Anggia Helta; Habók Anita:
Factor Analysis on the Motivation for Extensive Reading Questionnaire.
JOURNAL ON EFFICIENCY AND RESPONSIBILITY IN EDUCATION AND SCIENCE, 17 (3).
pp. 195-204.
ISSN 2336-2375
(2024)
Habók Anita:
Oktatási módszerek alkalmazása a tanításban.
Akadémiai Kiadó Zrt., Budapest.
(2024)
ISBN 9789636640439
Anggia Helta; Habók Anita:
Reading Motivation and Achievement in Online Extensive Reading of English Text: A Systematic Review.
MEXTESOL JOURNAL, 48 (3).
ISSN 2395-9908
(2024)
Nguyen Thuy Lan Anh; Habók Anita:
Tools for assessing teacher digital literacy: a review.
Journal of Computers in Education, 11 (1).
pp. 305-346.
ISSN 2197-9987
(2024)
Anggia Helta; Habók Anita:
University students’ metacognitive awareness of reading strategies (MARS) in online reading and MARS’ role in their English reading comprehension.
PLOS ONE, 19 (11).
ISSN 1932-6203
(2024)
Habók Anita; Nguyen Thuy Lan Anh:
A comparative study of language learners’ ICT attitudes and behavior pre- and post-COVID-19.
SCIENTIFIC REPORTS, 14 (1).
ISSN 2045-2322
(2024)
Habók Anita; Oo Tun Zaw; Magyar Andrea:
The effect of reading strategy use on online reading comprehension.
HELIYON, 10 (2).
ISSN 2405-8440
(2024)
Nguyen Thuy Lan Anh; Habók Anita:
An investigation into the relationship between attitudinal and non-attitudinal variables and the utilization of digital technology: the EFL Vietnamese context.
LANGUAGE LEARNING IN HIGHER EDUCATION, 14 (1).
pp. 57-74.
ISSN 2191-611X
(2024)
Habók Anita; Magyar Andrea; Molnár Gyöngyvér:
A tanulási stratégiák és az online olvasási stratégiák hatása a felsőoktatási tanulmányokat kezdő diákok szövegértésfejlettségére.
In:
Új kutatások a neveléstudományokban 2023.
ELTE Pedagógiai és Pszichológiai Kar (ELTE PPK); MTA Pedagógiai Tudományos Bizottság, Budapest, pp. 217-226.
(2024)
ISBN 9789634896777
Oo Tun Zaw; Habók Anita; Józsa Krisztián:
Empowering Educators to Sustain Reflective Teaching Practices: The Validation of Instruments.
SUSTAINABILITY, 15 (9).
ISSN 2071-1050
(2023)
Anggia Helta; Magyar Andrea; Habók Anita:
Measurement invariance of the English reading motivational structure of bilingual and multilingual university students.
HELIYON, 9 (12).
ISSN 2405-8440
(2023)
Nguyen Van Son; Habók Anita:
Metacognition in Language Learning among Non-English-major Tertiary Students.
MEXTESOL JOURNAL, 47 (3).
ISSN 2395-9908
(2023)
Oo Tun Zaw; Habók Anita; Józsa Krisztián:
Qualifying Method-Centered Teaching Approaches through the Reflective Teaching Model for Reading Comprehension.
EDUCATION SCIENCES, 13 (5).
ISSN 2227-7102
(2023)
Magyar Andrea; Habók Anita; Molnár Gyöngyvér:
Számítógépes szókincsmérő teszt kisiskolás diákok részére.
MAGYAR PEDAGÓGIA, 123 (1).
pp. 33-47.
ISSN 0025-0260
(2023)
Anggia Helta; Habók Anita:
Textual complexity adjustments to the English reading comprehension test for undergraduate EFL students.
HELIYON, 9 (1).
ISSN 2405-8440
(2023)
Habók Anita; Magyar Andrea; Molnár Gyöngyvér:
A tanuláshoz, a tankönyvi szövegek megértéséhez nélkülözhetetlen szókincs játékos, számítógép-alapú, személyre szabott fejlesztése 2-4. évfolyamon : kontrollcsoportos hatásvizsgálat.
MAGYAR PEDAGÓGIA, 123 (3).
pp. 145-161.
ISSN 0025-0260
(2023)
Nguyen Thuy Lan Anh; Habók Anita:
Adaptation and validation of a computer-assisted language learning attitude questionnaire in a Vietnamese EFL context: A comparison between online and paper modes of administration.
HELIYON, 8 (6).
Terjedelem: 11-Azonosító: e09743.
ISSN 2405-8440
(2022)
Nguyen Thuy Lan Anh; Habók Anita:
DO ICT SELF-EFFICACY BELIEFS PREDICT ACTUAL DIGITAL LITERACY? EVIDENCE FROM LITERATURE IN THE SCHOOL CONTEXT.
In:
ICERI2022 Proceedings.
IATED, pp. 2470-2474.
(2022)
ISBN 9788409454761
Nguyen Van Son; Habók Anita:
Developing and Validating a Self-efficacy Questionnaire for CEFR A2 Level EFL Learners.
MEXTESOL JOURNAL, 46 (1).
pp. 1-11.
ISSN 2395-9908
(2022)
Habók Anita; Magyar Andrea; Molnár Gyöngyvér:
English as a foreign language learners’ strategy awareness across proficiency levels from the perspective of self-regulated learning metafactors.
FRONTIERS IN PSYCHOLOGY, 13.
ISSN 1664-1078
(2022)
Magyar Andrea; Habók Anita; Molnár Gyöngyvér:
Exploring the role of EFL receptive skills and learning strategy usage in the ability to acquire and apply knowledge at the beginning of higher education.
FRONTIERS IN PSYCHOLOGY, 13.
Terjedelem: 10-Azonosító: 808546.
ISSN 1664-1078
(2022)
Habók Anita; Magyar Andrea; Molnár Gyöngyvér:
Investigating the Relationship Among English Language Learning Strategies, Language Achievement, and Attitude.
FRONTIERS IN PSYCHOLOGY, 13.
Terjedelem: 9-Azonosító: 867714.
ISSN 1664-1078
(2022)
Nguyen Van Son; Habók Anita:
Non-English major students’ perceptions of aspects of their autonomous language learning.
LANGUAGE LEARNING IN HIGHER EDUCATION, 12 (1).
pp. 231-253.
ISSN 2191-6128
(2022)
Oo Tun Zaw; Habók Anita:
Reflection-based questioning: Aspects affecting Myanmar students’ reading comprehension.
HELIYON, 8 (7).
Terjedelem: 14 p.-Azonosító: e09864.
ISSN 2405-8440
(2022)
Habók Anita; Kong Yunjun; Ragchaa Jargaltuya; Magyar Andrea:
Cross-cultural differences in foreign language learning strategy preferences among Hungarian, Chinese and Mongolian University students.
HELIYON, 7 (3).
Terjedelem: 7-Azonosító: e06505.
ISSN 2405-8440
(2021)
Nguyen Van Son; Habók Anita:
Designing and validating the learner autonomy perception questionnaire.
HELIYON, 7 (4).
Terjedelem: 11-Azonosító: v.
ISSN 2405-8440
(2021)
Nguyen Thuy Lan Anh; Habók Anita:
Digital Literacy of EFL Students: An Empirical Study in Vietnamese Universities.
LIBRI, 71.
Terjedelem: 14-Azonosító: 000010151520200165.
ISSN 0024-2667
(2021)
Oo Tun Zaw; Magyar Andrea; Habók Anita:
Effectiveness of the reflection-based reciprocal teaching approach for reading comprehension achievement in upper secondary school in Myanmar.
ASIA PACIFIC EDUCATION REVIEW, 22.
pp. 675-698.
ISSN 1598-1037
(2021)
Oo Tun Zaw; Habók Anita:
Reflective Teaching Practices for Reading Comprehension in English Language Teaching: A Literature Review.
INTERNATIONAL JOURNAL OF LITERACIES, 28 (2).
pp. 53-70.
ISSN 2327-0136
(2021)
Oo Tun Zaw; Nguyen Thuy Lan Anh; Habók Anita:
Review of the Assessment of Students’ Language Skills in English as a Foreign Language: Knowledge, Skills, and Principles.
INTERNATIONAL JOURNAL OF ASSESSMENT AND EVALUATION, 29 (1).
pp. 1-15.
ISSN 2327-7920
(2021)
Nguyen Van Son; Habók Anita:
Students' Beliefs about Teachers' Roles in Vietnamese Classrooms.
ELECTRONIC JOURNAL OF FOREIGN LANGUAGE TEACHING, 18 (1).
pp. 38-59.
ISSN 0219-9874
(2021)
Habók Anita; Magyar Andrea:
Tanárszakos hallgatók angolnyelv-tanulási és online olvasásistratégia-használata közötti összefüggések.
NEVELÉSTUDOMÁNY: OKTATÁS KUTATÁS INNOVÁCIÓ, 9 (1).
pp. 48-59.
ISSN 2063-9546
(2021)
Nguyen Van Son; Habók Anita:
Vietnamese non-English-major students’ motivation to learn English: from activity theory perspective.
HELIYON, 7 (4).
Terjedelem: 11-Azonosító: e06819.
ISSN 2405-8440
(2021)
Nguyen Thuy Lan Anh; Habók Anita:
A study on Vietnamese undergraduates’ level of digital skills and the frequency of using digital tools in the EFL context.
In:
International Conference on Computer Systems and Technologies '21.
Association for Computing Machinery, pp. 171-175.
(2021)
ISBN 9781450389822
Oo Tun Zaw; Habók Anita:
The Development of a Reflective Teaching Model for Reading Comprehension in English Language Teaching.
INTERNATIONAL ELECTRONIC JOURNAL OF ELEMENTARY EDUCATION, 13 (1).
pp. 127-138.
ISSN 1307-9298
(2020)
Magyar Andrea; Krausz Anita; Kapás Ildikó Dóra; Habók Anita:
Exploring Hungarian teachers’ perceptions of inclusive education of SEN students.
HELIYON, 6 (5).
Azonosító: e03851-Terjedelem: 10 p.
ISSN 2405-8440
(2020)
Habók Anita; Magyar Andrea; B. Németh Mária; Csapó Benő:
Motivation and self-related beliefs as predictors of academic achievement in reading and mathematics: Structural equation models of longitudinal data.
INTERNATIONAL JOURNAL OF EDUCATIONAL RESEARCH, 103.
ISSN 0883-0355
(2020)
Nguyen Son Van; Habók Anita:
Non-English-major students’ perceptions of learner autonomy and factors influencing learner autonomy in Vietnam.
Relay Journal, 3 (1).
pp. 122-139.
ISSN 2433-5444
(2020)
Habók Anita; Magyar Andrea:
Szövegértésre és szövegfeldolgozásra épülő képességfejlesztés megvalósítása online tanulási környezetben.
ISKOLAKULTÚRA: PEDAGÓGUSOK SZAKMAI-TUDOMÁNYOS FOLYÓIRATA, 30 (4-5).
pp. 40-48.
ISSN 1215-5233
(2020)
Habók Anita; Novák Csilla; Virágné Szűcs Éva; Korom Erzsébet:
A projektmódszer alkalmazása óvodás és kisiskoláskorban: Egy óvodai egészségfejlesztő jó gyakorlat bemutatása.
FEJLESZTŐ PEDAGÓGIA: PEDAGÓGIAI SZAKFOLYÓIRAT, 31 (1-3).
pp. 162-169.
ISSN 0866-2495
(2020)
Habók Anita; Magyar Andrea:
The role of students’ approaches in foreign language learning.
COGENT EDUCATION, 7 (1).
Azonosító: 1770921-Terjedelem: 21 p.
ISSN 2331-186X
(2020)
Habók Anita; Magyar Andrea:
Hogyan tanuljak? - A szövegfeldolgozás játékos fejlesztése számítógéppel.
TANÍTÓ, 57 (3).
pp. 5-6.
ISSN 0496-8387
(2019)
Vidákovich Tibor; Habók Anita:
Integration and ICT Tools in the Education of SEN Students in Hungary.
In:
TELESEICT. Guide of Good Practices.
Wolters Kluwer, Spain, pp. 89-100.
(2019)
ISBN 9788415651833
Habók Anita; Virágné Szűcs Éva:
The effect of a motor skills-based development programme in early childhood - a case study.
In:
Inclusión y Diversidad: intervenciones socioeducativas.
Wolters Kluwer, Spain, Terjedelem: 9 p-Azonosító: Capítulo 25.
(2019)
ISBN 9788412018134
Habók Anita; Magyar Andrea:
The effects of EFL reading comprehension and certain learning-related factors on EFL learners’ reading strategy use.
COGENT EDUCATION, 6.
Azonosító: 1616522-Terjedelem: 19 p.
ISSN 2331-186X
(2019)
Habók Anita; Magyar Andrea; Molnár Gyöngyvér:
A magyar diákok tanulási stratégiáinak változása az iskolába lépéstől az egyetemi tanulmányokig.
MAGYAR PEDAGÓGIA, 119 (1).
pp. 53-73.
ISSN 0025-0260
(2019)
Habók Anita; Magyar Andrea; Nagy-Pál Marietta:
10–14 éves tanulók idegen nyelvű szövegértési, szövegalkotási tudásának és stratégiahasználatának vizsgálata.
NEVELÉSTUDOMÁNY: OKTATÁS KUTATÁS INNOVÁCIÓ, 6 (1).
pp. 60-77.
ISSN 2063-9546
(2018)
Nagy Judit; Habók Anita:
Attitudes and behaviors related to individual and classroom practices: an empirical study of external and internal factors of ICT use.
LIBRI, 68 (2).
pp. 113-123.
ISSN 0024-2667
(2018)
Habók Anita; Virágné Szűcs Éva:
Kis- és középső csoportos gyermekek mozgásfejlettségének értékelése.
FEJLESZTŐ PEDAGÓGIA: PEDAGÓGIAI SZAKFOLYÓIRAT, 29 (4-6).
pp. 73-77.
ISSN 0866-2495
(2018)
Doró Katalin; Habók Anita; Magyar Andrea:
Nyelvtanulási stratégiák tanítása és fejlesztése.
Akadémiai Kiadó, BUDAPEST.
(2018)
ISBN 9789630599238
Magyar Andrea; Habók Anita:
Olvasási stratégiák vizsgálata angol nyelvű szövegértési feladatokban 10-14 éves nyelvtanulók körében.
ISKOLAKULTÚRA: PEDAGÓGUSOK SZAKMAI-TUDOMÁNYOS FOLYÓIRATA, 28 (8-9).
pp. 22-37.
ISSN 1215-5233
(2018)
Habók Anita; Babarczy Anna:
Perceptions of learning: interviews with first and second graders in a Hungarian primary school.
EARLY CHILDHOOD EDUCATION JOURNAL, 46 (1).
pp. 61-71.
ISSN 1082-3301
(2018)
Habók Anita; Magyar Andrea:
Validation of a Self-Regulated Foreign Language Learning Strategy Questionnaire through multidimensional modelling.
FRONTIERS IN PSYCHOLOGY, 9.
Terjedelem: 11 p.-Azonosító: 1388.
ISSN 1664-1078
(2018)
Habók Anita; Magyar Andrea:
The effect of language learning strategies on proficiency, attitudes and school achievement.
FRONTIERS IN PSYCHOLOGY, 8.
Terjedelem: 8 p.-Azonosító: 2358.
ISSN 1664-1078
(2018)
Habók Anita; Virágné Szűcs Éva; Korom Erzsébet:
Egy óvodai matematikai projekt fejlesztő hatásának vizsgálata.
FEJLESZTŐ PEDAGÓGIA: PEDAGÓGIAI SZAKFOLYÓIRAT, 28 (3-6).
pp. 106-113.
ISSN 0866-2495
(2017)
Habók Anita:
Fostering meaningful learning through concept mapping-based intervention programmes at preschool age.
In:
INTED2017 Proceedings.
International Association of Technology, Education and Development (IATED), Valencia, pp. 8996-9004.
(2017)
ISBN 978-84-617-8491-2
Habók Anita:
A tanulás tanulása: a tanulást befolyásoló tényezők.
Gondolat Kiadó, Budapest.
(2017)
ISBN 978-963-693-777-5
Habók Anita; Nagy Judit:
In-service teachers’ perceptions of project-based learning.
SPRINGERPLUS, 5.
Terjedelem: 14 p.-Azonosító: 83.
ISSN 2193-1801
(2016)
Habók Anita:
Tanulási és nyelvtanulási stratégiák használata az általános iskola végén és a középiskola elején.
ISKOLAKULTÚRA: PEDAGÓGUSOK SZAKMAI-TUDOMÁNYOS FOLYÓIRATA, 26 (10).
pp. 23-38.
ISSN 1215-5233
(2016)
Habók Anita:
Elementary school children and SEN children’s opinions about learning.
In:
Special Educational Needs and Inclusive Practices.
University of Bergamo, Bergamo, pp. 82-86.
(2015)
ISBN 978-88-940721-0-5
Habók Anita:
A Hungarian approach to learning to learn: An analysis of year 3–4 primary school children’s learning.
In:
EDULEARN15 Proceedings 7th International Conference on Education and New Learning Technologies.
International Association of Technology, Education and Development, Barcelona, pp. 6736-6745.
(2015)
ISBN 978-84-606-8243-1
Habók Anita:
Implementation of a project-based concept mapping developmental programme to facilitate children's experiential reasoning and comprehension of relations.
European Early Childhood Education Research Journal, 28 (1).
pp. 129-142.
ISSN 1350-293X
(2015)
Habók Anita:
Learning to learn in Years 1 and 2 of Hungarian primary schools.
Education 3-13: International Journal of Primary, Elementary and Early Years Education, 43 (2).
pp. 153-163.
ISSN 1475-7575
(2015)
Szomju László; Habók Anita:
Matematikai szöveges feladatok és tanulási szokások kapcsolatának vizsgálata.
ISKOLAKULTÚRA: PEDAGÓGUSOK SZAKMAI-TUDOMÁNYOS FOLYÓIRATA, 25 (3).
pp. 15-31.
ISSN 1215-5233
(2015)
Habók Anita:
Research on learning to learn among elementary school children and children with special educational needs.
In:
Special Educational Needs and Inclusive Practices.
University of Bergamo, pp. 86-91.
(2015)
ISBN 978-88-940721-0-5
Habók Anita:
Tanárképzés Németországban.
Iskolakultúra, 25 (11).
pp. 29-43.
ISSN 1215-5233
(2015)
Habók Anita:
A tanulás tanulásának vizsgálata online környezetben.
In:
Online diagnosztikus mérések az iskola kezdő szakaszában.
Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet (OFI), Budapest, pp. 179-198.
(2015)
ISBN 978-963-19-7938-1
Habók Anita; Doró Katalin:
The use of learning strategies for English as a second language.
In:
EDULEARN15 Proceedings 7th International Conference on Education and New Learning Technologies.
International Association of Technology, Education and Development, Barcelona, pp. 6746-6753.
(2015)
Habók Anita; Adam Ema Ileana:
Applying Graphic Organizers to Facilitate Learning.
In:
Sonia Munteanu; Elena Pacurar (szerk.) Studii de diversitate culturala si limbaje de specialitate. Cluj-Napoca, Románia, 2014.09.25-2014.09.26.
Casa Cartii de Stiinta, Cluj-Napoca, pp. 97-107.
(2014)
ISBN 978-606-17-0573-3
Habók Anita:
Differences in Primary School Students’ Ratings about Themselves and the School.
Journal of Educational Research, 4 (3).
pp. 286-316.
ISSN 2014-2862
(2014)
Rosta Katalin; Habók Anita:
A tanulási stratégiák használata.
ÚJ KÉP: PEDAGÓGUSOK ÉS SZŰLŐK FOLYÓIRATA, 16 (1-4).
pp. 81-92.
ISSN 1450-5010
(2014)
Doró Katalin; Habók Anita:
Language learning strategies in elementary school: The effect of age and gender in an EFL context.
Journal of Linguistics and Language Teaching, 4 (2).
pp. 25-37.
ISSN 2190-4677
(2013)
Habók Anita:
A fogalmi térképek alkalmazásának lehetőségei kollaboratív tanulási környezetben.
In:
Molnár Gyöngyvér (szerk.) és Korom Erzsébet (szerk.) Az iskolai sikerességet befolyásoló kognitív és affektív tényezők értékelése: Tanulmányok Csapó Benő tiszteletére.
Nemzedékek Tudása Tankönyvkiadó Zrt., Budapest, Magyarország, pp. 65-83.
(2013)
ISBN 978-963-19-7494-2
Habók Anita:
Evaluating a concept mapping training programme by 10 and 13 year-old students.
International Electronic Journal of Elementary Education, 4 (3).
pp. 459-472.
ISSN 1307-9298
(2012)
Habók Anita:
Kollaboratív tanulás és fogalmi térképezés.
Iskolakultúra, 22 (9).
pp. 91-93.
ISSN 1215-5233
(2012)
Habók Anita; Vidákovich Tibor:
PÉK 2011. IX. Pedagógiai Értékelési Konferencia (szerk. Vidákovich Tibor - Habók Anita). Szeged, 2011. április 29-30.
SZTE BTK Neveléstudományi Doktori Iskola, Szeged.
(2011)
ISBN 978-963-306-091-9
Habók Anita:
The effects of applying of concept mapping on students' achievement.
In:
Veda pre vzedalnie - vzdelanie pre vedu, Tudomány az oktatásért - oktatás a tudományért, Science for education - education for sience I.. Nyitra, Szlovákia, 2011.10.20-2011.10.21.
Konstantin Filozófus Egyetem, Közép-Európai Tanulmányok Kara, Nyitra, pp. 151-155.
(2011)
ISBN 978-80-8094-973-0
Habók Anita:
A tanulás tanulása és mérésének lehetőségei.
In:
Kognitív és affektív fejlődési folyamatok diagnosztikus értékelésének lehetőségei az iskola kezdő szakaszában.
Nemzeti Tankönyvkiadó, Budapest, pp. 225-251.
(2011)
ISBN 978-963-19-7160-6
Habók Anita:
A tanulás tanulásának vizsgálata általános iskolások körében.
Magyar Pedagógia, 111 (3).
pp. 207-224.
ISSN 0025-0260
(2011)
Habók Anita:
Fogalmi térkép használata környezetismeret- és biológiaórán.
A Biológia Tanítása, 18 (1).
pp. 20-28.
ISSN 1216-6626
(2010)
Habók Anita:
Német reformok: problémák és megoldások.
Új Pedagógiai Szemle, 60 (1-2).
pp. 197-207.
ISSN 1215-1807
(2010)
Habók Anita:
Egy térképező technika hatásának vizsgálata általános iskolában.
Iskolakultúra, 19 (11).
pp. 77-88.
ISSN 1215-5233
(2009)
Adam Ema Ileana; Habók Anita:
Assessing learning techniques of Hungarian and Romanian mother tongue students.
In:
Granescu M; Ioani M. (Szerk.) Diversitate Culturala si Multilingvism. Cluj-Napoca, Románia, 2008.09.25-2008.09.27.
Napoca Star, Cluj-Napoca, pp. 11-18.
(2008)
ISBN 978-973-647-610-5
Habók Anita:
Fogalmi térképek.
Magyar Pszichológiai Szemle, 63 (3).
pp. 519-546.
ISSN 0025-0279
(2008)
Habók Anita:
The construction of concept maps by 10- and 13-year-olds in grammar lessons.
In:
Concept Mapping-Connecting Educators: Process of the 3rd International Conference on Concept Mapping.
Tallinn University, Tallinn, pp. 234-237.
(2008)
ISBN 978-9985-58-586-3
Bartal Péter; Habók Anita:
Az időskorúak és az IKT.
In:
Berke József (szerk.) 13. MultiMédia az oktatásban konferencia. Budapest, Magyarország, 2007.08.23-2007.08.24.
Budapesti Műszaki Főiskola, Budapest, pp. 71-77.
(2007)
B. Németh Mária; Habók Anita:
A 13 és 17 éves tanulók viszonya a tanuláshoz.
MAGYAR PEDAGÓGIA, 106 (2).
pp. 83-105.
ISSN 0025-0260
(2006)
Habók Anita:
Bruner az oktatásról, kultúráról és az oktatás kultúrájáról.
Educatio, 13 (2).
pp. 324-327.
ISSN 1216-3384
(2004)
Habók Anita:
A magyar nyelv tanítása a népiskolákban a múlt század húszas évei elején.
Budapesti nevelő (1-4).
pp. 170-177.
ISSN 0133-2228
(2004)
Habók Anita:
A tanulás tanulása az értelemgazdag tanulás elsajátítása érdekében.
Magyar Pedagógia, 104 (4).
pp. 443-470.
ISSN 0025-0260
(2004)