Tóth, Edit (szerk.):
PÉK 2012 X. Pedagógiai Értékelési Konferencia Program – Előadás-összefoglalók = CEA 2012 10TH Conference on Educational Assessment Program – Abstracts.
SZTE BTK Neveléstudományi Doktori Iskola, Szeged.
(2012)
ISBN 978-963-306-150-3
Csapó, Benő, Szabó, Gábor (szerk.):
Tartalmi keretek a természettudomány diagnosztikus értékeléséhez.
Nemzeti Tankönyvkiadó, Budapest.
(2012)
ISBN 978-963-19-7236-8
Csapó, Benő, Csépe, Valéria (szerk.):
Tartalmi keretek az olvasás diagnosztikus értékeléséhez.
Nemzeti Tankönyvkiadó, Budapest.
(2012)
ISBN 978-963-19-7288-7
Csapó, Benő, Ainley, John, Bennett, Randy E., Latour, Thibaud, Law, Nancy:
Technological Issues for Computer-Based Assessment.
In:
Assessment and teaching of 21st century skills.
Springer, New York, pp. 143-230.
(2012)
ISBN 978-94-007-2323-8
Csapó, Benő, Józsa, Krisztián, Steklács, János, Hódi, Ágnes, Csíkos, Csaba:
A diagnosztikus olvasás mérések részletes tartalmi kereteinek kidolgozása.
In:
Tartalmi keretek az olvasás diagnosztikus értékeléséhez.
Nemzeti Tankönyvkiadó, Budapest, pp. 189-218.
(2012)
ISBN 978-963-19-7288-7
Korom, Erzsébet, B. Németh, Mária, Nagy Lászlóné Antal, Erzsébet, Csapó, Benő:
A diagnosztikus természettudomány felmérések részletes tartalmi kereteinek kidolgozása: elméleti alapok és gyakorlati kérdések.
In:
Tartalmi keretek a természettudomány diagnosztikus értékeléséhez.
Nemzeti Tankönyvkiadó, Budapest, pp. 151-177.
(2012)
ISBN 978-963-19-7236-8
Adey, Philip, Csapó, Benő:
A természettudományos gondolkodás fejlesztése és értékelése.
In:
Tartalmi keretek a természettudomány diagnosztikus értékeléséhez.
Nemzeti Tankönyvkiadó, Budapest, pp. 17-58.
(2012)
ISBN 978-963-19-7236-8
Molnár, Gyöngyvér, Csapó, Benő:
Az 1-11 évfolyamot átfogó induktív gondolkodás kompetenciaskála készítése a valószínűségi tesztelmélet alkalmazásával.
Magyar Pedagógia, 111 (2).
pp. 127-140.
ISSN 0025-0260
(2011)
Tóth, Edit, Molnár, Gyöngyvér, Csapó, Benő:
Az iskolák IKT-felszereltsége – helyzetkép országos reprezentatív minta alapján.
Iskolakultúra, 21 (10-11).
pp. 124-137.
ISSN 1215-5233
(2011)
Csapó, Benő:
Az oktatás tudományos hátterének fejlődése.
MAGYAR TUDOMÁNY, 172 (9).
pp. 1065-1076.
ISSN 0025-0325
(2011)
Farkasné Tóth, Krisztina, Molnár, Gyöngyvér, Latour, Thibaud, Csapó, Benő:
Az online tesztelés lehetőségei és a TAO platform alkalmazása.
ÚJ PEDAGÓGIAI SZEMLE, 61 (1-5).
pp. 8-22.
ISSN 1215-1807
(2011)
Csapó, Benő, Szendrei, Mária:
Bevezetés.
In:
Tartalmi keretek a matematika diagnosztikus értékeléséhez.
Nemzeti Tankönyvkiadó, Budapest, pp. 9-15.
(2011)
ISBN 978-963-19-7211-5
Molnár, Gyöngyvér, R. Tóth, Krisztina, Csapó, Benő:
Comparing paper-based and computer-based testing in the first grade.
In: 2011 AERA [American Educational Research Association] Annual Meeting, 8-12 April 2011, New Orleans.
[1-10].
Nunes, Terezinha, Csapó, Benő:
Developing and assessing mathematical reasoning.
In:
Framework for diagnostic assessment of mathematics.
Nemzeti Tankönyvkiadó, Budapest, pp. 17-56.
(2011)
Csíkos, Csaba, Csapó, Benő:
Diagnostic assessment frameworks for mathematics.
In:
Framework for diagnostic assessment of mathematics.
Nemzeti Tankönyvkiadó, Budapest, pp. 137-162.
(2011)
Csapó, Benő, Szendrei, Mária (szerk.):
Framework for diagnostic assessment of mathematics.
Nemzeti Tankönyvkiadó, Budapest.
(2011)
ISBN 9789631972177
Csapó, Benő, Szendrei, Mária:
Introduction.
In:
Framework for diagnostic assessment of mathematics.
Nemzeti Tankönyvkiadó, Budapest, pp. 9-16.
(2011)
Csapó, Benő, Zsolnai, Anikó (szerk.):
Kognitív és affektív fejlődési folyamatok diagnosztikus értékelésének lehetőségei az iskola kezdő szakaszában.
Nemzeti Tankönyvkiadó, Budapest.
(2011)
ISBN 978-963-19-7160-6
Csapó, Benő, Szendrei, Mária (szerk.):
Tartalmi keretek a matematika diagnosztikus értékeléséhez.
Nemzeti Tankönyvkiadó, Budapest.
(2011)
ISBN 9789631972115
Csíkos, Csaba, Csapó, Benő:
A diagnosztikus matematika felmérések részletes tartalmi kereteinek kidolgozása.
In:
Tartalmi keretek a matematika diagnosztikus értékeléséhez.
Nemzeti Tankönyvkiadó, Budapest, pp. 141-168.
(2011)
ISBN 978-963-19-7211-5
Nunes, Terezinha, Csapó, Benő:
A matematikai gondolkodás fejlesztése és értékelése.
In:
Tartalmi keretek a matematika diagnosztikus értékeléséhez.
Nemzeti Tankönyvkiadó, Budapest, pp. 17-57.
(2011)
ISBN 978-963-19-7211-5
Tóth, Edit, Csapó, Benő, Székely, László:
Az iskolák és osztályok közötti különbségek alakulása a magyar iskolarendszerben. Egy longitudinális vizsgálat eredményei.
KÖZGAZDASÁGI SZEMLE, 57 (9).
pp. 798-814.
ISSN 0023-4346
(2010)
Csapó, Benő:
Goals of learning and the organization of knowledge.
ZEITSCHRIFT FUR PADAGOGIK, 2010 (Suppl. 56.).
pp. 12-27.
ISSN 0044-3247
(2010)
Nikolov, Marianne, Csapó, Benő:
The relationship between reading skills in early English as a foreign language and Hungarian as a first language.
INTERNATIONAL JOURNAL OF BILINGUALISM, 14 (3).
pp. 315-329.
ISSN 1367-0069
(2010)
Csapó, Benő:
Az oktatás Magyarországon az ezredforduló körüli évtizedekben - fejlődési tendenciák és megoldásra váró problémák.
In:
Az oktatás közügy.
Magyar Pedagógiai Társaság, Budapest, pp. 139-157.
(2009)
ISBN 978-963-06-7276-4
Csapó, Benő, Molnár, Gyöngyvér, Farkasné Tóth, Krisztina:
Comparing paper-and-pencil and online assessment of reasoning skills: A pilot study for introducing TAO in large-scale assessment in Hungary.
In:
The Transition to Computer-Based Assessment.
Office for Official Publications of the European Communities, Luxembourg, pp. 120-125.
(2009)
ISBN 978-92-79-11110-5
Csapó, Benő, Nikolov, Marianne:
The cognitive contribution to the development of proficiency in a foreign language.
LEARNING AND INDIVIDUAL DIFFERENCES: JOURNAL OF PSYCHOLOGY AND EDUCATION, 19 (2).
pp. 209-218.
ISSN 1041-6080
(2009)
Csapó, Benő:
A közoktatás modernizációjának tudásbázisa: a neveléstudományi kutatás és a tanárképzés.
In:
Előmunkálatok a társadalmi párbeszédhez.
Gazdasági és Szociális Tanács, Budapest, pp. 31-48.
(2009)
ISBN 978-963-88419-0-2
Csapó, Benő, Molnár, Gyöngyvér, Kinyó, László:
A magyar oktatási rendszer szelektivitása a nemzetközi összehasonlító vizsgálatok eredményeinek tükrében.
Iskolakultúra, 19 (3-4).
pp. 3-13.
ISSN 1215-5233
(2009)
Csapó, Benő, Molnár, Gyöngyvér, Pap-Szigeti, Róbert, Farkasné Tóth, Krisztina:
A mérés-értékelés új tendenciái: a papír- és számítógép alapú tesztelés összehasonlító vizsgálatai általános iskolás, illetve főiskolás diákok körében.
In:
Új kutatások a neveléstudományokban, 2008.
MTA Pedagógiai Bizottság, Budapest, pp. 99-108.
(2009)
ISBN 978-963-503-401-7
Csapó, Benő:
The scientific foundations of teaching and learning.
In:
Green book.
Ecostat Gazdaságelemző és Informatikai Intézet, Budapest, pp. 227-244.
(2009)
ISBN 978-963-06-6690-9
Csapó, Benő:
The second stage of public education and the Matura.
In:
Green book.
Ecostat Gazdaságelemző és Informatikai Intézet, Budapest, pp. 81-104.
(2009)
ISBN 978-963-06-6690-9
Csapó, Benő:
Hosszmetszeti (a tanulók követésén alapuló) felmérések a közoktatási rendszerekben.
In:
Változás és stabilitás a magyar közoktatás elmúlt 10 évében.
Suliszerviz Oktatási és Szakértői Iroda, Debrecen, pp. 178-184.
(2008)
ISBN 978-963-86960-6-9
Csapó, Benő:
Tudásakkumuláció a közoktatásban.
In:
Tankönyvdialógusok.
Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet (OFI), Budapest, pp. 95-108.
(2008)
ISBN 978-963-682-608-6
Csapó, Benő:
A közoktatás fejlesztésének tudományos megalapozása.
In:
Tartalmi megújulás, szerkezetátalakulás, térségi együttműködés: X. Országos Szakértői Konferencia : előadások, korreferátumok, riportok, fotók.
Suliszerviz Oktatási és Szakértői Iroda, Debrecen, pp. 49-59.
(2008)
ISBN 9789638696076
Csapó, Benő:
A közoktatás második szakasza és az érettségi vizsga.
In:
Zöld könyv.
Ecostat Gazdaságelemző és Informatikai Intézet, Budapest, pp. 71-93.
(2008)
ISBN 978-963-235-186-5
Csapó, Benő:
A magyar iskolarendszer adaptációs problémái: a tudás minősége.
In:
Közoktatás, iskolai tudás és munkapiaci siker.
KTI Könyvek
(9).
MTA Közgazdaságtudományi Intézet (KTI), Budapest, pp. 113-130.
(2008)
ISBN 978-963-9796-12-6
Csapó, Benő, Molnár, Gyöngyvér, Farkasné Tóth, Krisztina:
A papíralapú tesztektől a számítógépes adaptív tesztelésig : a pedagógiai mérés-értékelés technikájának fejlődési tendenciái.
ISKOLAKULTÚRA, 3-4.
pp. 3-16.
ISSN 1215-5233
(2008)
Csapó, Benő:
A taneszközfejlesztés megalapozása: a tudásról való tudás.
In:
Tankönyvdialógusok.
Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet (OFI), Budapest, pp. 11-21.
(2008)
ISBN 978-963-682-608-6
Csapó, Benő:
A tanulás dimenziói és a tudás szerveződése.
EDUCATIO, 17 (2).
pp. 207-217.
ISSN 1216-3384
(2008)
Csapó, Benő:
A tanulás és tanítás tudományos megalapozása.
In:
Zöld könyv.
Ecostat Gazdaságelemző és Informatikai Intézet, Budapest, pp. 217-233.
(2008)
ISBN 978-963-235-186-5
Adey, Philip, Csapó, Benő, Demetriou, Andreas, Hautamäki, Jarkko, Shayer, Michael:
Can we be intelligent about intelligence? Why education needs the concept of plastic general ability.
EDUCATIONAL RESEARCH REVIEW, 2 (2).
pp. 75-97.
ISSN 1747-938X
(2007)
Csapó, Benő:
Csengeri János öröksége : a magyar pedagógia a 21. Században.
MAGYAR PEDAGÓGIA, 107 (1).
pp. 79-90.
ISSN 0025-0260
(2007)
Csapó, Benő, Csíkos, Csaba (szerk.):
Developing Potentials for Learning : 12th European Conference for the Research on Learning and Instruction.
University of Szeged, Graduate School of Education, Szeged.
(2007)
ISBN 978-963-482-837-2
Csapó, Benő:
Hosszmetszeti felmérések iskolai kontextusban – az első átfogó magyar iskolai longitudinális kutatási program elméleti és módszertani keretei.
MAGYAR PEDAGÓGIA, 4.
pp. 321-355.
ISSN 0025-0260
(2007)
Csapó, Benő:
Oktatás, oktatástudomány, tanárképzés.
In:
Kihívások a XXI. század iskolájában.
Szegedi Nyári Egyetem évkönyve
(43).
Koch Sándor Csongrád Megyei Tudományos Ismeretterjesztő Társulat, Szeged, pp. 5-21.
(2007)
Csapó, Benő:
Research into learning to learn through the assessment of quality and organization of learning outcomes.
THE CURRICULUM JOURNAL, 18 (2).
pp. 195-210.
ISSN 0958-5176
(2007)
Csapó, Benő:
A tanári tudás szerepe az oktatási rendszer fejlesztésében.
ÚJ PEDAGÓGIAI SZEMLE, 57 (3-4).
pp. 11-23.
ISSN 1215-1807
(2007)
Csapó, Benő:
Esélyegyenlőtlenség az óvodától az érettségiig.
In:
Emlékkönyv Orosz Sándor professzor nyolcvanadik születésnapjára.
Veszprémi Egyetem Tanárképző Kar Pedagógiai Kutatóintézete, Veszprém, pp. 45-59.
(2006)
ISBN 963-9495-81-6
Csapó, Benő:
A formális és nem-formális tanulás során szerzett tudás integrálása.
ISKOLAKULTÚRA: PEDAGÓGUSOK SZAKMAI-TUDOMÁNYOS FOLYÓIRATA, 106 (2).
pp. 3-16.
ISSN 1215-5233
(2006)
Csapó, Benő:
A közoktatás modernizációjának tudásbázisa: a neveléstudományi kutatás és a tanárképzés.
In:
Előmunkálatok a társadalmi párbeszédhez.
Gazdasági és Szociális Tanács, Budapest, pp. 31-48.
(2006)
ISBN 963-06-0046-3
Csapó, Benő:
Az előzetesen megszerzett tudás mérése és elismerése.
Felnőttképzési kutatási füzetek
(16).
Nemzeti Felnőttképzési Intézet, Budapest.
(2005)
Csapó, Benő:
A Magyar Pedagógia feladata a neveléstudomány fejlesztésében.
ISKOLAKULTÚRA: PEDAGÓGUSOK SZAKMAI-TUDOMÁNYOS FOLYÓIRATA, 4.
pp. 3-10.
ISSN 1215-5233
(2005)
Csapó, Benő:
Tanuló társadalom és tudásalapú oktatási rendszer.
In: Ismeretek és képességfejlesztés : a kompetencia-tudáson alapuló iskola : tudomány és közoktatás, 2005.07.11-2005.07.16, Szeged.
pp. 5-21.
Csapó, Benő:
A komplex problémamegoldás a PISA 2003 vizsgálatban.
ÚJ PEDAGÓGIAI SZEMLE, 55 (3).
pp. 43-52.
ISSN 1215-1807
(2005)
Csapó, Benő:
Knowledge and competencies.
In:
The integrated person : how curriculum development relates to new competencies.
CIDREE yearbook
(4).
CIDREE, Enschede, pp. 35-49.
(2004)
ISBN 9032921843 ; 9789032921842
Csapó, Benő:
Természettudományos nevelés.
In:
Tudás és iskola.
Tanítás és tanulás
.
Műszaki Könyvkiadó, Budapest, pp. 11-28.
(2004)
ISBN 963-16-2980-5
Csapó, Benő:
Tudás és iskola.
Tanítás és tanulás
.
Műszaki Könyvkiadó, Budapest.
(2004)
ISBN 963-16-2980-5
Csapó, Benő:
Tudásszintmérő tesztek.
In:
Bevezetés a pedagógiai kutatás módszereibe.
Műszaki Könyvkiadó, Budapest, pp. 277-316.
(2004)
ISBN 963-16-2664-4
Csapó, Benő, Csíkos, Csaba, Korom, Erzsébet:
A tanítás és tanulás kutatása Finnországban.
ISKOLAKULTÚRA: PEDAGÓGUSOK SZAKMAI-TUDOMÁNYOS FOLYÓIRATA, 2004 (3).
pp. 45-52.
ISSN 1215-5233
(2004)
Csapó, Benő:
A tudásvagyon újratermelése.
MAGYAR TUDOMÁNY, 49 (11).
pp. 1233-1239.
ISSN 0025-0325
(2004)
Csapó, Benő:
Az iskolai osztályok közötti különbségek és az oktatási rendszer demokratizálása.
ISKOLAKULTÚRA, 2003 (8).
pp. 107-117.
ISSN 1215-5233
(2003)
Csapó, Benő:
Iskolai szelekció Magyarországon az ezredfordulón.
In:
Esélyegyenlőtlenségek a mai magyar társadalomban.
Szakkollégiumi füzetek
(3).
Szegedi Társadalomtudományi Szakkollégium, Szeged, pp. 28-33.
(2003)
ISBN 963 214 307 8
Csapó, Benő:
Oktatás az információs társadalom számára.
MAGYAR TUDOMÁNY, 48 (12).
pp. 1478-1485.
ISSN 0025-0325
(2003)
Flanagan, Constance A., Campbell, Norm, Botcheva, Luba, Bowes, Jennifer M., Csapó, Benő, Macek, Petr, Sheblanova, Elena:
Social class and adolescents' beliefs about justice in different social orders.
JOURNAL OF SOCIAL ISSUES, 59 (4).
pp. 711-732.
ISSN 0022-4537
(2003)
Csapó, Benő:
A képességek fejlődése és iskolai fejlesztése.
Akadémiai Kiadó, Budapest.
(2003)
ISBN 963-05-8013-6
Molnár, Gyöngyvér, Csapó, Benő:
A képességek fejlődésének logisztikus modellje.
ISKOLAKULTÚRA: PEDAGÓGUSOK SZAKMAI-TUDOMÁNYOS FOLYÓIRATA, 13 (2).
pp. 57-69.
ISSN 1215-5233
(2003)
Csapó, Benő:
A pedagógiai értékeléstől a tanítás módszereinek megújításáig: diagnózis és terápia.
ÚJ PEDAGÓGIAI SZEMLE, 53 (3).
pp. 12-27.
ISSN 1215-1807
(2003)
Csapó, Benő:
A tudás és a kompetenciák.
In:
A tanulás fejlesztése.
Országos Közoktatási Intézet (OKI), Budapest, pp. 65-74.
(2003)
ISBN 963 682 512 2
Csapó, Benő (szerk.):
Az iskolai műveltség.
Osiris tankönyvek
.
Osiris Kiadó, Budapest.
(2002)
ISBN 963-389-238-4
Csapó, Benő:
Az iskolai szelekció hatásának elemzése a képességek fejlődésének számítógépes szimulációja segítségével.
MAGYAR PSZICHOLÓGIAI SZEMLE, 1.
pp. 211-227.
ISSN 0025-0279
(2002)
Csapó, Benő (szerk.):
Az iskolai tudás.
Osiris Kiadó, Budapest.
(2002)
ISBN 963-389-246-5
Csapó, Benő:
A képességek fejlődési ütemének egységes kifejezése: a gamma koefficiens.
MAGYAR PEDAGÓGIA, 3.
pp. 391-410.
ISSN 0025-0260
(2002)
Csapó, Benő:
A képességfejlesztés irányzatai és módszerei.
In:
Értékközvetítő és képességfejlesztő program.
Veszprémi Egyetem Tanárképző Kar Pedagógiai Kutatóintézete, Pápa, pp. 105-110.
(2002)
ISBN 963-9495-05-0
Kárpáti, Andrea, Molnár, Edit Katalin, Csapó, Benő:
A tesztekkel mérhető tudás a humán tárgyakban.
In:
Az iskolai műveltség.
Osiris tankönyvek
.
Osiris Kiadó, Budapest, pp. 65-89.
(2002)
ISBN 963-389-238-4
Csapó, Benő:
A tudáskoncepció változása: nemzetközi tendenciák és a hazai helyzet.
ÚJ PEDAGÓGIAI SZEMLE, 52 (2).
pp. 38-45.
ISSN 1215-1807
(2002)
Csapó, Benő:
Az induktív gondolkodás fejlődésének elemzése országos reprezentatív felmérés alapján.
MAGYAR PEDAGÓGIA, 101 (3).
pp. 373-391.
ISSN 0025-0260
(2001)
Csapó, Benő:
Az iskolának vagy az életnek tanulunk?
BUDAPESTI NEVELŐ, 2001 (1).
pp. 53-59.
ISSN 0133-2228
(2001)
Csapó, Benő (szerk.):
Az értelem kiművelése : I. Országos Neveléstudományi Konferencia.
Magyar Tudományos Akadémia, Budapest.
(2001)
ISBN 963-508-331-9
Csapó, Benő, Vidákovich, Tibor:
Bevezetés.
In:
Neveléstudomány az ezredfordulón.
Tankönyvkiadó, Budapest, pp. 7-8.
(2001)
ISBN 963-19-1269-8
Csapó, Benő:
Cognitive Aspects of Democratic Thinking.
In:
Developing democratic character in the young.
Jossey-Bass Publishers, San Francisco, pp. 126-151.
(2001)
ISBN 0787956856
Csapó, Benő, Vidákovich, Tibor (szerk.):
Neveléstudomány az ezredfordulón.
Tankönyvkiadó, Budapest.
(2001)
ISBN 963-19-1269-8
Csapó, Benő:
Neveléstudomány az ezredvég Magyarországán.
ISKOLAKULTÚRA: PEDAGÓGUSOK SZAKMAI-TUDOMÁNYOS FOLYÓIRATA, 11 (2).
pp. 40-44.
ISSN 1215-5233
(2001)
Csapó, Benő:
Tudáskoncepciók.
In:
Neveléstudomány az ezredfordulón.
Tankönyvkiadó, Budapest, pp. 88-105.
(2001)
ISBN 963-19-1269-8
Csapó, Benő:
A kognitív képességek szerepe a tudás szervezésében.
In:
Tanulmányok a neveléstudomány köréből, 2001.
Osiris Kiadó, Budapest, pp. 270-293.
(2001)
ISBN 963-389-169-8
Csapó, Benő:
A kombinatív képesség fejlődésének elemzése országos reprezentatív felmérés alapján.
MAGYAR PEDAGÓGIA, 101 (4).
pp. 511-530.
ISSN 0025-0260
(2001)
Csapó, Benő:
A nyelvtanulást és a nyelvtudást befolyásoló tényezők.
ISKOLAKULTÚRA: PEDAGÓGUSOK SZAKMAI-TUDOMÁNYOS FOLYÓIRATA, 11 (8).
pp. 25-35.
ISSN 1215-5233
(2001)
Csapó, Benő:
Az oktatás és a nevelés egysége a demokratikus gondolkodás fejlesztésében.
ÚJ PEDAGÓGIAI SZEMLE, 50 (2).
pp. 24-34.
ISSN 1215-1807
(2000)
Csapó, Benő:
Az oktatáskutatás a minőség szolgálatában.
In:
A minőség teremtése.
Gallup könyvek
.
Magyar Gallup Intézet, Budapest, pp. 60-87.
(2000)
ISBN 963-00-4718-7
Dossey, John, Csapó, Benő, de Jong, Ton, Klieme, Eckhard, Vosniadou, Stella:
Cross-curricular competencies in PISA: Towards a framework for assessing problem-solving skills.
In: INES (2000) : The INES Compendium. Contributions from INES Networks and Working Groups, 2000.09.11-2000.09.13, Tokyo.
pp. 19-41.
Csapó, Benő:
Utószó a Magyar Pedagógia századik évfolyamához.
MAGYAR PEDAGÓGIA, 100 (4).
pp. 531-533.
ISSN 0025-0260
(2000)
Csapó, Benő:
A minőségfejlesztés az oktatási rendszer fejődésének katalizátora.
ISKOLAKULTÚRA: PEDAGÓGUSOK SZAKMAI-TUDOMÁNYOS FOLYÓIRATA, 10 (1).
pp. 75-82.
ISSN 1215-5233
(2000)
Csapó, Benő:
A tantárgyakkal kapcsolatos attitűdök összefüggései.
MAGYAR PEDAGÓGIA, 100 (3).
pp. 343-366.
ISSN 0025-0260
(2000)
Flanagan, Connie, Jonsson, Britta, Botcheva, Luba, Csapó, Benő, Bowes, Jennifer, Macek, Peter, Averina, Irina, Sheblanova, Elena:
Adolescents and the "Social Contract".
In:
Roots of civic identity.
Cambridge University Press, Cambridge, pp. 135-155.
(1999)
ISBN 0-521-62283-2
Csapó, Benő:
Az iskolai tudás felszíni rétegei: mit tükröznek az osztályzatok?
In:
Minőségértékelés, minőségbiztosítás az oktatásban : szöveggyűjtemény.
Fejér Megyei Pedagógiai Szolgáltató Intézet, Székesfehérvár, pp. 74-91.
(1999)
ISBN 963-03-7445-5
Csapó, Benő:
Az értelmi képességek fejlesztésének történelmi-társadalmi kontextusa.
ISKOLAKULTÚRA: PEDAGÓGUSOK SZAKMAI-TUDOMÁNYOS FOLYÓIRATA, 9 (9).
pp. 3-15.
ISSN 1215-5233
(1999)
Csapó, Benő, Hamers, J.H.M.:
Converging Aims and Diverging Means of Teaching Thinking: an Epilogue.
In:
Teaching and learning thinking skills.
Contexts of learning
.
Swets and Zeitlinger, Lisse, pp. 341-353.
(1999)
ISBN 9026515456
Csapó, Benő:
Improving thinking through the content of teaching.
In:
Teaching and learning thinking skills.
Contexts of learning
.
Swets & Zeitlinger, Lisse, pp. 37-62.
(1999)
ISBN 9026515456
Csapó, Benő:
Képességfejlesztés az iskolában : problémák és lehetőségek.
ÚJ PEDAGÓGIAI SZEMLE, 12.
pp. 4-13.
ISSN 1215-1807
(1999)
Alsaker, Francoise D., Flanagan, Connie, Csapó, Benő:
Methodological challenges in cross-national research. Countries, participants, and general procedures.
In:
The Adolescent Experience.
Research monographs in adolescence
.
Lawrence Erlbaum Associates, Mahwah; London, pp. 15-32.
(1999)
ISBN 0805825525
Csapó, Benő (szerk.):
Teaching and learning thinking skills.
Contexts of learning
.
Swets and Zeitlinger, Lisse.
(1999)
ISBN 9026515456
Hamers, JHM, Csapó, Benő:
Teaching thinking.
In:
Teaching and learning thinking skills.
Contexts of learning
.
Swets & Zeitlinger, Lisse, pp. 11-36.
(1999)
ISBN 9026515456
Csapó, Benő:
Természettudományos nevelés: híd a tudomány és a nevelés között.
ISKOLAKULTÚRA, 9 (10).
pp. 5-17.
ISSN 1215-5233
(1999)
Ballér, Endre, Báthory, Zoltán, Csapó, Benő, Halász, Gábor, Hunyady, Györgyné:
A hazai neveléstudományról: a Magyar Tudományos Akadémia számára készített diszciplináris elemzés.
MAGYAR PEDAGÓGIA, 99 (4).
pp. 425-456.
ISSN 0025-0260
(1999)
Csapó, Benő:
Értékelés az iskolában és az oktatás minőségi fejlesztése.
In:
Az oktatás minősége.
Csongrád Megyei Pedagógiai és Közművődési Kht., Szeged, pp. 17-31.
(1999)
Csapó, Benő:
A tudás minősége.
EDUCATIO, 3.
pp. 473-487.
ISSN 1216-3384
(1999)
Csapó, Benő (szerk.):
Az iskolai tudás.
Osiris Kiadó, Budapest.
(1998)
ISBN 963-379-342-4
Csapó, Benő:
Iskolai tudás és vizsgarendszer.
ÚJ PEDAGÓGIAI SZEMLE, 48 (2).
pp. 51-60.
ISSN 1215-1807
(1998)
Macek, Petr, Flanagan, Constance A., Gallay, Leslie, Kostron, Lubomir, Botcheva, Luba, Csapó, Benő:
Postcommunist societies in times of transition: Perceptions of change among adolescents in Central and Eastern Europe.
JOURNAL OF SOCIAL ISSUES, 54 (3).
pp. 547-561.
ISSN 0022-4537
(1998)
Flanagan, Constance A., Bowes, Jennifer M., Jonsson, Britta, Csapó, Benő, Sheblanova, Elena:
Ties that bind: Correlates of adolescents' civic commitments in seven countries.
JOURNAL OF SOCIAL ISSUES, 54 (3).
pp. 457-475.
ISSN 0022-4537
(1998)
Vidákovich, Tibor, Csapó, Benő:
A szövegesfeladat-megoldó készségek fejlődése.
In:
Közoktatás-kutatás 1996-1997.
Művelődési és Közoktatási Minisztérium (MKM), Budapest, pp. 247-273.
(1998)
ISBN 963 673 596 4
Csapó, Benő:
Introducing mastery learning strategies into the Hungarian higher education.
In:
Active learning strategies for the higher education.
JATEPress Kiadó, Szeged, pp. 69-82.
(1997)
ISBN 963-482-209-6
Csapó, Benő:
Operational Enrichment: Improving operational reasoning through the content of teaching.
In:
Teaching thinking in Europe. Iventory of European Programmes.
Sardes, Utrecht, pp. 235-239.
(1997)
ISBN 9789055630233
Csapó, Benő:
The development of inductive reasoning: Cross-sectional assessments in an educational context.
INTERNATIONAL JOURNAL OF BEHAVIORAL DEVELOPMENT, 20 (4).
pp. 609-626.
ISSN 0165-0254
(1997)
Csapó, Benő:
A tanulás és oktatás kutatása mint önálló tudományág.
ISKOLAKULTÚRA: PEDAGÓGUSOK SZAKMAI-TUDOMÁNYOS FOLYÓIRATA, 12.
pp. 3-13.
ISSN 1215-5233
(1997)
Korom, Erzsébet, Csapó, Benő:
A természettudományos fogalmak megértésének problémái.
ISKOLAKULTÚRA: PEDAGÓGUSOK SZAKMAI-TUDOMÁNYOS FOLYÓIRATA, 1997 (2).
pp. 12-20.
ISSN 1215-5233
(1997)
Csapó, Benő:
The validity of school knowledge.
In:
Erweiterte Autonomie für Schule.
Humboldt University, Berlin, pp. 129-140.
(1997)
Csapó, Benő:
Standard érettségi: lehetőségek és dilemmák.
ÚJ PEDAGÓGIAI SZEMLE, 46 (9).
pp. 17-26.
ISSN 1215-1807
(1996)
Csapó, Benő, Cs. Czachesz, Erzsébet:
Magyar és európai fiatalok interkulturális attitűdjei.
ÚJ PEDAGÓGIAI SZEMLE, 45 (12).
pp. 49-57.
ISSN 1215-1807
(1995)
Csapó, Benő, B. Németh, Mária:
Mit tudnak tanulóink az általános és a középiskola végén?: a természettudományos ismeretek alkalmazása.
ÚJ PEDAGÓGIAI SZEMLE, 45 (8).
pp. 3-11.
ISSN 1215-1807
(1995)
Csapó, Benő:
Students' perception of the effects of social transition.
In:
Education in Europe : an intercultural task.
European studies in education
(vol. 3).
Waxmann Verlag Gmbh, Münster, pp. 138-144.
(1995)
ISBN 3-89325-258-4
Csapó, Benő, Varsányi, Zoltán:
A rajzkészség fejlesztésének vizsgálata középiskolai tanulóknál.
In:
Vizuális képességek fejlődése.
Nemzeti Tankönyvkiadó, Budapest, pp. 659-693.
(1995)
ISBN 963-18-6824-9
Csapó, Benő:
Adolescence in Hungary.
In:
International Handbook of Adolescence.
Greenwood Press London, Westport; Connecticut; London, pp. 177-190.
(1994)
ISBN 0313285845
Csapó, Benő:
Az induktív gondolkodás fejlesztése és a vizsgák.
ÚJ PEDAGÓGIAI SZEMLE, 44 (6).
pp. 36-47.
ISSN 1215-1807
(1994)
Csapó, Benő:
Az induktív gondolkodás fejlődése.
MAGYAR PEDAGÓGIA, 94 (1-2).
pp. 53-80.
ISSN 0025-0260
(1994)
Csapó, Benő:
Képesség és tehetség.
In:
Tehetséggondozás és alapítvány.
MOTKA könyvtár
(1).
Mundus, Budapest, pp. 21-41.
(1994)
ISBN 963-8033-04-5
Csapó, Benő:
Középiskolás tanulók véleménye a társadalmi és iskolai változásokról.
MAGYAR PEDAGÓGIA, 94 (3-4).
pp. 207-229.
ISSN 0025-0260
(1994)
Csapó, Benő:
Merre tartanak a természettudományok oktatásával kapcsolatos kutatások?
ISKOLAKULTÚRA: PEDAGÓGUSOK SZAKMAI-TUDOMÁNYOS FOLYÓIRATA, 4 (4).
pp. 2-11.
ISSN 1215-5233
(1994)
Csapó, Benő:
Harold W. Stevenson és James W. Stigler: The Learning Gap. Why Our Schools Are Failing and What We Can Learn from Japanese and Chinese Education.
MAGYAR PEDAGÓGIA, 93 (1-2).
pp. 65-68.
ISSN 0025-0260
(1993)
Csapó, Benő, Pukánszky, Béla (szerk.):
A Magyar Pedagógia első száz évének repertóriuma.
MAGYAR PEDAGÓGIA, különszám.
pp. 1-208.
ISSN 0025-0260
(1993)
Csapó, Benő:
A pedagógiai pszichológia hatása a tantervekre.
ÚJ PEDAGÓGIAI SZEMLE, 43 (4).
pp. 24-31.
ISSN 1215-1807
(1993)
Csapó, Benő:
A tanári alapképzés és a posztgraduális pedagógiai képzés a JATE Pedagógiai Tanszékén.
MAGYAR PEDAGÓGIA, 3-4.
pp. 187-193.
ISSN 0025-0260
(1993)
Csapó, Benő:
Educational Testing in Hungary.
EDUCATIONAL MEASUREMENT-ISSUES AND PRACTICE, 11 (2).
pp. 5-8.
ISSN 0731-1745
(1992)
Csapó, Benő:
Improving Operational Abilities in Children.
In:
Neo-Piagetian Theories of Cognitive Development. Implications and applications for education.
Routledge, London, pp. 144-159.
(1992)
Csapó, Benő:
Kognitív pedagógia.
Közoktatási kutatások
.
Akadémiai Kiadó, Budapest.
(1992)
ISBN 963-05-6252-9
Csapó, Benő:
Száz év – Száz éves a Magyar Pedagógia.
MAGYAR PEDAGÓGIA, 92 (1).
pp. 3-4.
ISSN 0025-0260
(1992)
Csapó, Benő:
Hagyomány és korszakváltás. A megújult Magyar Pedagógia programja.
MAGYAR PEDAGÓGIA, 91 (1).
pp. 3-6.
ISSN 0025-0260
(1991)
Csapó, Benő:
Kürti Jarmila (szerk.): A neveléslélektani kutatások aktuális kérdései.
MAGYAR TUDOMÁNY, 36 (5).
pp. 632-634.
ISSN 0025-0325
(1991)
Csapó, Benő:
A gondolkodás műveleti képességeinek fejlesztése – A kísérlet eredményei.
ÚJ PEDAGÓGIAI SZEMLE, 41 (4).
pp. 31-40.
ISSN 1215-1807
(1991)
Csapó, Benő:
Integrating the development of the operational abilities of thinking and the transmission of knowledge.
In:
Learning and instruction : European research in an international context.
Pergamon Press, Oxford, pp. 85-94.
(1990)
ISBN 0-08-040252-6
Csapó, Benő (szerk.):
Magyar szerzők írásai, 1977-1987.
JATEPress Kiadó, Szeged.
(1989)
Csapó, Benő:
A kombinatív képesség struktúrája és fejlődése.
Közoktatási kutatások
.
Akadémiai Kiadó, Budapest.
(1988)
ISBN 963-05-4853-4
Csapó, Benő:
A megtanító stratégiák hatékonysága a felsőoktatásban.
MÉM Szakoktatási és Kutatási Főosztály, Budapest.
(1988)
ISBN 963-03-2938-7
Csapó, Benő:
A tanulás és az oktatás kutatásának európai perspektívái. Meditáció az EARLI tübingeni konferenciája kapcsán.
PEDAGÓGIAI TECHNOLÓGIA, 9 (2).
pp. 3-10.
ISSN 0209-763X
(1988)
Csapó, Benő:
A tanulói teljesítmények értékelésének méréses módszerei.
Módszertani füzetek pedagógiai vezetőknek, 1
(3).
Művelődési Minisztérium Vezetőképző és Továbbképző Intézet; Megyei Pedagógiai Intézet, Budapest; Veszprém.
(1988)
ISBN 963-01-8711-6
Csapó, Benő:
Kísérlet a műveleti képességek fejleszthetőségének vizsgálatára.
ACTA UNIVERSITATIS SZEGEDIENSIS DE ATTILA JÓZSEF NOMINATAE SECTIO PAEDAGOGICA ET PSYCHOLOGICA, 29.
pp. 51-65.
ISSN 0324-7260
(1987)
Csapó, Benő, Cs. Czachesz, Erzsébet, Vidákovich, Tibor:
Megjegyzések a gondolkodás logikájának tanulmányozásáról.
PSZICHOLÓGIA (MTA PSZICHOLÓGIAI INTÉZET), 4.
pp. 548-549.
ISSN 0230-0508
(1987)
Csapó, Benő:
Representing the Qualitative Characteristics of the Reasoning by Qualitative Data.
Bremer Beiträge zur Psychologie. Reihe A, Psychologische Forschungsberichte
(67).
Universität Bremen, Bremen.
(1987)
Csapó, Benő:
A gondolkodás fejlesztése az iskolai tantárgyak keretében.
PEDAGÓGIAI SZEMLE, 37 (7-8).
pp. 652-660.
ISSN 0031-3785
(1987)
Csapó, Benő:
A kombinatív képesség fejlesztése az általános iskolában.
PEDAGÓGIAI SZEMLE, 37 (9).
pp. 844-853.
ISSN 0031-3785
(1987)
Csapó, Benő:
A kritérium-orientált értékelés.
MAGYAR PEDAGÓGIA, 87 (3).
pp. 247-266.
ISSN 0025-0260
(1987)
Csapó, Benő:
A megtanító stratégiák alkalmazása a felsőoktatásban.
FELSŐOKTATÁSI SZEMLE, 36 (7-8).
pp. 444-450.
ISSN 0428-2124
(1987)
Csapó, Benő, Cs. Czachesz, Erzsébet, Vidákovich, Tibor:
A nyelvi-logikai műveletrendszer fejlettsége 14 éves korban.
PSZICHOLÓGIA (MTA PSZICHOLÓGIAI INTÉZET), 7 (4).
pp. 521-544.
ISSN 0230-0508
(1987)
Csapó, Benő:
A felsőoktatás fejlesztésével kapcsolatos pszichológiai problémák komplexitása.
In:
Magyar Pszichológiai Társaság VIII. országos tudományos konferenciája.
Magyar Pszichológiai Társaság, Budapest, pp. 27-30.
(1986)
ISBN 963-01-7987-3
Csapó, Benő, Varsányi, Zoltán:
A rajzkészség fejlettségének vizsgálata középiskolai tanulóknál.
Acta Universitatis Szegediensis de Attila József Nominatae. Sectio paedagogica et psychologica. Series specifica paedagogica
.
Szegedi Tudományegyetem, Szeged.
(1985)
Csapó, Benő:
A struktúra és a tartalom szerepének vizsgálata izomorf kombinatorikai feladatokban.
MAGYAR PSZICHOLÓGIAI SZEMLE, 42 (1).
pp. 19-34.
ISSN 0025-0279
(1985)
Csapó, Benő:
Kutatásmódszertani szeminárium Szegeden.
PEDAGÓGIAI SZEMLE, 34 (5).
pp. 503-504.
ISSN 0031-3785
(1984)
Csapó, Benő:
H. A. Simon: Korlátozott racionalitás.
PEDAGÓGIAI SZEMLE, 33 (10).
pp. 971-972.
ISSN 0031-3785
(1983)
Csapó, Benő:
A gondolkodás műveleti képességeinek rendszere és fejlődése.
KÖZNEVELÉS, 39 (38).
p. 15.
ISSN 0133-0969
(1983)
Csapó, Benő:
A kombinatív képesség bonyolult rendszerként való leírásának stratégiája.
ACTA UNIVERSITATIS SZEGEDIENSIS DE ATTILA JÓZSEF NOMINATAE SECTIO PAEDAGOGICA ET PSYCHOLOGICA, 25.
pp. 97-113.
ISSN 0324-7260
(1983)
Csapó, Benő:
A kombinatív képesség és műveleteinek vizsgálata 14 éves tanulóknál.
MAGYAR PEDAGÓGIA, 83 (1).
pp. 31-50.
ISSN 0025-0260
(1983)
Csapó, Benő:
A perszonalizált oktatás.
FELSŐOKTATÁSI SZEMLE, 32.
pp. 513-576.
ISSN 0428-2124
(1983)
Csapó, Benő:
Laszlavik Éva: A csoportszervezés eljárásai és lehetőségei.
KÖZNEVELÉS, 38 (44).
p. 13.
ISSN 0133-0969
(1982)
Csapó, Benő:
A megtanító stratégiák kifejlesztésének elméleti és gyakorlati kérdései.
In:
Megtanító stratégiák agrártudományi felsőoktatási intézmények alapozó tárgyaiban.
Agroinform Kiadó, Budapest, pp. 7-24.
(1982)
ISBN 963-502-225-5
Csapó, Benő:
Pedagógiai gyakorlat az első évfolyamon.
FELSŐOKTATÁSI SZEMLE, 7-8.
pp. 643-670.
ISSN 0428-2124
(1981)
Csapó, Benő:
Az eredményre orientáló iskola.
KÖZNEVELÉS, 36 (29).
pp. 11-12.
ISSN 0133-0969
(1980)
Nagy, József, Csapó, Benő:
Az iskolavezetés helye és szerepe a köznevelés rendszerében.
OM Vezetőképző és Továbbképző Intézete, Budapest.
(1980)
Csapó, Benő:
A kombinatív képesség és értékelésének feltételei.
Acta Universitatis Szegediensis de Attila József Nominatae. Sectio paedagogica et psychologica. Series specifica paedagogica
.
József Attila Tudományegyetem (JATE), Szeged.
(1979)
ISBN 963-481-091-8
Csapó, Benő:
A mastery learning elmélete és gyakorlata.
MAGYAR PEDAGÓGIA, 78 (1).
pp. 60-73.
ISSN 0025-0260
(1978)
Csapó, Benő:
Az irányító értékelés hatékonysága (mérési kísérlet).
In:
A tanulók irányító értékelése feladatbankok segítségével.
Acta Universitatis Szegediensis de Attila József nominatae. Sectio paedagogica et psychologica. Series specifica, paedagogica
.
[s. n.], Szeged, pp. 65-88.
(1977)
Csapó, Benő, Fáyné Dombi, Alice:
A tanárjelöltek pályaválasztásáról.
ACTA UNIVERSITATIS SZEGEDIENSIS DE ATTILA JÓZSEF NOMINATAE SECTIO PAEDAGOGICA ET PSYCHOLOGICA, 1.
pp. 5-25.
ISSN 0324-7260
(1975)