Kovács T. Katalin; Gévayné Janurik Márta; Oo Tun Zaw; Szabó Norbert; Józsa Krisztián:
Mastery Motivation, Mastery Pleasure, and Self-Concept in Singing of Students in Specialized and Non-Specialized Music Classes.
EDUCATION SCIENCES, 15 (2).
ISSN 2227-7102
(2025)
Borbélyová Diana; Józsa Krisztián; Nagyová Alexandra:
Adaptation and Standardization of the Difer Tests in Slovakia.
In:
Diagnostic Assessment of School Readiness.
MATE Press, Gödöllő, pp. 13-30.
(2024)
ISBN 9789636230869; 9789636230852
Józsa Krisztián; Podráczky Judit:
Az óvoda-iskola átmenet segítése.
In:
Mesterség és intelligencia az oktatáskutatásban : Tanulmányok Kozma Tamás tiszteletére.
OKTATÁSKUTATÓK KÖNYVTÁRA
(18).
CHERD-Hungary, CHERD-H, Debrecen, pp. 77-90.
(2024)
ISBN 9786156012227; 9786156012234
Podráczky Judit; Hajduné Holló Katalin; Borbélyová Diana; Nagyová Alexandra; Józsa Krisztián:
A Comparative Analysis of Hungarian and Slovakian Preschool Curricula.
In:
Diagnostic Assessment of School Readiness.
MATE Press, Gödöllő, pp. 31-62.
(2024)
ISBN 9789636230869; 9789636230852
Zentai Gabriella; Borbélyová Diana; Bencéné Fekete Anikó Andrea; Nagyová Alexandra; Horváthová Kinga; Orsovics Yvette; Józsa Krisztián:
A Comparative Analysis of Hungarian and Slovakian Primary School Curricula.
In:
Diagnostic Assessment of School Readiness.
MATE Press, Gödöllő, pp. 63-83.
(2024)
ISBN 9789636230869; 9789636230852
Józsa Krisztián; Borbélyová Diana:
Diagnostic Assessment of School Readiness.
MATE Press, Gödöllő.
(2024)
ISBN 9789636230869; 9789636230852
Kadyirov Timur; Oo Tun Zaw; Kadyjrova Lyajsan; Józsa Krisztián:
Effects of motivation on creativity in the art and design education.
COGENT EDUCATION, 11 (1).
ISSN 2331-186X
(2024)
Szabó Norbert; Földi Fanni; Oo Tun Zaw; Csizmadia Gábor; Józsa Krisztián:
Musical Genre Preferences among School Students: The Role of the Family Background and Musical Instruments Learning.
Music & Science, 7.
ISSN 2059-2043
(2024)
Tareke Tsehaynew Getaneh; Woreta Getachew Tassew; Zewude Girum Tareke; Amukune Stephen; Oo Tun Zaw; Józsa Krisztián:
Overview of Ethiopian Public Higher Education: Trends, System, Challenges, and Quality Issues.
EDUCATION SCIENCES, 14 (10).
ISSN 2227-7102
(2024)
Zewude Girum Tareke; Oo Tun Zaw; Józsa Gabriella; Józsa Krisztián:
The Relationship among Internet Addiction, Moral Potency, Mindfulness, and Psychological Capital.
EUROPEAN JOURNAL OF INVESTIGATION IN HEALTH PSYCHOLOGY AND EDUCATION, 14 (6).
pp. 1735-1756.
ISSN 2174-8144
(2024)
Józsa Krisztián; Oo Tun Zaw; Borbélyová Diana; Zentai Gabriella:
Reliability, validity and measurement invariance of the DIFER tests.
In:
Diagnostic Assessment of School Readiness.
MATE Press, Gödöllő, pp. 85-139.
(2024)
ISBN 9789636230869; 9789636230852
Borbélyová Diana; Józsa Krisztián; Nagyová Alexandra:
Adaptácia a štandardizácia diagnostického nástroja DIFER na zisťovanie aktuálnej vývinovej úrovne 4-8 ročných detí na Slovensku.
ERUDITIO - EDUCATIO, 18 (1).
pp. 3-15.
ISSN 1336-8893
(2023)
Amukune Stephen; Józsa Krisztián:
Approaches to Learning in Elementary Classrooms: Contribution o Mastery Motivation and Executive Functions on Academic Achievement.
INTERNATIONAL JOURNAL OF INSTRUCTION, 16 (2).
pp. 389-412.
ISSN 1694-609X
(2023)
Blasco Patricia; Saxton Sage; Gullion Lily Marie; Oo Tun Zaw; Amukune Stephen; Józsa Krisztián:
Assessment of Mastery Motivation and Neurodevelopment of Young Children at High Risk for Developmental Delays.
JOURNAL OF INTELLIGENCE, 11 (6).
ISSN 2079-3200
(2023)
Balogh Renáta Tünde; Józsa Krisztián:
Az olvasás fejlesztése a drámapedagógia módszereivel.
ANYANYELVI KULTÚRAKÖZVETÍTÉS, 6 (2).
pp. 4-16.
ISSN 2063-2991
(2023)
Amukune Stephen; Józsa Gabriella; Józsa Krisztián:
Comparing Executive Functioning in the School Readiness of Hungarian and Kenyan Preschoolers.
International Journal of Early Childhood, 55 (2).
pp. 205-222.
ISSN 0020-7187
(2023)
Amukune Stephen; Józsa Krisztián:
Comparing Kenya and Hungary preschool to school transitions within the theoretical perspectives of transition.
COGENT EDUCATION, 10 (2).
ISSN 2331-186X
(2023)
Amukune Stephen; Barrett Karen Caplovitz; Szabó Norbert; Józsa Krisztián:
Development and Application of FOCUS App for Assessment of Approaches to Learning in 3–8-Year-Old Children in Kenya: A Design-Based Research Approach.
International Journal of Early Childhood, 55.
pp. 69-87.
ISSN 0020-7187
(2023)
Oo Tun Zaw; Habók Anita; Józsa Krisztián:
Empowering Educators to Sustain Reflective Teaching Practices: The Validation of Instruments.
SUSTAINABILITY, 15 (9).
ISSN 2071-1050
(2023)
Oo Tun Zaw; Habók Anita; Józsa Krisztián:
Qualifying Method-Centered Teaching Approaches through the Reflective Teaching Model for Reading Comprehension.
EDUCATION SCIENCES, 13 (5).
ISSN 2227-7102
(2023)
Calchei Marcela; Oo Tun Zaw; Józsa Krisztián:
Subject Specific Mastery Motivation in Moldovan Middle School Students.
BEHAVIORAL SCIENCES: OPEN ACCESS PSYCHOLOGY & COGNITION JOURNAL, 13 (2).
ISSN 2076-328X
(2023)
Földi Fanni; Szabó Norbert; Józsa Krisztián:
Zenei műfajokról alkotott tanulói vélemények.
MAGYAR PEDAGÓGIA, 123 (3).
pp. 115-143.
ISSN 0025-0260
(2023)
Zentai Gabriella; Borbélyová Diana; Bencéné Fekete Anikó Andrea; Nagyová Alexandra; Horváth Kinga; Orsovics Yvette; Józsa Krisztián:
A szlovákiai és a magyar általános iskolai tantervek összehasonlító vizsgálata a DIFER-készségek fejlesztése szempontjából.
ERUDITIO - EDUCATIO, 18. (3).
pp. 78-94.
ISSN 1336-8893
(2023)
Szenczi Beáta; Józsa Krisztián:
Az énképet vizsgáló SDQ-I (Self-Description Questionnaire-I) kérdőív hazai adaptációja.
ISKOLAKULTÚRA: PEDAGÓGUSOK SZAKMAI-TUDOMÁNYOS FOLYÓIRATA, 32 (5).
pp. 76-95.
ISSN 1215-5233
(2022)
Calchei Marcela; Barrett Karen Caplovitz; Amukune Stephen; Józsa Krisztián:
Comparative study of Russian- and Romanian-speaking students’ mastery motivation in the Republic of Moldova.
COGENT EDUCATION, 9 (1).
ISSN 2331-186X
(2022)
Amukune Stephen; Caplovitz Barrett Karen; Józsa Krisztián:
Game-Based Assessment of School Readiness Domains of 3-8-year-old-children: A Scoping Review.
JOURNAL OF NEW APPROACHES IN EDUCATIONAL RESEARCH, 11 (1).
pp. 146-167.
ISSN 2254-7339
(2022)
Földi Fanni; Józsa Krisztián:
A Hangszertanulási motiváció kérdőív magyar adaptációja.
ISKOLAKULTÚRA: PEDAGÓGUSOK SZAKMAI-TUDOMÁNYOS FOLYÓIRATA, 32 (5).
pp. 96-109.
ISSN 1215-5233
(2022)
Gévayné Janurik Márta; Józsa Krisztián:
Long-Term Impacts of Early Musical Abilities on Academic Achievement: A Longitudinal Study.
JOURNAL OF INTELLIGENCE, 10 (3).
Terjedelem: 18 p.-Azonosító: 36.
ISSN 2079-3200
(2022)
Józsa Gabriella; Oo Tun Zaw; Amukune Stephen; Józsa Krisztián:
Predictors of the Intention of Learning in Higher Education: Motivation, Self-Handicapping, Executive Function, Parents’ Education and School Achievement.
EDUCATION SCIENCES, 12 (12).
ISSN 2227-7102
(2022)
Józsa Krisztián; Amukune Stephen; Zentai Gabriella; Barrett Karen Caplovitz:
School Readiness Test and Intelligence in Preschool as Predictors of Middle School Success: Result of an Eight-Year Longitudinal Study.
JOURNAL OF INTELLIGENCE, 10 (3).
Terjedelem: 19 p.-Azonosító: 66.
ISSN 2079-3200
(2022)
Szombathelyiné Nyitrai Ágnes Anikó; Korintus Mihályné; Hajduné Holló Katalin; Józsa Krisztián; Rózsa Sándor; Kereki Judit:
Visszajelzés a szülőknek gyermekük fejlődésének alakulásáról.
In:
Szemelvények a kora gyermekkori intervenció témaköréből.
Gyermekút
.
Családbarát Magyarország Központ Nonprofit Közhasznú Kft., Budapest, pp. 386-391.
(2022)
ISBN 9786155944642
Szombathelyiné Nyitrai Ágnes Anikó; Korintus Mihályné; Hajduné Holló Katalin; Józsa Krisztián; Rózsa Sándor; Kereki Judit:
A fejlődés nyomon követésére alkalmas kérdőív bemutatása.
In:
Szemelvények a kora gyermekkori intervenció témaköréből.
Családbarát Magyarország Központ Nonprofit Közhasznú Kft., Budapest, pp. 178-194.
(2022)
Podráczky Judit; Hajduné Holló Katalin; Borbélyová Diana; Nagyová Alexandra; Józsa Krisztián:
A magyarországi és szlovákiai óvodai nevelési program összehasonlító elemzése.
DANUBIUS NOSTER: AZ EÖTVÖS JÓZSEF FŐISKOLA TUDOMÁNYOS FOLYÓIRATA, 10 (4).
pp. 107-132.
ISSN 2064-1060
(2022)
Józsa Krisztián:
Óriáslépések a pedagógiában: az óvodás és kisiskolás gyermekek fejlesztése.
ISKOLAKULTÚRA: PEDAGÓGUSOK SZAKMAI-TUDOMÁNYOS FOLYÓIRATA, 32 (11).
pp. 55-68.
ISSN 1215-5233
(2022)
Földi Fanni; Szabó Norbert; Józsa Krisztián:
A szülők motiváló szerepe a hangszertanulásban.
NEVELÉSTUDOMÁNY: OKTATÁS KUTATÁS INNOVÁCIÓ, 10 (4).
pp. 5-18.
ISSN 2063-9546
(2022)
Borbélyová Diana; Nagyová Alexandra; Hajduné Holló Katalin; Józsa Krisztián; Podráczky Judit:
Štátne výchovno-vzdelávacie programy predprimárnej edukácie Slovenskej republiky a Maďarska.
DISPUTATIONES SCIENTIFICAE UNIVERSITATIS CHATHOLICAE IN RUZOMBEROK, 22 (4).
pp. 15-25.
ISSN 1335-9185
(2022)
Józsa Krisztián; Pasztendorf Gabriella:
Az olvasástanítás eredményessége az iskola kezdő szakaszában a Covid19 időszaka alatt : a pedagógusok és a szülők megítélése.
GYERMEKNEVELÉS: ONLINE TUDOMÁNYOS FOLYÓIRAT, 9 (2).
pp. 131-144.
ISSN 2063-9945
(2021)
Gévayné Janurik Márta; Kis Noémi; Szabó Norbert; Józsa Krisztián:
Az ének-zene tantárgy iránti attitűd összefüggése az iskolai zenetanulás iránti motivációval hetedik osztályos tanulók körében.
NEVELÉSTUDOMÁNY: OKTATÁS KUTATÁS INNOVÁCIÓ, 9 (2).
pp. 18-42.
ISSN 2063-9546
(2021)
Amukune Stephen; Józsa Krisztián:
The Childhood Executive Functioning Inventory (CHEXI) : Psychometric Properties and Association with Academic Achievement in Kenyan First Graders.
JOURNAL OF PSYCHOLOGICAL AND EDUCATIONAL RESEARCH, 29 (1).
pp. 154-176.
ISSN 2247-1537
(2021)
Tormáné Kiss Bernadett; Asztalos Andrea; Józsa Krisztián:
Motiválás az ének-zene órán: a gamifikáció (játékosítás) alkalmazási lehetőségei.
PEDAGÓGUSKÉPZÉS: PEDAGÓGUSKÉPZŐK ÉS -TOVÁBBKÉPZŐK FOLYÓIRATA, 20(48) (3).
pp. 75-91.
ISSN 0133-2570
(2021)
Józsa Gabriella; Karáné Miklós Noémi; Józsa Krisztián:
Pedagógusok tapasztalatai a tanulók motiválásáról a Covid19 járvány idején.
GYERMEKNEVELÉS: ONLINE TUDOMÁNYOS FOLYÓIRAT, 9 (2).
pp. 169-186.
ISSN 2063-9945
(2021)
Amukune Stephen; Calchei Marcela; Józsa Krisztián:
Swahili version of the Dimensionsof Mastery Questionnaire: Adaptation and Psychometric Properties.
REVISTA ELECTRONICA DE INVESTIGACION EDUCATIVA Y PSICOPEDAGOGICA / ELECTRONIC JOURNAL OF RESEARCH IN EDUCATIONAL PSYCHOLOGY, 19(3) (55).
pp. 625-650.
ISSN 1699-5880
(2021)
Liao Hua-Fang; Józsa Krisztián; Wang Pei-Jung; Blasco Patricia M.; Morgan George A.:
Understanding and supporting mastery motivation in everyday activities: A focus on early childhood intervention.
JOURNAL OF PSYCHOLOGICAL AND EDUCATIONAL RESEARCH, 29 (2).
pp. 150-173.
ISSN 2247-1537
(2021)
Szombathelyiné Nyitrai Ágnes Anikó; Korintus Mihályné; Hajduné Holló Katalin; Józsa Krisztián; Rózsa Sándor; Kereki Judit:
A gyermekfejlődési kérdőív alkalmazása a bölcsődében és az óvodában.
Családbarát Magyarország Központ, Budapest.
(2021)
ISBN 9786155944536
Földi Fanni; Józsa Krisztián:
A hangszeres zene tanulásában szerepet játszó motivációs tényezők.
GYERMEKNEVELÉS: ONLINE TUDOMÁNYOS FOLYÓIRAT, 9 (3).
pp. 5-27.
ISSN 2063-9945
(2021)
Rahmawati Anayanti; Fajrianthi Fajrianthi; Morgan George A.; Józsa Krisztián:
Adaptation of DMQ 18 for Measuring Mastery Motivation in Early Childhood.
PEDAGOGIKA / PEDAGOGY STUDIES, 140 (4).
pp. 18-33.
ISSN 1392-0340
(2020)
Morgan George A.; Liao Hua-Fang; Józsa Krisztián:
Assessing Mastery Motivation in Children Using the Dimensions of Mastery Questionnaire (DMQ).
SZIE, Gödöllő.
(2020)
ISBN 9789632699226; 9789632699233
Józsa Krisztián; D. Molnár Éva; Zsolnai Anikó:
Az iskola affektív és szociális jelenségvilágának kutatása.
MAGYAR TUDOMÁNY, 181 (1).
pp. 47-55.
ISSN 0025-0325
(2020)
Szombathelyiné Nyitrai Ágnes Anikó; Korintus Mihályné; Rózsa Sándor; Hajduné Holló Katalin; Józsa Krisztián; Kereki Judit:
Bölcsődés és óvodás gyermekek fejlődésének nyomon követése – gyermekfejlődési kérdőív : Módszertani kézikönyv kisgyermeknevelők és óvodapedagógusok számára.
Családbarát Magyarország Központ Nonprofit Közhasznú Kft., Budapest.
(2020)
ISBN 9786155944482
Wang Pei-Jung; Huang Su-Ying; Gilmore Linda; Szenczi Beáta; Józsa Krisztián; Liao Hua-Fang; Morgan George A.:
The DMQ in Children Developing Atypically and Comparisons with Those Developing Typically.
In:
Assessing Mastery Motivation in Children Using the Dimensions of Mastery Questionnaire (DMQ).
SZIE, Gödöllő, pp. 159-185.
(2020)
ISBN 9789632699226; 9789632699233
Morgan George A.; Huang Su-Ying; Amukune Stephen; Gerton Jessica M.; Szombathelyiné Nyitrai Ágnes Anikó; Józsa Krisztián:
Evidence for Reliability of the DMQ.
In:
Assessing Mastery Motivation in Children Using the Dimensions of Mastery Questionnaire (DMQ).
SZIE, Gödöllő, pp. 87-104.
(2020)
ISBN 9789632699226; 9789632699233
Barrett Karen Caplovitz; Rahmawati Anayanti; Józsa Krisztián; Liao Hua-Fang; Morgan George A.:
Evidence for the Validity of the DMQ as a Measure of Children’s Mastery Motivation.
In:
Assessing Mastery Motivation in Children Using the Dimensions of Mastery Questionnaire (DMQ).
SZIE, Gödöllő, pp. 105-132.
(2020)
ISBN 9789632699226; 9789632699233
Józsa Krisztián; Caplovitz Barrett Karen; Amukune Stephen; Calchei Marcela; Gharib Masoud; Iqbal Hashmi Shazia; Podráczky Judit; Szombathelyiné Nyitrai Ágnes Anikó; Wang Jun:
Implications of the DMQ for Education and Human Development: Culture, Age and School Performance.
In:
Assessing Mastery Motivation in Children Using the Dimensions of Mastery Questionnaire (DMQ).
SZIE, Gödöllő, pp. 133-158.
(2020)
ISBN 9789632699226; 9789632699233
Rahmawati Anayanti; Fajrianthi Fajrianthi; Józsa Krisztián; Morgan George A.:
Mastery Motivation in Early Childhood.
In:
ICLIQE 2020: The 4th International Conference on Learning Innovation and Quality Education.
Association for Computing Machinery (ACM), New York, Terjedelem: 6-Azonosító: 65.
(2020)
ISBN 9781450375726
Huang Su-Ying; Liaoa Hua-Fang; Józsa Krisztián; Calchei Marcela; Saide Özbey; Morgan George A.:
Overview of DMQ 18, Current Research, and Preliminary Norms.
In:
Assessing Mastery Motivation in Children Using the Dimensions of Mastery Questionnaire (DMQ).
SZIE, Gödöllő, pp. 65-85.
(2020)
ISBN 9789632699226; 9789632699233
Morgan George A.; Józsa Krisztián; Liao Hua-Fang:
Overview of Mastery Motivation, Assessment, and This Book.
In:
Assessing Mastery Motivation in Children Using the Dimensions of Mastery Questionnaire (DMQ).
SZIE, Gödöllő, pp. 19-43.
(2020)
ISBN 9789632699226; 9789632699233
Józsa Krisztián; Barrett C. Karen; Józsa Gabriella; George Morgan A.:
FOCUS teszt: új, számítógép-alapú vizsgálati eszköz 3–8 éves gyermekek számára.
GYERMEKNEVELÉS: ONLINE TUDOMÁNYOS FOLYÓIRAT, 7 (2-3).
pp. 111-124.
ISSN 2063-9945
(2019)
Józsa Krisztián; Kis Noémi; Barrett Karen Caplovitz:
Mastery Motivation, Parenting, and School Achievement among Hungarian Adolescents.
EUROPEAN JOURNAL OF PSYCHOLOGY OF EDUCATION, 34 (2).
pp. 317-339.
ISSN 0256-2928
(2019)
Józsa Krisztián; Petőné Csima Melinda; Szombathelyiné Nyitrai Ágnes Anikó; Podráczky Judit:
A korai fejlettségi mutatók szerepe az iskolai sikerességben: Egy longitudinális kutatás első lépései.
In:
OKTATÁS-GAZDASÁG-TÁRSADALOM.
University of Debrecen; Hungarian Educational Research Association (HERA), Budapest, Debrecen, pp. 848-860.
(2019)
ISBN 9786155657030
Földi Fanni; Szabó Norbert; Mucsiné Erdei Mónika; Józsa Krisztián:
A szövegértés és a zenei észlelés jellemzői és kapcsolatuk tanulásban akadályozott tanulók körében.
GYÓGYPEDAGÓGIAI SZEMLE: A MAGYAR GYÓGYPEDAGÓGUSOK EGYESŰLETÉNEK FOLYÓIRATA, 47 (1).
pp. 1-19.
ISSN 0133-1108
(2019)
Szenczi Beáta; Kis Noémi; Józsa Krisztián:
Academic self-concept and mastery motivation in students with learning disabilities.
JOURNAL OF PSYCHOLOGICAL AND EDUCATIONAL RESEARCH, 26 (2).
pp. 89-113.
ISSN 2247-1537
(2018)
Józsa Krisztián; Barrett Karen Caplovitz:
Affective and Social Mastery Motivation in Preschool as Predictors of Early School Success: A Longitudinal Study.
EARLY CHILDHOOD RESEARCH QUARTERLY, 45 (4).
pp. 81-92.
ISSN 0885-2006
(2018)
Gévayné Janurik Márta; Józsa Krisztián:
Az iskolai zenetanulás iránti motivációt alakító néhány tényező.
GYERMEKNEVELÉS: ONLINE TUDOMÁNYOS FOLYÓIRAT, 6 (2).
pp. 5-17.
ISSN 2063-9945
(2018)
Hricsovinyi Julianna; Józsa Krisztián:
Iskolaválasztás és szelekció.
In:
Én vétkem : helyzetkép az oktatási szegregációról.
Motiváció Oktatási Egyesület, Szeged, pp. 129-146.
(2018)
ISBN 9786150011561
Gévayné Janurik Márta; Józsa Krisztián:
Kihívások és lehetőségek a gyermekkori zenei nevelésben: Bevezető a tematikus számhoz.
GYERMEKNEVELÉS: ONLINE TUDOMÁNYOS FOLYÓIRAT, 6 (2).
pp. 1-4.
ISSN 2063-9945
(2018)
Jakobicz Dorottya; Wamzer Gabriella; Józsa Krisztián:
Motiválás az ének-zene órákon.
GYERMEKNEVELÉS: ONLINE TUDOMÁNYOS FOLYÓIRAT, 6 (2).
pp. 18-31.
ISSN 2063-9945
(2018)
Józsa Krisztián; Török Balázs; Stevenson Cerissa:
Preschool and kindergarten in Hungary and the United States: A comparison within transnational development policy.
INTERNATIONAL JOURNAL OF EDUCATIONAL DEVELOPMENT, 62.
pp. 88-95.
ISSN 0738-0593
(2018)
Zentai Gabriella; Hajduné Holló Katalin; Józsa Krisztián:
Új mérőeszközök a gondolkodás vizsgálatára 4–8 éves korban.
In:
Innováció, kutatás, pedagógusok.
Hungarian Educational Research Association (HERA), Budapest, pp. 175-189.
(2018)
ISBN 9786155657054; 9786155657061; 9786150011561
Gévayné Janurik Márta; Antal-Lundström Ilona; Józsa Krisztián:
A zenei hallás korai fejlesztésének szerepe a beszédészlelés fejlődésében: Egy zenei fejlesztőprogram tanulságai.
GYERMEKNEVELÉS: ONLINE TUDOMÁNYOS FOLYÓIRAT, 6 (2).
pp. 64-79.
ISSN 2063-9945
(2018)
Józsa Gabriella; Józsa Krisztián:
Az affektív tényezők szerepe a végrehajtó funkcióban : A "meleg" végrehajtó funkció.
MAGYAR PSZICHOLÓGIAI SZEMLE, 72 (4).
pp. 559-577.
ISSN 0025-0279
(2017)
Hwang Ai-Wen; Wang Jun; Józsa Krisztián; Wang Pei-Jun; Liao Hua-Fang; Morgan George A.:
Cross cultural invariance and comparisons of Hungarian, Chinese, and English-speaking Children leading to the Revised Dimensions of Mastery Questionnaire (DMQ 18).
HUNGARIAN EDUCATIONAL RESEARCH JOURNAL (HERJ), 7 (2).
pp. 32-47.
ISSN 2062-9605
(2017)
Józsa Krisztián; Barrett Karen Caplovitz; Józsa Gabriella; Kis Noémi; Morgan George A.:
Development and initial evaluation of an individualized moderately challenging computer-tablet mastery motivation measure for 3-8 year-olds.
HUNGARIAN EDUCATIONAL RESEARCH JOURNAL (HERJ), 7 (2).
pp. 106-126.
ISSN 2062-9605
(2017)
Józsa Krisztián; Barrett Karen Caplovitz; Morgan George A.:
Game-like Tablet Assessment of Approaches to Learning: Assessing Mastery Motivation and Executive Functions.
REVISTA ELECTRONICA DE INVESTIGACION EDUCATIVA Y PSICOPEDAGOGICA / ELECTRONIC JOURNAL OF RESEARCH IN EDUCATIONAL PSYCHOLOGY, 15 (3).
pp. 665-695.
ISSN 1699-5880
(2017)
Morgan George A.; Józsa Krisztián; Liao Hua-Fang:
Introduction to the HERJ special issue on mastery motivation: Measures and results across cultures and ages.
HUNGARIAN EDUCATIONAL RESEARCH JOURNAL (HERJ), 7 (2).
pp. 5-14.
ISSN 2062-9605
(2017)
Józsa Krisztián; Kis Noémi; Huang Su-Ying:
Mastery motivation in school subjects in Hungary and Taiwan.
HUNGARIAN EDUCATIONAL RESEARCH JOURNAL (HERJ), 7 (2).
pp. 158-177.
ISSN 2062-9605
(2017)
Gilmore Linda; Islam Shaheen; Younesian Sharifeh; Bús Enikő; Józsa Krisztián:
Mastery motivation of university students in Australia, Hungary, Bangladesh and Iran.
HUNGARIAN EDUCATIONAL RESEARCH JOURNAL (HERJ), 7 (2).
pp. 178-191.
ISSN 2062-9605
(2017)
Barrett Karen Caplovitz; Józsa Krisztián; Morgan George A.:
New computer-based mastery motivation and executive function tasks for school readiness and school success in 3 to 8 year-old children.
HUNGARIAN EDUCATIONAL RESEARCH JOURNAL (HERJ), 7 (2).
pp. 86-105.
ISSN 2062-9605
(2017)
Józsa Krisztián; Morgan George A.:
Reversed items in Likert scales: Filtering out invalid responders.
JOURNAL OF PSYCHOLOGICAL AND EDUCATIONAL RESEARCH, 25 (1).
pp. 7-25.
ISSN 2247-1537
(2017)
Badó Zsolt; Józsa Krisztián:
A gimnáziumi felvételi vizsga eredményének és a gimnáziumi tanulás sikerességének kapcsolata.
ÚJ PEDAGÓGIAI SZEMLE, 67 (1-2).
pp. 39-54.
ISSN 1215-1807
(2017)
Józsa Krisztián; Fiala Szilvia; Józsa Gabriella:
A klasszikus és a kortárs szövegek feldolgozásának hatása az olvasás affektív tényezőire: : Egy irodalomtanítási kísérlet tapasztalatai.
ANYANYELV-PEDAGÓGIA, 10 (1).
pp. 19-27.
ISSN 2060-0623
(2017)
Hajduné Holló Katalin; Zentai Gabriella; Józsa Krisztián:
A kombinatív gondolkodás óvodai fejlesztésének módszerei.
In:
A tanulás új útjai.
Hungarian Educational Research Association (HERA), Budapest, pp. 102-117.
(2017)
ISBN 9786155657016
Morgan G A; Liao H -F; Szombathelyiné Nyitrai Ágnes Anikó; Huang S -Y; Wang P-J; Blasco P; Ramakrishnan J; Józsa Krisztián:
The revised Dimensions of Mastery Questionnaire (DMQ 18) for infants and preschool children with and without risks or delays in Hungary, Taiwan, and the US.
HUNGARIAN EDUCATIONAL RESEARCH JOURNAL (HERJ), 7 (2).
pp. 48-67.
ISSN 2062-9605
(2017)
Józsa Krisztián; Kis Noémi:
Az Elsajátítási motiváció kérdőív szerkezeti validitásának vizsgálata megerősítő faktoranalízissel.
In:
Új kutatások a neveléstudományokban 2015.
ELTE Eötvös József Kiadó, Budapest, pp. 41-52.
(2016)
ISBN 9786155460944
Gévayné Janurik Márta; Józsa Krisztián:
Zene és tanulás.
TANÍTÓ, 54 (1).
pp. 21-24.
ISSN 0496-8387
(2016)
Gévayné Janurik Márta; Józsa Krisztián:
A zenei képességek összefüggése a DIFER készségekkel óvodáskorban.
NEVELÉSTUDOMÁNY: OKTATÁS KUTATÁS INNOVÁCIÓ, 4 (1).
pp. 49-69.
ISSN 2063-9546
(2016)
Fazekasné Fenyvesi Margit; Józsa Krisztián:
Az elmélet és a gyakorlat szintézise a fejlesztő programokban: a beszédhanghallás készsége.
NEVELÉSTUDOMÁNY: OKTATÁS KUTATÁS INNOVÁCIÓ (1).
pp. 64-76.
ISSN 2063-9546
(2015)
Hódi Ágnes; Adamikné Jászó Anna; Józsa Krisztián; Ostorics László; Zsigriné Sejtes Györgyi:
Az olvasás-szövegértés alkalmazási dimenziójának online diagnosztikus értékelése.
In:
Az olvasás-szövegértés online diagnosztikus értékelésének tartalmi keretei.
Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet (OFI), Budapest, pp. 105-190.
(2015)
ISBN 978-963-19-7935-0
Józsa Krisztián; Kiss Renáta Mária; Szombathelyiné Nyitrai Ágnes Anikó; Steklács János; Szenczi Beáta; Tóth Dénes:
Az olvasás-szövegértés pszichológiai dimenziójának online diagnosztikus értékelése.
In:
Az olvasás-szövegértés online diagnosztikus értékelésének tartalmi keretei.
Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet (OFI), Budapest, pp. 33-103.
(2015)
ISBN 9789631979350
Józsa Krisztián; Zentai Gabriella:
Gondolkodást fejlesztünk? – Hogyan tegyük?
TANÍTÓ, 53 (8).
pp. 27-30.
ISSN 0496-8387
(2015)
Józsa Krisztián; Morgan George A.:
An Improved Measure of Mastery Motivation: Reliability and Validity of the Dimensions of Mastery Questionnaire (DMQ 18) for Preschool Children.
HUNGARIAN EDUCATIONAL RESEARCH JOURNAL (HERJ), 5 (4).
pp. 87-103.
ISSN 2062-9605
(2015)
Józsa Krisztián; Csordásné Anda Éva:
Lépések az eredményesebb matematikatanítás felé alsó tagozatban.
TANÍTÓ, 53 (7).
pp. 25-27.
ISSN 0496-8387
(2015)
Józsa Krisztián; Csordásné Anda Éva:
Számolás- és memóriafejlesztés.
TANÍTÓ, 53 (9).
pp. 25-29.
ISSN 0496-8387
(2015)
Józsa Krisztián; Fazekasné Fenyvesi Margit; Szenczi Beáta; Szabó Ákosné:
Tanulásban akadályozott és tipikusan fejlődő gyermekek szóolvasási készségének, szövegértésének és olvasási motivációjának fejlődése.
In:
Gyógypedagógiai lélektan.
Pszichológiai Szemle Könyvtár
(18).
Akadémiai Kiadó Zrt., Budapest, pp. 181-204.
(2015)
ISBN 9789630596169
Fazekasné Fenyvesi Margit; Zentai Gabriella; Józsa Krisztián:
A beszédhanghallás fejlesztése tanulásban akadályozott gyermekek esetében.
In:
Új kutatások a neveléstudományokban 2014.
Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Tudományos Bizottság, Debrecen, pp. 119-130.
(2015)
ISBN 9786155509179
Csíkos Csaba; Józsa Krisztián; Lajos Józsefné; Szabóné Szitányi Judit; Zsinkó Erzsébet:
A matematikai gondolkodás diagnosztikus értékelése.
In:
A matematikai tudás online diagnosztikus értékelésének tartalmi keretei.
Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet (OFI), Budapest, pp. 29-103.
(2015)
ISBN 9789631979367
Józsa Krisztián; Fazekasné Fenyvesi Margit; Szenczi Beáta; Szabó Ákosné:
Tanulásban akadályozott és tipikusan fejlődő gyermekek szóolvasási készségének, szövegértésének és olvasási motivációjának fejlődése.
MAGYAR PSZICHOLÓGIAI SZEMLE, 69 (1).
pp. 181-204.
ISSN 0025-0279
(2014)
Józsa Krisztián; Fejes József Balázs:
PÉK 2013. XI. Pedagógiai Értékelési Konferencia.
SZTE BTK Neveléstudományi Doktori Iskola, Szeged.
(2013)
ISBN 978-963-306-212-8
Csapó Benő; Józsa Krisztián; Steklács János; Hódi Ágnes; Csíkos Csaba:
Diagnostic assessment frameworks for reading: Theoretical foundations and practical issues.
In:
Framework for diagnostic assessment of reading.
Nemzeti Tankönyvkiadó, Budapest, pp. 183-213.
(2012)
ISBN 978-963-19-7290-0
Csapó Benő; Józsa Krisztián; Steklács János; Hódi Ágnes; Csíkos Csaba:
A diagnosztikus olvasás mérések részletes tartalmi kereteinek kidolgozása.
In:
Tartalmi keretek az olvasás diagnosztikus értékeléséhez.
Nemzeti Tankönyvkiadó, Budapest, pp. 189-218.
(2012)
ISBN 978-963-19-7288-7
Józsa Krisztián; Fejes József Balázs:
A tanulás affektív tényezői.
In:
Mérlegen a magyar iskola.
Nemzeti Tankönyvkiadó, Budapest, pp. 367-406.
(2012)
ISBN 978-963-19-7233-7
Józsa Krisztián; Fejes József Balázs:
A szociális környezet szerepe a tanulási motiváció alakulásában.
In:
A szociális kompetencia fejlesztésének elméleti és gyakorlati alapjai.
Tankönyvkiadó, Budapest, pp. 134-162.
(2010)
ISBN 978-963-19-6863-7
Fejes József Balázs; Józsa Krisztián:
Az iskolai eredményesség és a tanulási motiváció kulturális jellemzői.
Iskolakultúra, 17 (6-7).
pp. 83-96.
ISSN 1215-5233
(2007)
Fejes József Balázs; Józsa Krisztián:
A tanulási motiváció jellegzetességei hátrányos helyzetű tanulók körében.
Magyar Pedagógia, 105 (2).
pp. 185-205.
ISSN 0025-0260
(2005)
Józsa Krisztián:
Idegen nyelvi készségek fejlettsége angol és német nyelvből a 6. és 10. évfolyamon a 2002/2003-as tanévben. Függelék: országos adatok, statisztikák.
Országos Közoktatási Értékelési és Vizsgaközpont, Budapest.
(2003)
Csíkos Csaba; Józsa Krisztián; Korom Erzsébet; Tarkó Klára:
The past and present of EARLI: interviews with prominent EARLI members.
RESEARCH DIALOGUE IN LEARNING AND INSTRUCTION, 1 (1).
pp. 33-44.
ISSN 1461-8222
(1998)