A. Sajti Enikő:
A nagybecskereki Magyar Nemzeti Tanács tevékenysége, 1918. október.
In:
Az első száz év.
Vajdasági Magyar Képző-, Kutató- és Kulturális Központ, Szabadka, pp. 25-35.
(2021)
ISBN 9788681896044
Abderrahim Mamad; Vígh Tibor:
Moroccan EFL Public High School Teachers’ Perceptions and Self-Reported Practices of Assessment.
JOURNAL OF LANGUAGE AND EDUCATION, 7 (3).
pp. 119-135.
ISSN 2411-7390
(2021)
Aburezeq Khalil; Kasik László:
The Psychometric Properties For The Arabic Version Of The Questionnaire Of Adolescents' Negative Orientation Of Social.
Journal of Studies in Language, Culture and Society, 4 (2).
pp. 1-19.
ISSN 2676-1750
(2021)
Aburezeq Khalil; Kasik László:
Development and psychometric properties of major negative interpersonal events measurement for adolescents.
Journal of Studies in Language, Culture and Society, 4 (1).
pp. 91-108.
ISSN 2676-1750
(2021)
Aburezeq Khalil; Kasik László:
The relationship between social problem solving and psychological well-being: a literature review.
Romanian Journal of Psychological Studies, 9 (special issue).
pp. 3-16.
ISSN 2360-3690
(2021)
Aburezeq Khalil; Kasik László:
The social problem solving inventory–revised as a measurement of individuals' social problems solving: review of modern literature.
Romanian Journal of Psychological Studies, 9 (1).
pp. 14-25.
ISSN 2360-3690
(2021)
Akhmetova Aigul; Imambayeva Gaysha; Csapó Benő:
Development of reading skills and motivation in learning English as a function of young learners’ previous language background: Kazakhstani context.
Eurasian Journal of Philology: Science and Education, 181 (1).
pp. 152-161.
ISSN 1563-0323
(2021)
Alemu Yikunoamlak Mesfin:
Examining the Values Allocated to the Natural Environment: Non-human beings in focus: The Case of Some Selected Districts in East Gojjam Zone.
Journal of Humanities and Social Sciences Studies, 3 (12).
pp. 9-15.
ISSN 2663-7197
(2021)
Alrababah Saleh Ahmad; Molnár Gyöngyvér:
The evolution of technology-based assessment: past, present, and future.
International Journal of Learning Technology, 16 (2).
pp. 134-157.
ISSN 1477-8386
(2021)
Alrababah Saleh Ahmad; Molnár Gyöngyvér:
Analyzing contextual data in educational context: educational data mining and logfile analysis.
JOURNAL OF CRITICAL REVIEWS, 8 (1).
pp. 261-273.
ISSN 2394-5125
(2021)
Alshammari Abdullah Saber; Pikó Bettina; Fitzpatrick Kevin M.:
Social support and adolescent mental health and well-being among Jordanian students.
INTERNATIONAL JOURNAL OF ADOLESCENCE AND YOUTH, 26 (1).
pp. 211-223.
ISSN 0267-3843
(2021)
Amukune Stephen:
Preschool Education in Finland and Kenya: A Comparison within Perspectives of Educational Quality.
International Journal of Early Childhood Learning, 28 (2).
pp. 51-67.
ISSN 2327-7939
(2021)
Amukune Stephen; Calchei Marcela; Józsa Krisztián:
Swahili version of the Dimensionsof Mastery Questionnaire: Adaptation and Psychometric Properties.
REVISTA ELECTRONICA DE INVESTIGACION EDUCATIVA Y PSICOPEDAGOGICA / ELECTRONIC JOURNAL OF RESEARCH IN EDUCATIONAL PSYCHOLOGY, 19(3) (55).
pp. 625-650.
ISSN 1699-5880
(2021)
Amukune Stephen; Józsa Krisztián:
The Childhood Executive Functioning Inventory (CHEXI) : Psychometric Properties and Association with Academic Achievement in Kenyan First Graders.
JOURNAL OF PSYCHOLOGICAL AND EDUCATIONAL RESEARCH, 29 (1).
pp. 154-176.
ISSN 2247-1537
(2021)
Annus Irén; Kovács Ágnes Zsófia:
Introduction.
In:
Revisiting the Past: American Culture in Contemporary Context.
Americana eBooks : Szeged Series in American Studies
(1).
Americana E-Books, Szeged, pp. 1-4.
(2021)
ISBN 9786155423758
Apjok Vivien; Povedák Kinga; Bondea Vivien; Varga Sándor:
Dance, Age and Politics. Proceedings of the 30th Symposium of the ICTM Study Group on Ethnochoreology.
University of Szeged, Faculty of Arts, Department of Ethnography and Cultural Anthropologyy; BTK Zenetudományi Intézet; Hungarian Association for Ethnochoreology, Szeged, Budapest.
(2021)
ISBN 9786155167348
Apjok Vivien; Povedák Kinga; Bondea Vivien; Varga Sándor:
Editorial introduction.
In:
Dance, Age and Politics. Proceedings of the 30th Symposium of the ICTM Study Group on Ethnochoreology.
University of Szeged, Faculty of Arts, Department of Ethnography and Cultural Anthropologyy; BTK Zenetudományi Intézet; Hungarian Association for Ethnochoreology, Szeged, Budapest, pp. 17-18.
(2021)
ISBN 9786155167348
B. Németh Mária; Hódi Ágnes; Juhász Fruzsina; Sárik Anett M.; Tóth Edit:
Szülők véleménye az óvodáskorú gyermekek IKT-eszköz használatának negatív és pozitív hatásairól.
GYERMEKNEVELÉS: ONLINE TUDOMÁNYOS FOLYÓIRAT, 9 (1).
pp. 8-38.
ISSN 2063-9945
(2021)
Balogh-Pécsi Anett; Kasik László:
A kommunikáció szerepe a megküzdés, a szociálisprobléma-megoldás és az asszertivitás serdülőkori fejlesztésében.
ISKOLAKULTÚRA: PEDAGÓGUSOK SZAKMAI-TUDOMÁNYOS FOLYÓIRATA, 31 (7-8).
pp. 118-131.
ISSN 1215-5233
(2021)
Bencsik Orsolya:
Honvágy Közép-Európa után?
In:
Kelet-Közép-Európa mint kulturális konstrukció.
Gondolat, Budapest, pp. 205-214.
(2021)
ISBN 9789635561872
Bencsik Péter:
Az erőszak és az államhatárok: elméleti megfontolások.
In:
Történelem és erőszak.
Hajnal István Kör Társadalomtörténeti Egyesület, Szeged, pp. 338-351.
(2021)
ISBN 9789638946393
Bencsik Péter:
Territorializálódás és globalizáció: Historiográfiai áttekintés.
KORALL: TÁRSADALOMTÖRTÉNETI FOLYÓIRAT, 22 (85).
pp. 5-25.
ISSN 1586-2410
(2021)
Bencsik Péter; Mitrovits Miklós:
A magyar-csehszlovák kapcsolatok, 1945-1992.
In:
Magyarország külkapcsolatai (1945-1990).
ELKH Bölcsészettudományi Kutatóközpont Történettudományi Intézet, Budapest, pp. 241-270.
(2021)
ISBN 9789634162858
Bencsik Péter:
After Trianon : Life near the Hungarian–Czechoslovak Border during the 1920s.
CHRONICA: ANNUAL OF THE INSTITUTE OF HISTORY UNIVERSITY OF SZEGED, 20.
pp. 47-63.
ISSN 1588-2039
(2021)
Bene Zoltánné Pusztai Virág:
Az érzéki tapasztalat és a racionális megismerés kettősségének megjelenése a prágai színek szimbólumaiban.
In:
XXVIII. Madách Szimpózium.
Madách Irodalmi Társaság, Szeged, Magyarország , Balassagyarmat, Magyarország, pp. 65-76.
(2021)
ISBN 9786155462290
Benkő Elek; Sümegi Pál; Törőcsik Tünde; Bodor Elvira; Sümegi Balázs; Jakab Gusztáv:
Marosszentkirály: egy középkori pálos kolostor és környezete [Marosszentkirály (Sâncraiu de Mureș): a Pauline monastery and its environment in the Middle Ages].
In:
A Kárpát-medence környezettörténete a középkorban és a kora újkorban [Environmental history of the medieval and early modern Carpathian Basin].
Archaeolingua Foundation, Budapest, pp. 331-355.
(2021)
ISBN 9786155766435
Bernáth Árpád:
Heinrich Bölls Billard um halb zehn (1959) als Generationenroman.
In:
Der Generationenroman.
De Gruyter, Berlin, Boston (MA), pp. 248-266.
(2021)
ISBN 9783110612356; 9783110668285; 9783110613094
Bessenyei Vanda; Dávid Benjámin; Lengyel Ádám; Szabó-Gajmer Bernadett:
Szegedi Történészhallgatók Egyesületének Harmadik Konferenciája.
Belvedere Meridionale, Szeged.
(2021)
ISBN 9786156060402
Biró Fanni; Csíkos Csaba:
Első és második osztályos kínai és magyar matematika tankönyvek összehasonlító elemzése a vizuális reprezentációk szempontjából.
In:
Új kutatások a neveléstudományokban 2020.
Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Tudományos Bizottság; Debreceni Egyetem BTK Nevelés- és Művelődéstudományi Intézete, Debrecen, pp. 246-263.
(2021)
Brandl Gergely:
Suggestions on an Editorial Guideline for the Latin Language Peace Treaties between the Habsburg and the Ottoman Empire Based on the 18th-century Case Study.
PRACE HISTORYCZNE: ZESZYTY NAUKOWE UNIWERSITETU JAGEIELLONSKIEGO, 148 (4).
pp. 769-794.
ISSN 0083-4351
(2021)
Brandl Gergely; Szabados János:
The Burden of Authority - The Preparations for the Ambassadorial Mission to Constantinople of Baron Johann Ludwig von Kuefstein in 1628.
In:
New Approaches to the Habsburg–Ottoman Diplomatic Relations.
Fontes et Libri, Studies
(1).
SZTE BTK Történeti Intézet, Középkori és Kora Újkori Magyar Történeti Tanszék, Szeged, pp. 63-85.
(2021)
ISBN 9789633068229
Bruck Anton; Monok István; Zvara Edina Éva:
Bewahrte Geistigkeit und Kulturerbe von drei Nationen: Die Historische Bibliothek des Franziskanerklosters in Güssing.
Library and Information Centre of the Hungarian Academy of Sciences; Franziskanerkloster Güssing, Budapest, Güssing.
(2021)
ISBN 9789637451706
Budai Éva; Uhereczky Eszter; Benedekfi István; Németh Anikó; Presznerné Domján Andrea; Lobanov Artyom:
A krónikus fájdalommal élők életminőségének javítása zeneterápiás eszközökkel.
NŐVÉR, 34 (1).
pp. 14-21.
ISSN 0864-7003
(2021)
Bíró Bernadett:
Az északi manysi -kwe kicsinyítő képző használata és funkciója.
FOLIA URALICA DEBRECENIENSIA, 28..
pp. 57-66.
ISSN 0239-1953
(2021)
Bíró Bernadett:
The use and semantics of the Northern Mansi diminutive -riś~rəś.
In:
Uralic studies, languages, and researchers.
University of Szeged, Department of Altaic Studies; University of Szeged, Department of Finno-Ugrian Philology, Szeged, pp. 81-97.
(2021)
ISBN 9789633068038
Bíró Gyöngyvér:
Adatok az Alföld 12–14. századi edényművességéhez.
In:
Évezredek a Közép-Tisza mentén.
Damjanich János Megyei Múzeum, Szolnok, pp. 164-178.
(2021)
ISBN 9786156161055
Bónus Lilla; Nagy Lászlóné Antal Erzsébet:
A kutatási készségek fejlesztése a játék módszerével.
In:
Biológia.
Mozaik Kiadó, Szeged, pp. 161-175.
(2021)
ISBN 9789636978440
Csabai Márta:
„Csak akarnod kell, és meggyógyulsz!” - A beteghibáztatás csapdája és a kiút keresése.
MINDENNAPI PSZICHOLÓGIA, 13 (2).
pp. 44-47.
ISSN 2060-2626
(2021)
Csikós Zsuzsanna:
La presencia de la narrativa cubana contemporánea en la prensa escrita en húngaro durante el comunismo (1959–89).
Hispanic Research Journal, 22 (4).
pp. 377-395.
ISSN 1468-2737
(2021)
Csikós Zsuzsanna:
«Hungría, doble es tu rostro como una medalla». Visitas, amigos y escritos húngaros de Pablo Neruda.
Ars et Humanitas, 15 (2).
pp. 73-89.
ISSN 1854-9632
(2021)
Csuka Sára Imola; Rosta-Filep Orsolya; Sallay Viola; Martos Tamás:
Fiatal felnőttek egészségcéljainak vizsgálata: a cél megközelítő-elkerülő orientációjának személyes kontextusa és a célokhoz társuló szubjektív tapasztalatok.
MAGYAR PSZICHOLÓGIAI SZEMLE, 76 (1).
pp. 73-99.
ISSN 0025-0279
(2021)
Csányi Róbert; Molnár Gyöngyvér:
A tesztmegoldási motiváció kérdőíves és logadat alapú mérésének összehasonlító elemzése alacsony téttel rendelkező interaktív problémamegoldó környezetben.
MAGYAR PEDAGÓGIA, 121 (3).
pp. 281-307.
ISSN 0025-0260
(2021)
Czobor Nikoletta R.; Ocsovszky Zsófia; Róth György; Takács Szabolcs; Csabai Márta; Székely Edgár; Gál János; Székely Andrea; Konkoly Thege Barna:
ADHD symptomatology of children with congenital heart disease 10 years after cardiac surgery: the role of age at operation.
BMC PSYCHIATRY, 21 (1).
ISSN 1471-244X
(2021)
Deli Zsolt Pál:
The lexical analysis of two works by Ernest Hemingway and F. Scott Fitzgerald.
PORTA LINGUA (1).
pp. 199-209.
ISSN 1785-2420
(2021)
Deli Zsolt Pál:
A quantitative analysis of four linguistic variables in the language use of Hungarians in the United Kingdom and Ireland.
ALKALMAZOTT NYELVTUDOMÁNY, 21 (1).
pp. 18-40.
ISSN 1587-1061
(2021)
Dudok Fanni; Dudok Réka:
Hogyan működik Horvátország, Magyarország, Szerbia és Szlovénia oktatási rendszere a pedagógusok szemszögéből nézve?
In:
Fenntartható Örökség, A Magyar Tannyelvű Tanítóképző Kar tudományos konferenciáinak tanulmánygyűjteménye.
University of Novi Sad Hungarian Language Teacher Training Faculty Subotica, Szabadka, pp. 338-357.
(2021)
ISBN 9788681960073
Dudok Réka; Pikó Bettina:
A tanulási zavarral küzdő diákok pszichológiai jóllétének vizsgálata.
In:
Fenntartható Örökség, A Magyar Tannyelvű Tanítóképző Kar tudományos konferenciáinak tanulmánygyűjteménye.
Újvidéki Egyetem Magyar Tannyelvű Tanítóképző Kar, Szabadka, pp. 327-337.
(2021)
ISBN 9788681960073
Duong Thi Ngoc Ngan; Hercz Mária; Thong Nguyen Van:
Teachers’ Professional Knowledge and their Professional Identity If they Relate or not?
International Journal of Childhood Education, 2 (4).
pp. 17-31.
ISSN 2669-2325
(2021)
Dóbék Ágnes; Monok István:
Barkóczy Ferenc (1710–1765) egri püspök könyvtára.
A Kárpát-medence kora újkori könyvtárai, 11
.
Library und Information Centre of the Hungarian Academy of Sciences, Budapest.
(2021)
ISBN 9789637451713
Erdődi Alexandra Anita:
Egy sokáig feledésbe merült német „ezermester”: Johann Friedrich Ernst Albrecht magyarországi recepciójáról.
MAGYAR KÖNYVSZEMLE, 137 (3).
pp. 423-426.
ISSN 0025-0171
(2021)
Erjavec Tomaž; Ogrodniczuk Maciej; Osenova Petya; Pancur Andrej; Ljubešic Nikola; Agnoloni Tommaso; Barkarson Starkadur; Pérez María Calzada; Çöltekin Ça ̆grı; Coole Matthew; Dar‘gis Roberts; de Macedo Luciana D.; de Does Jesse; Ring Orsolya; Üveges István:
ParlaMint: Comparable Corpora of European Parliamentary Data.
In: CLARIN Annual Conference 2021.
pp. 20-25.
Fajt Anita:
A madrigálforma (magyarországi német barokk) irodalmunkban.
In:
Zrínyi Miklós és a magyarországi barokk költészet.
Eszterházy Károly Egyetem Líceum Kiadó, Eger, pp. 433-455.
(2021)
ISBN 9789634961970
Faragó Dávid; Kasza Péter; Szovák Márton:
Pótlások a Brodarics-kiadáshoz.
LYMBUS - MAGYARSÁGTUDOMÁNYI FORRÁSKÖZLEMÉNYEK, 19 (1).
pp. 119-148.
ISSN 0865-0632
(2021)
Fauzi Ahmad; Wicaksono Azizul Ghofar Candra:
The profile of students HOTS at Malang, Indonesia in responding to higher-thinking biology questions.
Biosfer, 14 (2).
pp. 144-153.
ISSN 0853-2451
(2021)
Fazekasné Fenyvesi Margit; Kiss Renáta Mária; Mokri Dóra:
A beszédhang észlelése és differenciálása saját hangejtésben.
FEJLESZTŐ PEDAGÓGIA: PEDAGÓGIAI SZAKFOLYÓIRAT, 32 (1-3).
pp. 68-76.
ISSN 0866-2495
(2021)
Fejes József Balázs; Szűcs Norbert:
Digital learning for disadvantaged students during Covid-19: Perceptions of teachers in Hungary’s after-school programmes.
INTERSECTIONS: EAST EUROPEAN JOURNAL OF SOCIETY AND POLITICS, 7 (3).
pp. 60-79.
ISSN 2416-089X
(2021)
Ferwagner Péter Ákos:
Az 1926-os libanoni alkotmányhoz vezető út.
In:
Liber Amicorum László Trócsányi.
Szegedi Tudományegyetem Állam- és Jogtudományi Kar Nemzetközi és Regionális Tanulmányok Intézete (SZTE ÁJK NRTI), Szeged, pp. 521-526.
(2021)
Ferwagner Péter Ákos:
Az Oszmán Birodalom és a Liman von Sanders-féle katonai misszió keltette nemzetközi válság.
ACTA HISTORICA (SZEGED), 146.
pp. 171-182.
ISSN 0324-6965
(2021)
Ferwagner Péter Ákos:
Nacionalizmus, elnyomás, éhínség.
AETAS: TÖRTÉNETTUDOMÁNYI FOLYÓIRAT, 36 (2).
pp. 20-40.
ISSN 0237-7934
(2021)
Ferwagner Péter Ákos:
Rodinson, Maxime (1915-2004).
A NEMZETKÖZI MUNKÁSMOZGALOM TÖRTÉNETÉBŐL (ÉVKÖNYV), 47.
pp. 284-291.
ISSN 0133-476X
(2021)
Ferwagner Péter Ákos:
A monacói identitás rétegei.
MEDITERRÁN VILÁG, 49.
pp. 34-60.
ISSN 1787-7350
(2021)
Ferwagner Péter Ákos:
A perzsa–oszmán határvidék mint első világháborús konfliktuszóna.
MEDITERRÁN VILÁG, 50.
pp. 42-63.
ISSN 1787-7350
(2021)
Ferwagner Péter Ákos; J. Nagy László:
Az V. Köztársaság algériai és afrikai politikája.
In:
A jelenkori Franciaország II. kötet - Tanulmányok a jelenkori Franciaországról.
L'Harmattan (Budapest); L'Harmattan Publishing, Budapest, pp. 209-230.
(2021)
ISBN 9789634148333
Forgács Tamás:
Adalékok egy, a kasza komponens köré épülő szóláscsoport történetéhez.
MAGYAR NYELV, 117 (4).
pp. 466-472.
ISSN 0025-0228
(2021)
Forgács Tamás:
Balázs iszákja. Ismeretlen frazémák azonosításának és értelmezésének módszertani kérdései.
MAGYAR NYELV, 117 (1).
pp. 60-69.
ISSN 0025-0228
(2021)
Forgács Tamás:
Búcsú Szabó Józseftől (1940–2021).
MAGYAR NYELV, 117 (1).
pp. 112-114.
ISSN 0025-0228
(2021)
Földi Fanni; Józsa Krisztián:
A hangszeres zene tanulásában szerepet játszó motivációs tényezők.
GYERMEKNEVELÉS: ONLINE TUDOMÁNYOS FOLYÓIRAT, 9 (3).
pp. 5-27.
ISSN 2063-9945
(2021)
Füzi Izabella:
A képernyő és a filmvászon hibridizációja: a videóchat és a videószelfi játékfilmes idézése.
APERTÚRA, 26 (4).
ISSN 1787-7245
(2021)
Glässer Norbert:
Trónváltás mint krízisrítus egy modern háborúban.
In:
"Fogadd a koronát...".
Solymossy Sándor Egyesület; Department of Ethnology and Cultural Antropology, Szeged, pp. 147-159.
(2021)
ISBN 9789633067970
Glässer Norbert; Mód László; Varga Norbert; Zima András; Beke Zsolt:
"Fogadd a koronát...": Ünnep és válság, hagyományok és reformkoncepciók.
Solymossy Sándor Egyesület; Department of Ethnology and Cultural Antropology, Szeged.
(2021)
ISBN 9789633067970
Gyimesi Timea:
Machines et objets techniques chez Jean-Philippe Toussaint à la lumière de la pensée philosophique de Simondon à Guattari.
ACTA UNIVERSITATIS SZEGEDIENSIS DE ATTILA JOZSEF NOMINATAE ACTA ROMANICA, 32.
pp. 25-44.
ISSN 0567-8099
(2021)
Győri Tamás; Jagodics Balázs:
Az identitás és a társas normák szerepe a videójáték-felhasználók motivációinak hátterében.
IN MEDIAS RES: FOLYÓIRAT A SAJTÓSZABADSÁGRÓL ÉS A MÉDIASZABÁLYOZÁSRÓL, 10 (1).
pp. 27-38.
ISSN 2063-6253
(2021)
Gévayné Janurik Márta; Kis Noémi; Szabó Norbert; Józsa Krisztián:
Az ének-zene tantárgy iránti attitűd összefüggése az iskolai zenetanulás iránti motivációval hetedik osztályos tanulók körében.
NEVELÉSTUDOMÁNY: OKTATÁS KUTATÁS INNOVÁCIÓ, 9 (2).
pp. 18-42.
ISSN 2063-9546
(2021)
Habók Anita; Kong Yunjun; Ragchaa Jargaltuya; Magyar Andrea:
Cross-cultural differences in foreign language learning strategy preferences among Hungarian, Chinese and Mongolian University students.
HELIYON, 7 (3).
Terjedelem: 7-Azonosító: e06505.
ISSN 2405-8440
(2021)
Habók Anita; Magyar Andrea:
Tanárszakos hallgatók angolnyelv-tanulási és online olvasásistratégia-használata közötti összefüggések.
NEVELÉSTUDOMÁNY: OKTATÁS KUTATÁS INNOVÁCIÓ, 9 (1).
pp. 48-59.
ISSN 2063-9546
(2021)
Hansági Ágnes:
Jókai Mór, Pierre Ménard kortársa: A magyar századfordulós modernség "prózafordulata": Jókai Mór: A ki holta után áll boszut (1886).
ALFÖLD: IRODALMI MŰVÉSZETI ÉS KRITIKAI FOLYÓIRAT, 72 (10).
pp. 85-103.
ISSN 0401-3174
(2021)
Hansági Ágnes:
A Jókai-kártya.
TEMPEVÖLGY: KULTÚRA MŰVÉSZET TUDOMÁNY, 13 (1).
pp. 70-86.
ISSN 1789-9265
(2021)
Hegyi Ádám Alex:
Siedler als Akteure : Die Entfaltung von regionalen religiösen Merkmalen unter den deutschen und ungarischen Reformierten im Banat an der Wende vom 18. zum 19. Jahrhundert.
In:
Regionsmacher in Ostmitteleuropa.
Einzelveröffentlichungen des Deutschen Historischen Instituts Warschau
(43).
Fibre, Osnabrück, pp. 135-149.
(2021)
Hegyi Ádám Alex:
Akademische Festkulturen Vom Mittelalter Bis Zur Gegenwart. Zwischen Inaugurationsfeier Und Fachschafstparty: Herausgegeben von Martin Kintzinger, Wolfgang Eric Wagner, Marian Füssel unter Mitarbeit von Stefan HynekVeröffentlichungen der Gesellschaft für Universitäts-und Wissenschaftsgeschichte, 15., Schwabe, Basel, 2019,VIII, 403 lap.
GERUNDIUM: EGYETEMTÖRTÉNETI KÖZLEMÉNYEK, 12 (1-2).
Terjedelem: 3.
ISSN 2061-5132
(2021)
Hegyi Ádám Alex:
Early Modern Disputations and Dissertations in an Interdisciplinary and European Context.
GERUNDIUM: EGYETEMTÖRTÉNETI KÖZLEMÉNYEK, 12 (1-2).
Terjedelem: 5.
ISSN 2061-5132
(2021)
Hegyi Ádám Alex:
Reformed College of Sárospatak (Áron Kovács, Éva Kusnyír).
GERUNDIUM: EGYETEMTÖRTÉNETI KÖZLEMÉNYEK, 12 (3-4).
pp. 136-138.
ISSN 2061-5132
(2021)
Hegyi Ádám Alex:
Rektorok lelkészi szolgálatai: Református tanítók társadalmi megítélése
a 18. században a Dél-Alföldön.
In:
Papok a 18-20. századi lokális közösségekben.
MTA-ELTE Lendület Historical Folkloristics Research Group, Budapest, pp. 111-121.
(2021)
ISBN 9788635099819
Hegyi Ádám Alex; Veres Tünde; Szabadi István; Tóth Levente:
A Békési Református Egyházmegye első jegyzőkönyve és annak mellékletei.
Tiszántúli Református Egyházkerület Levéltára, Debrecen.
(2021)
ISBN 9789638209313
Hoffmann Ildikó; Svindt Veronika; Bóna Judit:
A nyelv és a beszéd sajátosságai neurodegeneratív kórképekben.
In:
Tanulmányok a beszédtudomány alkalmazásainak köréből.
ELTE Eötvös József Kiadó, Budapest, pp. 87-113.
(2021)
ISBN 9789634893592
Holczer Adrienn; Németh Viola Luca; Vékony Teodóra; Kocsis Krisztián; Király András; Kincses Zsigmond Tamás; Vécsei László; Klivényi Péter; Must Anita:
The Effects of Bilateral Theta-burst Stimulation on Executive Functions and Affective Symptoms in Major Depressive Disorder.
NEUROSCIENCE, 461.
pp. 130-139.
ISSN 0306-4522
(2021)
Hussein Yusuf; Csíkos Csaba:
How do secondary school students from the Kurdistan Region of Iraq understand the concept of function?
TEACHING MATHEMATICS AND COMPUTER SCIENCE, 19 (2).
pp. 221-244.
ISSN 1589-7389
(2021)
Hárs Endre:
Skandal und Genre : Die Affäre von Tisza-Eszlár in der Literatur.
In:
Europa im Schatten des Ersten Weltkriegs.
KULTUR – HERRSCHAFT – DIFFERENZ
(28).
Narr Francke Attempto Verlag, Tübingen, pp. 119-137.
(2021)
ISBN 9783772087400
Imambayeva Gaysha E.; Akhmetova Aigul:
Reading literacy in Kazakhstan and lifelong learning from the perspectives of different ages.
Crede Experto: Transport, Society, Education, Language, 2 (29).
pp. 203-213.
ISSN 2312-1327
(2021)
Ivaskó Lívia; Mezőlaki Regina:
Humorértés különböző perspektívákból Sheldon Cooper és neurotipikus társai példáján.
In:
A humor ösvényein.
EKF Líceum Kiadó; Tinta Kiadó; Tinta, Eger, Budapest, pp. 101-110.
(2021)
ISBN 9789634962137
Jagodics Balázs; Kóródi Kitti; Szabó Éva:
A Diák Kiégés Kérdőív szerkezetének vizsgálata magyar mintán.
MAGYAR PSZICHOLÓGIAI SZEMLE, 76 (1).
pp. 1-22.
ISSN 0025-0279
(2021)
Jagodics Balázs; Szabó Éva:
Egyetemi hallgatók normáinak összefüggése a motivációval és az észlelt oktatói kiégéssel.
ISKOLAKULTÚRA: PEDAGÓGUSOK SZAKMAI-TUDOMÁNYOS FOLYÓIRATA, 31 (7-8).
pp. 28-46.
ISSN 1215-5233
(2021)
Jancsó András; Szabó Annamária; Nemes Márk; Metz-Ruszkai Szilvia Éva:
Ütközéspontok VII.: A Doktoranduszok Országos Szövetsége Filozófiatudományi Osztálya konferenciájának kötete.
JATE Press Szegedi Egyetemi Kiadó, Szeged.
(2021)
ISBN 9789633154670
Jámbori Szilvia; Bálint Ágnes:
A szociálisprobléma-megoldás, nevelési stílus és reziliencia vizsgálata magyar és japán szülők körében.
MAGYAR PEDAGÓGIA, 121 (3).
pp. 259-280.
ISSN 0025-0260
(2021)
Józsa Gabriella; Karáné Miklós Noémi; Józsa Krisztián:
Pedagógusok tapasztalatai a tanulók motiválásáról a Covid19 járvány idején.
GYERMEKNEVELÉS: ONLINE TUDOMÁNYOS FOLYÓIRAT, 9 (2).
pp. 169-186.
ISSN 2063-9945
(2021)
Józsa Krisztián; Pasztendorf Gabriella:
Az olvasástanítás eredményessége az iskola kezdő szakaszában a Covid19 időszaka alatt : a pedagógusok és a szülők megítélése.
GYERMEKNEVELÉS: ONLINE TUDOMÁNYOS FOLYÓIRAT, 9 (2).
pp. 131-144.
ISSN 2063-9945
(2021)
Karimova Konul; Csapó Benő:
Cognitive and Affective Components of Verbal Self-Concepts and Internal/External Frame of Reference Within the Multidimensional Verbal Domain.
SAGE OPEN, 11 (2).
Azonosító: 215824402110186-Terjedelem: 13 p..
ISSN 2158-2440
(2021)
Karimova Konul; Csapó Benő:
The Relationship Between Cognitive and Affective Dimensions of Reading Self-Concept With Reading Achievement in English and Russian.
JOURNAL OF ADVANCED ACADEMICS, 32 (3).
pp. 324-353.
ISSN 1932-202X
(2021)
Kasik László; Gál Zita; Nagy Zoltán:
Perfekcionista és nem perfekcionista serdülők szociálisprobléma-megoldásának és szorongásának jellemzői.
MAGYAR PEDAGÓGIA, 121 (2).
pp. 189-208.
ISSN 0025-0260
(2021)
Kasik László; Tóth Edit; Jámbori Szilvia; Gál Zita:
Barátságfunkciók serdülőkorban – a McGill Friendship Questionnaire magyar változatának pszichometriai mutatói [Functions of friendship among adolescents – the psychometric properties of the Hungarian version of McGill Friendship Questionnaire].
MENTÁLHIGIÉNÉ ÉS PSZICHOSZOMATIKA, 22 (4).
pp. 1-21.
ISSN 1419-8126
(2021)
Kasza Péter; Bagi Zoltán Péter; Csapó Fanni; Csehy Zoltán; Csizmazia Luca; Czikráki Zsuzsannna:
Buda oppugnata : források Buda és Pest 1540-42. évi ostromainak történetéhez.
Mohács 1526-2026. Rekonstrukció és emlékezet
.
Eötvös Loránd Research Network Research Center for Humanities, Budapest.
(2021)
ISBN 9789634162582
Katona Tünde:
"... ob man sich ... Stammbücher zulegen müsse". Ein früher wegweisender Essay von Theodor Lebrecht Pitschel über Freundschaftsalben (1743).
In:
Quelle und Deutung VI.
Eötvös József Collegium, Budapest, pp. 131-150.
(2021)
Katona Eszter:
Calderón de la Barca en Hungría Desde Fines del Siglo XVIII Hasta la Actualidad.
Anuario calderoniano, 14.
pp. 377-398.
ISSN 1888-8046
(2021)
Katona Eszter:
Előszó.
In:
Börtön és száműzetés.
JATE Press Szegedi Egyetemi Kiadó, Szeged, pp. 7-9.
(2021)
ISBN 9789633154786
Katona Eszter:
„A színház az emlékezet művészete” – Juan Mayorga munkássága.
1749 : ONLINE VILÁGIRODALMI MAGAZIN.
Terjedelem: 4.
(2021)
Kende Ágnes; Messing Vera; Fejes József Balázs:
Hátrányos helyzetű tanulók digitális oktatása a koronavírus okozta iskolabezárás idején.
ISKOLAKULTÚRA: PEDAGÓGUSOK SZAKMAI-TUDOMÁNYOS FOLYÓIRATA, 31 (2).
pp. 76-97.
ISSN 1215-5233
(2021)
Keno Abdi Kitesa:
A Study of Sibu Oromo Environmental Ethic.
International Journal of Innovative Science and Research Technology, 6 (6).
pp. 1204-1210.
ISSN 2456-2165
(2021)
Kerpics Judit:
Egzotikus vidékek Jósika Júlia Közlések a külföldről kötetében.
In:
Az emlékező képzelőerő.
Reciti Kiadó, Budapest, pp. 97-108.
(2021)
ISBN 9786156255198
Kiss Enikő; Rodrigues de Oliveira Olney:
Az életminőség vizsgálata gyermek- és serdülőkorban.
GYERMEKORVOS TOVÁBBKÉPZÉS, 20 (3).
pp. 117-120.
ISSN 1589-0309
(2021)
Klinovszky Andrea; Papp-Zipernovszky Orsolya; Buzás Norbert:
Building a House of Skills.
INTERNATIONAL JOURNAL OF ENVIRONMENTAL RESEARCH AND PUBLIC HEALTH, 18 (4).
Terjedelem: 14-Azonosító: 1547.
ISSN 1661-7827
(2021)
Komarudin Komarudin; Suherman Suherman; Anggraini Anita:
Analysis of Mathematical Concept Understanding Capabilities: The Impact of Makerspae STEM Learning Approach Models and Student Learning Activities.
Journal of Innovation in Educational and Cultural Research, 2 (1).
pp. 35-43.
ISSN 2722-9688
(2021)
Korom Erzsébet; Nagy Lászlóné Antal Erzsébet:
Biológia.
Gondolkodtató természettudomány-tanítás
.
Mozaik Kiadó, Szeged.
(2021)
ISBN 9789636978440
Korom Erzsébet; Veres Gábor:
Komplex természettudomány : módszertani kézikönyv.
Gondolkodtató természettudomány-tanítás
.
Mozaik Kiadó, Szeged.
(2021)
ISBN 9789636978471
Kovács Ágnes Zsófia:
The Business of Marriage : Clashing American and French Roles for Turn-of-the-century Married Women in Edith Wharton.
In:
Revisiting the Past: American Culture in Contemporary Context.
Americana eBooks : Szeged Series in American Studies
(1).
Americana E-Books, Szeged, pp. 92-104.
(2021)
ISBN 9786155423758
Kovács Ágnes Zsófia:
Edith Wharton's Argument with Ruskin.
In:
Sentiment, History, and Intermediality.
Essays in English and American studies : students and supervisors
.
JATE Press; Szegedi Egyetemi Kiadó, Szeged, pp. 61-67.
(2021)
ISBN 9789633154700
Kovács Ágnes Zsófia:
Illustrations and the literary marketplace in Edith Wharton's Italian Villas, Fighting France, and In Morocco.
In:
Puissance du mode Mineur.
Maison des Sciences de l’Homme d'Aquitaine, Pessac, pp. 193-210.
(2021)
ISBN 9782858926299
Kovács Ágnes Zsófia:
Introduction.
In:
Sentiment, History, and Intermediality.
Essays in English and American studies : students and supervisors
.
JATE Press; Szegedi Egyetemi Kiadó, Szeged, pp. 7-11.
(2021)
ISBN 9789633154700
Kovács Ágnes Zsófia:
Introduction: Edith Wharton’s quest for historical continuity in the Aegean.
In:
Osprey Notes.
AMERICANA EBooks
.
Americana E-Books, Szeged, pp. 1-53.
(2021)
ISBN 9786155423697
Kovács Ágnes Zsófia:
Remembering Henry James : Paris, Perspective and Panic in A Small Boy and Others.
In:
Revisiting the Past.
Americana eBooks : Szeged Series in American Studies
(1).
Americana E-Books, Szeged, pp. 78-91.
(2021)
ISBN 9786155423758
Kovács Ágnes Zsófia:
Sentiment, History, and Intermediality.
Essays in English and American studies : students and supervisors
.
JATE Press, Szeged.
(2021)
ISBN 9789633154700
Kovács Ágnes Zsófia:
Wharton Observing Ruskin’s Venice: Edith Wharton’s Journeys into Art History in Italian Backgrounds (1905) and Italian Villas (1904).
In:
Art in Urban Space: Reflections on City Culture in Europe and North-America.
Károli Könyvek. Tanulmánykötet
.
Károli Gáspár University of the Reformed Church in Hungary; L'Harmattan (Budapest); L'Harmattan Publishing, Budapest, pp. 77-105.
(2021)
ISBN 9782343230306
Kovács Katalin:
Art, machine, animal : réflexions à propos de La Serinette de Chardin et de l’imitation artistique.
ACTA UNIVERSITATIS SZEGEDIENSIS DE ATTILA JOZSEF NOMINATAE ACTA ROMANICA, 32.
pp. 149-160.
ISSN 0567-8099
(2021)
Kovács Katalin:
La valorisation de la nature morte dans les Salons de la Correspondance littéraire : La magie de Chardin et la critique d’art de Diderot.
In:
Entente culturelle. L’Europe des correspondances littéraires.
Centre International d'étude du XVIIIe Siècle, Ferney-Voltaire, pp. 73-85.
(2021)
ISBN 9782845591417
Kovács Krisztina:
Démonok között: A gólyakalifa és a zsánerfilm (rémfilm, kísértetfilm, noir-elemek).
TISZATÁJ: IRODALMI MŰVÉSZETI ÉS TÁRSADALMI FOLYÓIRAT, 75 (7-8).
pp. 119-136.
ISSN 0133-1167
(2021)
Kovács Krisztina:
Etnosztereotipikus stratégiák Hunyady Sándor bácskai témájú drámájában és prózáiban: (Feketeszárú cseresznye, Géza és Dusán).
In:
Četvrt veka beogradske hungarologije - A belgrádi hungarológia negyedszázada.
University of Belgrade, Faculty of Philology, Belgrade, pp. 397-415.
(2021)
ISBN 9788661536571
Kovács Krisztina:
"Gyönyörűek a mozdulatlan képek!": Egy fénykép hátoldalára.
TISZATÁJONLINE, 2021. 11. 03..
Terjedelem: 6.
(2021)
Kovács Krisztina:
Hideghegyen lángoló lányok: Egy szubzsáner emelkedése.
TISZATÁJONLINE (2021. 07. 29.).
(2021)
Kovács Krisztina:
Szelíd jelenlét.
FORRÁS: IRODALOM-MŰVÉSZET-TUDOMÁNY, 53 (9).
pp. 125-129.
ISSN 0133-056X
(2021)
Kovács Lajos; Betyár Gábor; Korom Erzsébet:
An Integrated Database of Common Chemicals and Chemistry Demonstrations and Student Experiments Used in Hungary.
JOURNAL OF CHEMICAL EDUCATION, 98 (12).
pp. 3813-3823.
ISSN 0021-9584
(2021)
Kérchy Anna:
Orshi Drozdik: Choreographie Einer Individuellen Mythologie.
In:
Feministische Avantgarde. Kunst der 1970er Jahre aus der Sammlung Verbund, Wien.
Prestel Verlag, München, pp. 54-57.
(2021)
Kérchy Anna:
The Acoustics of Nonsense in Lewis Carroll's Alice Tales.
In:
Silence and Silencing in Children's Literature.
Makadam förlag, Stockholm, pp. 86-102.
(2021)
ISBN 9789170613678
Kérchy Anna:
Alice Beyond Wonderland: Transmedia, Hybridity, and Intersemiotic Play in Contemporary Adaptations of a Children’s Classic.
In:
Mix & Match - Hibridismo e Transmedialidade.
Edições Humus, Famalicao, pp. 13-37.
(2021)
ISBN 9789897556111
Kérchy Anna:
Creative Strategies of Comics in Current Hungarian Picturebooks.
In:
Zborník: Miscellany.
Bibiana, Bratislava, pp. 157-162.
(2021)
ISBN 9788089154777
Kérchy Anna:
Humor, horror, hiátus: A groteszk gyerektest mint szövegmotor Kócos Petitől Pacasrácig.
In:
Medialitás és gyerekirodalom.
Károli könyvek
.
Károli Gáspár Református Egyetem – L'Harmattan Kiadó, Budapest, pp. 63-76.
(2021)
ISBN 9789634143376
Kérchy Anna:
Kreatívne stratégie komiksu v súčasných maďarských obrázkových knihách.
In:
Zborník: Miscellany.
Bibiana, Bratislava, pp. 41-47.
(2021)
ISBN 9788089154777
Kérchy Anna:
Taktilis tekintet Margaret Atwood A szolgálólány meséje című regényében.
TISZATÁJ: IRODALMI MŰVÉSZETI ÉS TÁRSADALMI FOLYÓIRAT, 75 (2).
pp. 68-76.
ISSN 0133-1167
(2021)
Kérchy Anna:
A madárnő mágiája: A szörnyetegség mint mutatvány Angela Carter Esték a cirkuszban című regényében.
In:
Rémesen népszerű.
Athenaeum Kiadó, Budapest, pp. 137-160.
(2021)
ISBN 9789635430017
Kósa Maja:
Az episztemológiai nézetek kulturális meghatározottságának vizsgálata : (magyarországi és vajdasági magyar középiskolások).
KULTÚRA ÉS KÖZÖSSÉG, 12 (4).
pp. 65-76.
ISSN 0133-2597
(2021)
Kósa Maja; Kojanitz László:
Történelem szakos hallgatók és középiskolai tanulók episztemológiai nézetei.
TÖRTÉNELEMTANÍTÁS: ONLINE TÖRTÉNELEMDIDAKTIKAI FOLYÓIRAT, 12 (1-2).
ISSN 2061-6260
(2021)
Kőrössy Judit; Jagodics Balázs; Martos Tamás; Szabó Éva:
Faktorok, magyarázatok a sikeres és sikertelen felsőoktatási tanulmányi teljesítmény hátterében: A pszichológiai tényezők szerepe a lemorzsolódásban.
MAGYAR PSZICHOLÓGIAI SZEMLE, 76 (1).
pp. 127-156.
ISSN 0025-0279
(2021)
Liao Hua-Fang; Józsa Krisztián; Wang Pei-Jung; Blasco Patricia M.; Morgan George A.:
Understanding and supporting mastery motivation in everyday activities: A focus on early childhood intervention.
JOURNAL OF PSYCHOLOGICAL AND EDUCATIONAL RESEARCH, 29 (2).
pp. 150-173.
ISSN 2247-1537
(2021)
Látos Melinda; Lázár György ifj; Ondrik Zoltán; Szederkényi Edit; Hódi Zoltán; Horváth Zoltán; Csabai Márta:
Positive Psychology Intervention to Improve Recovery after Renal Transplantation: A Randomized Controlled Trial.
JOURNAL OF CONTEMPORARY PSYCHOTHERAPHY, 52 (1).
pp. 35-44.
ISSN 0022-0116
(2021)
Látos Melinda; Lázár György ifj.; Csabai Márta:
A Rövid Betegségpercepció Kérdőív magyar változatának megbízhatósági vizsgálata [The reliability and validity of the Hungarian version of the Brief Illness Perception Questionnaire].
ORVOSI HETILAP, 162 (6).
pp. 212-218.
ISSN 0030-6002
(2021)
Lénárt András:
Hispánia görbe filmtükre: Luis García Berlanga.
FILMVILÁG, 64 (10).
pp. 28-31.
ISSN 0428-3872
(2021)
Lénárt András:
Demokratikus átmenet és filmpolitika. Elméleti és gyakorlati megközelítések a spanyol eset kapcsán.
MEDITERRÁN VILÁG, 50.
pp. 108-122.
ISSN 1787-7350
(2021)
Lénárt András:
Historia y cine a propósito de la Primavera de Praga y los países del Este.
In:
Imágenes de las revoluciones de 1968.
Lenoir Ediciones, Girona, pp. 61-82.
(2021)
ISBN 9788494976681
Lénárt András:
Kiút a diktatúrából. A demokrácia felé tartó Spanyolország a nemzetközi erőtérben (1975 – 1982).
AETAS: TÖRTÉNETTUDOMÁNYI FOLYÓIRAT, 36 (2).
pp. 68-78.
ISSN 0237-7934
(2021)
Lénárt András:
La conquista del público hispanohablante. Las versiones en español rodadas en Hollywood en los años 1930.
In:
Mucho más que cine: historia, literatura y arte en el cine en español y en portugués.
Editorial Dykinson, Madrid, pp. 59-72.
(2021)
ISBN 9788413778150
Lénárt András:
A semlegesség árnyalatai – Spanyolország a második világháborúban.
In:
Európa 1944-1945.
Hungarian Academy of Sciences, Budapest, pp. 240-256.
(2021)
ISBN 9789635089581
Mariman An; Vermeir Peter; Csabai Márta; Látos Melinda; Weiland Anne:
Perceptions and Attitudes of Health Care Givers and Patients on Medically Unexplained Symptoms: A Narrative Review with a Focus on Cultural Diversity and Migrants.
MEDICAL AND CLINICAL RESEARCH, 6 (4).
pp. 482-486.
ISSN 2577-8005
(2021)
Martos Tamás; Fényszárosi Éva; Filep Orsolya:
Aspirációs Index (Aspiration Index, AI).
In:
Kérdőíves módszerek a klinikai és egészségpszichológiai kutatásban és gyakorlatban.
Medicina Könyvkiadó Zrt., Budapest, pp. 61-66.
(2021)
Martos Tamás; Sallay Viola; Rafael Beatrix; Konkoly Thege Barna:
Preferred ways of giving birth in non-pregnant and pregnant nulliparous women: the role of control beliefs.
JOURNAL OF PSYCHOSOMATIC OBSTETRICS & GYNECOLOGY, 42 (3).
pp. 201-112.
ISSN 0167-482X
(2021)
Mehdizadkhani Milad:
Khoshsaligheh, Masood, Ameri, Saeed and Nowruzy, Abdullah (2018) : Audiovisual Translation: Concepts and Terms.
JOURNAL OF SPECIALISED TRANSLATION: JOSTRANS, 35.
pp. 238-240.
ISSN 1740-357X
(2021)
Mezei Tímea; Fejes József Balázs:
A tanulási motivációról alkotott tanári nézetek feltárásának megközelítései – szakirodalmi áttekintés.
MAGYAR PEDAGÓGIA, 121 (4).
pp. 361-394.
ISSN 0025-0260
(2021)
Molnár Gyöngyvér; Hódi Ágnes; Ökördi Réka; Mokri Dóra:
A koronavírus-járvány okozta rendkívüli oktatási helyzet hatása 2-8. évfolyamos diákok tudás- és képességszintjére az olvasás-szövegértés, a matematika és a természettudományok területén.
ISKOLAKULTÚRA: PEDAGÓGUSOK SZAKMAI-TUDOMÁNYOS FOLYÓIRATA, 31 (2).
pp. 3-22.
ISSN 1215-5233
(2021)
Molnár Gyöngyvér:
Az IKT szerepe a felsőoktatás megújításában [Role of ICT in renewing higher education].
MAGYAR TUDOMÁNY, 182 (11).
pp. 1488-1501.
ISSN 0025-0325
(2021)
Molnár Gyöngyvér:
Challenges and developments in technology-based assessment: possibilities in science education.
EUROPHYSICS NEWS, 52 (2).
pp. 16-19.
ISSN 0531-7479
(2021)
Molnár Gyöngyvér; Hódi Ágnes; D. Molnár Éva; Nagy Zoltán; Csapó Benő:
Assessment of first-year university students: facilitating an effective transition into higher education.
In:
Új kutatások a neveléstudományokban 2020.
Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Tudományos Bizottság; Debreceni Egyetem BTK Nevelés- és Művelődéstudományi Intézete, Debrecen, pp. 11-26.
(2021)
Molnár Gyöngyvér; Pásztor Attila; Kiss Renáta Mária; Csapó Benő:
Az eDia online diagnosztikus értékelő rendszer: a személyre szóló fejlesztés alapvető eszköze.
ÚJ PEDAGÓGIAI SZEMLE, 71 (9-10).
pp. 42-53.
ISSN 1215-1807
(2021)
Molnár Gyöngyvér; Tóth Edit:
A neveléstudomány válaszai a jövő kihívásaira : XXI. Országos Neveléstudományi Konferencia Szeged, 2021. november 18-20. : program, előadás-összefoglalók.
Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Tudományos Bizottság; SZTE BTK Neveléstudományi Intézet, Szeged.
(2021)
ISBN 9789633068335
Monok István:
Lakatos István olvasmányai: a vágyott eruditio a székelyföldi katolikus papok számára a 18. század első felében.
In:
Arte et ingenio: Tanulmányok Kovács András hetvenötödik születésnapjára.
Transylvanian Museum Society; ELKH Bölcsészettudományi Kutatóközpont Történettudományi Intézet, Kolozsvár, Budapest, pp. 493-507.
(2021)
ISBN 9786067391978
Monok István:
Intézményi- és magángyűjtemények 1609–1750: Könyvjegyzékek bibliográfiája.
MTA Könyvtár és Információs Központ, Budapest.
(2021)
ISBN 9789637451676
Monok István:
L’Expansion ottoman vue de la région rhénane.
In:
L’orient inattendu : Du Rhin à l’Indus.
BNU Strasbourg, Strasbourg, pp. 59-71.
(2021)
ISBN 9782859230876
Monok István:
A francia könyv arányának változása a magyar arisztokrácia könyvtáraiban a 18. században.
In:
Album Amicorum: Tanulmányok Sipos Gábor születésének hetvenedik évfordulójára.
Transylvanian Museum Society, Kolozsvár, pp. 467-474.
(2021)
ISBN 9786067391916
Mujib Mujib; Sukestiyarno Y.L.; Suyetno Hardi; Junaedi Iwan; Suherman Suherman:
Trade A Problem Based Edutainment: The Effect Of Numerical Ability In Indonesia Students'.
International Journal of Arts Humanities and Social Sciences studies, 6 (4).
pp. 25-29.
ISSN 2582-1601
(2021)
Mátyás Dénes; Gyarmati László; Pannonhalminé Csóka Ildikó:
The University of Szeged and the Impacts of the COVID-19 Pandemic.
In:
Managing Sustainable Universities During COVID-19 Pandemic.
UNDIP Press, Semarang, pp. 35-41.
(2021)
ISBN 9789790977907
Máté-Tóth András:
Mystagogie an der Türschwelle zwischen West und Ost.
In:
Pastoraltheologie in Mitteleuropa.
Matthias-Grünewald-Verlag, Ostfildern, pp. 67-78.
(2021)
ISBN 9783786732600
Máté-Tóth András:
Priesterdimensionen : Beobachtungen und Fragen aus Ungarn.
In:
Priesterliche Identität? : Erwartungen im Widerstreit.
Aschendorff Verlag, Münster, pp. 161-176.
(2021)
ISBN 9783402248584
Máté-Tóth András:
Radikális Eucharisztia, radikális reveláció.
In:
Hit és gondolkodás.
L'Harmattan, Budapest, pp. 401-415.
(2021)
ISBN 9789634147138
Máté-Tóth András; Turai Gabriella:
Charisma: Post-Weberian approaches.
In:
La sociologia sovranazionale di Roberto Cipriani.
Franco Angeli Edizioni, Roma, pp. 103-112.
(2021)
ISBN 9788835108955
Máté-Tóth András:
Pray and Vaccinate: Worship and Pastoral Care in Times of Pandemic in Hungary.
OCCASIONAL PAPERS ON RELIGION IN EASTERN EUROPE, 41 (1).
pp. 155-161.
ISSN 0731-5465
(2021)
N. Kollár Katalin; Szabó Éva:
Az iskolapszichológia és a pszichológiaoktatás szerepe.
ALKALMAZOTT PSZICHOLÓGIA, 21 (3).
pp. 75-97.
ISSN 1419-872X
(2021)
Nagy Anett:
Beauty and physics — Physics projects based on modern aesthetic and medical treatments.
JOURNAL OF PHYSICS-CONFERENCE SERIES, 1929.
ISSN 1742-6588
(2021)
Nagy Lászlóné Antal Erzsébet; Bónus Lilla; Korom Erzsébet:
A természettudományos gondolkodásról a biológiatanítás tükrében.
In:
Biológia.
Mozaik Kiadó, Szeged, pp. 7-22.
(2021)
ISBN 9789636978440
Nagy Lászlóné Antal Erzsébet; Fazekas Evelin Anikó; Korom Erzsébet:
A kutatási készségek fejlesztése problémaalapú tanulással.
In:
Biológia.
Mozaik Kiadó, Szeged, pp. 145-160.
(2021)
ISBN 9789636978440
Nagy Lászlóné Antal Erzsébet; Kissné Gera Ágnes; Répás Lászlóné; Korom Erzsébet:
Az analógiás gondolkodás fejlesztése szóanalógiákkal.
In:
Biológia.
Mozaik Kiadó, Szeged, pp. 23-40.
(2021)
ISBN 9789636978440
Nagy Lászlóné Antal Erzsébet; Répás Lászlóné; Kissné Gera Ágnes; Juhász Ferenc; Bónus Lilla; Korom Erzsébet:
A kutatási készségek fejlesztése kutatásalapú tanulással.
In:
Biológia.
Mozaik Kiadó, Szeged, pp. 113-144.
(2021)
ISBN 9789636978440
Nagy Lászlóné Antal Erzsébet; Stér Evelin; Szivós Ádám:
A kritikai gondolkodás fejlesztése a disputa módszerével.
In:
Biológia.
Mozaik Kiadó, Szeged, pp. 41-74.
(2021)
ISBN 9789636978440
Nguyen Thuy Lan Anh; Habók Anita:
Digital Literacy of EFL Students: An Empirical Study in Vietnamese Universities.
LIBRI, 71.
Terjedelem: 14-Azonosító: 000010151520200165.
ISSN 0024-2667
(2021)
Nguyen Thuy Lan Anh; Habók Anita:
A study on Vietnamese undergraduates’ level of digital skills and the frequency of using digital tools in the EFL context.
In:
International Conference on Computer Systems and Technologies '21.
Association for Computing Machinery, pp. 171-175.
(2021)
ISBN 9781450389822
Nguyen Van Son; Habók Anita:
Designing and validating the learner autonomy perception questionnaire.
HELIYON, 7 (4).
Terjedelem: 11-Azonosító: v.
ISSN 2405-8440
(2021)
Nguyen Van Son; Habók Anita:
Students' Beliefs about Teachers' Roles in Vietnamese Classrooms.
ELECTRONIC JOURNAL OF FOREIGN LANGUAGE TEACHING, 18 (1).
pp. 38-59.
ISSN 0219-9874
(2021)
Nguyen Van Son; Habók Anita:
Vietnamese non-English-major students’ motivation to learn English: from activity theory perspective.
HELIYON, 7 (4).
Terjedelem: 11-Azonosító: e06819.
ISSN 2405-8440
(2021)
Nuutila Katariina; Tapola Anna; Tuominen Heta; Molnár Gyöngyvér; Niemivirta Markku:
Mutual relationships between the levels of and changes in interest, self-efficacy, and perceived difficulty during task engagement.
LEARNING AND INDIVIDUAL DIFFERENCES: JOURNAL OF PSYCHOLOGY AND EDUCATION, 92.
ISSN 1041-6080
(2021)
Németh Zsuzsanna:
A Preference Hierarchy Model of Same-Turn Repair Operations in Talk-in-Interaction.
Pragmatic Interfaces
.
Equinox Publishing, Sheffield.
(2021)
ISBN 1781798451; 9781800500402
Németh Zsuzsanna:
A nemlexikális öö hang mint diskurzusjelölő magyar nyelvű társalgásokban.
BESZÉDTUDOMÁNY / SPEECH SCIENCE, 2 (1).
pp. 173-206.
ISSN 2732-3773
(2021)
Németh T. Enikő; Adha Ahmad:
Valóban könnyebb utolérni a hazug embert, mint a sánta kutyát? : A hazugság fogalmának értelmezése magyar nyelvhasználók körében: egy kérdőíves vizsgálat eredményei.
ARGUMENTUM, 17.
pp. 488-510.
ISSN 1787-3606
(2021)
Oo Tun Zaw; Habók Anita:
Reflective Teaching Practices for Reading Comprehension in English Language Teaching: A Literature Review.
INTERNATIONAL JOURNAL OF LITERACIES, 28 (2).
pp. 53-70.
ISSN 2327-0136
(2021)
Oo Tun Zaw; Magyar Andrea; Habók Anita:
Effectiveness of the reflection-based reciprocal teaching approach for reading comprehension achievement in upper secondary school in Myanmar.
ASIA PACIFIC EDUCATION REVIEW, 22.
pp. 675-698.
ISSN 1598-1037
(2021)
Papp Melinda:
A hatékony történetmondás sajátosságai.
In:
Média, közösség, történet : Konferencia tanulmánykötete.
JGYF Kiadó; JGYTF Kiadó, Szeged, pp. 89-104.
(2021)
ISBN 9786155946479
Papp-Zipernovszky Orsolya; Csabai Márta; Schulz Peter J.; Varga János Tamás:
Does Health Literacy Reinforce Disease Knowledge Gain? A Prospective Observational Study of Hungarian COPD Patients.
JOURNAL OF CLINICAL MEDICINE, 10 (17).
ISSN 2077-0383
(2021)
Papp-Zipernovszky Orsolya; Horváth Mária Dóra; Schulz Peter J.; Csabai Márta:
Generation Gaps in Digital Health Literacy and Their Impact on Health Information Seeking Behavior and Health Empowerment in Hungary.
FRONTIERS IN PUBLIC HEALTH, 9.
Azonosító: 635943-Terjedelem: 12 p..
ISSN 2296-2565
(2021)
Pukánszky Judit; Szabó Csanád; Lantos Katalin:
Időskorúak mentális egészségét befolyásoló tényezők.
EGÉSZSÉGFEJLESZTÉS, 62 (2).
pp. 3-12.
ISSN 1786-2434
(2021)
Pál József:
„Az észnek kurta szárnya”. A Commedia ráción túli jelentésrétegeiről.
KULTÚRATUDOMÁNYI SZEMLE, 3 (2).
pp. 13-40.
ISSN 2676-9158
(2021)
Pál József:
Bene ascolta chi la nota : saggi consigli da tenere a mente nella Commedia.
LETTERATURA ITALIANA ANTICA, 22.
pp. 135-149.
ISSN 1724-0492
(2021)
Pál József:
Carlo Michelstaedter: tra Austria e Italia.
RIVISTA DI LETTERATURE MODERNE E COMPARATE, 74 (4).
pp. 417-434.
ISSN 0391-2108
(2021)
Pál József:
Dante nell’Ungheria del 1921: politica e religione.
In:
Quella terra che 'l Danubio riga.
Aracne Editrice, Roma, pp. 205-228.
(2021)
ISBN 9791259943880
Pál József:
Hongrie.
RLC: REVUE DE LITTERATURE COMPAREE, 95 (4).
pp. 466-469.
ISSN 0035-1466
(2021)
Pál József:
“The Most Secret Chamber of the Heart” (Secretissima camera de lo cuore): Poetry and Theology in the State-changing Cantos of the Commedia.
MAGYAR FILOZÓFIAI SZEMLE, 65 (2).
pp. 39-61.
ISSN 0025-0090
(2021)
Pál József:
Parlando cose che ’l tacere è bello.
In:
Citar Dante.
ETPbooks, Athén, pp. 60-61.
(2021)
ISBN 9786185329549
Pál József:
Prohászka Ottokár Dante-tanulmányai.
ORSZÁGÚT : MŰVÉSZET TUDOMÁNY KÖZÉLET, 2 (19).
pp. 28-30.
ISSN 2677-0148
(2021)
Pál József:
Vizuális interpretációk = Visual interpretations = Interpretazioni visuali.
In:
Dante Univerzuma = Dante's Universe = L'Universo di Dante.
Magyar Alkotóművészek Országos Egyesülete, Budapest, pp. 4-6.
(2021)
ISBN 9786155630170
Pál József:
A jelenlévő költő. Dante modernségéről.
HELIKON (KOLOZSVÁR), 32 (18).
pp. 7-9.
ISSN 1220-6288
(2021)
Pál József:
"A szívem legrejtettebb zuga" (Secretissima camera de lo
cuore). Költészet és teológia a Commedia állapotváltoztató énekeiben.
In:
A Szent István Tudományos Akadémia 2020.
A Szent István Tudományos Akadémia Kiadványai
.
Szent István Társulat, Budapest, pp. 21-42.
(2021)
ISBN 9789632779713
Péter Róbert; Szántó Zsolt; Bilicki Vilmos; Berend Gábor:
Az AVOBMAT (Analysis and Visualization of Bibliograhic Metadata and Texts) töbnyelvű kutatási eszköz bemutatása.
DIGITÁLIS BÖLCSÉSZET, 2021 (4).
M:3-M:28.
ISSN 2630-9696
(2021)
Quemeneur Tramor; Ferwagner Péter Ákos:
Parancsmegtagadók az algériai háborúban (1954–1962): engedély nélküli távolmaradás, dezertálás, engedetlenség.
A NEMZETKÖZI MUNKÁSMOZGALOM TÖRTÉNETÉBŐL (ÉVKÖNYV), 47.
pp. 33-46.
ISSN 0133-476X
(2021)
Rafael Beatrix; Mányai Adrienn; Magyar Kornélia:
Multidimenzionális Egészségkontroll Kérdőív C formája [Form C of the Multidimensional Health Locus of Control Scale, MHLC-C].
In:
Kérdőíves módszerek a klinikai és egészségpszichológiai kutatásban és gyakorlatban I.
Medicina Könyvkiadó Zrt., Budapest, pp. 358-362.
(2021)
ISBN 9789632267890
Rausch Attila; Pásztor Attila:
Mobil eszközök az óvodában: A digitális technológiával támogatott értékelés és fejlesztés lehetőségei.
NEVELÉSTUDOMÁNY: OKTATÁS KUTATÁS INNOVÁCIÓ, 9 (2).
pp. 5-17.
ISSN 2063-9546
(2021)
Rekeczki Kinga; Filyó Dávid; Berta Adrián; Bartyik Tamás; Wolf Mária; Tóth Mária; Sheishah Diaa Elsayed Hamed Abdallah Hamed; Sipos György:
A dombói vár tégláinak kormeghatározása termolumineszcens módszerrel.
ARCHEOMETRIAI MŰHELY, 18 (2).
pp. 157-174.
ISSN 1786-271X
(2021)
Rodrigues de Oliveira Olney; Kiss Enikő:
The application of salutogenesis to teaching and learning – A systematic review.
DEVELOPMENTS IN HEALTH SCIENCES, 4 (3).
pp. 58-68.
ISSN 2630-9378
(2021)
Sadouki Fatiha:
The Effect of the Second Language on Metalinguistic Awareness in Third Language Vocabulary Learning.
ROMANIAN JOURNAL OF ENGLISH STUDIES, 18 (1).
pp. 98-109.
ISSN 1584-3734
(2021)
Sallay Viola; Klinovszky Andrea; Csuka Sára Imola; Buzás Norbert; Papp-Zipernovszky Orsolya:
Striving for autonomy in everyday diabetes self-management—qualitative exploration via grounded theory approach.
BMJ OPEN, 11 (12).
Terjedelem: 11 p.-Azonosító: e058885.
ISSN 2044-6055
(2021)
Sallay Viola; Simon-Zámbori Petra; Martos Tamás:
A szülői reziliencia mintázatai átlagos és átlagostól eltérő fejlődésű gyermeket nevelő anyák esetében.
ALKALMAZOTT PSZICHOLÓGIA, 21 (4).
pp. 53-73.
ISSN 1419-872X
(2021)
Salle, La Tamika P.; Rocha-Neves Jesslynn; Jimerson Shane; Sano, Di Sergio; Martinsone Baiba; Albertova Silvia Majercakova; Gajdošová Eva; Baye Ariane; Deltour Caroline; Martinelli Victor; Raykov Milosh; Hatzichristou Chryse; Palikara Olympia; Szabó Éva; Arlauskaite Zydre:
A multinational study exploring adolescent perception of school climate and mental health.
School Psychology, 36 (3).
pp. 155-166.
ISSN 2578-4218
(2021)
Sebestyén Edmond:
A literature review on the affective factors that influence data-driven decision-making.
HUNGARIAN EDUCATIONAL RESEARCH JOURNAL (HERJ), 11 (1).
pp. 23-30.
ISSN 2062-9605
(2021)
Sebők Ferenc:
Anjou-kori oklevéltár : XLIV. 1360.
DOCUMENTA RES HUNGARICAS TEMPORE REGUM ANDEGAVENSIUM ILLUSTRANTIA 1301–1387, 44
.
Szegedi Középkorász Műhely, Szeged.
(2021)
ISBN 9786156194015
Simon József:
Az elme teljessége: Esettanulmány egy erdélyi kartezianizmus-vitáról (1685).
KELLÉK, 65.
pp. 89-105.
ISSN 1453-7400
(2021)
Simon József:
The Complete Mind: A Hungarian Debate on the Nature of the Body-Mind Union from 1685.
KÜLÖNBSÉG, 21 (1).
pp. 145-170.
ISSN 1785-7821
(2021)
Simon Tamás; Csábi Eszter:
Professzionális online pókerjátékosok teljesítményét befolyásoló kognitív tényezők.
IMPULZUS – SZEGEDI PSZICHOLÓGIAI TANULMÁNYOK, 8 (1).
Terjedelem: 22 p-Azonosító: 2079.
ISSN 2064-9258
(2021)
Sipőcz Katalin:
Az IDŐ FŐZÉS metafora a manysi nyelvben.
FOLIA URALICA DEBRECENIENSIA, 28.
pp. 333-339.
ISSN 0239-1953
(2021)
Sipőcz Katalin:
The event of “giving” and “getting” in Siberian Uralic languages.
In:
Uralic studies, languages, and researchers.
University of Szeged, Department of Altaic Studies; University of Szeged, Department of Finno-Ugrian Philology, Szeged, pp. 99-118.
(2021)
ISBN 9789633068038
Soeharto Soeharto:
Development of A Diagnostic Assessment Test to Evaluate Science Misconceptions in Terms of School Grades: A Rasch Measurement Approach.
JOURNAL OF TURKISH SCIENCE EDUCATION, 18 (3).
pp. 351-370.
ISSN 1304-6020
(2021)
Soeharto Soeharto; Csapó Benő:
Building a House From Lego Blocks: Using Cross Cultural Validation to Develop the Constructed Motivation Questionnaire (CMQS) in Science.
PEDAGOGIKA / PEDAGOGY STUDIES, 142 (2).
pp. 218-241.
ISSN 1392-0340
(2021)
Soeharto Soeharto; Csapó Benő:
Evaluating item difficulty patterns for assessing student misconceptions in science across physics, chemistry, and biology concepts.
HELIYON, 7 (11).
ISSN 2405-8440
(2021)
Stőhr Lóránt András; Török Ervin:
Bevezető a Kortárs dokumentumfilm Kelet-Közép-Európában című tematikus számhoz.
APERTÚRA, 17 (1).
ISSN 1787-7245
(2021)
Suhartono Suhartono; Suherman Suherman; Pitersina. Christina Lumamuly; Novita Loma Sahertian; Lourine Since Joseph; Rukhama Aralaha; Yowelna Tarumasely; Suheri Suheri:
A Theoretical Study: The Flipped Classroom Model As An Effective And Meaningful Learning Model In Multiple Era.
PSYCHOLOGY AND EDUCATION, 58 (1).
pp. 4811-4820.
ISSN 1553-6939
(2021)
Suherman Suherman; Komarudin Komarudin; Supriadi Nanang:
Mathematical creative thinking ability in online learning during the Covid-19 Pandemic: A systematic review.
Online Learning in Educational Research, 1 (2).
pp. 75-80.
ISSN 2798-2351
(2021)
Suherman Suherman; Lakatos Kristóf; Rakhmawati Muhammad Rosida; Khoiriyah Binti; Komarudin Komarudin:
Course Review Horay-Based Bamboo Dancing in 21st Century Learning: How Can We Assess Students' Mathematical Creative Thinking?
AKSIOMA: Jurnal Program Studi Pendidikan Matematika, 12 (1).
pp. 45-57.
ISSN 2089-8703
(2021)
Suherman Suherman; Rahmadani Nanda Ayu; Vidákovich Tibor; Mujib Mujib; Fitria Nike; Sari Putri Nur Islam; Rofi’uddin Addarojat Muhammad; Priadi Maskur:
SQ3R method assisted by ethnomathematics-oriented student worksheet: The impact of mathematical concepts understanding.
JOURNAL OF PHYSICS-CONFERENCE SERIES, 1796 (1).
Terjedelem: 9-Azonosító: 012059.
ISSN 1742-6588
(2021)
Suherman Suherman; Vidákovich Tibor; Komarudin Komarudin:
STEM-E: Fostering mathematical creative thinking ability in the 21st Century.
JOURNAL OF PHYSICS-CONFERENCE SERIES, 1882 (1).
Terjedelem: 11-Azonosító: 012164.
ISSN 1742-6588
(2021)
Suherman Suherman; Zaman Adib Mustofa; Farida Farida:
Fostering of Mathematical Critical Thinking Ability Using ARCS Model and Students’ Motivation.
JTAM (Jurnal Teori dan Aplikasi Matematika), 5 (1).
pp. 134-143.
ISSN 2597-7512
(2021)
Szabó Csanád; Pukánszky Judit; Kemény Lajos:
A koronavírus járványhelyzetre adott érzelmi reakciók és lelki megküzdési stratégiák a nehézségekkel magyar felnőttek körében.
EGÉSZSÉGTUDOMÁNY, 65 (1).
pp. 38-49.
ISSN 0013-2268
(2021)
Szabó Éva:
A hiperbola és a litotész funkciói magyar nyelvű egyetemisták diskurzuskiegészítéses tesztjeinek eredményeiben : 2. rész. A hiperbola és a litotész funkciói a teszteredmények alapján.
MAGYAR NYELV, 117 (4).
pp. 431-445.
ISSN 0025-0228
(2021)
Szalisznyó Lilla:
Textológiai és filológiai megfontolások Jókai Mór regényadaptációinak (újra)értelmezése kapcsán – Az arany ember példája.
IRODALOMTÖRTÉNETI KÖZLEMÉNYEK, 125 (6).
pp. 742-773.
ISSN 0021-1486
(2021)
Szatmári Angelika; Helembai Kornélia; Zádori János; Dudás Ilona Éva; Fejes Zsuzsanna; Drótos Gergely; Rafael Beatrix:
Adaptive coping strategies in male infertility, paramedical counselling as a way of support.
JOURNAL OF REPRODUCTIVE AND INFANT PSYCHOLOGY, 39 (5).
pp. 457-474.
ISSN 0264-6838
(2021)
Szeverényi Sándor:
Az igeidőről etnoszintaktikai szempontból – a perfektív aorisztosz és a múlt idő.
FOLIA URALICA DEBRECENIENSIA, 28.
pp. 369-380.
ISSN 0239-1953
(2021)
Szeverényi Sándor:
Tense in Nganasan narratives.
Finnisch-ugrische Mitteilungen, 45 (1).
pp. 111-135.
ISSN 0341-7816
(2021)
Szeverényi Sándor; Bíró Bernadett; Sipőcz Katalin:
Ethnosyntax in Siberian Uralic languages.
In:
Uralic studies, languages, and researchers.
University of Szeged, Department of Altaic Studies; University of Szeged, Department of Finno-Ugrian Philology, Szeged, pp. 275-287.
(2021)
ISBN 9789633068038
Szeverényi Sándor; Wagner-Nagy Beáta:
Verbs of speaking in Nganasan : A corpus-based approach.
Finnisch-ugrische Mitteilungen, 45 (1).
pp. 137-162.
ISSN 0341-7816
(2021)
Szeverényi Sándor:
Szamojédok ma: túlélés a 21. században.
FINNUGOR VILÁG, 26 (1).
pp. 10-21.
ISSN 1416-776X
(2021)
Szilágyi Zsófia:
Pályakezdés a pálya közepén? : Móricz A kis vereshajú című regénye a Szinházi Életben.
In:
Pályakezdés, karrierút, irodalomtörténet : Tanulmányok.
PTE BTK Magyar Nyelv- és Irodalomtudományi Intézet Klasszikus Irodalomtörténeti és Összehasonlító Irodalomtudományi Tanszék, Pécs, pp. 187-203.
(2021)
ISBN 9789634297833; 9789634297840
Szilágyi Zsófia:
Sándor vagy István: mit kell javítania a szerkesztőnek?
PANNONHALMI SZEMLE, 29 (3).
pp. 73-83.
ISSN 1216-9188
(2021)
Szombathelyiné Nyitrai Ágnes Anikó; Korintus Mihályné; Hajduné Holló Katalin; Józsa Krisztián; Rózsa Sándor; Kereki Judit:
A gyermekfejlődési kérdőív alkalmazása a bölcsődében és az óvodában.
Családbarát Magyarország Központ, Budapest.
(2021)
ISBN 9786155944536
Szántai Levente; Szabó Éva:
A labdarúgó specifikus felelősségérzet vizsgálata első- és másodosztályú utánpótláskorú sportolóknál.
MAGYAR SPORTTUDOMÁNYI SZEMLE, 22 (6).
pp. 24-33.
ISSN 1586-5428
(2021)
Szántó Anita Piroska; Nagy Lászlóné Antal Erzsébet; Korom Erzsébet:
A valószínűségi gondolkodás fejlesztése a biológiában.
In:
Biológia.
Mozaik Kiadó, Szeged, pp. 75-112.
(2021)
ISBN 9789636978440
Szécsényi Tibor; Szécsényi Krisztina:
Határozottsági és LAK-egyeztetés főnévi igeneves szerkezetekben.
In:
Általános Nyelvészeti Tanulmányok XXXIII.
Akadémiai Kiadó, Budapest, pp. 175-206.
(2021)
ISBN 9789634547549
Szél Erzsébet:
Mentalizáció a gyászmunkában.
IMÁGÓ BUDAPEST: PSZICHOANALÍZIS TÁRSADALOM KULTÚRA, 10 (2).
pp. 32-45.
ISSN 2062-5383
(2021)
Szél Erzsébet; Szabó Éva:
A serdülőkori mentalizáció vizsgálata : A reflektív funkció kérdőív magyar változatának (RFQ-H) pszichometriai jellemzői.
ALKALMAZOTT PSZICHOLÓGIA, 20 (3).
pp. 55-76.
ISSN 1419-872X
(2021)
Szűcs Norbert; Fejes József Balázs:
Csodafegyver vagy pótcselekvés?: A tanodamozgalom története és legitimációs kérdései.
ISKOLAKULTÚRA: PEDAGÓGUSOK SZAKMAI-TUDOMÁNYOS FOLYÓIRATA, 31 (1).
pp. 45-67.
ISSN 1215-5233
(2021)
Sághy Miklós:
"Békésebb, boldogabb képet festeni se lehet" : Örkény István Tóték című regényének megfilmesítéséről.
In:
Irodalom, tanítás : Esszék, tanulmányok.
Savaria University Press, Szombathely, pp. 249-271.
(2021)
Sághy Miklós:
"Elmondom, tehát vagyok" : Margaret Atwood A szolgálólány meséje című köttéről és annak sorozatadaptációjáról.
TISZATÁJ: IRODALMI MŰVÉSZETI ÉS TÁRSADALMI FOLYÓIRAT, 75 (2).
pp. 55-67.
ISSN 0133-1167
(2021)
Sándor Klára:
Alma – and the Rest.
In:
Altaic and Chagatay Lectures: Studies in Honour of Éva Kincses-Nagy.
University of Szeged, Department of Altaic Studies, Szeged, pp. 339-351.
(2021)
ISBN 9789633067932
Sándor Klára:
A török‒magyar nyelvi kapcsolatok újraértelmezésének lehetőségei.
In:
Párhuzamos történetek – Parallel stories: Interdiszciplináris őstörténeti konferencia a PPKE Régészettudományi Intézetének szervezésében Budapest, 2020. november 11–13.
PPKE BTK Régészettudományi Intézet, Budapest, pp. 77-101.
(2021)
ISBN 9786156388056
Sóki Zoltán; Hallgató Emese; Volosin Márta; Kóródi Kitti; Jagodics Balázs:
A társas normák változása a COVID-19 járvány egyes szakaszaiban.
ALKALMAZOTT PSZICHOLÓGIA, 21 (2).
pp. 53-77.
ISSN 1419-872X
(2021)
Thi Nang Kham; Nikolov Marianne:
Feedback Treatments, Writing Tasks, and Accuracy Measures : A Critical Review of Research on Written Corrective Feedback.
TESL-EJ: TEACHING ENGLISH AS A SECOND OR FOREIGN LANGUAGE, 25 (3).
pp. 1-25.
ISSN 1072-4303
(2021)
Togabayeva Guldana:
Finite verb forms in a 17th century Turkic written historical text: Qādir ʿAli beg’s ‘Compendium of Chronicles’.
In:
Altaic and Chagatay Lectures.
Szegedi Tudományegyetem, Bölcsészet- és Társadalomtudományi Kar, Altajisztikai Tanszék, Szeged, pp. 401-415.
(2021)
ISBN 9789633067932
Tormáné Kiss Bernadett; Asztalos Andrea; Józsa Krisztián:
Motiválás az ének-zene órán: a gamifikáció (játékosítás) alkalmazási lehetőségei.
PEDAGÓGUSKÉPZÉS: PEDAGÓGUSKÉPZŐK ÉS -TOVÁBBKÉPZŐK FOLYÓIRATA, 20(48) (3).
pp. 75-91.
ISSN 0133-2570
(2021)
Tóth Alisa; Kárpáti Andrea; Molnár Gyöngyvér:
Színpercepció és színértelmezés 7–13 éves korban: képességszerkezet és a fejlődést befolyásoló tényezők.
MAGYAR PEDAGÓGIA, 121 (4).
pp. 311-342.
ISSN 0025-0260
(2021)
Tóth Péter:
Migráció és mimetizmus.
In:
Ütközéspontok VII.
JATE Press Szegedi Egyetemi Kiadó, Szeged, pp. 207-215.
(2021)
ISBN 9789633154670
Tóth Alisa; Molnár Gyöngyvér; Kárpáti Andrea:
Learning about Colour – the Legacy of the Bauhaus Masters.
INTERNATIONAL JOURNAL OF ART & DESIGN EDUCATION, 40 (1).
pp. 108-125.
ISSN 1476-8062
(2021)
Tóthné Jancsó Katalin:
Aranycseppek Latin-Amerikában: egy sokszínű kontinens születése.
SZTEPress, Szeged.
(2021)
ISBN 9789633068069; 9789633068007
Tóthné Jancsó Katalin:
Az inkák és yaguák földjén. Írások Peruról.
Americana E-Books, Szeged.
(2021)
ISBN 9786155423727
Tóthné Jancsó Katalin:
Por las rutas de América : Tibor Sekelj en el Diario de Costa Rica.
Revista de historia, 2021 (83).
pp. 81-109.
ISSN 1012-9790
(2021)
Török Ervin:
A személyesség invenciói a magyar dokumentumfilmben.
APERTÚRA, 17 (1).
ISSN 1787-7245
(2021)
Varga Sándor:
Acknowledgements.
In:
Dance, Age and Politics. Proceedings of the 30th Symposium of the ICTM Study Group on Ethnochoreology.
University of Szeged, Faculty of Arts, Department of Ethnography and Cultural Anthropologyy; BTK Zenetudományi Intézet; Hungarian Association for Ethnochoreology, Szeged, Budapest, p. 11.
(2021)
ISBN 9786155167348
Varga Sándor:
Geographical Distribution of the Traditional Dance Culture in Mezőség.
In:
Hungarian Studies Yearbook 2021.
Babes-Bolyai University, Faculty of Letters, Kolozsvár, pp. 163-182.
(2021)
Varga Sándor:
Greeting words.
In:
Dance, Age and Politics. Proceedings of the 30th Symposium of the ICTM Study Group on Ethnochoreology.
University of Szeged, Faculty of Arts, Department of Ethnography and Cultural Anthropologyy; BTK Zenetudományi Intézet; Hungarian Association for Ethnochoreology, Szeged, Budapest, pp. 15-16.
(2021)
ISBN 9786155167348
Veres Gábor:
Természettudományos nevelés – tartalom és módszer.
In:
Komplex természettudomány.
Mozaik Kiadó, Szeged, pp. 7-30.
(2021)
ISBN 9789636978471
Veres Gábor:
Élelmiszerek és táplálkozás.
In:
Komplex természettudomány.
Mozaik Kiadó, Szeged, pp. 31-108.
(2021)
ISBN 9789636978471
Vermeir Peter; Mariman An; Lucza Lilla; Sallay Viola; Weiland Anne; Stegers-Jager Karen M.; Vogelaers Dirk:
Epidemiology and organisation of care in medically unexplained symptoms: A systematic review with a focus on cultural diversity and migrants.
INTERNATIONAL JOURNAL OF CLINICAL PRACTICE, 75 (12).
Terjedelem: 8-Azonosító: e14855.
ISSN 1368-5031
(2021)
Vincze Veronika; Szatlóczki Gréta; Tóth László; Gosztolya Gábor; Pákáski Magdolna; Hoffmann Ildikó; Kálmán János:
Telltale silence: temporal speech parameters discriminate between prodromal dementia and mild Alzheimer's disease.
CLINICAL LINGUISTICS & PHONETICS, 35 (8).
pp. 727-742.
ISSN 0269-9206
(2021)
Vo Van De; Csapó Benő:
Exploring students’ science motivation across grade levels and the role of inductive reasoning in science motivation.
EUROPEAN JOURNAL OF PSYCHOLOGY OF EDUCATION.
ISSN 0256-2928
(2021)
Vo Van De; Csapó Benő:
Development of scientific reasoning test measuring control of variables strategy in physics for high school students : evidence of validity and latent predictors of item difficulty.
INTERNATIONAL JOURNAL OF SCIENCE EDUCATION, 43 (13).
pp. 2185-2205.
ISSN 0950-0693
(2021)
Volosin Márta; Czigler István; Horváth János:
Pre-attentive auditory change detection for rapid auditory transient combinations.
BIOLOGICAL PSYCHOLOGY, 159.
Terjedelem: 13 p-Azonosító: 108024.
ISSN 0301-0511
(2021)
Wafubwa Ruth Nanjekho; Csíkos Csaba:
Assessing the Suitability of the Adapted Teacher Assessment for Learning Questionnaire in the Kenyan Context.
AFRICAN JOURNAL OF RESEARCH IN MATHEMATICS SCIENCE AND TECHNOLOGY EDUCATION, 25 (1).
pp. 52-64.
ISSN 1811-7295
(2021)
Wafubwa Ruth Nanjekho; Csíkos Csaba:
Formative Assessment as a Predictor of Mathematics Teachers’ Levels of Metacognitive Regulation.
INTERNATIONAL JOURNAL OF INSTRUCTION, 14 (1).
pp. 983-998.
ISSN 1694-609X
(2021)
Wafubwa Ruth Nanjekho; Ochieng Peter Okiri:
Students Perception of Teachers’ Use of Formative Assessment Strategies in Mathematics Classrooms.
ELEMENTARY EDUCATION ONLINE / ILKOEGRETIM ONLINE, 20 (2).
pp. 123-132.
ISSN 1305-3515
(2021)
Walter Dorottya:
Késő szarmata kori településrészlet Kiskundorozsma–Vöröshomok-dűlőn.
In:
Acta Universitatis Szegediensis, Acta Iuvenum, Sectio Archaeologica Tomus 5.
SZTE BTK Régészeti Tanszék, Szeged, pp. 111-131.
(2021)
Walter Dorottya:
,,elemészti a békés kunyhókat az ellenség tüze…” avagy néhány gondolat a Nagymágocs–Paptanya késő szarmata kori település épületeiről.
In:
„...járni csak együtt tudnak”. Régészet és néprajz összefüggései.
Móra Ferenc Múzeum, Szeged, pp. 35-61.
(2021)
ISBN 9789639804678
Waluyo Mohamad; Vidákovich Tibor:
Assessment of Students’ Mathematical Proof Comprehension: Gender and Year Level Background.
JOURNAL OF PHYSICS-CONFERENCE SERIES, 1776 (1).
Terjedelem: 8-Azonosító: 012017.
ISSN 1742-6588
(2021)
Wieszt Attila; Martos Tamás; Sallay Viola; Varga Szabolcs; Vékás Péter; Wieszt Attila:
Családi vállalatok utódlása Magyarországon : Kutatási jelentés.
Budapesti Corvinus Egyetem, Budapest.
(2021)
ISBN 9789635038961; 9789635038978
Win Phyu Thwe; Kálmán Anikó:
Continuous Professional Development for Teacher Educator Development in Myanmar Education Colleges.
OPUS ET EDUCATIO: MUNKA ÉS NEVELÉS, 8 (3).
pp. 324-329.
ISSN 2064-9908
(2021)
Wu Hao; Molnár Gyöngyvér:
Logfile analyses of successful and unsuccessful strategy use in complex problem-solving: a cross-national comparison study.
EUROPEAN JOURNAL OF PSYCHOLOGY OF EDUCATION, 36 (4).
pp. 1009-1032.
ISSN 0256-2928
(2021)
Zewude Girum Tareke; Hercz Mária:
Psychological Capital and Teacher Well-being: The Mediation Role of Coping with Stress.
EUROPEAN JOURNAL OF EDUCATIONAL RESEARCH, 10 (3).
pp. 1227-1245.
ISSN 2165-8714
(2021)
Zvara Edina Éva:
Nagy János szanyi plébános ismeretlen írásai a Bécsi Magyar Hírmondó kéziratai között.
In:
Doromb. Közköltészeti tanulmányok.
Reciti Kiadó, Budapest, pp. 181-192.
(2021)
Şan Selda; Yilmaz Ali; Subaşı Selen; Mohammed Saif Husam:
An Example of Entrepreneurship in Women's Education: Akhism-Baciyani Rum Training in Vocational Education From Past to Present.
In:
Overcoming Challenges and Barriers for Women in Business and Education: Socioeconomic Issues and Strategies for the Future.
IGI Global, pp. 21-44.
(2021)