Tételek ahol a Kar/Egység "Bölcsészet- és Társadalomtudományi Kar" és a mű dátuma "2024"

Export [RSS feed] RSS 1.0 [RSS2 feed] RSS 2.0
csoportosítás: Publikációban használt név | csoportosítás nélkül
Válasszon: A | B | C | D | E | F | G | H | I | J | K | L | M | N | O | P | R | S | T | V | W | Z
Találatok száma: 240.

A

Almomany Ibrahim Eshlash Odeh: The Sociophonetics of Emphasis in Jordanian Arabic: Age and Gender.
Contemporary Studies in Social Sciences, 2 (2). pp. 169-179. ISSN 2959-7595 (2024)

Alrababah Saleh Ahmad; Wu Hao; Molnár Gyöngyvér: A Pilot Study for Measuring Complex Problem-Solving in Jordan: Feasibility, Construct Validity, and Behavior Pattern Analyses.
SAGE OPEN, 14 (2). pp. 1-13. ISSN 2158-2440 (2024)

Anggia Helta; Habók Anita: Factor Analysis on the Motivation for Extensive Reading Questionnaire.
JOURNAL ON EFFICIENCY AND RESPONSIBILITY IN EDUCATION AND SCIENCE, 17 (3). pp. 195-204. ISSN 2336-2375 (2024)

Anggia Helta; Habók Anita: Reading Motivation and Achievement in Online Extensive Reading of English Text: A Systematic Review.
MEXTESOL JOURNAL, 48 (3). ISSN 2395-9908 (2024)

Anggia Helta; Habók Anita: University students’ metacognitive awareness of reading strategies (MARS) in online reading and MARS’ role in their English reading comprehension.
PLOS ONE, 19 (11). ISSN 1932-6203 (2024)

B

Baba Jafar: Coetzee and Parrhesiastic Courage a Critique of Apartheid and Colonial Discourse in Life and Times of Michale K and Foe.
In: XXVII. Tavaszi Szél Konferencia 2024: Tanulmánykötet I. [Spring Wind Conference 2024]. Doktoranduszok Országos Szövetsége (DOSZ), Budapest, pp. 404-412. (2024) ISBN 9786156457585

Baba Jafar: Dialogue, Identity, and Anti-colonialism in Chinua Achebe’s "Things Fall Apart" and "Arrow of God".
In: JEZIK, KNJIŽEVNOST I DIJALOG - Language, Literature and Dialogue. Alfa BK University Belgrade, Beograd, pp. 103-113. (2024) ISBN 9788664610773

Babos Annamária; Csizmady Adrienne; Orbán Annamária; Szabó Julianna: Evaluation Framework for Social Impact on the E-Co-Housing Project in Budapest.
PERIODICA POLYTECHNICA SOCIAL AND MANAGEMENT SCIENCES, 32 (1). pp. 47-57. ISSN 1416-3837 (2024)

Balogh-Pécsi Anett; Tóth Edit; Kasik László: Social problem-solving, coping strategies and communication among 5 th and 7 th graders.
INTERNATIONAL JOURNAL OF ADOLESCENCE AND YOUTH, 29 (1). ISSN 0267-3843 (2024)

Bankó Éva Mária; Weiss Béla; Hevesi István; Manga Annamária Eszter; Vakli Pál; Havadi-Nagy Menta; Kelemen Rebeka; Somogyi Eszter; Homolya István; Bihari Adél; Simon Ádám; Nárai Ádám; Tóth Krisztina; Báthori Noémi; Tomacsek Vivien; Horváth András Attila; Kamondi Anita; Racsmány Mihály; Dénes Ádám; Simor Péter; Kovács Tibor; Hermann Petra; Vidnyánszky Zoltán: Study protocol of the Hungarian Longitudinal Study of Healthy Brain Aging (HuBA).
IDEGGYOGYASZATI SZEMLE / CLINICAL NEUROSCIENCE, 77 (1-2). pp. 51-59. ISSN 0019-1442 (2024)

Bencsik Orsolya: Gion-inspirációk.
IRODALMI MAGAZIN, 12 (4). p. 109. ISSN 2063-8019 (2024)

Bencsik Orsolya: A tiltakozók rovarháza : Avagy túlélhető-e a vidék és ha igen, miként?
IRODALMI SZEMLE: A SZLOVÁKIAI ÍRÓK SZÖVETSÉGÉNEK IRODALMI FOLYÓIRATA, 67 (12). pp. 48-52. ISSN 1336-5088 (2024)

Bencsik Péter: Border Regimes, Freedom of Movement, and Globalization : The Hungarian and Czechoslovak Cases.
COMPARATIV : ZEITSCHRIFT FUR GLOBALGESCHICHTE UND VERGLEICHENDE GESELLSCHAFTSFORSCHUNG, 34 (1-2). pp. 166-186. ISSN 0940-3566 (2024)

Bencsik Péter: Emigration Policy of the East Central European State Socialist Regimes, 1945–1989.
ARHIVELE TOTALITARISMULUI, 32 (3-4). pp. 93-107. ISSN 1221-6917 (2024)

Bencsik Péter: The Impact of Emigration on Hungarian Citizenship Law, 1945–64.
HUNGARIAN STUDIES REVIEW, 51 (1). pp. 63-87. ISSN 0713-8083 (2024)

Bencsik Péter: A nemzetközi migráció és Magyarország a globalizáció 19. századi hulláma idején.
SZÁZADOK, 158 (1). pp. 15-42. ISSN 0039-8098 (2024)

Bencze Dorottya Franciska; Marián Miklós; Szőllősi Ágnes; Pajkossy Péter; Nemecz Zsuzsanna; Keresztes Attila; Hermann Petra; Vidnyánszky Zoltán; Racsmány Mihály: Contribution of the lateral occipital and parahippocampal cortices to pattern separation of objects and contexts.
CEREBRAL CORTEX, 34 (7). ISSN 1047-3211 (2024)

Benedek István; Marmiroli Lorenzo: Discussione sugli scrittori popolari : Conversazione notturna con Lajos Zilahy.
QUADERNI VERGERIANI, 20 (19). pp. 159-190. ISSN 1827-2126 (2024)

Borbélyová Diana; Józsa Krisztián; Nagyová Alexandra: Adaptation and Standardization of the Difer Tests in Slovakia.
In: Diagnostic Assessment of School Readiness. MATE Press, Gödöllő, pp. 13-30. (2024) ISBN 9789636230869; 9789636230852

Bíró Gyöngyvér: Egy subcollector pecsétnyomója Peregről.
In: Napok, évek, századok. SZTE Történeti Intézete; Szegedi Tudományegyetem Történelemtudományi Doktori Iskola, Szeged, pp. 31-48. (2024) ISBN 9789633069653

Bíró Gyöngyvér: Recenzió: Perica Špehar & Olga Špehar (eds): A Templomdomb a középkorban: Kiállítási katalógus / Crkveno brdo in the Middle Ages: Exhibition catalogue.
MAGYAR RÉGÉSZET, 13 (3). pp. 77-79. ISSN 2416-0288 (2024)

Bíró Gyöngyvér: Review: Perica Špehar – Olga Špehar (eds): Crkveno brdo in the Middle Ages: Exhibition catalogue / A Templomdomb a középkorban: Kiállítási katalógus.
HUNGARIAN ARCHAEOLOGY, 13 (3). pp. 76-78. ISSN 2416-0296 (2024)

Bónus Lilla; Nagy Lászlóné Antal Erzsébet; Korom Erzsébet: Digital game-based inquiry learning to improve eighth graders’ inquiry skills in biology.
JOURNAL OF SCIENCE EDUCATION AND TECHNOLOGY, 33 (4). pp. 1-17. ISSN 1059-0145 (2024)

C

Chen Luyu: Factors Influencing Chinese Learners' Satisfaction with Online Classes: Insights from Confucius Institutes in Hungary.
Journal of Chinese Language Teaching in Europe, 2. pp. 57-74. ISSN 3004-2291 (2024)

Chen Luyu: Review of Language, Society, and Power: An Introduction (6th ed.), by Annabelle Mooney and Betsy Evans, ISBN: 9780367638443, Routledge. 2023.
MEDIA AND INTERCULTURAL COMMUNICATION: A MULTIDISCIPLINARY JOURNAL, 2 (1). pp. 103-107. ISSN 2980-9894 (2024)

Csendes Tibor; Berend Gábor; Németh T. Enikő: Egészségügyi álhírkereső eljárások informatikai megoldásai [Computational Tools for Health-Related Fake News Detection].
MAGYAR TUDOMÁNY, 185 (11). pp. 1457-1464. ISSN 0025-0325 (2024)

Csikós Nándor: Pluralizmus Kelet-Közép Európában : Régiók.
In: A konvivencia kihívásai. L'Harmattan Kiadó, Budapest, pp. 191-218. (2024) ISBN 9789636461539

Csikós Nándor; Máté-Tóth András: Vallási prognózis: a 2022-es népszámlálás eredményeinek előrejelzése és értelmezése.
MAGYAR TUDOMÁNY, 185 (3). pp. 405-412. ISSN 0025-0325 (2024)

Csikós Zsuzsanna: Kortárs spanyol regények magyarországi recepciója 2000 után.
FORRÁS: IRODALOM-MŰVÉSZET-TUDOMÁNY, 56 (7-8). pp. 181-210. ISSN 0133-056X (2024)

Csikós Zsuzsanna: Max Aub különleges írói pályája: narratív játékok valósággal és fikcióval.
FORRÁS: IRODALOM-MŰVÉSZET-TUDOMÁNY, 56 (7-8). pp. 71-79. ISSN 0133-056X (2024)

Csuka Sára Imola; Rohánszky Magda; Konkolÿ Thege Barna: Gender differences in the predictors of quality of life in patients with cancer: A cross sectional study.
EUROPEAN JOURNAL OF ONCOLOGY NURSING, 68. ISSN 1462-3889 (2024)

Csányi Róbert; Lőrincz Mónika Mária; Molnár Gyöngyvér: Egy felnőttképzési MOOC-programon részt vevők aktivitási adatainak elemzése.
INFORMÁCIÓS TÁRSADALOM: TÁRSADALOMTUDOMÁNYI FOLYÓIRAT, 24 (1). pp. 34-55. ISSN 1587-8694 (2024)

Csányi Róbert; Molnár Gyöngyvér: Az önértékelés buktatói: a tesztmegoldási erőfeszítés kérdőíves és logadatalapú elemzése.
SCIENTIA ET SECURITAS, 5 (2). pp. 86-95. ISSN 2732-2688 (2024)

Csányi Róbert; Molnár Gyöngyvér: Item- and person-level factors in test-taking disengagement: Multilevel modelling in a low-stakes context.
INTERNATIONAL JOURNAL OF EDUCATIONAL RESEARCH OPEN, 7. ISSN 2666-3740 (2024)

D

D. Nagy Fruzsina; Korom Erzsébet: A STEM szakokon és kurzusokon nyújtott egyetemi teljesítményt előrejelző kognitív tényezők feltárásának módszerei: narratív szakirodalmi áttekintés.
MAGYAR PEDAGÓGIA, 124 (4). pp. 239-262. ISSN 0025-0260 (2024)

Dam Bernadett; Ivaskó Lívia: Distinguishing between dysarthria types based on acoustic parameters.
BESZÉDTUDOMÁNY / SPEECH SCIENCE, 4 (1). pp. 118-135. ISSN 2732-3773 (2024)

Dobos Bianka; Mellor David; Pikó Bettina: Exploring fear of happiness among university students : The role of perfectionism, academic burnout, loneliness, and hopelessness.
SCANDINAVIAN JOURNAL OF PSYCHOLOGY, 65 (3). pp. 559-567. ISSN 0036-5564 (2024)

Dornbach Mária; Lénárt András: Segítség! Gyermekrablás, -kereskedelem és átnevelés a 20-21. században.
Gondolat Kiadó, Budapest. (2024) ISBN 9789635565252

Duong Thi Ngoc Ngan; Hercz Mária: Validity and Reliability of Cognitive Constructivism-Oriented Teaching Conception Questionnaire.
ASIA-PACIFIC EDUCATION RESEARCHER, 33 (1). pp. 115-125. ISSN 0119-5646 (2024)

E

Erdenezul Uitumen; Tarkó Klára: Health Education Curriculum in Secondary Education of Mongolia.
In: I. Imre Sándor Neveléstudományi Konferencia [1st Imre Sándor International Conference on Pedagogy]. BME GTK Műszaki pedagógia Tanszék, Budapest, pp. 15-20. (2024) ISBN 9789634219453

Erős M. Attila; Szabó Éva: A pszichológiai tőke és a munkahelyi pszichoszociális tényezők szerepe a kiégésben és a munkahelyváltási szándékban.
ÚJ MUNKAÜGYI SZEMLE, 5 (4). pp. 24-39. ISSN 2677-1306 (2024)

F

Fejes József Balázs: Bemutatkozik az MTA-SZTE Olvasás és Motiváció Kutatócsoport.
ANYANYELV-PEDAGÓGIA, 17 (2). pp. 113-118. ISSN 2060-0623 (2024)

Fejes József Balázs; Mezei Tímea; Vígh Tibor: Teachers’ Beliefs About the Usefulness and Feasibility of the TARGETS Dimensions (Poster 12).
In: 2024 AERA Annual Meeting, 2024.04.11-2024.04.14, Philadelphia (PA). p. 2101964.

Fejes József Balázs; Vígh Tibor; Rausch Attila; Mezei Tímea; Szenczi Beáta: Validation of Hungarian Version of Teacher Responsibility Scale in Pre-Service Teachers.
SAGE OPEN, 14 (2). pp. 1-13. ISSN 2158-2440 (2024)

Fekete Kristóf: Az autonómiáról van szó.
REPLIKA, 2023 (130). pp. 29-42. ISSN 0865-8188 (2024)

Fekete Kristóf: Tetszészónák : Esszé a művészeti ízlésről.
CAFÉ BÁBEL (86). pp. 52-59. ISSN 1215-508X (2024)

Fenyves Katalin; Glässer Norbert; Zima András: A szétszóratás útjain : Zsidó lojalitáshierarchiák változása.
SZEGEDI VALLÁSI NÉPRAJZI KÖNYVTÁR BIBLIOTHECA RELIGIONIS POPULARIS SZEGEDIENSIS (60). University of Szeged, Faculty of Arts, Department of Ethnography and Cultural Anthropologyy, Szeged. (2024) ISBN 9789633069929

Fercsák Norbert; Szél Erzsébet: Érzelmi intelligenciával a poszttraumás növekedés felé serdülőkorban.
ALKALMAZOTT PSZICHOLÓGIA, 26 (2). pp. 153-184. ISSN 1419-872X (2024)

Ferwagner Péter Ákos: Entrée en guerre de l’Empire ottoman aux côtés des Puissances centrales (1914).
ÉTUDES SUR LA RÉGION MÉDITERRANÉENNE – MEDITERRÁN TANULMÁNYOK, 34. pp. 45-74. ISSN 0238-8308 (2024)

Ferwagner Péter Ákos: Gazdaság és autonómia a 14-15. századi Mekkában.
ACTA HISTORICA (SZEGED), 148. pp. 37-49. ISSN 0324-6965 (2024)

Forgács Tamás: Szólásmagyarázatok a kemence tájékáról.
MAGYAR NYELV, 120 (1). pp. 71-81. ISSN 0025-0228 (2024)

Forgács Tamás: Világi szerencse, változó velence.
MAGYAR NYELV, 120 (3). pp. 346-353. ISSN 0025-0228 (2024)

Földi Fanni; Szabó Norbert; Oo Tun Zaw; Csizmadia Gábor; Józsa Krisztián: Motivation in Learning Musical Instruments: The Role of Parents, Teachers, and Friends.
MUSIC & SCIENCE, 7. pp. 1-15. ISSN 2059-2043 (2024)

G

Gaál Veronika; Bella Zsolt; Csábi Eszter; Benedek Pálma: Obstruktív alvási apnoe betegségben szenvedő gyermekek kezelési elveinek összefoglalása.
FÜL-ORR-GÉGEGYÓGYÁSZAT, 70 (1). pp. 11-17. ISSN 0016-237X (2024)

Glässer Norbert; Zima András: Illés prófétától a cionista agitátorokig : a gúnyolódás metamorfózisai a magyar nyelvű zsidó sajtóvitákban 1944 előtt.
SZOMBAT, 36 (4). pp. 12-16. ISSN 0865-3844 (2024)

H

Habók Anita: Oktatási módszerek alkalmazása a tanításban.
Akadémiai Kiadó Zrt., Budapest. (2024) ISBN 9789636640439

Habók Anita; Magyar Andrea; Molnár Gyöngyvér: A tanulási stratégiák és az online olvasási stratégiák hatása a felsőoktatási tanulmányokat kezdő diákok szövegértésfejlettségére.
In: Új kutatások a neveléstudományokban 2023. ELTE Pedagógiai és Pszichológiai Kar (ELTE PPK); MTA Pedagógiai Tudományos Bizottság, Budapest, pp. 217-226. (2024) ISBN 9789634896777

Habók Anita; Nguyen Thuy Lan Anh: A comparative study of language learners’ ICT attitudes and behavior pre- and post-COVID-19.
SCIENTIFIC REPORTS, 14 (1). ISSN 2045-2322 (2024)

Habók Anita; Oo Tun Zaw; Magyar Andrea: The effect of reading strategy use on online reading comprehension.
HELIYON, 10 (2). ISSN 2405-8440 (2024)

Hegyi Ádám Alex: Az olvasás Magyarországon a 18. században.
MAGYAR KÖNYVSZEMLE, 140 (3). pp. 399-410. ISSN 0025-0171 (2024)

Hegyi Ádám Alex: Kéziratos partikulatörténetek a 18. században.
In: Református kollégiumok és partikuláik. A Tiszántúli Református Egyházkerület Közgyűjteményeinek kiadványai . Tiszántúli Református Egyházkerület Közgyűjteményei, Debrecen, pp. 21-35. (2024) ISBN 9786158156479

Hegyi Ádám Alex: Levelek Erdődy György országbíró és az algyői reformátusok viszonyával kapcsolatban (1735–1744).
LYMBUS - MAGYARSÁGTUDOMÁNYI FORRÁSKÖZLEMÉNYEK, 22. pp. 465-499. ISSN 0865-0632 (2024)

Hegyi Ádám Alex: A Szerbiai Református Keresztyén Egyház bácsfeketehegyi levéltára (1770-1999).
LEVÉLTÁRI SZEMLE, 74 (1). pp. 71-77. ISSN 0457-6047 (2024)

Hegyi Ádám Alex: Verbotene Bücher in Ungarn im 18. Jahrhundert : Basler Verfasser aus dem 17. Jahrhundert in Bibliotheken der ungarländischen Studenten.
In: Wissenstransfer : Der Einfluss des Schweizer Buches auf Ost- und Westeuropa in der Zeit des Ancien Régime. Zürcher Beiträge zur Reformationsgeschichte (32). TVZ Zürich, Zürich, pp. 361-371. (2024) ISBN 978-3-290-18624-1

Hegyi Ádám Alex: Verspätetes Interesse : humanistische Bücher in den Bibliotheken der ungarländischen Studenten in Basel im 18. Jahrhundert.
In: Wissenstransfer : Der Einfluss des Schweizer Buches auf Ost- und Westeuropa in der Zeit des Ancien Régime. Zürcher Beiträge zur Reformationsgeschichte (32). TVZ Zürich, Zürich, pp. 345-359. (2024) ISBN 978-3-290-18624-1

Hegyi Ádám Alex: A hódmezővásárhelyi iskola mint református kultúrvidék : "külföldiek" a vásárhelyi gimnáziumban a 18. században.
In: Bethlen 300 : Iskola a Hazában : A hódmezővásárhelyi köznevelés fennállásának 300. évfordulója alkalmából rendezett tudományos tanácskozás tanulmánykötete. Hódmezővásárhely-Ótemplomi Református Egyházközség, Hódmezővásárhely, pp. 13-25. (2024)

Hegyi Ádám Alex: A reformáció kezdetei Szegeden : A református közösség első évszázadai.
SZEGED: A VÁROS FOLYÓIRATA: VÁROSTÖRTÉNETI ÉS KULTURÁLIS MAGAZIN, 10 (36). pp. 47-52. ISSN 0239-1384 (2024)

Hidayatullah Achmad; Csíkos Csaba: The Role of Students’ Beliefs, Parents' Educational Level, and The Mediating Role of Attitude and Motivation in Students’ Mathematics Achievement.
ASIA-PACIFIC EDUCATION RESEARCHER, 33 (2). pp. 253-262. ISSN 0119-5646 (2024)

Horvát Barbara; Orbán Kata; Dávid Anett; Sallay Viola; Rafael Beatrix; Njers Sanela; Molnár Tamás; Csabai Márta; Csordás Georgina; Martos Tamás: Enhancing self-management of patients with inflammatory bowel disease: the role of autonomy support in health goal pursuit.
THERAPEUTIC ADVANCES IN GASTROENTEROLOGY, 17. ISSN 1756-283X (2024)

Horváth Márta: Átélt beszéd és olvasói empátia : Személyjelölés Arthur Schnitzler elbeszéléseiben.
In: Személyjelölés és poétika. DIAGram Könyvek (7). ELTE Eötvös József Collegium, Budapest, pp. 273-287. (2024) ISBN 9786155897627

Horányi Virág; Jámbori Szilvia: Az iskolai önakadályozást befolyásoló tényezők fiatal felnőttek körében.
ISKOLAKULTÚRA: PEDAGÓGUSOK SZAKMAI-TUDOMÁNYOS FOLYÓIRATA, 34 (1). pp. 21-41. ISSN 1215-5233 (2024)

Huber Máté Imre; Zentainé Kollár Andrea: Iskolai nyelvi tájkép egy budapesti olasz–magyar két tanítási nyelvű gimnáziumban.
In: Egyszerű és szervezett nyelvi menedzselés kétnyelvű környezetben. Nyitrai Konstantin Filozófus Egyetem Közép-európai Tanulmányok Kar, Nyitra, Törökbálint, pp. 163-176. (2024) ISBN 9788055821863

Hégető Katalin; Korom Erzsébet: Examining the professional development of hungarian teachers in Romania.
PEDACTA, 14 (1). pp. 45-57. ISSN 2248-3527 (2024)

Hódi Ágnes; Tóth Edit: Elméleti és gyakorlati útmutató a nyelvi fejlesztéshez.
ANYANYELV-PEDAGÓGIA, 17 (2). pp. 93-98. ISSN 2060-0623 (2024)

Hódi Ágnes; Tóth Edit: Exploring the Opportunities for Online Assessment of Phonological Awareness at the Beginning of Schooling.
International Journal of Early Childhood, 56. pp. 169-188. ISSN 0020-7187 (2024)

I

Isolani Stefano; Pistella Jessica; Chiarolanza Claudia; Baldi Michela; Masturzi Alessio; Randall Ashley K.; Lannutti Pamela J.; Gandhi Yuvamathi; Martos Tamás; Rosta-Filep Orsolya; Basili Emanuele; Baiocco Roberto: Bisexual Women in a Romantic Relationship: Coming out and Internalized Binegativity in Same/Different Gender Couples.
Journal of Bisexuality, 24 (3). pp. 325-346. ISSN 1529-9716 (2024)

J

Jan Jandourek; Balassa Bernadett; Máté-Tóth András: Varieties of Religiosity in V4 Societies.
In: The Faith and Beliefs of “Nonbelievers”. Cultural Heritage and Contemporary Change, Series VIII, Christian Philosophical Studies (24). RVP, Washington DC, pp. 217-227. (2024) ISBN 9781565183544

Józsa Krisztián; Borbélyová Diana: Diagnostic Assessment of School Readiness.
MATE Press, Gödöllő. (2024) ISBN 9789636230869; 9789636230852

Józsa Krisztián; Józsa Gabriella; Amukune Stephen: Tanulási kompetencia.
GYERMEKNEVELÉS: ONLINE TUDOMÁNYOS FOLYÓIRAT, 12 (3). pp. 165-185. ISSN 2063-9945 (2024)

Józsa Krisztián; Oo Tun Zaw; Borbélyová Diana; Zentai Gabriella: Reliability, validity and measurement invariance of the DIFER tests.
In: Diagnostic Assessment of School Readiness. MATE Press, Gödöllő, pp. 85-139. (2024) ISBN 9789636230869; 9789636230852

Józsa Krisztián; Podráczky Judit: Az óvoda-iskola átmenet segítése.
In: Mesterség és intelligencia az oktatáskutatásban : Tanulmányok Kozma Tamás tiszteletére. OKTATÁSKUTATÓK KÖNYVTÁRA (18). CHERD-Hungary, CHERD-H, Debrecen, pp. 77-90. (2024) ISBN 9786156012227; 9786156012234

K

Kadyirov Timur; Oo Tun Zaw; Kadyjrova Lyajsan; Józsa Krisztián: Effects of motivation on creativity in the art and design education.
COGENT EDUCATION, 11 (1). ISSN 2331-186X (2024)

Kasik László; Gál Zita: A szociálisprobléma-megoldás és a szorongás jellemzői perfekcionista és nem perfekcionista serdülők körében – egy longitudinális vizsgálat eredményei.
MAGYAR PSZICHOLÓGIAI SZEMLE, 79 (1). pp. 43-71. ISSN 0025-0279 (2024)

Kasik László; Jámbori Szilvia; Gál Zita; Tóth Edit: Friendship Functions in Adolescence: Hungarian Version of the McGill Friendship Questionnaire.
CANADIAN JOURNAL OF SCHOOL PSYCHOLOGY, 39 (2). pp. 151-169. ISSN 0829-5735 (2024)

Katona Eszter: Dramaturgia de la ausencia en dos dramas de Alberto Conejero.
VERBA HISPANICA, 32 (1). pp. 151-165. ISSN 0353-9660 (2024)

Katona Eszter: “Eras poeta… te mataron ellos”. Muerte y memoria de dos poetas en dos dramas de Alberto Conejero.
In: Visiones del dolor y de la muerte en la literatura hispánica. Cultura Iberoamericana (57). Universitas Castellae, Valladolid, pp. 197-208. (2024) ISBN 9788412597387

Katona Eszter: A szavak (átformáló) ereje. Juan Mayorga A Gólem című drámájának etikai és morálfilozófiai aspektusai.
TÁRSADALMI NEMEK TUDOMÁNYA INTERDISZCIPLINÁRIS EFOLYÓIRAT, 14 (1). pp. 56-71. ISSN 2062-7084 (2024)

Kazinczi Csaba; Kocsis Krisztián; Boross Katalin; Racsmány Mihály; Klivényi Péter; Vécsei László; Must Anita: The effect of computerized cognitive training and transcranial direct current stimulation on working memory among post-stroke individuals: a systematic review with meta-analysis and meta-regression.
BMC NEUROLOGY, 24 (1). ISSN 1471-2377 (2024)

Khoshsaligheh Masood; Eriss Azadeh; Mehdizadkhani Milad; Pakar Elnaz: Translation of multilingual films in Iran in Persian dubbing.
INTERNATIONAL JOURNAL OF MULTILINGUALISM, 21 (3). pp. 1218-1238. ISSN 1479-0718 (2024)

Kiss Renáta Mária; Csapó Benő: Technology-Based Assessment of Phonological Awareness in Kindergarten.
INTERNATIONAL JOURNAL OF EARLY CHILDHOOD, 57 (1). pp. 25-49. ISSN 0020-7187 (2024)

Kiss Renáta Mária; Szili Katalin; Csapó Benő; Molnár Gyöngyvér: Empowering first graders with computer-based training to master pre-reading skills and bridge the learning gap.
EDUCATION AND INFORMATION TECHNOLOGIES, 29. pp. 12863-12886. ISSN 1360-2357 (2024)

Kiss Renáta Mária; Szili Katalin; Ökördi Réka; Mokri Dóra; Molnár Gyöngyvér: Online Development of Reading and Math Abilities: Interplay and Impact in Third and Fourth Grades (Poster 40).
In: Proceedings of the 2024 AERA Annual Meeting. AERA, Washington DC. (2024)

Komarudin Komarudin; Suherman Suherman; Vidákovich Tibor: The RMS teaching model with brainstorming technique and student digital literacy as predictors of mathematical literacy.
HELIYON, 10 (13). ISSN 2405-8440 (2024)

Korom Erzsébet; Purák Szandra: Általános iskolások és gimnazisták kémia tantárgyi attitűdje, tanulási motivációja és a kémia tanulásával kapcsolatos véleménye.
ISKOLAKULTÚRA: PEDAGÓGUSOK SZAKMAI-TUDOMÁNYOS FOLYÓIRATA, 34 (9). pp. 17-38. ISSN 1215-5233 (2024)

Kovács Krisztina: „Az irodalom a tegnapi fantázia romlott vacsorája.” : Kovács Lajosról életműkiadása tükrében.
In: Szelíd jelenlét: Kovács Lajos olvasókönyv. Szegedi Egyetemi Kiadó, Szeged, pp. 39-47. (2024) ISBN 9789636880088

Kovács Krisztina: Incze Sándor és a Színházi Élet: az önmenedzselés egy sikeres kísérlete.
In: Szerzők, lapok - kiadók. Reciti konferenciakötetek, 26 . Reciti Kiadó, Budapest, pp. 165-185. (2024) ISBN 9789636720094; 9789636720100

Kovács Krisztina: Titokban Bangkokban I. : Blank, 1-2. évad.
TISZATÁJONLINE, 2024. 09. 20.. pp. 1-12. (2024)

Kovács Krisztina: Titokban Bangkokban II. : Blank, 1-2. évad.
TISZATÁJONLINE, 2024. 09. 21.. (2024)

Kovács Krisztina: „Unoka nem rokon.” A trauma terei egy mikrohistorikus „Bildungsromanban” – Kovács Lajos: Hosszúra nőtt árnyékaink.
In: Szelíd jelenlét: Kovács Lajos olvasókönyv. Szegedi Egyetemi Kiadó, Szeged, pp. 103-113. (2024) ISBN 9789636880088

Kovács Krisztina: Város és vidék, központ és periféria a Délvidéken a Monarchia éveiben és Trianon után : Szenteleky Kornél, Herceg János, Szirmai Károly, Börcsök Erzsébet, Hunyady Sándor lokális identitásai.
In: Hangsúlyváltások: Genius loci az 1920 előtti és utáni magyar építészetben és irodalomban. Térformák - Társadalomformák (12.). Martin Opitz Kiadó, Budapest, pp. 213-230. (2024) ISBN 9786156388636

Kovács Krisztina: "...az élet könyvek lapjaira van írva..." : Mohai V. Lajos: A kanizsai Hidegház.
MŰHELY: KULTURÁLIS FOLYÓIRAT, 47 (2). pp. 75-76. ISSN 0138-922X (2024)

Kovács Krisztina: „… emlékek rétegeit keni egymásra..." : Rőhrig Eszter: Ne sírj!
MŰHELY: KULTURÁLIS FOLYÓIRAT, 47 (3). pp. 73-74. ISSN 0138-922X (2024)

Kovács Krisztina: Önsöz.
In: Leylek Halife. Livera Yayinevi, Izmir, pp. 9-16. (2024) ISBN 9786256663169

Kovács Krisztina; Novák Anikó: Két világ határán : Az „eltávolodott néző” szereplehetőségei Vörös Anna Vadoma című kötetében.
HUNGAROLÓGIAI KÖZLEMÉNYEK (ÚJVIDÉK), 25 (2). pp. 26-38. ISSN 0350-2430 (2024)

Kovács Ágnes Zsófia: The Production, Circulation, and Reception of Edith Wharton's Travel Writings.
EGER JOURNAL OF ENGLISH STUDIES, 23. pp. 17-38. ISSN 1786-5638 (2024) (Nyomdában)

Kovács T. Katalin; Józsa Krisztián; Szabó Norbert; Gévayné Janurik Márta: Az ének-zene tagozatos és a normál tanterv szerint tanulók éneklési képességének összehasonlító vizsgálata.
KÉPZÉS ÉS GYAKORLAT: TRAINING AND PRACTICE, 22 (2). pp. 40-55. ISSN 1589-519X (2024)

Kovács T. Katalin; Szabó Norbert; Józsa Krisztián; Gévayné Janurik Márta: Az éneklési képesség keresztmetszeti vizsgálata általános iskolás tanulók körében.
MAGYAR PEDAGÓGIA, 124 (2). pp. 111-142. ISSN 0025-0260 (2024)

Kusuma Ikhwan Yuda; Bahar Muhammad Akbar; Nuari Doni Anshar; Prabandari Rani; Soeharto Soeharto; Csupor Dezső; Benkő Ria; Matuz Mária: Antibiotic knowledge assessment questionnaire in undergraduate pharmacy students: A Rasch analysis of validity evidence.
PHARMACY EDUCATION, 24 (1). pp. 54-78. ISSN 1560-2214 (2024)

Kusuma Ikhwan Yuda; Pratiwi Hening; Umami Afriza; Kurniasih Khamdiyah Indah; Pitaloka Dian Ayu Eka; Suherman Suherman; Juhász Marcell: Knowledge, perceptions, and readiness of telepharmacy (KPR-TP) questionnaire among pharmacists: Development and psychometric evaluation.
JOURNAL OF TELEMEDICINE AND TELECARE, 30 (10). pp. 1618-1628. ISSN 1357-633X (2024)

Kusuma Ikhwan Yuda; Suherman Suherman: The Pulse of Long COVID on Twitter: A Social Network Analysis.
ARCHIVES OF IRANIAN MEDICINE, 27 (1). pp. 36-43. ISSN 1029-2977 (2024)

Kóródi Kitti; Szabó Éva: A társas és a személyes erőforrások kapcsolata a tanulmányi rezilienciával, különösen a tanulási nehézségekkel küzdő diákok esetében.
ALKALMAZOTT PSZICHOLÓGIA, 26 (2). pp. 137-152. ISSN 1419-872X (2024)

L

Listiani Listiani; Nikolov Marianne; Hódi Ágnes: Audio Feedback in ESL/EFL Writing Contexts: A Review of the Literature.
TESL-EJ: TEACHING ENGLISH AS A SECOND OR FOREIGN LANGUAGE, 28 (2). ISSN 1072-4303 (2024)

Liu Yao; Chen Dajuan; Liu Yong; Zhou Xiaona: A qualitative comparative analysis of the evolution path of postgraduate enrollment expansion policies and social development in China.
HELIYON, 10 (4). ISSN 2405-8440 (2024)

Lucza Lilla; Martos Tamás; Sallay Viola; Simon Tamás; Weiland Anne; Vermeir Peter; Csabai Márta: Profiles of intercultural sensitivity of healthcare students: a person-centred approach.
INTERNATIONAL JOURNAL OF MEDICAL EDUCATION, 15. pp. 113-123. ISSN 2042-6372 (2024)

Lénárt András: Donald Duck Goes South: Walt Disney and the Inter-American Relations.
ALPHAVILLE: JOURNAL OF FILM AND SCREEN MEDIA, 27. pp. 24-36. ISSN 2009-4078 (2024)

Lénárt András: Juan Vaccaro – Francesc Sánchez Barba: El largo camino hacia la Europa comunitaria I.
ACTA HISPANICA - ACTA UNIVERSITATIS SZEGEDIENSIS DE ATTILA JÓZSEF NOMINATAE, 29. pp. 113-116. ISSN 1416-7263 (2024)

Lénárt András: La memoria histórica cinematográfica en América Latina: el caso de Chile.
MEDITERRÁN VILÁG, 53-54. pp. 63-80. ISSN 1787-7350 (2024)

Lénárt András: Latin-Amerika aktív és passzív szerepvállalása a második világháborúban.
In: Frontok, sorsok, áldozatok : Fordulat a háborúban (1942–1943). Hungarian Academy of Sciences, Budapest, pp. 280-295. (2024) ISBN 9789634164319

Lénárt András: Mozgóképes múlt: Közelítések a film és a történelem kapcsolatához.
Jelenkortörténeti tanulmányok . Kronosz Kiadó, Pécs. (2024) ISBN 9786156604347

Lénárt András: Sociocultural and Historical Perspectives on Diversity in Spain.
ETHNOGRAPHICA ET FOLKLORISTICA CARPATHICA, 26. pp. 117-132. ISSN 0139-0600 (2024)

Lénárt András: Tove Jansson: La creadora de los Mumins en el cine.
In: Las mujeres y las artes en la pantalla. Universidad Carlos III de Madrid, Madrid, pp. 82-97. (2024) ISBN 9788410132030

Lénárt András: Una guerra eterna desde múltiples enfoques: relaciones entre la humanidad y la naturaleza en el cine.
In: VIII Congrés Internacional d’Història i Cinema Barcelona. Collapses civilitzatoris: Quan la distopia surt de la pantalla, 2022.07.20-2022.07.22, Barcelona. pp. 87-101.

M

Malínek Vojtěch; Umerle Tomasz; Gray Edward; Heibi Ivan; Király Péter; Klaes Christiane; Korytkowski Przemysław; Lindemann David; Moretti Arianna; Panušková Charlotte; Péter Róbert; Tolonen Mikko; Tomczyńska Aldona; Vimr Ondřej: Open Bibliographical Data Workflows and the Multilinguality Challenge.
Journal of Open Humanities Data, 10. pp. 1-14. ISSN 2059-481X (2024)

Mamad Abderrahim; Vígh Tibor: EFL/ESL Teachers’ and Students’ Perceptions and Practices of Written Feedback in a Higher Education Context.
PROFILE: ISSUES IN TEACHERS PROFESSIONAL DEVELOPMENT, 26 (2). pp. 181-198. ISSN 1657-0790 (2024)

Mamad Abderrahim; Vígh Tibor: Student perspectives on preferences and reported instructor practices of written feedback in the Moroccan EFL university context.
HELIYON, 10 (11). ISSN 2405-8440 (2024)

Marmiroli Lorenzo: Lajos Zilahy e l’epoca Horthy: il rapporto con Gyula Gömbös e il Nuovo Fronte Spirituale (Új Szellemi Front).
QUADERNI VERGERIANI, 20 (19). pp. 134-158. ISSN 1827-2126 (2024)

Martos Tamás; Sallay Viola: Személyes célok és társas világ – a jóllét és önszabályozás társas ökológiája.
MAGYAR PSZICHOLÓGIAI SZEMLE. ISSN 0025-0279 (2024)

Mezei Tímea; Jancsák Csaba: Dél-alföldi roma fiatalok jövőorientációi és értékpreferenciái.
In: Magyarországi roma fiatalok és a NEET/PNEET jelenség. SZKRSZ, Szeged, pp. 81-104. (2024) ISBN 9786155957024; 9786155957031

Mezőlaki Regina; Ivaskó Lívia: Accepted boundaries for barrier-free communication between autistic adults and non-autistic professionals.
ARGUMENTUM, 20. pp. 165-181. ISSN 1787-3606 (2024)

Mezőlaki Regina; Ivaskó Lívia: A faux pas (társalgási baklövés) jelenség pragmatikai értelmezési és felismerési lehetőségei az explicit nyelvi megformálás függvényében : 1. rész.
MAGYAR NYELV, 120 (2). pp. 150-158. ISSN 0025-0228 (2024)

Mezőlaki Regina; Ivaskó Lívia: A faux pas (társalgási baklövés) jelenség pragmatikai értelmezési és felismerési lehetőségei az explicit nyelvi megformálás függvényében : 2. rész.
MAGYAR NYELV, 120 (3). pp. 277-290. ISSN 0025-0228 (2024)

Mezőlaki Regina; Ivaskó Lívia: A faux pas (társalgási baklövés) jelenség pragmatikai értelmezési és felismerési lehetőségei az explicit nyelvi megformálás függvényében: 3. rész.
MAGYAR NYELV, 120 (4). pp. 409-417. ISSN 0025-0228 (2024)

Mihók Barbara; Balázs Bálint; Domokos Júlia; Szakál Diana; Horváth Mária Dóra: Ki védi meg a zöldeket? : A mentális egészség védelme a környezeti válság élvonalában.
MÁLTAI TANULMÁNYOK. A MAGYAR MÁLTAI SZERETETSZOLGÁLAT TUDOMÁNYOS FOLYÓIRATA, 6 (3). pp. 104-119. ISSN 2676-9468 (2024)

Mislovics Erzsébet: Szeged város bűnfenyítő törvényszéki jegyzőkönyveinek zsidó vonatkozású bejegyzései, 1861–1871.
ACTA HISTORICA (SZEGED), 148 (1). pp. 151-163. ISSN 0324-6965 (2024)

Mislovics Erzsébet: Szeged város levéltárának polgári törvényszéki jegyzőkönyveinek zsidó vonatkozású bejegyzései (1791-1847).
In: Napok, évek, századok. SZTE Történeti Intézete; Szegedi Tudományegyetem Történelemtudományi Doktori Iskola, Szeged, pp. 315-330. (2024) ISBN 9789633069653

Mislovics Erzsébet: Szántó (Seligman) Eleázár életútja, önképe, szerepvállalása.
TARGUM: INTERPRETÁCIÓ KOMMENTÁR DISKURZUS, 4 (5). pp. 44-66. ISSN 2939-5976 (2024)

Molnár Gyöngyvér: Pedagógiai innovációk szükségessége a tanulás és a tanítás minőségének javítása, valamint a jövő oktatása érdekében.
In: Változó világ, átalakuló nevelés–oktatás–képzés XXVI. Országos Közoktatási és Szakképzési Szakértői Konferencia, 2024.11.05-2024.11.07, Eger. pp. 313-319.

Molnár Gyöngyvér: A mesterséges intelligencia hatása a mérés-értékelésre.
EDUCATIO, 33 (1). pp. 55-64. ISSN 1216-3384 (2024)

Molnár Gyöngyvér: A technológiahasználat sokféle arca és hatása a diákokteljesítményére.
ISKOLAKULTÚRA: PEDAGÓGUSOK SZAKMAI-TUDOMÁNYOS FOLYÓIRATA, 34 (11). pp. 3-17. ISSN 1215-5233 (2024)

Molnár Gyöngyvér; Kocsis Ádám: Cognitive and Noncognitive Predictors of Academic Success in Higher Education: A Large-Scale Longitudinal Study.
In: Proceedings of the 2024 AERA Annual Meeting. AERA, Washington DC. (2024)

Máté-Tóth András: Bűnbánóknak menedéke : Szocioteológiai dilemmák a megbocsájtásról.
KORUNK (KOLOZSVÁR), 34 (1). pp. 33-41. ISSN 1222-8338 (2024)

Máté-Tóth András: From Nones to Yeses: Pastoral Care among Nones in Central Europe.
In: The Faith and Beliefs of “Nonbelievers”. Cultural Heritage and Contemporary Change, Series VIII, Christian Philosophical Studies (24). RVP, Washington DC, pp. 257-266. (2024) ISBN 9781565183544

Máté-Tóth András: A konvivencia kihívásai : A vallási sokféleségről Kelet-Közép-Európában.
L'Harmattan, Budapest. (2024) ISBN 9789636461539

Máté-Tóth András; Povedák Kinga; Szilárdi Réka: Spontaneous Aversion to Religion: Preliminary Approaches.
In: The Faith and Beliefs of “Nonbelievers”. Cultural Heritage and Contemporary Change, Series VIII, Christian Philosophical Studies (24). RVP, Washington DC, pp. 201-215. (2024) ISBN 9781565183544

Máté-Tóth András; Tarján Gergely: "Annak emlékét ünnepeljük tehát" : Közvélemény-kutatás az öregdiákok körében.
In: A szerzetesi nevelés gyümölcsei és örökségei a XXI. század számára. Ciszterci Diákszövetség Budai Osztály; KKM Magyar Diplomáciai Akadémia Kft., Budapest, pp. 75-105. (2024) ISBN 9786150197784; 9786150197791

Müller Vanessa; Mellor David; Pikó Bettina: Associations Between ADHD Symptoms and Rejection Sensitivity in College Students: Exploring a Path Model With Indicators of Mental Well-Being.
LEARNING DISABILITIES RESEARCH & PRACTICE, 39 (4). pp. 223-236. ISSN 0938-8982 (2024)

N

Nemes Márk: A társadalmi és tudományos diskurzus hatásai az új vallási mozgalmak kutatására.
In: Ütközéspontok X. A Doktoranduszok Országos Szövetsége Filozófiatudományi Osztálya konferenciájának kötete. Association of Hungarian PHD and DLA Students, Budapest, pp. 77-87. (2024) ISBN 9786156457318; 9786156457325

Nemes Márk; Balássy Petra Zsófia; Bialkó László Gergő; Dudás Róbert Gyula; Farkas Zsuzsanna; Gloviczky Zoltán; Kondorosi Noémi; Miklovicz Attila; Tegzes Nóra Valentina: Az V. Interdiszciplináris Vallástudományi Hallgatói Konferencia tanulmánykötete.
Association of Hungarian PHD and DLA Students, Budapest. (2024) ISBN 9786156457394; 9786156457400

Nemes Márk; Donáth Béla; Major Tünde Kármen; Sipos-Kolumbán Adrienn; Tegzes Nóra Valentina: Ütközéspontok X. A Doktoranduszok Országos Szövetsége Filozófiatudományi Osztálya konferenciájának kötete.
Association of Hungarian PHD and DLA Students, Budapest. (2024) ISBN 9786156457318; 9786156457325

Nguyen Thuy Lan Anh; Habók Anita: An investigation into the relationship between attitudinal and non-attitudinal variables and the utilization of digital technology: the EFL Vietnamese context.
LANGUAGE LEARNING IN HIGHER EDUCATION, 14 (1). pp. 57-74. ISSN 2191-611X (2024)

Németh T. Enikő: Kint vagyunk a szemétkosárból? : Fejezetek a magyar pragmatikai kutatások történetéből.
MAGYAR NYELV, 120 (3). pp. 257-276. ISSN 0025-0228 (2024)

O

Okiri Peter Ochieng; Hercz Mária: Distributed pedagogical leadership practice for sustainable pedagogical improvement: A literature review (2010–2023).
EUROPEAN JOURNAL OF EDUCATION, 59 (4). ISSN 0141-8211 (2024)

Okiri Peter Ochieng; Hercz Mária: Harnessing distributed pedagogical leadership culture in preservice teacher education.
In: EAPRIL Conference Proceedings 2023. EAPRIL European Association for Practitioner Research on Improving Learning, pp. 37-46. (2024)

Okiri Peter Ochieng; Hercz Mária: Preservice teacher education stakeholders' perceptions of distributed pedagogical leadership in nurturing teacher leadership.
EUROPEAN JOURNAL OF EDUCATION, 59 (4). ISSN 0141-8211 (2024)

Oo Tun Zaw; Kadyirov Timur; Kadyjrova Lyajsan; Józsa Krisztián: Design-based learning in higher education: Its effects on students’ motivation, creativity and design skills.
THINKING SKILLS AND CREATIVITY, 53. ISSN 1871-1871 (2024)

P

Papp-Zipernovszky Orsolya; Szendrei Fanni; Martos Tamás: Az egészségműveltség teljes spektrumának mérése: a Funkcionális, kommunikatív és kritikai egészségműveltség skála magyar nyelvű változatának (FCCHL-H) validálása nem reprezentatív nem klinikai mintán.
EGÉSZSÉGFEJLESZTÉS, 65 (1). pp. 2-18. ISSN 1786-2434 (2024)

Peng Diya; Fejes József Balázs; Vígh Tibor: The role of student workshops in creating instruments for students: The example of the Teachers’ Feedback Practice Questionnaire.
In: I. Imre Sándor Neveléstudományi Konferencia [1st Imre Sándor International Conference on Pedagogy]. BME GTK Műszaki pedagógia Tanszék, Budapest, pp. 21-24. (2024) ISBN 9789634219453

Petróczki Petra; Lakatos Csilla; Martos Tamás; Sallay Viola: A szüléssel kapcsolatos attitűdök vizsgálata fiatal nők körében – személyorientált elemzés [The examination of birth attitudes in young women – a person-oriented study].
MENTÁLHIGIÉNÉ ÉS PSZICHOSZOMATIKA, 25 (3). pp. 189-202. ISSN 1419-8126 (2024)

Phyo Wai Mar; Nikolov Marianne; Hódi Ágnes: Exploring the interplay of English academic reading and writing proficiency among international doctoral students.
HELIYON, 10 (14). ISSN 2405-8440 (2024)

Phyo Wai Mar; Nikolov Marianne; Hódi Ágnes: What support do international doctoral students claim they need to improve their academic writing in English?
AMPERSAND, 12. ISSN 2215-0390 (2024)

Pikó Bettina; Kun Orsolya: Fókuszban a testedzésfüggőség: Sportolási szokások és pszichológiai jellemzők különbségei a függőség szerinti csoportok között.
MAGYAR SPORTTUDOMÁNYI SZEMLE, 25 (6). pp. 3-10. ISSN 1586-5428 (2024)

Podráczky Judit; Hajduné Holló Katalin; Borbélyová Diana; Nagyová Alexandra; Józsa Krisztián: A Comparative Analysis of Hungarian and Slovakian Preschool Curricula.
In: Diagnostic Assessment of School Readiness. MATE Press, Gödöllő, pp. 31-62. (2024) ISBN 9789636230869; 9789636230852

Povedák Kinga; Jan Jandourek; Máté-Tóth András: Leaving Religion Behind : Varieties of Nonbelievers.
In: The Faith and Beliefs of “Nonbelievers”. Cultural Heritage and Contemporary Change, Series VIII, Christian Philosophical Studies (24). RVP, Washington DC, pp. 229-246. (2024) ISBN 9781565183544

Pál József: Egy tragikus életpálya: Carlo Michelstaedter (1887-1910).
In: A szétszóratás útjain. SZEGEDI VALLÁSI NÉPRAJZI KÖNYVTÁR BIBLIOTHECA RELIGIONIS POPULARIS SZEGEDIENSIS (60). SZTE BTK Néprajzi és Kulturális Antropológiai Tanszék, Szeged, pp. 43-60. (2024) ISBN 9789633069929

Pál-Molnár Elemér; Szemerédi Máté; Szepesi János; Raucsikné Varga Andrea Beáta; Raucsik Béla; Unger János; Mód László Balázs; Bozsó Gábor; Tobak Zalán; Balla Géza: Ménes-magyarádi borvidék (DNy-Erdélyi-középhegység): terroirgeológia, történelem és borkultúra.
In: Ahány kő, annyi történet.14. Kőzettani és Geokémiai Vándorgyűlés előadás- és poszterkivonatok. HUN-REN Institute for nuclear research, Debrecen, pp. 118-125. (2024) ISBN 9789638321619

Péter Róbert; Jawerbaum Alejandro Napolitano: Who wrote the first Constitutions of Freemasonry?
DIGITAL SCHOLARSHIP IN THE HUMANITIES, 39 (2). pp. 690-708. ISSN 2055-7671 (2024)

Péter Róbert; Szántó Zsolt; Biacsi Zoltán; Berend Gábor; Bilicki Vilmos: Multilingual Analysis and Visualization of Bibliographic Metadata and Texts with the AVOBMAT Research Tool.
Journal of Open Humanities Data, 10. ISSN 2059-481X (2024)

Péter Róbert; Szántó Zsolt; Biacsi Zoltán; Kocsis Zoltán; Berend Gábor; Bilicki Vilmos: Az AVOBMAT (Analysis and Visualization of Bibliographic Metadata and Texts) többnyelvű kutatási eszköz munkafolyamata és új funkciói.
In: Az oktatás, a kutatás és a közgyűjtemények digitális transzformációja felsőfokon : NETWORKSHOP 2024 : 33. Országos Informatikai Konferencia : 2024. április 3-5. Eszterházy Károly Katolikus Egyetem, Eger. HUNGARNET Egyesület, Budapest, pp. 163-170. (2024) ISBN 9786158224321

R

Rahmanu I Wayan Eka Dian; Molnár Gyöngyvér: Multimodal immersion in English language learning in higher education: A systematic review.
HELIYON, 10 (19). ISSN 2405-8440 (2024)

Rahmanu I Wayan Eka Dian; Molnár Gyöngyvér: Using Spherical Video-based Immersive Virtual Reality Technology to Investigate Vocabulary Mastery Among University Sophomores in EFL Settings.
COGENT EDUCATION, 11 (1). ISSN 2331-186X (2024)

Randall Ashley K.; Liekmeier Esther; Totenhagen Casey J.; Lannutti Pamela J.; Leon Gabriel A.; Siegel Magdalena; Ditzen Beate; Baiocco Roberto; Chiarolanza Claudia; Meuwly Nathalie; Zemp Martina; Fischer Melanie S.; van Stein Katharina R.; Baldi Michela; Isolani Stefano; Masturzi Alessio; Pistella Jessica; Gandhi Yuvamathi; Rosta-Filep Orsolya; Martos Tamás; Bodenmann Guy: German and Italian validation of the Dyadic Coping Inventory–Sexual Minority Stress (DCI-SMS) scale.
JOURNAL OF FAMILY PSYCHOLOGY, 38 (4). pp. 627-642. ISSN 0893-3200 (2024)

Rodrigues de Oliveira Olney; Őri Dorottya; Kiss Enikő: Validation and psychometric properties of the sense of coherence scale in a Hungarian child and adolescent sample.
HUNGARIAN EDUCATIONAL RESEARCH JOURNAL (HERJ), 14 (1). pp. 99-113. ISSN 2062-9605 (2024)

S

Sallay Viola; Martos Tamás: Terápiás utak az otthon érzelmi térképén : Az Otthon Érzelmi Térképe (EMOTH) eljárás alkalmazása serdülőkkel és családjaikkal.
SERDÜLŐ- ÉS GYERMEK-PSZICHOTERÁPIA, 17 (1). pp. 85-105. ISSN 1785-3990 (2024)

Sallay Viola; Wieszt Attila; Varga Szabolcs; Martos Tamás: Balancing identity, construction, and rules: Family relationship negotiations during first-generation succession in family businesses.
JOURNAL OF BUSINESS RESEARCH, 174. ISSN 0148-2963 (2024)

Simon Melinda: Ranschburg Viktor, a magyar könyvkiadás európai nagykövete.
MAGYAR KÖNYVSZEMLE, 140 (2). pp. 181-214. ISSN 0025-0171 (2024)

Simon Melinda: Romanian publishers and printers’ devices in the 19th-20th centuries: Periods, styles, iconography.
APULUM: SERIES HISTORIA AND PATRIMONIUM (ALBA IULIA), 61 (1). pp. 169-193. ISSN 1013-428X (2024)

Simon Melinda: Szegedi kiadók és nyomdák jelvényei a 19-20. században.
SZEGED: A VÁROS FOLYÓIRATA: VÁROSTÖRTÉNETI ÉS KULTURÁLIS MAGAZIN, 36 (10). pp. 6-10. ISSN 0239-1384 (2024)

Soeharto Soeharto; Martono Martono; Hairida Hairida; Akhmetova Aigul; Arifiyanti Fitria; Csapó Benő; Charalambos Charalambous: The metacognitive awareness of reading strategy among pre-service primary teachers and the possibility of rating improvement using Rasch analysis.
STUDIES IN EDUCATIONAL EVALUATION, 80. ISSN 0191-491X (2024)

Somhegyi Zoltán György: Encountering the Elements Horizon, Materiality and Temporal Perspectives in Contemporary Landscape Representations.
Aesthetica Preprint, 127 (3). pp. 27-43. ISSN 0393-8522 (2024)

Stötzer Andrea; Farkas Éva: Contemporary matter: Updating our understanding of English for medical purposes.
JOURNAL OF TEACHING ENGLISH FOR SPECIFIC AND ACADEMIC PURPOSES, 12 (3). pp. 741-754. ISSN 2334-9182 (2024)

Suherman Suherman; Vidákovich Tibor: Mathematical Creative Thinking-Ethnomathematics based Test: Role of Attitude toward Mathematics, Creative Style, Ethnic Identity, and Parents’ Educational Level.
RED: REVISTA DE EDUCACIÓN A DISTANCIA, 24 (77). ISSN 1131-8783 (2024)

Suherman Suherman; Vidákovich Tibor: Relationship between ethnic identity, attitude, and mathematical creative thinking among secondary school students.
THINKING SKILLS AND CREATIVITY, 51. ISSN 1871-1871 (2024)

Suherman Suherman; Vidákovich Tibor: Role of creative self-efficacy and perceived creativity as predictors of mathematical creative thinking: Mediating role of computational thinking.
THINKING SKILLS AND CREATIVITY, 53. ISSN 1871-1871 (2024)

Suherman Suherman; Vidákovich Tibor: Students’ performance on mathematical creative thinking-based ethnomathematics: A Rasch measurement.
AIP CONFERENCE PROCEEDINGS, 3058 (1). ISSN 0094-243X (2024)

Sun Guo-Dong; Chen Hua-Ke; Sun Wei-Xing; Szabó Éva; Tóth Enikő; Hu Jin-Chuan; Jagodics Balázs; Liu Jing-Dong: Factor structure and measurement invariance of the University Demand-Resource Questionnaire: further evidence from Hungarian university students.
FRONTIERS IN PSYCHOLOGY, 15. ISSN 1664-1078 (2024)

Supriadi Nanang; Jamaluddin Z Wan; Suherman Suherman: The role of learning anxiety and mathematical reasoning as predictor of promoting learning motivation: The mediating role of mathematical problem solving.
THINKING SKILLS AND CREATIVITY, 52. ISSN 1871-1871 (2024)

Szabó Csanád; Irsai-Mehrwert Zsuzsanna; Kemény Lajos: Atópiás dermatitiszes és pszoriázisos betegek alapvető pszichológiai szükségleteinek jellemzői ambuláns páciensek vizsgálata alapján.
BŐRGYÓGYÁSZATI ÉS VENEROLÓGIAI SZEMLE, 100 (1). pp. 12-20. ISSN 0006-7768 (2024)

Szabó Gábor: Andersen a nyilasházban : Zoltán Gábor: Ólomszív.
MŰÚT: IRODALMI, MŰVÉSZETI ÉS KRITIKAI FOLYÓIRAT, 69 (1). pp. 81-84. ISSN 1789-1965 (2024)

Szabó Gábor: Holtjáték romok között : Az Összeomlás és a Holtjáték című Petri-versek kapcsolódásairól.
LITERATURA, 50 (2). pp. 140-151. ISSN 0133-2368 (2024)

Szabó Norbert; Földi Fanni; Oo Tun Zaw; Csizmadia Gábor; Józsa Krisztián: Musical Genre Preferences among School Students: The Role of the Family Background and Musical Instruments Learning.
Music & Science, 7. ISSN 2059-2043 (2024)

Szabó Éva: Mindfulness az iskolában - mire jó?
In: Az alacsony intenzitású pszichológiai intervenciók tankönyve : A pszichés támogatás korszerű eszközei az alapellátásban, a szakellátásban és az iskolában. Medicina Könyvkiadó Zrt., Budapest, pp. 301-313. (2024) ISBN 978-963-226-886-6

Szabó Éva; Jagodics Balázs: Stronger is not always better - The ambivalent effect of social identity and relative deprivation on burnout among Hungarian teachers.
SOCIAL PSYCHOLOGY OF EDUCATION, 27 (4). pp. 1835-1853. ISSN 1381-2890 (2024)

Szenczi Beáta; Fejes József Balázs; Vígh Tibor; Hódi Ágnes; Tary Blanka: Javaslatok a szövegértés tantárgyakba ágyazott fejlesztéséhez – az olvasási motiváció támogatása I.
ANYANYELV-PEDAGÓGIA, 17 (1). pp. 5-21. ISSN 2060-0623 (2024)

Szenczi Beáta; Fejes József Balázs; Vígh Tibor; Hódi Ágnes; Tary Blanka: Javaslatok a szövegértés tantárgyakba ágyazott fejlesztéséhez – az olvasási motiváció támogatása II.
ANYANYELV-PEDAGÓGIA, 17 (2). pp. 25-39. ISSN 2060-0623 (2024)

Szentkereszty Kinga Emese; Csábi Eszter: Az időskori demencia prediszponáló tényezőinek vizsgálata.
EGÉSZSÉGTUDOMÁNYI KÖZLEMÉNYEK: A MISKOLCI EGYETEM KÖZLEMÉNYE, 14 (1). pp. 16-31. ISSN 2063-2142 (2024)

Szerdahelyi Miklós János; Paterson Ted A.; Huang Lei; Martos Tamás; Komlósi László: Validation of the PCQ-5: A Short Form to Measure State Positive Psychological Capital.
GROUP & ORGANIZATION MANAGEMENT, 49 (1). pp. 215-245. ISSN 1059-6011 (2024)

Szitás Teodóra; Gál Zita; Kasik László: Preschool Children's Social Problem‐Solving in Hungary and Vojvodina Based on Parents' and Teachers' Opinions.
EUROPEAN JOURNAL OF EDUCATION. ISSN 0141-8211 (2024)

Szécsényi Krisztina; Szécsényi Tibor: Determining Argument Structure Variants by Numerical Optimization.
In: Language use and linguistic structure: Proceedings of the Olomouc Linguistics Colloquium 2023. Olomouc Modern Language Series (10). Palacký University, Olomouc, pp. 210-223. (2024) ISBN 9788024465081

Szécsényi Tibor: Tagmondatok és megszakítatlan összetevők kinyerése függőségi elemzésből.
In: XX. Magyar Számítógépes Nyelvészeti Konferencia. Universití of Szeged, online kiadás, pp. 217-228. (2024) ISBN 9789633069738

Szécsényi Tibor; Gyulai Lívia: Distinguishing Compositional and Non-Compositional Verbal Complexes : A Corpus-Based Approach.
In: Language use and linguistic structure: Proceedings of the Olomouc Linguistics Colloquium 2023. Olomouc Modern Language Series (10). Palacký University, Olomouc, pp. 224-237. (2024) ISBN 9788024465081

Szécsényi Tibor; Nagy C. Katalin; Németh T. Enikő: Felszólításannotálás a MedCollect egészségügyi álhírkorpuszban.
In: XX. Magyar Számítógépes Nyelvészeti Konferencia. Universití of Szeged, online kiadás, pp. 159-170. (2024) ISBN 9789633069738

Szűcs Norbert; Fejes József Balázs: A tanodák működése és a tanodai önkéntesség keretei.
ÖNKÉNTES SZEMLE, 4 (1). pp. 31-54. ISSN 2786-0620 (2024)

Szűcs Norbert; Fejes József Balázs; Mutier Uszáma: Az önkéntesek szerepe a Motiváció Tanodák működésében.
ÖNKÉNTES SZEMLE, 4 (1). pp. 82-102. ISSN 2786-0620 (2024)

Sághy Miklós: Csáth Géza művei és alakja a befogadástörténet tükrében : Major Ágnes. Csáth Géza atipikus kultusza: Biofikciók és adaptációk. Budapest: Ráció Kiadó, 2023.
LITERATURA, 50 (3). pp. 312-319. ISSN 0133-2368 (2024)

Sághy Miklós: Idegenek a faluvégen : A migránsválságot színre vivő magyar filmekről.
In: Teremtő tudomány. Határsávok . Savaria University Press, Szombathely, pp. 436-451. (2024) ISBN 9786156489364

Sághy Miklós: A hatalom rokoni hálójában : Móricz Zsigmond Rokonokja és a regény két filmadaptációja.
HELIKON, 70 (1). pp. 61-92. ISSN 0017-999X (2024)

T

Tareke Tsehaynew Getaneh; Woreta Getachew Tassew; Zewude Girum Tareke; Amukune Stephen; Oo Tun Zaw; Józsa Krisztián: Overview of Ethiopian Public Higher Education: Trends, System, Challenges, and Quality Issues.
EDUCATION SCIENCES, 14 (10). ISSN 2227-7102 (2024)

Tary Blanka; Fejes József Balázs; Vígh Tibor; Hódi Ágnes; Szenczi Beáta: A MARSI-R kérdőív kipróbálása és az olvasási stratégiahasználat feltárása 5–8. évfolyamon.
MAGYAR PEDAGÓGIA, 124 (3). pp. 145-165. ISSN 0025-0260 (2024)

Tihanyi Balázs; Maár Kitti; Kis Luca; Gînguță Alexandra; Varga Gergely I. B.; Kovács Bence; Schütz Oszkár; Pálfi György; Neparáczki Endre; Török Tibor; Spekker Olga; Maróti Zoltán; Berthon William: ‘But no living man am I’: Bioarchaeological evaluation of the first-known female burial with weapon from the 10th-century-CE Carpathian Basin.
PLOS ONE, 19 (11). ISSN 1932-6203 (2024)

Tomkó Zoltán: Egy meghiúsított kiadás? Julius von Salm Báthory Zsigmondnak címzett levele Giovanni Michele Bruto Magyar történetéről (1592).
LYMBUS - MAGYARSÁGTUDOMÁNYI FORRÁSKÖZLEMÉNYEK, 22. pp. 321-326. ISSN 0865-0632 (2024)

Tomkó Zoltán; von Salm Julius: Julius von Salm Báthory Zsigmondnak címzett levele Giovanni Michele Bruto Magyar történetéről (1592).
LYMBUS - MAGYARSÁGTUDOMÁNYI FORRÁSKÖZLEMÉNYEK, 22. pp. 327-343. ISSN 0865-0632 (2024)

Tóth Enikő; Jagodics Balázs: A perfekcionizmus kialakulása, mérése és eltérő megközelítései.
ALKALMAZOTT PSZICHOLÓGIA, 26 (2). pp. 101-135. ISSN 1419-872X (2024)

Tóth Péter: Adalékok a sebzett kollektív identitás antropológiájához.
KORUNK (KOLOZSVÁR), 34 (1). pp. 3-11. ISSN 1222-8338 (2024)

Tóth-Vajna Rita; Bagdy Emőke; Lakatos Csilla; Szatmári Zsolt; Martos Tamás: The Processometric Consensus Rorschach Test (pCRT-II) – An Improved Evaluation System.
RORSCHACHIANA, 45 (1). pp. 83-103. ISSN 1192-5604 (2024)

V

Varga Sándor: Keresztény Csengét Bálint Sándor-éremmel tüntették ki.
NÉPRAJZI HÍREK, 53 (1). pp. 32-33. ISSN 0133-8021 (2024)

Virág Zoltán: Előszó : Önazonosság és csoporttudat = Predgovor : Samoidentitet i kolektivna svijest.
In: A magyarországi horvátok színjátszása = Kazališni život Hrvata u Mađarskoj. Szülőföld Könyvkiadó, Szombathely, pp. 4-11. (2024) ISBN 9789636680176

Virág Zoltán: Nepokolebljiva potraga za domom : Predodžbe i Krležijanski primjer u dnevničkim zapisima Lászla Végela.
In: KRLEŽINA OSTAVŠTINA. Opera Slavica Budapestinensia Symposia Slavica . ELTE BTK Szláv Filológiai Tanszék, Budapest, pp. 199-213. (2024) ISBN 9789634897071

Virág Zoltán: Očuvanje tradicije, s rok muzikom u pozadini: uspomeni na Petra Miloševića.
In: Савремена филолошка истраживања, зборник радова. Година I. Univerzitet u Beogradu, Filološki fakultet, Beograd, pp. 83-94. (2024) ISBN 9788661537387

Virág Zoltán: Összetalálkozni és továbbhaladni egyazon vonalon : Antun Šoljan irodalomfelfogásának symposionista megítéléséről.
HUNGAROLÓGIAI KÖZLEMÉNYEK (ÚJVIDÉK), 25 (2). pp. 92-108. ISSN 0350-2430 (2024)

Viskolcz Noémi; Zvara Edina Éva; Kiss Erika; Király Péter: Esterházy Pál és Thököly Éva iratai : 2. Egyéb iratok.
Esterhazyana . Kossuth Kiadó; MTA Könyvtár és Információs Központ, Budapest. (2024) ISBN 9789636363055

Volosin Márta; Kálnay Martin; Bánffi Ádám; Nyeső Natália; Molnár Gabriella Viktória; Palatinus Zsolt; Martos Tamás: The leading role of personality in concerns about autonomous vehicles.
PLOS ONE, 19 (6). ISSN 1932-6203 (2024)

Vuong Tuyet Linh; Steklács János: A Cross-Sectional Study on Teaching Informational Text for Third Graders in Vietnamese School Context.
VNU Journal of Science: Education Research, 40 (4). pp. 105-114. ISSN 2615-9325 (2024)

Váraljai Anna: Határátlépés : Percz János művészete (1920-2000).
Amikor Galéria, Budapest. (2024) ISBN 9786150200149

Váraljai Anna: The Inspirers of a Modernist Artist Identity : Le Corbusier’s Relationship with Naive and African Art.
PAPERS IN ARTS AND HUMANITIES, 4 (2). pp. 87-93. ISSN 2784-143X (2024)

Váraljai Anna: The Inspirers of a Modernist Artist Identity: Le Corbusier’s Relationship with Naive and African Art.
PAPERS IN ARTS AND HUMANITIES, 4 (2). pp. 87-93. ISSN 2784-143X (2024)

Váraljai Anna; Andrási Gábor: Kontraszty. Megtalált szabadság.
Gondolat Publishers, Budapest. (2024) ISBN 9789635565191

Vígh Tibor: Development of research skills through research-focused microteaching lesson study in preservice teacher education.
TEACHING AND TEACHER EDUCATION, 145. ISSN 0742-051X (2024)

W

Welesilassie Merih Welay; Nikolov Marianne: The relationship among EFL learners’ motivational self-system, willingness to communicate, and self-assessed proficiency at an Ethiopian preparatory high school.
HELIYON, 10 (2). ISSN 2405-8440 (2024)

Wulandari Tiara Dwi; Listiaji Prasetyo; Sulaiman Tajularipin; Wan Jaafar Wan Marzuki; Abdul Rahim Suzieleez Syrene: Development of STEM-Based Science Educational Game Using Scratch to Train Computational Thinking Skill for Socondary School Students.
Jurnal Pendidikan Sains Indonesia, 12 (4). pp. 867-884. ISSN 2338-4379 (2024)

Z

Zentai Gabriella; Borbélyová Diana; Bencéné Fekete Anikó Andrea; Nagyová Alexandra; Horváthová Kinga; Orsovics Yvette; Józsa Krisztián: A Comparative Analysis of Hungarian and Slovakian Primary School Curricula.
In: Diagnostic Assessment of School Readiness. MATE Press, Gödöllő, pp. 63-83. (2024) ISBN 9789636230869; 9789636230852

Zewude Girum Tareke; Hercz Mária: Does Work Task Motivation Mediate the Relationship Between Psychological Capital and Teacher Well-being?
PSIHOLOGIJA, 57 (2). pp. 129-153. ISSN 0048-5705 (2024)

Zewude Girum Tareke; Mesfin Yikunoamlak; Goraw Solomon; Hussen Kasahun; Eshetie Engidasew Nigussie; Mekonnon Drese Fenatw; Gebresellassie Moges; Bereded Derib Gosim: Psychometric Evaluation of the Teacher Professional Well-Being Scale: Assessing Factor Structure, Reliability, and Validity in University Instructors.
Psychology International, 6 (3). pp. 746-768. ISSN 2813-9844 (2024)

Zewude Girum Tareke; Mesfin Yikunoamlak; Sadouki Fatiha; Ayele Abate Getahun; Goraw Solomon; Segon Tesfaye; Hercz Mária: A serial mediation model of Big 5 personality traits, emotional intelligence, and psychological capital as predictors of teachers' professional well-being.
ACTA PSYCHOLOGICA, 250. ISSN 0001-6918 (2024)

Zewude Girum Tareke; Oo Tun Zaw; Józsa Gabriella; Józsa Krisztián: The Relationship among Internet Addiction, Moral Potency, Mindfulness, and Psychological Capital.
EUROPEAN JOURNAL OF INVESTIGATION IN HEALTH PSYCHOLOGY AND EDUCATION, 14 (6). pp. 1735-1756. ISSN 2174-8144 (2024)

Zhao Yangyintao; Liu Yong; Wu Hao: Relationships among critical thinking disposition components of Chinese undergraduates: A moderated mediating effect analysis.
INTERNATIONAL JOURNAL OF EDUCATIONAL RESEARCH, 124. ISSN 0883-0355 (2024)

Zimonyi István: Búcsú Fodor Istvántól 1943-2021 = Farewell to István Fodor 1943-2021.
In: "...Általad nyert szép hazát...". Tanulmányok Fodor István emlékére. Magyar Nemzeti Múzeum Közgyűjteményi Központ, Budapest, pp. 23-26. (2024) ISBN 9789636490379

Zimonyi István: Fodor István magyar őstörténeti kutatásai.
In: "...Általad nyert szép hazát...". Tanulmányok Fodor István emlékére. Magyar Nemzeti Múzeum Közgyűjteményi Központ, Budapest, pp. 115-131. (2024) ISBN 9789636490379

Zimonyi István: A kereskedelmi utak átrendeződésének hatása Kelet-Európa etnikai és politikai alakulatainak formálódására – A Selyemút északi ágának kiépülése.
In: Gazdaság, történelem és politika a Selyemút mentén. ELTE BTK Kínai Tanszék, Budapest, pp. 101-137. (2024) ISBN 9789634897521

Zvara Edina Éva: 18. századi magyar nyelvű protestáns bibliák a hódmezővásárhelyi Bethlen Gábor Református Gimnázium könyvtárában.
In: Bethlen 300 : Iskola a Hazában : A hódmezővásárhelyi köznevelés fennállásának 300. évfordulója alkalmából rendezett tudományos tanácskozás tanulmánykötete. Hódmezővásárhely-Ótemplomi Református Egyházközség, Hódmezővásárhely, pp. 27-38. (2024) ISBN 9786150217376

Zvara Edina Éva: A könyvtárak Széchényi Ferenc alapításáig : kutatástörténeti áttekintés.
MAGYAR KÖNYVSZEMLE, 140 (3). pp. 371-381. ISSN 0025-0171 (2024)

A lista elkészítésének dátuma 2025. december 7. 10:51:35 CET.