Pásztor Attila; Rausch Attila; Kiss Renáta Mária; Molnár Gyöngyvér:
Developing a technology-based instrument for assessing inductive reasoning in kindergarten: applicability, validity and reliability.
JOURNAL OF RESEARCH ON TECHNOLOGY IN EDUCATION.
ISSN 1539-1523
(2025)
Molnár Gyöngyvér:
Development of 6 - to 17-year-old students’ inductive reasoning: What is the most sensitive period?
THINKING SKILLS AND CREATIVITY, 56.
ISSN 1871-1871
(2025)
Csányi Róbert; Molnár Gyöngyvér:
Looking beyond students' exploration and learning strategies: The role of test-taking effort in complex problem-solving.
INTELLIGENCE, 109.
ISSN 0160-2896
(2025)
Zhao Yangyintao; Liu Yong; Pásztor Attila; Molnár Gyöngyvér:
Relationships Among Components of Critical Thinking Disposition in Primary School Students: An Investigation Based on Hungarian Context.
PSYCHOLOGY IN THE SCHOOLS.
ISSN 0033-3085
(2025)
Csányi Róbert; Molnár Gyöngyvér:
Az önértékelés buktatói: a tesztmegoldási erőfeszítés kérdőíves és logadatalapú elemzése.
SCIENTIA ET SECURITAS, 5 (2).
pp. 86-95.
ISSN 2732-2688
(2024)
Molnár Gyöngyvér; Kocsis Ádám:
Cognitive and Noncognitive Predictors of Academic Success in Higher Education: A Large-Scale Longitudinal Study.
In:
Proceedings of the 2024 AERA Annual Meeting.
AERA, Washington DC.
(2024)
Csányi Róbert; Lőrincz Mónika Mária; Molnár Gyöngyvér:
Egy felnőttképzési MOOC-programon részt vevők aktivitási adatainak elemzése.
INFORMÁCIÓS TÁRSADALOM: TÁRSADALOMTUDOMÁNYI FOLYÓIRAT, 24 (1).
pp. 34-55.
ISSN 1587-8694
(2024)
Kiss Renáta Mária; Szili Katalin; Csapó Benő; Molnár Gyöngyvér:
Empowering first graders with computer-based training to master pre-reading skills and bridge the learning gap.
EDUCATION AND INFORMATION TECHNOLOGIES, 29.
pp. 12863-12886.
ISSN 1360-2357
(2024)
Kocsis Ádám; Molnár Gyöngyvér:
Factors influencing academic performance and dropout rates in higher education.
OXFORD REVIEW OF EDUCATION.
ISSN 0305-4985
(2024)
Csányi Róbert; Molnár Gyöngyvér:
Item- and person-level factors in test-taking disengagement: Multilevel modelling in a low-stakes context.
INTERNATIONAL JOURNAL OF EDUCATIONAL RESEARCH OPEN, 7.
ISSN 2666-3740
(2024)
Rahmanu I Wayan Eka Dian; Molnár Gyöngyvér:
Multimodal immersion in English language learning in higher education: A systematic review.
HELIYON, 10 (19).
ISSN 2405-8440
(2024)
Kiss Renáta Mária; Szili Katalin; Ökördi Réka; Mokri Dóra; Molnár Gyöngyvér:
Online Development of Reading and Math Abilities: Interplay and Impact in Third and Fourth Grades (Poster 40).
In:
Proceedings of the 2024 AERA Annual Meeting.
AERA, Washington DC.
(2024)
Molnár Gyöngyvér:
Pedagógiai innovációk szükségessége a tanulás és a tanítás minőségének javítása, valamint a jövő oktatása érdekében.
In: Változó világ, átalakuló nevelés–oktatás–képzés XXVI. Országos Közoktatási és Szakképzési Szakértői Konferencia, 2024.11.05-2024.11.07, Eger.
pp. 313-319.
Alrababah Saleh Ahmad; Wu Hao; Molnár Gyöngyvér:
A Pilot Study for Measuring Complex Problem-Solving in Jordan: Feasibility, Construct Validity, and Behavior Pattern Analyses.
SAGE OPEN, 14 (2).
pp. 1-13.
ISSN 2158-2440
(2024)
Rahmanu I Wayan Eka Dian; Molnár Gyöngyvér:
Using Spherical Video-based Immersive Virtual Reality Technology to Investigate Vocabulary Mastery Among University Sophomores in EFL Settings.
COGENT EDUCATION, 11 (1).
ISSN 2331-186X
(2024)
Molnár Gyöngyvér:
A mesterséges intelligencia hatása a mérés-értékelésre.
EDUCATIO, 33 (1).
pp. 55-64.
ISSN 1216-3384
(2024)
Habók Anita; Magyar Andrea; Molnár Gyöngyvér:
A tanulási stratégiák és az online olvasási stratégiák hatása a felsőoktatási tanulmányokat kezdő diákok szövegértésfejlettségére.
In:
Új kutatások a neveléstudományokban 2023.
ELTE Pedagógiai és Pszichológiai Kar (ELTE PPK); MTA Pedagógiai Tudományos Bizottság, Budapest, pp. 217-226.
(2024)
ISBN 9789634896777
Molnár Gyöngyvér:
A technológiahasználat sokféle arca és hatása a diákokteljesítményére.
ISKOLAKULTÚRA: PEDAGÓGUSOK SZAKMAI-TUDOMÁNYOS FOLYÓIRATA, 34 (11).
pp. 3-17.
ISSN 1215-5233
(2024)
Molnár Gyöngyvér; Kocsis Ádám:
Cognitive and non-cognitive predictors of academic success in higher education: a large-scale longitudinal study.
STUDIES IN HIGHER EDUCATION, 49 (9).
pp. 1610-1624.
ISSN 0307-5079
(2023)
Munkácsy Balázs; Horn Dániel; Molnár Gyöngyvér:
Felsőoktatási sikeresség és az önszabályozáshoz kapcsolódó pszichológiai és viselkedés-gazdaságtani tényezők.
ISKOLAKULTÚRA: PEDAGÓGUSOK SZAKMAI-TUDOMÁNYOS FOLYÓIRATA, 33 (12).
pp. 63-86.
ISSN 1215-5233
(2023)
Csányi Róbert; Molnár Gyöngyvér:
How do test-takers rate their effort? A comparative analysis of self-report and log file data.
LEARNING AND INDIVIDUAL DIFFERENCES: JOURNAL OF PSYCHOLOGY AND EDUCATION, 106.
ISSN 1041-6080
(2023)
Pásztor-Kovács Anita; Pásztor Attila; Molnár Gyöngyvér:
Measuring collaborative problem solving: research agenda and assessment instrument.
INTERACTIVE LEARNING ENVIRONMENTS, 31 (8).
5159 -5179.
ISSN 1049-4820
(2023)
Molnár Gyöngyvér; Csapó Benő:
Report on Smart Education in Hungary.
In:
Smart Education in China and Central & Eastern European Countries.
Springer Nature Singapore Pte Ltd, Singapore, pp. 155-178.
(2023)
ISBN 9789811973192; 9789811973185; 9789811973215
Molnár Gyöngyvér; Hermann Zoltán:
Short- and long-term effects of COVID-related kindergarten and school closures on first- to eighth-grade students’ school readiness skills and mathematics, reading and science learning.
LEARNING AND INSTRUCTION, 83.
ISSN 0959-4752
(2023)
Magyar Andrea; Habók Anita; Molnár Gyöngyvér:
Számítógépes szókincsmérő teszt kisiskolás diákok részére.
MAGYAR PEDAGÓGIA, 123 (1).
pp. 33-47.
ISSN 0025-0260
(2023)
Molnár Gyöngyvér; Greiff Samuel:
Understanding transitions in complex problem-solving: Why we succeed and where we fail.
THINKING SKILLS AND CREATIVITY, 50.
ISSN 1871-1871
(2023)
Kocsis Ádám; Molnár Gyöngyvér:
A felvételi pontszám előrejelző ereje az egyetemi sikerességre: egy nagy mintás longitudinális kutatás eredményei.
ISKOLAKULTÚRA: PEDAGÓGUSOK SZAKMAI-TUDOMÁNYOS FOLYÓIRATA, 33 (12).
pp. 46-62.
ISSN 1215-5233
(2023)
Habók Anita; Magyar Andrea; Molnár Gyöngyvér:
A tanuláshoz, a tankönyvi szövegek megértéséhez nélkülözhetetlen szókincs játékos, számítógép-alapú, személyre szabott fejlesztése 2-4. évfolyamon : kontrollcsoportos hatásvizsgálat.
MAGYAR PEDAGÓGIA, 123 (3).
pp. 145-161.
ISSN 0025-0260
(2023)
Wu Hao; Molnár Gyöngyvér:
Analysing Complex Problem-Solving Strategies from a Cognitive Perspective: The Role of Thinking Skills.
JOURNAL OF INTELLIGENCE, 10 (3).
Terjedelem: 17 p.-Azonosító: 46.
ISSN 2079-3200
(2022)
Molnár Gyöngyvér:
Az alapképességek fejlődése: Nagy József szerepe a hazai empirikus neveléstudományi kutatások módszertani megújításában.
ISKOLAKULTÚRA: PEDAGÓGUSOK SZAKMAI-TUDOMÁNYOS FOLYÓIRATA, 32 (11).
pp. 113-126.
ISSN 1215-5233
(2022)
Szili Katalin; Kiss Renáta Mária; Csapó Benő; Molnár Gyöngyvér:
Computer-Based Development of Reading Skills to Reduce Dropout in Uncertain Times.
JOURNAL OF INTELLIGENCE, 10 (4).
ISSN 2079-3200
(2022)
Ökördi Réka; Molnár Gyöngyvér:
Computer-Based Intervention Closes Learning Gap in Maths Accumulated in Remote Learning.
JOURNAL OF INTELLIGENCE, 10 (3).
Terjedelem: 18 p.-Azonosító: 58.
ISSN 2079-3200
(2022)
Molnár Gyöngyvér:
Egy hazai jó gyakorlat.
In:
Fehér könyv a Covid-19-járvány társadalmi-gazdasági hatásairól.
ELKH Közgazdaság- és Regionális Tudományi Kutatóközpont, Közgazdaságtudományi Intézet, Budapest, pp. 142-144.
(2022)
Habók Anita; Magyar Andrea; Molnár Gyöngyvér:
English as a foreign language learners’ strategy awareness across proficiency levels from the perspective of self-regulated learning metafactors.
FRONTIERS IN PSYCHOLOGY, 13.
ISSN 1664-1078
(2022)
Magyar Andrea; Habók Anita; Molnár Gyöngyvér:
Exploring the role of EFL receptive skills and learning strategy usage in the ability to acquire and apply knowledge at the beginning of higher education.
FRONTIERS IN PSYCHOLOGY, 13.
Terjedelem: 10-Azonosító: 808546.
ISSN 1664-1078
(2022)
Molnár Gyöngyvér:
How to Make Different Thinking Profiles Visible Through Technology: The Potential for Log File Analysis and Learning Analytics.
In:
Advances in Artificial Intelligence-based Technologies.
Springer International Publishing, Cham, pp. 125-145.
(2022)
ISBN 9783030805715; 9783030805708; 9783030805739
Molnár Gyöngyvér; Alrababah Saleh Ahmad; Greiff Samuel:
How we explore, interpret, and solve complex problems: A cross-national study of problem-solving processes.
HELIYON, 8 (1).
Terjedelem: 15 p.-Azonosító: e08775.
ISSN 2405-8440
(2022)
Wu Hao; Saleh Andi Rahmat; Molnár Gyöngyvér:
Inductive and combinatorial reasoning in international educational context: assessment, measurement invariance, and latent mean differences.
ASIA PACIFIC EDUCATION REVIEW, 23 (2).
pp. 297-310.
ISSN 1598-1037
(2022)
Majzik Tamás; Molnár Gyöngyvér:
Induktív gondolkodás fejlesztése oktatási robotokkal támogatott fejlesztő környezetben.
ISKOLAKULTÚRA: PEDAGÓGUSOK SZAKMAI-TUDOMÁNYOS FOLYÓIRATA, 32 (7).
pp. 69-83.
ISSN 1215-5233
(2022)
Habók Anita; Magyar Andrea; Molnár Gyöngyvér:
Investigating the Relationship Among English Language Learning Strategies, Language Achievement, and Attitude.
FRONTIERS IN PSYCHOLOGY, 13.
Terjedelem: 9-Azonosító: 867714.
ISSN 1664-1078
(2022)
Molnár Gyöngyvér; Tóth Edit:
Új kutatások a neveléstudományokban 2021 : A neveléstudomány válaszai a jövő kihívásaira.
SZTE BTK Neveléstudományi Intézet; Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Tudományos Bizottság, Szeged, Budapest.
(2022)
ISBN 9789633068960
Hermann Zoltán; Molnár Gyöngyvér:
A koronavírus-járvány okozta rendkívüli oktatási helyzet hatása a tanulói teljesítményekre.
In:
Fehér könyv a Covid-19-járvány társadalmi-gazdasági hatásairól.
ELKH Közgazdaság- és Regionális Tudományi Kutatóközpont, Közgazdaságtudományi Intézet, Budapest, pp. 130-136.
(2022)
Csányi Róbert; Molnár Gyöngyvér:
A tesztmegoldási motiváció szerepe az alacsony téttel rendelkező tesztek eredményeinek értékelésében.
ISKOLAKULTÚRA: PEDAGÓGUSOK SZAKMAI-TUDOMÁNYOS FOLYÓIRATA, 32 (1).
pp. 44-63.
ISSN 1215-5233
(2022)
Alrababah Saleh Ahmad; Molnár Gyöngyvér:
Analyzing contextual data in educational context: educational data mining and logfile analysis.
JOURNAL OF CRITICAL REVIEWS, 8 (1).
pp. 261-273.
ISSN 2394-5125
(2021)
Molnár Gyöngyvér; Hódi Ágnes; D. Molnár Éva; Nagy Zoltán; Csapó Benő:
Assessment of first-year university students: facilitating an effective transition into higher education.
In:
Új kutatások a neveléstudományokban 2020.
Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Tudományos Bizottság; Debreceni Egyetem BTK Nevelés- és Művelődéstudományi Intézete, Debrecen, pp. 11-26.
(2021)
Molnár Gyöngyvér:
Az IKT szerepe a felsőoktatás megújításában [Role of ICT in renewing higher education].
MAGYAR TUDOMÁNY, 182 (11).
pp. 1488-1501.
ISSN 0025-0325
(2021)
Molnár Gyöngyvér; Pásztor Attila; Kiss Renáta Mária; Csapó Benő:
Az eDia online diagnosztikus értékelő rendszer: a személyre szóló fejlesztés alapvető eszköze.
ÚJ PEDAGÓGIAI SZEMLE, 71 (9-10).
pp. 42-53.
ISSN 1215-1807
(2021)
Molnár Gyöngyvér:
Challenges and developments in technology-based assessment: possibilities in science education.
EUROPHYSICS NEWS, 52 (2).
pp. 16-19.
ISSN 0531-7479
(2021)
Tóth Alisa; Molnár Gyöngyvér; Kárpáti Andrea:
Learning about Colour – the Legacy of the Bauhaus Masters.
INTERNATIONAL JOURNAL OF ART & DESIGN EDUCATION, 40 (1).
pp. 108-125.
ISSN 1476-8062
(2021)
Wu Hao; Molnár Gyöngyvér:
Logfile analyses of successful and unsuccessful strategy use in complex problem-solving: a cross-national comparison study.
EUROPEAN JOURNAL OF PSYCHOLOGY OF EDUCATION, 36 (4).
pp. 1009-1032.
ISSN 0256-2928
(2021)
Nuutila Katariina; Tapola Anna; Tuominen Heta; Molnár Gyöngyvér; Niemivirta Markku:
Mutual relationships between the levels of and changes in interest, self-efficacy, and perceived difficulty during task engagement.
LEARNING AND INDIVIDUAL DIFFERENCES: JOURNAL OF PSYCHOLOGY AND EDUCATION, 92.
ISSN 1041-6080
(2021)
Tóth Alisa; Kárpáti Andrea; Molnár Gyöngyvér:
Színpercepció és színértelmezés 7–13 éves korban: képességszerkezet és a fejlődést befolyásoló tényezők.
MAGYAR PEDAGÓGIA, 121 (4).
pp. 311-342.
ISSN 0025-0260
(2021)
Alrababah Saleh Ahmad; Molnár Gyöngyvér:
The evolution of technology-based assessment: past, present, and future.
International Journal of Learning Technology, 16 (2).
pp. 134-157.
ISSN 1477-8386
(2021)
Molnár Gyöngyvér; Hódi Ágnes; Ökördi Réka; Mokri Dóra:
A koronavírus-járvány okozta rendkívüli oktatási helyzet hatása 2-8. évfolyamos diákok tudás- és képességszintjére az olvasás-szövegértés, a matematika és a természettudományok területén.
ISKOLAKULTÚRA: PEDAGÓGUSOK SZAKMAI-TUDOMÁNYOS FOLYÓIRATA, 31 (2).
pp. 3-22.
ISSN 1215-5233
(2021)
Molnár Gyöngyvér; Tóth Edit:
A neveléstudomány válaszai a jövő kihívásaira : XXI. Országos Neveléstudományi Konferencia Szeged, 2021. november 18-20. : program, előadás-összefoglalók.
Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Tudományos Bizottság; SZTE BTK Neveléstudományi Intézet, Szeged.
(2021)
ISBN 9789633068335
Csányi Róbert; Molnár Gyöngyvér:
A tesztmegoldási motiváció kérdőíves és logadat alapú mérésének összehasonlító elemzése alacsony téttel rendelkező interaktív problémamegoldó környezetben.
MAGYAR PEDAGÓGIA, 121 (3).
pp. 281-307.
ISSN 0025-0260
(2021)
Mousa Mojahed; Molnár Gyöngyvér:
Computer-Based Training in Math Improves Inductive Reasoning of 9- to 11-year-old Children.
THINKING SKILLS AND CREATIVITY, 37.
ISSN 1871-1871
(2020)
Molnár Gyöngyvér; Turcsányi-Szabó Márta; Kárpáti Andrea:
Digitális forradalom az oktatásban – perspektívák és dilemmák.
MAGYAR TUDOMÁNY, 181 (1).
pp. 56-67.
ISSN 0025-0325
(2020)
Molnár Gyöngyvér:
Kutatás-fejlesztés és innováció az oktatásban: A „Szegedi Műhely” informatikai fejlesztései és gyakorlati alkalmazásuk.
CIVIL SZEMLE, 17 (Különszám).
pp. 93-104.
ISSN 1786-3341
(2020)
Molnár Gyöngyvér; Csapó Benő:
Making the Psychological Dimension of Learning Visible: Using Technology-Based Assessment to Monitor Students’ Cognitive Development.
In:
Advancements in Technology-Based Assessment: Emerging Item Formats, Test Designs, and Data Sources.
Frontiers Media SA, Lausanne, pp. 138-153.
(2020)
ISBN 9782889635061
Csapó Benő; Molnár Gyöngyvér:
Online Diagnostic Assessment in Support of Personalized Teaching and Learning: The eDia System.
In:
Advancements in Technology-Based Assessment: Emerging Item Formats, Test Designs, and Data Sources.
Frontiers Media SA, Lausanne, pp. 183-196.
(2020)
ISBN 9782889635061
Molnár Gyöngyvér; Molnár Edit Katalin; Dancs Katinka; Csapó Benő:
Report on ICT in Education in Hungary.
Lecture Notes in Educational Technology, [40].
pp. 173-187.
ISSN 2196-4963
(2020)
Molnár Gyöngyvér; Csapó Benő:
Separating the Disciplinary, Application and Reasoning Dimensions of Learning: The Power of Technology-Based Assessment.
Communications in Computer and Information Science (1220).
pp. 174-190.
ISSN 1865-0929
(2020)
Pásztor-Kovács Anita; Pásztor Attila; Molnár Gyöngyvér:
A csoportmunkához szükséges képességek vizsgálata: a kollaboratív képességek kérdőív validálása.
MAGYAR PEDAGÓGIA, 120 (3).
pp. 269-296.
ISSN 0025-0260
(2020)
Csapó Benő; Pásztor Attila; Molnár Gyöngyvér:
A kombinatív gondolkodás fejlődése: Egy online felmérés eredményei.
In:
Új kutatások a neveléstudományokban 2019.
Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Tudományos Bizottság; Pécsi Tudományegyetem Bölcsészet- és Társadalomtudományi Kar Neveléstudományi Intézet, Pécs, pp. 177-185.
(2020)
ISBN 9789634295518; 9789634295525
Ökördi Réka; Molnár Gyöngyvér:
A matematikai gondolkodás fejlettségi szintje beilleszkedési, magatartási és tanulási nehézséggel küzdő 5–8. évfolyamos diákok körében: szakértői vélemények kvalitatív elemzése.
ISKOLAKULTÚRA: PEDAGÓGUSOK SZAKMAI-TUDOMÁNYOS FOLYÓIRATA, 30 (9).
pp. 26-44.
ISSN 1215-5233
(2020)
Mousa Mojahed; Molnár Gyöngyvér:
Applying Computer-based Testing in Palestine: Assessing Fourth and Fifth Graders Inductive Reasoning.
Journal of Studies in Education, 9 (3).
Terjedelem: 13-Azonosító: 14799.
ISSN 2162-6952
(2019)
Csapó Benő; Hotulainen Risto; Pásztor Attila; Molnár Gyöngyvér:
Az induktív gondolkodás fejlődésének összehasonlító vizsgálata: online felmérések Magyarországon és Finnországban.
NEVELÉSTUDOMÁNY: OKTATÁS KUTATÁS INNOVÁCIÓ, 7 (3-4).
pp. 5-24.
ISSN 2063-9546
(2019)
Molnár Gyöngyvér; Turcsányi-Szabó Márta; Kárpáti Andrea:
Az interaktív tanulási környezetektől a módszertani megújuláson át a kreatív önkifejezésig.
ÚJ PEDAGÓGIAI SZEMLE, 69 (11-12).
pp. 53-70.
ISSN 1215-1807
(2019)
Mousa Mojahed; Molnár Gyöngyvér:
The Feasibility of Computer-based Testing in Palestine Among Lower Primary School Students: Assessing Mouse Skills and Inductive Reasoning.
Journal of Studies in Education, 9 (2).
Terjedelem: 16-Azonosító: 14517.
ISSN 2162-6952
(2019)
Molnár Gyöngyvér; Csapó Benő:
How to Make Learning Visible through Technology: The eDia-Online Diagnostic Assessment System.
In:
CSEDU 2019 : Proceedings of the 11th International Conference on Computer Supported Education.
SCITEPRESS, Heraklion, pp. 122-131.
(2019)
ISBN 9789897583674
Molnár Gyöngyvér; Csapó Benő:
Making the Psychological Dimension of Learning Visible: Using Technology-Based Assessment to Monitor Students’ Cognitive Development.
FRONTIERS IN PSYCHOLOGY, 10.
ISSN 1664-1078
(2019)
Molnár Gyöngyvér:
Nőtt az egyetemi tanulmányaikat kezdő diákok tanulási potenciálja és problémamegoldó képessége: években mérhető különbségek a diákok között.
ISKOLAKULTÚRA: PEDAGÓGUSOK SZAKMAI-TUDOMÁNYOS FOLYÓIRATA, 29 (1).
pp. 3-16.
ISSN 1215-5233
(2019)
Csapó Benő; Molnár Gyöngyvér:
Online Diagnostic Assessment in Support of Personalized Teaching and Learning: The eDia System.
FRONTIERS IN PSYCHOLOGY, 10.
Terjedelem: 14-Azonosító: 1522.
ISSN 1664-1078
(2019)
Molnár Gyöngyvér; Csapó Benő:
Technology-based diagnostic assessments for identifying early learning difficulties in mathematics.
In:
International Handbook of Mathematical Learning Difficulties: From the Laboratory to the Classroom.
Springer Nature Switzerland AG, HEIDELBERG, pp. 683-707.
(2019)
ISBN 9783319971483
Molnár Gyöngyvér; Csapó Benő:
A diagnosztikus mérési rendszer technológiai keretei: az eDia online platform.
ISKOLAKULTÚRA: PEDAGÓGUSOK SZAKMAI-TUDOMÁNYOS FOLYÓIRATA, 29 (4-5).
pp. 16-32.
ISSN 1215-5233
(2019)
Molnár Gyöngyvér; Csapó Benő:
A felsőoktatási tanulmányi alkalmasság értékelésére kidolgozott rendszer a Szegedi Tudományegyetemen: elméleti keretek és mérési eredmények.
EDUCATIO, 28 (4).
pp. 705-717.
ISSN 1216-3384
(2019)
Habók Anita; Magyar Andrea; Molnár Gyöngyvér:
A magyar diákok tanulási stratégiáinak változása az iskolába lépéstől az egyetemi tanulmányokig.
MAGYAR PEDAGÓGIA, 119 (1).
pp. 53-73.
ISSN 0025-0260
(2019)
Pásztor-Kovács Anita; Pásztor Attila; Molnár Gyöngyvér:
Önértékelő kérdőív fejlesztése a kollaboratív problémamegoldó képességet leíró modellek egyikének validálására: a kollaboratív komponens vizsgálata.
NEVELÉSTUDOMÁNY: OKTATÁS KUTATÁS INNOVÁCIÓ, 7 (2).
pp. 5-21.
ISSN 2063-9546
(2019)
Tóth Alisa; Kárpáti Andrea; Molnár Gyöngyvér:
A színpercepció és színértelmezés mérése 7-9 éves diákok körében.
ISKOLAKULTÚRA: PEDAGÓGUSOK SZAKMAI-TUDOMÁNYOS FOLYÓIRATA, 29 (1).
pp. 17-28.
ISSN 1215-5233
(2019)
Tongori Ágota; Molnár Gyöngyvér:
Az interneten való böngészés hatákonyságának vizsgálata 6-11. évfolyamos diákok körében.
MAGYAR PEDAGÓGIA, 118 (2).
pp. 105-132.
ISSN 0025-0260
(2018)
Wu Hao; Molnár Gyöngyvér:
Computer-Based Assessment of Chinese Students’ Component Skills of Problem Solving: A Pilot Study.
INTERNATIONAL JOURNAL OF INFORMATION AND EDUCATION TECHNOLOGY, 8 (5).
pp. 381-386.
ISSN 2010-3689
(2018)
Molnár Gyöngyvér; Csapó Benő:
The Efficacy and Development of Students' Problem-Solving Strategies During Compulsory Schooling: Logfile Analyses.
FRONTIERS IN PSYCHOLOGY, 9.
Terjedelem: 17 p.-Azonosító: 302.
ISSN 1664-1078
(2018)
Molnár Gyöngyvér; Makay Géza; Ancsin Gábor:
Feladat- és tesztszerkesztés az eDia-rendszerben.
SZTE Oktatáselméleti Kutatócsoport, Szeged.
(2018)
ISBN 9789633065822
Wu Hao; Molnár Gyöngyvér:
Interactive problem solving: Assessment and relations to combinatirial and inductive reasoning.
JOURNAL OF PSYCHOLOGICAL AND EDUCATIONAL RESEARCH, 26 (1).
pp. 90-105.
ISSN 2247-1537
(2018)
Pásztor-Kovács Anita; Pásztor Attila; Molnár Gyöngyvér:
Kollaboratív problémamegoldó képességet vizsgáló dinamikus teszt fejlesztése.
MAGYAR PEDAGÓGIA, 118 (1).
pp. 73-102.
ISSN 0025-0260
(2018)
Nagy Gyula; Molnár Gyöngyvér:
A Magyar Pedagógia folyóirat tudománymetriai elemzése a hivatkozási szokások és a hivatkozási hálózatok tükrében.
MAGYAR PEDAGÓGIA, 118 (3).
pp. 203-235.
ISSN 0025-0260
(2018)
Greiff Samuel; Molnár Gyöngyvér; Martin Romain; Zimmermann Johannes; Csapó Benő:
Students' exploration strategies in computer-simulated complex problem environments: A latent class approach.
COMPUTERS & EDUCATION, 126.
pp. 248-263.
ISSN 0360-1315
(2018)
Szabó Dóra Fanni; Molnár Gyöngyvér; Csapó Benő:
A személyre szabott értékelés és a differenciált fejlesztési rendszer.
In:
Gyógypedagógia dialógusban.
ELTE Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Kar; Magyar Gyógypedagógusok Egyesülete, Budapest, pp. 18-27.
(2018)
ISBN 9789637155802
Molnár Gyöngyvér; Magyar Andrea:
A szóolvasó készség papíralapú és online értékelő-fejlesztő rendszere.
In:
Funkcionális analfabetizmus – Megelőző fejlesztési lehetőségek.
Mozaik Kiadó, Szeged, pp. 123-140.
(2018)
ISBN 9789636978136
Csapó Benő; Molnár Gyöngyvér:
Assessment-based, personalized learning in primary education.
In:
Knowledge Management in the 21st Century: Resilience, Creativity and Co-creation.
Institute of Knowledge Asset Management; Arts for Business Ltd; University of Basilicata; GSOM - St. Petersburg University, Szentpétervár, pp. 443-449.
(2017)
ISBN 978-88-96687-10-9
Molnár Gyöngyvér; Greiff Samuel; Wustenberg Sascha; Fischer Andreas:
Empirical study of computer based assessment of complex problem solving skills.
In:
The Nature of Problem Solving.
Educational Research and Innovation
.
OECD, Paris, pp. 125-140.
(2017)
ISBN 9789264273894
Molnár Gyöngyvér; Csapó Benő:
Exploration and learning strategies in an interactive problem-solving environment at the beginning of higher education studies.
In:
Knowledge Management in the 21st Century: Resilience, Creativity and Co-creation.
Institute of Knowledge Asset Management; Arts for Business Ltd; University of Basilicata; GSOM - St. Petersburg University, Szentpétervár, pp. 283-292.
(2017)
ISBN 978-88-96687-10-9
Nagy Gyula; Molnár Gyöngyvér:
A Magyar Pedagógia folyóirat tudománymetriai elemzése: tendenciák, szerzők, társszerzőségi együttműködés.
MAGYAR PEDAGÓGIA, 117 (1).
pp. 5-27.
ISSN 0025-0260
(2017)
Csapó Benő; Csíkos Csaba; Korom Erzsébet; Molnár Gyöngyvér; Vidákovich Tibor:
Neveléstudományi kutatás és kutatóképzés.
MAGYAR TUDOMÁNY, 178 (11).
pp. 1339-1351.
ISSN 0025-0325
(2017)
Csapó Benő; Csíkos Csaba; Korom Erzsébet; Molnár Gyöngyvér; Vidákovich Tibor:
Neveléstudományi kutatás és kutatóképzés.
In:
Az oktatás korproblémái.
ELTE Eötvös Kiadó, Budapest, pp. 68-78.
(2017)
ISBN 978-963-312-275-4
Csapó Benő; Molnár Gyöngyvér:
Potential for assessing dynamic problem-solving at the beginning of higher education studies.
FRONTIERS IN PSYCHOLOGY, 8.
Azonosító: 2022-Terjedelem: 12 p..
ISSN 1664-1078
(2017)
Molnár Gyöngyvér:
Technológiaalapú tesztelés az oktatásban: a problémamegoldó képesség fejlődésének értékelése.
Más intézmény.
Molnár Gyöngyvér:
A problémamegoldó és tanulási stratégiák változása 11 és 19 éves kor között: logfile elemzések.
MAGYAR PEDAGÓGIA, 117 (2).
pp. 221-238.
ISSN 0025-0260
(2017)
Tóth Alisa; Kárpáti Andrea; Molnár Gyöngyvér:
A színpercepció és a színértelmezés online mérésének lehetőségei kisiskolás korban.
MAGYAR PEDAGÓGIA, 117 (4).
pp. 399-421.
ISSN 0025-0260
(2017)
Fodor Szilvia; Gyarmathy Éva; Klein Balázs; Kovács Kristóf; Kövi Zsuzsanna; Molnár Gyöngyvér; Páskuné Kiss Judit; Pásztor Attila:
A tehetségazonosítás folyamata, mérőeszközei és eredményei a Magyar Templeton Programban.
MATEHETSZ Géniusz Projekt Iroda, Budapest.
(2017)
Molnár Gyöngyvér:
Interaktív problémamegoldó környezetben alkalmazott felfedező stra-tégiák hatékonysága és azok változása: logfájl-elemzések.
MAGYAR PEDAGÓGIA, 116 (4).
pp. 427-453.
ISSN 0025-0260
(2016)
Molnár Gyöngyvér; Bús Enikő:
PÉK 2016. XIV. Pedagógiai Értékelési Konferencia : Előadás-összefoglalók = CEA 2016 14. Conference on Educational Assessment : Program - Abstracts.
SZTE BTK Neveléstudományi Doktori Iskola, Szeged.
(2016)
ISBN 978-963-306-478-8
Molnár Gyöngyvér:
A dinamikus problémamegoldó képesség mint a tudás elsajátításának és alkalmazásának képessége.
ISKOLAKULTÚRA: PEDAGÓGUSOK SZAKMAI-TUDOMÁNYOS FOLYÓIRATA, 26 (5).
pp. 3-16.
ISSN 1215-5233
(2016)
Magyar Andrea; Pásztor Attila; Pásztor-Kovács Anita; Pluhár Zsuzsa; Molnár Gyöngyvér:
A 21. században elvárt képességek számítógép alapú mérésének lehetőségei.
In:
Új kutatások a neveléstudományokban 2014.
Új kutatások a neveléstudományokban
.
Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottsága, Debrecen, pp. 230-243.
(2015)
ISBN 978-615-5509-17-9
Molnár Gyöngyvér; Tongori Ágota; Pluhár Zsuzsa:
Az informatikai műveltség online mérése.
In:
Online diagnosztikus mérések az iskola kezdő szakaszában.
Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet (OFI), Budapest, pp. 295-317.
(2015)
ISBN 978-963-19-7938-1
Steklács János; Molnár Gyöngyvér; Csapó Benő:
Az olvasás-szövegértés online diagnosztikus mérések tartalmi kereteinek elméleti háttere.
In:
Az olvasás-szövegértés online diagnosztikus értékelésének tartalmi keretei.
Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet (OFI), Budapest, pp. 15-31.
(2015)
ISBN 978-963-19-7935-0
Csapó Benő; Steklács János; Molnár Gyöngyvér:
Az olvasás-szövegértés online diagnosztikus értékelésének tartalmi keretei.
Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet (OFI), Budapest.
(2015)
ISBN 978-963-19-7935-0
Csapó Benő; Korom Erzsébet; Molnár Gyöngyvér:
Bevezetés.
In:
A természettudományi tudás online diagnosztikus értékelésének tartalmi keretei.
Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet (OFI), Budapest, pp. 13-16.
(2015)
ISBN 978-963-19-7937-4
Csapó Benő; Steklács János; Molnár Gyöngyvér:
Bevezetés.
In:
Az olvasás-szövegértés online diagnosztikus értékelésének tartalmi keretei.
Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet (OFI), Budapest, pp. 11-14.
(2015)
ISBN 978-963-19-7935-0
Csapó Benő; Csíkos Csaba; Molnár Gyöngyvér:
Bevezetés.
In:
A matematikai tudás online diagnosztikus értékelésének tartalmi keretei.
Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet (OFI), Budapest, pp. 11-13.
(2015)
ISBN 978-963-19-7936-7
Csapó Benő; Molnár Gyöngyvér; Nagy József:
A DIFER tesztek online változatával végzett mérések tapasztalatai.
In:
Online diagnosztikus mérések az iskola kezdő szakaszában.
Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet (OFI), Budapest, pp. 199-223.
(2015)
ISBN 978-963-19-7938-1
Pásztor Attila; Molnár Gyöngyvér; Csapó Benő:
Technology-based assessment of creativity in educational context: the case of divergent thinking and its relation to mathematical achievement.
THINKING SKILLS AND CREATIVITY, 18.
pp. 32-42.
ISSN 1871-1871
(2015)
Molnár Gyöngyvér:
A képességmérés dilemmái: a diagnosztikus mérések (eDia) szerepe és helye a magyar közoktatásban.
GÉNIUSZ MŰHELY: A MAGYAR TEHETSÉGSEGÍTŐ SZERVEZETEK SZÖVETSÉGE (MATEHETSZ) KIADVÁNYSOROZATA, 2.
pp. 15-28.
ISSN 2064-5449
(2015)
Csíkos Csaba; Molnár Gyöngyvér; Csapó Benő:
A matematika online diagnosztikus mérések tartalmi kereteinek elméleti alapjai.
In:
A matematikai tudás online diagnosztikus értékelésének tartalmi keretei.
Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet (OFI), Budapest, pp. 15-28.
(2015)
ISBN 978-963-19-7936-7
Csapó Benő; Csíkos Csaba; Molnár Gyöngyvér:
A matematikai tudás online diagnosztikus értékelésének tartalmi keretei.
Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet (OFI), Budapest.
(2015)
ISBN 978-963-19-7936-7
Molnár Gyöngyvér; Pásztor-Kovács Anita:
A problémamegoldó gondolkodás mérése online tesztkörnyezetben.
In:
Online diagnosztikus mérések az iskola kezdő szakaszában.
Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet, Budapest, Magyarország, pp. 341-366.
(2015)
ISBN 978-963-19-7938-1
Molnár Gyöngyvér; Pásztor Attila:
A számítógép alapú mérések megvalósíthatósága kisiskolás diákok körében: első évfolyamos diákok egér- és billentyűzet-használati képességeinek fejlettségi szintje.
MAGYAR PEDAGÓGIA, 115 (3).
pp. 239-254.
ISSN 0025-0260
(2015)
Molnár Gyöngyvér; Magyar Andrea:
A számítógép alapú tesztelés elfogadottsága pedagógusok és diákok körében.
MAGYAR PEDAGÓGIA, 115 (1).
pp. 47-64.
ISSN 0025-0260
(2015)
Molnár Gyöngyvér; Pásztor-Kovács Anita:
A számítógépes vizsgáztatás infrastrukturális kérdései: az iskolák eszközparkjának helyzete és a változás tendenciái.
Iskolakultúra, 25 (4).
pp. 49-61.
ISSN 1215-5233
(2015)
Magyar Andrea; Molnár Gyöngyvér:
A szóolvasási készség online mérésére kidolgozott adaptív és lineáris tesztrendszer összehasonlító hatékonyságvizsgálata.
MAGYAR PEDAGÓGIA, 115 (4).
pp. 403-428.
ISSN 0025-0260
(2015)
Korom Erzsébet; Molnár Gyöngyvér; Csapó Benő:
A természettudományi online diagnosztikus mérések tartalmi kereteinek elméleti háttere.
In:
A természettudományi tudás online diagnosztikus értékelésének tartalmi keretei.
Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet (OFI), Budapest, pp. 17-33.
(2015)
ISBN 978-963-19-7937-4
Csapó Benő; Korom Erzsébet; Molnár Gyöngyvér:
A természettudományi tudás online diagnosztikus értékelésének tartalmi keretei.
Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet, Budapest.
(2015)
ISBN 978-963-19-7937-4
Csapó Benő; Molnár Gyöngyvér; Nagy József:
Computer-Based Assessment of School Readiness and Early Reasoning.
JOURNAL OF EDUCATIONAL PSYCHOLOGY, 106 (3).
pp. 639-650.
ISSN 0022-0663
(2014)
Wüstenberg Sascha; Greiff Samuel; Molnár Gyöngyvér; Funke Joachim:
Cross-national gender differences in complex problem solving and their determinants.
LEARNING AND INDIVIDUAL DIFFERENCES: JOURNAL OF PSYCHOLOGY AND EDUCATION, 29.
pp. 18-29.
ISSN 1041-6080
(2014)
Molnár Edit Katalin; Molnár Gyöngyvér; Dancs Katinka; Dancsó Tünde; Losits Anna Katalin; Korom Erzsébet:
Javaslatok az alsó tagozatos tankönyvek értékelési kritériumainak kidolgozásához.
ÚJ PEDAGÓGIAI SZEMLE, 2014 (5-6).
pp. 68-88.
ISSN 1215-1807
(2014)
Krkovic Katarina; Pásztor-Kovács Anita; Molnár Gyöngyvér; Greiff Samuel:
New technologies in psychological assessment: The example of computer-based collaborative problem solving assessment.
INTERNATIONAL JOURNAL OF E-ASSESSMENT, 1 (1).
pp. 28-41.
ISSN 2045-9432
(2014)
Magyar Andrea; Molnár Gyöngyvér:
A szóolvasási készség adaptív mérését lehetővé tevő online tesztrendszer kidolgozása.
MAGYAR PEDAGÓGIA, 114 (4).
pp. 259-279.
ISSN 0025-0260
(2014)
Molnár Gyöngyvér; Korom Erzsébet:
Az iskolai sikerességet befolyásoló kognitív és affektív tényezők értékelése : tanulmányok Csapó Benő tiszteletére : konferencia, Szeged, 2013. március 9.
Nemzedékek Tudása Tankönyvkiadó Zrt., Budapest, Magyarország.
(2013)
ISBN 978-963-19-7494-2
Tóth Edit; Molnár Gyöngyvér:
Az osztályok és iskolák közötti különbségek változása egy évtized távlatában Hódmezővásárhelyen.
In:
Fejes József Balázs; Szűcs Norbert (szerk.) A szegedi és hódmezővásárhelyi deszegregációt támogató hallgatói mentorprogram: öt év tapasztalatai.
Belvedere Meridionale, Szeged, pp. 71-86.
(2013)
Greiff Samuel; Wustenberg Sascha; Molnár Gyöngyvér; Fischer Andreas; Funke Joachim; Csapó Benő:
Complex Problem Solving in Educational Contexts – Something beyond g: Concept, Assessment, Measurement Invariance, and Construct Validity.
JOURNAL OF EDUCATIONAL PSYCHOLOGY, 105 (2).
pp. 364-379.
ISSN 0022-0663
(2013)
Molnár Gyöngyvér; Greiff Samuel; Csapó Benő:
Inductive reasoning, domain specific and complex problem solving: relations and development.
THINKING SKILLS AND CREATIVITY, 9.
pp. 35-45.
ISSN 1871-1871
(2013)
Hülber László; Molnár Gyöngyvér:
Papír és számítógép alapú tesztelés nagymintás összehasonlító vizsgálata matematika területén, 1-6. évfolyamon.
Magyar Pedagógia, 113 (4).
pp. 243-263.
ISSN 0025-0260
(2013)
Magyar Andrea; Molnár Gyöngyvér:
Számítógép alapú adaptív és rögzített formátumú tesztelés összehasonlító hatékonyságvizsgálata.
MAGYAR PEDAGÓGIA, 113 (3).
pp. 181-193.
ISSN 0025-0260
(2013)
Lőrincz András; Molnár Gyöngyvér; László A Jeni; Tősér Zoltán; Rausch Attila; Cohn Jeffrey F; Csapó Benő:
Towards entertaining and efficient educational games.
In: NIPS 2013 Data Driven Education, 2013.12.05-2013.12.10, Lake Tahoe (CA).
lorinczetal.
Csapó Benő; Molnár Gyöngyvér:
Gondolkodási készségek és képességek fejlődésének mérése.
In:
Mérlegen a magyar iskola.
Nemzeti Tankönyvkiadó, Budapest, pp. 407-439.
(2012)
ISBN 978-963-19-7233-7
Csapó Benő; Lőrincz András; Molnár Gyöngyvér:
Innovative assessment technologies in educational games designed for young students.
In:
Assessment in game-based learning. Foundations, innovations, and perspectives.
Springer London, Ltd, New York, pp. 235-254.
(2012)
ISBN 9781461435457
Molnár Gyöngyvér; Csapó Benő:
Az 1-11 évfolyamot átfogó induktív gondolkodás kompetenciaskála készítése a valószínűségi tesztelmélet alkalmazásával.
Magyar Pedagógia, 111 (2).
pp. 127-140.
ISSN 0025-0260
(2011)
Molnár Gyöngyvér:
Az információs-kommunikációs technológiák hatása a tanulásra és oktatásra.
Magyar Tudomány, 172 (9).
pp. 1038-1047.
ISSN 0025-0325
(2011)
Tóth Edit; Molnár Gyöngyvér; Csapó Benő:
Az iskolák IKT-felszereltsége – helyzetkép országos reprezentatív minta alapján.
Iskolakultúra, 21 (10-11).
pp. 124-137.
ISSN 1215-5233
(2011)
Farkasné Tóth Krisztina; Molnár Gyöngyvér; Latour Thibaud; Csapó Benő:
Az online tesztelés lehetőségei és a TAO platform alkalmazása.
ÚJ PEDAGÓGIAI SZEMLE, 61 (1-5).
pp. 8-22.
ISSN 1215-1807
(2011)
Molnár Gyöngyvér; R. Tóth Krisztina; Csapó Benő:
Comparing paper-based and computer-based testing in the first grade.
In: 2011 AERA [American Educational Research Association] Annual Meeting, 8-12 April 2011, New Orleans.
[1-10].
Molnár Gyöngyvér:
Playful fostering of 6- to 8-year-old students' inductive reasoning.
Thinking Skills and Creativity, 6 (2).
pp. 91-99.
ISSN 1871-1871
(2011)
Molnár Gyöngyvér:
Számítógépes játékon alapuló képességfejlesztés: egy pilot vizsgálat eredményei.
Iskolakultúra, 21 (6-7).
pp. 3-11.
ISSN 1215-5233
(2011)
Csapó Benő; Molnár Gyöngyvér; Farkasné Tóth Krisztina:
Comparing paper-and-pencil and online assessment of reasoning skills: A pilot study for introducing TAO in large-scale assessment in Hungary.
In:
The Transition to Computer-Based Assessment.
Office for Official Publications of the European Communities, Luxembourg, pp. 120-125.
(2009)
ISBN 978-92-79-11110-5
Molnár Gyöngyvér; Kinyó László:
PÉK 2009. VII. Pedagógiai Értékelési Konferencia. Szeged, 2009. április 24–25.
Szegedi Tudományegyetem, Neveléstudományi Doktori Iskola, Szeged.
(2009)
ISBN 978-963-06-7134-7
Csapó Benő; Molnár Gyöngyvér; Kinyó László:
A magyar oktatási rendszer szelektivitása a nemzetközi összehasonlító vizsgálatok eredményeinek tükrében.
Iskolakultúra, 19 (3-4).
pp. 3-13.
ISSN 1215-5233
(2009)
Csapó Benő; Molnár Gyöngyvér; Pap-Szigeti Róbert; Farkasné Tóth Krisztina:
A mérés-értékelés új tendenciái: a papír- és számítógép alapú tesztelés összehasonlító vizsgálatai általános iskolás, illetve főiskolás diákok körében.
In:
Új kutatások a neveléstudományokban, 2008.
MTA Pedagógiai Bizottság, Budapest, pp. 99-108.
(2009)
ISBN 978-963-503-401-7
Csapó Benő; Molnár Gyöngyvér; Kinyó László:
Analysis of the Selectiveness of the Hungarian Educational System in International Context.
In: The 3rd IEA International Research Conference (IRC-2008), 2008.09.16-2008.09.20, Taipei.
IRC2008_Csapo_Molnar_etal.
Csapó Benő; Molnár Gyöngyvér; Farkasné Tóth Krisztina:
A papíralapú tesztektől a számítógépes adaptív tesztelésig : a pedagógiai mérés-értékelés technikájának fejlődési tendenciái.
ISKOLAKULTÚRA, 3-4.
pp. 3-16.
ISSN 1215-5233
(2008)
Molnár Gyöngyvér; Csapó Benő:
A képességek fejlődésének logisztikus modellje.
ISKOLAKULTÚRA: PEDAGÓGUSOK SZAKMAI-TUDOMÁNYOS FOLYÓIRATA, 13 (2).
pp. 57-69.
ISSN 1215-5233
(2003)