Tételek ahol a Kar/Egység "Bölcsészet- és Társadalomtudományi Kar" és a mű dátuma "2021"

Vissza
Export [RSS feed] RSS 1.0 [RSS2 feed] RSS 2.0
csoportosítás: Publikációban használt név | csoportosítás nélkül
Válasszon: A | B | C | D | E | F | G | H | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | V | W | Z | Ş
Találatok száma: 266.

A

A. Sajti Enikő: A nagybecskereki Magyar Nemzeti Tanács tevékenysége, 1918. október.
In: Az első száz év. Vajdasági Magyar Képző-, Kutató- és Kulturális Központ, Szabadka, pp. 25-35. (2021) ISBN 9788681896044

Abderrahim Mamad; Vígh Tibor: Moroccan EFL Public High School Teachers’ Perceptions and Self-Reported Practices of Assessment.
JOURNAL OF LANGUAGE AND EDUCATION, 7 (3). pp. 119-135. ISSN 2411-7390 (2021)

Aburezeq Khalil; Kasik László: The Psychometric Properties For The Arabic Version Of The Questionnaire Of Adolescents' Negative Orientation Of Social.
Journal of Studies in Language, Culture and Society, 4 (2). pp. 1-19. ISSN 2676-1750 (2021)

Aburezeq Khalil; Kasik László: Development and psychometric properties of major negative interpersonal events measurement for adolescents.
Journal of Studies in Language, Culture and Society, 4 (1). pp. 91-108. ISSN 2676-1750 (2021)

Aburezeq Khalil; Kasik László: The relationship between social problem solving and psychological well-being: a literature review.
Romanian Journal of Psychological Studies, 9 (special issue). pp. 3-16. ISSN 2360-3690 (2021)

Aburezeq Khalil; Kasik László: The social problem solving inventory–revised as a measurement of individuals' social problems solving: review of modern literature.
Romanian Journal of Psychological Studies, 9 (1). pp. 14-25. ISSN 2360-3690 (2021)

Akhmetova Aigul; Imambayeva Gaysha; Csapó Benő: Development of reading skills and motivation in learning English as a function of young learners’ previous language background: Kazakhstani context.
Eurasian Journal of Philology: Science and Education, 181 (1). pp. 152-161. ISSN 1563-0323 (2021)

Alemu Yikunoamlak Mesfin: Examining the Values Allocated to the Natural Environment: Non-human beings in focus: The Case of Some Selected Districts in East Gojjam Zone.
Journal of Humanities and Social Sciences Studies, 3 (12). pp. 9-15. ISSN 2663-7197 (2021)

Alrababah Saleh Ahmad; Molnár Gyöngyvér: The evolution of technology-based assessment: past, present, and future.
International Journal of Learning Technology, 16 (2). pp. 134-157. ISSN 1477-8386 (2021)

Alrababah Saleh Ahmad; Molnár Gyöngyvér: Analyzing contextual data in educational context: educational data mining and logfile analysis.
JOURNAL OF CRITICAL REVIEWS, 8 (1). pp. 261-273. ISSN 2394-5125 (2021)

Alshammari Abdullah Saber; Pikó Bettina; Fitzpatrick Kevin M.: Social support and adolescent mental health and well-being among Jordanian students.
INTERNATIONAL JOURNAL OF ADOLESCENCE AND YOUTH, 26 (1). pp. 211-223. ISSN 0267-3843 (2021)

Amukune Stephen: Preschool Education in Finland and Kenya: A Comparison within Perspectives of Educational Quality.
International Journal of Early Childhood Learning, 28 (2). pp. 51-67. ISSN 2327-7939 (2021)

Amukune Stephen; Calchei Marcela; Józsa Krisztián: Swahili version of the Dimensionsof Mastery Questionnaire: Adaptation and Psychometric Properties.
REVISTA ELECTRONICA DE INVESTIGACION EDUCATIVA Y PSICOPEDAGOGICA / ELECTRONIC JOURNAL OF RESEARCH IN EDUCATIONAL PSYCHOLOGY, 19(3) (55). pp. 625-650. ISSN 1699-5880 (2021)

Amukune Stephen; Józsa Krisztián: The Childhood Executive Functioning Inventory (CHEXI) : Psychometric Properties and Association with Academic Achievement in Kenyan First Graders.
JOURNAL OF PSYCHOLOGICAL AND EDUCATIONAL RESEARCH, 29 (1). pp. 154-176. ISSN 2247-1537 (2021)

Apjok Vivien; Povedák Kinga; Bondea Vivien; Varga Sándor (szerk.): Dance, Age and Politics. Proceedings of the 30th Symposium of the ICTM Study Group on Ethnochoreology.
University of Szeged, Faculty of Arts, Department of Ethnography and Cultural Anthropologyy; BTK Zenetudományi Intézet; Hungarian Association for Ethnochoreology, Szeged, Budapest. (2021) ISBN 9786155167348

Apjok Vivien; Povedák Kinga; Bondea Vivien; Varga Sándor: Editorial introduction.
In: Dance, Age and Politics. Proceedings of the 30th Symposium of the ICTM Study Group on Ethnochoreology. University of Szeged, Faculty of Arts, Department of Ethnography and Cultural Anthropologyy; BTK Zenetudományi Intézet; Hungarian Association for Ethnochoreology, Szeged, Budapest, pp. 17-18. (2021) ISBN 9786155167348

B

B. Németh Mária; Hódi Ágnes; Juhász Fruzsina; Sárik Anett M.; Tóth Edit: Szülők véleménye az óvodáskorú gyermekek IKT-eszköz használatának negatív és pozitív hatásairól.
GYERMEKNEVELÉS: ONLINE TUDOMÁNYOS FOLYÓIRAT, 9 (1). pp. 8-38. ISSN 2063-9945 (2021)

Balogh-Pécsi Anett; Kasik László: A kommunikáció szerepe a megküzdés, a szociálisprobléma-megoldás és az asszertivitás serdülőkori fejlesztésében.
ISKOLAKULTÚRA: PEDAGÓGUSOK SZAKMAI-TUDOMÁNYOS FOLYÓIRATA, 31 (7-8). pp. 118-131. ISSN 1215-5233 (2021)

Bencsik Péter: Az erőszak és az államhatárok: elméleti megfontolások.
In: Történelem és erőszak. Hajnal István Kör Társadalomtörténeti Egyesület, Szeged, pp. 338-351. (2021) ISBN 9789638946393

Bencsik Péter: Territorializálódás és globalizáció: Historiográfiai áttekintés.
KORALL: TÁRSADALOMTÖRTÉNETI FOLYÓIRAT, 22 (85). pp. 5-25. ISSN 1586-2410 (2021)

Bencsik Péter: After Trianon : Life near the Hungarian–Czechoslovak Border during the 1920s.
CHRONICA: ANNUAL OF THE INSTITUTE OF HISTORY UNIVERSITY OF SZEGED, 20. pp. 47-63. ISSN 1588-2039 (2021)

Bene Zoltánné Pusztai Virág: Az érzéki tapasztalat és a racionális megismerés kettősségének megjelenése a prágai színek szimbólumaiban.
In: XXVIII. Madách Szimpózium. Madách Irodalmi Társaság, Szeged, Magyarország , Balassagyarmat, Magyarország, pp. 65-76. (2021) ISBN 9786155462290

Benkő Elek; Sümegi Pál; Törőcsik Tünde; Bodor Elvira; Sümegi Balázs; Jakab Gusztáv: Marosszentkirály: egy középkori pálos kolostor és környezete [Marosszentkirály (Sâncraiu de Mureș): a Pauline monastery and its environment in the Middle Ages].
In: A Kárpát-medence környezettörténete a középkorban és a kora újkorban [Environmental history of the medieval and early modern Carpathian Basin]. Archaeolingua Foundation, Budapest, pp. 331-355. (2021) ISBN 9786155766435

Bernáth Árpád: Heinrich Bölls Billard um halb zehn (1959) als Generationenroman.
In: Der Generationenroman. De Gruyter, Berlin, Boston (MA), pp. 248-266. (2021) ISBN 9783110612356; 9783110668285; 9783110613094

Bessenyei Vanda; Dávid Benjámin; Lengyel Ádám; Szabó-Gajmer Bernadett (szerk.): Szegedi Történészhallgatók Egyesületének Harmadik Konferenciája.
Belvedere Meridionale, Szeged. (2021) ISBN 9786156060402

Biró Fanni; Csíkos Csaba: Első és második osztályos kínai és magyar matematika tankönyvek összehasonlító elemzése a vizuális reprezentációk szempontjából.
In: Új kutatások a neveléstudományokban 2020. Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Tudományos Bizottság; Debreceni Egyetem BTK Nevelés- és Művelődéstudományi Intézete, Debrecen, pp. 246-263. (2021)

Brandl Gergely: Suggestions on an Editorial Guideline for the Latin Language Peace Treaties between the Habsburg and the Ottoman Empire Based on the 18th-century Case Study.
PRACE HISTORYCZNE: ZESZYTY NAUKOWE UNIWERSITETU JAGEIELLONSKIEGO, 148 (4). pp. 769-794. ISSN 0083-4351 (2021)

Brandl Gergely; Szabados János: The Burden of Authority - The Preparations for the Ambassadorial Mission to Constantinople of Baron Johann Ludwig von Kuefstein in 1628.
In: New Approaches to the Habsburg–Ottoman Diplomatic Relations. Fontes et Libri, Studies (1). SZTE BTK Történeti Intézet, Középkori és Kora Újkori Magyar Történeti Tanszék, Szeged, pp. 63-85. (2021) ISBN 9789633068229

Bruck Anton; Monok István; Zvara Edina Éva: Bewahrte Geistigkeit und Kulturerbe von drei Nationen: Die Historische Bibliothek des Franziskanerklosters in Güssing.
Library and Information Centre of the Hungarian Academy of Sciences; Franziskanerkloster Güssing, Budapest, Güssing. (2021) ISBN 9789637451706

Budai Éva; Uhereczky Eszter; Benedekfi István; Németh Anikó; Presznerné Domján Andrea; Lobanov Artyom: A krónikus fájdalommal élők életminőségének javítása zeneterápiás eszközökkel.
NŐVÉR, 34 (1). pp. 14-21. ISSN 0864-7003 (2021)

Bíró Bernadett: Az északi manysi -kwe kicsinyítő képző használata és funkciója.
FOLIA URALICA DEBRECENIENSIA, 28.. pp. 57-66. ISSN 0239-1953 (2021)

Bíró Bernadett: The use and semantics of the Northern Mansi diminutive -riś~rəś.
In: Uralic studies, languages, and researchers. University of Szeged, Department of Altaic Studies; University of Szeged, Department of Finno-Ugrian Philology, Szeged, pp. 81-97. (2021) ISBN 9789633068038

Bíró Gyöngyvér: Adatok az Alföld 12–14. századi edényművességéhez.
In: Évezredek a Közép-Tisza mentén. Damjanich János Megyei Múzeum, Szolnok, pp. 164-178. (2021) ISBN 9786156161055

Bónus Lilla; Nagy Lászlóné Antal Erzsébet: A kutatási készségek fejlesztése a játék módszerével.
In: Biológia. Mozaik Kiadó, Szeged, pp. 161-175. (2021) ISBN 9789636978440

C

Csabai Márta: „Csak akarnod kell, és meggyógyulsz!” - A beteghibáztatás csapdája és a kiút keresése.
MINDENNAPI PSZICHOLÓGIA, 13 (2). pp. 44-47. ISSN 2060-2626 (2021)

Csikós Zsuzsanna: La presencia de la narrativa cubana contemporánea en la prensa escrita en húngaro durante el comunismo (1959–89).
Hispanic Research Journal, 22 (4). pp. 377-395. ISSN 1468-2737 (2021)

Csikós Zsuzsanna: «Hungría, doble es tu rostro como una medalla». Visitas, amigos y escritos húngaros de Pablo Neruda.
Ars et Humanitas, 15 (2). pp. 73-89. ISSN 1854-9632 (2021)

Csuka Sára Imola; Rosta-Filep Orsolya; Sallay Viola; Martos Tamás: Fiatal felnőttek egészségcéljainak vizsgálata: a cél megközelítő-elkerülő orientációjának személyes kontextusa és a célokhoz társuló szubjektív tapasztalatok.
MAGYAR PSZICHOLÓGIAI SZEMLE, 76 (1). pp. 73-99. ISSN 0025-0279 (2021)

Csányi Róbert; Molnár Gyöngyvér: A tesztmegoldási motiváció kérdőíves és logadat alapú mérésének összehasonlító elemzése alacsony téttel rendelkező interaktív problémamegoldó környezetben.
MAGYAR PEDAGÓGIA, 121 (3). pp. 281-307. ISSN 0025-0260 (2021)

Czobor Nikoletta R.; Ocsovszky Zsófia; Róth György; Takács Szabolcs; Csabai Márta; Székely Edgár; Gál János; Székely Andrea; Konkoly Thege Barna: ADHD symptomatology of children with congenital heart disease 10 years after cardiac surgery: the role of age at operation.
BMC PSYCHIATRY, 21 (1). ISSN 1471-244X (2021)

D

Deli Zsolt Pál: The lexical analysis of two works by Ernest Hemingway and F. Scott Fitzgerald.
PORTA LINGUA (1). pp. 199-209. ISSN 1785-2420 (2021)

Deli Zsolt Pál: A quantitative analysis of four linguistic variables in the language use of Hungarians in the United Kingdom and Ireland.
ALKALMAZOTT NYELVTUDOMÁNY, 21 (1). pp. 18-40. ISSN 1587-1061 (2021)

Dudok Fanni; Dudok Réka: Hogyan működik Horvátország, Magyarország, Szerbia és Szlovénia oktatási rendszere a pedagógusok szemszögéből nézve?
In: Fenntartható Örökség, A Magyar Tannyelvű Tanítóképző Kar tudományos konferenciáinak tanulmánygyűjteménye. University of Novi Sad Hungarian Language Teacher Training Faculty Subotica, Szabadka, pp. 338-357. (2021) ISBN 9788681960073

Duong Thi Ngoc Ngan; Hercz Mária; Thong Nguyen Van: Teachers’ Professional Knowledge and their Professional Identity If they Relate or not?
International Journal of Childhood Education, 2 (4). pp. 17-31. ISSN 2669-2325 (2021)

Dóbék Ágnes; Monok István (szerk.): Barkóczy Ferenc (1710–1765) egri püspök könyvtára.
A Kárpát-medence kora újkori könyvtárai, 11 . Library und Information Centre of the Hungarian Academy of Sciences, Budapest. (2021) ISBN 9789637451713

E

Erdődi Alexandra Anita: Egy sokáig feledésbe merült német „ezermester”: Johann Friedrich Ernst Albrecht magyarországi recepciójáról.
MAGYAR KÖNYVSZEMLE, 137 (3). pp. 423-426. ISSN 0025-0171 (2021)

Erjavec Tomaž; Ogrodniczuk Maciej; Osenova Petya; Pancur Andrej; Ljubešic Nikola; Agnoloni Tommaso; Barkarson Starkadur; Pérez María Calzada; Çöltekin Ça ̆grı; Coole Matthew; Dar‘gis Roberts; de Macedo Luciana D.; de Does Jesse; Ring Orsolya; Üveges István: ParlaMint: Comparable Corpora of European Parliamentary Data.
In: CLARIN Annual Conference 2021. pp. 20-25.

F

Fajt Anita: A madrigálforma (magyarországi német barokk) irodalmunkban.
In: Zrínyi Miklós és a magyarországi barokk költészet. Eszterházy Károly Egyetem Líceum Kiadó, Eger, pp. 433-455. (2021) ISBN 9789634961970

Faragó Dávid; Kasza Péter; Szovák Márton: Pótlások a Brodarics-kiadáshoz.
LYMBUS - MAGYARSÁGTUDOMÁNYI FORRÁSKÖZLEMÉNYEK, 19 (1). pp. 119-148. ISSN 0865-0632 (2021)

Fauzi Ahmad; Wicaksono Azizul Ghofar Candra: The profile of students HOTS at Malang, Indonesia in responding to higher-thinking biology questions.
Biosfer, 14 (2). pp. 144-153. ISSN 0853-2451 (2021)

Fazekasné Fenyvesi Margit; Kiss Renáta Mária; Mokri Dóra: A beszédhang észlelése és differenciálása saját hangejtésben.
FEJLESZTŐ PEDAGÓGIA: PEDAGÓGIAI SZAKFOLYÓIRAT, 32 (1-3). pp. 68-76. ISSN 0866-2495 (2021)

Fejes József Balázs; Szűcs Norbert: Digital learning for disadvantaged students during Covid-19: Perceptions of teachers in Hungary’s after-school programmes.
INTERSECTIONS: EAST EUROPEAN JOURNAL OF SOCIETY AND POLITICS, 7 (3). pp. 60-79. ISSN 2416-089X (2021)

Ferwagner Péter Ákos: Az 1926-os libanoni alkotmányhoz vezető út.
In: Liber Amicorum László Trócsányi. Szegedi Tudományegyetem Állam- és Jogtudományi Kar Nemzetközi és Regionális Tanulmányok Intézete (SZTE ÁJK NRTI), Szeged, pp. 521-526. (2021)

Ferwagner Péter Ákos: Az Oszmán Birodalom és a Liman von Sanders-féle katonai misszió keltette nemzetközi válság.
ACTA HISTORICA (SZEGED), 146. pp. 171-182. ISSN 0324-6965 (2021)

Ferwagner Péter Ákos: Nacionalizmus, elnyomás, éhínség.
AETAS: TÖRTÉNETTUDOMÁNYI FOLYÓIRAT, 36 (2). pp. 20-40. ISSN 0237-7934 (2021)

Ferwagner Péter Ákos: Rodinson, Maxime (1915-2004).
A NEMZETKÖZI MUNKÁSMOZGALOM TÖRTÉNETÉBŐL (ÉVKÖNYV), 47. pp. 284-291. ISSN 0133-476X (2021)

Ferwagner Péter Ákos: A monacói identitás rétegei.
MEDITERRÁN VILÁG, 49. pp. 34-60. ISSN 1787-7350 (2021)

Ferwagner Péter Ákos: A perzsa–oszmán határvidék mint első világháborús konfliktuszóna.
MEDITERRÁN VILÁG, 50. pp. 42-63. ISSN 1787-7350 (2021)

Ferwagner Péter Ákos; J. Nagy László: Az V. Köztársaság algériai és afrikai politikája.
In: A jelenkori Franciaország II. kötet - Tanulmányok a jelenkori Franciaországról. L'Harmattan (Budapest); L'Harmattan Publishing, Budapest, pp. 209-230. (2021) ISBN 9789634148333

Forgács Tamás: Adalékok egy, a kasza komponens köré épülő szóláscsoport történetéhez.
MAGYAR NYELV, 117 (4). pp. 466-472. ISSN 0025-0228 (2021)

Forgács Tamás: Balázs iszákja. Ismeretlen frazémák azonosításának és értelmezésének módszertani kérdései.
MAGYAR NYELV, 117 (1). pp. 60-69. ISSN 0025-0228 (2021)

Forgács Tamás: Búcsú Szabó Józseftől (1940–2021).
MAGYAR NYELV, 117 (1). pp. 112-114. ISSN 0025-0228 (2021)

Földi Fanni; Józsa Krisztián: A hangszeres zene tanulásában szerepet játszó motivációs tényezők.
GYERMEKNEVELÉS: ONLINE TUDOMÁNYOS FOLYÓIRAT, 9 (3). pp. 5-27. ISSN 2063-9945 (2021)

Füzi Izabella: A képernyő és a filmvászon hibridizációja: a videóchat és a videószelfi játékfilmes idézése.
APERTÚRA, 26 (4). ISSN 1787-7245 (2021)

G

Glässer Norbert: Trónváltás mint krízisrítus egy modern háborúban.
In: "Fogadd a koronát...". Solymossy Sándor Egyesület; Department of Ethnology and Cultural Antropology, Szeged, pp. 147-159. (2021) ISBN 9789633067970

Glässer Norbert; Mód László; Varga Norbert; Zima András; Beke Zsolt (szerk.): "Fogadd a koronát...": Ünnep és válság, hagyományok és reformkoncepciók.
Solymossy Sándor Egyesület; Department of Ethnology and Cultural Antropology, Szeged. (2021) ISBN 9789633067970

Gyimesi Timea: Machines et objets techniques chez Jean-Philippe Toussaint à la lumière de la pensée philosophique de Simondon à Guattari.
ACTA UNIVERSITATIS SZEGEDIENSIS DE ATTILA JOZSEF NOMINATAE ACTA ROMANICA, 32. pp. 25-44. ISSN 0567-8099 (2021)

Győri Tamás; Jagodics Balázs: Az identitás és a társas normák szerepe a videójáték-felhasználók motivációinak hátterében.
IN MEDIAS RES: FOLYÓIRAT A SAJTÓSZABADSÁGRÓL ÉS A MÉDIASZABÁLYOZÁSRÓL, 10 (1). pp. 27-38. ISSN 2063-6253 (2021)

Gévayné Janurik Márta; Kis Noémi; Szabó Norbert; Józsa Krisztián: Az ének-zene tantárgy iránti attitűd összefüggése az iskolai zenetanulás iránti motivációval hetedik osztályos tanulók körében.
NEVELÉSTUDOMÁNY: OKTATÁS KUTATÁS INNOVÁCIÓ, 9 (2). pp. 18-42. ISSN 2063-9546 (2021)

H

Habók Anita; Kong Yunjun; Ragchaa Jargaltuya; Magyar Andrea: Cross-cultural differences in foreign language learning strategy preferences among Hungarian, Chinese and Mongolian University students.
HELIYON, 7 (3). Terjedelem: 7-Azonosító: e06505. ISSN 2405-8440 (2021)

Habók Anita; Magyar Andrea: Tanárszakos hallgatók angolnyelv-tanulási és online olvasásistratégia-használata közötti összefüggések.
NEVELÉSTUDOMÁNY: OKTATÁS KUTATÁS INNOVÁCIÓ, 9 (1). pp. 48-59. ISSN 2063-9546 (2021)

Hansági Ágnes: Jókai Mór, Pierre Ménard kortársa: A magyar századfordulós modernség "prózafordulata": Jókai Mór: A ki holta után áll boszut (1886).
ALFÖLD: IRODALMI MŰVÉSZETI ÉS KRITIKAI FOLYÓIRAT, 72 (10). pp. 85-103. ISSN 0401-3174 (2021)

Hansági Ágnes: A Jókai-kártya.
TEMPEVÖLGY: KULTÚRA MŰVÉSZET TUDOMÁNY, 13 (1). pp. 70-86. ISSN 1789-9265 (2021)

Hegyi Ádám Alex: Siedler als Akteure : Die Entfaltung von regionalen religiösen Merkmalen unter den deutschen und ungarischen Reformierten im Banat an der Wende vom 18. zum 19. Jahrhundert.
In: Regionsmacher in Ostmitteleuropa. Einzelveröffentlichungen des Deutschen Historischen Instituts Warschau (43). Fibre, Osnabrück, pp. 135-149. (2021)

Hegyi Ádám Alex: Akademische Festkulturen Vom Mittelalter Bis Zur Gegenwart. Zwischen Inaugurationsfeier Und Fachschafstparty: Herausgegeben von Martin Kintzinger, Wolfgang Eric Wagner, Marian Füssel unter Mitarbeit von Stefan HynekVeröffentlichungen der Gesellschaft für Universitäts-und Wissenschaftsgeschichte, 15., Schwabe, Basel, 2019,VIII, 403 lap.
GERUNDIUM: EGYETEMTÖRTÉNETI KÖZLEMÉNYEK, 12 (1-2). Terjedelem: 3. ISSN 2061-5132 (2021)

Hegyi Ádám Alex: Early Modern Disputations and Dissertations in an Interdisciplinary and European Context.
GERUNDIUM: EGYETEMTÖRTÉNETI KÖZLEMÉNYEK, 12 (1-2). Terjedelem: 5. ISSN 2061-5132 (2021)

Hegyi Ádám Alex: Reformed College of Sárospatak (Áron Kovács, Éva Kusnyír).
GERUNDIUM: EGYETEMTÖRTÉNETI KÖZLEMÉNYEK, 12 (3-4). pp. 136-138. ISSN 2061-5132 (2021)

Hegyi Ádám Alex: Rektorok lelkészi szolgálatai: Református tanítók társadalmi megítélése a 18. században a Dél-Alföldön.
In: Papok a 18-20. századi lokális közösségekben. MTA-ELTE Lendület Historical Folkloristics Research Group, Budapest, pp. 111-121. (2021) ISBN 9788635099819

Hegyi Ádám Alex; Veres Tünde; Szabadi István; Tóth Levente (szerk.) (forráskiad.): A Békési Református Egyházmegye első jegyzőkönyve és annak mellékletei.
Tiszántúli Református Egyházkerület Levéltára, Debrecen. (2021) ISBN 9789638209313

Hoffmann Ildikó; Svindt Veronika; Bóna Judit: A nyelv és a beszéd sajátosságai neurodegeneratív kórképekben.
In: Tanulmányok a beszédtudomány alkalmazásainak köréből. ELTE Eötvös József Kiadó, Budapest, pp. 87-113. (2021) ISBN 9789634893592

Holczer Adrienn; Németh Viola Luca; Vékony Teodóra; Kocsis Krisztián; Király András; Kincses Zsigmond Tamás; Vécsei László; Klivényi Péter; Must Anita: The Effects of Bilateral Theta-burst Stimulation on Executive Functions and Affective Symptoms in Major Depressive Disorder.
NEUROSCIENCE, 461. pp. 130-139. ISSN 0306-4522 (2021)

Hussein Yusuf; Csíkos Csaba: How do secondary school students from the Kurdistan Region of Iraq understand the concept of function?
TEACHING MATHEMATICS AND COMPUTER SCIENCE, 19 (2). pp. 221-244. ISSN 1589-7389 (2021)

I

Imambayeva Gaysha E.; Akhmetova Aigul: Reading literacy in Kazakhstan and lifelong learning from the perspectives of different ages.
Crede Experto: Transport, Society, Education, Language, 2 (29). pp. 203-213. ISSN 2312-1327 (2021)

Ivaskó Lívia; Mezőlaki Regina: Humorértés különböző perspektívákból Sheldon Cooper és neurotipikus társai példáján.
In: A humor ösvényein. EKF Líceum Kiadó; Tinta Kiadó; Tinta, Eger, Budapest, pp. 101-110. (2021) ISBN 9789634962137

J

Jagodics Balázs; Kóródi Kitti; Szabó Éva: A Diák Kiégés Kérdőív szerkezetének vizsgálata magyar mintán.
MAGYAR PSZICHOLÓGIAI SZEMLE, 76 (1). pp. 1-22. ISSN 0025-0279 (2021)

Jagodics Balázs; Szabó Éva: Egyetemi hallgatók normáinak összefüggése a motivációval és az észlelt oktatói kiégéssel.
ISKOLAKULTÚRA: PEDAGÓGUSOK SZAKMAI-TUDOMÁNYOS FOLYÓIRATA, 31 (7-8). pp. 28-46. ISSN 1215-5233 (2021)

Jancsó András; Szabó Annamária; Nemes Márk; Metz-Ruszkai Szilvia Éva (szerk.): Ütközéspontok VII.: A Doktoranduszok Országos Szövetsége Filozófiatudományi Osztálya konferenciájának kötete.
JATE Press Szegedi Egyetemi Kiadó, Szeged. (2021) ISBN 9789633154670

Jámbori Szilvia; Bálint Ágnes: A szociálisprobléma-megoldás, nevelési stílus és reziliencia vizsgálata magyar és japán szülők körében.
MAGYAR PEDAGÓGIA, 121 (3). pp. 259-280. ISSN 0025-0260 (2021)

Józsa Gabriella; Karáné Miklós Noémi; Józsa Krisztián: Pedagógusok tapasztalatai a tanulók motiválásáról a Covid19 járvány idején.
GYERMEKNEVELÉS: ONLINE TUDOMÁNYOS FOLYÓIRAT, 9 (2). pp. 169-186. ISSN 2063-9945 (2021)

Józsa Krisztián; Pasztendorf Gabriella: Az olvasástanítás eredményessége az iskola kezdő szakaszában a Covid19 időszaka alatt : a pedagógusok és a szülők megítélése.
GYERMEKNEVELÉS: ONLINE TUDOMÁNYOS FOLYÓIRAT, 9 (2). pp. 131-144. ISSN 2063-9945 (2021)

K

Karimova Konul; Csapó Benő: Cognitive and Affective Components of Verbal Self-Concepts and Internal/External Frame of Reference Within the Multidimensional Verbal Domain.
SAGE OPEN, 11 (2). Azonosító: 215824402110186-Terjedelem: 13 p.. ISSN 2158-2440 (2021)

Karimova Konul; Csapó Benő: The Relationship Between Cognitive and Affective Dimensions of Reading Self-Concept With Reading Achievement in English and Russian.
JOURNAL OF ADVANCED ACADEMICS, 32 (3). pp. 324-353. ISSN 1932-202X (2021)

Kasik László; Gál Zita; Nagy Zoltán: Perfekcionista és nem perfekcionista serdülők szociálisprobléma-megoldásának és szorongásának jellemzői.
MAGYAR PEDAGÓGIA, 121 (2). pp. 189-208. ISSN 0025-0260 (2021)

Kasik László; Tóth Edit; Jámbori Szilvia; Gál Zita: Barátságfunkciók serdülőkorban – a McGill Friendship Questionnaire magyar változatának pszichometriai mutatói [Functions of friendship among adolescents – the psychometric properties of the Hungarian version of McGill Friendship Questionnaire].
MENTÁLHIGIÉNÉ ÉS PSZICHOSZOMATIKA, 22 (4). pp. 1-21. ISSN 1419-8126 (2021)

Kasza Péter; Bagi Zoltán Péter; Csapó Fanni; Csehy Zoltán; Csizmazia Luca; Czikráki Zsuzsannna (ford.) (forráskiad.): Buda oppugnata : források Buda és Pest 1540-42. évi ostromainak történetéhez.
Mohács 1526-2026. Rekonstrukció és emlékezet . Eötvös Loránd Research Network Research Center for Humanities, Budapest. (2021) ISBN 9789634162582

Katona Tünde: "... ob man sich ... Stammbücher zulegen müsse". Ein früher wegweisender Essay von Theodor Lebrecht Pitschel über Freundschaftsalben (1743).
In: Quelle und Deutung VI. Eötvös József Collegium, Budapest, pp. 131-150. (2021)

Katona Eszter: Calderón de la Barca en Hungría Desde Fines del Siglo XVIII Hasta la Actualidad.
Anuario calderoniano, 14. pp. 377-398. ISSN 1888-8046 (2021)

Katona Eszter: Előszó.
In: Börtön és száműzetés. JATE Press Szegedi Egyetemi Kiadó, Szeged, pp. 7-9. (2021) ISBN 9789633154786

Katona Eszter: „A színház az emlékezet művészete” – Juan Mayorga munkássága.
1749 : ONLINE VILÁGIRODALMI MAGAZIN. Terjedelem: 4. (2021)

Kende Ágnes; Messing Vera; Fejes József Balázs: Hátrányos helyzetű tanulók digitális oktatása a koronavírus okozta iskolabezárás idején.
ISKOLAKULTÚRA: PEDAGÓGUSOK SZAKMAI-TUDOMÁNYOS FOLYÓIRATA, 31 (2). pp. 76-97. ISSN 1215-5233 (2021)

Keno Abdi Kitesa: A Study of Sibu Oromo Environmental Ethic.
International Journal of Innovative Science and Research Technology, 6 (6). pp. 1204-1210. ISSN 2456-2165 (2021)

Kerpics Judit: Egzotikus vidékek Jósika Júlia Közlések a külföldről kötetében.
In: Az emlékező képzelőerő. Reciti Kiadó, Budapest, pp. 97-108. (2021) ISBN 9786156255198

Kiss Enikő; Rodrigues de Oliveira Olney: Az életminőség vizsgálata gyermek- és serdülőkorban.
GYERMEKORVOS TOVÁBBKÉPZÉS, 20 (3). pp. 117-120. ISSN 1589-0309 (2021)

Klinovszky Andrea; Papp-Zipernovszky Orsolya; Buzás Norbert: Building a House of Skills.
INTERNATIONAL JOURNAL OF ENVIRONMENTAL RESEARCH AND PUBLIC HEALTH, 18 (4). Terjedelem: 14-Azonosító: 1547. ISSN 1661-7827 (2021)

Komarudin Komarudin; Suherman Suherman; Anggraini Anita: Analysis of Mathematical Concept Understanding Capabilities: The Impact of Makerspae STEM Learning Approach Models and Student Learning Activities.
Journal of Innovation in Educational and Cultural Research, 2 (1). pp. 35-43. ISSN 2722-9688 (2021)

Korom Erzsébet; Nagy Lászlóné Antal Erzsébet (szerk.): Biológia.
Gondolkodtató természettudomány-tanítás . Mozaik Kiadó, Szeged. (2021) ISBN 9789636978440

Korom Erzsébet; Veres Gábor (szerk.): Komplex természettudomány : módszertani kézikönyv.
Gondolkodtató természettudomány-tanítás . Mozaik Kiadó, Szeged. (2021) ISBN 9789636978471

Kovács Katalin: Art, machine, animal : réflexions à propos de La Serinette de Chardin et de l’imitation artistique.
ACTA UNIVERSITATIS SZEGEDIENSIS DE ATTILA JOZSEF NOMINATAE ACTA ROMANICA, 32. pp. 149-160. ISSN 0567-8099 (2021)

Kovács Katalin: La valorisation de la nature morte dans les Salons de la Correspondance littéraire : La magie de Chardin et la critique d’art de Diderot.
In: Entente culturelle. L’Europe des correspondances littéraires. Centre International d'étude du XVIIIe Siècle, Ferney-Voltaire, pp. 73-85. (2021) ISBN 9782845591417

Kovács Krisztina: Démonok között: A gólyakalifa és a zsánerfilm (rémfilm, kísértetfilm, noir-elemek).
TISZATÁJ: IRODALMI MŰVÉSZETI ÉS TÁRSADALMI FOLYÓIRAT, 75 (7-8). pp. 119-136. ISSN 0133-1167 (2021)

Kovács Krisztina: Etnosztereotipikus stratégiák Hunyady Sándor bácskai témájú drámájában és prózáiban: (Feketeszárú cseresznye, Géza és Dusán).
In: Četvrt veka beogradske hungarologije - A belgrádi hungarológia negyedszázada. University of Belgrade, Faculty of Philology, Belgrade, pp. 397-415. (2021) ISBN 9788661536571

Kovács Krisztina: "Gyönyörűek a mozdulatlan képek!": Egy fénykép hátoldalára.
TISZATÁJONLINE, 2021. 11. 03.. Terjedelem: 6. (2021)

Kovács Krisztina: Hideghegyen lángoló lányok: Egy szubzsáner emelkedése.
TISZATÁJONLINE (2021. 07. 29.). (2021)

Kovács Krisztina: Szelíd jelenlét.
FORRÁS: IRODALOM-MŰVÉSZET-TUDOMÁNY, 53 (9). pp. 125-129. ISSN 0133-056X (2021)

Kovács Lajos; Betyár Gábor; Korom Erzsébet: An Integrated Database of Common Chemicals and Chemistry Demonstrations and Student Experiments Used in Hungary.
JOURNAL OF CHEMICAL EDUCATION, 98 (12). pp. 3813-3823. ISSN 0021-9584 (2021)

Kérchy Anna: Orshi Drozdik: Choreographie Einer Individuellen Mythologie.
In: Feministische Avantgarde. Kunst der 1970er Jahre aus der Sammlung Verbund, Wien. Prestel Verlag, München, pp. 54-57. (2021)

Kérchy Anna: The Acoustics of Nonsense in Lewis Carroll's Alice Tales.
In: Silence and Silencing in Children's Literature. Makadam förlag, Stockholm, pp. 86-102. (2021) ISBN 9789170613678

Kérchy Anna: Alice Beyond Wonderland: Transmedia, Hybridity, and Intersemiotic Play in Contemporary Adaptations of a Children’s Classic.
In: Mix & Match - Hibridismo e Transmedialidade. Edições Humus, Famalicao, pp. 13-37. (2021) ISBN 9789897556111

Kérchy Anna: Creative Strategies of Comics in Current Hungarian Picturebooks.
In: Zborník: Miscellany. Bibiana, Bratislava, pp. 157-162. (2021) ISBN 9788089154777

Kérchy Anna: Humor, horror, hiátus: A groteszk gyerektest mint szövegmotor Kócos Petitől Pacasrácig.
In: Medialitás és gyerekirodalom. Károli könyvek . Károli Gáspár Református Egyetem – L'Harmattan Kiadó, Budapest, pp. 63-76. (2021) ISBN 9789634143376

Kérchy Anna: Kreatívne stratégie komiksu v súčasných maďarských obrázkových knihách.
In: Zborník: Miscellany. Bibiana, Bratislava, pp. 41-47. (2021) ISBN 9788089154777

Kérchy Anna: Taktilis tekintet Margaret Atwood A szolgálólány meséje című regényében.
TISZATÁJ: IRODALMI MŰVÉSZETI ÉS TÁRSADALMI FOLYÓIRAT, 75 (2). pp. 68-76. ISSN 0133-1167 (2021)

Kérchy Anna: A madárnő mágiája: A szörnyetegség mint mutatvány Angela Carter Esték a cirkuszban című regényében.
In: Rémesen népszerű. Athenaeum Kiadó, Budapest, pp. 137-160. (2021) ISBN 9789635430017

Kósa Maja: Az episztemológiai nézetek kulturális meghatározottságának vizsgálata : (magyarországi és vajdasági magyar középiskolások).
KULTÚRA ÉS KÖZÖSSÉG, 12 (4). pp. 65-76. ISSN 0133-2597 (2021)

Kósa Maja; Kojanitz László: Történelem szakos hallgatók és középiskolai tanulók episztemológiai nézetei.
TÖRTÉNELEMTANÍTÁS: ONLINE TÖRTÉNELEMDIDAKTIKAI FOLYÓIRAT, 12 (1-2). ISSN 2061-6260 (2021)

Kőrössy Judit; Jagodics Balázs; Martos Tamás; Szabó Éva: Faktorok, magyarázatok a sikeres és sikertelen felsőoktatási tanulmányi teljesítmény hátterében: A pszichológiai tényezők szerepe a lemorzsolódásban.
MAGYAR PSZICHOLÓGIAI SZEMLE, 76 (1). pp. 127-156. ISSN 0025-0279 (2021)

L

Liao Hua-Fang; Józsa Krisztián; Wang Pei-Jung; Blasco Patricia M.; Morgan George A.: Understanding and supporting mastery motivation in everyday activities: A focus on early childhood intervention.
JOURNAL OF PSYCHOLOGICAL AND EDUCATIONAL RESEARCH, 29 (2). pp. 150-173. ISSN 2247-1537 (2021)

Látos Melinda; Lázár György ifj; Ondrik Zoltán; Szederkényi Edit; Hódi Zoltán; Horváth Zoltán; Csabai Márta: Positive Psychology Intervention to Improve Recovery after Renal Transplantation: A Randomized Controlled Trial.
JOURNAL OF CONTEMPORARY PSYCHOTHERAPHY, 52 (1). pp. 35-44. ISSN 0022-0116 (2021)

Látos Melinda; Lázár György ifj.; Csabai Márta: A Rövid Betegségpercepció Kérdőív magyar változatának megbízhatósági vizsgálata [The reliability and validity of the Hungarian version of the Brief Illness Perception Questionnaire].
ORVOSI HETILAP, 162 (6). pp. 212-218. ISSN 0030-6002 (2021)

Lénárt András: Hispánia görbe filmtükre: Luis García Berlanga.
FILMVILÁG, 64 (10). pp. 28-31. ISSN 0428-3872 (2021)

Lénárt András: Demokratikus átmenet és filmpolitika. Elméleti és gyakorlati megközelítések a spanyol eset kapcsán.
MEDITERRÁN VILÁG, 50. pp. 108-122. ISSN 1787-7350 (2021)

Lénárt András: Historia y cine a propósito de la Primavera de Praga y los países del Este.
In: Imágenes de las revoluciones de 1968. Lenoir Ediciones, Girona, pp. 61-82. (2021) ISBN 9788494976681

Lénárt András: Kiút a diktatúrából. A demokrácia felé tartó Spanyolország a nemzetközi erőtérben (1975 – 1982).
AETAS: TÖRTÉNETTUDOMÁNYI FOLYÓIRAT, 36 (2). pp. 68-78. ISSN 0237-7934 (2021)

Lénárt András: La conquista del público hispanohablante. Las versiones en español rodadas en Hollywood en los años 1930.
In: Mucho más que cine: historia, literatura y arte en el cine en español y en portugués. Editorial Dykinson, Madrid, pp. 59-72. (2021) ISBN 9788413778150

Lénárt András: A semlegesség árnyalatai – Spanyolország a második világháborúban.
In: Európa 1944-1945. Hungarian Academy of Sciences, Budapest, pp. 240-256. (2021) ISBN 9789635089581

M

Mariman An; Vermeir Peter; Csabai Márta; Látos Melinda; Weiland Anne: Perceptions and Attitudes of Health Care Givers and Patients on Medically Unexplained Symptoms: A Narrative Review with a Focus on Cultural Diversity and Migrants.
MEDICAL AND CLINICAL RESEARCH, 6 (4). pp. 482-486. ISSN 2577-8005 (2021)

Martos Tamás; Fényszárosi Éva; Filep Orsolya: Aspirációs Index (Aspiration Index, AI).
In: Kérdőíves módszerek a klinikai és egészségpszichológiai kutatásban és gyakorlatban. Medicina Könyvkiadó Zrt., Budapest, pp. 61-66. (2021)

Martos Tamás; Sallay Viola; Rafael Beatrix; Konkoly Thege Barna: Preferred ways of giving birth in non-pregnant and pregnant nulliparous women: the role of control beliefs.
JOURNAL OF PSYCHOSOMATIC OBSTETRICS & GYNECOLOGY, 42 (3). pp. 201-112. ISSN 0167-482X (2021)

Mehdizadkhani Milad: Khoshsaligheh, Masood, Ameri, Saeed and Nowruzy, Abdullah (2018) : Audiovisual Translation: Concepts and Terms.
JOURNAL OF SPECIALISED TRANSLATION: JOSTRANS, 35. pp. 238-240. ISSN 1740-357X (2021)

Mezei Tímea; Fejes József Balázs: A tanulási motivációról alkotott tanári nézetek feltárásának megközelítései – szakirodalmi áttekintés.
MAGYAR PEDAGÓGIA, 121 (4). pp. 361-394. ISSN 0025-0260 (2021)

Molnár Gyöngyvér; Hódi Ágnes; Ökördi Réka; Mokri Dóra: A koronavírus-járvány okozta rendkívüli oktatási helyzet hatása 2-8. évfolyamos diákok tudás- és képességszintjére az olvasás-szövegértés, a matematika és a természettudományok területén.
ISKOLAKULTÚRA: PEDAGÓGUSOK SZAKMAI-TUDOMÁNYOS FOLYÓIRATA, 31 (2). pp. 3-22. ISSN 1215-5233 (2021)

Molnár Gyöngyvér: Az IKT szerepe a felsőoktatás megújításában [Role of ICT in renewing higher education].
MAGYAR TUDOMÁNY, 182 (11). pp. 1488-1501. ISSN 0025-0325 (2021)

Molnár Gyöngyvér: Challenges and developments in technology-based assessment: possibilities in science education.
EUROPHYSICS NEWS, 52 (2). pp. 16-19. ISSN 0531-7479 (2021)

Molnár Gyöngyvér; Hódi Ágnes; D. Molnár Éva; Nagy Zoltán; Csapó Benő: Assessment of first-year university students: facilitating an effective transition into higher education.
In: Új kutatások a neveléstudományokban 2020. Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Tudományos Bizottság; Debreceni Egyetem BTK Nevelés- és Művelődéstudományi Intézete, Debrecen, pp. 11-26. (2021)

Molnár Gyöngyvér; Pásztor Attila; Kiss Renáta Mária; Csapó Benő: Az eDia online diagnosztikus értékelő rendszer: a személyre szóló fejlesztés alapvető eszköze.
ÚJ PEDAGÓGIAI SZEMLE, 71 (9-10). pp. 42-53. ISSN 1215-1807 (2021)

Molnár Gyöngyvér; Tóth Edit (szerk.): A neveléstudomány válaszai a jövő kihívásaira : XXI. Országos Neveléstudományi Konferencia Szeged, 2021. november 18-20. : program, előadás-összefoglalók.
Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Tudományos Bizottság; SZTE BTK Neveléstudományi Intézet, Szeged. (2021) ISBN 9789633068335

Monok István: Lakatos István olvasmányai: a vágyott eruditio a székelyföldi katolikus papok számára a 18. század első felében.
In: Arte et ingenio: Tanulmányok Kovács András hetvenötödik születésnapjára. Transylvanian Museum Society; ELKH Bölcsészettudományi Kutatóközpont Történettudományi Intézet, Kolozsvár, Budapest, pp. 493-507. (2021) ISBN 9786067391978

Monok István (szerk.): Intézményi- és magángyűjtemények 1609–1750: Könyvjegyzékek bibliográfiája.
MTA Könyvtár és Információs Központ, Budapest. (2021) ISBN 9789637451676

Monok István: L’Expansion ottoman vue de la région rhénane.
In: L’orient inattendu : Du Rhin à l’Indus. BNU Strasbourg, Strasbourg, pp. 59-71. (2021) ISBN 9782859230876

Monok István: A francia könyv arányának változása a magyar arisztokrácia könyvtáraiban a 18. században.
In: Album Amicorum: Tanulmányok Sipos Gábor születésének hetvenedik évfordulójára. Transylvanian Museum Society, Kolozsvár, pp. 467-474. (2021) ISBN 9786067391916

Mujib Mujib; Sukestiyarno Y.L.; Suyetno Hardi; Junaedi Iwan; Suherman Suherman: Trade A Problem Based Edutainment: The Effect Of Numerical Ability In Indonesia Students'.
International Journal of Arts Humanities and Social Sciences studies, 6 (4). pp. 25-29. ISSN 2582-1601 (2021)

Mátyás Dénes; Gyarmati László; Pannonhalminé Csóka Ildikó: The University of Szeged and the Impacts of the COVID-19 Pandemic.
In: Managing Sustainable Universities During COVID-19 Pandemic. UNDIP Press, Semarang, pp. 35-41. (2021) ISBN 9789790977907

Máté-Tóth András: Mystagogie an der Türschwelle zwischen West und Ost.
In: Pastoraltheologie in Mitteleuropa. Matthias-Grünewald-Verlag, Ostfildern, pp. 67-78. (2021) ISBN 9783786732600

Máté-Tóth András: Priesterdimensionen : Beobachtungen und Fragen aus Ungarn.
In: Priesterliche Identität? : Erwartungen im Widerstreit. Aschendorff Verlag, Münster, pp. 161-176. (2021) ISBN 9783402248584

Máté-Tóth András: Radikális Eucharisztia, radikális reveláció.
In: Hit és gondolkodás. L'Harmattan, Budapest, pp. 401-415. (2021) ISBN 9789634147138

Máté-Tóth András; Turai Gabriella: Charisma: Post-Weberian approaches.
In: La sociologia sovranazionale di Roberto Cipriani. Franco Angeli Edizioni, Roma, pp. 103-112. (2021) ISBN 9788835108955

Máté-Tóth András: Pray and Vaccinate: Worship and Pastoral Care in Times of Pandemic in Hungary.
OCCASIONAL PAPERS ON RELIGION IN EASTERN EUROPE, 41 (1). pp. 155-161. ISSN 0731-5465 (2021)

N

N. Kollár Katalin; Szabó Éva: Az iskolapszichológia és a pszichológiaoktatás szerepe.
ALKALMAZOTT PSZICHOLÓGIA, 21 (3). pp. 75-97. ISSN 1419-872X (2021)

Nagy Anett: Beauty and physics — Physics projects based on modern aesthetic and medical treatments.
JOURNAL OF PHYSICS-CONFERENCE SERIES, 1929. ISSN 1742-6588 (2021)

Nagy Lászlóné Antal Erzsébet; Bónus Lilla; Korom Erzsébet: A természettudományos gondolkodásról a biológiatanítás tükrében.
In: Biológia. Mozaik Kiadó, Szeged, pp. 7-22. (2021) ISBN 9789636978440

Nagy Lászlóné Antal Erzsébet; Fazekas Evelin Anikó; Korom Erzsébet: A kutatási készségek fejlesztése problémaalapú tanulással.
In: Biológia. Mozaik Kiadó, Szeged, pp. 145-160. (2021) ISBN 9789636978440

Nagy Lászlóné Antal Erzsébet; Kissné Gera Ágnes; Répás Lászlóné; Korom Erzsébet: Az analógiás gondolkodás fejlesztése szóanalógiákkal.
In: Biológia. Mozaik Kiadó, Szeged, pp. 23-40. (2021) ISBN 9789636978440

Nagy Lászlóné Antal Erzsébet; Répás Lászlóné; Kissné Gera Ágnes; Juhász Ferenc; Bónus Lilla; Korom Erzsébet: A kutatási készségek fejlesztése kutatásalapú tanulással.
In: Biológia. Mozaik Kiadó, Szeged, pp. 113-144. (2021) ISBN 9789636978440

Nagy Lászlóné Antal Erzsébet; Stér Evelin; Szivós Ádám: A kritikai gondolkodás fejlesztése a disputa módszerével.
In: Biológia. Mozaik Kiadó, Szeged, pp. 41-74. (2021) ISBN 9789636978440

Nguyen Thuy Lan Anh; Habók Anita: Digital Literacy of EFL Students: An Empirical Study in Vietnamese Universities.
LIBRI, 71. Terjedelem: 14-Azonosító: 000010151520200165. ISSN 0024-2667 (2021)

Nguyen Thuy Lan Anh; Habók Anita: A study on Vietnamese undergraduates’ level of digital skills and the frequency of using digital tools in the EFL context.
In: International Conference on Computer Systems and Technologies '21. Association for Computing Machinery, pp. 171-175. (2021) ISBN 9781450389822

Nguyen Van Son; Habók Anita: Designing and validating the learner autonomy perception questionnaire.
HELIYON, 7 (4). Terjedelem: 11-Azonosító: v. ISSN 2405-8440 (2021)

Nguyen Van Son; Habók Anita: Students' Beliefs about Teachers' Roles in Vietnamese Classrooms.
ELECTRONIC JOURNAL OF FOREIGN LANGUAGE TEACHING, 18 (1). pp. 38-59. ISSN 0219-9874 (2021)

Nguyen Van Son; Habók Anita: Vietnamese non-English-major students’ motivation to learn English: from activity theory perspective.
HELIYON, 7 (4). Terjedelem: 11-Azonosító: e06819. ISSN 2405-8440 (2021)

Nuutila Katariina; Tapola Anna; Tuominen Heta; Molnár Gyöngyvér; Niemivirta Markku: Mutual relationships between the levels of and changes in interest, self-efficacy, and perceived difficulty during task engagement.
LEARNING AND INDIVIDUAL DIFFERENCES: JOURNAL OF PSYCHOLOGY AND EDUCATION, 92. ISSN 1041-6080 (2021)

O

Oo Tun Zaw; Habók Anita: Reflective Teaching Practices for Reading Comprehension in English Language Teaching: A Literature Review.
INTERNATIONAL JOURNAL OF LITERACIES, 28 (2). pp. 53-70. ISSN 2327-0136 (2021)

Oo Tun Zaw; Magyar Andrea; Habók Anita: Effectiveness of the reflection-based reciprocal teaching approach for reading comprehension achievement in upper secondary school in Myanmar.
ASIA PACIFIC EDUCATION REVIEW, 22. pp. 675-698. ISSN 1598-1037 (2021)

P

Papp Melinda: A hatékony történetmondás sajátosságai.
In: Média, közösség, történet : Konferencia tanulmánykötete. JGYF Kiadó; JGYTF Kiadó, Szeged, pp. 89-104. (2021) ISBN 9786155946479

Papp-Zipernovszky Orsolya; Csabai Márta; Schulz Peter J.; Varga János Tamás: Does Health Literacy Reinforce Disease Knowledge Gain? A Prospective Observational Study of Hungarian COPD Patients.
JOURNAL OF CLINICAL MEDICINE, 10 (17). ISSN 2077-0383 (2021)

Papp-Zipernovszky Orsolya; Horváth Mária Dóra; Schulz Peter J.; Csabai Márta: Generation Gaps in Digital Health Literacy and Their Impact on Health Information Seeking Behavior and Health Empowerment in Hungary.
FRONTIERS IN PUBLIC HEALTH, 9. Azonosító: 635943-Terjedelem: 12 p.. ISSN 2296-2565 (2021)

Pukánszky Judit; Szabó Csanád; Lantos Katalin: Időskorúak mentális egészségét befolyásoló tényezők.
EGÉSZSÉGFEJLESZTÉS, 62 (2). pp. 3-12. ISSN 1786-2434 (2021)

Pál József: „Az észnek kurta szárnya”. A Commedia ráción túli jelentésrétegeiről.
KULTÚRATUDOMÁNYI SZEMLE, 3 (2). pp. 13-40. ISSN 2676-9158 (2021)

Pál József: Bene ascolta chi la nota : saggi consigli da tenere a mente nella Commedia.
LETTERATURA ITALIANA ANTICA, 22. pp. 135-149. ISSN 1724-0492 (2021)

Pál József: Carlo Michelstaedter: tra Austria e Italia.
RIVISTA DI LETTERATURE MODERNE E COMPARATE, 74 (4). pp. 417-434. ISSN 0391-2108 (2021)

Pál József: Dante nell’Ungheria del 1921: politica e religione.
In: Quella terra che 'l Danubio riga. Aracne Editrice, Roma, pp. 205-228. (2021) ISBN 9791259943880

Pál József: Hongrie.
RLC: REVUE DE LITTERATURE COMPAREE, 95 (4). pp. 466-469. ISSN 0035-1466 (2021)

Pál József: “The Most Secret Chamber of the Heart” (Secretissima camera de lo cuore): Poetry and Theology in the State-changing Cantos of the Commedia.
MAGYAR FILOZÓFIAI SZEMLE, 65 (2). pp. 39-61. ISSN 0025-0090 (2021)

Pál József: Parlando cose che ’l tacere è bello.
In: Citar Dante. ETPbooks, Athén, pp. 60-61. (2021) ISBN 9786185329549

Pál József: Prohászka Ottokár Dante-tanulmányai.
ORSZÁGÚT : MŰVÉSZET TUDOMÁNY KÖZÉLET, 2 (19). pp. 28-30. ISSN 2677-0148 (2021)

Pál József: Vizuális interpretációk = Visual interpretations = Interpretazioni visuali.
In: Dante Univerzuma = Dante's Universe = L'Universo di Dante. Magyar Alkotóművészek Országos Egyesülete, Budapest, pp. 4-6. (2021) ISBN 9786155630170

Pál József: A jelenlévő költő. Dante modernségéről.
HELIKON (KOLOZSVÁR), 32 (18). pp. 7-9. ISSN 1220-6288 (2021)

Pál József: "A szívem legrejtettebb zuga" (Secretissima camera de lo cuore). Költészet és teológia a Commedia állapotváltoztató énekeiben.
In: A Szent István Tudományos Akadémia 2020. A Szent István Tudományos Akadémia Kiadványai . Szent István Társulat, Budapest, pp. 21-42. (2021) ISBN 9789632779713

Q

Quemeneur Tramor; Ferwagner Péter Ákos (ford.): Parancsmegtagadók az algériai háborúban (1954–1962): engedély nélküli távolmaradás, dezertálás, engedetlenség.
A NEMZETKÖZI MUNKÁSMOZGALOM TÖRTÉNETÉBŐL (ÉVKÖNYV), 47. pp. 33-46. ISSN 0133-476X (2021)

R

Rafael Beatrix; Mányai Adrienn; Magyar Kornélia: Multidimenzionális Egészségkontroll Kérdőív C formája [Form C of the Multidimensional Health Locus of Control Scale, MHLC-C].
In: Kérdőíves módszerek a klinikai és egészségpszichológiai kutatásban és gyakorlatban I. Medicina Könyvkiadó Zrt., Budapest, pp. 358-362. (2021) ISBN 9789632267890

Rausch Attila; Pásztor Attila: Mobil eszközök az óvodában: A digitális technológiával támogatott értékelés és fejlesztés lehetőségei.
NEVELÉSTUDOMÁNY: OKTATÁS KUTATÁS INNOVÁCIÓ, 9 (2). pp. 5-17. ISSN 2063-9546 (2021)

Rekeczki Kinga; Filyó Dávid; Berta Adrián; Bartyik Tamás; Wolf Mária; Tóth Mária; Sheishah Diaa Elsayed Hamed Abdallah Hamed; Sipos György: A dombói vár tégláinak kormeghatározása termolumineszcens módszerrel.
ARCHEOMETRIAI MŰHELY, 18 (2). pp. 157-174. ISSN 1786-271X (2021)

Rodrigues de Oliveira Olney; Kiss Enikő: The application of salutogenesis to teaching and learning – A systematic review.
DEVELOPMENTS IN HEALTH SCIENCES, 4 (3). pp. 58-68. ISSN 2630-9378 (2021)

S

Sadouki Fatiha: The Effect of the Second Language on Metalinguistic Awareness in Third Language Vocabulary Learning.
ROMANIAN JOURNAL OF ENGLISH STUDIES, 18 (1). pp. 98-109. ISSN 1584-3734 (2021)

Sallay Viola; Klinovszky Andrea; Csuka Sára Imola; Buzás Norbert; Papp-Zipernovszky Orsolya: Striving for autonomy in everyday diabetes self-management—qualitative exploration via grounded theory approach.
BMJ OPEN, 11 (12). Terjedelem: 11 p.-Azonosító: e058885. ISSN 2044-6055 (2021)

Sallay Viola; Simon-Zámbori Petra; Martos Tamás: A szülői reziliencia mintázatai átlagos és átlagostól eltérő fejlődésű gyermeket nevelő anyák esetében.
ALKALMAZOTT PSZICHOLÓGIA, 21 (4). pp. 53-73. ISSN 1419-872X (2021)

Salle, La Tamika P.; Rocha-Neves Jesslynn; Jimerson Shane; Sano, Di Sergio; Martinsone Baiba; Albertova Silvia Majercakova; Gajdošová Eva; Baye Ariane; Deltour Caroline; Martinelli Victor; Raykov Milosh; Hatzichristou Chryse; Palikara Olympia; Szabó Éva; Arlauskaite Zydre: A multinational study exploring adolescent perception of school climate and mental health.
School Psychology, 36 (3). pp. 155-166. ISSN 2578-4218 (2021)

Sebestyén Edmond: A literature review on the affective factors that influence data-driven decision-making.
HUNGARIAN EDUCATIONAL RESEARCH JOURNAL (HERJ), 11 (1). pp. 23-30. ISSN 2062-9605 (2021)

Sebők Ferenc (szerk.): Anjou-kori oklevéltár : XLIV. 1360.
DOCUMENTA RES HUNGARICAS TEMPORE REGUM ANDEGAVENSIUM ILLUSTRANTIA 1301–1387, 44 . Szegedi Középkorász Műhely, Szeged. (2021) ISBN 9786156194015

Simon József: Az elme teljessége: Esettanulmány egy erdélyi kartezianizmus-vitáról (1685).
KELLÉK, 65. pp. 89-105. ISSN 1453-7400 (2021)

Simon József: The Complete Mind: A Hungarian Debate on the Nature of the Body-Mind Union from 1685.
KÜLÖNBSÉG, 21 (1). pp. 145-170. ISSN 1785-7821 (2021)

Simon Tamás; Csábi Eszter: Professzionális online pókerjátékosok teljesítményét befolyásoló kognitív tényezők.
IMPULZUS – SZEGEDI PSZICHOLÓGIAI TANULMÁNYOK, 8 (1). Terjedelem: 22 p-Azonosító: 2079. ISSN 2064-9258 (2021)

Sipőcz Katalin: Az IDŐ FŐZÉS metafora a manysi nyelvben.
FOLIA URALICA DEBRECENIENSIA, 28. pp. 333-339. ISSN 0239-1953 (2021)

Sipőcz Katalin: The event of “giving” and “getting” in Siberian Uralic languages.
In: Uralic studies, languages, and researchers. University of Szeged, Department of Altaic Studies; University of Szeged, Department of Finno-Ugrian Philology, Szeged, pp. 99-118. (2021) ISBN 9789633068038

Soeharto Soeharto: Development of A Diagnostic Assessment Test to Evaluate Science Misconceptions in Terms of School Grades: A Rasch Measurement Approach.
JOURNAL OF TURKISH SCIENCE EDUCATION, 18 (3). pp. 351-370. ISSN 1304-6020 (2021)

Soeharto Soeharto; Csapó Benő: Building a House From Lego Blocks: Using Cross Cultural Validation to Develop the Constructed Motivation Questionnaire (CMQS) in Science.
PEDAGOGIKA / PEDAGOGY STUDIES, 142 (2). pp. 218-241. ISSN 1392-0340 (2021)

Soeharto Soeharto; Csapó Benő: Evaluating item difficulty patterns for assessing student misconceptions in science across physics, chemistry, and biology concepts.
HELIYON, 7 (11). ISSN 2405-8440 (2021)

Stőhr Lóránt András; Török Ervin: Bevezető a Kortárs dokumentumfilm Kelet-Közép-Európában című tematikus számhoz.
APERTÚRA, 17 (1). ISSN 1787-7245 (2021)

Suhartono Suhartono; Suherman Suherman; Pitersina. Christina Lumamuly; Novita Loma Sahertian; Lourine Since Joseph; Rukhama Aralaha; Yowelna Tarumasely; Suheri Suheri: A Theoretical Study: The Flipped Classroom Model As An Effective And Meaningful Learning Model In Multiple Era.
PSYCHOLOGY, 58 (1). pp. 4811-4820. ISSN 0033-3077 (2021)

Suherman Suherman; Komarudin Komarudin; Supriadi Nanang: Mathematical creative thinking ability in online learning during the Covid-19 Pandemic: A systematic review.
Online Learning in Educational Research, 1 (2). pp. 75-80. ISSN 2798-2351 (2021)

Suherman Suherman; Lakatos Kristóf; Rakhmawati Muhammad Rosida; Khoiriyah Binti; Komarudin Komarudin: Course Review Horay-Based Bamboo Dancing in 21st Century Learning: How Can We Assess Students' Mathematical Creative Thinking?
AKSIOMA: Jurnal Program Studi Pendidikan Matematika, 12 (1). pp. 45-57. ISSN 2089-8703 (2021)

Suherman Suherman; Rahmadani Nanda Ayu; Vidákovich Tibor; Mujib Mujib; Fitria Nike; Sari Putri Nur Islam; Rofi’uddin Addarojat Muhammad; Priadi Maskur: SQ3R method assisted by ethnomathematics-oriented student worksheet: The impact of mathematical concepts understanding.
JOURNAL OF PHYSICS-CONFERENCE SERIES, 1796 (1). Terjedelem: 9-Azonosító: 012059. ISSN 1742-6588 (2021)

Suherman Suherman; Vidákovich Tibor; Komarudin Komarudin: STEM-E: Fostering mathematical creative thinking ability in the 21st Century.
JOURNAL OF PHYSICS-CONFERENCE SERIES, 1882 (1). Terjedelem: 11-Azonosító: 012164. ISSN 1742-6588 (2021)

Suherman Suherman; Zaman Adib Mustofa; Farida Farida: Fostering of Mathematical Critical Thinking Ability Using ARCS Model and Students’ Motivation.
JTAM (Jurnal Teori dan Aplikasi Matematika), 5 (1). pp. 134-143. ISSN 2597-7512 (2021)

Szabó Csanád; Pukánszky Judit; Kemény Lajos: A koronavírus járványhelyzetre adott érzelmi reakciók és lelki megküzdési stratégiák a nehézségekkel magyar felnőttek körében.
EGÉSZSÉGTUDOMÁNY, 65 (1). pp. 38-49. ISSN 0013-2268 (2021)

Szabó Éva: A hiperbola és a litotész funkciói magyar nyelvű egyetemisták diskurzuskiegészítéses tesztjeinek eredményeiben : 2. rész. A hiperbola és a litotész funkciói a teszteredmények alapján.
MAGYAR NYELV, 117 (4). pp. 431-445. ISSN 0025-0228 (2021)

Szalisznyó Lilla: Textológiai és filológiai megfontolások Jókai Mór regényadaptációinak (újra)értelmezése kapcsán – Az arany ember példája.
IRODALOMTÖRTÉNETI KÖZLEMÉNYEK, 125 (6). pp. 742-773. ISSN 0021-1486 (2021)

Szatmári Angelika; Helembai Kornélia; Zádori János; Dudás Ilona Éva; Fejes Zsuzsanna; Drótos Gergely; Rafael Beatrix: Adaptive coping strategies in male infertility, paramedical counselling as a way of support.
JOURNAL OF REPRODUCTIVE AND INFANT PSYCHOLOGY, 39 (5). pp. 457-474. ISSN 0264-6838 (2021)

Szeverényi Sándor: Az igeidőről etnoszintaktikai szempontból – a perfektív aorisztosz és a múlt idő.
FOLIA URALICA DEBRECENIENSIA, 28. pp. 369-380. ISSN 0239-1953 (2021)

Szeverényi Sándor: Tense in Nganasan narratives.
Finnisch-ugrische Mitteilungen, 45 (1). pp. 111-135. ISSN 0341-7816 (2021)

Szeverényi Sándor; Bíró Bernadett; Sipőcz Katalin: Ethnosyntax in Siberian Uralic languages.
In: Uralic studies, languages, and researchers. University of Szeged, Department of Altaic Studies; University of Szeged, Department of Finno-Ugrian Philology, Szeged, pp. 275-287. (2021) ISBN 9789633068038

Szeverényi Sándor; Wagner-Nagy Beáta: Verbs of speaking in Nganasan : A corpus-based approach.
Finnisch-ugrische Mitteilungen, 45 (1). pp. 137-162. ISSN 0341-7816 (2021)

Szeverényi Sándor: Szamojédok ma: túlélés a 21. században.
FINNUGOR VILÁG, 26 (1). pp. 10-21. ISSN 1416-776X (2021)

Szilágyi Zsófia: Pályakezdés a pálya közepén? : Móricz A kis vereshajú című regénye a Szinházi Életben.
In: Pályakezdés, karrierút, irodalomtörténet : Tanulmányok. PTE BTK Magyar Nyelv- és Irodalomtudományi Intézet Klasszikus Irodalomtörténeti és Összehasonlító Irodalomtudományi Tanszék, Pécs, pp. 187-203. (2021) ISBN 9789634297833; 9789634297840

Szilágyi Zsófia: Sándor vagy István: mit kell javítania a szerkesztőnek?
PANNONHALMI SZEMLE, 29 (3). pp. 73-83. ISSN 1216-9188 (2021)

Szombathelyiné Nyitrai Ágnes Anikó; Korintus Mihályné; Hajduné Holló Katalin; Józsa Krisztián; Rózsa Sándor; Kereki Judit: A gyermekfejlődési kérdőív alkalmazása a bölcsődében és az óvodában.
Családbarát Magyarország Központ, Budapest. (2021) ISBN 9786155944536

Szántai Levente; Szabó Éva: A labdarúgó specifikus felelősségérzet vizsgálata első- és másodosztályú utánpótláskorú sportolóknál.
MAGYAR SPORTTUDOMÁNYI SZEMLE, 22 (6). pp. 24-33. ISSN 1586-5428 (2021)

Szántó Anita Piroska; Nagy Lászlóné Antal Erzsébet; Korom Erzsébet: A valószínűségi gondolkodás fejlesztése a biológiában.
In: Biológia. Mozaik Kiadó, Szeged, pp. 75-112. (2021) ISBN 9789636978440

Szécsényi Tibor; Szécsényi Krisztina: Határozottsági és LAK-egyeztetés főnévi igeneves szerkezetekben.
In: Általános Nyelvészeti Tanulmányok XXXIII. Akadémiai Kiadó, Budapest, pp. 175-206. (2021) ISBN 9789634547549

Szél Erzsébet: Mentalizáció a gyászmunkában.
IMÁGÓ BUDAPEST: PSZICHOANALÍZIS TÁRSADALOM KULTÚRA, 10 (2). pp. 32-45. ISSN 2062-5383 (2021)

Szél Erzsébet; Szabó Éva: A serdülőkori mentalizáció vizsgálata : A reflektív funkció kérdőív magyar változatának (RFQ-H) pszichometriai jellemzői.
ALKALMAZOTT PSZICHOLÓGIA, 20 (3). pp. 55-76. ISSN 1419-872X (2021)

Szűcs Norbert; Fejes József Balázs: Csodafegyver vagy pótcselekvés?: A tanodamozgalom története és legitimációs kérdései.
ISKOLAKULTÚRA: PEDAGÓGUSOK SZAKMAI-TUDOMÁNYOS FOLYÓIRATA, 31 (1). pp. 45-67. ISSN 1215-5233 (2021)

Sághy Miklós: "Békésebb, boldogabb képet festeni se lehet" : Örkény István Tóték című regényének megfilmesítéséről.
In: Irodalom, tanítás : Esszék, tanulmányok. Savaria University Press, Szombathely, pp. 249-271. (2021)

Sághy Miklós: "Elmondom, tehát vagyok" : Margaret Atwood A szolgálólány meséje című köttéről és annak sorozatadaptációjáról.
TISZATÁJ: IRODALMI MŰVÉSZETI ÉS TÁRSADALMI FOLYÓIRAT, 75 (2). pp. 55-67. ISSN 0133-1167 (2021)

Sándor Klára: Alma – and the Rest.
In: Altaic and Chagatay Lectures: Studies in Honour of Éva Kincses-Nagy. University of Szeged, Department of Altaic Studies, Szeged, pp. 339-351. (2021) ISBN 9789633067932

Sándor Klára: A török‒magyar nyelvi kapcsolatok újraértelmezésének lehetőségei.
In: Párhuzamos történetek – Parallel stories: Interdiszciplináris őstörténeti konferencia a PPKE Régészettudományi Intézetének szervezésében Budapest, 2020. november 11–13. PPKE BTK Régészettudományi Intézet, Budapest, pp. 77-101. (2021) ISBN 9786156388056

Sóki Zoltán; Hallgató Emese; Volosin Márta; Kóródi Kitti; Jagodics Balázs: A társas normák változása a COVID-19 járvány egyes szakaszaiban.
ALKALMAZOTT PSZICHOLÓGIA, 21 (2). pp. 53-77. ISSN 1419-872X (2021)

T

Thi Nang Kham; Nikolov Marianne: Feedback Treatments, Writing Tasks, and Accuracy Measures : A Critical Review of Research on Written Corrective Feedback.
TESL-EJ: TEACHING ENGLISH AS A SECOND OR FOREIGN LANGUAGE, 25 (3). pp. 1-25. ISSN 1072-4303 (2021)

Togabayeva Guldana: Finite verb forms in a 17th century Turkic written historical text: Qādir ʿAli beg’s ‘Compendium of Chronicles’.
In: Altaic and Chagatay Lectures. Szegedi Tudományegyetem, Bölcsészet- és Társadalomtudományi Kar, Altajisztikai Tanszék, Szeged, pp. 401-415. (2021) ISBN 9789633067932

Tormáné Kiss Bernadett; Asztalos Andrea; Józsa Krisztián: Motiválás az ének-zene órán: a gamifikáció (játékosítás) alkalmazási lehetőségei.
PEDAGÓGUSKÉPZÉS: PEDAGÓGUSKÉPZŐK ÉS -TOVÁBBKÉPZŐK FOLYÓIRATA, 20(48) (3). pp. 75-91. ISSN 0133-2570 (2021)

Tóth Alisa; Kárpáti Andrea; Molnár Gyöngyvér: Színpercepció és színértelmezés 7–13 éves korban: képességszerkezet és a fejlődést befolyásoló tényezők.
MAGYAR PEDAGÓGIA, 121 (4). pp. 311-342. ISSN 0025-0260 (2021)

Tóth Péter: Migráció és mimetizmus.
In: Ütközéspontok VII. JATE Press Szegedi Egyetemi Kiadó, Szeged, pp. 207-215. (2021) ISBN 9789633154670

Tóth Alisa; Molnár Gyöngyvér; Kárpáti Andrea: Learning about Colour – the Legacy of the Bauhaus Masters.
INTERNATIONAL JOURNAL OF ART & DESIGN EDUCATION, 40 (1). pp. 108-125. ISSN 1476-8062 (2021)

Tóthné Jancsó Katalin: Aranycseppek Latin-Amerikában: egy sokszínű kontinens születése.
SZTEPress, Szeged. (2021) ISBN 9789633068069; 9789633068007

Tóthné Jancsó Katalin: Az inkák és yaguák földjén. Írások Peruról.
Americana E-Books, Szeged. (2021) ISBN 9786155423727

Tóthné Jancsó Katalin: Por las rutas de América : Tibor Sekelj en el Diario de Costa Rica.
Revista de historia, 2021 (83). pp. 81-109. ISSN 1012-9790 (2021)

Török Ervin: A személyesség invenciói a magyar dokumentumfilmben.
APERTÚRA, 17 (1). ISSN 1787-7245 (2021)

V

Varga Sándor: Acknowledgements.
In: Dance, Age and Politics. Proceedings of the 30th Symposium of the ICTM Study Group on Ethnochoreology. University of Szeged, Faculty of Arts, Department of Ethnography and Cultural Anthropologyy; BTK Zenetudományi Intézet; Hungarian Association for Ethnochoreology, Szeged, Budapest, p. 11. (2021) ISBN 9786155167348

Varga Sándor: Geographical Distribution of the Traditional Dance Culture in Mezőség.
In: Hungarian Studies Yearbook 2021. Babes-Bolyai University, Faculty of Letters, Kolozsvár, pp. 163-182. (2021)

Varga Sándor: Greeting words.
In: Dance, Age and Politics. Proceedings of the 30th Symposium of the ICTM Study Group on Ethnochoreology. University of Szeged, Faculty of Arts, Department of Ethnography and Cultural Anthropologyy; BTK Zenetudományi Intézet; Hungarian Association for Ethnochoreology, Szeged, Budapest, pp. 15-16. (2021) ISBN 9786155167348

Veres Gábor: Természettudományos nevelés – tartalom és módszer.
In: Komplex természettudomány. Mozaik Kiadó, Szeged, pp. 7-30. (2021) ISBN 9789636978471

Veres Gábor: Élelmiszerek és táplálkozás.
In: Komplex természettudomány. Mozaik Kiadó, Szeged, pp. 31-108. (2021) ISBN 9789636978471

Vermeir Peter; Mariman An; Lucza Lilla; Sallay Viola; Weiland Anne; Stegers-Jager Karen M.; Vogelaers Dirk: Epidemiology and organisation of care in medically unexplained symptoms: A systematic review with a focus on cultural diversity and migrants.
INTERNATIONAL JOURNAL OF CLINICAL PRACTICE, 75 (12). Terjedelem: 8-Azonosító: e14855. ISSN 1368-5031 (2021)

Vincze Veronika; Szatlóczki Gréta; Tóth László; Gosztolya Gábor; Pákáski Magdolna; Hoffmann Ildikó; Kálmán János: Telltale silence: temporal speech parameters discriminate between prodromal dementia and mild Alzheimer's disease.
CLINICAL LINGUISTICS & PHONETICS, 35 (8). pp. 727-742. ISSN 0269-9206 (2021)

Vo Van De; Csapó Benő: Exploring students’ science motivation across grade levels and the role of inductive reasoning in science motivation.
EUROPEAN JOURNAL OF PSYCHOLOGY OF EDUCATION. ISSN 0256-2928 (2021)

Vo Van De; Csapó Benő: Development of scientific reasoning test measuring control of variables strategy in physics for high school students : evidence of validity and latent predictors of item difficulty.
INTERNATIONAL JOURNAL OF SCIENCE EDUCATION, 43 (13). pp. 2185-2205. ISSN 0950-0693 (2021)

Volosin Márta; Czigler István; Horváth János: Pre-attentive auditory change detection for rapid auditory transient combinations.
BIOLOGICAL PSYCHOLOGY, 159. Terjedelem: 13 p-Azonosító: 108024. ISSN 0301-0511 (2021)

W

Wafubwa Ruth Nanjekho; Csíkos Csaba: Assessing the Suitability of the Adapted Teacher Assessment for Learning Questionnaire in the Kenyan Context.
AFRICAN JOURNAL OF RESEARCH IN MATHEMATICS SCIENCE AND TECHNOLOGY EDUCATION, 25 (1). pp. 52-64. ISSN 1811-7295 (2021)

Wafubwa Ruth Nanjekho; Csíkos Csaba: Formative Assessment as a Predictor of Mathematics Teachers’ Levels of Metacognitive Regulation.
INTERNATIONAL JOURNAL OF INSTRUCTION, 14 (1). pp. 983-998. ISSN 1694-609X (2021)

Wafubwa Ruth Nanjekho; Ochieng Peter Okiri: Students Perception of Teachers’ Use of Formative Assessment Strategies in Mathematics Classrooms.
ELEMENTARY EDUCATION ONLINE / ILKOEGRETIM ONLINE, 20 (2). pp. 123-132. ISSN 1305-3515 (2021)

Waluyo Mohamad; Vidákovich Tibor: Assessment of Students’ Mathematical Proof Comprehension: Gender and Year Level Background.
JOURNAL OF PHYSICS-CONFERENCE SERIES, 1776 (1). Terjedelem: 8-Azonosító: 012017. ISSN 1742-6588 (2021)

Wieszt Attila; Martos Tamás; Sallay Viola; Varga Szabolcs; Vékás Péter; Wieszt Attila (szerk.): Családi vállalatok utódlása Magyarországon : Kutatási jelentés.
Budapesti Corvinus Egyetem, Budapest. (2021) ISBN 9789635038961; 9789635038978

Win Phyu Thwe; Kálmán Anikó: Continuous Professional Development for Teacher Educator Development in Myanmar Education Colleges.
OPUS ET EDUCATIO: MUNKA ÉS NEVELÉS, 8 (3). pp. 324-329. ISSN 2064-9908 (2021)

Wu Hao; Molnár Gyöngyvér: Logfile analyses of successful and unsuccessful strategy use in complex problem-solving: a cross-national comparison study.
EUROPEAN JOURNAL OF PSYCHOLOGY OF EDUCATION, 36 (4). pp. 1009-1032. ISSN 0256-2928 (2021)

Z

Zewude Girum Tareke; Hercz Mária: Psychological Capital and Teacher Well-being: The Mediation Role of Coping with Stress.
EUROPEAN JOURNAL OF EDUCATIONAL RESEARCH, 10 (3). pp. 1227-1245. ISSN 2165-8714 (2021)

Zvara Edina Éva: Nagy János szanyi plébános ismeretlen írásai a Bécsi Magyar Hírmondó kéziratai között.
In: Doromb. Közköltészeti tanulmányok. Reciti Kiadó, Budapest, pp. 181-192. (2021)

Ş

Şan Selda; Yilmaz Ali; Subaşı Selen; Mohammed Saif Husam: An Example of Entrepreneurship in Women's Education: Akhism-Baciyani Rum Training in Vocational Education From Past to Present.
In: Overcoming Challenges and Barriers for Women in Business and Education: Socioeconomic Issues and Strategies for the Future. IGI Global, pp. 21-44. (2021)

A lista elkészítésének dátuma 2024. május 11. 05:42:51 CEST.