Item where Faculty/Unit "Faculty of Humanities and Social Sciences" and date of item "2021"

Group by: Creators | No Grouping
Jump to: A | B | C | D | E | F | G | H | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | V | W | Z | Ş
Number of items: 260.

A

A. Sajti Enikő: A nagybecskereki Magyar Nemzeti Tanács tevékenysége, 1918. október.
In: Az első száz év. Vajdasági Magyar Képző-, Kutató- és Kulturális Központ, Szabadka, pp. 25-35. (2021) ISBN 9788681896044

Abderrahim Mamad and Vígh Tibor: Moroccan EFL Public High School Teachers’ Perceptions and Self-Reported Practices of Assessment.
JOURNAL OF LANGUAGE AND EDUCATION, 7 (3). pp. 119-135. ISSN 2411-7390 (2021)

Aburezeq Khalil and Kasik László: The Psychometric Properties For The Arabic Version Of The Questionnaire Of Adolescents' Negative Orientation Of Social.
Journal of Studies in Language, Culture and Society, 4 (2). pp. 1-19. ISSN 2676-1750 (2021)

Aburezeq Khalil and Kasik László: Development and psychometric properties of major negative interpersonal events measurement for adolescents.
Journal of Studies in Language, Culture and Society, 4 (1). pp. 91-108. ISSN 2676-1750 (2021)

Aburezeq Khalil and Kasik László: The relationship between social problem solving and psychological well-being: a literature review.
Romanian Journal of Psychological Studies, 9 (special issue). pp. 3-16. ISSN 2360-3690 (2021)

Aburezeq Khalil and Kasik László: The social problem solving inventory–revised as a measurement of individuals' social problems solving: review of modern literature.
Romanian Journal of Psychological Studies, 9 (1). pp. 14-25. ISSN 2360-3690 (2021)

Akhmetova Aigul and Imambayeva Gaysha and Csapó Benő: Development of reading skills and motivation in learning English as a function of young learners’ previous language background: Kazakhstani context.
Eurasian Journal of Philology: Science and Education, 181 (1). pp. 152-161. ISSN 1563-0323 (2021)

Alemu Yikunoamlak Mesfin: Examining the Values Allocated to the Natural Environment: Non-human beings in focus: The Case of Some Selected Districts in East Gojjam Zone.
Journal of Humanities and Social Sciences Studies, 3 (12). pp. 9-15. ISSN 2663-7197 (2021)

Alrababah Saleh Ahmad and Molnár Gyöngyvér: The evolution of technology-based assessment: past, present, and future.
International Journal of Learning Technology, 16 (2). pp. 134-157. ISSN 1477-8386 (2021)

Alrababah Saleh Ahmad and Molnár Gyöngyvér: Analyzing contextual data in educational context: educational data mining and logfile analysis.
JOURNAL OF CRITICAL REVIEWS, 8 (1). pp. 261-273. ISSN 2394-5125 (2021)

Alshammari Abdullah Saber and Pikó Bettina and Fitzpatrick Kevin M.: Social support and adolescent mental health and well-being among Jordanian students.
INTERNATIONAL JOURNAL OF ADOLESCENCE AND YOUTH, 26 (1). pp. 211-223. ISSN 0267-3843 (2021)

Amukune Stephen: Preschool Education in Finland and Kenya: A Comparison within Perspectives of Educational Quality.
International Journal of Early Childhood Learning, 28 (2). pp. 51-67. ISSN 2327-7939 (2021)

Amukune Stephen and Calchei Marcela and Józsa Krisztián: Swahili version of the Dimensionsof Mastery Questionnaire: Adaptation and Psychometric Properties.
REVISTA ELECTRONICA DE INVESTIGACION EDUCATIVA Y PSICOPEDAGOGICA / ELECTRONIC JOURNAL OF RESEARCH IN EDUCATIONAL PSYCHOLOGY, 19(3) (55). pp. 625-650. ISSN 1699-5880 (2021)

Amukune Stephen and Józsa Krisztián: The Childhood Executive Functioning Inventory (CHEXI) : Psychometric Properties and Association with Academic Achievement in Kenyan First Graders.
JOURNAL OF PSYCHOLOGICAL AND EDUCATIONAL RESEARCH, 29 (1). pp. 154-176. ISSN 2247-1537 (2021)

Apjok Vivien and Povedák Kinga and Bondea Vivien and Varga Sándor (szerk.): Dance, Age and Politics. Proceedings of the 30th Symposium of the ICTM Study Group on Ethnochoreology.
University of Szeged, Faculty of Arts, Department of Ethnography and Cultural Anthropologyy; BTK Zenetudományi Intézet; Hungarian Association for Ethnochoreology, Szeged, Budapest. (2021) ISBN 9786155167348

Apjok Vivien and Povedák Kinga and Bondea Vivien and Varga Sándor: Editorial introduction.
In: Dance, Age and Politics. Proceedings of the 30th Symposium of the ICTM Study Group on Ethnochoreology. University of Szeged, Faculty of Arts, Department of Ethnography and Cultural Anthropologyy; BTK Zenetudományi Intézet; Hungarian Association for Ethnochoreology, Szeged, Budapest, pp. 17-18. (2021) ISBN 9786155167348

B

B. Németh Mária and Hódi Ágnes and Juhász Fruzsina and Sárik Anett M. and Tóth Edit: Szülők véleménye az óvodáskorú gyermekek IKT-eszköz használatának negatív és pozitív hatásairól.
GYERMEKNEVELÉS: ONLINE TUDOMÁNYOS FOLYÓIRAT, 9 (1). pp. 8-38. ISSN 2063-9945 (2021)

Balogh-Pécsi Anett and Kasik László: A kommunikáció szerepe a megküzdés, a szociálisprobléma-megoldás és az asszertivitás serdülőkori fejlesztésében.
ISKOLAKULTÚRA: PEDAGÓGUSOK SZAKMAI-TUDOMÁNYOS FOLYÓIRATA, 31 (7-8). pp. 118-131. ISSN 1215-5233 (2021)

Bencsik Péter: Az erőszak és az államhatárok: elméleti megfontolások.
In: Történelem és erőszak. Hajnal István Kör Társadalomtörténeti Egyesület, Szeged, pp. 338-351. (2021) ISBN 9789638946393

Bencsik Péter: Territorializálódás és globalizáció: Historiográfiai áttekintés.
KORALL: TÁRSADALOMTÖRTÉNETI FOLYÓIRAT, 22 (85). pp. 5-25. ISSN 1586-2410 (2021)

Bencsik Péter: After Trianon : Life near the Hungarian–Czechoslovak Border during the 1920s.
CHRONICA: ANNUAL OF THE INSTITUTE OF HISTORY UNIVERSITY OF SZEGED, 20. pp. 47-63. ISSN 1588-2039 (2021)

Bene Zoltánné Pusztai Virág: Az érzéki tapasztalat és a racionális megismerés kettősségének megjelenése a prágai színek szimbólumaiban.
In: XXVIII. Madách Szimpózium. Madách Irodalmi Társaság, Szeged, Magyarország , Balassagyarmat, Magyarország, pp. 65-76. (2021) ISBN 9786155462290

Benkő Elek and Sümegi Pál and Törőcsik Tünde and Bodor Elvira and Sümegi Balázs and Jakab Gusztáv: Marosszentkirály: egy középkori pálos kolostor és környezete [Marosszentkirály (Sâncraiu de Mureș): a Pauline monastery and its environment in the Middle Ages].
In: A Kárpát-medence környezettörténete a középkorban és a kora újkorban [Environmental history of the medieval and early modern Carpathian Basin]. Archaeolingua Foundation, Budapest, pp. 331-355. (2021) ISBN 9786155766435

Bernáth Árpád: Heinrich Bölls Billard um halb zehn (1959) als Generationenroman.
In: Der Generationenroman. De Gruyter, Berlin, Boston (MA), pp. 248-266. (2021) ISBN 9783110612356; 9783110668285; 9783110613094

Bessenyei Vanda and Dávid Benjámin and Lengyel Ádám and Szabó-Gajmer Bernadett (szerk.): Szegedi Történészhallgatók Egyesületének Harmadik Konferenciája.
Belvedere Meridionale, Szeged. (2021) ISBN 9786156060402

Biró Fanni and Csíkos Csaba: Első és második osztályos kínai és magyar matematika tankönyvek összehasonlító elemzése a vizuális reprezentációk szempontjából.
In: Új kutatások a neveléstudományokban 2020. Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Tudományos Bizottság; Debreceni Egyetem BTK Nevelés- és Művelődéstudományi Intézete, Debrecen, pp. 246-263. (2021)

Bruck Anton and Monok István and Zvara Edina Éva: Bewahrte Geistigkeit und Kulturerbe von drei Nationen: Die Historische Bibliothek des Franziskanerklosters in Güssing.
Library and Information Centre of the Hungarian Academy of Sciences; Franziskanerkloster Güssing, Budapest, Güssing. (2021) ISBN 9789637451706

Budai Éva and Uhereczky Eszter and Benedekfi István and Németh Anikó and Presznerné Domján Andrea and Lobanov Artyom: A krónikus fájdalommal élők életminőségének javítása zeneterápiás eszközökkel.
NŐVÉR, 34 (1). pp. 14-21. ISSN 0864-7003 (2021)

Bíró Bernadett: Az északi manysi -kwe kicsinyítő képző használata és funkciója.
FOLIA URALICA DEBRECENIENSIA, 28.. pp. 57-66. ISSN 0239-1953 (2021)

Bíró Bernadett: The use and semantics of the Northern Mansi diminutive -riś~rəś.
In: Uralic studies, languages, and researchers. University of Szeged, Department of Altaic Studies; University of Szeged, Department of Finno-Ugrian Philology, Szeged, pp. 81-97. (2021) ISBN 9789633068038

Bíró Gyöngyvér: Adatok az Alföld 12–14. századi edényművességéhez.
In: Évezredek a Közép-Tisza mentén. Damjanich János Megyei Múzeum, Szolnok, pp. 164-178. (2021) ISBN 9786156161055

Bónus Lilla and Nagy Lászlóné Antal Erzsébet: A kutatási készségek fejlesztése a játék módszerével.
In: Biológia. Mozaik Kiadó, Szeged, pp. 161-175. (2021) ISBN 9789636978440

C

Csabai Márta: „Csak akarnod kell, és meggyógyulsz!” - A beteghibáztatás csapdája és a kiút keresése.
MINDENNAPI PSZICHOLÓGIA, 13 (2). pp. 44-47. ISSN 2060-2626 (2021)

Csikós Zsuzsanna: La presencia de la narrativa cubana contemporánea en la prensa escrita en húngaro durante el comunismo (1959–89).
Hispanic Research Journal, 22 (4). pp. 377-395. ISSN 1468-2737 (2021)

Csikós Zsuzsanna: «Hungría, doble es tu rostro como una medalla». Visitas, amigos y escritos húngaros de Pablo Neruda.
Ars et Humanitas, 15 (2). pp. 73-89. ISSN 1854-9632 (2021)

Csuka Sára Imola and Rosta-Filep Orsolya and Sallay Viola and Martos Tamás: Fiatal felnőttek egészségcéljainak vizsgálata: a cél megközelítő-elkerülő orientációjának személyes kontextusa és a célokhoz társuló szubjektív tapasztalatok.
MAGYAR PSZICHOLÓGIAI SZEMLE, 76 (1). pp. 73-99. ISSN 0025-0279 (2021)

Csányi Róbert and Molnár Gyöngyvér: A tesztmegoldási motiváció kérdőíves és logadat alapú mérésének összehasonlító elemzése alacsony téttel rendelkező interaktív problémamegoldó környezetben.
MAGYAR PEDAGÓGIA, 121 (3). pp. 281-307. ISSN 0025-0260 (2021)

Czobor Nikoletta R. and Ocsovszky Zsófia and Róth György and Takács Szabolcs and Csabai Márta and Székely Edgár and Gál János and Székely Andrea and Konkoly Thege Barna: ADHD symptomatology of children with congenital heart disease 10 years after cardiac surgery: the role of age at operation.
BMC PSYCHIATRY, 21 (1). ISSN 1471-244X (2021)

D

Deli Zsolt Pál: The lexical analysis of two works by Ernest Hemingway and F. Scott Fitzgerald.
PORTA LINGUA (1). pp. 199-209. ISSN 1785-2420 (2021)

Deli Zsolt Pál: A quantitative analysis of four linguistic variables in the language use of Hungarians in the United Kingdom and Ireland.
ALKALMAZOTT NYELVTUDOMÁNY, 21 (1). pp. 18-40. ISSN 1587-1061 (2021)

Dudok Fanni and Dudok Réka: Hogyan működik Horvátország, Magyarország, Szerbia és Szlovénia oktatási rendszere a pedagógusok szemszögéből nézve?
In: Fenntartható Örökség, A Magyar Tannyelvű Tanítóképző Kar tudományos konferenciáinak tanulmánygyűjteménye. University of Novi Sad Hungarian Language Teacher Training Faculty Subotica, Szabadka, pp. 338-357. (2021) ISBN 9788681960073

Duong Thi Ngoc Ngan and Hercz Mária and Thong Nguyen Van: Teachers’ Professional Knowledge and their Professional Identity If they Relate or not?
International Journal of Childhood Education, 2 (4). pp. 17-31. ISSN 2669-2325 (2021)

Dóbék Ágnes and Monok István (szerk.): Barkóczy Ferenc (1710–1765) egri püspök könyvtára.
A Kárpát-medence kora újkori könyvtárai, 11 . Library und Information Centre of the Hungarian Academy of Sciences, Budapest. (2021) ISBN 9789637451713

E

Erdődi Alexandra Anita: Egy sokáig feledésbe merült német „ezermester”: Johann Friedrich Ernst Albrecht magyarországi recepciójáról.
MAGYAR KÖNYVSZEMLE, 137 (3). pp. 423-426. ISSN 0025-0171 (2021)

Erjavec Tomaž and Ogrodniczuk Maciej and Osenova Petya and Pancur Andrej and Ljubešic Nikola and Agnoloni Tommaso and Barkarson Starkadur and Pérez María Calzada and Çöltekin Ça ̆grı and Coole Matthew and Dar‘gis Roberts and de Macedo Luciana D. and de Does Jesse and Ring Orsolya and Üveges István: ParlaMint: Comparable Corpora of European Parliamentary Data.
In: CLARIN Annual Conference 2021. pp. 20-25.

F

Fajt Anita: A madrigálforma (magyarországi német barokk) irodalmunkban.
In: Zrínyi Miklós és a magyarországi barokk költészet. Eszterházy Károly Egyetem Líceum Kiadó, Eger, pp. 433-455. (2021) ISBN 9789634961970

Faragó Dávid and Kasza Péter and Szovák Márton: Pótlások a Brodarics-kiadáshoz.
LYMBUS - MAGYARSÁGTUDOMÁNYI FORRÁSKÖZLEMÉNYEK, 19 (1). pp. 119-148. ISSN 0865-0632 (2021)

Fauzi Ahmad and Wicaksono Azizul Ghofar Candra: The profile of students HOTS at Malang, Indonesia in responding to higher-thinking biology questions.
Biosfer, 14 (2). pp. 144-153. ISSN 0853-2451 (2021)

Fazekasné Fenyvesi Margit and Kiss Renáta Mária and Mokri Dóra: A beszédhang észlelése és differenciálása saját hangejtésben.
FEJLESZTŐ PEDAGÓGIA: PEDAGÓGIAI SZAKFOLYÓIRAT, 32 (1-3). pp. 68-76. ISSN 0866-2495 (2021)

Fejes József Balázs and Szűcs Norbert: Digital learning for disadvantaged students during Covid-19: Perceptions of teachers in Hungary’s after-school programmes.
INTERSECTIONS: EAST EUROPEAN JOURNAL OF SOCIETY AND POLITICS, 7 (3). pp. 60-79. ISSN 2416-089X (2021)

Ferwagner Péter Ákos: Az 1926-os libanoni alkotmányhoz vezető út.
In: Liber Amicorum László Trócsányi. Szegedi Tudományegyetem Állam- és Jogtudományi Kar Nemzetközi és Regionális Tanulmányok Intézete (SZTE ÁJK NRTI), Szeged, pp. 521-526. (2021)

Ferwagner Péter Ákos: Az Oszmán Birodalom és a Liman von Sanders-féle katonai misszió keltette nemzetközi válság.
ACTA HISTORICA (SZEGED), 146. pp. 171-182. ISSN 0324-6965 (2021)

Ferwagner Péter Ákos: Nacionalizmus, elnyomás, éhínség.
AETAS: TÖRTÉNETTUDOMÁNYI FOLYÓIRAT, 36 (2). pp. 20-40. ISSN 0237-7934 (2021)

Ferwagner Péter Ákos: Rodinson, Maxime (1915-2004).
A NEMZETKÖZI MUNKÁSMOZGALOM TÖRTÉNETÉBŐL (ÉVKÖNYV), 47. pp. 284-291. ISSN 0133-476X (2021)

Ferwagner Péter Ákos: A monacói identitás rétegei.
MEDITERRÁN VILÁG, 49. pp. 34-60. ISSN 1787-7350 (2021)

Ferwagner Péter Ákos: A perzsa–oszmán határvidék mint első világháborús konfliktuszóna.
MEDITERRÁN VILÁG, 50. pp. 42-63. ISSN 1787-7350 (2021)

Ferwagner Péter Ákos and J. Nagy László: Az V. Köztársaság algériai és afrikai politikája.
In: A jelenkori Franciaország II. kötet - Tanulmányok a jelenkori Franciaországról. L'Harmattan (Budapest); L'Harmattan Publishing, Budapest, pp. 209-230. (2021) ISBN 9789634148333

Forgács Tamás: Adalékok egy, a kasza komponens köré épülő szóláscsoport történetéhez.
MAGYAR NYELV, 117 (4). pp. 466-472. ISSN 0025-0228 (2021)

Forgács Tamás: Balázs iszákja. Ismeretlen frazémák azonosításának és értelmezésének módszertani kérdései.
MAGYAR NYELV, 117 (1). pp. 60-69. ISSN 0025-0228 (2021)

Forgács Tamás: Búcsú Szabó Józseftől (1940–2021).
MAGYAR NYELV, 117 (1). pp. 112-114. ISSN 0025-0228 (2021)

Földi Fanni and Józsa Krisztián: A hangszeres zene tanulásában szerepet játszó motivációs tényezők.
GYERMEKNEVELÉS: ONLINE TUDOMÁNYOS FOLYÓIRAT, 9 (3). pp. 5-27. ISSN 2063-9945 (2021)

Füzi Izabella: A képernyő és a filmvászon hibridizációja: a videóchat és a videószelfi játékfilmes idézése.
APERTÚRA, 26 (4). ISSN 1787-7245 (2021)

G

Glässer Norbert: Trónváltás mint krízisrítus egy modern háborúban.
In: "Fogadd a koronát...". Solymossy Sándor Egyesület; Department of Ethnology and Cultural Antropology, Szeged, pp. 147-159. (2021) ISBN 9789633067970

Glässer Norbert and Mód László and Varga Norbert and Zima András and Beke Zsolt (szerk.): "Fogadd a koronát...": Ünnep és válság, hagyományok és reformkoncepciók.
Solymossy Sándor Egyesület; Department of Ethnology and Cultural Antropology, Szeged. (2021) ISBN 9789633067970

Gyimesi Timea: Machines et objets techniques chez Jean-Philippe Toussaint à la lumière de la pensée philosophique de Simondon à Guattari.
ACTA UNIVERSITATIS SZEGEDIENSIS DE ATTILA JOZSEF NOMINATAE ACTA ROMANICA, 32. pp. 25-44. ISSN 0567-8099 (2021)

Győri Tamás and Jagodics Balázs: Az identitás és a társas normák szerepe a videójáték-felhasználók motivációinak hátterében.
IN MEDIAS RES: FOLYÓIRAT A SAJTÓSZABADSÁGRÓL ÉS A MÉDIASZABÁLYOZÁSRÓL, 10 (1). pp. 27-38. ISSN 2063-6253 (2021)

Gévayné Janurik Márta and Kis Noémi and Szabó Norbert and Józsa Krisztián: Az ének-zene tantárgy iránti attitűd összefüggése az iskolai zenetanulás iránti motivációval hetedik osztályos tanulók körében.
NEVELÉSTUDOMÁNY: OKTATÁS KUTATÁS INNOVÁCIÓ, 9 (2). pp. 18-42. ISSN 2063-9546 (2021)

H

Habók Anita and Kong Yunjun and Ragchaa Jargaltuya and Magyar Andrea: Cross-cultural differences in foreign language learning strategy preferences among Hungarian, Chinese and Mongolian University students.
HELIYON, 7 (3). Terjedelem: 7-Azonosító: e06505. ISSN 2405-8440 (2021)

Habók Anita and Magyar Andrea: Tanárszakos hallgatók angolnyelv-tanulási és online olvasásistratégia-használata közötti összefüggések.
NEVELÉSTUDOMÁNY: OKTATÁS KUTATÁS INNOVÁCIÓ, 9 (1). pp. 48-59. ISSN 2063-9546 (2021)

Hansági Ágnes: Jókai Mór, Pierre Ménard kortársa: A magyar századfordulós modernség "prózafordulata": Jókai Mór: A ki holta után áll boszut (1886).
ALFÖLD: IRODALMI MŰVÉSZETI ÉS KRITIKAI FOLYÓIRAT, 72 (10). pp. 85-103. ISSN 0401-3174 (2021)

Hansági Ágnes: A Jókai-kártya.
TEMPEVÖLGY: KULTÚRA MŰVÉSZET TUDOMÁNY, 13 (1). pp. 70-86. ISSN 1789-9265 (2021)

Hegyi Ádám Alex: Siedler als Akteure : Die Entfaltung von regionalen religiösen Merkmalen unter den deutschen und ungarischen Reformierten im Banat an der Wende vom 18. zum 19. Jahrhundert.
In: Regionsmacher in Ostmitteleuropa. Einzelveröffentlichungen des Deutschen Historischen Instituts Warschau (43). Fibre, Osnabrück, pp. 135-149. (2021)

Hegyi Ádám Alex: Akademische Festkulturen Vom Mittelalter Bis Zur Gegenwart. Zwischen Inaugurationsfeier Und Fachschafstparty: Herausgegeben von Martin Kintzinger, Wolfgang Eric Wagner, Marian Füssel unter Mitarbeit von Stefan HynekVeröffentlichungen der Gesellschaft für Universitäts-und Wissenschaftsgeschichte, 15., Schwabe, Basel, 2019,VIII, 403 lap.
GERUNDIUM: EGYETEMTÖRTÉNETI KÖZLEMÉNYEK, 12 (1-2). Terjedelem: 3. ISSN 2061-5132 (2021)

Hegyi Ádám Alex: Early Modern Disputations and Dissertations in an Interdisciplinary and European Context.
GERUNDIUM: EGYETEMTÖRTÉNETI KÖZLEMÉNYEK, 12 (1-2). Terjedelem: 5. ISSN 2061-5132 (2021)

Hegyi Ádám Alex: Reformed College of Sárospatak (Áron Kovács, Éva Kusnyír).
GERUNDIUM: EGYETEMTÖRTÉNETI KÖZLEMÉNYEK, 12 (3-4). pp. 136-138. ISSN 2061-5132 (2021)

Hegyi Ádám Alex: Rektorok lelkészi szolgálatai: Református tanítók társadalmi megítélése a 18. században a Dél-Alföldön.
In: Papok a 18-20. századi lokális közösségekben. MTA-ELTE Lendület Historical Folkloristics Research Group, Budapest, pp. 111-121. (2021) ISBN 9788635099819

Hegyi Ádám Alex and Veres Tünde and Szabadi István and Tóth Levente (szerk.) (forráskiad.): A Békési Református Egyházmegye első jegyzőkönyve és annak mellékletei.
Tiszántúli Református Egyházkerület Levéltára, Debrecen. (2021) ISBN 9789638209313

Hoffmann Ildikó and Svindt Veronika and Bóna Judit: A nyelv és a beszéd sajátosságai neurodegeneratív kórképekben.
In: Tanulmányok a beszédtudomány alkalmazásainak köréből. ELTE Eötvös József Kiadó, Budapest, pp. 87-113. (2021) ISBN 9789634893592

Holczer Adrienn and Németh Viola Luca and Vékony Teodóra and Kocsis Krisztián and Király András and Kincses Zsigmond Tamás and Vécsei László and Klivényi Péter and Must Anita: The Effects of Bilateral Theta-burst Stimulation on Executive Functions and Affective Symptoms in Major Depressive Disorder.
NEUROSCIENCE, 461. pp. 130-139. ISSN 0306-4522 (2021)

Hussein Yusuf and Csíkos Csaba: How do secondary school students from the Kurdistan Region of Iraq understand the concept of function?
TEACHING MATHEMATICS AND COMPUTER SCIENCE, 19 (2). pp. 221-244. ISSN 1589-7389 (2021)

I

Imambayeva Gaysha E. and Akhmetova Aigul: Reading literacy in Kazakhstan and lifelong learning from the perspectives of different ages.
Crede Experto: Transport, Society, Education, Language, 2 (29). pp. 203-213. ISSN 2312-1327 (2021)

Ivaskó Lívia and Mezőlaki Regina: Humorértés különböző perspektívákból Sheldon Cooper és neurotipikus társai példáján.
In: A humor ösvényein. EKF Líceum Kiadó; Tinta Kiadó; Tinta, Eger, Budapest, pp. 101-110. (2021) ISBN 9789634962137

J

Jagodics Balázs and Kóródi Kitti and Szabó Éva: A Diák Kiégés Kérdőív szerkezetének vizsgálata magyar mintán.
MAGYAR PSZICHOLÓGIAI SZEMLE, 76 (1). pp. 1-22. ISSN 0025-0279 (2021)

Jagodics Balázs and Szabó Éva: Egyetemi hallgatók normáinak összefüggése a motivációval és az észlelt oktatói kiégéssel.
ISKOLAKULTÚRA: PEDAGÓGUSOK SZAKMAI-TUDOMÁNYOS FOLYÓIRATA, 31 (7-8). pp. 28-46. ISSN 1215-5233 (2021)

Jancsó András and Szabó Annamária and Nemes Márk and Metz-Ruszkai Szilvia Éva (szerk.): Ütközéspontok VII.: A Doktoranduszok Országos Szövetsége Filozófiatudományi Osztálya konferenciájának kötete.
JATE Press Szegedi Egyetemi Kiadó, Szeged. (2021) ISBN 9789633154670

Jámbori Szilvia and Bálint Ágnes: A szociálisprobléma-megoldás, nevelési stílus és reziliencia vizsgálata magyar és japán szülők körében.
MAGYAR PEDAGÓGIA, 121 (3). pp. 259-280. ISSN 0025-0260 (2021)

Józsa Gabriella and Karáné Miklós Noémi and Józsa Krisztián: Pedagógusok tapasztalatai a tanulók motiválásáról a Covid19 járvány idején.
GYERMEKNEVELÉS: ONLINE TUDOMÁNYOS FOLYÓIRAT, 9 (2). pp. 169-186. ISSN 2063-9945 (2021)

Józsa Krisztián and Pasztendorf Gabriella: Az olvasástanítás eredményessége az iskola kezdő szakaszában a Covid19 időszaka alatt : a pedagógusok és a szülők megítélése.
GYERMEKNEVELÉS: ONLINE TUDOMÁNYOS FOLYÓIRAT, 9 (2). pp. 131-144. ISSN 2063-9945 (2021)

K

Karimova Konul and Csapó Benő: Cognitive and Affective Components of Verbal Self-Concepts and Internal/External Frame of Reference Within the Multidimensional Verbal Domain.
SAGE OPEN, 11 (2). Azonosító: 215824402110186-Terjedelem: 13 p.. ISSN 2158-2440 (2021)

Karimova Konul and Csapó Benő: The Relationship Between Cognitive and Affective Dimensions of Reading Self-Concept With Reading Achievement in English and Russian.
JOURNAL OF ADVANCED ACADEMICS, 32 (3). pp. 324-353. ISSN 1932-202X (2021)

Kasik László and Gál Zita and Nagy Zoltán: Perfekcionista és nem perfekcionista serdülők szociálisprobléma-megoldásának és szorongásának jellemzői.
MAGYAR PEDAGÓGIA, 121 (2). pp. 189-208. ISSN 0025-0260 (2021)

Kasik László and Tóth Edit and Jámbori Szilvia and Gál Zita: Barátságfunkciók serdülőkorban – a McGill Friendship Questionnaire magyar változatának pszichometriai mutatói [Functions of friendship among adolescents – the psychometric properties of the Hungarian version of McGill Friendship Questionnaire].
MENTÁLHIGIÉNÉ ÉS PSZICHOSZOMATIKA, 22 (4). pp. 1-21. ISSN 1419-8126 (2021)

Kasza Péter and Bagi Zoltán Péter and Csapó Fanni and Csehy Zoltán and Csizmazia Luca and Czikráki Zsuzsannna (ford.) (forráskiad.): Buda oppugnata : források Buda és Pest 1540-42. évi ostromainak történetéhez.
Mohács 1526-2026. Rekonstrukció és emlékezet . Eötvös Loránd Research Network Research Center for Humanities, Budapest. (2021) ISBN 9789634162582

Katona Tünde: "... ob man sich ... Stammbücher zulegen müsse". Ein früher wegweisender Essay von Theodor Lebrecht Pitschel über Freundschaftsalben (1743).
In: Quelle und Deutung VI. Eötvös József Collegium, Budapest, pp. 131-150. (2021)

Katona Eszter: Calderón de la Barca en Hungría Desde Fines del Siglo XVIII Hasta la Actualidad.
Anuario calderoniano, 14. pp. 377-398. ISSN 1888-8046 (2021)

Katona Eszter: Előszó.
In: Börtön és száműzetés. JATE Press Szegedi Egyetemi Kiadó, Szeged, pp. 7-9. (2021) ISBN 9789633154786

Katona Eszter: „A színház az emlékezet művészete” – Juan Mayorga munkássága.
1749 : ONLINE VILÁGIRODALMI MAGAZIN. Terjedelem: 4. (2021)

Kende Ágnes and Messing Vera and Fejes József Balázs: Hátrányos helyzetű tanulók digitális oktatása a koronavírus okozta iskolabezárás idején.
ISKOLAKULTÚRA: PEDAGÓGUSOK SZAKMAI-TUDOMÁNYOS FOLYÓIRATA, 31 (2). pp. 76-97. ISSN 1215-5233 (2021)

Keno Abdi Kitesa: A Study of Sibu Oromo Environmental Ethic.
International Journal of Innovative Science and Research Technology, 6 (6). pp. 1204-1210. ISSN 2456-2165 (2021)

Kerpics Judit: Egzotikus vidékek Jósika Júlia Közlések a külföldről kötetében.
In: Az emlékező képzelőerő. Reciti Kiadó, Budapest, pp. 97-108. (2021) ISBN 9786156255198

Klinovszky Andrea and Papp-Zipernovszky Orsolya and Buzás Norbert: Building a House of Skills.
INTERNATIONAL JOURNAL OF ENVIRONMENTAL RESEARCH AND PUBLIC HEALTH, 18 (4). Terjedelem: 14-Azonosító: 1547. ISSN 1661-7827 (2021)

Komarudin Komarudin and Suherman Suherman and Anggraini Anita: Analysis of Mathematical Concept Understanding Capabilities: The Impact of Makerspae STEM Learning Approach Models and Student Learning Activities.
Journal of Innovation in Educational and Cultural Research, 2 (1). pp. 35-43. ISSN 2722-9688 (2021)

Korom Erzsébet and Nagy Lászlóné Antal Erzsébet (szerk.): Biológia.
Gondolkodtató természettudomány-tanítás . Mozaik Kiadó, Szeged. (2021) ISBN 9789636978440

Korom Erzsébet and Veres Gábor (szerk.): Komplex természettudomány : módszertani kézikönyv.
Gondolkodtató természettudomány-tanítás . Mozaik Kiadó, Szeged. (2021) ISBN 9789636978471

Kovács Katalin: Art, machine, animal : réflexions à propos de La Serinette de Chardin et de l’imitation artistique.
ACTA UNIVERSITATIS SZEGEDIENSIS DE ATTILA JOZSEF NOMINATAE ACTA ROMANICA, 32. pp. 149-160. ISSN 0567-8099 (2021)

Kovács Katalin: La valorisation de la nature morte dans les Salons de la Correspondance littéraire : La magie de Chardin et la critique d’art de Diderot.
In: Entente culturelle. L’Europe des correspondances littéraires. Centre International d'étude du XVIIIe Siècle, Ferney-Voltaire, pp. 73-85. (2021) ISBN 9782845591417

Kovács Krisztina: Démonok között: A gólyakalifa és a zsánerfilm (rémfilm, kísértetfilm, noir-elemek).
TISZATÁJ: IRODALMI MŰVÉSZETI ÉS TÁRSADALMI FOLYÓIRAT, 75 (7-8). pp. 119-136. ISSN 0133-1167 (2021)

Kovács Krisztina: Etnosztereotipikus stratégiák Hunyady Sándor bácskai témájú drámájában és prózáiban: (Feketeszárú cseresznye, Géza és Dusán).
In: Četvrt veka beogradske hungarologije - A belgrádi hungarológia negyedszázada. University of Belgrade, Faculty of Philology, Belgrade, pp. 397-415. (2021) ISBN 9788661536571

Kovács Krisztina: "Gyönyörűek a mozdulatlan képek!": Egy fénykép hátoldalára.
TISZATÁJONLINE, 2021. 11. 03.. Terjedelem: 6. (2021)

Kovács Krisztina: Hideghegyen lángoló lányok: Egy szubzsáner emelkedése.
TISZATÁJONLINE (2021. 07. 29.). (2021)

Kovács Krisztina: Szelíd jelenlét.
FORRÁS: IRODALOM-MŰVÉSZET-TUDOMÁNY, 53 (9). pp. 125-129. ISSN 0133-056X (2021)

Kovács Lajos and Betyár Gábor and Korom Erzsébet: An Integrated Database of Common Chemicals and Chemistry Demonstrations and Student Experiments Used in Hungary.
JOURNAL OF CHEMICAL EDUCATION, 98 (12). pp. 3813-3823. ISSN 0021-9584 (2021)

Kérchy Anna: Orshi Drozdik: Choreographie Einer Individuellen Mythologie.
In: Feministische Avantgarde. Kunst der 1970er Jahre aus der Sammlung Verbund, Wien. Prestel Verlag, München, pp. 54-57. (2021)

Kérchy Anna: The Acoustics of Nonsense in Lewis Carroll's Alice Tales.
In: Silence and Silencing in Children's Literature. Makadam förlag, Stockholm, pp. 86-102. (2021) ISBN 9789170613678

Kérchy Anna: Alice Beyond Wonderland: Transmedia, Hybridity, and Intersemiotic Play in Contemporary Adaptations of a Children’s Classic.
In: Mix & Match - Hibridismo e Transmedialidade. Edições Humus, Famalicao, pp. 13-37. (2021) ISBN 9789897556111

Kérchy Anna: Creative Strategies of Comics in Current Hungarian Picturebooks.
In: Zborník: Miscellany. Bibiana, Bratislava, pp. 157-162. (2021) ISBN 9788089154777

Kérchy Anna: Humor, horror, hiátus: A groteszk gyerektest mint szövegmotor Kócos Petitől Pacasrácig.
In: Medialitás és gyerekirodalom. Károli könyvek . Károli Gáspár Református Egyetem – L'Harmattan Kiadó, Budapest, pp. 63-76. (2021) ISBN 9789634143376

Kérchy Anna: Kreatívne stratégie komiksu v súčasných maďarských obrázkových knihách.
In: Zborník: Miscellany. Bibiana, Bratislava, pp. 41-47. (2021) ISBN 9788089154777

Kérchy Anna: Taktilis tekintet Margaret Atwood A szolgálólány meséje című regényében.
TISZATÁJ: IRODALMI MŰVÉSZETI ÉS TÁRSADALMI FOLYÓIRAT, 75 (2). pp. 68-76. ISSN 0133-1167 (2021)

Kérchy Anna: A madárnő mágiája: A szörnyetegség mint mutatvány Angela Carter Esték a cirkuszban című regényében.
In: Rémesen népszerű. Athenaeum Kiadó, Budapest, pp. 137-160. (2021) ISBN 9789635430017

Kósa Maja: Az episztemológiai nézetek kulturális meghatározottságának vizsgálata : (magyarországi és vajdasági magyar középiskolások).
KULTÚRA ÉS KÖZÖSSÉG, 12 (4). pp. 65-76. ISSN 0133-2597 (2021)

Kósa Maja and Kojanitz László: Történelem szakos hallgatók és középiskolai tanulók episztemológiai nézetei.
TÖRTÉNELEMTANÍTÁS: ONLINE TÖRTÉNELEMDIDAKTIKAI FOLYÓIRAT, 12 (1-2). ISSN 2061-6260 (2021)

Kőrössy Judit and Jagodics Balázs and Martos Tamás and Szabó Éva: Faktorok, magyarázatok a sikeres és sikertelen felsőoktatási tanulmányi teljesítmény hátterében: A pszichológiai tényezők szerepe a lemorzsolódásban.
MAGYAR PSZICHOLÓGIAI SZEMLE, 76 (1). pp. 127-156. ISSN 0025-0279 (2021)

L

Liao Hua-Fang and Józsa Krisztián and Wang Pei-Jung and Blasco Patricia M. and Morgan George A.: Understanding and supporting mastery motivation in everyday activities: A focus on early childhood intervention.
JOURNAL OF PSYCHOLOGICAL AND EDUCATIONAL RESEARCH, 29 (2). pp. 150-173. ISSN 2247-1537 (2021)

Látos Melinda and Lázár György ifj and Ondrik Zoltán and Szederkényi Edit and Hódi Zoltán and Horváth Zoltán and Csabai Márta: Positive Psychology Intervention to Improve Recovery after Renal Transplantation: A Randomized Controlled Trial.
JOURNAL OF CONTEMPORARY PSYCHOTHERAPHY, 52 (1). pp. 35-44. ISSN 0022-0116 (2021)

Látos Melinda and Lázár György ifj. and Csabai Márta: A Rövid Betegségpercepció Kérdőív magyar változatának megbízhatósági vizsgálata [The reliability and validity of the Hungarian version of the Brief Illness Perception Questionnaire].
ORVOSI HETILAP, 162 (6). pp. 212-218. ISSN 0030-6002 (2021)

Lénárt András: Hispánia görbe filmtükre: Luis García Berlanga.
FILMVILÁG, 64 (10). pp. 28-31. ISSN 0428-3872 (2021)

Lénárt András: Demokratikus átmenet és filmpolitika. Elméleti és gyakorlati megközelítések a spanyol eset kapcsán.
MEDITERRÁN VILÁG, 50. pp. 108-122. ISSN 1787-7350 (2021)

Lénárt András: Historia y cine a propósito de la Primavera de Praga y los países del Este.
In: Imágenes de las revoluciones de 1968. Lenoir Ediciones, Girona, pp. 61-82. (2021) ISBN 9788494976681

Lénárt András: Kiút a diktatúrából. A demokrácia felé tartó Spanyolország a nemzetközi erőtérben (1975 – 1982).
AETAS: TÖRTÉNETTUDOMÁNYI FOLYÓIRAT, 36 (2). pp. 68-78. ISSN 0237-7934 (2021)

Lénárt András: La conquista del público hispanohablante. Las versiones en español rodadas en Hollywood en los años 1930.
In: Mucho más que cine: historia, literatura y arte en el cine en español y en portugués. Editorial Dykinson, Madrid, pp. 59-72. (2021) ISBN 9788413778150

Lénárt András: A semlegesség árnyalatai – Spanyolország a második világháborúban.
In: Európa 1944-1945. Hungarian Academy of Sciences, Budapest, pp. 240-256. (2021) ISBN 9789635089581

M

Mariman An and Vermeir Peter and Csabai Márta and Látos Melinda and Weiland Anne: Perceptions and Attitudes of Health Care Givers and Patients on Medically Unexplained Symptoms: A Narrative Review with a Focus on Cultural Diversity and Migrants.
MEDICAL AND CLINICAL RESEARCH, 6 (4). pp. 482-486. ISSN 2577-8005 (2021)

Martos Tamás and Fényszárosi Éva and Filep Orsolya: Aspirációs Index (Aspiration Index, AI).
In: Kérdőíves módszerek a klinikai és egészségpszichológiai kutatásban és gyakorlatban. Medicina Könyvkiadó Zrt., Budapest, pp. 61-66. (2021)

Martos Tamás and Sallay Viola and Rafael Beatrix and Konkoly Thege Barna: Preferred ways of giving birth in non-pregnant and pregnant nulliparous women: the role of control beliefs.
JOURNAL OF PSYCHOSOMATIC OBSTETRICS & GYNECOLOGY, 42 (3). pp. 201-112. ISSN 0167-482X (2021)

Mehdizadkhani Milad: Khoshsaligheh, Masood, Ameri, Saeed and Nowruzy, Abdullah (2018) : Audiovisual Translation: Concepts and Terms.
JOURNAL OF SPECIALISED TRANSLATION: JOSTRANS, 35. pp. 238-240. ISSN 1740-357X (2021)

Mezei Tímea and Fejes József Balázs: A tanulási motivációról alkotott tanári nézetek feltárásának megközelítései – szakirodalmi áttekintés.
MAGYAR PEDAGÓGIA, 121 (4). pp. 361-394. ISSN 0025-0260 (2021)

Molnár Gyöngyvér and Hódi Ágnes and Ökördi Réka and Mokri Dóra: A koronavírus-járvány okozta rendkívüli oktatási helyzet hatása 2-8. évfolyamos diákok tudás- és képességszintjére az olvasás-szövegértés, a matematika és a természettudományok területén.
ISKOLAKULTÚRA: PEDAGÓGUSOK SZAKMAI-TUDOMÁNYOS FOLYÓIRATA, 31 (2). pp. 3-22. ISSN 1215-5233 (2021)

Molnár Gyöngyvér: Az IKT szerepe a felsőoktatás megújításában [Role of ICT in renewing higher education].
MAGYAR TUDOMÁNY, 182 (11). pp. 1488-1501. ISSN 0025-0325 (2021)

Molnár Gyöngyvér: Challenges and developments in technology-based assessment: possibilities in science education.
EUROPHYSICS NEWS, 52 (2). pp. 16-19. ISSN 0531-7479 (2021)

Molnár Gyöngyvér and Hódi Ágnes and D. Molnár Éva and Nagy Zoltán and Csapó Benő: Assessment of first-year university students: facilitating an effective transition into higher education.
In: Új kutatások a neveléstudományokban 2020. Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Tudományos Bizottság; Debreceni Egyetem BTK Nevelés- és Művelődéstudományi Intézete, Debrecen, pp. 11-26. (2021)

Molnár Gyöngyvér and Pásztor Attila and Kiss Renáta Mária and Csapó Benő: Az eDia online diagnosztikus értékelő rendszer: a személyre szóló fejlesztés alapvető eszköze.
ÚJ PEDAGÓGIAI SZEMLE, 71 (9-10). pp. 42-53. ISSN 1215-1807 (2021)

Molnár Gyöngyvér and Tóth Edit (szerk.): A neveléstudomány válaszai a jövő kihívásaira : XXI. Országos Neveléstudományi Konferencia Szeged, 2021. november 18-20. : program, előadás-összefoglalók.
Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Tudományos Bizottság; SZTE BTK Neveléstudományi Intézet, Szeged. (2021) ISBN 9789633068335

Monok István: Lakatos István olvasmányai: a vágyott eruditio a székelyföldi katolikus papok számára a 18. század első felében.
In: Arte et ingenio: Tanulmányok Kovács András hetvenötödik születésnapjára. Transylvanian Museum Society; ELKH Bölcsészettudományi Kutatóközpont Történettudományi Intézet, Kolozsvár, Budapest, pp. 493-507. (2021) ISBN 9786067391978

Monok István (szerk.): Intézményi- és magángyűjtemények 1609–1750: Könyvjegyzékek bibliográfiája.
MTA Könyvtár és Információs Központ, Budapest. (2021) ISBN 9789637451676

Monok István: L’Expansion ottoman vue de la région rhénane.
In: L’orient inattendu : Du Rhin à l’Indus. BNU Strasbourg, Strasbourg, pp. 59-71. (2021) ISBN 9782859230876

Monok István: A francia könyv arányának változása a magyar arisztokrácia könyvtáraiban a 18. században.
In: Album Amicorum: Tanulmányok Sipos Gábor születésének hetvenedik évfordulójára. Transylvanian Museum Society, Kolozsvár, pp. 467-474. (2021) ISBN 9786067391916

Mujib Mujib and Sukestiyarno Y.L. and Suyetno Hardi and Junaedi Iwan and Suherman Suherman: Trade A Problem Based Edutainment: The Effect Of Numerical Ability In Indonesia Students'.
International Journal of Arts Humanities and Social Sciences studies, 6 (4). pp. 25-29. ISSN 2582-1601 (2021)

Mátyás Dénes and Gyarmati László and Pannonhalminé Csóka Ildikó: The University of Szeged and the Impacts of the COVID-19 Pandemic.
In: Managing Sustainable Universities During COVID-19 Pandemic. UNDIP Press, Semarang, pp. 35-41. (2021) ISBN 9789790977907

Máté-Tóth András: Mystagogie an der Türschwelle zwischen West und Ost.
In: Pastoraltheologie in Mitteleuropa. Matthias-Grünewald-Verlag, Ostfildern, pp. 67-78. (2021) ISBN 9783786732600

Máté-Tóth András: Priesterdimensionen : Beobachtungen und Fragen aus Ungarn.
In: Priesterliche Identität? : Erwartungen im Widerstreit. Aschendorff Verlag, Münster, pp. 161-176. (2021) ISBN 9783402248584

Máté-Tóth András and Turai Gabriella: Charisma: Post-Weberian approaches.
In: La sociologia sovranazionale di Roberto Cipriani. Franco Angeli Edizioni, Roma, pp. 103-112. (2021) ISBN 9788835108955

Máté-Tóth András: Pray and Vaccinate: Worship and Pastoral Care in Times of Pandemic in Hungary.
OCCASIONAL PAPERS ON RELIGION IN EASTERN EUROPE, 41 (1). pp. 155-161. ISSN 0731-5465 (2021)

N

N. Kollár Katalin and Szabó Éva: Az iskolapszichológia és a pszichológiaoktatás szerepe.
ALKALMAZOTT PSZICHOLÓGIA, 21 (3). pp. 75-97. ISSN 1419-872X (2021)

Nagy Anett: Beauty and physics — Physics projects based on modern aesthetic and medical treatments.
JOURNAL OF PHYSICS-CONFERENCE SERIES, 1929. ISSN 1742-6588 (2021)

Nagy Lászlóné Antal Erzsébet and Bónus Lilla and Korom Erzsébet: A természettudományos gondolkodásról a biológiatanítás tükrében.
In: Biológia. Mozaik Kiadó, Szeged, pp. 7-22. (2021) ISBN 9789636978440

Nagy Lászlóné Antal Erzsébet and Fazekas Evelin Anikó and Korom Erzsébet: A kutatási készségek fejlesztése problémaalapú tanulással.
In: Biológia. Mozaik Kiadó, Szeged, pp. 145-160. (2021) ISBN 9789636978440

Nagy Lászlóné Antal Erzsébet and Kissné Gera Ágnes and Répás Lászlóné and Korom Erzsébet: Az analógiás gondolkodás fejlesztése szóanalógiákkal.
In: Biológia. Mozaik Kiadó, Szeged, pp. 23-40. (2021) ISBN 9789636978440

Nagy Lászlóné Antal Erzsébet and Répás Lászlóné and Kissné Gera Ágnes and Juhász Ferenc and Bónus Lilla and Korom Erzsébet: A kutatási készségek fejlesztése kutatásalapú tanulással.
In: Biológia. Mozaik Kiadó, Szeged, pp. 113-144. (2021) ISBN 9789636978440

Nagy Lászlóné Antal Erzsébet and Stér Evelin and Szivós Ádám: A kritikai gondolkodás fejlesztése a disputa módszerével.
In: Biológia. Mozaik Kiadó, Szeged, pp. 41-74. (2021) ISBN 9789636978440

Nguyen Thuy Lan Anh and Habók Anita: Digital Literacy of EFL Students: An Empirical Study in Vietnamese Universities.
LIBRI, 71. Terjedelem: 14-Azonosító: 000010151520200165. ISSN 0024-2667 (2021)

Nguyen Thuy Lan Anh and Habók Anita: A study on Vietnamese undergraduates’ level of digital skills and the frequency of using digital tools in the EFL context.
In: International Conference on Computer Systems and Technologies '21. Association for Computing Machinery, pp. 171-175. (2021) ISBN 9781450389822

Nguyen Van Son and Habók Anita: Designing and validating the learner autonomy perception questionnaire.
HELIYON, 7 (4). Terjedelem: 11-Azonosító: v. ISSN 2405-8440 (2021)

Nguyen Van Son and Habók Anita: Students' Beliefs about Teachers' Roles in Vietnamese Classrooms.
ELECTRONIC JOURNAL OF FOREIGN LANGUAGE TEACHING, 18 (1). pp. 38-59. ISSN 0219-9874 (2021)

Nguyen Van Son and Habók Anita: Vietnamese non-English-major students’ motivation to learn English: from activity theory perspective.
HELIYON, 7 (4). Terjedelem: 11-Azonosító: e06819. ISSN 2405-8440 (2021)

Nuutila Katariina and Tapola Anna and Tuominen Heta and Molnár Gyöngyvér and Niemivirta Markku: Mutual relationships between the levels of and changes in interest, self-efficacy, and perceived difficulty during task engagement.
LEARNING AND INDIVIDUAL DIFFERENCES: JOURNAL OF PSYCHOLOGY AND EDUCATION, 92. ISSN 1041-6080 (2021)

O

Oo Tun Zaw and Habók Anita: Reflective Teaching Practices for Reading Comprehension in English Language Teaching: A Literature Review.
INTERNATIONAL JOURNAL OF LITERACIES, 28 (2). pp. 53-70. ISSN 2327-0136 (2021)

Oo Tun Zaw and Magyar Andrea and Habók Anita: Effectiveness of the reflection-based reciprocal teaching approach for reading comprehension achievement in upper secondary school in Myanmar.
ASIA PACIFIC EDUCATION REVIEW, 22. pp. 675-698. ISSN 1598-1037 (2021)

P

Papp Melinda: A hatékony történetmondás sajátosságai.
In: Média, közösség, történet : Konferencia tanulmánykötete. JGYF Kiadó; JGYTF Kiadó, Szeged, pp. 89-104. (2021) ISBN 9786155946479

Papp-Zipernovszky Orsolya and Csabai Márta and Schulz Peter J. and Varga János Tamás: Does Health Literacy Reinforce Disease Knowledge Gain? A Prospective Observational Study of Hungarian COPD Patients.
JOURNAL OF CLINICAL MEDICINE, 10 (17). ISSN 2077-0383 (2021)

Papp-Zipernovszky Orsolya and Horváth Mária Dóra and Schulz Peter J. and Csabai Márta: Generation Gaps in Digital Health Literacy and Their Impact on Health Information Seeking Behavior and Health Empowerment in Hungary.
FRONTIERS IN PUBLIC HEALTH, 9. Azonosító: 635943-Terjedelem: 12 p.. ISSN 2296-2565 (2021)

Pukánszky Judit and Szabó Csanád and Lantos Katalin: Időskorúak mentális egészségét befolyásoló tényezők.
EGÉSZSÉGFEJLESZTÉS, 62 (2). pp. 3-12. ISSN 1786-2434 (2021)

Pál József: „Az észnek kurta szárnya”. A Commedia ráción túli jelentésrétegeiről.
KULTÚRATUDOMÁNYI SZEMLE, 3 (2). pp. 13-40. ISSN 2676-9158 (2021)

Pál József: Bene ascolta chi la nota : saggi consigli da tenere a mente nella Commedia.
LETTERATURA ITALIANA ANTICA, 22. pp. 135-149. ISSN 1724-0492 (2021)

Pál József: Carlo Michelstaedter: tra Austria e Italia.
RIVISTA DI LETTERATURE MODERNE E COMPARATE, 74 (4). pp. 417-434. ISSN 0391-2108 (2021)

Pál József: Dante nell’Ungheria del 1921: politica e religione.
In: Quella terra che 'l Danubio riga. Aracne Editrice, Roma, pp. 205-228. (2021) ISBN 9791259943880

Pál József: Hongrie.
RLC: REVUE DE LITTERATURE COMPAREE, 95 (4). pp. 466-469. ISSN 0035-1466 (2021)

Pál József: “The Most Secret Chamber of the Heart” (Secretissima camera de lo cuore): Poetry and Theology in the State-changing Cantos of the Commedia.
MAGYAR FILOZÓFIAI SZEMLE, 65 (2). pp. 39-61. ISSN 0025-0090 (2021)

Pál József: Parlando cose che ’l tacere è bello.
In: Citar Dante. ETPbooks, Athén, pp. 60-61. (2021) ISBN 9786185329549

Pál József: Prohászka Ottokár Dante-tanulmányai.
ORSZÁGÚT : MŰVÉSZET TUDOMÁNY KÖZÉLET, 2 (19). pp. 28-30. ISSN 2677-0148 (2021)

Pál József: Vizuális interpretációk = Visual interpretations = Interpretazioni visuali.
In: Dante Univerzuma = Dante's Universe = L'Universo di Dante. Magyar Alkotóművészek Országos Egyesülete, Budapest, pp. 4-6. (2021) ISBN 9786155630170

Pál József: A jelenlévő költő. Dante modernségéről.
HELIKON (KOLOZSVÁR), 32 (18). pp. 7-9. ISSN 1220-6288 (2021)

Pál József: "A szívem legrejtettebb zuga" (Secretissima camera de lo cuore). Költészet és teológia a Commedia állapotváltoztató énekeiben.
In: A Szent István Tudományos Akadémia 2020. A Szent István Tudományos Akadémia Kiadványai . Szent István Társulat, Budapest, pp. 21-42. (2021) ISBN 9789632779713

Q

Quemeneur Tramor and Ferwagner Péter Ákos (ford.): Parancsmegtagadók az algériai háborúban (1954–1962): engedély nélküli távolmaradás, dezertálás, engedetlenség.
A NEMZETKÖZI MUNKÁSMOZGALOM TÖRTÉNETÉBŐL (ÉVKÖNYV), 47. pp. 33-46. ISSN 0133-476X (2021)

R

Rafael Beatrix and Mányai Adrienn and Magyar Kornélia: Multidimenzionális Egészségkontroll Kérdőív C formája [Form C of the Multidimensional Health Locus of Control Scale, MHLC-C].
In: Kérdőíves módszerek a klinikai és egészségpszichológiai kutatásban és gyakorlatban I. Medicina Könyvkiadó Zrt., Budapest, pp. 358-362. (2021) ISBN 9789632267890

Rausch Attila and Pásztor Attila: Mobil eszközök az óvodában: A digitális technológiával támogatott értékelés és fejlesztés lehetőségei.
NEVELÉSTUDOMÁNY: OKTATÁS KUTATÁS INNOVÁCIÓ, 9 (2). pp. 5-17. ISSN 2063-9546 (2021)

Rekeczki Kinga and Filyó Dávid and Berta Adrián and Bartyik Tamás and Wolf Mária and Tóth Mária and Sheishah Diaa Elsayed Hamed Abdallah Hamed and Sipos György: A dombói vár tégláinak kormeghatározása termolumineszcens módszerrel.
ARCHEOMETRIAI MŰHELY, 18 (2). pp. 157-174. ISSN 1786-271X (2021)

S

Sadouki Fatiha: The Effect of the Second Language on Metalinguistic Awareness in Third Language Vocabulary Learning.
ROMANIAN JOURNAL OF ENGLISH STUDIES, 18 (1). pp. 98-109. ISSN 1584-3734 (2021)

Sallay Viola and Klinovszky Andrea and Csuka Sára Imola and Buzás Norbert and Papp-Zipernovszky Orsolya: Striving for autonomy in everyday diabetes self-management—qualitative exploration via grounded theory approach.
BMJ OPEN, 11 (12). Terjedelem: 11 p.-Azonosító: e058885. ISSN 2044-6055 (2021)

Sallay Viola and Simon-Zámbori Petra and Martos Tamás: A szülői reziliencia mintázatai átlagos és átlagostól eltérő fejlődésű gyermeket nevelő anyák esetében.
ALKALMAZOTT PSZICHOLÓGIA, 21 (4). pp. 53-73. ISSN 1419-872X (2021)

Salle, La Tamika P. and Rocha-Neves Jesslynn and Jimerson Shane and Sano, Di Sergio and Martinsone Baiba and Albertova Silvia Majercakova and Gajdošová Eva and Baye Ariane and Deltour Caroline and Martinelli Victor and Raykov Milosh and Hatzichristou Chryse and Palikara Olympia and Szabó Éva and Arlauskaite Zydre: A multinational study exploring adolescent perception of school climate and mental health.
School Psychology, 36 (3). pp. 155-166. ISSN 2578-4218 (2021)

Sebestyén Edmond: A literature review on the affective factors that influence data-driven decision-making.
HUNGARIAN EDUCATIONAL RESEARCH JOURNAL (HERJ), 11 (1). pp. 23-30. ISSN 2062-9605 (2021)

Sebők Ferenc (szerk.): Anjou-kori oklevéltár : XLIV. 1360.
DOCUMENTA RES HUNGARICAS TEMPORE REGUM ANDEGAVENSIUM ILLUSTRANTIA 1301–1387, 44 . Szegedi Középkorász Műhely, Szeged. (2021) ISBN 9786156194015

Simon József: Az elme teljessége: Esettanulmány egy erdélyi kartezianizmus-vitáról (1685).
KELLÉK, 65. pp. 89-105. ISSN 1453-7400 (2021)

Simon József: The Complete Mind: A Hungarian Debate on the Nature of the Body-Mind Union from 1685.
KÜLÖNBSÉG, 21 (1). pp. 145-170. ISSN 1785-7821 (2021)

Simon Tamás and Csábi Eszter: Professzionális online pókerjátékosok teljesítményét befolyásoló kognitív tényezők.
IMPULZUS – SZEGEDI PSZICHOLÓGIAI TANULMÁNYOK, 8 (1). Terjedelem: 22 p-Azonosító: 2079. ISSN 2064-9258 (2021)

Sipőcz Katalin: Az IDŐ FŐZÉS metafora a manysi nyelvben.
FOLIA URALICA DEBRECENIENSIA, 28. pp. 333-339. ISSN 0239-1953 (2021)

Sipőcz Katalin: The event of “giving” and “getting” in Siberian Uralic languages.
In: Uralic studies, languages, and researchers. University of Szeged, Department of Altaic Studies; University of Szeged, Department of Finno-Ugrian Philology, Szeged, pp. 99-118. (2021) ISBN 9789633068038

Soeharto Soeharto: Development of A Diagnostic Assessment Test to Evaluate Science Misconceptions in Terms of School Grades: A Rasch Measurement Approach.
JOURNAL OF TURKISH SCIENCE EDUCATION, 18 (3). pp. 351-370. ISSN 1304-6020 (2021)

Soeharto Soeharto and Csapó Benő: Building a House From Lego Blocks: Using Cross Cultural Validation to Develop the Constructed Motivation Questionnaire (CMQS) in Science.
PEDAGOGIKA / PEDAGOGY STUDIES, 142 (2). pp. 218-241. ISSN 1392-0340 (2021)

Soeharto Soeharto and Csapó Benő: Evaluating item difficulty patterns for assessing student misconceptions in science across physics, chemistry, and biology concepts.
HELIYON, 7 (11). ISSN 2405-8440 (2021)

Stőhr Lóránt András and Török Ervin: Bevezető a Kortárs dokumentumfilm Kelet-Közép-Európában című tematikus számhoz.
APERTÚRA, 17 (1). ISSN 1787-7245 (2021)

Suhartono Suhartono and Suherman Suherman and Pitersina. Christina Lumamuly and Novita Loma Sahertian and Lourine Since Joseph and Rukhama Aralaha and Yowelna Tarumasely and Suheri Suheri: A Theoretical Study: The Flipped Classroom Model As An Effective And Meaningful Learning Model In Multiple Era.
PSYCHOLOGY, 58 (1). pp. 4811-4820. ISSN 0033-3077 (2021)

Suherman Suherman and Komarudin Komarudin and Supriadi Nanang: Mathematical creative thinking ability in online learning during the Covid-19 Pandemic: A systematic review.
Online Learning in Educational Research, 1 (2). pp. 75-80. ISSN 2798-2351 (2021)

Suherman Suherman and Lakatos Kristóf and Rakhmawati Muhammad Rosida and Khoiriyah Binti and Komarudin Komarudin: Course Review Horay-Based Bamboo Dancing in 21st Century Learning: How Can We Assess Students' Mathematical Creative Thinking?
AKSIOMA: Jurnal Program Studi Pendidikan Matematika, 12 (1). pp. 45-57. ISSN 2089-8703 (2021)

Suherman Suherman and Rahmadani Nanda Ayu and Vidákovich Tibor and Mujib Mujib and Fitria Nike and Sari Putri Nur Islam and Rofi’uddin Addarojat Muhammad and Priadi Maskur: SQ3R method assisted by ethnomathematics-oriented student worksheet: The impact of mathematical concepts understanding.
JOURNAL OF PHYSICS-CONFERENCE SERIES, 1796 (1). Terjedelem: 9-Azonosító: 012059. ISSN 1742-6588 (2021)

Suherman Suherman and Vidákovich Tibor and Komarudin Komarudin: STEM-E: Fostering mathematical creative thinking ability in the 21st Century.
JOURNAL OF PHYSICS-CONFERENCE SERIES, 1882 (1). Terjedelem: 11-Azonosító: 012164. ISSN 1742-6588 (2021)

Suherman Suherman and Zaman Adib Mustofa and Farida Farida: Fostering of Mathematical Critical Thinking Ability Using ARCS Model and Students’ Motivation.
JTAM (Jurnal Teori dan Aplikasi Matematika), 5 (1). pp. 134-143. ISSN 2597-7512 (2021)

Szabó Csanád and Pukánszky Judit and Kemény Lajos: A koronavírus járványhelyzetre adott érzelmi reakciók és lelki megküzdési stratégiák a nehézségekkel magyar felnőttek körében.
EGÉSZSÉGTUDOMÁNY, 65 (1). pp. 38-49. ISSN 0013-2268 (2021)

Szabó Éva: A hiperbola és a litotész funkciói magyar nyelvű egyetemisták diskurzuskiegészítéses tesztjeinek eredményeiben : 2. rész. A hiperbola és a litotész funkciói a teszteredmények alapján.
MAGYAR NYELV, 117 (4). pp. 431-445. ISSN 0025-0228 (2021)

Szalisznyó Lilla: Textológiai és filológiai megfontolások Jókai Mór regényadaptációinak (újra)értelmezése kapcsán – Az arany ember példája.
IRODALOMTÖRTÉNETI KÖZLEMÉNYEK, 125 (6). pp. 742-773. ISSN 0021-1486 (2021)

Szatmári Angelika and Helembai Kornélia and Zádori János and Dudás Ilona Éva and Fejes Zsuzsanna and Drótos Gergely and Rafael Beatrix: Adaptive coping strategies in male infertility, paramedical counselling as a way of support.
JOURNAL OF REPRODUCTIVE AND INFANT PSYCHOLOGY, 39 (5). pp. 457-474. ISSN 0264-6838 (2021)

Szeverényi Sándor: Az igeidőről etnoszintaktikai szempontból – a perfektív aorisztosz és a múlt idő.
FOLIA URALICA DEBRECENIENSIA, 28. pp. 369-380. ISSN 0239-1953 (2021)

Szeverényi Sándor: Tense in Nganasan narratives.
Finnisch-ugrische Mitteilungen, 45 (1). pp. 111-135. ISSN 0341-7816 (2021)

Szeverényi Sándor and Bíró Bernadett and Sipőcz Katalin: Ethnosyntax in Siberian Uralic languages.
In: Uralic studies, languages, and researchers. University of Szeged, Department of Altaic Studies; University of Szeged, Department of Finno-Ugrian Philology, Szeged, pp. 275-287. (2021) ISBN 9789633068038

Szeverényi Sándor and Wagner-Nagy Beáta: Verbs of speaking in Nganasan : A corpus-based approach.
Finnisch-ugrische Mitteilungen, 45 (1). pp. 137-162. ISSN 0341-7816 (2021)

Szeverényi Sándor: Szamojédok ma: túlélés a 21. században.
FINNUGOR VILÁG, 26 (1). pp. 10-21. ISSN 1416-776X (2021)

Szilágyi Zsófia: Pályakezdés a pálya közepén? : Móricz A kis vereshajú című regénye a Szinházi Életben.
In: Pályakezdés, karrierút, irodalomtörténet : Tanulmányok. PTE BTK Magyar Nyelv- és Irodalomtudományi Intézet Klasszikus Irodalomtörténeti és Összehasonlító Irodalomtudományi Tanszék, Pécs, pp. 187-203. (2021) ISBN 9789634297833; 9789634297840

Szilágyi Zsófia: Sándor vagy István: mit kell javítania a szerkesztőnek?
PANNONHALMI SZEMLE, 29 (3). pp. 73-83. ISSN 1216-9188 (2021)

Szombathelyiné Nyitrai Ágnes Anikó and Korintus Mihályné and Hajduné Holló Katalin and Józsa Krisztián and Rózsa Sándor and Kereki Judit: A gyermekfejlődési kérdőív alkalmazása a bölcsődében és az óvodában.
Családbarát Magyarország Központ, Budapest. (2021) ISBN 9786155944536

Szántai Levente and Szabó Éva: A labdarúgó specifikus felelősségérzet vizsgálata első- és másodosztályú utánpótláskorú sportolóknál.
MAGYAR SPORTTUDOMÁNYI SZEMLE, 22 (6). pp. 24-33. ISSN 1586-5428 (2021)

Szántó Anita Piroska and Nagy Lászlóné Antal Erzsébet and Korom Erzsébet: A valószínűségi gondolkodás fejlesztése a biológiában.
In: Biológia. Mozaik Kiadó, Szeged, pp. 75-112. (2021) ISBN 9789636978440

Szécsényi Tibor and Szécsényi Krisztina: Határozottsági és LAK-egyeztetés főnévi igeneves szerkezetekben.
In: Általános Nyelvészeti Tanulmányok XXXIII. Akadémiai Kiadó, Budapest, pp. 175-206. (2021) ISBN 9789634547549

Szél Erzsébet: Mentalizáció a gyászmunkában.
IMÁGÓ BUDAPEST: PSZICHOANALÍZIS TÁRSADALOM KULTÚRA, 10 (2). pp. 32-45. ISSN 2062-5383 (2021)

Szél Erzsébet and Szabó Éva: A serdülőkori mentalizáció vizsgálata : A reflektív funkció kérdőív magyar változatának (RFQ-H) pszichometriai jellemzői.
ALKALMAZOTT PSZICHOLÓGIA, 20 (3). pp. 55-76. ISSN 1419-872X (2021)

Szűcs Norbert and Fejes József Balázs: Csodafegyver vagy pótcselekvés?: A tanodamozgalom története és legitimációs kérdései.
ISKOLAKULTÚRA: PEDAGÓGUSOK SZAKMAI-TUDOMÁNYOS FOLYÓIRATA, 31 (1). pp. 45-67. ISSN 1215-5233 (2021)

Sághy Miklós: "Békésebb, boldogabb képet festeni se lehet" : Örkény István Tóték című regényének megfilmesítéséről.
In: Irodalom, tanítás : Esszék, tanulmányok. Savaria University Press, Szombathely, pp. 249-271. (2021)

Sághy Miklós: "Elmondom, tehát vagyok" : Margaret Atwood A szolgálólány meséje című köttéről és annak sorozatadaptációjáról.
TISZATÁJ: IRODALMI MŰVÉSZETI ÉS TÁRSADALMI FOLYÓIRAT, 75 (2). pp. 55-67. ISSN 0133-1167 (2021)

Sándor Klára: Alma – and the Rest.
In: Altaic and Chagatay Lectures: Studies in Honour of Éva Kincses-Nagy. University of Szeged, Department of Altaic Studies, Szeged, pp. 339-351. (2021) ISBN 9789633067932

Sándor Klára: A török‒magyar nyelvi kapcsolatok újraértelmezésének lehetőségei.
In: Párhuzamos történetek – Parallel stories: Interdiszciplináris őstörténeti konferencia a PPKE Régészettudományi Intézetének szervezésében Budapest, 2020. november 11–13. PPKE BTK Régészettudományi Intézet, Budapest, pp. 77-101. (2021) ISBN 9786156388056

Sóki Zoltán and Hallgató Emese and Volosin Márta and Kóródi Kitti and Jagodics Balázs: A társas normák változása a COVID-19 járvány egyes szakaszaiban.
ALKALMAZOTT PSZICHOLÓGIA, 21 (2). pp. 53-77. ISSN 1419-872X (2021)

T

Thi Nang Kham and Nikolov Marianne: Feedback Treatments, Writing Tasks, and Accuracy Measures : A Critical Review of Research on Written Corrective Feedback.
TESL-EJ: TEACHING ENGLISH AS A SECOND OR FOREIGN LANGUAGE, 25 (3). pp. 1-25. ISSN 1072-4303 (2021)

Togabayeva Guldana: Finite verb forms in a 17th century Turkic written historical text: Qādir ʿAli beg’s ‘Compendium of Chronicles’.
In: Altaic and Chagatay Lectures. Szegedi Tudományegyetem, Bölcsészet- és Társadalomtudományi Kar, Altajisztikai Tanszék, Szeged, pp. 401-415. (2021) ISBN 9789633067932

Tóth Alisa and Kárpáti Andrea and Molnár Gyöngyvér: Színpercepció és színértelmezés 7–13 éves korban: képességszerkezet és a fejlődést befolyásoló tényezők.
MAGYAR PEDAGÓGIA, 121 (4). pp. 311-342. ISSN 0025-0260 (2021)

Tóth Péter: Migráció és mimetizmus.
In: Ütközéspontok VII. JATE Press Szegedi Egyetemi Kiadó, Szeged, pp. 207-215. (2021) ISBN 9789633154670

Tóth Alisa and Molnár Gyöngyvér and Kárpáti Andrea: Learning about Colour – the Legacy of the Bauhaus Masters.
INTERNATIONAL JOURNAL OF ART & DESIGN EDUCATION, 40 (1). pp. 108-125. ISSN 1476-8062 (2021)

Tóthné Jancsó Katalin: Aranycseppek Latin-Amerikában: egy sokszínű kontinens születése.
SZTEPress, Szeged. (2021) ISBN 9789633068069; 9789633068007

Tóthné Jancsó Katalin: Az inkák és yaguák földjén. Írások Peruról.
Americana E-Books, Szeged. (2021) ISBN 9786155423727

Tóthné Jancsó Katalin: Por las rutas de América : Tibor Sekelj en el Diario de Costa Rica.
Revista de historia, 2021 (83). pp. 81-109. ISSN 1012-9790 (2021)

Török Ervin: A személyesség invenciói a magyar dokumentumfilmben.
APERTÚRA, 17 (1). ISSN 1787-7245 (2021)

V

Varga Sándor: Acknowledgements.
In: Dance, Age and Politics. Proceedings of the 30th Symposium of the ICTM Study Group on Ethnochoreology. University of Szeged, Faculty of Arts, Department of Ethnography and Cultural Anthropologyy; BTK Zenetudományi Intézet; Hungarian Association for Ethnochoreology, Szeged, Budapest, p. 11. (2021) ISBN 9786155167348

Varga Sándor: Geographical Distribution of the Traditional Dance Culture in Mezőség.
In: Hungarian Studies Yearbook 2021. Babes-Bolyai University, Faculty of Letters, Kolozsvár, pp. 163-182. (2021)

Varga Sándor: Greeting words.
In: Dance, Age and Politics. Proceedings of the 30th Symposium of the ICTM Study Group on Ethnochoreology. University of Szeged, Faculty of Arts, Department of Ethnography and Cultural Anthropologyy; BTK Zenetudományi Intézet; Hungarian Association for Ethnochoreology, Szeged, Budapest, pp. 15-16. (2021) ISBN 9786155167348

Veres Gábor: Természettudományos nevelés – tartalom és módszer.
In: Komplex természettudomány. Mozaik Kiadó, Szeged, pp. 7-30. (2021) ISBN 9789636978471

Veres Gábor: Élelmiszerek és táplálkozás.
In: Komplex természettudomány. Mozaik Kiadó, Szeged, pp. 31-108. (2021) ISBN 9789636978471

Vermeir Peter and Mariman An and Lucza Lilla and Sallay Viola and Weiland Anne and Stegers-Jager Karen M. and Vogelaers Dirk: Epidemiology and organisation of care in medically unexplained symptoms: A systematic review with a focus on cultural diversity and migrants.
INTERNATIONAL JOURNAL OF CLINICAL PRACTICE, 75 (12). Terjedelem: 8-Azonosító: e14855. ISSN 1368-5031 (2021)

Vincze Veronika and Szatlóczki Gréta and Tóth László and Gosztolya Gábor and Pákáski Magdolna and Hoffmann Ildikó and Kálmán János: Telltale silence: temporal speech parameters discriminate between prodromal dementia and mild Alzheimer's disease.
CLINICAL LINGUISTICS & PHONETICS, 35 (8). pp. 727-742. ISSN 0269-9206 (2021)

Vo Van De and Csapó Benő: Exploring students’ science motivation across grade levels and the role of inductive reasoning in science motivation.
EUROPEAN JOURNAL OF PSYCHOLOGY OF EDUCATION. ISSN 0256-2928 (2021)

Vo Van De and Csapó Benő: Development of scientific reasoning test measuring control of variables strategy in physics for high school students : evidence of validity and latent predictors of item difficulty.
INTERNATIONAL JOURNAL OF SCIENCE EDUCATION, 43 (13). pp. 2185-2205. ISSN 0950-0693 (2021)

Volosin Márta and Czigler István and Horváth János: Pre-attentive auditory change detection for rapid auditory transient combinations.
BIOLOGICAL PSYCHOLOGY, 159. Terjedelem: 13 p-Azonosító: 108024. ISSN 0301-0511 (2021)

W

Wafubwa Ruth Nanjekho and Csíkos Csaba: Assessing the Suitability of the Adapted Teacher Assessment for Learning Questionnaire in the Kenyan Context.
AFRICAN JOURNAL OF RESEARCH IN MATHEMATICS SCIENCE AND TECHNOLOGY EDUCATION, 25 (1). pp. 52-64. ISSN 1811-7295 (2021)

Wafubwa Ruth Nanjekho and Csíkos Csaba: Formative Assessment as a Predictor of Mathematics Teachers’ Levels of Metacognitive Regulation.
INTERNATIONAL JOURNAL OF INSTRUCTION, 14 (1). pp. 983-998. ISSN 1694-609X (2021)

Wafubwa Ruth Nanjekho and Ochieng Peter Okiri: Students Perception of Teachers’ Use of Formative Assessment Strategies in Mathematics Classrooms.
ELEMENTARY EDUCATION ONLINE / ILKOEGRETIM ONLINE, 20 (2). pp. 123-132. ISSN 1305-3515 (2021)

Waluyo Mohamad and Vidákovich Tibor: Assessment of Students’ Mathematical Proof Comprehension: Gender and Year Level Background.
JOURNAL OF PHYSICS-CONFERENCE SERIES, 1776 (1). Terjedelem: 8-Azonosító: 012017. ISSN 1742-6588 (2021)

Wieszt Attila and Martos Tamás and Sallay Viola and Varga Szabolcs and Vékás Péter and Wieszt Attila (szerk.): Családi vállalatok utódlása Magyarországon : Kutatási jelentés.
Budapesti Corvinus Egyetem, Budapest. (2021) ISBN 9789635038961; 9789635038978

Win Phyu Thwe and Kálmán Anikó: Continuous Professional Development for Teacher Educator Development in Myanmar Education Colleges.
OPUS ET EDUCATIO: MUNKA ÉS NEVELÉS, 8 (3). pp. 324-329. ISSN 2064-9908 (2021)

Wu Hao and Molnár Gyöngyvér: Logfile analyses of successful and unsuccessful strategy use in complex problem-solving: a cross-national comparison study.
EUROPEAN JOURNAL OF PSYCHOLOGY OF EDUCATION, 36 (4). pp. 1009-1032. ISSN 0256-2928 (2021)

Z

Zewude Girum Tareke and Hercz Mária: Psychological Capital and Teacher Well-being: The Mediation Role of Coping with Stress.
EUROPEAN JOURNAL OF EDUCATIONAL RESEARCH, 10 (3). pp. 1227-1245. ISSN 2165-8714 (2021)

Zvara Edina Éva: Nagy János szanyi plébános ismeretlen írásai a Bécsi Magyar Hírmondó kéziratai között.
In: Doromb. Közköltészeti tanulmányok. Reciti Kiadó, Budapest, pp. 181-192. (2021)

Ş

Şan Selda and Yilmaz Ali and Subaşı Selen and Mohammed Saif Husam: An Example of Entrepreneurship in Women's Education: Akhism-Baciyani Rum Training in Vocational Education From Past to Present.
In: Overcoming Challenges and Barriers for Women in Business and Education: Socioeconomic Issues and Strategies for the Future. IGI Global, pp. 21-44. (2021)

This list was generated on 2024. március 2. 07:09:47 CET.