Kiss Renáta Mária; Szili Katalin; Csapó Benő; Molnár Gyöngyvér:
Empowering first graders with computer-based training to master pre-reading skills and bridge the learning gap.
EDUCATION AND INFORMATION TECHNOLOGIES, 29.
pp. 12863-12886.
ISSN 1360-2357
(2024)
Soeharto Soeharto; Martono Martono; Hairida Hairida; Akhmetova Aigul; Arifiyanti Fitria; Csapó Benő; Charalambos Charalambous:
The metacognitive awareness of reading strategy among pre-service primary teachers and the possibility of rating improvement using Rasch analysis.
STUDIES IN EDUCATIONAL EVALUATION, 80.
ISSN 0191-491X
(2024)
Vo Van De; Csapó Benő; Greiff Samuel:
Development of the control of variables strategy in physics among secondary school students.
THINKING SKILLS AND CREATIVITY, 49.
ISSN 1871-1871
(2023)
Vo Van De; Csapó Benő:
Effects of multimedia on psychometric characteristics of cognitive tests: A comparison between technology-based and paper-based modalities.
STUDIES IN EDUCATIONAL EVALUATION, 77.
ISSN 0191-491X
(2023)
Hairida Hairida; Csapó Benő; Soeharto Soeharto; Charalambos Charalambous; Rasmawan Rahmat; Arifiyanti Fitria:
Evaluating Digital Literacy of Pre-service Chemistry Teachers: Multidimensional Rasch Analysis.
JOURNAL OF SCIENCE EDUCATION AND TECHNOLOGY, 32 (5).
pp. 643-654.
ISSN 1059-0145
(2023)
Vo Van De; Csapó Benő:
Exploring Inductive Reasoning, Scientific Reasoning and Science Motivation, and Their Role in Predicting STEM Achievement Across Grade Levels.
INTERNATIONAL JOURNAL OF SCIENCE AND MATHEMATICS EDUCATION, 21 (8).
pp. 2375-2398.
ISSN 1571-0068
(2023)
Molnár Gyöngyvér; Csapó Benő:
Report on Smart Education in Hungary.
In:
Smart Education in China and Central & Eastern European Countries.
Springer Nature Singapore Pte Ltd, Singapore, pp. 155-178.
(2023)
ISBN 9789811973192; 9789811973185; 9789811973215
Soeharto Soeharto; Csapó Benő:
Assessing Indonesian student inductive reasoning: Rasch analysis.
THINKING SKILLS AND CREATIVITY, 46.
ISSN 1871-1871
(2022)
Akhmetova Aigul; Soeharto Soeharto; Imambayeva Gaysha; Csapó Benő:
Assessing and validating young Kazakhstanis’ reading skills in English, the impact of classroom climate, and their engagement on reading skills.
INDONESIAN JOURNAL OF APPLIED LINGUISTICS, 12 (2).
pp. 280-292.
ISSN 2301-9468
(2022)
Szili Katalin; Kiss Renáta Mária; Csapó Benő; Molnár Gyöngyvér:
Computer-Based Development of Reading Skills to Reduce Dropout in Uncertain Times.
JOURNAL OF INTELLIGENCE, 10 (4).
ISSN 2079-3200
(2022)
Soeharto Soeharto; Csapó Benő:
Exploring Indonesian student misconceptions in science concepts.
HELIYON, 8 (9).
ISSN 2405-8440
(2022)
Vo Van De; Csapó Benő:
Measuring inductive reasoning in school contexts: a review of instruments and predictors.
INTERNATIONAL JOURNAL OF INNOVATION AND LEARNING, 31 (4).
pp. 506-525.
ISSN 1471-8197
(2022)
Csapó Benő:
Nagy József szerepe a pedagógiai értékelés magyarországi fejlődésében.
ISKOLAKULTÚRA: PEDAGÓGUSOK SZAKMAI-TUDOMÁNYOS FOLYÓIRATA, 32 (11).
pp. 6-17.
ISSN 1215-5233
(2022)
Akhmetova Aigul; Imambayeva Gaysha; Csapó Benő:
Reading Strategies and Reading Achievement in Middle School: Kazakhstani Young Learners.
SAGE OPEN, 12 (3).
Terjedelem: 15 p.-Azonosító: 215824402211138.
ISSN 2158-2440
(2022)
Csapó Benő:
Social determinants of mathematics and science achievement in historical context.
CURRENT OPINION IN BEHAVIORAL SCIENCES, 46.
ISSN 2352-1546
(2022)
Tóth Edit; Csapó Benő:
Teachers’ beliefs about assessment and accountability.
EDUCATIONAL ASSESSMENT EVALUATION AND ACCOUNTABILITY, 34 (4).
pp. 459-481.
ISSN 1874-8597
(2022)
Akhmetova Aigul; Imambayeva Gaysha; Csapó Benő:
Young learners’ reading-writing skills in English as FL in Kazakhstan.
BULLETIN OF LN GUMILYOV EURASIAN NATIONAL UNIVERSITY PHILOLOGY SERIES, 28 (3).
pp. 167-180.
ISSN 2616-678X
(2022)
Csapó Benő:
A gondolkodás fejlesztése és a tudás alkalmazása a természettudomány diagnosztikus értékelésének tartalmi kereteiben [Development of Thinking and Application of Knowledge in the Frameworks for Diagnostic Assessment of Science].
MAGYAR TUDOMÁNY, 183 (11).
pp. 1383-1394.
ISSN 0025-0325
(2022)
Akhmetova Aigul; Imambayeva Gaysha; Csapó Benő:
A study of reading attitude and reading achievement among young learners in middle school.
HELIYON, 8 (7).
ISSN 2405-8440
(2022)
Molnár Gyöngyvér; Hódi Ágnes; D. Molnár Éva; Nagy Zoltán; Csapó Benő:
Assessment of first-year university students: facilitating an effective transition into higher education.
In:
Új kutatások a neveléstudományokban 2020.
Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Tudományos Bizottság; Debreceni Egyetem BTK Nevelés- és Művelődéstudományi Intézete, Debrecen, pp. 11-26.
(2021)
Molnár Gyöngyvér; Pásztor Attila; Kiss Renáta Mária; Csapó Benő:
Az eDia online diagnosztikus értékelő rendszer: a személyre szóló fejlesztés alapvető eszköze.
ÚJ PEDAGÓGIAI SZEMLE, 71 (9-10).
pp. 42-53.
ISSN 1215-1807
(2021)
Soeharto Soeharto; Csapó Benő:
Building a House From Lego Blocks: Using Cross Cultural Validation to Develop the Constructed Motivation Questionnaire (CMQS) in Science.
PEDAGOGIKA / PEDAGOGY STUDIES, 142 (2).
pp. 218-241.
ISSN 1392-0340
(2021)
Karimova Konul; Csapó Benő:
Cognitive and Affective Components of Verbal Self-Concepts and Internal/External Frame of Reference Within the Multidimensional Verbal Domain.
SAGE OPEN, 11 (2).
Azonosító: 215824402110186-Terjedelem: 13 p..
ISSN 2158-2440
(2021)
Akhmetova Aigul; Imambayeva Gaysha; Csapó Benő:
Development of reading skills and motivation in learning English as a function of young learners’ previous language background: Kazakhstani context.
Eurasian Journal of Philology: Science and Education, 181 (1).
pp. 152-161.
ISSN 1563-0323
(2021)
Vo Van De; Csapó Benő:
Development of scientific reasoning test measuring control of variables strategy in physics for high school students : evidence of validity and latent predictors of item difficulty.
INTERNATIONAL JOURNAL OF SCIENCE EDUCATION, 43 (13).
pp. 2185-2205.
ISSN 0950-0693
(2021)
Soeharto Soeharto; Csapó Benő:
Evaluating item difficulty patterns for assessing student misconceptions in science across physics, chemistry, and biology concepts.
HELIYON, 7 (11).
ISSN 2405-8440
(2021)
Vo Van De; Csapó Benő:
Exploring students’ science motivation across grade levels and the role of inductive reasoning in science motivation.
EUROPEAN JOURNAL OF PSYCHOLOGY OF EDUCATION.
ISSN 0256-2928
(2021)
Karimova Konul; Csapó Benő:
The Relationship Between Cognitive and Affective Dimensions of Reading Self-Concept With Reading Achievement in English and Russian.
JOURNAL OF ADVANCED ACADEMICS, 32 (3).
pp. 324-353.
ISSN 1932-202X
(2021)
Csapó Benő:
Az oktatási rendszerek evolúciója: az iskolán kívüli digitális tanulás tartós hatásai.
In:
Mit hoz a jövő? Tanítás-tanulás másképp...
Suliszerviz Oktatási és Szakértői Iroda; Suliszerviz Pedagógiai Intézet, Debrecen, pp. 232-239.
(2020)
ISBN 9786155967030
Csapó Benő:
Bevezetés: neveléstudományi kutatás és a tudományos eredmények alkalmazása.
MAGYAR TUDOMÁNY, 181 (1).
pp. 3-10.
ISSN 0025-0325
(2020)
Van Vo De; Csapó Benő:
Development of inductive reasoning in students across school grade levels.
THINKING SKILLS AND CREATIVITY, 37.
Terjedelem: 15 p-Azonosító: 100699.
ISSN 1871-1871
(2020)
Karimova Konul; Csapó Benő:
The Internal/External Frame of Reference of Mathematics, English, and Russian Self-Concepts.
JOURNAL OF ADVANCED ACADEMICS, 31 (4).
pp. 506-529.
ISSN 1932-202X
(2020)
Molnár Gyöngyvér; Csapó Benő:
Making the Psychological Dimension of Learning Visible: Using Technology-Based Assessment to Monitor Students’ Cognitive Development.
In:
Advancements in Technology-Based Assessment: Emerging Item Formats, Test Designs, and Data Sources.
Frontiers Media SA, Lausanne, pp. 138-153.
(2020)
ISBN 9782889635061
Habók Anita; Magyar Andrea; B. Németh Mária; Csapó Benő:
Motivation and self-related beliefs as predictors of academic achievement in reading and mathematics: Structural equation models of longitudinal data.
INTERNATIONAL JOURNAL OF EDUCATIONAL RESEARCH, 103.
ISSN 0883-0355
(2020)
Csapó Benő; Molnár Gyöngyvér:
Online Diagnostic Assessment in Support of Personalized Teaching and Learning: The eDia System.
In:
Advancements in Technology-Based Assessment: Emerging Item Formats, Test Designs, and Data Sources.
Frontiers Media SA, Lausanne, pp. 183-196.
(2020)
ISBN 9782889635061
Molnár Gyöngyvér; Molnár Edit Katalin; Dancs Katinka; Csapó Benő:
Report on ICT in Education in Hungary.
Lecture Notes in Educational Technology, [40].
pp. 173-187.
ISSN 2196-4963
(2020)
Molnár Gyöngyvér; Csapó Benő:
Separating the Disciplinary, Application and Reasoning Dimensions of Learning: The Power of Technology-Based Assessment.
Communications in Computer and Information Science (1220).
pp. 174-190.
ISSN 1865-0929
(2020)
Csapó Benő; Pásztor Attila; Molnár Gyöngyvér:
A kombinatív gondolkodás fejlődése: Egy online felmérés eredményei.
In:
Új kutatások a neveléstudományokban 2019.
Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Tudományos Bizottság; Pécsi Tudományegyetem Bölcsészet- és Társadalomtudományi Kar Neveléstudományi Intézet, Pécs, pp. 177-185.
(2020)
ISBN 9789634295518; 9789634295525
Csapó Benő; Hotulainen Risto; Pásztor Attila; Molnár Gyöngyvér:
Az induktív gondolkodás fejlődésének összehasonlító vizsgálata: online felmérések Magyarországon és Finnországban.
NEVELÉSTUDOMÁNY: OKTATÁS KUTATÁS INNOVÁCIÓ, 7 (3-4).
pp. 5-24.
ISSN 2063-9546
(2019)
Csapó Benő; Fejes József Balázs; Kinyó László; Tóth Edit:
Educational achievement in social and international contexts.
In:
Hungarian Social Report 2019.
Tárki Társadalomkutatási Intézet Zrt., Budapest, pp. 217-236.
(2019)
Shaakumeni Simson Ndadaleka; Csapó Benő:
Exploring the Factorial Validity of the Beliefs about Nature of Science Questionnaire.
SCIENCE EDUCATION INTERNATIONAL, 30 (1).
pp. 38-44.
ISSN 1450-104X
(2019)
Molnár Gyöngyvér; Csapó Benő:
How to Make Learning Visible through Technology: The eDia-Online Diagnostic Assessment System.
In:
CSEDU 2019 : Proceedings of the 11th International Conference on Computer Supported Education.
SCITEPRESS, Heraklion, pp. 122-131.
(2019)
ISBN 9789897583674
Molnár Gyöngyvér; Csapó Benő:
Making the Psychological Dimension of Learning Visible: Using Technology-Based Assessment to Monitor Students’ Cognitive Development.
FRONTIERS IN PSYCHOLOGY, 10.
ISSN 1664-1078
(2019)
Kambeyo Linus; Csapó Benő:
Online Assessment of Scientific Reasoning Skills and Motivation to Learn Science among Grade 5 and 7 Students in Northern Namibia.
Journal of Studies in Education, 9 (4).
pp. 68-86.
ISSN 2162-6952
(2019)
Csapó Benő; Molnár Gyöngyvér:
Online Diagnostic Assessment in Support of Personalized Teaching and Learning: The eDia System.
FRONTIERS IN PSYCHOLOGY, 10.
Terjedelem: 14-Azonosító: 1522.
ISSN 1664-1078
(2019)
Soeharto Soeharto; Csapó Benő; Sarimanah Eri; Dewi F. I.; Sabri Tahmid:
A Review of Students’ Common Misconceptions in Science and Their Diagnostic Assessment Tools.
Jurnal Pendidikan IPA Indonesia, 8 (2).
pp. 247-266.
ISSN 2339-1286
(2019)
Molnár Gyöngyvér; Csapó Benő:
Technology-based diagnostic assessments for identifying early learning difficulties in mathematics.
In:
International Handbook of Mathematical Learning Difficulties: From the Laboratory to the Classroom.
Springer Nature Switzerland AG, HEIDELBERG, pp. 683-707.
(2019)
ISBN 9783319971483
Molnár Gyöngyvér; Csapó Benő:
A diagnosztikus mérési rendszer technológiai keretei: az eDia online platform.
ISKOLAKULTÚRA: PEDAGÓGUSOK SZAKMAI-TUDOMÁNYOS FOLYÓIRATA, 29 (4-5).
pp. 16-32.
ISSN 1215-5233
(2019)
Molnár Gyöngyvér; Csapó Benő:
A felsőoktatási tanulmányi alkalmasság értékelésére kidolgozott rendszer a Szegedi Tudományegyetemen: elméleti keretek és mérési eredmények.
EDUCATIO, 28 (4).
pp. 705-717.
ISSN 1216-3384
(2019)
Kiss Renáta Mária; Mokri Dóra; Csapó Benő:
A fonológiai tudatosság online mérése óvodás gyermekek körében.
ALKALMAZOTT PSZICHOLÓGIA, 19 (4).
pp. 35-54.
ISSN 1419-872X
(2019)
Csapó Benő:
A jövő elvárásai és a tudás minősége.
In:
Az oktatás átalakulása a tudástársadalom és a mesterséges intelligencia korában : XXI. Országos Közoktatási Szakértői Konferencia.
Suliszerviz Oktatási és Szakértői Iroda, Debrecen, pp. 182-192.
(2019)
ISBN 9786155967016
Shaakumeni Simson Ndadaleka; Csapó Benő:
A Cross-cultural Validation of Adapted Questionnaire for Assessing Motivation to Learn Science.
AFRICAN JOURNAL OF RESEARCH IN MATHEMATICS SCIENCE AND TECHNOLOGY EDUCATION, 22 (3).
pp. 340-350.
ISSN 1811-7295
(2018)
Csapó Benő:
Diagnosztikus értékelés és differenciált fejlesztés: új eredmények és perspektívák.
In:
Köznevelés, szakképzés, pedagógusképzés - innováció.
Suliszerviz Oktatási és Szakértői Iroda; Suliszerviz Pedagógiai Intézet, Debrecen, pp. 215-225.
(2018)
ISBN 9786155967009
Molnár Gyöngyvér; Csapó Benő:
The Efficacy and Development of Students' Problem-Solving Strategies During Compulsory Schooling: Logfile Analyses.
FRONTIERS IN PSYCHOLOGY, 9.
Terjedelem: 17 p.-Azonosító: 302.
ISSN 1664-1078
(2018)
Füzi Izabella; Csapó Benő:
Oktatás, nevelés és tudomány - célok, alapelvek, mérések. Interjú Csapó Benővel.
APERTÚRA, 2018 (Tél).
Terjedelem: 14 p-Azonosító: apertura.2018.2.1.
ISSN 1787-7245
(2018)
Kambeyo Linus; Csapó Benő:
Scientific Reasoning skills: A theoretical Backgrounds to science education.
Reform Forum: Journal for Educational Research in Namibia, 26 (1).
pp. 27-36.
ISSN 1682-6949
(2018)
Greiff Samuel; Molnár Gyöngyvér; Martin Romain; Zimmermann Johannes; Csapó Benő:
Students' exploration strategies in computer-simulated complex problem environments: A latent class approach.
COMPUTERS & EDUCATION, 126.
pp. 248-263.
ISSN 0360-1315
(2018)
Nikolov Marianne; Csapó Benő:
The relationships between 8th graders’ L1 and L2 readings skills, inductive reasoning and socio-economic status in early English and German as a foreign language programs.
SYSTEM, 73 (01).
pp. 48-57.
ISSN 0346-251X
(2018)
Szabó Dóra Fanni; Molnár Gyöngyvér; Csapó Benő:
A személyre szabott értékelés és a differenciált fejlesztési rendszer.
In:
Gyógypedagógia dialógusban.
ELTE Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Kar; Magyar Gyógypedagógusok Egyesülete, Budapest, pp. 18-27.
(2018)
ISBN 9789637155802
Csapó Benő; Molnár Gyöngyvér:
Assessment-based, personalized learning in primary education.
In:
Knowledge Management in the 21st Century: Resilience, Creativity and Co-creation.
Institute of Knowledge Asset Management; Arts for Business Ltd; University of Basilicata; GSOM - St. Petersburg University, Szentpétervár, pp. 443-449.
(2017)
ISBN 978-88-96687-10-9
Hunyady György; Csapó Benő; Pusztai Gabriella; Szivák Judit:
Az oktatás korproblémái.
ELTE Eötvös Kiadó, Budapest.
(2017)
ISBN 978-963-312-275-4
Asztalos Kata; Csapó Benő:
Development of musical abilities: Cross-sectional computer-based assessments in educational contexts.
PSYCHOLOGY OF MUSIC, 45 (5).
pp. 682-698.
ISSN 0305-7356
(2017)
Csapó Benő; Funke Joachim:
Epilogue.
In:
The Nature of Problem Solving.
Educational Research and Innovation
.
OECD, Paris, pp. 265-268.
(2017)
ISBN 9789264273894
Molnár Gyöngyvér; Csapó Benő:
Exploration and learning strategies in an interactive problem-solving environment at the beginning of higher education studies.
In:
Knowledge Management in the 21st Century: Resilience, Creativity and Co-creation.
Institute of Knowledge Asset Management; Arts for Business Ltd; University of Basilicata; GSOM - St. Petersburg University, Szentpétervár, pp. 283-292.
(2017)
ISBN 978-88-96687-10-9
Csapó Benő; Funke Joachim:
The Nature of Problem Solving.
Educational Research and Innovation
.
OECD, Paris.
(2017)
ISBN 978-92-64-27389-4
Csapó Benő; Csíkos Csaba; Korom Erzsébet; Molnár Gyöngyvér; Vidákovich Tibor:
Neveléstudományi kutatás és kutatóképzés.
MAGYAR TUDOMÁNY, 178 (11).
pp. 1339-1351.
ISSN 0025-0325
(2017)
Csapó Benő; Csíkos Csaba; Korom Erzsébet; Molnár Gyöngyvér; Vidákovich Tibor:
Neveléstudományi kutatás és kutatóképzés.
In:
Az oktatás korproblémái.
ELTE Eötvös Kiadó, Budapest, pp. 68-78.
(2017)
ISBN 978-963-312-275-4
Csapó Benő; Molnár Gyöngyvér:
Potential for assessing dynamic problem-solving at the beginning of higher education studies.
FRONTIERS IN PSYCHOLOGY, 8.
Azonosító: 2022-Terjedelem: 12 p..
ISSN 1664-1078
(2017)
Csapó Benő; Funke Joachim:
The development and assessment of problem solving in 21st-century schools.
In:
The Nature of Problem Solving.
Educational Research and Innovation
.
OECD, Paris, pp. 19-32.
(2017)
ISBN 9789264273894
Csapó Benő:
Diagnosztikus értékelés és személyre szabott, differenciált fejlesztés.
In:
Kihívások az oktatásban: demográfia, digitalizáció, tartalomfejlesztés, munkavállalói kompetenciák: XVIII. Országos Közoktatási Szakértői Konferencia.
Suliszerviz Oktatási és Szakértői Iroda; Suliszerviz Pedagógiai Intézet, Debrecen, pp. 126-134.
(2016)
ISBN 978-963-89144-8-4
Tóth Edit; Fejes József Balázs; Patai Jolán; Csapó Benő:
Reziliencia a magyar oktatási rendszerben egy longitudinális program adatainak tükrében.
MAGYAR PEDAGÓGIA, 116 (3).
pp. 339-363.
ISSN 0025-0260
(2016)
Csíkos Csaba; Korom Erzsébet; Csapó Benő:
Tartalmi keretek a kutatásalapú tanulás tudáselemeinek értékeléséhez a természettudományokban.
ISKOLAKULTÚRA, 26 (3).
pp. 17-29.
ISSN 1215-5233
(2016)
Korom Erzsébet; Csíkos Csaba; Csapó Benő:
A kutatásalapú tanulás megvalósításának feltételei a természettudományok tanításában.
ISKOLAKULTÚRA, 26 (3).
pp. 30-42.
ISSN 1215-5233
(2016)
Csapó Benő; Csíkos Csaba; Korom Erzsébet:
Értékelés a kutatásalapú természettudomány-tanulásban: a SAILS projekt.
ISKOLAKULTÚRA, 26 (3).
pp. 3-16.
ISSN 1215-5233
(2016)
Csapó Benő:
A tanárképzés és az oktatás fejlesztésnek tudományos háttere.
ISKOLAKULTÚRA, 26 (2).
pp. 3-18.
ISSN 1215-5233
(2016)
Steklács János; Molnár Gyöngyvér; Csapó Benő:
Az olvasás-szövegértés online diagnosztikus mérések tartalmi kereteinek elméleti háttere.
In:
Az olvasás-szövegértés online diagnosztikus értékelésének tartalmi keretei.
Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet (OFI), Budapest, pp. 15-31.
(2015)
ISBN 978-963-19-7935-0
Csapó Benő; Steklács János; Molnár Gyöngyvér:
Az olvasás-szövegértés online diagnosztikus értékelésének tartalmi keretei.
Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet (OFI), Budapest.
(2015)
ISBN 978-963-19-7935-0
Csapó Benő; Korom Erzsébet; Molnár Gyöngyvér:
Bevezetés.
In:
A természettudományi tudás online diagnosztikus értékelésének tartalmi keretei.
Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet (OFI), Budapest, pp. 13-16.
(2015)
ISBN 978-963-19-7937-4
Csapó Benő; Zsolnai Anikó:
Bevezetés.
In:
Online diagnosztikus mérések az iskola kezdő szakaszában.
Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet (OFI), Budapest, pp. 9-11.
(2015)
ISBN 978-963-19-7938-1
Csapó Benő; Steklács János; Molnár Gyöngyvér:
Bevezetés.
In:
Az olvasás-szövegértés online diagnosztikus értékelésének tartalmi keretei.
Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet (OFI), Budapest, pp. 11-14.
(2015)
ISBN 978-963-19-7935-0
Csapó Benő; Csíkos Csaba; Molnár Gyöngyvér:
Bevezetés.
In:
A matematikai tudás online diagnosztikus értékelésének tartalmi keretei.
Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet (OFI), Budapest, pp. 11-13.
(2015)
ISBN 978-963-19-7936-7
Csapó Benő; Molnár Gyöngyvér; Nagy József:
A DIFER tesztek online változatával végzett mérések tapasztalatai.
In:
Online diagnosztikus mérések az iskola kezdő szakaszában.
Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet (OFI), Budapest, pp. 199-223.
(2015)
ISBN 978-963-19-7938-1
Csapó Benő; Zsolnai Anikó:
Online diagnosztikus mérések az iskola kezdő szakaszában.
Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet (OFI), Budapest.
(2015)
ISBN 978-963-19-7938-1
Csapó Benő:
A PISA hatása a neveléstudomány fejlődésére.
EDUCATIO, 2015 (2).
pp. 30-39.
ISSN 1216-3384
(2015)
Pásztor Attila; Molnár Gyöngyvér; Csapó Benő:
Technology-based assessment of creativity in educational context: the case of divergent thinking and its relation to mathematical achievement.
THINKING SKILLS AND CREATIVITY, 18.
pp. 32-42.
ISSN 1871-1871
(2015)
Asztalos Kata; Csapó Benő:
Zenei képességek online diagnosztikus mérése.
In:
Online diagnosztikus mérések az iskola kezdő szakaszában.
Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet (OFI), Budapest, pp. 245-267.
(2015)
ISBN 978-963-19-7938-1
Csapó Benő; Pásztor Attila:
A kombinatív képesség fejlődésének mérése online tesztekkel.
In:
Online diagnosztikus mérések az iskola kezdő szakaszában.
Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet (OFI), Budapest, pp. 367-385.
(2015)
ISBN 978-963-19-7938-1
Csapó Benő:
A kutatásalapú tanárképzés: nemzetközi tendenciák és magyarországi lehetőségek.
ISKOLAKULTÚRA, 25 (11).
pp. 3-16.
ISSN 1215-5233
(2015)
Csapó Benő:
A magyar közoktatás problémái az adatok tükrében: értékek és viszonyítási keretek.
ISKOLAKULTÚRA, 25 (7-8).
pp. 4-17.
ISSN 1215-5233
(2015)
Csíkos Csaba; Molnár Gyöngyvér; Csapó Benő:
A matematika online diagnosztikus mérések tartalmi kereteinek elméleti alapjai.
In:
A matematikai tudás online diagnosztikus értékelésének tartalmi keretei.
Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet (OFI), Budapest, pp. 15-28.
(2015)
ISBN 978-963-19-7936-7
Csapó Benő; Csíkos Csaba; Molnár Gyöngyvér:
A matematikai tudás online diagnosztikus értékelésének tartalmi keretei.
Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet (OFI), Budapest.
(2015)
ISBN 978-963-19-7936-7
Csapó Benő; Bodorkós László; Bús Enikő:
A tanárképző központok működési standardjainak és akkreditációs szempontjainak kialakítása.
In:
A tanárképzés jövőjéről.
Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet (OFI), Budapest, pp. 29-42.
(2015)
ISBN 978-963-682-986-5
Korom Erzsébet; Molnár Gyöngyvér; Csapó Benő:
A természettudományi online diagnosztikus mérések tartalmi kereteinek elméleti háttere.
In:
A természettudományi tudás online diagnosztikus értékelésének tartalmi keretei.
Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet (OFI), Budapest, pp. 17-33.
(2015)
ISBN 978-963-19-7937-4
Csapó Benő; Korom Erzsébet; Molnár Gyöngyvér:
A természettudományi tudás online diagnosztikus értékelésének tartalmi keretei.
Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet, Budapest.
(2015)
ISBN 978-963-19-7937-4
Csapó Benő:
Assessing the outcomes of inquiry-based science learning.
In: International AEMASE Conference on Science Education, 2014.05.19-2014.05.20, Rome.
pp. 81-83.
Csapó Benő; Fejes József Balázs; Kinyó László; Tóth Edit:
Az iskolai teljesítmények alakulása Magyarországon nemzetközi összehasonlításban.
In:
Társadalmi Riport 2014.
TÁRKI, Budapest, Magyarország, pp. 110-136.
(2014)
Csapó Benő; Molnár Gyöngyvér; Nagy József:
Computer-Based Assessment of School Readiness and Early Reasoning.
JOURNAL OF EDUCATIONAL PSYCHOLOGY, 106 (3).
pp. 639-650.
ISSN 0022-0663
(2014)
Greiff Samuel; Wustenberg Sascha; Csapó Benő; Demetriou Andreas; Hautamäki Jarkko; Graesser Arthur C.; Martin Romain:
Domain-general problem solving skills and education in the 21st century.
EDUCATIONAL RESEARCH REVIEW, 13.
pp. 74-83.
ISSN 1747-938X
(2014)
Asztalos Kata; Csapó Benő:
Online Assessment of Musical Abilities in Hungarian Primary Schools – Results of First, Third and Fifth Grade Students.
BULLETIN OF THE INTERNATIONAL KODÁLY SOCIETY, 39 (1).
pp. 3-14.
ISSN 0133-8749
(2014)
Csapó Benő:
A szegedi iskolai longitudinális program.
In:
Bölcsészet- és társadalomtudományok.
Szegedi Egyetemi Tudástár
(7).
Szegedi Egyetemi Kiadó, Szeged, pp. 117-166.
(2014)
ISBN 978-963-306-352-1
Greiff Samuel; Wustenberg Sascha; Molnár Gyöngyvér; Fischer Andreas; Funke Joachim; Csapó Benő:
Complex Problem Solving in Educational Contexts – Something beyond g: Concept, Assessment, Measurement Invariance, and Construct Validity.
JOURNAL OF EDUCATIONAL PSYCHOLOGY, 105 (2).
pp. 364-379.
ISSN 0022-0663
(2013)
Asztalos Kata; Csapó Benő:
Development of musical abilities: cross-sectional assessments by an online system in primary school.
In: Annual Meeting of the American Educational Research Association (AERA13), 27 April - 1 May 2013, San Francisco.
pp. 1-5.
Molnár Gyöngyvér; Greiff Samuel; Csapó Benő:
Inductive reasoning, domain specific and complex problem solving: relations and development.
THINKING SKILLS AND CREATIVITY, 9.
pp. 35-45.
ISSN 1871-1871
(2013)
Lőrincz András; Molnár Gyöngyvér; László A Jeni; Tősér Zoltán; Rausch Attila; Cohn Jeffrey F; Csapó Benő:
Towards entertaining and efficient educational games.
In: NIPS 2013 Data Driven Education, 2013.12.05-2013.12.10, Lake Tahoe (CA).
lorinczetal.
Csapó Benő:
The predictive validity of school readiness assessment.
In: Annual Meeting of the American Educational Research Association, 2013.04.27-2013.05.01, San Francisco.
[1-5].
Csapó Benő; Szabó Gábor:
Bevezetés.
In:
Tartalmi keretek a természettudomány diagnosztikus értékeléséhez.
Nemzeti Tankönyvkiadó, Budapest, pp. 9-16.
(2012)
ISBN 978-963-19-7236-8
Csapó Benő:
Bevezetés.
In:
Mérlegen a magyar iskola.
Nemzeti Tankönyvkiadó, Budapest, pp. 9-15.
(2012)
ISBN 978-963-19-7233-7
Csapó Benő; Csépe Valéria:
Bevezetés.
In:
Tartalmi keretek az olvasás diagnosztikus értékeléséhez.
Nemzeti Tankönyvkiadó, Budapest, pp. 9-16.
(2012)
ISBN 978-963-19-7288-7
Csapó Benő:
Developing a framework for diagnostic assessment of early science.
In:
Making it tangible - Learning outcomes in science education.
Waxmann Verlag Gmbh, Münster, pp. 55-78.
(2012)
ISBN 9783830926443
Adey Philip; Csapó Benő:
Developing and assessing scientific reasoning.
In:
Framework for diagnostic assessment of science.
Nemzeti Tankönyvkiadó, Budapest, pp. 17-53.
(2012)
ISBN 978-963-19-7289-4
Csapó Benő; Józsa Krisztián; Steklács János; Hódi Ágnes; Csíkos Csaba:
Diagnostic assessment frameworks for reading: Theoretical foundations and practical issues.
In:
Framework for diagnostic assessment of reading.
Nemzeti Tankönyvkiadó, Budapest, pp. 183-213.
(2012)
ISBN 978-963-19-7290-0
Korom Erzsébet; B. Németh Mária; Nagy Lászlóné Antal Erzsébet; Csapó Benő:
Diagnostic assessment frameworks for science.
In:
Framework for diagnostic assessment of science.
Nemzeti Tankönyvkiadó, Budapest, pp. 147-174.
(2012)
ISBN 978-963-19-7289-4
Csapó Benő; Csépe Valéria:
Framework for diagnostic assessment of reading.
Nemzeti Tankönyvkiadó, Budapest.
(2012)
ISBN 978-963-19-7290-0
Csapó Benő; Szabó Gábor:
Framework for diagnostic assessment of science.
Nemzeti Tankönyvkiadó, Budapest.
(2012)
ISBN 978-963-19-7289-4
Csapó Benő; Molnár Gyöngyvér:
Gondolkodási készségek és képességek fejlődésének mérése.
In:
Mérlegen a magyar iskola.
Nemzeti Tankönyvkiadó, Budapest, pp. 407-439.
(2012)
ISBN 978-963-19-7233-7
Csapó Benő; Lőrincz András; Molnár Gyöngyvér:
Innovative assessment technologies in educational games designed for young students.
In:
Assessment in game-based learning. Foundations, innovations, and perspectives.
Springer London, Ltd, New York, pp. 235-254.
(2012)
ISBN 9781461435457
Csapó Benő; Szabó Gábor:
Introduction.
In:
Framework for diagnostic assessment of science.
Nemzeti Tankönyvkiadó, Budapest, pp. 9-16.
(2012)
ISBN 978-963-19-7289-4
Csapó Benő; Csépe Valéria:
Introduction.
In:
Framework for diagnostic assessment of reading.
Nemzeti Tankönyvkiadó, Budapest, pp. 9-16.
(2012)
ISBN 978-963-19-7290-0
Csapó Benő:
Mérlegen a magyar iskola.
Nemzeti Tankönyvkiadó, Budapest.
(2012)
ISBN 978-963-19-7233-7
Csapó Benő; Tóth Edit:
PÉK 2012 X. Pedagógiai Értékelési Konferencia Program – Előadás-összefoglalók = CEA 2012 10TH Conference on Educational Assessment Program – Abstracts.
SZTE BTK Neveléstudományi Doktori Iskola, Szeged.
(2012)
ISBN 978-963-306-150-3
Csapó Benő; Szabó Gábor:
Tartalmi keretek a természettudomány diagnosztikus értékeléséhez.
Nemzeti Tankönyvkiadó, Budapest.
(2012)
ISBN 978-963-19-7236-8
Csapó Benő; Csépe Valéria:
Tartalmi keretek az olvasás diagnosztikus értékeléséhez.
Nemzeti Tankönyvkiadó, Budapest.
(2012)
ISBN 978-963-19-7288-7
Csapó Benő; Ainley John; Bennett Randy E.; Latour Thibaud; Law Nancy:
Technological Issues for Computer-Based Assessment.
In:
Assessment and teaching of 21st century skills.
Springer, New York, pp. 143-230.
(2012)
ISBN 978-94-007-2323-8
Csapó Benő; Józsa Krisztián; Steklács János; Hódi Ágnes; Csíkos Csaba:
A diagnosztikus olvasás mérések részletes tartalmi kereteinek kidolgozása.
In:
Tartalmi keretek az olvasás diagnosztikus értékeléséhez.
Nemzeti Tankönyvkiadó, Budapest, pp. 189-218.
(2012)
ISBN 978-963-19-7288-7
Korom Erzsébet; B. Németh Mária; Nagy Lászlóné Antal Erzsébet; Csapó Benő:
A diagnosztikus természettudomány felmérések részletes tartalmi kereteinek kidolgozása: elméleti alapok és gyakorlati kérdések.
In:
Tartalmi keretek a természettudomány diagnosztikus értékeléséhez.
Nemzeti Tankönyvkiadó, Budapest, pp. 151-177.
(2012)
ISBN 978-963-19-7236-8
Adey Philip; Csapó Benő:
A természettudományos gondolkodás fejlesztése és értékelése.
In:
Tartalmi keretek a természettudomány diagnosztikus értékeléséhez.
Nemzeti Tankönyvkiadó, Budapest, pp. 17-58.
(2012)
ISBN 978-963-19-7236-8
Molnár Gyöngyvér; Csapó Benő:
Az 1-11 évfolyamot átfogó induktív gondolkodás kompetenciaskála készítése a valószínűségi tesztelmélet alkalmazásával.
Magyar Pedagógia, 111 (2).
pp. 127-140.
ISSN 0025-0260
(2011)
Tóth Edit; Molnár Gyöngyvér; Csapó Benő:
Az iskolák IKT-felszereltsége – helyzetkép országos reprezentatív minta alapján.
Iskolakultúra, 21 (10-11).
pp. 124-137.
ISSN 1215-5233
(2011)
Csapó Benő:
Az oktatás tudományos hátterének fejlődése.
MAGYAR TUDOMÁNY, 172 (9).
pp. 1065-1076.
ISSN 0025-0325
(2011)
Farkasné Tóth Krisztina; Molnár Gyöngyvér; Latour Thibaud; Csapó Benő:
Az online tesztelés lehetőségei és a TAO platform alkalmazása.
ÚJ PEDAGÓGIAI SZEMLE, 61 (1-5).
pp. 8-22.
ISSN 1215-1807
(2011)
Csapó Benő; Szendrei Mária:
Bevezetés.
In:
Tartalmi keretek a matematika diagnosztikus értékeléséhez.
Nemzeti Tankönyvkiadó, Budapest, pp. 9-15.
(2011)
ISBN 978-963-19-7211-5
Molnár Gyöngyvér; R. Tóth Krisztina; Csapó Benő:
Comparing paper-based and computer-based testing in the first grade.
In: 2011 AERA [American Educational Research Association] Annual Meeting, 8-12 April 2011, New Orleans.
[1-10].
Nunes Terezinha; Csapó Benő:
Developing and assessing mathematical reasoning.
In:
Framework for diagnostic assessment of mathematics.
Nemzeti Tankönyvkiadó, Budapest, pp. 17-56.
(2011)
Csíkos Csaba; Csapó Benő:
Diagnostic assessment frameworks for mathematics.
In:
Framework for diagnostic assessment of mathematics.
Nemzeti Tankönyvkiadó, Budapest, pp. 137-162.
(2011)
Csapó Benő; Szendrei Mária:
Framework for diagnostic assessment of mathematics.
Nemzeti Tankönyvkiadó, Budapest.
(2011)
ISBN 9789631972177
Csapó Benő; Szendrei Mária:
Introduction.
In:
Framework for diagnostic assessment of mathematics.
Nemzeti Tankönyvkiadó, Budapest, pp. 9-16.
(2011)
Csapó Benő; Zsolnai Anikó:
Kognitív és affektív fejlődési folyamatok diagnosztikus értékelésének lehetőségei az iskola kezdő szakaszában.
Nemzeti Tankönyvkiadó, Budapest.
(2011)
ISBN 978-963-19-7160-6
Csapó Benő; Szendrei Mária:
Tartalmi keretek a matematika diagnosztikus értékeléséhez.
Nemzeti Tankönyvkiadó, Budapest.
(2011)
ISBN 9789631972115
Csíkos Csaba; Csapó Benő:
A diagnosztikus matematika felmérések részletes tartalmi kereteinek kidolgozása.
In:
Tartalmi keretek a matematika diagnosztikus értékeléséhez.
Nemzeti Tankönyvkiadó, Budapest, pp. 141-168.
(2011)
ISBN 978-963-19-7211-5
Nunes Terezinha; Csapó Benő:
A matematikai gondolkodás fejlesztése és értékelése.
In:
Tartalmi keretek a matematika diagnosztikus értékeléséhez.
Nemzeti Tankönyvkiadó, Budapest, pp. 17-57.
(2011)
ISBN 978-963-19-7211-5
Tóth Edit; Csapó Benő; Székely László:
Az iskolák és osztályok közötti különbségek alakulása a magyar iskolarendszerben. Egy longitudinális vizsgálat eredményei.
KÖZGAZDASÁGI SZEMLE, 57 (9).
pp. 798-814.
ISSN 0023-4346
(2010)
Csapó Benő:
Goals of learning and the organization of knowledge.
ZEITSCHRIFT FUR PADAGOGIK, 2010 (Suppl. 56.).
pp. 12-27.
ISSN 0044-3247
(2010)
Nikolov Marianne; Csapó Benő:
The relationship between reading skills in early English as a foreign language and Hungarian as a first language.
INTERNATIONAL JOURNAL OF BILINGUALISM, 14 (3).
pp. 315-329.
ISSN 1367-0069
(2010)
Csapó Benő:
Az oktatás Magyarországon az ezredforduló körüli évtizedekben - fejlődési tendenciák és megoldásra váró problémák.
In:
Az oktatás közügy.
Magyar Pedagógiai Társaság, Budapest, pp. 139-157.
(2009)
ISBN 978-963-06-7276-4
Csapó Benő; Molnár Gyöngyvér; Farkasné Tóth Krisztina:
Comparing paper-and-pencil and online assessment of reasoning skills: A pilot study for introducing TAO in large-scale assessment in Hungary.
In:
The Transition to Computer-Based Assessment.
Office for Official Publications of the European Communities, Luxembourg, pp. 120-125.
(2009)
ISBN 978-92-79-11110-5
Csapó Benő; Nikolov Marianne:
The cognitive contribution to the development of proficiency in a foreign language.
LEARNING AND INDIVIDUAL DIFFERENCES: JOURNAL OF PSYCHOLOGY AND EDUCATION, 19 (2).
pp. 209-218.
ISSN 1041-6080
(2009)
Csapó Benő:
A közoktatás modernizációjának tudásbázisa: a neveléstudományi kutatás és a tanárképzés.
In:
Előmunkálatok a társadalmi párbeszédhez.
Gazdasági és Szociális Tanács, Budapest, pp. 31-48.
(2009)
ISBN 978-963-88419-0-2
Csapó Benő; Molnár Gyöngyvér; Kinyó László:
A magyar oktatási rendszer szelektivitása a nemzetközi összehasonlító vizsgálatok eredményeinek tükrében.
Iskolakultúra, 19 (3-4).
pp. 3-13.
ISSN 1215-5233
(2009)
Csapó Benő; Molnár Gyöngyvér; Pap-Szigeti Róbert; Farkasné Tóth Krisztina:
A mérés-értékelés új tendenciái: a papír- és számítógép alapú tesztelés összehasonlító vizsgálatai általános iskolás, illetve főiskolás diákok körében.
In:
Új kutatások a neveléstudományokban, 2008.
MTA Pedagógiai Bizottság, Budapest, pp. 99-108.
(2009)
ISBN 978-963-503-401-7
Csapó Benő:
The scientific foundations of teaching and learning.
In:
Green book.
Ecostat Gazdaságelemző és Informatikai Intézet, Budapest, pp. 227-244.
(2009)
ISBN 978-963-06-6690-9
Csapó Benő:
The second stage of public education and the Matura.
In:
Green book.
Ecostat Gazdaságelemző és Informatikai Intézet, Budapest, pp. 81-104.
(2009)
ISBN 978-963-06-6690-9
Csapó Benő; Molnár Gyöngyvér; Kinyó László:
Analysis of the Selectiveness of the Hungarian Educational System in International Context.
In: The 3rd IEA International Research Conference (IRC-2008), 2008.09.16-2008.09.20, Taipei.
IRC2008_Csapo_Molnar_etal.
Csapó Benő:
Hosszmetszeti (a tanulók követésén alapuló) felmérések a közoktatási rendszerekben.
In:
Változás és stabilitás a magyar közoktatás elmúlt 10 évében.
Suliszerviz Oktatási és Szakértői Iroda, Debrecen, pp. 178-184.
(2008)
ISBN 978-963-86960-6-9
Csapó Benő:
Tudásakkumuláció a közoktatásban.
In:
Tankönyvdialógusok.
Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet (OFI), Budapest, pp. 95-108.
(2008)
ISBN 978-963-682-608-6
Csapó Benő:
A közoktatás fejlesztésének tudományos megalapozása.
In:
Tartalmi megújulás, szerkezetátalakulás, térségi együttműködés: X. Országos Szakértői Konferencia : előadások, korreferátumok, riportok, fotók.
Suliszerviz Oktatási és Szakértői Iroda, Debrecen, pp. 49-59.
(2008)
ISBN 9789638696076
Csapó Benő:
A közoktatás második szakasza és az érettségi vizsga.
In:
Zöld könyv.
Ecostat Gazdaságelemző és Informatikai Intézet, Budapest, pp. 71-93.
(2008)
ISBN 978-963-235-186-5
Csapó Benő:
A magyar iskolarendszer adaptációs problémái: a tudás minősége.
In:
Közoktatás, iskolai tudás és munkapiaci siker.
KTI Könyvek
(9).
MTA Közgazdaságtudományi Intézet (KTI), Budapest, pp. 113-130.
(2008)
ISBN 978-963-9796-12-6
Csapó Benő; Molnár Gyöngyvér; Farkasné Tóth Krisztina:
A papíralapú tesztektől a számítógépes adaptív tesztelésig : a pedagógiai mérés-értékelés technikájának fejlődési tendenciái.
ISKOLAKULTÚRA, 3-4.
pp. 3-16.
ISSN 1215-5233
(2008)
Csapó Benő:
A taneszközfejlesztés megalapozása: a tudásról való tudás.
In:
Tankönyvdialógusok.
Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet (OFI), Budapest, pp. 11-21.
(2008)
ISBN 978-963-682-608-6
Csapó Benő:
A tanulás dimenziói és a tudás szerveződése.
EDUCATIO, 17 (2).
pp. 207-217.
ISSN 1216-3384
(2008)
Csapó Benő:
A tanulás és tanítás tudományos megalapozása.
In:
Zöld könyv.
Ecostat Gazdaságelemző és Informatikai Intézet, Budapest, pp. 217-233.
(2008)
ISBN 978-963-235-186-5
Adey Philip; Csapó Benő; Demetriou Andreas; Hautamäki Jarkko; Shayer Michael:
Can we be intelligent about intelligence? Why education needs the concept of plastic general ability.
EDUCATIONAL RESEARCH REVIEW, 2 (2).
pp. 75-97.
ISSN 1747-938X
(2007)
Csapó Benő:
Csengeri János öröksége : a magyar pedagógia a 21. Században.
MAGYAR PEDAGÓGIA, 107 (1).
pp. 79-90.
ISSN 0025-0260
(2007)
Csapó Benő; Csíkos Csaba:
Developing Potentials for Learning : 12th European Conference for the Research on Learning and Instruction.
University of Szeged, Graduate School of Education, Szeged.
(2007)
ISBN 978-963-482-837-2
Csapó Benő:
Hosszmetszeti felmérések iskolai kontextusban – az első átfogó magyar iskolai longitudinális kutatási program elméleti és módszertani keretei.
MAGYAR PEDAGÓGIA, 4.
pp. 321-355.
ISSN 0025-0260
(2007)
Csapó Benő:
Oktatás, oktatástudomány, tanárképzés.
In:
Kihívások a XXI. század iskolájában.
Szegedi Nyári Egyetem évkönyve
(43).
Koch Sándor Csongrád Megyei Tudományos Ismeretterjesztő Társulat, Szeged, pp. 5-21.
(2007)
Csapó Benő:
Research into learning to learn through the assessment of quality and organization of learning outcomes.
THE CURRICULUM JOURNAL, 18 (2).
pp. 195-210.
ISSN 0958-5176
(2007)
Csapó Benő:
A tanári tudás szerepe az oktatási rendszer fejlesztésében.
ÚJ PEDAGÓGIAI SZEMLE, 57 (3-4).
pp. 11-23.
ISSN 1215-1807
(2007)
Csapó Benő:
Esélyegyenlőtlenség az óvodától az érettségiig.
In:
Emlékkönyv Orosz Sándor professzor nyolcvanadik születésnapjára.
Veszprémi Egyetem Tanárképző Kar Pedagógiai Kutatóintézete, Veszprém, pp. 45-59.
(2006)
ISBN 963-9495-81-6
Csapó Benő:
A formális és nem-formális tanulás során szerzett tudás integrálása.
ISKOLAKULTÚRA: PEDAGÓGUSOK SZAKMAI-TUDOMÁNYOS FOLYÓIRATA, 106 (2).
pp. 3-16.
ISSN 1215-5233
(2006)
Csapó Benő:
A közoktatás modernizációjának tudásbázisa: a neveléstudományi kutatás és a tanárképzés.
In:
Előmunkálatok a társadalmi párbeszédhez.
Gazdasági és Szociális Tanács, Budapest, pp. 31-48.
(2006)
ISBN 963-06-0046-3
Csapó Benő:
Az előzetesen megszerzett tudás mérése és elismerése.
Felnőttképzési kutatási füzetek
(16).
Nemzeti Felnőttképzési Intézet, Budapest.
(2005)
Csapó Benő:
A Magyar Pedagógia feladata a neveléstudomány fejlesztésében.
ISKOLAKULTÚRA: PEDAGÓGUSOK SZAKMAI-TUDOMÁNYOS FOLYÓIRATA, 4.
pp. 3-10.
ISSN 1215-5233
(2005)
Csapó Benő:
Tanuló társadalom és tudásalapú oktatási rendszer.
In: Ismeretek és képességfejlesztés : a kompetencia-tudáson alapuló iskola : tudomány és közoktatás, 2005.07.11-2005.07.16, Szeged.
pp. 5-21.
Csapó Benő:
A komplex problémamegoldás a PISA 2003 vizsgálatban.
ÚJ PEDAGÓGIAI SZEMLE, 55 (3).
pp. 43-52.
ISSN 1215-1807
(2005)
Csapó Benő:
Knowledge and competencies.
In:
The integrated person : how curriculum development relates to new competencies.
CIDREE yearbook
(4).
CIDREE, Enschede, pp. 35-49.
(2004)
ISBN 9032921843 ; 9789032921842
Csapó Benő:
Tudás és iskola.
Tanítás és tanulás
.
Műszaki Könyvkiadó, Budapest.
(2004)
ISBN 963-16-2980-5
Csapó Benő:
Tudásszintmérő tesztek.
In:
Bevezetés a pedagógiai kutatás módszereibe.
Műszaki Könyvkiadó, Budapest, pp. 277-316.
(2004)
ISBN 963-16-2664-4
Csapó Benő; Csíkos Csaba; Korom Erzsébet:
A tanítás és tanulás kutatása Finnországban.
ISKOLAKULTÚRA: PEDAGÓGUSOK SZAKMAI-TUDOMÁNYOS FOLYÓIRATA, 2004 (3).
pp. 45-52.
ISSN 1215-5233
(2004)
Csapó Benő:
A tudásvagyon újratermelése.
MAGYAR TUDOMÁNY, 49 (11).
pp. 1233-1239.
ISSN 0025-0325
(2004)
Csapó Benő:
Az iskolai osztályok közötti különbségek és az oktatási rendszer demokratizálása.
ISKOLAKULTÚRA, 2003 (8).
pp. 107-117.
ISSN 1215-5233
(2003)
Csapó Benő:
Iskolai szelekció Magyarországon az ezredfordulón.
In:
Esélyegyenlőtlenségek a mai magyar társadalomban.
Szakkollégiumi füzetek
(3).
Szegedi Társadalomtudományi Szakkollégium, Szeged, pp. 28-33.
(2003)
ISBN 963 214 307 8
Csapó Benő:
Oktatás az információs társadalom számára.
MAGYAR TUDOMÁNY, 48 (12).
pp. 1478-1485.
ISSN 0025-0325
(2003)
Flanagan Constance A.; Campbell Norm; Botcheva Luba; Bowes Jennifer M.; Csapó Benő; Macek Petr; Sheblanova Elena:
Social class and adolescents' beliefs about justice in different social orders.
JOURNAL OF SOCIAL ISSUES, 59 (4).
pp. 711-732.
ISSN 0022-4537
(2003)
Csapó Benő:
A képességek fejlődése és iskolai fejlesztése.
Akadémiai Kiadó, Budapest.
(2003)
ISBN 963-05-8013-6
Molnár Gyöngyvér; Csapó Benő:
A képességek fejlődésének logisztikus modellje.
ISKOLAKULTÚRA: PEDAGÓGUSOK SZAKMAI-TUDOMÁNYOS FOLYÓIRATA, 13 (2).
pp. 57-69.
ISSN 1215-5233
(2003)
Csapó Benő:
A pedagógiai értékeléstől a tanítás módszereinek megújításáig: diagnózis és terápia.
ÚJ PEDAGÓGIAI SZEMLE, 53 (3).
pp. 12-27.
ISSN 1215-1807
(2003)
Csapó Benő:
A tudás és a kompetenciák.
In:
A tanulás fejlesztése.
Országos Közoktatási Intézet (OKI), Budapest, pp. 65-74.
(2003)
ISBN 963 682 512 2
Csapó Benő:
Az iskolai műveltség.
Osiris tankönyvek
.
Osiris Kiadó, Budapest.
(2002)
ISBN 963-389-238-4
Csapó Benő; Kárpáti Andrea:
Az iskolai műveltség és az oktatás fejlesztésének feladatai.
In:
Az iskolai műveltség.
Osiris, Budapest, pp. 299-311.
(2002)
ISBN 9633892384
Csapó Benő:
Az iskolai műveltség: elméleti keretek és vizsgálati koncepció.
In:
Az iskolai műveltség.
Osiris, Budapest, pp. 11-36.
(2002)
ISBN 9633892384
Csapó Benő:
Az iskolai szelekció hatásának elemzése a képességek fejlődésének számítógépes szimulációja segítségével.
MAGYAR PSZICHOLÓGIAI SZEMLE, 1.
pp. 211-227.
ISSN 0025-0279
(2002)
Csapó Benő:
Az iskolai tudás.
Osiris Kiadó, Budapest.
(2002)
ISBN 963-389-246-5
Csapó Benő:
Az iskolai tudás felszíni rétegei.
In:
Az iskolai tudás.
Osiris, Budapest, pp. 45-90.
(2002)
ISBN 9633892465
Csapó Benő:
Az iskolai tudás vizsgálatának elméleti keretei és módszerei.
In:
Az iskolai tudás.
Osiris, Budapest, pp. 15-43.
(2002)
ISBN 9633892465
Csapó Benő; Korom Erzsébet:
Az iskolai tudás és az oktatás minőségi fejlesztése.
In:
Az iskolai tudás.
Osiris, Budapest, pp. 305-319.
(2002)
ISBN 9633892465
Csapó Benő:
Az osztályok közötti különbségek és a pedagógiai hozzáadott érték.
In:
Az iskolai műveltség.
Osiris, Budapest, pp. 269-297.
(2002)
ISBN 9633892384
Csapó Benő:
Az új tudás képződésének eszközei: az induktív gondolkodás.
In:
Az iskolai tudás.
Osiris, Budapest, pp. 261-290.
(2002)
ISBN 9633892465
Csapó Benő:
Iskolai osztályzatok, attitűdök és műveltség.
In:
Az iskolai műveltség.
Osiris, Budapest, pp. 37-63.
(2002)
ISBN 9633892384
Csapó Benő:
A képességek fejlődési ütemének egységes kifejezése: a gamma koefficiens.
MAGYAR PEDAGÓGIA, 3.
pp. 391-410.
ISSN 0025-0260
(2002)
Csapó Benő:
A képességfejlesztés irányzatai és módszerei.
In:
Értékközvetítő és képességfejlesztő program.
Veszprémi Egyetem Tanárképző Kar Pedagógiai Kutatóintézete, Pápa, pp. 105-110.
(2002)
ISBN 963-9495-05-0
Csapó Benő; Nikolov Marianne:
The relationship between students' foreign language achievement and general thinking skills.
In: Best practice in online instruction, 2002.04.01-2002.04.05, New Orleans (LA).
pp. 1-5.
Kárpáti Andrea; Molnár Edit Katalin; Csapó Benő:
A tesztekkel mérhető tudás a humán tárgyakban.
In:
Az iskolai műveltség.
Osiris tankönyvek
.
Osiris Kiadó, Budapest, pp. 65-89.
(2002)
ISBN 963-389-238-4
Csapó Benő:
A tudáskoncepció változása: nemzetközi tendenciák és a hazai helyzet.
ÚJ PEDAGÓGIAI SZEMLE, 52 (2).
pp. 38-45.
ISSN 1215-1807
(2002)
Csapó Benő:
Az induktív gondolkodás fejlődésének elemzése országos reprezentatív felmérés alapján.
MAGYAR PEDAGÓGIA, 101 (3).
pp. 373-391.
ISSN 0025-0260
(2001)
Csapó Benő:
Az iskolák fejlesztő hatása.
MAGYAR MINŐSÉG, 10 (11).
pp. 22-26.
ISSN 1416-9576
(2001)
Csapó Benő:
Az iskolának vagy az életnek tanulunk?
BUDAPESTI NEVELŐ, 2001 (1).
pp. 53-59.
ISSN 0133-2228
(2001)
Csapó Benő:
Az értelem kiművelése : I. Országos Neveléstudományi Konferencia.
Magyar Tudományos Akadémia, Budapest.
(2001)
ISBN 963-508-331-9
Csapó Benő; Vidákovich Tibor:
Bevezetés.
In:
Neveléstudomány az ezredfordulón.
Tankönyvkiadó, Budapest, pp. 7-8.
(2001)
ISBN 963-19-1269-8
Csapó Benő:
Cognitive Aspects of Democratic Thinking.
In:
Developing democratic character in the young.
Jossey-Bass Publishers, San Francisco, pp. 126-151.
(2001)
ISBN 0787956856
Csapó Benő; Vidákovich Tibor:
Neveléstudomány az ezredfordulón.
Tankönyvkiadó, Budapest.
(2001)
ISBN 963-19-1269-8
Csapó Benő:
Neveléstudomány az ezredvég Magyarországán.
ISKOLAKULTÚRA: PEDAGÓGUSOK SZAKMAI-TUDOMÁNYOS FOLYÓIRATA, 11 (2).
pp. 40-44.
ISSN 1215-5233
(2001)
Csapó Benő:
Tudáskoncepciók.
In:
Neveléstudomány az ezredfordulón.
Tankönyvkiadó, Budapest, pp. 88-105.
(2001)
ISBN 963-19-1269-8
Csapó Benő:
A kognitív képességek szerepe a tudás szervezésében.
In:
Tanulmányok a neveléstudomány köréből, 2001.
Osiris Kiadó, Budapest, pp. 270-293.
(2001)
ISBN 963-389-169-8
Csapó Benő:
A kombinatív képesség fejlődésének elemzése országos reprezentatív felmérés alapján.
MAGYAR PEDAGÓGIA, 101 (4).
pp. 511-530.
ISSN 0025-0260
(2001)
Csapó Benő:
A nyelvtanulást és a nyelvtudást befolyásoló tényezők.
ISKOLAKULTÚRA: PEDAGÓGUSOK SZAKMAI-TUDOMÁNYOS FOLYÓIRATA, 11 (8).
pp. 25-35.
ISSN 1215-5233
(2001)
Csapó Benő:
Az oktatás és a nevelés egysége a demokratikus gondolkodás fejlesztésében.
ÚJ PEDAGÓGIAI SZEMLE, 50 (2).
pp. 24-34.
ISSN 1215-1807
(2000)
Csapó Benő:
Az oktatáskutatás a minőség szolgálatában.
In:
A minőség teremtése.
Gallup könyvek
.
Magyar Gallup Intézet, Budapest, pp. 60-87.
(2000)
ISBN 963-00-4718-7
Dossey John; Csapó Benő; de Jong Ton; Klieme Eckhard; Vosniadou Stella:
Cross-curricular competencies in PISA: Towards a framework for assessing problem-solving skills.
In: INES (2000) : The INES Compendium. Contributions from INES Networks and Working Groups, 2000.09.11-2000.09.13, Tokyo.
pp. 19-41.
Csapó Benő:
Utószó a Magyar Pedagógia századik évfolyamához.
MAGYAR PEDAGÓGIA, 100 (4).
pp. 531-533.
ISSN 0025-0260
(2000)
Csapó Benő:
A minőségfejlesztés az oktatási rendszer fejődésének katalizátora.
ISKOLAKULTÚRA: PEDAGÓGUSOK SZAKMAI-TUDOMÁNYOS FOLYÓIRATA, 10 (1).
pp. 75-82.
ISSN 1215-5233
(2000)
Csapó Benő:
A tantárgyakkal kapcsolatos attitűdök összefüggései.
MAGYAR PEDAGÓGIA, 100 (3).
pp. 343-366.
ISSN 0025-0260
(2000)
Flanagan Connie; Jonsson Britta; Botcheva Luba; Csapó Benő; Bowes Jennifer; Macek Peter; Averina Irina; Sheblanova Elena:
Adolescents and the "Social Contract".
In:
Roots of civic identity.
Cambridge University Press, Cambridge, pp. 135-155.
(1999)
ISBN 0-521-62283-2
Csapó Benő:
Az iskolai tudás felszíni rétegei: mit tükröznek az osztályzatok?
In:
Minőségértékelés, minőségbiztosítás az oktatásban : szöveggyűjtemény.
Fejér Megyei Pedagógiai Szolgáltató Intézet, Székesfehérvár, pp. 74-91.
(1999)
ISBN 963-03-7445-5
Csapó Benő:
Az értelmi képességek fejlesztésének történelmi-társadalmi kontextusa.
ISKOLAKULTÚRA: PEDAGÓGUSOK SZAKMAI-TUDOMÁNYOS FOLYÓIRATA, 9 (9).
pp. 3-15.
ISSN 1215-5233
(1999)
Csapó Benő; Hamers J.H.M.:
Converging Aims and Diverging Means of Teaching Thinking: an Epilogue.
In:
Teaching and learning thinking skills.
Contexts of learning
.
Swets and Zeitlinger, Lisse, pp. 341-353.
(1999)
ISBN 9026515456
Csapó Benő:
Improving thinking through the content of teaching.
In:
Teaching and learning thinking skills.
Contexts of learning
.
Swets & Zeitlinger, Lisse, pp. 37-62.
(1999)
ISBN 9026515456
Csapó Benő:
Képességfejlesztés az iskolában : problémák és lehetőségek.
ÚJ PEDAGÓGIAI SZEMLE, 12.
pp. 4-13.
ISSN 1215-1807
(1999)
Alsaker Francoise D.; Flanagan Connie; Csapó Benő:
Methodological challenges in cross-national research. Countries, participants, and general procedures.
In:
The Adolescent Experience.
Research monographs in adolescence
.
Lawrence Erlbaum Associates, Mahwah; London, pp. 15-32.
(1999)
ISBN 0805825525
Csapó Benő:
Teaching and learning thinking skills.
Contexts of learning
.
Swets and Zeitlinger, Lisse.
(1999)
ISBN 9026515456
Hamers JHM; Csapó Benő:
Teaching thinking.
In:
Teaching and learning thinking skills.
Contexts of learning
.
Swets & Zeitlinger, Lisse, pp. 11-36.
(1999)
ISBN 9026515456
Csapó Benő:
Természettudományos nevelés: híd a tudomány és a nevelés között.
ISKOLAKULTÚRA, 9 (10).
pp. 5-17.
ISSN 1215-5233
(1999)
Ballér Endre; Báthory Zoltán; Csapó Benő; Halász Gábor; Hunyady Györgyné:
A hazai neveléstudományról: a Magyar Tudományos Akadémia számára készített diszciplináris elemzés.
MAGYAR PEDAGÓGIA, 99 (4).
pp. 425-456.
ISSN 0025-0260
(1999)
Csapó Benő:
Értékelés az iskolában és az oktatás minőségi fejlesztése.
In:
Az oktatás minősége.
Csongrád Megyei Pedagógiai és Közművődési Kht., Szeged, pp. 17-31.
(1999)
Csapó Benő:
A tudás minősége.
EDUCATIO, 3.
pp. 473-487.
ISSN 1216-3384
(1999)
Csapó Benő:
Az iskolai tudás.
Osiris Kiadó, Budapest.
(1998)
ISBN 963-379-342-4
Csapó Benő:
Az iskolai tudás felszíni rétegei: mit tükröznek az osztályzatok?
In:
Az iskolai tudás.
Osiris, Budapest, pp. 39-81.
(1998)
ISBN 9633793424
Csapó Benő:
Az iskolai tudás vizsgálatának elméleti keretei és módszerei.
In:
Az iskolai tudás.
Osiris, Budapest, pp. 11-37.
(1998)
ISBN 9633793424
Csapó Benő; Korom Erzsébet:
Az iskolai tudás és az oktatás minőségi fejlesztése.
In:
Az iskolai tudás.
Osiris, Budapest, pp. 295-309.
(1998)
ISBN 9633793424
Csapó Benő:
Az új tudás képződésének eszköze: az induktív gondolkodás.
In:
Az iskolai tudás.
Osiris, Budapest, pp. 251-280.
(1998)
ISBN 9633793424
Csapó Benő:
Iskolai tudás és vizsgarendszer.
ÚJ PEDAGÓGIAI SZEMLE, 48 (2).
pp. 51-60.
ISSN 1215-1807
(1998)
Macek Petr; Flanagan Constance A.; Gallay Leslie; Kostron Lubomir; Botcheva Luba; Csapó Benő:
Postcommunist societies in times of transition: Perceptions of change among adolescents in Central and Eastern Europe.
JOURNAL OF SOCIAL ISSUES, 54 (3).
pp. 547-561.
ISSN 0022-4537
(1998)
Flanagan Constance A.; Bowes Jennifer M.; Jonsson Britta; Csapó Benő; Sheblanova Elena:
Ties that bind: Correlates of adolescents' civic commitments in seven countries.
JOURNAL OF SOCIAL ISSUES, 54 (3).
pp. 457-475.
ISSN 0022-4537
(1998)
Vidákovich Tibor; Csapó Benő:
A szövegesfeladat-megoldó készségek fejlődése.
In:
Közoktatás-kutatás 1996-1997.
Művelődési és Közoktatási Minisztérium (MKM), Budapest, pp. 247-273.
(1998)
ISBN 963 673 596 4
Csapó Benő:
Introducing mastery learning strategies into the Hungarian higher education.
In:
Active learning strategies for the higher education.
JATEPress Kiadó, Szeged, pp. 69-82.
(1997)
ISBN 963-482-209-6
Csapó Benő:
Operational Enrichment: Improving operational reasoning through the content of teaching.
In:
Teaching thinking in Europe. Iventory of European Programmes.
Sardes, Utrecht, pp. 235-239.
(1997)
ISBN 9789055630233
Csapó Benő:
The development of inductive reasoning: Cross-sectional assessments in an educational context.
INTERNATIONAL JOURNAL OF BEHAVIORAL DEVELOPMENT, 20 (4).
pp. 609-626.
ISSN 0165-0254
(1997)
Csapó Benő:
A tanulás és oktatás kutatása mint önálló tudományág.
ISKOLAKULTÚRA: PEDAGÓGUSOK SZAKMAI-TUDOMÁNYOS FOLYÓIRATA, 12.
pp. 3-13.
ISSN 1215-5233
(1997)
Korom Erzsébet; Csapó Benő:
A természettudományos fogalmak megértésének problémái.
ISKOLAKULTÚRA: PEDAGÓGUSOK SZAKMAI-TUDOMÁNYOS FOLYÓIRATA, 1997 (2).
pp. 12-20.
ISSN 1215-5233
(1997)
Csapó Benő:
The validity of school knowledge.
In:
Erweiterte Autonomie für Schule.
Humboldt University, Berlin, pp. 129-140.
(1997)
Csapó Benő:
Standard érettségi: lehetőségek és dilemmák.
ÚJ PEDAGÓGIAI SZEMLE, 46 (9).
pp. 17-26.
ISSN 1215-1807
(1996)
Csapó Benő; Cs. Czachesz Erzsébet:
Magyar és európai fiatalok interkulturális attitűdjei.
ÚJ PEDAGÓGIAI SZEMLE, 45 (12).
pp. 49-57.
ISSN 1215-1807
(1995)
Csapó Benő; B. Németh Mária:
Mit tudnak tanulóink az általános és a középiskola végén?: a természettudományos ismeretek alkalmazása.
ÚJ PEDAGÓGIAI SZEMLE, 45 (8).
pp. 3-11.
ISSN 1215-1807
(1995)
Csapó Benő:
Students' perception of the effects of social transition.
In:
Education in Europe : an intercultural task.
European studies in education
(vol. 3).
Waxmann Verlag Gmbh, Münster, pp. 138-144.
(1995)
ISBN 3-89325-258-4
Csapó Benő; Varsányi Zoltán:
A rajzkészség fejlesztésének vizsgálata középiskolai tanulóknál.
In:
Vizuális képességek fejlődése.
Nemzeti Tankönyvkiadó, Budapest, pp. 659-693.
(1995)
ISBN 963-18-6824-9
Csapó Benő:
Adolescence in Hungary.
In:
International Handbook of Adolescence.
Greenwood Press London, Westport; Connecticut; London, pp. 177-190.
(1994)
ISBN 0313285845
Csapó Benő:
Az induktív gondolkodás fejlesztése és a vizsgák.
ÚJ PEDAGÓGIAI SZEMLE, 44 (6).
pp. 36-47.
ISSN 1215-1807
(1994)
Csapó Benő:
Az induktív gondolkodás fejlődése.
MAGYAR PEDAGÓGIA, 94 (1-2).
pp. 53-80.
ISSN 0025-0260
(1994)
Csapó Benő:
Képesség és tehetség.
In:
Tehetséggondozás és alapítvány.
MOTKA könyvtár
(1).
Mundus, Budapest, pp. 21-41.
(1994)
ISBN 963-8033-04-5
Csapó Benő:
Középiskolás tanulók véleménye a társadalmi és iskolai változásokról.
MAGYAR PEDAGÓGIA, 94 (3-4).
pp. 207-229.
ISSN 0025-0260
(1994)
Csapó Benő:
Merre tartanak a természettudományok oktatásával kapcsolatos kutatások?
ISKOLAKULTÚRA: PEDAGÓGUSOK SZAKMAI-TUDOMÁNYOS FOLYÓIRATA, 4 (4).
pp. 2-11.
ISSN 1215-5233
(1994)
Csapó Benő:
Harold W. Stevenson és James W. Stigler: The Learning Gap. Why Our Schools Are Failing and What We Can Learn from Japanese and Chinese Education.
MAGYAR PEDAGÓGIA, 93 (1-2).
pp. 65-68.
ISSN 0025-0260
(1993)
Csapó Benő:
Horánszky Nándor (szerk.) Jelzések az elsajátított műveltségről.
ÚJ PEDAGÓGIAI SZEMLE, 43 (6).
pp. 105-108.
ISSN 1215-1807
(1993)
Csapó Benő; Pukánszky Béla:
A Magyar Pedagógia első száz évének repertóriuma.
MAGYAR PEDAGÓGIA, különszám.
pp. 1-208.
ISSN 0025-0260
(1993)
Csapó Benő:
Tudásszintmérő tesztek.
In:
Bevezetés a pedagógiai kutatás módszereibe.
Keraban Kiadó, Budapest, pp. 277-316.
(1993)
ISBN 9638146206
Csapó Benő:
A pedagógiai pszichológia hatása a tantervekre.
ÚJ PEDAGÓGIAI SZEMLE, 43 (4).
pp. 24-31.
ISSN 1215-1807
(1993)
Csapó Benő:
A tanári alapképzés és a posztgraduális pedagógiai képzés a JATE Pedagógiai Tanszékén.
MAGYAR PEDAGÓGIA, 3-4.
pp. 187-193.
ISSN 0025-0260
(1993)
Csapó Benő:
Educational Testing in Hungary.
EDUCATIONAL MEASUREMENT-ISSUES AND PRACTICE, 11 (2).
pp. 5-8.
ISSN 0731-1745
(1992)
Csapó Benő:
Improving Operational Abilities in Children.
In:
Neo-Piagetian Theories of Cognitive Development. Implications and applications for education.
Routledge, London, pp. 144-159.
(1992)
Csapó Benő:
Kognitív pedagógia.
Közoktatási kutatások
.
Akadémiai Kiadó, Budapest.
(1992)
ISBN 963-05-6252-9
Csapó Benő:
Száz év – Száz éves a Magyar Pedagógia.
MAGYAR PEDAGÓGIA, 92 (1).
pp. 3-4.
ISSN 0025-0260
(1992)
Csapó Benő:
Hagyomány és korszakváltás. A megújult Magyar Pedagógia programja.
MAGYAR PEDAGÓGIA, 91 (1).
pp. 3-6.
ISSN 0025-0260
(1991)
Csapó Benő:
Kürti Jarmila (szerk.): A neveléslélektani kutatások aktuális kérdései.
MAGYAR TUDOMÁNY, 36 (5).
pp. 632-634.
ISSN 0025-0325
(1991)
Csapó Benő:
A gondolkodás műveleti képességeinek fejlesztése – A kísérlet eredményei.
ÚJ PEDAGÓGIAI SZEMLE, 41 (4).
pp. 31-40.
ISSN 1215-1807
(1991)
Csapó Benő:
Integrating the development of the operational abilities of thinking and the transmission of knowledge.
In:
Learning and instruction : European research in an international context.
Pergamon Press, Oxford, pp. 85-94.
(1990)
ISBN 0-08-040252-6
Csapó Benő:
Magyar szerzők írásai, 1977-1987.
JATEPress Kiadó, Szeged.
(1989)
Csapó Benő:
A kombinatív képesség struktúrája és fejlődése.
Közoktatási kutatások
.
Akadémiai Kiadó, Budapest.
(1988)
ISBN 963-05-4853-4
Csapó Benő:
A megtanító stratégiák hatékonysága a felsőoktatásban.
MÉM Szakoktatási és Kutatási Főosztály, Budapest.
(1988)
ISBN 963-03-2938-7
Csapó Benő:
A tanulás és az oktatás kutatásának európai perspektívái. Meditáció az EARLI tübingeni konferenciája kapcsán.
PEDAGÓGIAI TECHNOLÓGIA, 9 (2).
pp. 3-10.
ISSN 0209-763X
(1988)
Csapó Benő:
A tanulói teljesítmények értékelésének méréses módszerei.
Módszertani füzetek pedagógiai vezetőknek, 1
(3).
Művelődési Minisztérium Vezetőképző és Továbbképző Intézet; Megyei Pedagógiai Intézet, Budapest; Veszprém.
(1988)
ISBN 963-01-8711-6
Csapó Benő:
Kísérlet a műveleti képességek fejleszthetőségének vizsgálatára.
ACTA UNIVERSITATIS SZEGEDIENSIS DE ATTILA JÓZSEF NOMINATAE SECTIO PAEDAGOGICA ET PSYCHOLOGICA, 29.
pp. 51-65.
ISSN 0324-7260
(1987)
Csapó Benő; Cs. Czachesz Erzsébet; Vidákovich Tibor:
Megjegyzések a gondolkodás logikájának tanulmányozásáról.
PSZICHOLÓGIA (MTA PSZICHOLÓGIAI INTÉZET), 4.
pp. 548-549.
ISSN 0230-0508
(1987)
Csapó Benő:
Representing the Qualitative Characteristics of the Reasoning by Qualitative Data.
Bremer Beiträge zur Psychologie. Reihe A, Psychologische Forschungsberichte
(67).
Universität Bremen, Bremen.
(1987)
Csapó Benő:
A gondolkodás fejlesztése az iskolai tantárgyak keretében.
PEDAGÓGIAI SZEMLE, 37 (7-8).
pp. 652-660.
ISSN 0031-3785
(1987)
Csapó Benő:
A kombinatív képesség fejlesztése az általános iskolában.
PEDAGÓGIAI SZEMLE, 37 (9).
pp. 844-853.
ISSN 0031-3785
(1987)
Csapó Benő:
A kritérium-orientált értékelés.
MAGYAR PEDAGÓGIA, 87 (3).
pp. 247-266.
ISSN 0025-0260
(1987)
Csapó Benő:
A megtanító stratégiák alkalmazása a felsőoktatásban.
FELSŐOKTATÁSI SZEMLE, 36 (7-8).
pp. 444-450.
ISSN 0428-2124
(1987)
Csapó Benő; Cs. Czachesz Erzsébet; Vidákovich Tibor:
A nyelvi-logikai műveletrendszer fejlettsége 14 éves korban.
PSZICHOLÓGIA (MTA PSZICHOLÓGIAI INTÉZET), 7 (4).
pp. 521-544.
ISSN 0230-0508
(1987)
Csapó Benő:
A felsőoktatás fejlesztésével kapcsolatos pszichológiai problémák komplexitása.
In:
Magyar Pszichológiai Társaság VIII. országos tudományos konferenciája.
Magyar Pszichológiai Társaság, Budapest, pp. 27-30.
(1986)
ISBN 963-01-7987-3
Csapó Benő; Varsányi Zoltán:
A rajzkészség fejlettségének vizsgálata középiskolai tanulóknál.
Acta Universitatis Szegediensis de Attila József Nominatae. Sectio paedagogica et psychologica. Series specifica paedagogica
.
Szegedi Tudományegyetem, Szeged.
(1985)
Csapó Benő:
A struktúra és a tartalom szerepének vizsgálata izomorf kombinatorikai feladatokban.
MAGYAR PSZICHOLÓGIAI SZEMLE, 42 (1).
pp. 19-34.
ISSN 0025-0279
(1985)
Csapó Benő:
Kutatásmódszertani szeminárium Szegeden.
PEDAGÓGIAI SZEMLE, 34 (5).
pp. 503-504.
ISSN 0031-3785
(1984)
Csapó Benő:
H. A. Simon: Korlátozott racionalitás.
PEDAGÓGIAI SZEMLE, 33 (10).
pp. 971-972.
ISSN 0031-3785
(1983)
Csapó Benő:
A gondolkodás műveleti képességeinek rendszere és fejlődése.
KÖZNEVELÉS, 39 (38).
p. 15.
ISSN 0133-0969
(1983)
Csapó Benő:
A kombinatív képesség bonyolult rendszerként való leírásának stratégiája.
ACTA UNIVERSITATIS SZEGEDIENSIS DE ATTILA JÓZSEF NOMINATAE SECTIO PAEDAGOGICA ET PSYCHOLOGICA, 25.
pp. 97-113.
ISSN 0324-7260
(1983)
Csapó Benő:
A kombinatív képesség és műveleteinek vizsgálata 14 éves tanulóknál.
MAGYAR PEDAGÓGIA, 83 (1).
pp. 31-50.
ISSN 0025-0260
(1983)
Csapó Benő:
A perszonalizált oktatás.
FELSŐOKTATÁSI SZEMLE, 32.
pp. 513-576.
ISSN 0428-2124
(1983)
Csapó Benő:
Laszlavik Éva: A csoportszervezés eljárásai és lehetőségei.
KÖZNEVELÉS, 38 (44).
p. 13.
ISSN 0133-0969
(1982)
Csapó Benő:
A megtanító stratégiák kifejlesztésének elméleti és gyakorlati kérdései.
In:
Megtanító stratégiák agrártudományi felsőoktatási intézmények alapozó tárgyaiban.
Agroinform Kiadó, Budapest, pp. 7-24.
(1982)
ISBN 963-502-225-5
Csapó Benő:
Pedagógiai gyakorlat az első évfolyamon.
FELSŐOKTATÁSI SZEMLE, 7-8.
pp. 643-670.
ISSN 0428-2124
(1981)
Csapó Benő:
Az eredményre orientáló iskola.
KÖZNEVELÉS, 36 (29).
pp. 11-12.
ISSN 0133-0969
(1980)
Nagy József; Csapó Benő:
Az iskolavezetés helye és szerepe a köznevelés rendszerében.
OM Vezetőképző és Továbbképző Intézete, Budapest.
(1980)
Csapó Benő:
A kombinatív képesség és értékelésének feltételei.
Acta Universitatis Szegediensis de Attila József Nominatae. Sectio paedagogica et psychologica. Series specifica paedagogica
.
József Attila Tudományegyetem (JATE), Szeged.
(1979)
ISBN 963-481-091-8
Csapó Benő:
A mastery learning elmélete és gyakorlata.
MAGYAR PEDAGÓGIA, 78 (1).
pp. 60-73.
ISSN 0025-0260
(1978)
Csapó Benő:
Az irányító értékelés hatékonysága (mérési kísérlet).
In:
A tanulók irányító értékelése feladatbankok segítségével.
Acta Universitatis Szegediensis de Attila József nominatae. Sectio paedagogica et psychologica. Series specifica, paedagogica
.
[s. n.], Szeged, pp. 65-88.
(1977)
Csapó Benő; Fáyné Dombi Alice:
A tanárjelöltek pályaválasztásáról.
ACTA UNIVERSITATIS SZEGEDIENSIS DE ATTILA JÓZSEF NOMINATAE SECTIO PAEDAGOGICA ET PSYCHOLOGICA, 1.
pp. 5-25.
ISSN 0324-7260
(1975)