Vissza |
Babos Annamária; Csizmady Adrienne; Orbán Annamária; Szabó Julianna:
Evaluation Framework for Social Impact on the E-Co-Housing Project in Budapest.
PERIODICA POLYTECHNICA SOCIAL AND MANAGEMENT SCIENCES, 32 (1).
pp. 47-57.
ISSN 1416-3837
(2024)
Balogh-Pécsi Anett; Tóth Edit; Kasik László:
Social problem-solving, coping strategies and communication among 5 th and 7 th graders.
INTERNATIONAL JOURNAL OF ADOLESCENCE AND YOUTH, 29 (1).
ISSN 0267-3843
(2024)
Bencsik Péter:
Border Regimes, Freedom of Movement, and Globalization : The Hungarian and Czechoslovak Cases.
COMPARATIV : ZEITSCHRIFT FUR GLOBALGESCHICHTE UND VERGLEICHENDE GESELLSCHAFTSFORSCHUNG, 34 (1-2).
pp. 166-186.
ISSN 0940-3566
(2024)
Bencsik Péter:
A nemzetközi migráció és Magyarország a globalizáció 19. századi hulláma idején.
SZÁZADOK, 158 (1).
pp. 15-42.
ISSN 0039-8098
(2024)
Bónus Lilla; Nagy Lászlóné Antal Erzsébet; Korom Erzsébet:
Digital game-based inquiry learning to improve eighth graders’ inquiry skills in biology.
JOURNAL OF SCIENCE EDUCATION AND TECHNOLOGY.
ISSN 1059-0145
(2024)
Chen Luyu:
Review of Language, Society, and Power: An Introduction (6th ed.), by Annabelle Mooney and Betsy Evans, ISBN: 9780367638443, Routledge. 2023.
MEDIA AND INTERCULTURAL COMMUNICATION: A MULTIDISCIPLINARY JOURNAL, 2 (1).
pp. 103-107.
ISSN 2980-9894
(2024)
Csikós Nándor; Máté-Tóth András:
Vallási prognózis: a 2022-es népszámlálás eredményeinek előrejelzése és értelmezése.
MAGYAR TUDOMÁNY, 185 (3).
pp. 405-412.
ISSN 0025-0325
(2024)
Dobos Bianka; Mellor David; Pikó Bettina:
Exploring fear of happiness among university students : The role of perfectionism, academic burnout, loneliness, and hopelessness.
SCANDINAVIAN JOURNAL OF PSYCHOLOGY.
ISSN 0036-5564
(2024)
Duong Thi Ngoc Ngan; Hercz Mária:
Validity and Reliability of Cognitive Constructivism-Oriented Teaching Conception Questionnaire.
ASIA-PACIFIC EDUCATION RESEARCHER, 33 (1).
pp. 115-125.
ISSN 0119-5646
(2024)
Fejes József Balázs; Vígh Tibor; Rausch Attila; Mezei Tímea; Szenczi Beáta:
Validation of Hungarian Version of Teacher Responsibility Scale in Pre-Service Teachers.
SAGE OPEN, 14 (2).
pp. 1-13.
ISSN 2158-2440
(2024)
Forgács Tamás:
Szólásmagyarázatok a kemence tájékáról.
MAGYAR NYELV, 120 (1).
pp. 71-81.
ISSN 0025-0228
(2024)
Habók Anita; Nguyen Thuy Lan Anh:
A comparative study of language learners’ ICT attitudes and behavior pre- and post-COVID-19.
SCIENTIFIC REPORTS, 14 (1).
ISSN 2045-2322
(2024)
Habók Anita; Oo Tun Zaw; Magyar Andrea:
The effect of reading strategy use on online reading comprehension.
HELIYON, 10 (2).
ISSN 2405-8440
(2024)
Hidayatullah Achmad; Csíkos Csaba:
The Role of Students’ Beliefs, Parents' Educational Level, and The Mediating Role of Attitude and Motivation in Students’ Mathematics Achievement.
ASIA-PACIFIC EDUCATION RESEARCHER, 33 (2).
pp. 253-262.
ISSN 0119-5646
(2024)
Horváth Márta:
Átélt beszéd és olvasói empátia : Személyjelölés Arthur Schnitzler elbeszéléseiben.
In:
Személyjelölés és poétika.
DIAGram Könyvek
(7).
ELTE Eötvös József Collegium, Budapest, pp. 273-287.
(2024)
ISBN 9786155897627
Hódi Ágnes; Tóth Edit:
Exploring the Opportunities for Online Assessment of Phonological Awareness at the Beginning of Schooling.
International Journal of Early Childhood, 56.
pp. 169-188.
ISSN 0020-7187
(2024)
Kasik László; Gál Zita:
A szociálisprobléma-megoldás és a szorongás jellemzői perfekcionista és nem perfekcionista serdülők körében – egy longitudinális vizsgálat eredményei.
MAGYAR PSZICHOLÓGIAI SZEMLE, 79 (1).
pp. 43-71.
ISSN 0025-0279
(2024)
Kasik László; Jámbori Szilvia; Gál Zita; Tóth Edit:
Friendship Functions in Adolescence: Hungarian Version of the McGill Friendship Questionnaire.
CANADIAN JOURNAL OF SCHOOL PSYCHOLOGY, 39 (2).
pp. 151-169.
ISSN 0829-5735
(2024)
Kocsis Ádám; Molnár Gyöngyvér:
Factors influencing academic performance and dropout rates in higher education.
OXFORD REVIEW OF EDUCATION.
ISSN 0305-4985
(2024)
Kusuma Ikhwan Yuda; Bahar Muhammad Akbar; Nuari Doni Anshar; Prabandari Rani; Soeharto Soeharto; Csupor Dezső; Benkő Ria; Matuz Mária:
Antibiotic knowledge assessment questionnaire in undergraduate pharmacy students: A Rasch analysis of validity evidence.
PHARMACY EDUCATION, 24 (1).
pp. 54-78.
ISSN 1560-2214
(2024)
Liu Yao; Chen Dajuan; Liu Yong; Zhou Xiaona:
A qualitative comparative analysis of the evolution path of postgraduate enrollment expansion policies and social development in China.
HELIYON, 10 (4).
ISSN 2405-8440
(2024)
Lénárt András:
Latin-Amerika aktív és passzív szerepvállalása a második világháborúban.
In:
Frontok, sorsok, áldozatok : Fordulat a háborúban (1942–1943).
Hungarian Academy of Sciences, Budapest, pp. 280-295.
(2024)
ISBN 9789634164319
Máté-Tóth András; Tarján Gergely:
"Annak emlékét ünnepeljük tehát" : Közvélemény-kutatás az öregdiákok körében.
In:
A szerzetesi nevelés gyümölcsei és örökségei a XXI. század számára.
Ciszterci Diákszövetség Budai Osztály; KKM Magyar Diplomáciai Akadémia Kft., Budapest, pp. 75-105.
(2024)
ISBN 9786150197784; 9786150197791
Nemes Márk:
A társadalmi és tudományos diskurzus hatásai az új vallási mozgalmak kutatására.
In:
Ütközéspontok X. A Doktoranduszok Országos Szövetsége Filozófiatudományi Osztálya konferenciájának kötete.
Association of Hungarian PHD and DLA Students, Budapest, pp. 77-87.
(2024)
ISBN 9786156457318; 9786156457325
Nemes Márk; Balássy Petra Zsófia; Bialkó László Gergő; Dudás Róbert Gyula; Farkas Zsuzsanna; Gloviczky Zoltán; Kondorosi Noémi; Miklovicz Attila; Tegzes Nóra Valentina (szerk.):
Az V. Interdiszciplináris Vallástudományi Hallgatói Konferencia tanulmánykötete.
Association of Hungarian PHD and DLA Students, Budapest.
(2024)
ISBN 9786156457394; 9786156457400
Nemes Márk; Donáth Béla; Major Tünde Kármen; Sipos-Kolumbán Adrienn; Tegzes Nóra Valentina (szerk.):
Ütközéspontok X. A Doktoranduszok Országos Szövetsége Filozófiatudományi Osztálya konferenciájának kötete.
Association of Hungarian PHD and DLA Students, Budapest.
(2024)
ISBN 9786156457318; 9786156457325
Peng Diya; Fejes József Balázs; Vígh Tibor:
The role of student workshops in creating instruments for students: The example of the Teachers’ Feedback Practice Questionnaire.
In:
I. Imre Sándor Neveléstudományi Konferencia [1st Imre Sándor International Conference on Pedagogy].
BME GTK Műszaki pedagógia Tanszék, Budapest, pp. 21-24.
(2024)
ISBN 9789634219453
Ring Orsolya; Szabó Martina Katalin; Guba Csenge; Váradi Bendegúz; Üveges István:
"Approaches to sentiment analysis of Hungarian political news at the sentence level".
LANGUAGE RESOURCES AND EVALUATION, March 2024.
ISSN 1574-020X
(2024)
Rodrigues de Oliveira Olney; Őri Dorottya; Kiss Enikő:
Validation and psychometric properties of the sense of coherence scale in a Hungarian child and adolescent sample.
HUNGARIAN EDUCATIONAL RESEARCH JOURNAL (HERJ), 14 (1).
pp. 99-113.
ISSN 2062-9605
(2024)
Sallay Viola; Martos Tamás:
Terápiás utak az otthon érzelmi térképén : Az Otthon Érzelmi Térképe (EMOTH) eljárás alkalmazása serdülőkkel és családjaikkal.
SERDÜLŐ- ÉS GYERMEK-PSZICHOTERÁPIA, 17 (1).
pp. 85-105.
ISSN 1785-3990
(2024)
Soeharto Soeharto; Martono Martono; Hairida Hairida; Akhmetova Aigul; Arifiyanti Fitria; Csapó Benő; Charalambos Charalambous:
The metacognitive awareness of reading strategy among pre-service primary teachers and the possibility of rating improvement using Rasch analysis.
STUDIES IN EDUCATIONAL EVALUATION, 80.
ISSN 0191-491X
(2024)
Suherman Suherman; Vidákovich Tibor:
Mathematical Creative Thinking-Ethnomathematics based Test: Role of Attitude toward Mathematics, Creative Style, Ethnic Identity, and Parents’ Educational Level.
RED: REVISTA DE EDUCACIÓN A DISTANCIA, 24 (77).
ISSN 1131-8783
(2024)
Suherman Suherman; Vidákovich Tibor:
Relationship between ethnic identity, attitude, and mathematical creative thinking among secondary school students.
THINKING SKILLS AND CREATIVITY, 51.
ISSN 1871-1871
(2024)
Suherman Suherman; Vidákovich Tibor:
Students’ performance on mathematical creative thinking-based ethnomathematics: A Rasch measurement.
AIP CONFERENCE PROCEEDINGS, 3058 (1).
ISSN 0094-243X
(2024)
Supriadi Nanang; Jamaluddin Z Wan; Suherman Suherman:
The role of learning anxiety and mathematical reasoning as predictor of promoting learning motivation: The mediating role of mathematical problem solving.
THINKING SKILLS AND CREATIVITY, 52.
ISSN 1871-1871
(2024)
Szabó Csanád; Irsai-Mehrwert Zsuzsanna; Kemény Lajos:
Atópiás dermatitiszes és pszoriázisos betegek alapvető pszichológiai szükségleteinek jellemzői ambuláns páciensek vizsgálata alapján.
BŐRGYÓGYÁSZATI ÉS VENEROLÓGIAI SZEMLE, 100 (1).
pp. 12-20.
ISSN 0006-7768
(2024)
Szabó Norbert; Földi Fanni; Oo Tun Zaw; Csizmadia Gábor; Józsa Krisztián:
Musical Genre Preferences among School Students: The Role of the Family Background and Musical Instruments Learning.
Music & Science, 7.
ISSN 2059-2043
(2024)
Szabó Éva:
Mindfulness az iskolában - mire jó?
In:
Az alacsony intenzitású pszichológiai intervenciók tankönyve : A pszichés támogatás korszerű eszközei az alapellátásban, a szakellátásban és az iskolában.
Medicina Könyvkiadó Zrt., Budapest, pp. 301-313.
(2024)
ISBN 978-963-226-886-6
Szabó Éva; Jagodics Balázs:
Stronger is not always better - The ambivalent effect of social identity and relative deprivation on burnout among Hungarian teachers.
SOCIAL PSYCHOLOGY OF EDUCATION.
ISSN 1381-2890
(2024)
Szenczi Beáta; Fejes József Balázs; Vígh Tibor; Hódi Ágnes; Tary Blanka:
Javaslatok a szövegértés tantárgyakba ágyazott fejlesztéséhez – az olvasási motiváció támogatása I.
ANYANYELV-PEDAGÓGIA, 17 (1).
pp. 5-21.
ISSN 2060-0623
(2024)
Szerdahelyi Miklós János; Paterson Ted A.; Huang Lei; Martos Tamás; Komlósi László:
Validation of the PCQ-5: A Short Form to Measure State Positive Psychological Capital.
GROUP & ORGANIZATION MANAGEMENT, 49 (1).
pp. 215-245.
ISSN 1059-6011
(2024)
Szécsényi Tibor:
Tagmondatok és megszakítatlan összetevők kinyerése függőségi elemzésből.
In:
XX. Magyar Számítógépes Nyelvészeti Konferencia.
Universití of Szeged, online kiadás, pp. 217-228.
(2024)
ISBN 9789633069738
Szécsényi Tibor; Nagy C. Katalin; Németh T. Enikő:
Felszólításannotálás a MedCollect egészségügyi álhírkorpuszban.
In:
XX. Magyar Számítógépes Nyelvészeti Konferencia.
Universití of Szeged, online kiadás, pp. 159-170.
(2024)
ISBN 9789633069738
Tóth Péter:
Adalékok a sebzett kollektív identitás antropológiájához.
KORUNK (KOLOZSVÁR), 34 (1).
pp. 3-11.
ISSN 1222-8338
(2024)
Tóth-Vajna Rita; Bagdy Emőke; Lakatos Csilla; Szatmári Zsolt; Martos Tamás:
The Processometric Consensus Rorschach Test (pCRT-II) – An Improved Evaluation System.
RORSCHACHIANA, 45 (1).
pp. 83-103.
ISSN 1192-5604
(2024)
Vígh Tibor:
Development of research skills through research-focused microteaching lesson study in preservice teacher education.
TEACHING AND TEACHER EDUCATION, 145.
ISSN 0742-051X
(2024)
Zewude Girum Tareke; Hercz Mária:
Does Work Task Motivation Mediate the Relationship Between Psychological Capital and Teacher Well-being?
PSIHOLOGIJA, 57 (2).
pp. 129-153.
ISSN 0048-5705
(2024)
Zhao Yangyintao; Liu Yong; Wu Hao:
Relationships among critical thinking disposition components of Chinese undergraduates: A moderated mediating effect analysis.
INTERNATIONAL JOURNAL OF EDUCATIONAL RESEARCH, 124.
ISSN 0883-0355
(2024)