Tételek ahol a Kar/Egység "Bölcsészet- és Társadalomtudományi Kar" és a mű dátuma "2024"

Export [RSS feed] RSS 1.0 [RSS2 feed] RSS 2.0
csoportosítás: Publikációban használt név | csoportosítás nélkül
Válasszon: A | B | C | D | E | F | G | H | J | K | L | M | N | O | P | R | S | T | V | Z
Találatok száma: 70.

A

Alrababah Saleh Ahmad; Wu Hao; Molnár Gyöngyvér: A Pilot Study for Measuring Complex Problem-Solving in Jordan: Feasibility, Construct Validity, and Behavior Pattern Analyses.
SAGE OPEN, 14 (2). ISSN 2158-2440 (2024)

B

Babos Annamária; Csizmady Adrienne; Orbán Annamária; Szabó Julianna: Evaluation Framework for Social Impact on the E-Co-Housing Project in Budapest.
PERIODICA POLYTECHNICA SOCIAL AND MANAGEMENT SCIENCES, 32 (1). pp. 47-57. ISSN 1416-3837 (2024)

Balogh-Pécsi Anett; Tóth Edit; Kasik László: Social problem-solving, coping strategies and communication among 5 th and 7 th graders.
INTERNATIONAL JOURNAL OF ADOLESCENCE AND YOUTH, 29 (1). ISSN 0267-3843 (2024)

Bencsik Péter: Border Regimes, Freedom of Movement, and Globalization : The Hungarian and Czechoslovak Cases.
COMPARATIV : ZEITSCHRIFT FUR GLOBALGESCHICHTE UND VERGLEICHENDE GESELLSCHAFTSFORSCHUNG, 34 (1-2). pp. 166-186. ISSN 0940-3566 (2024)

Bencsik Péter: A nemzetközi migráció és Magyarország a globalizáció 19. századi hulláma idején.
SZÁZADOK, 158 (1). pp. 15-42. ISSN 0039-8098 (2024)

Borbélyová Diana; Józsa Krisztián; Nagyová Alexandra: Adaptation and Standardization of the Difer Tests in Slovakia.
In: Diagnostic Assessment of School Readiness. MATE Press, Gödöllő, pp. 13-30. (2024) ISBN 9789636230869; 9789636230852

Bónus Lilla; Nagy Lászlóné Antal Erzsébet; Korom Erzsébet: Digital game-based inquiry learning to improve eighth graders’ inquiry skills in biology.
JOURNAL OF SCIENCE EDUCATION AND TECHNOLOGY. ISSN 1059-0145 (2024)

C

Chen Luyu: Review of Language, Society, and Power: An Introduction (6th ed.), by Annabelle Mooney and Betsy Evans, ISBN: 9780367638443, Routledge. 2023.
MEDIA AND INTERCULTURAL COMMUNICATION: A MULTIDISCIPLINARY JOURNAL, 2 (1). pp. 103-107. ISSN 2980-9894 (2024)

Csikós Nándor; Máté-Tóth András: Vallási prognózis: a 2022-es népszámlálás eredményeinek előrejelzése és értelmezése.
MAGYAR TUDOMÁNY, 185 (3). pp. 405-412. ISSN 0025-0325 (2024)

Csányi Róbert; Lőrincz Mónika Mária; Molnár Gyöngyvér: Egy felnőttképzési MOOC-programon részt vevők aktivitási adatainak elemzése.
INFORMÁCIÓS TÁRSADALOM: TÁRSADALOMTUDOMÁNYI FOLYÓIRAT, 24 (1). pp. 34-55. ISSN 1587-8694 (2024)

Csányi Róbert; Molnár Gyöngyvér: Item- and person-level factors in test-taking disengagement: Multilevel modelling in a low-stakes context.
INTERNATIONAL JOURNAL OF EDUCATIONAL RESEARCH OPEN, 7. ISSN 2666-3740 (2024)

D

Dobos Bianka; Mellor David; Pikó Bettina: Exploring fear of happiness among university students : The role of perfectionism, academic burnout, loneliness, and hopelessness.
SCANDINAVIAN JOURNAL OF PSYCHOLOGY, 65 (3). pp. 559-567. ISSN 0036-5564 (2024)

Duong Thi Ngoc Ngan; Hercz Mária: Validity and Reliability of Cognitive Constructivism-Oriented Teaching Conception Questionnaire.
ASIA-PACIFIC EDUCATION RESEARCHER, 33 (1). pp. 115-125. ISSN 0119-5646 (2024)

E

Erdenezul Uitumen; Tarkó Klára: Health Education Curriculum in Secondary Education of Mongolia.
In: I. Imre Sándor Neveléstudományi Konferencia [1st Imre Sándor International Conference on Pedagogy]. BME GTK Műszaki pedagógia Tanszék, Budapest, pp. 15-20. (2024) ISBN 9789634219453

F

Fejes József Balázs; Vígh Tibor; Rausch Attila; Mezei Tímea; Szenczi Beáta: Validation of Hungarian Version of Teacher Responsibility Scale in Pre-Service Teachers.
SAGE OPEN, 14 (2). pp. 1-13. ISSN 2158-2440 (2024)

Fenyves Katalin; Glässer Norbert; Zima András (szerk.): A szétszóratás útjain : Zsidó lojalitáshierarchiák változása.
SZEGEDI VALLÁSI NÉPRAJZI KÖNYVTÁR BIBLIOTHECA RELIGIONIS POPULARIS SZEGEDIENSIS (60). University of Szeged, Faculty of Arts, Department of Ethnography and Cultural Anthropologyy, Szeged. (2024) ISBN 9789633069929

Forgács Tamás: Szólásmagyarázatok a kemence tájékáról.
MAGYAR NYELV, 120 (1). pp. 71-81. ISSN 0025-0228 (2024)

G

Glässer Norbert; Zima András: Illés prófétától a cionista agitátorokig : a gúnyolódás metamorfózisai a magyar nyelvű zsidó sajtóvitákban 1944 előtt.
SZOMBAT, 36 (4). pp. 12-16. ISSN 0865-3844 (2024)

H

Habók Anita; Nguyen Thuy Lan Anh: A comparative study of language learners’ ICT attitudes and behavior pre- and post-COVID-19.
SCIENTIFIC REPORTS, 14 (1). ISSN 2045-2322 (2024)

Habók Anita; Oo Tun Zaw; Magyar Andrea: The effect of reading strategy use on online reading comprehension.
HELIYON, 10 (2). ISSN 2405-8440 (2024)

Hegyi Ádám Alex: Verbotene Bücher in Ungarn im 18. Jahrhundert : Basler Verfasser aus dem 17. Jahrhundert in Bibliotheken der ungarländischen Studenten.
In: Wissenstransfer : Der Einfluss des Schweizer Buches auf Ost- und Westeuropa in der Zeit des Ancien Régime. Zürcher Beiträge zur Reformationsgeschichte (32). TVZ Zürich, Zürich, pp. 361-371. (2024) ISBN 978-3-290-18624-1

Hegyi Ádám Alex: Verspätetes Interesse : humanistische Bücher in den Bibliotheken der ungarländischen Studenten in Basel im 18. Jahrhundert.
In: Wissenstransfer : Der Einfluss des Schweizer Buches auf Ost- und Westeuropa in der Zeit des Ancien Régime. Zürcher Beiträge zur Reformationsgeschichte (32). TVZ Zürich, Zürich, pp. 345-359. (2024) ISBN 978-3-290-18624-1

Hidayatullah Achmad; Csíkos Csaba: The Role of Students’ Beliefs, Parents' Educational Level, and The Mediating Role of Attitude and Motivation in Students’ Mathematics Achievement.
ASIA-PACIFIC EDUCATION RESEARCHER, 33 (2). pp. 253-262. ISSN 0119-5646 (2024)

Horváth Márta: Átélt beszéd és olvasói empátia : Személyjelölés Arthur Schnitzler elbeszéléseiben.
In: Személyjelölés és poétika. DIAGram Könyvek (7). ELTE Eötvös József Collegium, Budapest, pp. 273-287. (2024) ISBN 9786155897627

Hódi Ágnes; Tóth Edit: Exploring the Opportunities for Online Assessment of Phonological Awareness at the Beginning of Schooling.
International Journal of Early Childhood, 56. pp. 169-188. ISSN 0020-7187 (2024)

J

Józsa Krisztián; Borbélyová Diana (szerk.): Diagnostic Assessment of School Readiness.
MATE Press, Gödöllő. (2024) ISBN 9789636230869; 9789636230852

Józsa Krisztián; Oo Tun Zaw; Borbélyová Diana; Zentai Gabriella: Reliability, validity and measurement invariance of the DIFER tests.
In: Diagnostic Assessment of School Readiness. MATE Press, Gödöllő, pp. 85-139. (2024) ISBN 9789636230869; 9789636230852

Józsa Krisztián; Podráczky Judit: Az óvoda-iskola átmenet segítése.
In: Mesterség és intelligencia az oktatáskutatásban : Tanulmányok Kozma Tamás tiszteletére. OKTATÁSKUTATÓK KÖNYVTÁRA (18). CHERD-Hungary, CHERD-H, Debrecen, pp. 77-90. (2024) ISBN 9786156012227; 9786156012234

K

Kadyirov Timur; Oo Tun Zaw; Kadyjrova Lyajsan; Józsa Krisztián: Effects of motivation on creativity in the art and design education.
COGENT EDUCATION, 11 (1). ISSN 2331-186X (2024)

Kasik László; Gál Zita: A szociálisprobléma-megoldás és a szorongás jellemzői perfekcionista és nem perfekcionista serdülők körében – egy longitudinális vizsgálat eredményei.
MAGYAR PSZICHOLÓGIAI SZEMLE, 79 (1). pp. 43-71. ISSN 0025-0279 (2024)

Kasik László; Jámbori Szilvia; Gál Zita; Tóth Edit: Friendship Functions in Adolescence: Hungarian Version of the McGill Friendship Questionnaire.
CANADIAN JOURNAL OF SCHOOL PSYCHOLOGY, 39 (2). pp. 151-169. ISSN 0829-5735 (2024)

Kocsis Ádám; Molnár Gyöngyvér: Factors influencing academic performance and dropout rates in higher education.
OXFORD REVIEW OF EDUCATION. ISSN 0305-4985 (2024)

Kusuma Ikhwan Yuda; Bahar Muhammad Akbar; Nuari Doni Anshar; Prabandari Rani; Soeharto Soeharto; Csupor Dezső; Benkő Ria; Matuz Mária: Antibiotic knowledge assessment questionnaire in undergraduate pharmacy students: A Rasch analysis of validity evidence.
PHARMACY EDUCATION, 24 (1). pp. 54-78. ISSN 1560-2214 (2024)

L

Liu Yao; Chen Dajuan; Liu Yong; Zhou Xiaona: A qualitative comparative analysis of the evolution path of postgraduate enrollment expansion policies and social development in China.
HELIYON, 10 (4). ISSN 2405-8440 (2024)

Lénárt András: Donald Duck Goes South: Walt Disney and the Inter-American Relations.
ALPHAVILLE: JOURNAL OF FILM AND SCREEN MEDIA, 27. pp. 24-36. ISSN 2009-4078 (2024)

Lénárt András: Latin-Amerika aktív és passzív szerepvállalása a második világháborúban.
In: Frontok, sorsok, áldozatok : Fordulat a háborúban (1942–1943). Hungarian Academy of Sciences, Budapest, pp. 280-295. (2024) ISBN 9789634164319

M

Mamad Abderrahim; Vígh Tibor: Student perspectives on preferences and reported instructor practices of written feedback in the Moroccan EFL university context.
HELIYON, 10 (11). ISSN 2405-8440 (2024)

Molnár Gyöngyvér: A mesterséges intelligencia hatása a mérés-értékelésre.
EDUCATIO, 33 (1). pp. 55-64. ISSN 1216-3384 (2024)

Máté-Tóth András; Tarján Gergely: "Annak emlékét ünnepeljük tehát" : Közvélemény-kutatás az öregdiákok körében.
In: A szerzetesi nevelés gyümölcsei és örökségei a XXI. század számára. Ciszterci Diákszövetség Budai Osztály; KKM Magyar Diplomáciai Akadémia Kft., Budapest, pp. 75-105. (2024) ISBN 9786150197784; 9786150197791

N

Nemes Márk: A társadalmi és tudományos diskurzus hatásai az új vallási mozgalmak kutatására.
In: Ütközéspontok X. A Doktoranduszok Országos Szövetsége Filozófiatudományi Osztálya konferenciájának kötete. Association of Hungarian PHD and DLA Students, Budapest, pp. 77-87. (2024) ISBN 9786156457318; 9786156457325

Nemes Márk; Balássy Petra Zsófia; Bialkó László Gergő; Dudás Róbert Gyula; Farkas Zsuzsanna; Gloviczky Zoltán; Kondorosi Noémi; Miklovicz Attila; Tegzes Nóra Valentina (szerk.): Az V. Interdiszciplináris Vallástudományi Hallgatói Konferencia tanulmánykötete.
Association of Hungarian PHD and DLA Students, Budapest. (2024) ISBN 9786156457394; 9786156457400

Nemes Márk; Donáth Béla; Major Tünde Kármen; Sipos-Kolumbán Adrienn; Tegzes Nóra Valentina (szerk.): Ütközéspontok X. A Doktoranduszok Országos Szövetsége Filozófiatudományi Osztálya konferenciájának kötete.
Association of Hungarian PHD and DLA Students, Budapest. (2024) ISBN 9786156457318; 9786156457325

Nguyen Thuy Lan Anh; Habók Anita: An investigation into the relationship between attitudinal and non-attitudinal variables and the utilization of digital technology: the EFL Vietnamese context.
LANGUAGE LEARNING IN HIGHER EDUCATION, 14 (1). pp. 57-74. ISSN 2191-611X (2024)

O

Okiri Peter Ochieng; Hercz Mária: Harnessing distributed pedagogical leadership culture in preservice teacher education.
In: EAPRIL Conference Proceedings 2023. EAPRIL European Association for Practitioner Research on Improving Learning, pp. 37-46. (2024)

P

Peng Diya; Fejes József Balázs; Vígh Tibor: The role of student workshops in creating instruments for students: The example of the Teachers’ Feedback Practice Questionnaire.
In: I. Imre Sándor Neveléstudományi Konferencia [1st Imre Sándor International Conference on Pedagogy]. BME GTK Műszaki pedagógia Tanszék, Budapest, pp. 21-24. (2024) ISBN 9789634219453

Phyo Wai Mar; Nikolov Marianne; Hódi Ágnes: What support do international doctoral students claim they need to improve their academic writing in English?
AMPERSAND, 12. ISSN 2215-0390 (2024)

Podráczky Judit; Hajduné Holló Katalin; Borbélyová Diana; Nagyová Alexandra; Józsa Krisztián: A Comparative Analysis of Hungarian and Slovakian Preschool Curricula.
In: Diagnostic Assessment of School Readiness. MATE Press, Gödöllő, pp. 31-62. (2024) ISBN 9789636230869; 9789636230852

R

Ring Orsolya; Szabó Martina Katalin; Guba Csenge; Váradi Bendegúz; Üveges István: "Approaches to sentiment analysis of Hungarian political news at the sentence level".
LANGUAGE RESOURCES AND EVALUATION, March 2024. ISSN 1574-020X (2024)

Rodrigues de Oliveira Olney; Őri Dorottya; Kiss Enikő: Validation and psychometric properties of the sense of coherence scale in a Hungarian child and adolescent sample.
HUNGARIAN EDUCATIONAL RESEARCH JOURNAL (HERJ), 14 (1). pp. 99-113. ISSN 2062-9605 (2024)

S

Sallay Viola; Martos Tamás: Terápiás utak az otthon érzelmi térképén : Az Otthon Érzelmi Térképe (EMOTH) eljárás alkalmazása serdülőkkel és családjaikkal.
SERDÜLŐ- ÉS GYERMEK-PSZICHOTERÁPIA, 17 (1). pp. 85-105. ISSN 1785-3990 (2024)

Soeharto Soeharto; Martono Martono; Hairida Hairida; Akhmetova Aigul; Arifiyanti Fitria; Csapó Benő; Charalambos Charalambous: The metacognitive awareness of reading strategy among pre-service primary teachers and the possibility of rating improvement using Rasch analysis.
STUDIES IN EDUCATIONAL EVALUATION, 80. ISSN 0191-491X (2024)

Suherman Suherman; Vidákovich Tibor: Mathematical Creative Thinking-Ethnomathematics based Test: Role of Attitude toward Mathematics, Creative Style, Ethnic Identity, and Parents’ Educational Level.
RED: REVISTA DE EDUCACIÓN A DISTANCIA, 24 (77). ISSN 1131-8783 (2024)

Suherman Suherman; Vidákovich Tibor: Relationship between ethnic identity, attitude, and mathematical creative thinking among secondary school students.
THINKING SKILLS AND CREATIVITY, 51. ISSN 1871-1871 (2024)

Suherman Suherman; Vidákovich Tibor: Students’ performance on mathematical creative thinking-based ethnomathematics: A Rasch measurement.
AIP CONFERENCE PROCEEDINGS, 3058 (1). ISSN 0094-243X (2024)

Supriadi Nanang; Jamaluddin Z Wan; Suherman Suherman: The role of learning anxiety and mathematical reasoning as predictor of promoting learning motivation: The mediating role of mathematical problem solving.
THINKING SKILLS AND CREATIVITY, 52. ISSN 1871-1871 (2024)

Szabó Csanád; Irsai-Mehrwert Zsuzsanna; Kemény Lajos: Atópiás dermatitiszes és pszoriázisos betegek alapvető pszichológiai szükségleteinek jellemzői ambuláns páciensek vizsgálata alapján.
BŐRGYÓGYÁSZATI ÉS VENEROLÓGIAI SZEMLE, 100 (1). pp. 12-20. ISSN 0006-7768 (2024)

Szabó Norbert; Földi Fanni; Oo Tun Zaw; Csizmadia Gábor; Józsa Krisztián: Musical Genre Preferences among School Students: The Role of the Family Background and Musical Instruments Learning.
Music & Science, 7. ISSN 2059-2043 (2024)

Szabó Éva: Mindfulness az iskolában - mire jó?
In: Az alacsony intenzitású pszichológiai intervenciók tankönyve : A pszichés támogatás korszerű eszközei az alapellátásban, a szakellátásban és az iskolában. Medicina Könyvkiadó Zrt., Budapest, pp. 301-313. (2024) ISBN 978-963-226-886-6

Szabó Éva; Jagodics Balázs: Stronger is not always better - The ambivalent effect of social identity and relative deprivation on burnout among Hungarian teachers.
SOCIAL PSYCHOLOGY OF EDUCATION. ISSN 1381-2890 (2024)

Szenczi Beáta; Fejes József Balázs; Vígh Tibor; Hódi Ágnes; Tary Blanka: Javaslatok a szövegértés tantárgyakba ágyazott fejlesztéséhez – az olvasási motiváció támogatása I.
ANYANYELV-PEDAGÓGIA, 17 (1). pp. 5-21. ISSN 2060-0623 (2024)

Szerdahelyi Miklós János; Paterson Ted A.; Huang Lei; Martos Tamás; Komlósi László: Validation of the PCQ-5: A Short Form to Measure State Positive Psychological Capital.
GROUP & ORGANIZATION MANAGEMENT, 49 (1). pp. 215-245. ISSN 1059-6011 (2024)

Szécsényi Tibor: Tagmondatok és megszakítatlan összetevők kinyerése függőségi elemzésből.
In: XX. Magyar Számítógépes Nyelvészeti Konferencia. Universití of Szeged, online kiadás, pp. 217-228. (2024) ISBN 9789633069738

Szécsényi Tibor; Nagy C. Katalin; Németh T. Enikő: Felszólításannotálás a MedCollect egészségügyi álhírkorpuszban.
In: XX. Magyar Számítógépes Nyelvészeti Konferencia. Universití of Szeged, online kiadás, pp. 159-170. (2024) ISBN 9789633069738

T

Tóth Péter: Adalékok a sebzett kollektív identitás antropológiájához.
KORUNK (KOLOZSVÁR), 34 (1). pp. 3-11. ISSN 1222-8338 (2024)

Tóth-Vajna Rita; Bagdy Emőke; Lakatos Csilla; Szatmári Zsolt; Martos Tamás: The Processometric Consensus Rorschach Test (pCRT-II) – An Improved Evaluation System.
RORSCHACHIANA, 45 (1). pp. 83-103. ISSN 1192-5604 (2024)

V

Vígh Tibor: Development of research skills through research-focused microteaching lesson study in preservice teacher education.
TEACHING AND TEACHER EDUCATION, 145. ISSN 0742-051X (2024)

Z

Zentai Gabriella; Borbélyová Diana; Bencéné Fekete Anikó Andrea; Nagyová Alexandra; Horváthová Kinga; Orsovics Yvette; Józsa Krisztián: A Comparative Analysis of Hungarian and Slovakian Primary School Curricula.
In: Diagnostic Assessment of School Readiness. MATE Press, Gödöllő, pp. 63-83. (2024) ISBN 9789636230869; 9789636230852

Zewude Girum Tareke; Hercz Mária: Does Work Task Motivation Mediate the Relationship Between Psychological Capital and Teacher Well-being?
PSIHOLOGIJA, 57 (2). pp. 129-153. ISSN 0048-5705 (2024)

Zewude Girum Tareke; Oo Tun Zaw; Józsa Gabriella; Józsa Krisztián: The Relationship among Internet Addiction, Moral Potency, Mindfulness, and Psychological Capital.
EUROPEAN JOURNAL OF INVESTIGATION IN HEALTH PSYCHOLOGY AND EDUCATION, 14 (6). pp. 1735-1756. ISSN 2174-8144 (2024)

Zhao Yangyintao; Liu Yong; Wu Hao: Relationships among critical thinking disposition components of Chinese undergraduates: A moderated mediating effect analysis.
INTERNATIONAL JOURNAL OF EDUCATIONAL RESEARCH, 124. ISSN 0883-0355 (2024)

A lista elkészítésének dátuma 2024. július 17. 17:55:28 CEST.