Szerző: " Csapó Benő"

Export [RSS feed] RSS 1.0 [RSS2 feed] RSS 2.0
Találatok száma: 306.

Kiss Renáta Mária; Szili Katalin; Csapó Benő; Molnár Gyöngyvér: Empowering first graders with computer-based training to master pre-reading skills and bridge the learning gap.
EDUCATION AND INFORMATION TECHNOLOGIES, 29. pp. 12863-12886. ISSN 1360-2357 (2024)

Soeharto Soeharto; Martono Martono; Hairida Hairida; Akhmetova Aigul; Arifiyanti Fitria; Csapó Benő; Charalambos Charalambous: The metacognitive awareness of reading strategy among pre-service primary teachers and the possibility of rating improvement using Rasch analysis.
STUDIES IN EDUCATIONAL EVALUATION, 80. ISSN 0191-491X (2024)

Vo Van De; Csapó Benő; Greiff Samuel: Development of the control of variables strategy in physics among secondary school students.
THINKING SKILLS AND CREATIVITY, 49. ISSN 1871-1871 (2023)

Vo Van De; Csapó Benő: Effects of multimedia on psychometric characteristics of cognitive tests: A comparison between technology-based and paper-based modalities.
STUDIES IN EDUCATIONAL EVALUATION, 77. ISSN 0191-491X (2023)

Hairida Hairida; Csapó Benő; Soeharto Soeharto; Charalambos Charalambous; Rasmawan Rahmat; Arifiyanti Fitria: Evaluating Digital Literacy of Pre-service Chemistry Teachers: Multidimensional Rasch Analysis.
JOURNAL OF SCIENCE EDUCATION AND TECHNOLOGY, 32 (5). pp. 643-654. ISSN 1059-0145 (2023)

Vo Van De; Csapó Benő: Exploring Inductive Reasoning, Scientific Reasoning and Science Motivation, and Their Role in Predicting STEM Achievement Across Grade Levels.
INTERNATIONAL JOURNAL OF SCIENCE AND MATHEMATICS EDUCATION, 21 (8). pp. 2375-2398. ISSN 1571-0068 (2023)

Molnár Gyöngyvér; Csapó Benő: Report on Smart Education in Hungary.
In: Smart Education in China and Central & Eastern European Countries. Springer Nature Singapore Pte Ltd, Singapore, pp. 155-178. (2023) ISBN 9789811973192; 9789811973185; 9789811973215

Soeharto Soeharto; Csapó Benő: Assessing Indonesian student inductive reasoning: Rasch analysis.
THINKING SKILLS AND CREATIVITY, 46. ISSN 1871-1871 (2022)

Akhmetova Aigul; Soeharto Soeharto; Imambayeva Gaysha; Csapó Benő: Assessing and validating young Kazakhstanis’ reading skills in English, the impact of classroom climate, and their engagement on reading skills.
INDONESIAN JOURNAL OF APPLIED LINGUISTICS, 12 (2). pp. 280-292. ISSN 2301-9468 (2022)

Szili Katalin; Kiss Renáta Mária; Csapó Benő; Molnár Gyöngyvér: Computer-Based Development of Reading Skills to Reduce Dropout in Uncertain Times.
JOURNAL OF INTELLIGENCE, 10 (4). ISSN 2079-3200 (2022)

Soeharto Soeharto; Csapó Benő: Exploring Indonesian student misconceptions in science concepts.
HELIYON, 8 (9). ISSN 2405-8440 (2022)

Vo Van De; Csapó Benő: Measuring inductive reasoning in school contexts: a review of instruments and predictors.
INTERNATIONAL JOURNAL OF INNOVATION AND LEARNING, 31 (4). pp. 506-525. ISSN 1471-8197 (2022)

Csapó Benő: Nagy József szerepe a pedagógiai értékelés magyarországi fejlődésében.
ISKOLAKULTÚRA: PEDAGÓGUSOK SZAKMAI-TUDOMÁNYOS FOLYÓIRATA, 32 (11). pp. 6-17. ISSN 1215-5233 (2022)

Akhmetova Aigul; Imambayeva Gaysha; Csapó Benő: Reading Strategies and Reading Achievement in Middle School: Kazakhstani Young Learners.
SAGE OPEN, 12 (3). Terjedelem: 15 p.-Azonosító: 215824402211138. ISSN 2158-2440 (2022)

Csapó Benő: Social determinants of mathematics and science achievement in historical context.
CURRENT OPINION IN BEHAVIORAL SCIENCES, 46. ISSN 2352-1546 (2022)

Tóth Edit; Csapó Benő: Teachers’ beliefs about assessment and accountability.
EDUCATIONAL ASSESSMENT EVALUATION AND ACCOUNTABILITY, 34 (4). pp. 459-481. ISSN 1874-8597 (2022)

Akhmetova Aigul; Imambayeva Gaysha; Csapó Benő: Young learners’ reading-writing skills in English as FL in Kazakhstan.
BULLETIN OF LN GUMILYOV EURASIAN NATIONAL UNIVERSITY PHILOLOGY SERIES, 28 (3). pp. 167-180. ISSN 2616-678X (2022)

Csapó Benő: A gondolkodás fejlesztése és a tudás alkalmazása a természettudomány diagnosztikus értékelésének tartalmi kereteiben [Development of Thinking and Application of Knowledge in the Frameworks for Diagnostic Assessment of Science].
MAGYAR TUDOMÁNY, 183 (11). pp. 1383-1394. ISSN 0025-0325 (2022)

Akhmetova Aigul; Imambayeva Gaysha; Csapó Benő: A study of reading attitude and reading achievement among young learners in middle school.
HELIYON, 8 (7). ISSN 2405-8440 (2022)

Molnár Gyöngyvér; Hódi Ágnes; D. Molnár Éva; Nagy Zoltán; Csapó Benő: Assessment of first-year university students: facilitating an effective transition into higher education.
In: Új kutatások a neveléstudományokban 2020. Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Tudományos Bizottság; Debreceni Egyetem BTK Nevelés- és Művelődéstudományi Intézete, Debrecen, pp. 11-26. (2021)

Molnár Gyöngyvér; Pásztor Attila; Kiss Renáta Mária; Csapó Benő: Az eDia online diagnosztikus értékelő rendszer: a személyre szóló fejlesztés alapvető eszköze.
ÚJ PEDAGÓGIAI SZEMLE, 71 (9-10). pp. 42-53. ISSN 1215-1807 (2021)

Soeharto Soeharto; Csapó Benő: Building a House From Lego Blocks: Using Cross Cultural Validation to Develop the Constructed Motivation Questionnaire (CMQS) in Science.
PEDAGOGIKA / PEDAGOGY STUDIES, 142 (2). pp. 218-241. ISSN 1392-0340 (2021)

Karimova Konul; Csapó Benő: Cognitive and Affective Components of Verbal Self-Concepts and Internal/External Frame of Reference Within the Multidimensional Verbal Domain.
SAGE OPEN, 11 (2). Azonosító: 215824402110186-Terjedelem: 13 p.. ISSN 2158-2440 (2021)

Akhmetova Aigul; Imambayeva Gaysha; Csapó Benő: Development of reading skills and motivation in learning English as a function of young learners’ previous language background: Kazakhstani context.
Eurasian Journal of Philology: Science and Education, 181 (1). pp. 152-161. ISSN 1563-0323 (2021)

Vo Van De; Csapó Benő: Development of scientific reasoning test measuring control of variables strategy in physics for high school students : evidence of validity and latent predictors of item difficulty.
INTERNATIONAL JOURNAL OF SCIENCE EDUCATION, 43 (13). pp. 2185-2205. ISSN 0950-0693 (2021)

Soeharto Soeharto; Csapó Benő: Evaluating item difficulty patterns for assessing student misconceptions in science across physics, chemistry, and biology concepts.
HELIYON, 7 (11). ISSN 2405-8440 (2021)

Vo Van De; Csapó Benő: Exploring students’ science motivation across grade levels and the role of inductive reasoning in science motivation.
EUROPEAN JOURNAL OF PSYCHOLOGY OF EDUCATION. ISSN 0256-2928 (2021)

Karimova Konul; Csapó Benő: The Relationship Between Cognitive and Affective Dimensions of Reading Self-Concept With Reading Achievement in English and Russian.
JOURNAL OF ADVANCED ACADEMICS, 32 (3). pp. 324-353. ISSN 1932-202X (2021)

Csapó Benő: Az oktatási rendszerek evolúciója: az iskolán kívüli digitális tanulás tartós hatásai.
In: Mit hoz a jövő? Tanítás-tanulás másképp... Suliszerviz Oktatási és Szakértői Iroda; Suliszerviz Pedagógiai Intézet, Debrecen, pp. 232-239. (2020) ISBN 9786155967030

Csapó Benő: Bevezetés: neveléstudományi kutatás és a tudományos eredmények alkalmazása.
MAGYAR TUDOMÁNY, 181 (1). pp. 3-10. ISSN 0025-0325 (2020)

Van Vo De; Csapó Benő: Development of inductive reasoning in students across school grade levels.
THINKING SKILLS AND CREATIVITY, 37. Terjedelem: 15 p-Azonosító: 100699. ISSN 1871-1871 (2020)

Karimova Konul; Csapó Benő: The Internal/External Frame of Reference of Mathematics, English, and Russian Self-Concepts.
JOURNAL OF ADVANCED ACADEMICS, 31 (4). pp. 506-529. ISSN 1932-202X (2020)

Molnár Gyöngyvér; Csapó Benő: Making the Psychological Dimension of Learning Visible: Using Technology-Based Assessment to Monitor Students’ Cognitive Development.
In: Advancements in Technology-Based Assessment: Emerging Item Formats, Test Designs, and Data Sources. Frontiers Media SA, Lausanne, pp. 138-153. (2020) ISBN 9782889635061

Habók Anita; Magyar Andrea; B. Németh Mária; Csapó Benő: Motivation and self-related beliefs as predictors of academic achievement in reading and mathematics: Structural equation models of longitudinal data.
INTERNATIONAL JOURNAL OF EDUCATIONAL RESEARCH, 103. ISSN 0883-0355 (2020)

Csapó Benő; Molnár Gyöngyvér: Online Diagnostic Assessment in Support of Personalized Teaching and Learning: The eDia System.
In: Advancements in Technology-Based Assessment: Emerging Item Formats, Test Designs, and Data Sources. Frontiers Media SA, Lausanne, pp. 183-196. (2020) ISBN 9782889635061

Molnár Gyöngyvér; Molnár Edit Katalin; Dancs Katinka; Csapó Benő: Report on ICT in Education in Hungary.
Lecture Notes in Educational Technology, [40]. pp. 173-187. ISSN 2196-4963 (2020)

Molnár Gyöngyvér; Csapó Benő: Separating the Disciplinary, Application and Reasoning Dimensions of Learning: The Power of Technology-Based Assessment.
Communications in Computer and Information Science (1220). pp. 174-190. ISSN 1865-0929 (2020)

Csapó Benő; Pásztor Attila; Molnár Gyöngyvér: A kombinatív gondolkodás fejlődése: Egy online felmérés eredményei.
In: Új kutatások a neveléstudományokban 2019. Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Tudományos Bizottság; Pécsi Tudományegyetem Bölcsészet- és Társadalomtudományi Kar Neveléstudományi Intézet, Pécs, pp. 177-185. (2020) ISBN 9789634295518; 9789634295525

Csapó Benő; Hotulainen Risto; Pásztor Attila; Molnár Gyöngyvér: Az induktív gondolkodás fejlődésének összehasonlító vizsgálata: online felmérések Magyarországon és Finnországban.
NEVELÉSTUDOMÁNY: OKTATÁS KUTATÁS INNOVÁCIÓ, 7 (3-4). pp. 5-24. ISSN 2063-9546 (2019)

Csapó Benő; Fejes József Balázs; Kinyó László; Tóth Edit: Educational achievement in social and international contexts.
In: Hungarian Social Report 2019. Tárki Társadalomkutatási Intézet Zrt., Budapest, pp. 217-236. (2019)

Shaakumeni Simson Ndadaleka; Csapó Benő: Exploring the Factorial Validity of the Beliefs about Nature of Science Questionnaire.
SCIENCE EDUCATION INTERNATIONAL, 30 (1). pp. 38-44. ISSN 1450-104X (2019)

Molnár Gyöngyvér; Csapó Benő: How to Make Learning Visible through Technology: The eDia-Online Diagnostic Assessment System.
In: CSEDU 2019 : Proceedings of the 11th International Conference on Computer Supported Education. SCITEPRESS, Heraklion, pp. 122-131. (2019) ISBN 9789897583674

Molnár Gyöngyvér; Csapó Benő: Making the Psychological Dimension of Learning Visible: Using Technology-Based Assessment to Monitor Students’ Cognitive Development.
FRONTIERS IN PSYCHOLOGY, 10. ISSN 1664-1078 (2019)

Kambeyo Linus; Csapó Benő: Online Assessment of Scientific Reasoning Skills and Motivation to Learn Science among Grade 5 and 7 Students in Northern Namibia.
Journal of Studies in Education, 9 (4). pp. 68-86. ISSN 2162-6952 (2019)

Csapó Benő; Molnár Gyöngyvér: Online Diagnostic Assessment in Support of Personalized Teaching and Learning: The eDia System.
FRONTIERS IN PSYCHOLOGY, 10. Terjedelem: 14-Azonosító: 1522. ISSN 1664-1078 (2019)

Soeharto Soeharto; Csapó Benő; Sarimanah Eri; Dewi F. I.; Sabri Tahmid: A Review of Students’ Common Misconceptions in Science and Their Diagnostic Assessment Tools.
Jurnal Pendidikan IPA Indonesia, 8 (2). pp. 247-266. ISSN 2339-1286 (2019)

Molnár Gyöngyvér; Csapó Benő: Technology-based diagnostic assessments for identifying early learning difficulties in mathematics.
In: International Handbook of Mathematical Learning Difficulties: From the Laboratory to the Classroom. Springer Nature Switzerland AG, HEIDELBERG, pp. 683-707. (2019) ISBN 9783319971483

Molnár Gyöngyvér; Csapó Benő: A diagnosztikus mérési rendszer technológiai keretei: az eDia online platform.
ISKOLAKULTÚRA: PEDAGÓGUSOK SZAKMAI-TUDOMÁNYOS FOLYÓIRATA, 29 (4-5). pp. 16-32. ISSN 1215-5233 (2019)

Molnár Gyöngyvér; Csapó Benő: A felsőoktatási tanulmányi alkalmasság értékelésére kidolgozott rendszer a Szegedi Tudományegyetemen: elméleti keretek és mérési eredmények.
EDUCATIO, 28 (4). pp. 705-717. ISSN 1216-3384 (2019)

Kiss Renáta Mária; Mokri Dóra; Csapó Benő: A fonológiai tudatosság online mérése óvodás gyermekek körében.
ALKALMAZOTT PSZICHOLÓGIA, 19 (4). pp. 35-54. ISSN 1419-872X (2019)

Csapó Benő: A jövő elvárásai és a tudás minősége.
In: Az oktatás átalakulása a tudástársadalom és a mesterséges intelligencia korában : XXI. Országos Közoktatási Szakértői Konferencia. Suliszerviz Oktatási és Szakértői Iroda, Debrecen, pp. 182-192. (2019) ISBN 9786155967016

Shaakumeni Simson Ndadaleka; Csapó Benő: A Cross-cultural Validation of Adapted Questionnaire for Assessing Motivation to Learn Science.
AFRICAN JOURNAL OF RESEARCH IN MATHEMATICS SCIENCE AND TECHNOLOGY EDUCATION, 22 (3). pp. 340-350. ISSN 1811-7295 (2018)

Csapó Benő: Diagnosztikus értékelés és differenciált fejlesztés: új eredmények és perspektívák.
In: Köznevelés, szakképzés, pedagógusképzés - innováció. Suliszerviz Oktatási és Szakértői Iroda; Suliszerviz Pedagógiai Intézet, Debrecen, pp. 215-225. (2018) ISBN 9786155967009

Molnár Gyöngyvér; Csapó Benő: The Efficacy and Development of Students' Problem-Solving Strategies During Compulsory Schooling: Logfile Analyses.
FRONTIERS IN PSYCHOLOGY, 9. Terjedelem: 17 p.-Azonosító: 302. ISSN 1664-1078 (2018)

Füzi Izabella; Csapó Benő: Oktatás, nevelés és tudomány - célok, alapelvek, mérések. Interjú Csapó Benővel.
APERTÚRA, 2018 (Tél). Terjedelem: 14 p-Azonosító: apertura.2018.2.1. ISSN 1787-7245 (2018)

Kambeyo Linus; Csapó Benő: Scientific Reasoning skills: A theoretical Backgrounds to science education.
Reform Forum: Journal for Educational Research in Namibia, 26 (1). pp. 27-36. ISSN 1682-6949 (2018)

Greiff Samuel; Molnár Gyöngyvér; Martin Romain; Zimmermann Johannes; Csapó Benő: Students' exploration strategies in computer-simulated complex problem environments: A latent class approach.
COMPUTERS & EDUCATION, 126. pp. 248-263. ISSN 0360-1315 (2018)

Nikolov Marianne; Csapó Benő: The relationships between 8th graders’ L1 and L2 readings skills, inductive reasoning and socio-economic status in early English and German as a foreign language programs.
SYSTEM, 73 (01). pp. 48-57. ISSN 0346-251X (2018)

Szabó Dóra Fanni; Molnár Gyöngyvér; Csapó Benő: A személyre szabott értékelés és a differenciált fejlesztési rendszer.
In: Gyógypedagógia dialógusban. ELTE Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Kar; Magyar Gyógypedagógusok Egyesülete, Budapest, pp. 18-27. (2018) ISBN 9789637155802

Csapó Benő; Molnár Gyöngyvér: Assessment-based, personalized learning in primary education.
In: Knowledge Management in the 21st Century: Resilience, Creativity and Co-creation. Institute of Knowledge Asset Management; Arts for Business Ltd; University of Basilicata; GSOM - St. Petersburg University, Szentpétervár, pp. 443-449. (2017) ISBN 978-88-96687-10-9

Hunyady György; Csapó Benő; Pusztai Gabriella; Szivák Judit: Az oktatás korproblémái.
ELTE Eötvös Kiadó, Budapest. (2017) ISBN 978-963-312-275-4

Asztalos Kata; Csapó Benő: Development of musical abilities: Cross-sectional computer-based assessments in educational contexts.
PSYCHOLOGY OF MUSIC, 45 (5). pp. 682-698. ISSN 0305-7356 (2017)

Csapó Benő; Funke Joachim: Epilogue.
In: The Nature of Problem Solving. Educational Research and Innovation . OECD, Paris, pp. 265-268. (2017) ISBN 9789264273894

Molnár Gyöngyvér; Csapó Benő: Exploration and learning strategies in an interactive problem-solving environment at the beginning of higher education studies.
In: Knowledge Management in the 21st Century: Resilience, Creativity and Co-creation. Institute of Knowledge Asset Management; Arts for Business Ltd; University of Basilicata; GSOM - St. Petersburg University, Szentpétervár, pp. 283-292. (2017) ISBN 978-88-96687-10-9

Csapó Benő; Funke Joachim: The Nature of Problem Solving.
Educational Research and Innovation . OECD, Paris. (2017) ISBN 978-92-64-27389-4

Csapó Benő; Csíkos Csaba; Korom Erzsébet; Molnár Gyöngyvér; Vidákovich Tibor: Neveléstudományi kutatás és kutatóképzés.
MAGYAR TUDOMÁNY, 178 (11). pp. 1339-1351. ISSN 0025-0325 (2017)

Csapó Benő; Csíkos Csaba; Korom Erzsébet; Molnár Gyöngyvér; Vidákovich Tibor: Neveléstudományi kutatás és kutatóképzés.
In: Az oktatás korproblémái. ELTE Eötvös Kiadó, Budapest, pp. 68-78. (2017) ISBN 978-963-312-275-4

Csapó Benő; Molnár Gyöngyvér: Potential for assessing dynamic problem-solving at the beginning of higher education studies.
FRONTIERS IN PSYCHOLOGY, 8. Azonosító: 2022-Terjedelem: 12 p.. ISSN 1664-1078 (2017)

Csapó Benő; Funke Joachim: The development and assessment of problem solving in 21st-century schools.
In: The Nature of Problem Solving. Educational Research and Innovation . OECD, Paris, pp. 19-32. (2017) ISBN 9789264273894

Csapó Benő: Diagnosztikus értékelés és személyre szabott, differenciált fejlesztés.
In: Kihívások az oktatásban: demográfia, digitalizáció, tartalomfejlesztés, munkavállalói kompetenciák: XVIII. Országos Közoktatási Szakértői Konferencia. Suliszerviz Oktatási és Szakértői Iroda; Suliszerviz Pedagógiai Intézet, Debrecen, pp. 126-134. (2016) ISBN 978-963-89144-8-4

Tóth Edit; Fejes József Balázs; Patai Jolán; Csapó Benő: Reziliencia a magyar oktatási rendszerben egy longitudinális program adatainak tükrében.
MAGYAR PEDAGÓGIA, 116 (3). pp. 339-363. ISSN 0025-0260 (2016)

Csíkos Csaba; Korom Erzsébet; Csapó Benő: Tartalmi keretek a kutatásalapú tanulás tudáselemeinek értékeléséhez a természettudományokban.
ISKOLAKULTÚRA, 26 (3). pp. 17-29. ISSN 1215-5233 (2016)

Korom Erzsébet; Csíkos Csaba; Csapó Benő: A kutatásalapú tanulás megvalósításának feltételei a természettudományok tanításában.
ISKOLAKULTÚRA, 26 (3). pp. 30-42. ISSN 1215-5233 (2016)

Csapó Benő; Csíkos Csaba; Korom Erzsébet: Értékelés a kutatásalapú természettudomány-tanulásban: a SAILS projekt.
ISKOLAKULTÚRA, 26 (3). pp. 3-16. ISSN 1215-5233 (2016)

Csapó Benő: A tanárképzés és az oktatás fejlesztésnek tudományos háttere.
ISKOLAKULTÚRA, 26 (2). pp. 3-18. ISSN 1215-5233 (2016)

Steklács János; Molnár Gyöngyvér; Csapó Benő: Az olvasás-szövegértés online diagnosztikus mérések tartalmi kereteinek elméleti háttere.
In: Az olvasás-szövegértés online diagnosztikus értékelésének tartalmi keretei. Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet (OFI), Budapest, pp. 15-31. (2015) ISBN 978-963-19-7935-0

Csapó Benő; Steklács János; Molnár Gyöngyvér: Az olvasás-szövegértés online diagnosztikus értékelésének tartalmi keretei.
Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet (OFI), Budapest. (2015) ISBN 978-963-19-7935-0

Csapó Benő; Korom Erzsébet; Molnár Gyöngyvér: Bevezetés.
In: A természettudományi tudás online diagnosztikus értékelésének tartalmi keretei. Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet (OFI), Budapest, pp. 13-16. (2015) ISBN 978-963-19-7937-4

Csapó Benő; Zsolnai Anikó: Bevezetés.
In: Online diagnosztikus mérések az iskola kezdő szakaszában. Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet (OFI), Budapest, pp. 9-11. (2015) ISBN 978-963-19-7938-1

Csapó Benő; Steklács János; Molnár Gyöngyvér: Bevezetés.
In: Az olvasás-szövegértés online diagnosztikus értékelésének tartalmi keretei. Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet (OFI), Budapest, pp. 11-14. (2015) ISBN 978-963-19-7935-0

Csapó Benő; Csíkos Csaba; Molnár Gyöngyvér: Bevezetés.
In: A matematikai tudás online diagnosztikus értékelésének tartalmi keretei. Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet (OFI), Budapest, pp. 11-13. (2015) ISBN 978-963-19-7936-7

Csapó Benő; Molnár Gyöngyvér; Nagy József: A DIFER tesztek online változatával végzett mérések tapasztalatai.
In: Online diagnosztikus mérések az iskola kezdő szakaszában. Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet (OFI), Budapest, pp. 199-223. (2015) ISBN 978-963-19-7938-1

Csapó Benő; Zsolnai Anikó: Online diagnosztikus mérések az iskola kezdő szakaszában.
Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet (OFI), Budapest. (2015) ISBN 978-963-19-7938-1

Csapó Benő: A PISA hatása a neveléstudomány fejlődésére.
EDUCATIO, 2015 (2). pp. 30-39. ISSN 1216-3384 (2015)

Pásztor Attila; Molnár Gyöngyvér; Csapó Benő: Technology-based assessment of creativity in educational context: the case of divergent thinking and its relation to mathematical achievement.
THINKING SKILLS AND CREATIVITY, 18. pp. 32-42. ISSN 1871-1871 (2015)

Asztalos Kata; Csapó Benő: Zenei képességek online diagnosztikus mérése.
In: Online diagnosztikus mérések az iskola kezdő szakaszában. Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet (OFI), Budapest, pp. 245-267. (2015) ISBN 978-963-19-7938-1

Csapó Benő; Pásztor Attila: A kombinatív képesség fejlődésének mérése online tesztekkel.
In: Online diagnosztikus mérések az iskola kezdő szakaszában. Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet (OFI), Budapest, pp. 367-385. (2015) ISBN 978-963-19-7938-1

Csapó Benő: A kutatásalapú tanárképzés: nemzetközi tendenciák és magyarországi lehetőségek.
ISKOLAKULTÚRA, 25 (11). pp. 3-16. ISSN 1215-5233 (2015)

Csapó Benő: A magyar közoktatás problémái az adatok tükrében: értékek és viszonyítási keretek.
ISKOLAKULTÚRA, 25 (7-8). pp. 4-17. ISSN 1215-5233 (2015)

Csíkos Csaba; Molnár Gyöngyvér; Csapó Benő: A matematika online diagnosztikus mérések tartalmi kereteinek elméleti alapjai.
In: A matematikai tudás online diagnosztikus értékelésének tartalmi keretei. Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet (OFI), Budapest, pp. 15-28. (2015) ISBN 978-963-19-7936-7

Csapó Benő; Csíkos Csaba; Molnár Gyöngyvér: A matematikai tudás online diagnosztikus értékelésének tartalmi keretei.
Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet (OFI), Budapest. (2015) ISBN 978-963-19-7936-7

Csapó Benő; Bodorkós László; Bús Enikő: A tanárképző központok működési standardjainak és akkreditációs szempontjainak kialakítása.
In: A tanárképzés jövőjéről. Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet (OFI), Budapest, pp. 29-42. (2015) ISBN 978-963-682-986-5

Korom Erzsébet; Molnár Gyöngyvér; Csapó Benő: A természettudományi online diagnosztikus mérések tartalmi kereteinek elméleti háttere.
In: A természettudományi tudás online diagnosztikus értékelésének tartalmi keretei. Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet (OFI), Budapest, pp. 17-33. (2015) ISBN 978-963-19-7937-4

Csapó Benő; Korom Erzsébet; Molnár Gyöngyvér: A természettudományi tudás online diagnosztikus értékelésének tartalmi keretei.
Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet, Budapest. (2015) ISBN 978-963-19-7937-4

Csapó Benő: Assessing the outcomes of inquiry-based science learning.
In: International AEMASE Conference on Science Education, 2014.05.19-2014.05.20, Rome. pp. 81-83.

Csapó Benő; Fejes József Balázs; Kinyó László; Tóth Edit: Az iskolai teljesítmények alakulása Magyarországon nemzetközi összehasonlításban.
In: Társadalmi Riport 2014. TÁRKI, Budapest, Magyarország, pp. 110-136. (2014)

Csapó Benő; Molnár Gyöngyvér; Nagy József: Computer-Based Assessment of School Readiness and Early Reasoning.
JOURNAL OF EDUCATIONAL PSYCHOLOGY, 106 (3). pp. 639-650. ISSN 0022-0663 (2014)

Greiff Samuel; Wustenberg Sascha; Csapó Benő; Demetriou Andreas; Hautamäki Jarkko; Graesser Arthur C.; Martin Romain: Domain-general problem solving skills and education in the 21st century.
EDUCATIONAL RESEARCH REVIEW, 13. pp. 74-83. ISSN 1747-938X (2014)

Asztalos Kata; Csapó Benő: Online Assessment of Musical Abilities in Hungarian Primary Schools – Results of First, Third and Fifth Grade Students.
BULLETIN OF THE INTERNATIONAL KODÁLY SOCIETY, 39 (1). pp. 3-14. ISSN 0133-8749 (2014)

Csapó Benő: A szegedi iskolai longitudinális program.
In: Bölcsészet- és társadalomtudományok. Szegedi Egyetemi Tudástár (7). Szegedi Egyetemi Kiadó, Szeged, pp. 117-166. (2014) ISBN 978-963-306-352-1

Greiff Samuel; Wustenberg Sascha; Molnár Gyöngyvér; Fischer Andreas; Funke Joachim; Csapó Benő: Complex Problem Solving in Educational Contexts – Something beyond g: Concept, Assessment, Measurement Invariance, and Construct Validity.
JOURNAL OF EDUCATIONAL PSYCHOLOGY, 105 (2). pp. 364-379. ISSN 0022-0663 (2013)

Asztalos Kata; Csapó Benő: Development of musical abilities: cross-sectional assessments by an online system in primary school.
In: Annual Meeting of the American Educational Research Association (AERA13), 27 April - 1 May 2013, San Francisco. pp. 1-5.

Molnár Gyöngyvér; Greiff Samuel; Csapó Benő: Inductive reasoning, domain specific and complex problem solving: relations and development.
THINKING SKILLS AND CREATIVITY, 9. pp. 35-45. ISSN 1871-1871 (2013)

Lőrincz András; Molnár Gyöngyvér; László A Jeni; Tősér Zoltán; Rausch Attila; Cohn Jeffrey F; Csapó Benő: Towards entertaining and efficient educational games.
In: NIPS 2013 Data Driven Education, 2013.12.05-2013.12.10, Lake Tahoe (CA). lorinczetal.

Csapó Benő: The predictive validity of school readiness assessment.
In: Annual Meeting of the American Educational Research Association, 2013.04.27-2013.05.01, San Francisco. [1-5].

Csapó Benő; Szabó Gábor: Bevezetés.
In: Tartalmi keretek a természettudomány diagnosztikus értékeléséhez. Nemzeti Tankönyvkiadó, Budapest, pp. 9-16. (2012) ISBN 978-963-19-7236-8

Csapó Benő: Bevezetés.
In: Mérlegen a magyar iskola. Nemzeti Tankönyvkiadó, Budapest, pp. 9-15. (2012) ISBN 978-963-19-7233-7

Csapó Benő; Csépe Valéria: Bevezetés.
In: Tartalmi keretek az olvasás diagnosztikus értékeléséhez. Nemzeti Tankönyvkiadó, Budapest, pp. 9-16. (2012) ISBN 978-963-19-7288-7

Csapó Benő: Developing a framework for diagnostic assessment of early science.
In: Making it tangible - Learning outcomes in science education. Waxmann Verlag Gmbh, Münster, pp. 55-78. (2012) ISBN 9783830926443

Adey Philip; Csapó Benő: Developing and assessing scientific reasoning.
In: Framework for diagnostic assessment of science. Nemzeti Tankönyvkiadó, Budapest, pp. 17-53. (2012) ISBN 978-963-19-7289-4

Csapó Benő; Józsa Krisztián; Steklács János; Hódi Ágnes; Csíkos Csaba: Diagnostic assessment frameworks for reading: Theoretical foundations and practical issues.
In: Framework for diagnostic assessment of reading. Nemzeti Tankönyvkiadó, Budapest, pp. 183-213. (2012) ISBN 978-963-19-7290-0

Korom Erzsébet; B. Németh Mária; Nagy Lászlóné Antal Erzsébet; Csapó Benő: Diagnostic assessment frameworks for science.
In: Framework for diagnostic assessment of science. Nemzeti Tankönyvkiadó, Budapest, pp. 147-174. (2012) ISBN 978-963-19-7289-4

Csapó Benő; Csépe Valéria: Framework for diagnostic assessment of reading.
Nemzeti Tankönyvkiadó, Budapest. (2012) ISBN 978-963-19-7290-0

Csapó Benő; Szabó Gábor: Framework for diagnostic assessment of science.
Nemzeti Tankönyvkiadó, Budapest. (2012) ISBN 978-963-19-7289-4

Csapó Benő; Molnár Gyöngyvér: Gondolkodási készségek és képességek fejlődésének mérése.
In: Mérlegen a magyar iskola. Nemzeti Tankönyvkiadó, Budapest, pp. 407-439. (2012) ISBN 978-963-19-7233-7

Csapó Benő; Lőrincz András; Molnár Gyöngyvér: Innovative assessment technologies in educational games designed for young students.
In: Assessment in game-based learning. Foundations, innovations, and perspectives. Springer London, Ltd, New York, pp. 235-254. (2012) ISBN 9781461435457

Csapó Benő; Szabó Gábor: Introduction.
In: Framework for diagnostic assessment of science. Nemzeti Tankönyvkiadó, Budapest, pp. 9-16. (2012) ISBN 978-963-19-7289-4

Csapó Benő; Csépe Valéria: Introduction.
In: Framework for diagnostic assessment of reading. Nemzeti Tankönyvkiadó, Budapest, pp. 9-16. (2012) ISBN 978-963-19-7290-0

Csapó Benő: Mérlegen a magyar iskola.
Nemzeti Tankönyvkiadó, Budapest. (2012) ISBN 978-963-19-7233-7

Csapó Benő; Tóth Edit: PÉK 2012 X. Pedagógiai Értékelési Konferencia Program – Előadás-összefoglalók = CEA 2012 10TH Conference on Educational Assessment Program – Abstracts.
SZTE BTK Neveléstudományi Doktori Iskola, Szeged. (2012) ISBN 978-963-306-150-3

Csapó Benő; Szabó Gábor: Tartalmi keretek a természettudomány diagnosztikus értékeléséhez.
Nemzeti Tankönyvkiadó, Budapest. (2012) ISBN 978-963-19-7236-8

Csapó Benő; Csépe Valéria: Tartalmi keretek az olvasás diagnosztikus értékeléséhez.
Nemzeti Tankönyvkiadó, Budapest. (2012) ISBN 978-963-19-7288-7

Csapó Benő; Ainley John; Bennett Randy E.; Latour Thibaud; Law Nancy: Technological Issues for Computer-Based Assessment.
In: Assessment and teaching of 21st century skills. Springer, New York, pp. 143-230. (2012) ISBN 978-94-007-2323-8

Csapó Benő; Józsa Krisztián; Steklács János; Hódi Ágnes; Csíkos Csaba: A diagnosztikus olvasás mérések részletes tartalmi kereteinek kidolgozása.
In: Tartalmi keretek az olvasás diagnosztikus értékeléséhez. Nemzeti Tankönyvkiadó, Budapest, pp. 189-218. (2012) ISBN 978-963-19-7288-7

Korom Erzsébet; B. Németh Mária; Nagy Lászlóné Antal Erzsébet; Csapó Benő: A diagnosztikus természettudomány felmérések részletes tartalmi kereteinek kidolgozása: elméleti alapok és gyakorlati kérdések.
In: Tartalmi keretek a természettudomány diagnosztikus értékeléséhez. Nemzeti Tankönyvkiadó, Budapest, pp. 151-177. (2012) ISBN 978-963-19-7236-8

Adey Philip; Csapó Benő: A természettudományos gondolkodás fejlesztése és értékelése.
In: Tartalmi keretek a természettudomány diagnosztikus értékeléséhez. Nemzeti Tankönyvkiadó, Budapest, pp. 17-58. (2012) ISBN 978-963-19-7236-8

Molnár Gyöngyvér; Csapó Benő: Az 1-11 évfolyamot átfogó induktív gondolkodás kompetenciaskála készítése a valószínűségi tesztelmélet alkalmazásával.
Magyar Pedagógia, 111 (2). pp. 127-140. ISSN 0025-0260 (2011)

Tóth Edit; Molnár Gyöngyvér; Csapó Benő: Az iskolák IKT-felszereltsége – helyzetkép országos reprezentatív minta alapján.
Iskolakultúra, 21 (10-11). pp. 124-137. ISSN 1215-5233 (2011)

Csapó Benő: Az oktatás tudományos hátterének fejlődése.
MAGYAR TUDOMÁNY, 172 (9). pp. 1065-1076. ISSN 0025-0325 (2011)

Farkasné Tóth Krisztina; Molnár Gyöngyvér; Latour Thibaud; Csapó Benő: Az online tesztelés lehetőségei és a TAO platform alkalmazása.
ÚJ PEDAGÓGIAI SZEMLE, 61 (1-5). pp. 8-22. ISSN 1215-1807 (2011)

Csapó Benő; Szendrei Mária: Bevezetés.
In: Tartalmi keretek a matematika diagnosztikus értékeléséhez. Nemzeti Tankönyvkiadó, Budapest, pp. 9-15. (2011) ISBN 978-963-19-7211-5

Molnár Gyöngyvér; R. Tóth Krisztina; Csapó Benő: Comparing paper-based and computer-based testing in the first grade.
In: 2011 AERA [American Educational Research Association] Annual Meeting, 8-12 April 2011, New Orleans. [1-10].

Nunes Terezinha; Csapó Benő: Developing and assessing mathematical reasoning.
In: Framework for diagnostic assessment of mathematics. Nemzeti Tankönyvkiadó, Budapest, pp. 17-56. (2011)

Csíkos Csaba; Csapó Benő: Diagnostic assessment frameworks for mathematics.
In: Framework for diagnostic assessment of mathematics. Nemzeti Tankönyvkiadó, Budapest, pp. 137-162. (2011)

Csapó Benő; Szendrei Mária: Framework for diagnostic assessment of mathematics.
Nemzeti Tankönyvkiadó, Budapest. (2011) ISBN 9789631972177

Csapó Benő; Szendrei Mária: Introduction.
In: Framework for diagnostic assessment of mathematics. Nemzeti Tankönyvkiadó, Budapest, pp. 9-16. (2011)

Csapó Benő; Zsolnai Anikó: Kognitív és affektív fejlődési folyamatok diagnosztikus értékelésének lehetőségei az iskola kezdő szakaszában.
Nemzeti Tankönyvkiadó, Budapest. (2011) ISBN 978-963-19-7160-6

Csapó Benő; Szendrei Mária: Tartalmi keretek a matematika diagnosztikus értékeléséhez.
Nemzeti Tankönyvkiadó, Budapest. (2011) ISBN 9789631972115

Csíkos Csaba; Csapó Benő: A diagnosztikus matematika felmérések részletes tartalmi kereteinek kidolgozása.
In: Tartalmi keretek a matematika diagnosztikus értékeléséhez. Nemzeti Tankönyvkiadó, Budapest, pp. 141-168. (2011) ISBN 978-963-19-7211-5

Nunes Terezinha; Csapó Benő: A matematikai gondolkodás fejlesztése és értékelése.
In: Tartalmi keretek a matematika diagnosztikus értékeléséhez. Nemzeti Tankönyvkiadó, Budapest, pp. 17-57. (2011) ISBN 978-963-19-7211-5

Tóth Edit; Csapó Benő; Székely László: Az iskolák és osztályok közötti különbségek alakulása a magyar iskolarendszerben. Egy longitudinális vizsgálat eredményei.
KÖZGAZDASÁGI SZEMLE, 57 (9). pp. 798-814. ISSN 0023-4346 (2010)

Csapó Benő: Goals of learning and the organization of knowledge.
ZEITSCHRIFT FUR PADAGOGIK, 2010 (Suppl. 56.). pp. 12-27. ISSN 0044-3247 (2010)

Nikolov Marianne; Csapó Benő: The relationship between reading skills in early English as a foreign language and Hungarian as a first language.
INTERNATIONAL JOURNAL OF BILINGUALISM, 14 (3). pp. 315-329. ISSN 1367-0069 (2010)

Csapó Benő: Az oktatás Magyarországon az ezredforduló körüli évtizedekben - fejlődési tendenciák és megoldásra váró problémák.
In: Az oktatás közügy. Magyar Pedagógiai Társaság, Budapest, pp. 139-157. (2009) ISBN 978-963-06-7276-4

Csapó Benő; Molnár Gyöngyvér; Farkasné Tóth Krisztina: Comparing paper-and-pencil and online assessment of reasoning skills: A pilot study for introducing TAO in large-scale assessment in Hungary.
In: The Transition to Computer-Based Assessment. Office for Official Publications of the European Communities, Luxembourg, pp. 120-125. (2009) ISBN 978-92-79-11110-5

Csapó Benő; Nikolov Marianne: The cognitive contribution to the development of proficiency in a foreign language.
LEARNING AND INDIVIDUAL DIFFERENCES: JOURNAL OF PSYCHOLOGY AND EDUCATION, 19 (2). pp. 209-218. ISSN 1041-6080 (2009)

Csapó Benő: A közoktatás modernizációjának tudásbázisa: a neveléstudományi kutatás és a tanárképzés.
In: Előmunkálatok a társadalmi párbeszédhez. Gazdasági és Szociális Tanács, Budapest, pp. 31-48. (2009) ISBN 978-963-88419-0-2

Csapó Benő; Molnár Gyöngyvér; Kinyó László: A magyar oktatási rendszer szelektivitása a nemzetközi összehasonlító vizsgálatok eredményeinek tükrében.
Iskolakultúra, 19 (3-4). pp. 3-13. ISSN 1215-5233 (2009)

Csapó Benő; Molnár Gyöngyvér; Pap-Szigeti Róbert; Farkasné Tóth Krisztina: A mérés-értékelés új tendenciái: a papír- és számítógép alapú tesztelés összehasonlító vizsgálatai általános iskolás, illetve főiskolás diákok körében.
In: Új kutatások a neveléstudományokban, 2008. MTA Pedagógiai Bizottság, Budapest, pp. 99-108. (2009) ISBN 978-963-503-401-7

Csapó Benő: The scientific foundations of teaching and learning.
In: Green book. Ecostat Gazdaságelemző és Informatikai Intézet, Budapest, pp. 227-244. (2009) ISBN 978-963-06-6690-9

Csapó Benő: The second stage of public education and the Matura.
In: Green book. Ecostat Gazdaságelemző és Informatikai Intézet, Budapest, pp. 81-104. (2009) ISBN 978-963-06-6690-9

Csapó Benő; Molnár Gyöngyvér; Kinyó László: Analysis of the Selectiveness of the Hungarian Educational System in International Context.
In: The 3rd IEA International Research Conference (IRC-2008), 2008.09.16-2008.09.20, Taipei. IRC2008_Csapo_Molnar_etal.

Csapó Benő: Hosszmetszeti (a tanulók követésén alapuló) felmérések a közoktatási rendszerekben.
In: Változás és stabilitás a magyar közoktatás elmúlt 10 évében. Suliszerviz Oktatási és Szakértői Iroda, Debrecen, pp. 178-184. (2008) ISBN 978-963-86960-6-9

Csapó Benő: Tudásakkumuláció a közoktatásban.
In: Tankönyvdialógusok. Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet (OFI), Budapest, pp. 95-108. (2008) ISBN 978-963-682-608-6

Csapó Benő: A közoktatás fejlesztésének tudományos megalapozása.
In: Tartalmi megújulás, szerkezetátalakulás, térségi együttműködés: X. Országos Szakértői Konferencia : előadások, korreferátumok, riportok, fotók. Suliszerviz Oktatási és Szakértői Iroda, Debrecen, pp. 49-59. (2008) ISBN 9789638696076

Csapó Benő: A közoktatás második szakasza és az érettségi vizsga.
In: Zöld könyv. Ecostat Gazdaságelemző és Informatikai Intézet, Budapest, pp. 71-93. (2008) ISBN 978-963-235-186-5

Csapó Benő: A magyar iskolarendszer adaptációs problémái: a tudás minősége.
In: Közoktatás, iskolai tudás és munkapiaci siker. KTI Könyvek (9). MTA Közgazdaságtudományi Intézet (KTI), Budapest, pp. 113-130. (2008) ISBN 978-963-9796-12-6

Csapó Benő; Molnár Gyöngyvér; Farkasné Tóth Krisztina: A papíralapú tesztektől a számítógépes adaptív tesztelésig : a pedagógiai mérés-értékelés technikájának fejlődési tendenciái.
ISKOLAKULTÚRA, 3-4. pp. 3-16. ISSN 1215-5233 (2008)

Csapó Benő: A taneszközfejlesztés megalapozása: a tudásról való tudás.
In: Tankönyvdialógusok. Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet (OFI), Budapest, pp. 11-21. (2008) ISBN 978-963-682-608-6

Csapó Benő: A tanulás dimenziói és a tudás szerveződése.
EDUCATIO, 17 (2). pp. 207-217. ISSN 1216-3384 (2008)

Csapó Benő: A tanulás és tanítás tudományos megalapozása.
In: Zöld könyv. Ecostat Gazdaságelemző és Informatikai Intézet, Budapest, pp. 217-233. (2008) ISBN 978-963-235-186-5

Adey Philip; Csapó Benő; Demetriou Andreas; Hautamäki Jarkko; Shayer Michael: Can we be intelligent about intelligence? Why education needs the concept of plastic general ability.
EDUCATIONAL RESEARCH REVIEW, 2 (2). pp. 75-97. ISSN 1747-938X (2007)

Csapó Benő: Csengeri János öröksége : a magyar pedagógia a 21. Században.
MAGYAR PEDAGÓGIA, 107 (1). pp. 79-90. ISSN 0025-0260 (2007)

Csapó Benő; Csíkos Csaba: Developing Potentials for Learning : 12th European Conference for the Research on Learning and Instruction.
University of Szeged, Graduate School of Education, Szeged. (2007) ISBN 978-963-482-837-2

Csapó Benő: Hosszmetszeti felmérések iskolai kontextusban – az első átfogó magyar iskolai longitudinális kutatási program elméleti és módszertani keretei.
MAGYAR PEDAGÓGIA, 4. pp. 321-355. ISSN 0025-0260 (2007)

Csapó Benő: Oktatás, oktatástudomány, tanárképzés.
In: Kihívások a XXI. század iskolájában. Szegedi Nyári Egyetem évkönyve (43). Koch Sándor Csongrád Megyei Tudományos Ismeretterjesztő Társulat, Szeged, pp. 5-21. (2007)

Csapó Benő: Research into learning to learn through the assessment of quality and organization of learning outcomes.
THE CURRICULUM JOURNAL, 18 (2). pp. 195-210. ISSN 0958-5176 (2007)

Csapó Benő: A tanári tudás szerepe az oktatási rendszer fejlesztésében.
ÚJ PEDAGÓGIAI SZEMLE, 57 (3-4). pp. 11-23. ISSN 1215-1807 (2007)

Csapó Benő: Esélyegyenlőtlenség az óvodától az érettségiig.
In: Emlékkönyv Orosz Sándor professzor nyolcvanadik születésnapjára. Veszprémi Egyetem Tanárképző Kar Pedagógiai Kutatóintézete, Veszprém, pp. 45-59. (2006) ISBN 963-9495-81-6

Csapó Benő: A formális és nem-formális tanulás során szerzett tudás integrálása.
ISKOLAKULTÚRA: PEDAGÓGUSOK SZAKMAI-TUDOMÁNYOS FOLYÓIRATA, 106 (2). pp. 3-16. ISSN 1215-5233 (2006)

Csapó Benő: A közoktatás modernizációjának tudásbázisa: a neveléstudományi kutatás és a tanárképzés.
In: Előmunkálatok a társadalmi párbeszédhez. Gazdasági és Szociális Tanács, Budapest, pp. 31-48. (2006) ISBN 963-06-0046-3

Csapó Benő: Az előzetesen megszerzett tudás mérése és elismerése.
Felnőttképzési kutatási füzetek (16). Nemzeti Felnőttképzési Intézet, Budapest. (2005)

Csapó Benő: A Magyar Pedagógia feladata a neveléstudomány fejlesztésében.
ISKOLAKULTÚRA: PEDAGÓGUSOK SZAKMAI-TUDOMÁNYOS FOLYÓIRATA, 4. pp. 3-10. ISSN 1215-5233 (2005)

Csapó Benő: Tanuló társadalom és tudásalapú oktatási rendszer.
In: Ismeretek és képességfejlesztés : a kompetencia-tudáson alapuló iskola : tudomány és közoktatás, 2005.07.11-2005.07.16, Szeged. pp. 5-21.

Csapó Benő: A komplex problémamegoldás a PISA 2003 vizsgálatban.
ÚJ PEDAGÓGIAI SZEMLE, 55 (3). pp. 43-52. ISSN 1215-1807 (2005)

Csapó Benő: Knowledge and competencies.
In: The integrated person : how curriculum development relates to new competencies. CIDREE yearbook (4). CIDREE, Enschede, pp. 35-49. (2004) ISBN 9032921843 ; 9789032921842

Csapó Benő: Tudás és iskola.
Tanítás és tanulás . Műszaki Könyvkiadó, Budapest. (2004) ISBN 963-16-2980-5

Csapó Benő: Tudásszintmérő tesztek.
In: Bevezetés a pedagógiai kutatás módszereibe. Műszaki Könyvkiadó, Budapest, pp. 277-316. (2004) ISBN 963-16-2664-4

Csapó Benő; Csíkos Csaba; Korom Erzsébet: A tanítás és tanulás kutatása Finnországban.
ISKOLAKULTÚRA: PEDAGÓGUSOK SZAKMAI-TUDOMÁNYOS FOLYÓIRATA, 2004 (3). pp. 45-52. ISSN 1215-5233 (2004)

Csapó Benő: A tudásvagyon újratermelése.
MAGYAR TUDOMÁNY, 49 (11). pp. 1233-1239. ISSN 0025-0325 (2004)

Csapó Benő: Az iskolai osztályok közötti különbségek és az oktatási rendszer demokratizálása.
ISKOLAKULTÚRA, 2003 (8). pp. 107-117. ISSN 1215-5233 (2003)

Csapó Benő: Iskolai szelekció Magyarországon az ezredfordulón.
In: Esélyegyenlőtlenségek a mai magyar társadalomban. Szakkollégiumi füzetek (3). Szegedi Társadalomtudományi Szakkollégium, Szeged, pp. 28-33. (2003) ISBN 963 214 307 8

Csapó Benő: Oktatás az információs társadalom számára.
MAGYAR TUDOMÁNY, 48 (12). pp. 1478-1485. ISSN 0025-0325 (2003)

Flanagan Constance A.; Campbell Norm; Botcheva Luba; Bowes Jennifer M.; Csapó Benő; Macek Petr; Sheblanova Elena: Social class and adolescents' beliefs about justice in different social orders.
JOURNAL OF SOCIAL ISSUES, 59 (4). pp. 711-732. ISSN 0022-4537 (2003)

Csapó Benő: A képességek fejlődése és iskolai fejlesztése.
Akadémiai Kiadó, Budapest. (2003) ISBN 963-05-8013-6

Molnár Gyöngyvér; Csapó Benő: A képességek fejlődésének logisztikus modellje.
ISKOLAKULTÚRA: PEDAGÓGUSOK SZAKMAI-TUDOMÁNYOS FOLYÓIRATA, 13 (2). pp. 57-69. ISSN 1215-5233 (2003)

Csapó Benő: A pedagógiai értékeléstől a tanítás módszereinek megújításáig: diagnózis és terápia.
ÚJ PEDAGÓGIAI SZEMLE, 53 (3). pp. 12-27. ISSN 1215-1807 (2003)

Csapó Benő: A tudás és a kompetenciák.
In: A tanulás fejlesztése. Országos Közoktatási Intézet (OKI), Budapest, pp. 65-74. (2003) ISBN 963 682 512 2

Csapó Benő: Az iskolai műveltség.
Osiris tankönyvek . Osiris Kiadó, Budapest. (2002) ISBN 963-389-238-4

Csapó Benő; Kárpáti Andrea: Az iskolai műveltség és az oktatás fejlesztésének feladatai.
In: Az iskolai műveltség. Osiris, Budapest, pp. 299-311. (2002) ISBN 9633892384

Csapó Benő: Az iskolai műveltség: elméleti keretek és vizsgálati koncepció.
In: Az iskolai műveltség. Osiris, Budapest, pp. 11-36. (2002) ISBN 9633892384

Csapó Benő: Az iskolai szelekció hatásának elemzése a képességek fejlődésének számítógépes szimulációja segítségével.
MAGYAR PSZICHOLÓGIAI SZEMLE, 1. pp. 211-227. ISSN 0025-0279 (2002)

Csapó Benő: Az iskolai tudás.
Osiris Kiadó, Budapest. (2002) ISBN 963-389-246-5

Csapó Benő: Az iskolai tudás felszíni rétegei.
In: Az iskolai tudás. Osiris, Budapest, pp. 45-90. (2002) ISBN 9633892465

Csapó Benő: Az iskolai tudás vizsgálatának elméleti keretei és módszerei.
In: Az iskolai tudás. Osiris, Budapest, pp. 15-43. (2002) ISBN 9633892465

Csapó Benő; Korom Erzsébet: Az iskolai tudás és az oktatás minőségi fejlesztése.
In: Az iskolai tudás. Osiris, Budapest, pp. 305-319. (2002) ISBN 9633892465

Csapó Benő: Az osztályok közötti különbségek és a pedagógiai hozzáadott érték.
In: Az iskolai műveltség. Osiris, Budapest, pp. 269-297. (2002) ISBN 9633892384

Csapó Benő: Az új tudás képződésének eszközei: az induktív gondolkodás.
In: Az iskolai tudás. Osiris, Budapest, pp. 261-290. (2002) ISBN 9633892465

Csapó Benő: Iskolai osztályzatok, attitűdök és műveltség.
In: Az iskolai műveltség. Osiris, Budapest, pp. 37-63. (2002) ISBN 9633892384

Csapó Benő: A képességek fejlődési ütemének egységes kifejezése: a gamma koefficiens.
MAGYAR PEDAGÓGIA, 3. pp. 391-410. ISSN 0025-0260 (2002)

Csapó Benő: A képességfejlesztés irányzatai és módszerei.
In: Értékközvetítő és képességfejlesztő program. Veszprémi Egyetem Tanárképző Kar Pedagógiai Kutatóintézete, Pápa, pp. 105-110. (2002) ISBN 963-9495-05-0

Csapó Benő; Nikolov Marianne: The relationship between students' foreign language achievement and general thinking skills.
In: Best practice in online instruction, 2002.04.01-2002.04.05, New Orleans (LA). pp. 1-5.

Kárpáti Andrea; Molnár Edit Katalin; Csapó Benő: A tesztekkel mérhető tudás a humán tárgyakban.
In: Az iskolai műveltség. Osiris tankönyvek . Osiris Kiadó, Budapest, pp. 65-89. (2002) ISBN 963-389-238-4

Csapó Benő: A tudáskoncepció változása: nemzetközi tendenciák és a hazai helyzet.
ÚJ PEDAGÓGIAI SZEMLE, 52 (2). pp. 38-45. ISSN 1215-1807 (2002)

Csapó Benő: Az induktív gondolkodás fejlődésének elemzése országos reprezentatív felmérés alapján.
MAGYAR PEDAGÓGIA, 101 (3). pp. 373-391. ISSN 0025-0260 (2001)

Csapó Benő: Az iskolák fejlesztő hatása.
MAGYAR MINŐSÉG, 10 (11). pp. 22-26. ISSN 1416-9576 (2001)

Csapó Benő: Az iskolának vagy az életnek tanulunk?
BUDAPESTI NEVELŐ, 2001 (1). pp. 53-59. ISSN 0133-2228 (2001)

Csapó Benő: Az értelem kiművelése : I. Országos Neveléstudományi Konferencia.
Magyar Tudományos Akadémia, Budapest. (2001) ISBN 963-508-331-9

Csapó Benő; Vidákovich Tibor: Bevezetés.
In: Neveléstudomány az ezredfordulón. Tankönyvkiadó, Budapest, pp. 7-8. (2001) ISBN 963-19-1269-8

Csapó Benő: Cognitive Aspects of Democratic Thinking.
In: Developing democratic character in the young. Jossey-Bass Publishers, San Francisco, pp. 126-151. (2001) ISBN 0787956856

Csapó Benő; Vidákovich Tibor: Neveléstudomány az ezredfordulón.
Tankönyvkiadó, Budapest. (2001) ISBN 963-19-1269-8

Csapó Benő: Neveléstudomány az ezredvég Magyarországán.
ISKOLAKULTÚRA: PEDAGÓGUSOK SZAKMAI-TUDOMÁNYOS FOLYÓIRATA, 11 (2). pp. 40-44. ISSN 1215-5233 (2001)

Csapó Benő: Tudáskoncepciók.
In: Neveléstudomány az ezredfordulón. Tankönyvkiadó, Budapest, pp. 88-105. (2001) ISBN 963-19-1269-8

Csapó Benő: A kognitív képességek szerepe a tudás szervezésében.
In: Tanulmányok a neveléstudomány köréből, 2001. Osiris Kiadó, Budapest, pp. 270-293. (2001) ISBN 963-389-169-8

Csapó Benő: A kombinatív képesség fejlődésének elemzése országos reprezentatív felmérés alapján.
MAGYAR PEDAGÓGIA, 101 (4). pp. 511-530. ISSN 0025-0260 (2001)

Csapó Benő: A nyelvtanulást és a nyelvtudást befolyásoló tényezők.
ISKOLAKULTÚRA: PEDAGÓGUSOK SZAKMAI-TUDOMÁNYOS FOLYÓIRATA, 11 (8). pp. 25-35. ISSN 1215-5233 (2001)

Csapó Benő: Az oktatás és a nevelés egysége a demokratikus gondolkodás fejlesztésében.
ÚJ PEDAGÓGIAI SZEMLE, 50 (2). pp. 24-34. ISSN 1215-1807 (2000)

Csapó Benő: Az oktatáskutatás a minőség szolgálatában.
In: A minőség teremtése. Gallup könyvek . Magyar Gallup Intézet, Budapest, pp. 60-87. (2000) ISBN 963-00-4718-7

Dossey John; Csapó Benő; de Jong Ton; Klieme Eckhard; Vosniadou Stella: Cross-curricular competencies in PISA: Towards a framework for assessing problem-solving skills.
In: INES (2000) : The INES Compendium. Contributions from INES Networks and Working Groups, 2000.09.11-2000.09.13, Tokyo. pp. 19-41.

Csapó Benő: Utószó a Magyar Pedagógia századik évfolyamához.
MAGYAR PEDAGÓGIA, 100 (4). pp. 531-533. ISSN 0025-0260 (2000)

Csapó Benő: A minőségfejlesztés az oktatási rendszer fejődésének katalizátora.
ISKOLAKULTÚRA: PEDAGÓGUSOK SZAKMAI-TUDOMÁNYOS FOLYÓIRATA, 10 (1). pp. 75-82. ISSN 1215-5233 (2000)

Csapó Benő: A tantárgyakkal kapcsolatos attitűdök összefüggései.
MAGYAR PEDAGÓGIA, 100 (3). pp. 343-366. ISSN 0025-0260 (2000)

Flanagan Connie; Jonsson Britta; Botcheva Luba; Csapó Benő; Bowes Jennifer; Macek Peter; Averina Irina; Sheblanova Elena: Adolescents and the "Social Contract".
In: Roots of civic identity. Cambridge University Press, Cambridge, pp. 135-155. (1999) ISBN 0-521-62283-2

Csapó Benő: Az iskolai tudás felszíni rétegei: mit tükröznek az osztályzatok?
In: Minőségértékelés, minőségbiztosítás az oktatásban : szöveggyűjtemény. Fejér Megyei Pedagógiai Szolgáltató Intézet, Székesfehérvár, pp. 74-91. (1999) ISBN 963-03-7445-5

Csapó Benő: Az értelmi képességek fejlesztésének történelmi-társadalmi kontextusa.
ISKOLAKULTÚRA: PEDAGÓGUSOK SZAKMAI-TUDOMÁNYOS FOLYÓIRATA, 9 (9). pp. 3-15. ISSN 1215-5233 (1999)

Csapó Benő; Hamers J.H.M.: Converging Aims and Diverging Means of Teaching Thinking: an Epilogue.
In: Teaching and learning thinking skills. Contexts of learning . Swets and Zeitlinger, Lisse, pp. 341-353. (1999) ISBN 9026515456

Csapó Benő: Improving thinking through the content of teaching.
In: Teaching and learning thinking skills. Contexts of learning . Swets & Zeitlinger, Lisse, pp. 37-62. (1999) ISBN 9026515456

Csapó Benő: Képességfejlesztés az iskolában : problémák és lehetőségek.
ÚJ PEDAGÓGIAI SZEMLE, 12. pp. 4-13. ISSN 1215-1807 (1999)

Alsaker Francoise D.; Flanagan Connie; Csapó Benő: Methodological challenges in cross-national research. Countries, participants, and general procedures.
In: The Adolescent Experience. Research monographs in adolescence . Lawrence Erlbaum Associates, Mahwah; London, pp. 15-32. (1999) ISBN 0805825525

Csapó Benő: Teaching and learning thinking skills.
Contexts of learning . Swets and Zeitlinger, Lisse. (1999) ISBN 9026515456

Hamers JHM; Csapó Benő: Teaching thinking.
In: Teaching and learning thinking skills. Contexts of learning . Swets & Zeitlinger, Lisse, pp. 11-36. (1999) ISBN 9026515456

Csapó Benő: Természettudományos nevelés: híd a tudomány és a nevelés között.
ISKOLAKULTÚRA, 9 (10). pp. 5-17. ISSN 1215-5233 (1999)

Ballér Endre; Báthory Zoltán; Csapó Benő; Halász Gábor; Hunyady Györgyné: A hazai neveléstudományról: a Magyar Tudományos Akadémia számára készített diszciplináris elemzés.
MAGYAR PEDAGÓGIA, 99 (4). pp. 425-456. ISSN 0025-0260 (1999)

Csapó Benő: Értékelés az iskolában és az oktatás minőségi fejlesztése.
In: Az oktatás minősége. Csongrád Megyei Pedagógiai és Közművődési Kht., Szeged, pp. 17-31. (1999)

Csapó Benő: A tudás minősége.
EDUCATIO, 3. pp. 473-487. ISSN 1216-3384 (1999)

Csapó Benő: Az iskolai tudás.
Osiris Kiadó, Budapest. (1998) ISBN 963-379-342-4

Csapó Benő: Az iskolai tudás felszíni rétegei: mit tükröznek az osztályzatok?
In: Az iskolai tudás. Osiris, Budapest, pp. 39-81. (1998) ISBN 9633793424

Csapó Benő: Az iskolai tudás vizsgálatának elméleti keretei és módszerei.
In: Az iskolai tudás. Osiris, Budapest, pp. 11-37. (1998) ISBN 9633793424

Csapó Benő; Korom Erzsébet: Az iskolai tudás és az oktatás minőségi fejlesztése.
In: Az iskolai tudás. Osiris, Budapest, pp. 295-309. (1998) ISBN 9633793424

Csapó Benő: Az új tudás képződésének eszköze: az induktív gondolkodás.
In: Az iskolai tudás. Osiris, Budapest, pp. 251-280. (1998) ISBN 9633793424

Csapó Benő: Iskolai tudás és vizsgarendszer.
ÚJ PEDAGÓGIAI SZEMLE, 48 (2). pp. 51-60. ISSN 1215-1807 (1998)

Macek Petr; Flanagan Constance A.; Gallay Leslie; Kostron Lubomir; Botcheva Luba; Csapó Benő: Postcommunist societies in times of transition: Perceptions of change among adolescents in Central and Eastern Europe.
JOURNAL OF SOCIAL ISSUES, 54 (3). pp. 547-561. ISSN 0022-4537 (1998)

Flanagan Constance A.; Bowes Jennifer M.; Jonsson Britta; Csapó Benő; Sheblanova Elena: Ties that bind: Correlates of adolescents' civic commitments in seven countries.
JOURNAL OF SOCIAL ISSUES, 54 (3). pp. 457-475. ISSN 0022-4537 (1998)

Vidákovich Tibor; Csapó Benő: A szövegesfeladat-megoldó készségek fejlődése.
In: Közoktatás-kutatás 1996-1997. Művelődési és Közoktatási Minisztérium (MKM), Budapest, pp. 247-273. (1998) ISBN 963 673 596 4

Csapó Benő: Introducing mastery learning strategies into the Hungarian higher education.
In: Active learning strategies for the higher education. JATEPress Kiadó, Szeged, pp. 69-82. (1997) ISBN 963-482-209-6

Csapó Benő: Operational Enrichment: Improving operational reasoning through the content of teaching.
In: Teaching thinking in Europe. Iventory of European Programmes. Sardes, Utrecht, pp. 235-239. (1997) ISBN 9789055630233

Csapó Benő: The development of inductive reasoning: Cross-sectional assessments in an educational context.
INTERNATIONAL JOURNAL OF BEHAVIORAL DEVELOPMENT, 20 (4). pp. 609-626. ISSN 0165-0254 (1997)

Csapó Benő: A tanulás és oktatás kutatása mint önálló tudományág.
ISKOLAKULTÚRA: PEDAGÓGUSOK SZAKMAI-TUDOMÁNYOS FOLYÓIRATA, 12. pp. 3-13. ISSN 1215-5233 (1997)

Korom Erzsébet; Csapó Benő: A természettudományos fogalmak megértésének problémái.
ISKOLAKULTÚRA: PEDAGÓGUSOK SZAKMAI-TUDOMÁNYOS FOLYÓIRATA, 1997 (2). pp. 12-20. ISSN 1215-5233 (1997)

Csapó Benő: The validity of school knowledge.
In: Erweiterte Autonomie für Schule. Humboldt University, Berlin, pp. 129-140. (1997)

Csapó Benő: Standard érettségi: lehetőségek és dilemmák.
ÚJ PEDAGÓGIAI SZEMLE, 46 (9). pp. 17-26. ISSN 1215-1807 (1996)

Csapó Benő; Cs. Czachesz Erzsébet: Magyar és európai fiatalok interkulturális attitűdjei.
ÚJ PEDAGÓGIAI SZEMLE, 45 (12). pp. 49-57. ISSN 1215-1807 (1995)

Csapó Benő; B. Németh Mária: Mit tudnak tanulóink az általános és a középiskola végén?: a természettudományos ismeretek alkalmazása.
ÚJ PEDAGÓGIAI SZEMLE, 45 (8). pp. 3-11. ISSN 1215-1807 (1995)

Csapó Benő: Students' perception of the effects of social transition.
In: Education in Europe : an intercultural task. European studies in education (vol. 3). Waxmann Verlag Gmbh, Münster, pp. 138-144. (1995) ISBN 3-89325-258-4

Csapó Benő; Varsányi Zoltán: A rajzkészség fejlesztésének vizsgálata középiskolai tanulóknál.
In: Vizuális képességek fejlődése. Nemzeti Tankönyvkiadó, Budapest, pp. 659-693. (1995) ISBN 963-18-6824-9

Csapó Benő: Adolescence in Hungary.
In: International Handbook of Adolescence. Greenwood Press London, Westport; Connecticut; London, pp. 177-190. (1994) ISBN 0313285845

Csapó Benő: Az induktív gondolkodás fejlesztése és a vizsgák.
ÚJ PEDAGÓGIAI SZEMLE, 44 (6). pp. 36-47. ISSN 1215-1807 (1994)

Csapó Benő: Az induktív gondolkodás fejlődése.
MAGYAR PEDAGÓGIA, 94 (1-2). pp. 53-80. ISSN 0025-0260 (1994)

Csapó Benő: Képesség és tehetség.
In: Tehetséggondozás és alapítvány. MOTKA könyvtár (1). Mundus, Budapest, pp. 21-41. (1994) ISBN 963-8033-04-5

Csapó Benő: Középiskolás tanulók véleménye a társadalmi és iskolai változásokról.
MAGYAR PEDAGÓGIA, 94 (3-4). pp. 207-229. ISSN 0025-0260 (1994)

Csapó Benő: Merre tartanak a természettudományok oktatásával kapcsolatos kutatások?
ISKOLAKULTÚRA: PEDAGÓGUSOK SZAKMAI-TUDOMÁNYOS FOLYÓIRATA, 4 (4). pp. 2-11. ISSN 1215-5233 (1994)

Csapó Benő: Harold W. Stevenson és James W. Stigler: The Learning Gap. Why Our Schools Are Failing and What We Can Learn from Japanese and Chinese Education.
MAGYAR PEDAGÓGIA, 93 (1-2). pp. 65-68. ISSN 0025-0260 (1993)

Csapó Benő: Horánszky Nándor (szerk.) Jelzések az elsajátított műveltségről.
ÚJ PEDAGÓGIAI SZEMLE, 43 (6). pp. 105-108. ISSN 1215-1807 (1993)

Csapó Benő; Pukánszky Béla: A Magyar Pedagógia első száz évének repertóriuma.
MAGYAR PEDAGÓGIA, különszám. pp. 1-208. ISSN 0025-0260 (1993)

Csapó Benő: Tudásszintmérő tesztek.
In: Bevezetés a pedagógiai kutatás módszereibe. Keraban Kiadó, Budapest, pp. 277-316. (1993) ISBN 9638146206

Csapó Benő: A pedagógiai pszichológia hatása a tantervekre.
ÚJ PEDAGÓGIAI SZEMLE, 43 (4). pp. 24-31. ISSN 1215-1807 (1993)

Csapó Benő: A tanári alapképzés és a posztgraduális pedagógiai képzés a JATE Pedagógiai Tanszékén.
MAGYAR PEDAGÓGIA, 3-4. pp. 187-193. ISSN 0025-0260 (1993)

Csapó Benő: Educational Testing in Hungary.
EDUCATIONAL MEASUREMENT-ISSUES AND PRACTICE, 11 (2). pp. 5-8. ISSN 0731-1745 (1992)

Csapó Benő: Improving Operational Abilities in Children.
In: Neo-Piagetian Theories of Cognitive Development. Implications and applications for education. Routledge, London, pp. 144-159. (1992)

Csapó Benő: Kognitív pedagógia.
Közoktatási kutatások . Akadémiai Kiadó, Budapest. (1992) ISBN 963-05-6252-9

Csapó Benő: Száz év – Száz éves a Magyar Pedagógia.
MAGYAR PEDAGÓGIA, 92 (1). pp. 3-4. ISSN 0025-0260 (1992)

Csapó Benő: Hagyomány és korszakváltás. A megújult Magyar Pedagógia programja.
MAGYAR PEDAGÓGIA, 91 (1). pp. 3-6. ISSN 0025-0260 (1991)

Csapó Benő: Kürti Jarmila (szerk.): A neveléslélektani kutatások aktuális kérdései.
MAGYAR TUDOMÁNY, 36 (5). pp. 632-634. ISSN 0025-0325 (1991)

Csapó Benő: A gondolkodás műveleti képességeinek fejlesztése – A kísérlet eredményei.
ÚJ PEDAGÓGIAI SZEMLE, 41 (4). pp. 31-40. ISSN 1215-1807 (1991)

Csapó Benő: Integrating the development of the operational abilities of thinking and the transmission of knowledge.
In: Learning and instruction : European research in an international context. Pergamon Press, Oxford, pp. 85-94. (1990) ISBN 0-08-040252-6

Csapó Benő: Magyar szerzők írásai, 1977-1987.
JATEPress Kiadó, Szeged. (1989)

Csapó Benő: A kombinatív képesség struktúrája és fejlődése.
Közoktatási kutatások . Akadémiai Kiadó, Budapest. (1988) ISBN 963-05-4853-4

Csapó Benő: A megtanító stratégiák hatékonysága a felsőoktatásban.
MÉM Szakoktatási és Kutatási Főosztály, Budapest. (1988) ISBN 963-03-2938-7

Csapó Benő: A tanulás és az oktatás kutatásának európai perspektívái. Meditáció az EARLI tübingeni konferenciája kapcsán.
PEDAGÓGIAI TECHNOLÓGIA, 9 (2). pp. 3-10. ISSN 0209-763X (1988)

Csapó Benő: A tanulói teljesítmények értékelésének méréses módszerei.
Módszertani füzetek pedagógiai vezetőknek, 1 (3). Művelődési Minisztérium Vezetőképző és Továbbképző Intézet; Megyei Pedagógiai Intézet, Budapest; Veszprém. (1988) ISBN 963-01-8711-6

Csapó Benő: Kísérlet a műveleti képességek fejleszthetőségének vizsgálatára.
ACTA UNIVERSITATIS SZEGEDIENSIS DE ATTILA JÓZSEF NOMINATAE SECTIO PAEDAGOGICA ET PSYCHOLOGICA, 29. pp. 51-65. ISSN 0324-7260 (1987)

Csapó Benő; Cs. Czachesz Erzsébet; Vidákovich Tibor: Megjegyzések a gondolkodás logikájának tanulmányozásáról.
PSZICHOLÓGIA (MTA PSZICHOLÓGIAI INTÉZET), 4. pp. 548-549. ISSN 0230-0508 (1987)

Csapó Benő: Representing the Qualitative Characteristics of the Reasoning by Qualitative Data.
Bremer Beiträge zur Psychologie. Reihe A, Psychologische Forschungsberichte (67). Universität Bremen, Bremen. (1987)

Csapó Benő: A gondolkodás fejlesztése az iskolai tantárgyak keretében.
PEDAGÓGIAI SZEMLE, 37 (7-8). pp. 652-660. ISSN 0031-3785 (1987)

Csapó Benő: A kombinatív képesség fejlesztése az általános iskolában.
PEDAGÓGIAI SZEMLE, 37 (9). pp. 844-853. ISSN 0031-3785 (1987)

Csapó Benő: A kritérium-orientált értékelés.
MAGYAR PEDAGÓGIA, 87 (3). pp. 247-266. ISSN 0025-0260 (1987)

Csapó Benő: A megtanító stratégiák alkalmazása a felsőoktatásban.
FELSŐOKTATÁSI SZEMLE, 36 (7-8). pp. 444-450. ISSN 0428-2124 (1987)

Csapó Benő; Cs. Czachesz Erzsébet; Vidákovich Tibor: A nyelvi-logikai műveletrendszer fejlettsége 14 éves korban.
PSZICHOLÓGIA (MTA PSZICHOLÓGIAI INTÉZET), 7 (4). pp. 521-544. ISSN 0230-0508 (1987)

Csapó Benő: A felsőoktatás fejlesztésével kapcsolatos pszichológiai problémák komplexitása.
In: Magyar Pszichológiai Társaság VIII. országos tudományos konferenciája. Magyar Pszichológiai Társaság, Budapest, pp. 27-30. (1986) ISBN 963-01-7987-3

Csapó Benő; Varsányi Zoltán: A rajzkészség fejlettségének vizsgálata középiskolai tanulóknál.
Acta Universitatis Szegediensis de Attila József Nominatae. Sectio paedagogica et psychologica. Series specifica paedagogica . Szegedi Tudományegyetem, Szeged. (1985)

Csapó Benő: A struktúra és a tartalom szerepének vizsgálata izomorf kombinatorikai feladatokban.
MAGYAR PSZICHOLÓGIAI SZEMLE, 42 (1). pp. 19-34. ISSN 0025-0279 (1985)

Csapó Benő: Kutatásmódszertani szeminárium Szegeden.
PEDAGÓGIAI SZEMLE, 34 (5). pp. 503-504. ISSN 0031-3785 (1984)

Csapó Benő: H. A. Simon: Korlátozott racionalitás.
PEDAGÓGIAI SZEMLE, 33 (10). pp. 971-972. ISSN 0031-3785 (1983)

Csapó Benő: A gondolkodás műveleti képességeinek rendszere és fejlődése.
KÖZNEVELÉS, 39 (38). p. 15. ISSN 0133-0969 (1983)

Csapó Benő: A kombinatív képesség bonyolult rendszerként való leírásának stratégiája.
ACTA UNIVERSITATIS SZEGEDIENSIS DE ATTILA JÓZSEF NOMINATAE SECTIO PAEDAGOGICA ET PSYCHOLOGICA, 25. pp. 97-113. ISSN 0324-7260 (1983)

Csapó Benő: A kombinatív képesség és műveleteinek vizsgálata 14 éves tanulóknál.
MAGYAR PEDAGÓGIA, 83 (1). pp. 31-50. ISSN 0025-0260 (1983)

Csapó Benő: A perszonalizált oktatás.
FELSŐOKTATÁSI SZEMLE, 32. pp. 513-576. ISSN 0428-2124 (1983)

Csapó Benő: Laszlavik Éva: A csoportszervezés eljárásai és lehetőségei.
KÖZNEVELÉS, 38 (44). p. 13. ISSN 0133-0969 (1982)

Csapó Benő: A megtanító stratégiák kifejlesztésének elméleti és gyakorlati kérdései.
In: Megtanító stratégiák agrártudományi felsőoktatási intézmények alapozó tárgyaiban. Agroinform Kiadó, Budapest, pp. 7-24. (1982) ISBN 963-502-225-5

Csapó Benő: Pedagógiai gyakorlat az első évfolyamon.
FELSŐOKTATÁSI SZEMLE, 7-8. pp. 643-670. ISSN 0428-2124 (1981)

Csapó Benő: Az eredményre orientáló iskola.
KÖZNEVELÉS, 36 (29). pp. 11-12. ISSN 0133-0969 (1980)

Nagy József; Csapó Benő: Az iskolavezetés helye és szerepe a köznevelés rendszerében.
OM Vezetőképző és Továbbképző Intézete, Budapest. (1980)

Csapó Benő: A kombinatív képesség és értékelésének feltételei.
Acta Universitatis Szegediensis de Attila József Nominatae. Sectio paedagogica et psychologica. Series specifica paedagogica . József Attila Tudományegyetem (JATE), Szeged. (1979) ISBN 963-481-091-8

Csapó Benő: A mastery learning elmélete és gyakorlata.
MAGYAR PEDAGÓGIA, 78 (1). pp. 60-73. ISSN 0025-0260 (1978)

Csapó Benő: Az irányító értékelés hatékonysága (mérési kísérlet).
In: A tanulók irányító értékelése feladatbankok segítségével. Acta Universitatis Szegediensis de Attila József nominatae. Sectio paedagogica et psychologica. Series specifica, paedagogica . [s. n.], Szeged, pp. 65-88. (1977)

Csapó Benő; Fáyné Dombi Alice: A tanárjelöltek pályaválasztásáról.
ACTA UNIVERSITATIS SZEGEDIENSIS DE ATTILA JÓZSEF NOMINATAE SECTIO PAEDAGOGICA ET PSYCHOLOGICA, 1. pp. 5-25. ISSN 0324-7260 (1975)

A lista elkészítésének dátuma 2024. december 23. 10:27:17 CET.