Almomany Ibrahim Eshlash Odeh:
The Sociophonetics of Emphasis in Jordanian Arabic: Age and Gender.
Contemporary Studies in Social Sciences, 2 (2).
pp. 169-179.
ISSN 2959-7595
(2024)
Alrababah Saleh Ahmad; Wu Hao; Molnár Gyöngyvér:
A Pilot Study for Measuring Complex Problem-Solving in Jordan: Feasibility, Construct Validity, and Behavior Pattern Analyses.
SAGE OPEN, 14 (2).
pp. 1-13.
ISSN 2158-2440
(2024)
Anggia Helta; Habók Anita:
Factor Analysis on the Motivation for Extensive Reading Questionnaire.
JOURNAL ON EFFICIENCY AND RESPONSIBILITY IN EDUCATION AND SCIENCE, 17 (3).
pp. 195-204.
ISSN 2336-2375
(2024)
Anggia Helta; Habók Anita:
Reading Motivation and Achievement in Online Extensive Reading of English Text: A Systematic Review.
MEXTESOL JOURNAL, 48 (3).
ISSN 2395-9908
(2024)
Anggia Helta; Habók Anita:
University students’ metacognitive awareness of reading strategies (MARS) in online reading and MARS’ role in their English reading comprehension.
PLOS ONE, 19 (11).
ISSN 1932-6203
(2024)
Baba Jafar:
Coetzee and Parrhesiastic Courage a Critique of Apartheid and Colonial Discourse in Life and Times of Michale K and Foe.
In:
XXVII. Tavaszi Szél Konferencia 2024: Tanulmánykötet I. [Spring Wind Conference 2024].
Doktoranduszok Országos Szövetsége (DOSZ), Budapest, pp. 404-412.
(2024)
ISBN 9786156457585
Baba Jafar:
Dialogue, Identity, and Anti-colonialism in Chinua Achebe’s "Things Fall Apart" and "Arrow of God".
In:
JEZIK, KNJIŽEVNOST I DIJALOG - Language, Literature and Dialogue.
Alfa BK University Belgrade, Beograd, pp. 103-113.
(2024)
ISBN 9788664610773
Babos Annamária; Csizmady Adrienne; Orbán Annamária; Szabó Julianna:
Evaluation Framework for Social Impact on the E-Co-Housing Project in Budapest.
PERIODICA POLYTECHNICA SOCIAL AND MANAGEMENT SCIENCES, 32 (1).
pp. 47-57.
ISSN 1416-3837
(2024)
Balogh-Pécsi Anett; Tóth Edit; Kasik László:
Social problem-solving, coping strategies and communication among 5 th and 7 th graders.
INTERNATIONAL JOURNAL OF ADOLESCENCE AND YOUTH, 29 (1).
ISSN 0267-3843
(2024)
Bankó Éva Mária; Weiss Béla; Hevesi István; Manga Annamária Eszter; Vakli Pál; Havadi-Nagy Menta; Kelemen Rebeka; Somogyi Eszter; Homolya István; Bihari Adél; Simon Ádám; Nárai Ádám; Tóth Krisztina; Báthori Noémi; Tomacsek Vivien; Horváth András Attila; Kamondi Anita; Racsmány Mihály; Dénes Ádám; Simor Péter; Kovács Tibor; Hermann Petra; Vidnyánszky Zoltán:
Study protocol of the Hungarian Longitudinal Study of Healthy Brain Aging (HuBA).
IDEGGYOGYASZATI SZEMLE / CLINICAL NEUROSCIENCE, 77 (1-2).
pp. 51-59.
ISSN 0019-1442
(2024)
Bencsik Orsolya:
Gion-inspirációk.
IRODALMI MAGAZIN, 12 (4).
p. 109.
ISSN 2063-8019
(2024)
Bencsik Orsolya:
A tiltakozók rovarháza : Avagy túlélhető-e a vidék és ha igen, miként?
IRODALMI SZEMLE: A SZLOVÁKIAI ÍRÓK SZÖVETSÉGÉNEK IRODALMI FOLYÓIRATA, 67 (12).
pp. 48-52.
ISSN 1336-5088
(2024)
Bencsik Péter:
Border Regimes, Freedom of Movement, and Globalization : The Hungarian and Czechoslovak Cases.
COMPARATIV : ZEITSCHRIFT FUR GLOBALGESCHICHTE UND VERGLEICHENDE GESELLSCHAFTSFORSCHUNG, 34 (1-2).
pp. 166-186.
ISSN 0940-3566
(2024)
Bencsik Péter:
Emigration Policy of the East Central European State Socialist Regimes, 1945–1989.
ARHIVELE TOTALITARISMULUI, 32 (3-4).
pp. 93-107.
ISSN 1221-6917
(2024)
Bencsik Péter:
The Impact of Emigration on Hungarian Citizenship Law, 1945–64.
HUNGARIAN STUDIES REVIEW, 51 (1).
pp. 63-87.
ISSN 0713-8083
(2024)
Bencsik Péter:
A nemzetközi migráció és Magyarország a globalizáció 19. századi hulláma idején.
SZÁZADOK, 158 (1).
pp. 15-42.
ISSN 0039-8098
(2024)
Bencze Dorottya Franciska; Marián Miklós; Szőllősi Ágnes; Pajkossy Péter; Nemecz Zsuzsanna; Keresztes Attila; Hermann Petra; Vidnyánszky Zoltán; Racsmány Mihály:
Contribution of the lateral occipital and parahippocampal cortices to pattern separation of objects and contexts.
CEREBRAL CORTEX, 34 (7).
ISSN 1047-3211
(2024)
Benedek István; Marmiroli Lorenzo:
Discussione sugli scrittori popolari : Conversazione notturna con Lajos Zilahy.
QUADERNI VERGERIANI, 20 (19).
pp. 159-190.
ISSN 1827-2126
(2024)
Borbélyová Diana; Józsa Krisztián; Nagyová Alexandra:
Adaptation and Standardization of the Difer Tests in Slovakia.
In:
Diagnostic Assessment of School Readiness.
MATE Press, Gödöllő, pp. 13-30.
(2024)
ISBN 9789636230869; 9789636230852
Bíró Gyöngyvér:
Egy subcollector pecsétnyomója Peregről.
In:
Napok, évek, századok.
SZTE Történeti Intézete; Szegedi Tudományegyetem Történelemtudományi Doktori Iskola, Szeged, pp. 31-48.
(2024)
ISBN 9789633069653
Bíró Gyöngyvér:
Recenzió: Perica Špehar & Olga Špehar (eds): A Templomdomb a középkorban: Kiállítási katalógus / Crkveno brdo in the Middle Ages: Exhibition catalogue.
MAGYAR RÉGÉSZET, 13 (3).
pp. 77-79.
ISSN 2416-0288
(2024)
Bíró Gyöngyvér:
Review: Perica Špehar – Olga Špehar (eds): Crkveno brdo in the Middle Ages: Exhibition catalogue / A Templomdomb a középkorban: Kiállítási katalógus.
HUNGARIAN ARCHAEOLOGY, 13 (3).
pp. 76-78.
ISSN 2416-0296
(2024)
Bónus Lilla; Nagy Lászlóné Antal Erzsébet; Korom Erzsébet:
Digital game-based inquiry learning to improve eighth graders’ inquiry skills in biology.
JOURNAL OF SCIENCE EDUCATION AND TECHNOLOGY, 33 (4).
pp. 1-17.
ISSN 1059-0145
(2024)
Chen Luyu:
Factors Influencing Chinese Learners' Satisfaction with Online Classes: Insights from Confucius Institutes in Hungary.
Journal of Chinese Language Teaching in Europe, 2.
pp. 57-74.
ISSN 3004-2291
(2024)
Chen Luyu:
Review of Language, Society, and Power: An Introduction (6th ed.), by Annabelle Mooney and Betsy Evans, ISBN: 9780367638443, Routledge. 2023.
MEDIA AND INTERCULTURAL COMMUNICATION: A MULTIDISCIPLINARY JOURNAL, 2 (1).
pp. 103-107.
ISSN 2980-9894
(2024)
Csendes Tibor; Berend Gábor; Németh T. Enikő:
Egészségügyi álhírkereső eljárások informatikai megoldásai [Computational Tools for Health-Related Fake News Detection].
MAGYAR TUDOMÁNY, 185 (11).
pp. 1457-1464.
ISSN 0025-0325
(2024)
Csikós Nándor:
Pluralizmus Kelet-Közép Európában : Régiók.
In:
A konvivencia kihívásai.
L'Harmattan Kiadó, Budapest, pp. 191-218.
(2024)
ISBN 9789636461539
Csikós Nándor; Máté-Tóth András:
Vallási prognózis: a 2022-es népszámlálás eredményeinek előrejelzése és értelmezése.
MAGYAR TUDOMÁNY, 185 (3).
pp. 405-412.
ISSN 0025-0325
(2024)
Csikós Zsuzsanna:
Kortárs spanyol regények magyarországi recepciója 2000 után.
FORRÁS: IRODALOM-MŰVÉSZET-TUDOMÁNY, 56 (7-8).
pp. 181-210.
ISSN 0133-056X
(2024)
Csikós Zsuzsanna:
Max Aub különleges írói pályája: narratív játékok valósággal és fikcióval.
FORRÁS: IRODALOM-MŰVÉSZET-TUDOMÁNY, 56 (7-8).
pp. 71-79.
ISSN 0133-056X
(2024)
Csuka Sára Imola; Rohánszky Magda; Konkolÿ Thege Barna:
Gender differences in the predictors of quality of life in patients with cancer: A cross sectional study.
EUROPEAN JOURNAL OF ONCOLOGY NURSING, 68.
ISSN 1462-3889
(2024)
Csányi Róbert; Lőrincz Mónika Mária; Molnár Gyöngyvér:
Egy felnőttképzési MOOC-programon részt vevők aktivitási adatainak elemzése.
INFORMÁCIÓS TÁRSADALOM: TÁRSADALOMTUDOMÁNYI FOLYÓIRAT, 24 (1).
pp. 34-55.
ISSN 1587-8694
(2024)
Csányi Róbert; Molnár Gyöngyvér:
Az önértékelés buktatói: a tesztmegoldási erőfeszítés kérdőíves és logadatalapú elemzése.
SCIENTIA ET SECURITAS, 5 (2).
pp. 86-95.
ISSN 2732-2688
(2024)
Csányi Róbert; Molnár Gyöngyvér:
Item- and person-level factors in test-taking disengagement: Multilevel modelling in a low-stakes context.
INTERNATIONAL JOURNAL OF EDUCATIONAL RESEARCH OPEN, 7.
ISSN 2666-3740
(2024)
D. Nagy Fruzsina; Korom Erzsébet:
A STEM szakokon és kurzusokon nyújtott egyetemi teljesítményt előrejelző kognitív tényezők feltárásának módszerei: narratív szakirodalmi áttekintés.
MAGYAR PEDAGÓGIA, 124 (4).
pp. 239-262.
ISSN 0025-0260
(2024)
Dam Bernadett; Ivaskó Lívia:
Distinguishing between dysarthria types based on acoustic parameters.
BESZÉDTUDOMÁNY / SPEECH SCIENCE, 4 (1).
pp. 118-135.
ISSN 2732-3773
(2024)
Dobos Bianka; Mellor David; Pikó Bettina:
Exploring fear of happiness among university students : The role of perfectionism, academic burnout, loneliness, and hopelessness.
SCANDINAVIAN JOURNAL OF PSYCHOLOGY, 65 (3).
pp. 559-567.
ISSN 0036-5564
(2024)
Dornbach Mária; Lénárt András:
Segítség! Gyermekrablás, -kereskedelem és átnevelés a 20-21. században.
Gondolat Kiadó, Budapest.
(2024)
ISBN 9789635565252
Duong Thi Ngoc Ngan; Hercz Mária:
Validity and Reliability of Cognitive Constructivism-Oriented Teaching Conception Questionnaire.
ASIA-PACIFIC EDUCATION RESEARCHER, 33 (1).
pp. 115-125.
ISSN 0119-5646
(2024)
Erdenezul Uitumen; Tarkó Klára:
Health Education Curriculum in Secondary Education of Mongolia.
In:
I. Imre Sándor Neveléstudományi Konferencia [1st Imre Sándor International Conference on Pedagogy].
BME GTK Műszaki pedagógia Tanszék, Budapest, pp. 15-20.
(2024)
ISBN 9789634219453
Erős M. Attila; Szabó Éva:
A pszichológiai tőke és a munkahelyi pszichoszociális tényezők szerepe a kiégésben és a munkahelyváltási szándékban.
ÚJ MUNKAÜGYI SZEMLE, 5 (4).
pp. 24-39.
ISSN 2677-1306
(2024)
Fejes József Balázs:
Bemutatkozik az MTA-SZTE Olvasás és Motiváció Kutatócsoport.
ANYANYELV-PEDAGÓGIA, 17 (2).
pp. 113-118.
ISSN 2060-0623
(2024)
Fejes József Balázs; Mezei Tímea; Vígh Tibor:
Teachers’ Beliefs About the Usefulness and Feasibility of the TARGETS Dimensions (Poster 12).
In: 2024 AERA Annual Meeting, 2024.04.11-2024.04.14, Philadelphia (PA).
p. 2101964.
Fejes József Balázs; Vígh Tibor; Rausch Attila; Mezei Tímea; Szenczi Beáta:
Validation of Hungarian Version of Teacher Responsibility Scale in Pre-Service Teachers.
SAGE OPEN, 14 (2).
pp. 1-13.
ISSN 2158-2440
(2024)
Fekete Kristóf:
Az autonómiáról van szó.
REPLIKA, 2023 (130).
pp. 29-42.
ISSN 0865-8188
(2024)
Fekete Kristóf:
Tetszészónák : Esszé a művészeti ízlésről.
CAFÉ BÁBEL (86).
pp. 52-59.
ISSN 1215-508X
(2024)
Fenyves Katalin; Glässer Norbert; Zima András:
A szétszóratás útjain : Zsidó lojalitáshierarchiák változása.
SZEGEDI VALLÁSI NÉPRAJZI KÖNYVTÁR BIBLIOTHECA RELIGIONIS POPULARIS SZEGEDIENSIS
(60).
University of Szeged, Faculty of Arts, Department of Ethnography and Cultural Anthropologyy, Szeged.
(2024)
ISBN 9789633069929
Fercsák Norbert; Szél Erzsébet:
Érzelmi intelligenciával a poszttraumás növekedés felé serdülőkorban.
ALKALMAZOTT PSZICHOLÓGIA, 26 (2).
pp. 153-184.
ISSN 1419-872X
(2024)
Ferwagner Péter Ákos:
Entrée en guerre de l’Empire ottoman aux côtés des Puissances centrales (1914).
ÉTUDES SUR LA RÉGION MÉDITERRANÉENNE – MEDITERRÁN TANULMÁNYOK, 34.
pp. 45-74.
ISSN 0238-8308
(2024)
Ferwagner Péter Ákos:
Gazdaság és autonómia a 14-15. századi Mekkában.
ACTA HISTORICA (SZEGED), 148.
pp. 37-49.
ISSN 0324-6965
(2024)
Forgács Tamás:
Szólásmagyarázatok a kemence tájékáról.
MAGYAR NYELV, 120 (1).
pp. 71-81.
ISSN 0025-0228
(2024)
Forgács Tamás:
Világi szerencse, változó velence.
MAGYAR NYELV, 120 (3).
pp. 346-353.
ISSN 0025-0228
(2024)
Földi Fanni; Szabó Norbert; Oo Tun Zaw; Csizmadia Gábor; Józsa Krisztián:
Motivation in Learning Musical Instruments: The Role of Parents, Teachers, and Friends.
MUSIC & SCIENCE, 7.
pp. 1-15.
ISSN 2059-2043
(2024)
Gaál Veronika; Bella Zsolt; Csábi Eszter; Benedek Pálma:
Obstruktív alvási apnoe betegségben szenvedő gyermekek kezelési elveinek összefoglalása.
FÜL-ORR-GÉGEGYÓGYÁSZAT, 70 (1).
pp. 11-17.
ISSN 0016-237X
(2024)
Glässer Norbert; Zima András:
Illés prófétától a cionista agitátorokig : a gúnyolódás metamorfózisai a magyar nyelvű zsidó sajtóvitákban 1944 előtt.
SZOMBAT, 36 (4).
pp. 12-16.
ISSN 0865-3844
(2024)
Habók Anita:
Oktatási módszerek alkalmazása a tanításban.
Akadémiai Kiadó Zrt., Budapest.
(2024)
ISBN 9789636640439
Habók Anita; Magyar Andrea; Molnár Gyöngyvér:
A tanulási stratégiák és az online olvasási stratégiák hatása a felsőoktatási tanulmányokat kezdő diákok szövegértésfejlettségére.
In:
Új kutatások a neveléstudományokban 2023.
ELTE Pedagógiai és Pszichológiai Kar (ELTE PPK); MTA Pedagógiai Tudományos Bizottság, Budapest, pp. 217-226.
(2024)
ISBN 9789634896777
Habók Anita; Nguyen Thuy Lan Anh:
A comparative study of language learners’ ICT attitudes and behavior pre- and post-COVID-19.
SCIENTIFIC REPORTS, 14 (1).
ISSN 2045-2322
(2024)
Habók Anita; Oo Tun Zaw; Magyar Andrea:
The effect of reading strategy use on online reading comprehension.
HELIYON, 10 (2).
ISSN 2405-8440
(2024)
Hegyi Ádám Alex:
Az olvasás Magyarországon a 18. században.
MAGYAR KÖNYVSZEMLE, 140 (3).
pp. 399-410.
ISSN 0025-0171
(2024)
Hegyi Ádám Alex:
Kéziratos partikulatörténetek a 18. században.
In:
Református kollégiumok és partikuláik.
A Tiszántúli Református Egyházkerület Közgyűjteményeinek kiadványai
.
Tiszántúli Református Egyházkerület Közgyűjteményei, Debrecen, pp. 21-35.
(2024)
ISBN 9786158156479
Hegyi Ádám Alex:
Levelek Erdődy György országbíró és az algyői reformátusok viszonyával kapcsolatban (1735–1744).
LYMBUS - MAGYARSÁGTUDOMÁNYI FORRÁSKÖZLEMÉNYEK, 22.
pp. 465-499.
ISSN 0865-0632
(2024)
Hegyi Ádám Alex:
A Szerbiai Református Keresztyén Egyház bácsfeketehegyi levéltára (1770-1999).
LEVÉLTÁRI SZEMLE, 74 (1).
pp. 71-77.
ISSN 0457-6047
(2024)
Hegyi Ádám Alex:
Verbotene Bücher in Ungarn im 18. Jahrhundert : Basler Verfasser aus dem 17. Jahrhundert in Bibliotheken der ungarländischen Studenten.
In:
Wissenstransfer : Der Einfluss des Schweizer Buches auf Ost- und Westeuropa in der Zeit des Ancien Régime.
Zürcher Beiträge zur Reformationsgeschichte
(32).
TVZ Zürich, Zürich, pp. 361-371.
(2024)
ISBN 978-3-290-18624-1
Hegyi Ádám Alex:
Verspätetes Interesse : humanistische Bücher in den Bibliotheken der ungarländischen Studenten in Basel im 18. Jahrhundert.
In:
Wissenstransfer : Der Einfluss des Schweizer Buches auf Ost- und Westeuropa in der Zeit des Ancien Régime.
Zürcher Beiträge zur Reformationsgeschichte
(32).
TVZ Zürich, Zürich, pp. 345-359.
(2024)
ISBN 978-3-290-18624-1
Hegyi Ádám Alex:
A hódmezővásárhelyi iskola mint református kultúrvidék : "külföldiek" a vásárhelyi gimnáziumban a 18. században.
In:
Bethlen 300 : Iskola a Hazában : A hódmezővásárhelyi köznevelés fennállásának 300. évfordulója alkalmából rendezett tudományos tanácskozás tanulmánykötete.
Hódmezővásárhely-Ótemplomi Református Egyházközség, Hódmezővásárhely, pp. 13-25.
(2024)
Hegyi Ádám Alex:
A reformáció kezdetei Szegeden : A református közösség első évszázadai.
SZEGED: A VÁROS FOLYÓIRATA: VÁROSTÖRTÉNETI ÉS KULTURÁLIS MAGAZIN, 10 (36).
pp. 47-52.
ISSN 0239-1384
(2024)
Hidayatullah Achmad; Csíkos Csaba:
The Role of Students’ Beliefs, Parents' Educational Level, and The Mediating Role of Attitude and Motivation in Students’ Mathematics Achievement.
ASIA-PACIFIC EDUCATION RESEARCHER, 33 (2).
pp. 253-262.
ISSN 0119-5646
(2024)
Horvát Barbara; Orbán Kata; Dávid Anett; Sallay Viola; Rafael Beatrix; Njers Sanela; Molnár Tamás; Csabai Márta; Csordás Georgina; Martos Tamás:
Enhancing self-management of patients with inflammatory bowel disease: the role of autonomy support in health goal pursuit.
THERAPEUTIC ADVANCES IN GASTROENTEROLOGY, 17.
ISSN 1756-283X
(2024)
Horváth Márta:
Átélt beszéd és olvasói empátia : Személyjelölés Arthur Schnitzler elbeszéléseiben.
In:
Személyjelölés és poétika.
DIAGram Könyvek
(7).
ELTE Eötvös József Collegium, Budapest, pp. 273-287.
(2024)
ISBN 9786155897627
Horányi Virág; Jámbori Szilvia:
Az iskolai önakadályozást befolyásoló tényezők fiatal felnőttek körében.
ISKOLAKULTÚRA: PEDAGÓGUSOK SZAKMAI-TUDOMÁNYOS FOLYÓIRATA, 34 (1).
pp. 21-41.
ISSN 1215-5233
(2024)
Huber Máté Imre; Zentainé Kollár Andrea:
Iskolai nyelvi tájkép egy budapesti olasz–magyar két tanítási nyelvű gimnáziumban.
In:
Egyszerű és szervezett nyelvi menedzselés kétnyelvű környezetben.
Nyitrai Konstantin Filozófus Egyetem Közép-európai Tanulmányok Kar, Nyitra, Törökbálint, pp. 163-176.
(2024)
ISBN 9788055821863
Hégető Katalin; Korom Erzsébet:
Examining the professional development of hungarian teachers in Romania.
PEDACTA, 14 (1).
pp. 45-57.
ISSN 2248-3527
(2024)
Hódi Ágnes; Tóth Edit:
Elméleti és gyakorlati útmutató a nyelvi fejlesztéshez.
ANYANYELV-PEDAGÓGIA, 17 (2).
pp. 93-98.
ISSN 2060-0623
(2024)
Hódi Ágnes; Tóth Edit:
Exploring the Opportunities for Online Assessment of Phonological Awareness at the Beginning of Schooling.
International Journal of Early Childhood, 56.
pp. 169-188.
ISSN 0020-7187
(2024)
Isolani Stefano; Pistella Jessica; Chiarolanza Claudia; Baldi Michela; Masturzi Alessio; Randall Ashley K.; Lannutti Pamela J.; Gandhi Yuvamathi; Martos Tamás; Rosta-Filep Orsolya; Basili Emanuele; Baiocco Roberto:
Bisexual Women in a Romantic Relationship: Coming out and Internalized Binegativity in Same/Different Gender Couples.
Journal of Bisexuality, 24 (3).
pp. 325-346.
ISSN 1529-9716
(2024)
Jan Jandourek; Balassa Bernadett; Máté-Tóth András:
Varieties of Religiosity in V4 Societies.
In:
The Faith and Beliefs of “Nonbelievers”.
Cultural Heritage and Contemporary Change, Series VIII, Christian Philosophical Studies
(24).
RVP, Washington DC, pp. 217-227.
(2024)
ISBN 9781565183544
Józsa Krisztián; Borbélyová Diana:
Diagnostic Assessment of School Readiness.
MATE Press, Gödöllő.
(2024)
ISBN 9789636230869; 9789636230852
Józsa Krisztián; Józsa Gabriella; Amukune Stephen:
Tanulási kompetencia.
GYERMEKNEVELÉS: ONLINE TUDOMÁNYOS FOLYÓIRAT, 12 (3).
pp. 165-185.
ISSN 2063-9945
(2024)
Józsa Krisztián; Oo Tun Zaw; Borbélyová Diana; Zentai Gabriella:
Reliability, validity and measurement invariance of the DIFER tests.
In:
Diagnostic Assessment of School Readiness.
MATE Press, Gödöllő, pp. 85-139.
(2024)
ISBN 9789636230869; 9789636230852
Józsa Krisztián; Podráczky Judit:
Az óvoda-iskola átmenet segítése.
In:
Mesterség és intelligencia az oktatáskutatásban : Tanulmányok Kozma Tamás tiszteletére.
OKTATÁSKUTATÓK KÖNYVTÁRA
(18).
CHERD-Hungary, CHERD-H, Debrecen, pp. 77-90.
(2024)
ISBN 9786156012227; 9786156012234
Kadyirov Timur; Oo Tun Zaw; Kadyjrova Lyajsan; Józsa Krisztián:
Effects of motivation on creativity in the art and design education.
COGENT EDUCATION, 11 (1).
ISSN 2331-186X
(2024)
Kasik László; Gál Zita:
A szociálisprobléma-megoldás és a szorongás jellemzői perfekcionista és nem perfekcionista serdülők körében – egy longitudinális vizsgálat eredményei.
MAGYAR PSZICHOLÓGIAI SZEMLE, 79 (1).
pp. 43-71.
ISSN 0025-0279
(2024)
Kasik László; Jámbori Szilvia; Gál Zita; Tóth Edit:
Friendship Functions in Adolescence: Hungarian Version of the McGill Friendship Questionnaire.
CANADIAN JOURNAL OF SCHOOL PSYCHOLOGY, 39 (2).
pp. 151-169.
ISSN 0829-5735
(2024)
Katona Eszter:
Dramaturgia de la ausencia en dos dramas de Alberto Conejero.
VERBA HISPANICA, 32 (1).
pp. 151-165.
ISSN 0353-9660
(2024)
Katona Eszter:
“Eras poeta… te mataron ellos”. Muerte y memoria de dos poetas en dos dramas de Alberto Conejero.
In:
Visiones del dolor y de la muerte en la literatura hispánica.
Cultura Iberoamericana
(57).
Universitas Castellae, Valladolid, pp. 197-208.
(2024)
ISBN 9788412597387
Katona Eszter:
A szavak (átformáló) ereje. Juan Mayorga A Gólem című drámájának etikai és morálfilozófiai aspektusai.
TÁRSADALMI NEMEK TUDOMÁNYA INTERDISZCIPLINÁRIS EFOLYÓIRAT, 14 (1).
pp. 56-71.
ISSN 2062-7084
(2024)
Kazinczi Csaba; Kocsis Krisztián; Boross Katalin; Racsmány Mihály; Klivényi Péter; Vécsei László; Must Anita:
The effect of computerized cognitive training and transcranial direct current stimulation on working memory among post-stroke individuals: a systematic review with meta-analysis and meta-regression.
BMC NEUROLOGY, 24 (1).
ISSN 1471-2377
(2024)
Khoshsaligheh Masood; Eriss Azadeh; Mehdizadkhani Milad; Pakar Elnaz:
Translation of multilingual films in Iran in Persian dubbing.
INTERNATIONAL JOURNAL OF MULTILINGUALISM, 21 (3).
pp. 1218-1238.
ISSN 1479-0718
(2024)
Kiss Renáta Mária; Csapó Benő:
Technology-Based Assessment of Phonological Awareness in Kindergarten.
INTERNATIONAL JOURNAL OF EARLY CHILDHOOD, 57 (1).
pp. 25-49.
ISSN 0020-7187
(2024)
Kiss Renáta Mária; Szili Katalin; Csapó Benő; Molnár Gyöngyvér:
Empowering first graders with computer-based training to master pre-reading skills and bridge the learning gap.
EDUCATION AND INFORMATION TECHNOLOGIES, 29.
pp. 12863-12886.
ISSN 1360-2357
(2024)
Kiss Renáta Mária; Szili Katalin; Ökördi Réka; Mokri Dóra; Molnár Gyöngyvér:
Online Development of Reading and Math Abilities: Interplay and Impact in Third and Fourth Grades (Poster 40).
In:
Proceedings of the 2024 AERA Annual Meeting.
AERA, Washington DC.
(2024)
Komarudin Komarudin; Suherman Suherman; Vidákovich Tibor:
The RMS teaching model with brainstorming technique and student digital literacy as predictors of mathematical literacy.
HELIYON, 10 (13).
ISSN 2405-8440
(2024)
Korom Erzsébet; Purák Szandra:
Általános iskolások és gimnazisták kémia tantárgyi attitűdje, tanulási motivációja és a kémia tanulásával kapcsolatos véleménye.
ISKOLAKULTÚRA: PEDAGÓGUSOK SZAKMAI-TUDOMÁNYOS FOLYÓIRATA, 34 (9).
pp. 17-38.
ISSN 1215-5233
(2024)
Kovács Krisztina:
„Az irodalom a tegnapi fantázia romlott vacsorája.” : Kovács Lajosról életműkiadása tükrében.
In:
Szelíd jelenlét: Kovács Lajos olvasókönyv.
Szegedi Egyetemi Kiadó, Szeged, pp. 39-47.
(2024)
ISBN 9789636880088
Kovács Krisztina:
Incze Sándor és a Színházi Élet: az önmenedzselés egy sikeres kísérlete.
In:
Szerzők, lapok - kiadók.
Reciti konferenciakötetek, 26
.
Reciti Kiadó, Budapest, pp. 165-185.
(2024)
ISBN 9789636720094; 9789636720100
Kovács Krisztina:
Titokban Bangkokban I. : Blank, 1-2. évad.
TISZATÁJONLINE, 2024. 09. 20..
pp. 1-12.
(2024)
Kovács Krisztina:
Titokban Bangkokban II. : Blank, 1-2. évad.
TISZATÁJONLINE, 2024. 09. 21..
(2024)
Kovács Krisztina:
„Unoka nem rokon.” A trauma terei egy mikrohistorikus „Bildungsromanban” – Kovács Lajos: Hosszúra nőtt árnyékaink.
In:
Szelíd jelenlét: Kovács Lajos olvasókönyv.
Szegedi Egyetemi Kiadó, Szeged, pp. 103-113.
(2024)
ISBN 9789636880088
Kovács Krisztina:
Város és vidék, központ és periféria a Délvidéken a Monarchia éveiben és Trianon után : Szenteleky Kornél, Herceg János, Szirmai Károly, Börcsök Erzsébet, Hunyady Sándor lokális identitásai.
In:
Hangsúlyváltások: Genius loci az 1920 előtti és utáni magyar építészetben és irodalomban.
Térformák - Társadalomformák
(12.).
Martin Opitz Kiadó, Budapest, pp. 213-230.
(2024)
ISBN 9786156388636
Kovács Krisztina:
"...az élet könyvek lapjaira van írva..." : Mohai V. Lajos: A kanizsai Hidegház.
MŰHELY: KULTURÁLIS FOLYÓIRAT, 47 (2).
pp. 75-76.
ISSN 0138-922X
(2024)
Kovács Krisztina:
„… emlékek rétegeit keni egymásra..." : Rőhrig Eszter: Ne sírj!
MŰHELY: KULTURÁLIS FOLYÓIRAT, 47 (3).
pp. 73-74.
ISSN 0138-922X
(2024)
Kovács Krisztina:
Önsöz.
In:
Leylek Halife.
Livera Yayinevi, Izmir, pp. 9-16.
(2024)
ISBN 9786256663169
Kovács Krisztina; Novák Anikó:
Két világ határán : Az „eltávolodott néző” szereplehetőségei Vörös Anna Vadoma című kötetében.
HUNGAROLÓGIAI KÖZLEMÉNYEK (ÚJVIDÉK), 25 (2).
pp. 26-38.
ISSN 0350-2430
(2024)
Kovács Ágnes Zsófia:
The Production, Circulation, and Reception of Edith Wharton's Travel Writings.
EGER JOURNAL OF ENGLISH STUDIES, 23.
pp. 17-38.
ISSN 1786-5638
(2024)
(Nyomdában)
Kovács T. Katalin; Józsa Krisztián; Szabó Norbert; Gévayné Janurik Márta:
Az ének-zene tagozatos és a normál tanterv szerint tanulók éneklési képességének összehasonlító vizsgálata.
KÉPZÉS ÉS GYAKORLAT: TRAINING AND PRACTICE, 22 (2).
pp. 40-55.
ISSN 1589-519X
(2024)
Kovács T. Katalin; Szabó Norbert; Józsa Krisztián; Gévayné Janurik Márta:
Az éneklési képesség keresztmetszeti vizsgálata általános iskolás tanulók körében.
MAGYAR PEDAGÓGIA, 124 (2).
pp. 111-142.
ISSN 0025-0260
(2024)
Kusuma Ikhwan Yuda; Bahar Muhammad Akbar; Nuari Doni Anshar; Prabandari Rani; Soeharto Soeharto; Csupor Dezső; Benkő Ria; Matuz Mária:
Antibiotic knowledge assessment questionnaire in undergraduate pharmacy students: A Rasch analysis of validity evidence.
PHARMACY EDUCATION, 24 (1).
pp. 54-78.
ISSN 1560-2214
(2024)
Kusuma Ikhwan Yuda; Pratiwi Hening; Umami Afriza; Kurniasih Khamdiyah Indah; Pitaloka Dian Ayu Eka; Suherman Suherman; Juhász Marcell:
Knowledge, perceptions, and readiness of telepharmacy (KPR-TP) questionnaire among pharmacists: Development and psychometric evaluation.
JOURNAL OF TELEMEDICINE AND TELECARE, 30 (10).
pp. 1618-1628.
ISSN 1357-633X
(2024)
Kusuma Ikhwan Yuda; Suherman Suherman:
The Pulse of Long COVID on Twitter: A Social Network Analysis.
ARCHIVES OF IRANIAN MEDICINE, 27 (1).
pp. 36-43.
ISSN 1029-2977
(2024)
Kóródi Kitti; Szabó Éva:
A társas és a személyes erőforrások kapcsolata a tanulmányi rezilienciával, különösen a tanulási nehézségekkel küzdő diákok esetében.
ALKALMAZOTT PSZICHOLÓGIA, 26 (2).
pp. 137-152.
ISSN 1419-872X
(2024)
Listiani Listiani; Nikolov Marianne; Hódi Ágnes:
Audio Feedback in ESL/EFL Writing Contexts: A Review of the Literature.
TESL-EJ: TEACHING ENGLISH AS A SECOND OR FOREIGN LANGUAGE, 28 (2).
ISSN 1072-4303
(2024)
Liu Yao; Chen Dajuan; Liu Yong; Zhou Xiaona:
A qualitative comparative analysis of the evolution path of postgraduate enrollment expansion policies and social development in China.
HELIYON, 10 (4).
ISSN 2405-8440
(2024)
Lucza Lilla; Martos Tamás; Sallay Viola; Simon Tamás; Weiland Anne; Vermeir Peter; Csabai Márta:
Profiles of intercultural sensitivity of healthcare students: a person-centred approach.
INTERNATIONAL JOURNAL OF MEDICAL EDUCATION, 15.
pp. 113-123.
ISSN 2042-6372
(2024)
Lénárt András:
Donald Duck Goes South: Walt Disney and the Inter-American Relations.
ALPHAVILLE: JOURNAL OF FILM AND SCREEN MEDIA, 27.
pp. 24-36.
ISSN 2009-4078
(2024)
Lénárt András:
Juan Vaccaro – Francesc Sánchez Barba: El largo camino hacia la Europa comunitaria I.
ACTA HISPANICA - ACTA UNIVERSITATIS SZEGEDIENSIS DE ATTILA JÓZSEF NOMINATAE, 29.
pp. 113-116.
ISSN 1416-7263
(2024)
Lénárt András:
La memoria histórica cinematográfica en América Latina: el caso de Chile.
MEDITERRÁN VILÁG, 53-54.
pp. 63-80.
ISSN 1787-7350
(2024)
Lénárt András:
Latin-Amerika aktív és passzív szerepvállalása a második világháborúban.
In:
Frontok, sorsok, áldozatok : Fordulat a háborúban (1942–1943).
Hungarian Academy of Sciences, Budapest, pp. 280-295.
(2024)
ISBN 9789634164319
Lénárt András:
Mozgóképes múlt: Közelítések a film és a történelem kapcsolatához.
Jelenkortörténeti tanulmányok
.
Kronosz Kiadó, Pécs.
(2024)
ISBN 9786156604347
Lénárt András:
Sociocultural and Historical Perspectives on Diversity in Spain.
ETHNOGRAPHICA ET FOLKLORISTICA CARPATHICA, 26.
pp. 117-132.
ISSN 0139-0600
(2024)
Lénárt András:
Tove Jansson: La creadora de los Mumins en el cine.
In:
Las mujeres y las artes en la pantalla.
Universidad Carlos III de Madrid, Madrid, pp. 82-97.
(2024)
ISBN 9788410132030
Lénárt András:
Una guerra eterna desde múltiples enfoques: relaciones entre la humanidad y la naturaleza en el cine.
In: VIII Congrés Internacional d’Història i Cinema Barcelona. Collapses civilitzatoris: Quan la distopia surt de la pantalla, 2022.07.20-2022.07.22, Barcelona.
pp. 87-101.
Malínek Vojtěch; Umerle Tomasz; Gray Edward; Heibi Ivan; Király Péter; Klaes Christiane; Korytkowski Przemysław; Lindemann David; Moretti Arianna; Panušková Charlotte; Péter Róbert; Tolonen Mikko; Tomczyńska Aldona; Vimr Ondřej:
Open Bibliographical Data Workflows and the Multilinguality Challenge.
Journal of Open Humanities Data, 10.
pp. 1-14.
ISSN 2059-481X
(2024)
Mamad Abderrahim; Vígh Tibor:
EFL/ESL Teachers’ and Students’ Perceptions and Practices of Written Feedback in a Higher Education Context.
PROFILE: ISSUES IN TEACHERS PROFESSIONAL DEVELOPMENT, 26 (2).
pp. 181-198.
ISSN 1657-0790
(2024)
Mamad Abderrahim; Vígh Tibor:
Student perspectives on preferences and reported instructor practices of written feedback in the Moroccan EFL university context.
HELIYON, 10 (11).
ISSN 2405-8440
(2024)
Marmiroli Lorenzo:
Lajos Zilahy e l’epoca Horthy: il rapporto con Gyula Gömbös e il Nuovo Fronte Spirituale (Új Szellemi Front).
QUADERNI VERGERIANI, 20 (19).
pp. 134-158.
ISSN 1827-2126
(2024)
Martos Tamás; Sallay Viola:
Személyes célok és társas világ – a jóllét és önszabályozás társas ökológiája.
MAGYAR PSZICHOLÓGIAI SZEMLE.
ISSN 0025-0279
(2024)
Mezei Tímea; Jancsák Csaba:
Dél-alföldi roma fiatalok jövőorientációi és értékpreferenciái.
In:
Magyarországi roma fiatalok és a NEET/PNEET jelenség.
SZKRSZ, Szeged, pp. 81-104.
(2024)
ISBN 9786155957024; 9786155957031
Mezőlaki Regina; Ivaskó Lívia:
Accepted boundaries for barrier-free communication between autistic adults and non-autistic professionals.
ARGUMENTUM, 20.
pp. 165-181.
ISSN 1787-3606
(2024)
Mezőlaki Regina; Ivaskó Lívia:
A faux pas (társalgási baklövés) jelenség pragmatikai értelmezési és felismerési lehetőségei az explicit nyelvi megformálás függvényében : 1. rész.
MAGYAR NYELV, 120 (2).
pp. 150-158.
ISSN 0025-0228
(2024)
Mezőlaki Regina; Ivaskó Lívia:
A faux pas (társalgási baklövés) jelenség pragmatikai értelmezési és felismerési lehetőségei az explicit nyelvi megformálás függvényében : 2. rész.
MAGYAR NYELV, 120 (3).
pp. 277-290.
ISSN 0025-0228
(2024)
Mezőlaki Regina; Ivaskó Lívia:
A faux pas (társalgási baklövés) jelenség pragmatikai értelmezési és felismerési lehetőségei az explicit nyelvi megformálás függvényében: 3. rész.
MAGYAR NYELV, 120 (4).
pp. 409-417.
ISSN 0025-0228
(2024)
Mihók Barbara; Balázs Bálint; Domokos Júlia; Szakál Diana; Horváth Mária Dóra:
Ki védi meg a zöldeket? : A mentális egészség védelme a környezeti válság élvonalában.
MÁLTAI TANULMÁNYOK. A MAGYAR MÁLTAI SZERETETSZOLGÁLAT TUDOMÁNYOS FOLYÓIRATA, 6 (3).
pp. 104-119.
ISSN 2676-9468
(2024)
Mislovics Erzsébet:
Szeged város bűnfenyítő törvényszéki jegyzőkönyveinek zsidó vonatkozású bejegyzései, 1861–1871.
ACTA HISTORICA (SZEGED), 148 (1).
pp. 151-163.
ISSN 0324-6965
(2024)
Mislovics Erzsébet:
Szeged város levéltárának polgári törvényszéki jegyzőkönyveinek zsidó vonatkozású bejegyzései (1791-1847).
In:
Napok, évek, századok.
SZTE Történeti Intézete; Szegedi Tudományegyetem Történelemtudományi Doktori Iskola, Szeged, pp. 315-330.
(2024)
ISBN 9789633069653
Mislovics Erzsébet:
Szántó (Seligman) Eleázár életútja, önképe, szerepvállalása.
TARGUM: INTERPRETÁCIÓ KOMMENTÁR DISKURZUS, 4 (5).
pp. 44-66.
ISSN 2939-5976
(2024)
Molnár Gyöngyvér:
Pedagógiai innovációk szükségessége a tanulás és a tanítás minőségének javítása, valamint a jövő oktatása érdekében.
In: Változó világ, átalakuló nevelés–oktatás–képzés XXVI. Országos Közoktatási és Szakképzési Szakértői Konferencia, 2024.11.05-2024.11.07, Eger.
pp. 313-319.
Molnár Gyöngyvér:
A mesterséges intelligencia hatása a mérés-értékelésre.
EDUCATIO, 33 (1).
pp. 55-64.
ISSN 1216-3384
(2024)
Molnár Gyöngyvér:
A technológiahasználat sokféle arca és hatása a diákokteljesítményére.
ISKOLAKULTÚRA: PEDAGÓGUSOK SZAKMAI-TUDOMÁNYOS FOLYÓIRATA, 34 (11).
pp. 3-17.
ISSN 1215-5233
(2024)
Molnár Gyöngyvér; Kocsis Ádám:
Cognitive and Noncognitive Predictors of Academic Success in Higher Education: A Large-Scale Longitudinal Study.
In:
Proceedings of the 2024 AERA Annual Meeting.
AERA, Washington DC.
(2024)
Máté-Tóth András:
Bűnbánóknak menedéke : Szocioteológiai dilemmák a megbocsájtásról.
KORUNK (KOLOZSVÁR), 34 (1).
pp. 33-41.
ISSN 1222-8338
(2024)
Máté-Tóth András:
From Nones to Yeses: Pastoral Care among Nones in Central Europe.
In:
The Faith and Beliefs of “Nonbelievers”.
Cultural Heritage and Contemporary Change, Series VIII, Christian Philosophical Studies
(24).
RVP, Washington DC, pp. 257-266.
(2024)
ISBN 9781565183544
Máté-Tóth András:
A konvivencia kihívásai : A vallási sokféleségről Kelet-Közép-Európában.
L'Harmattan, Budapest.
(2024)
ISBN 9789636461539
Máté-Tóth András; Povedák Kinga; Szilárdi Réka:
Spontaneous Aversion to Religion: Preliminary Approaches.
In:
The Faith and Beliefs of “Nonbelievers”.
Cultural Heritage and Contemporary Change, Series VIII, Christian Philosophical Studies
(24).
RVP, Washington DC, pp. 201-215.
(2024)
ISBN 9781565183544
Máté-Tóth András; Tarján Gergely:
"Annak emlékét ünnepeljük tehát" : Közvélemény-kutatás az öregdiákok körében.
In:
A szerzetesi nevelés gyümölcsei és örökségei a XXI. század számára.
Ciszterci Diákszövetség Budai Osztály; KKM Magyar Diplomáciai Akadémia Kft., Budapest, pp. 75-105.
(2024)
ISBN 9786150197784; 9786150197791
Müller Vanessa; Mellor David; Pikó Bettina:
Associations Between ADHD Symptoms and Rejection Sensitivity in College Students: Exploring a Path Model With Indicators of Mental Well-Being.
LEARNING DISABILITIES RESEARCH & PRACTICE, 39 (4).
pp. 223-236.
ISSN 0938-8982
(2024)
Nemes Márk:
A társadalmi és tudományos diskurzus hatásai az új vallási mozgalmak kutatására.
In:
Ütközéspontok X. A Doktoranduszok Országos Szövetsége Filozófiatudományi Osztálya konferenciájának kötete.
Association of Hungarian PHD and DLA Students, Budapest, pp. 77-87.
(2024)
ISBN 9786156457318; 9786156457325
Nemes Márk; Balássy Petra Zsófia; Bialkó László Gergő; Dudás Róbert Gyula; Farkas Zsuzsanna; Gloviczky Zoltán; Kondorosi Noémi; Miklovicz Attila; Tegzes Nóra Valentina:
Az V. Interdiszciplináris Vallástudományi Hallgatói Konferencia tanulmánykötete.
Association of Hungarian PHD and DLA Students, Budapest.
(2024)
ISBN 9786156457394; 9786156457400
Nemes Márk; Donáth Béla; Major Tünde Kármen; Sipos-Kolumbán Adrienn; Tegzes Nóra Valentina:
Ütközéspontok X. A Doktoranduszok Országos Szövetsége Filozófiatudományi Osztálya konferenciájának kötete.
Association of Hungarian PHD and DLA Students, Budapest.
(2024)
ISBN 9786156457318; 9786156457325
Nguyen Thuy Lan Anh; Habók Anita:
An investigation into the relationship between attitudinal and non-attitudinal variables and the utilization of digital technology: the EFL Vietnamese context.
LANGUAGE LEARNING IN HIGHER EDUCATION, 14 (1).
pp. 57-74.
ISSN 2191-611X
(2024)
Németh T. Enikő:
Kint vagyunk a szemétkosárból? : Fejezetek a magyar pragmatikai kutatások történetéből.
MAGYAR NYELV, 120 (3).
pp. 257-276.
ISSN 0025-0228
(2024)
Okiri Peter Ochieng; Hercz Mária:
Distributed pedagogical leadership practice for sustainable pedagogical improvement: A literature review (2010–2023).
EUROPEAN JOURNAL OF EDUCATION, 59 (4).
ISSN 0141-8211
(2024)
Okiri Peter Ochieng; Hercz Mária:
Harnessing distributed pedagogical leadership culture in preservice teacher education.
In:
EAPRIL Conference Proceedings 2023.
EAPRIL European Association for Practitioner Research on Improving Learning, pp. 37-46.
(2024)
Okiri Peter Ochieng; Hercz Mária:
Preservice teacher education stakeholders' perceptions of distributed pedagogical leadership in nurturing teacher leadership.
EUROPEAN JOURNAL OF EDUCATION, 59 (4).
ISSN 0141-8211
(2024)
Oo Tun Zaw; Kadyirov Timur; Kadyjrova Lyajsan; Józsa Krisztián:
Design-based learning in higher education: Its effects on students’ motivation, creativity and design skills.
THINKING SKILLS AND CREATIVITY, 53.
ISSN 1871-1871
(2024)
Papp-Zipernovszky Orsolya; Szendrei Fanni; Martos Tamás:
Az egészségműveltség teljes spektrumának mérése: a Funkcionális, kommunikatív és kritikai egészségműveltség skála magyar nyelvű változatának (FCCHL-H) validálása nem reprezentatív nem klinikai mintán.
EGÉSZSÉGFEJLESZTÉS, 65 (1).
pp. 2-18.
ISSN 1786-2434
(2024)
Peng Diya; Fejes József Balázs; Vígh Tibor:
The role of student workshops in creating instruments for students: The example of the Teachers’ Feedback Practice Questionnaire.
In:
I. Imre Sándor Neveléstudományi Konferencia [1st Imre Sándor International Conference on Pedagogy].
BME GTK Műszaki pedagógia Tanszék, Budapest, pp. 21-24.
(2024)
ISBN 9789634219453
Petróczki Petra; Lakatos Csilla; Martos Tamás; Sallay Viola:
A szüléssel kapcsolatos attitűdök vizsgálata fiatal nők körében – személyorientált elemzés [The examination of birth attitudes in young women – a person-oriented study].
MENTÁLHIGIÉNÉ ÉS PSZICHOSZOMATIKA, 25 (3).
pp. 189-202.
ISSN 1419-8126
(2024)
Phyo Wai Mar; Nikolov Marianne; Hódi Ágnes:
Exploring the interplay of English academic reading and writing proficiency among international doctoral students.
HELIYON, 10 (14).
ISSN 2405-8440
(2024)
Phyo Wai Mar; Nikolov Marianne; Hódi Ágnes:
What support do international doctoral students claim they need to improve their academic writing in English?
AMPERSAND, 12.
ISSN 2215-0390
(2024)
Pikó Bettina; Kun Orsolya:
Fókuszban a testedzésfüggőség: Sportolási szokások és pszichológiai jellemzők különbségei a függőség szerinti csoportok között.
MAGYAR SPORTTUDOMÁNYI SZEMLE, 25 (6).
pp. 3-10.
ISSN 1586-5428
(2024)
Podráczky Judit; Hajduné Holló Katalin; Borbélyová Diana; Nagyová Alexandra; Józsa Krisztián:
A Comparative Analysis of Hungarian and Slovakian Preschool Curricula.
In:
Diagnostic Assessment of School Readiness.
MATE Press, Gödöllő, pp. 31-62.
(2024)
ISBN 9789636230869; 9789636230852
Povedák Kinga; Jan Jandourek; Máté-Tóth András:
Leaving Religion Behind : Varieties of Nonbelievers.
In:
The Faith and Beliefs of “Nonbelievers”.
Cultural Heritage and Contemporary Change, Series VIII, Christian Philosophical Studies
(24).
RVP, Washington DC, pp. 229-246.
(2024)
ISBN 9781565183544
Pál József:
Egy tragikus életpálya: Carlo Michelstaedter (1887-1910).
In:
A szétszóratás útjain.
SZEGEDI VALLÁSI NÉPRAJZI KÖNYVTÁR BIBLIOTHECA RELIGIONIS POPULARIS SZEGEDIENSIS
(60).
SZTE BTK Néprajzi és Kulturális Antropológiai Tanszék, Szeged, pp. 43-60.
(2024)
ISBN 9789633069929
Pál-Molnár Elemér; Szemerédi Máté; Szepesi János; Raucsikné Varga Andrea Beáta; Raucsik Béla; Unger János; Mód László Balázs; Bozsó Gábor; Tobak Zalán; Balla Géza:
Ménes-magyarádi borvidék (DNy-Erdélyi-középhegység): terroirgeológia, történelem és borkultúra.
In:
Ahány kő, annyi történet.14. Kőzettani és Geokémiai Vándorgyűlés előadás- és poszterkivonatok.
HUN-REN Institute for nuclear research, Debrecen, pp. 118-125.
(2024)
ISBN 9789638321619
Péter Róbert; Jawerbaum Alejandro Napolitano:
Who wrote the first Constitutions of Freemasonry?
DIGITAL SCHOLARSHIP IN THE HUMANITIES, 39 (2).
pp. 690-708.
ISSN 2055-7671
(2024)
Péter Róbert; Szántó Zsolt; Biacsi Zoltán; Berend Gábor; Bilicki Vilmos:
Multilingual Analysis and Visualization of Bibliographic Metadata and Texts with the AVOBMAT Research Tool.
Journal of Open Humanities Data, 10.
ISSN 2059-481X
(2024)
Péter Róbert; Szántó Zsolt; Biacsi Zoltán; Kocsis Zoltán; Berend Gábor; Bilicki Vilmos:
Az AVOBMAT (Analysis and Visualization of Bibliographic Metadata and Texts) többnyelvű kutatási eszköz munkafolyamata és új funkciói.
In:
Az oktatás, a kutatás és a közgyűjtemények digitális transzformációja felsőfokon : NETWORKSHOP 2024 : 33. Országos Informatikai Konferencia : 2024. április 3-5. Eszterházy Károly Katolikus Egyetem, Eger.
HUNGARNET Egyesület, Budapest, pp. 163-170.
(2024)
ISBN 9786158224321
Rahmanu I Wayan Eka Dian; Molnár Gyöngyvér:
Multimodal immersion in English language learning in higher education: A systematic review.
HELIYON, 10 (19).
ISSN 2405-8440
(2024)
Rahmanu I Wayan Eka Dian; Molnár Gyöngyvér:
Using Spherical Video-based Immersive Virtual Reality Technology to Investigate Vocabulary Mastery Among University Sophomores in EFL Settings.
COGENT EDUCATION, 11 (1).
ISSN 2331-186X
(2024)
Randall Ashley K.; Liekmeier Esther; Totenhagen Casey J.; Lannutti Pamela J.; Leon Gabriel A.; Siegel Magdalena; Ditzen Beate; Baiocco Roberto; Chiarolanza Claudia; Meuwly Nathalie; Zemp Martina; Fischer Melanie S.; van Stein Katharina R.; Baldi Michela; Isolani Stefano; Masturzi Alessio; Pistella Jessica; Gandhi Yuvamathi; Rosta-Filep Orsolya; Martos Tamás; Bodenmann Guy:
German and Italian validation of the Dyadic Coping Inventory–Sexual Minority Stress (DCI-SMS) scale.
JOURNAL OF FAMILY PSYCHOLOGY, 38 (4).
pp. 627-642.
ISSN 0893-3200
(2024)
Rodrigues de Oliveira Olney; Őri Dorottya; Kiss Enikő:
Validation and psychometric properties of the sense of coherence scale in a Hungarian child and adolescent sample.
HUNGARIAN EDUCATIONAL RESEARCH JOURNAL (HERJ), 14 (1).
pp. 99-113.
ISSN 2062-9605
(2024)
Sallay Viola; Martos Tamás:
Terápiás utak az otthon érzelmi térképén : Az Otthon Érzelmi Térképe (EMOTH) eljárás alkalmazása serdülőkkel és családjaikkal.
SERDÜLŐ- ÉS GYERMEK-PSZICHOTERÁPIA, 17 (1).
pp. 85-105.
ISSN 1785-3990
(2024)
Sallay Viola; Wieszt Attila; Varga Szabolcs; Martos Tamás:
Balancing identity, construction, and rules: Family relationship negotiations during first-generation succession in family businesses.
JOURNAL OF BUSINESS RESEARCH, 174.
ISSN 0148-2963
(2024)
Simon Melinda:
Ranschburg Viktor, a magyar könyvkiadás európai nagykövete.
MAGYAR KÖNYVSZEMLE, 140 (2).
pp. 181-214.
ISSN 0025-0171
(2024)
Simon Melinda:
Romanian publishers and printers’ devices in the 19th-20th centuries: Periods, styles, iconography.
APULUM: SERIES HISTORIA AND PATRIMONIUM (ALBA IULIA), 61 (1).
pp. 169-193.
ISSN 1013-428X
(2024)
Simon Melinda:
Szegedi kiadók és nyomdák jelvényei a 19-20. században.
SZEGED: A VÁROS FOLYÓIRATA: VÁROSTÖRTÉNETI ÉS KULTURÁLIS MAGAZIN, 36 (10).
pp. 6-10.
ISSN 0239-1384
(2024)
Soeharto Soeharto; Martono Martono; Hairida Hairida; Akhmetova Aigul; Arifiyanti Fitria; Csapó Benő; Charalambos Charalambous:
The metacognitive awareness of reading strategy among pre-service primary teachers and the possibility of rating improvement using Rasch analysis.
STUDIES IN EDUCATIONAL EVALUATION, 80.
ISSN 0191-491X
(2024)
Somhegyi Zoltán György:
Encountering the Elements Horizon, Materiality and Temporal Perspectives in Contemporary Landscape Representations.
Aesthetica Preprint, 127 (3).
pp. 27-43.
ISSN 0393-8522
(2024)
Stötzer Andrea; Farkas Éva:
Contemporary matter: Updating our understanding of English for medical purposes.
JOURNAL OF TEACHING ENGLISH FOR SPECIFIC AND ACADEMIC PURPOSES, 12 (3).
pp. 741-754.
ISSN 2334-9182
(2024)
Suherman Suherman; Vidákovich Tibor:
Mathematical Creative Thinking-Ethnomathematics based Test: Role of Attitude toward Mathematics, Creative Style, Ethnic Identity, and Parents’ Educational Level.
RED: REVISTA DE EDUCACIÓN A DISTANCIA, 24 (77).
ISSN 1131-8783
(2024)
Suherman Suherman; Vidákovich Tibor:
Relationship between ethnic identity, attitude, and mathematical creative thinking among secondary school students.
THINKING SKILLS AND CREATIVITY, 51.
ISSN 1871-1871
(2024)
Suherman Suherman; Vidákovich Tibor:
Role of creative self-efficacy and perceived creativity as predictors of mathematical creative thinking: Mediating role of computational thinking.
THINKING SKILLS AND CREATIVITY, 53.
ISSN 1871-1871
(2024)
Suherman Suherman; Vidákovich Tibor:
Students’ performance on mathematical creative thinking-based ethnomathematics: A Rasch measurement.
AIP CONFERENCE PROCEEDINGS, 3058 (1).
ISSN 0094-243X
(2024)
Sun Guo-Dong; Chen Hua-Ke; Sun Wei-Xing; Szabó Éva; Tóth Enikő; Hu Jin-Chuan; Jagodics Balázs; Liu Jing-Dong:
Factor structure and measurement invariance of the University Demand-Resource Questionnaire: further evidence from Hungarian university students.
FRONTIERS IN PSYCHOLOGY, 15.
ISSN 1664-1078
(2024)
Supriadi Nanang; Jamaluddin Z Wan; Suherman Suherman:
The role of learning anxiety and mathematical reasoning as predictor of promoting learning motivation: The mediating role of mathematical problem solving.
THINKING SKILLS AND CREATIVITY, 52.
ISSN 1871-1871
(2024)
Szabó Csanád; Irsai-Mehrwert Zsuzsanna; Kemény Lajos:
Atópiás dermatitiszes és pszoriázisos betegek alapvető pszichológiai szükségleteinek jellemzői ambuláns páciensek vizsgálata alapján.
BŐRGYÓGYÁSZATI ÉS VENEROLÓGIAI SZEMLE, 100 (1).
pp. 12-20.
ISSN 0006-7768
(2024)
Szabó Gábor:
Andersen a nyilasházban : Zoltán Gábor: Ólomszív.
MŰÚT: IRODALMI, MŰVÉSZETI ÉS KRITIKAI FOLYÓIRAT, 69 (1).
pp. 81-84.
ISSN 1789-1965
(2024)
Szabó Gábor:
Holtjáték romok között : Az Összeomlás és a Holtjáték című Petri-versek kapcsolódásairól.
LITERATURA, 50 (2).
pp. 140-151.
ISSN 0133-2368
(2024)
Szabó Norbert; Földi Fanni; Oo Tun Zaw; Csizmadia Gábor; Józsa Krisztián:
Musical Genre Preferences among School Students: The Role of the Family Background and Musical Instruments Learning.
Music & Science, 7.
ISSN 2059-2043
(2024)
Szabó Éva:
Mindfulness az iskolában - mire jó?
In:
Az alacsony intenzitású pszichológiai intervenciók tankönyve : A pszichés támogatás korszerű eszközei az alapellátásban, a szakellátásban és az iskolában.
Medicina Könyvkiadó Zrt., Budapest, pp. 301-313.
(2024)
ISBN 978-963-226-886-6
Szabó Éva; Jagodics Balázs:
Stronger is not always better - The ambivalent effect of social identity and relative deprivation on burnout among Hungarian teachers.
SOCIAL PSYCHOLOGY OF EDUCATION, 27 (4).
pp. 1835-1853.
ISSN 1381-2890
(2024)
Szenczi Beáta; Fejes József Balázs; Vígh Tibor; Hódi Ágnes; Tary Blanka:
Javaslatok a szövegértés tantárgyakba ágyazott fejlesztéséhez – az olvasási motiváció támogatása I.
ANYANYELV-PEDAGÓGIA, 17 (1).
pp. 5-21.
ISSN 2060-0623
(2024)
Szenczi Beáta; Fejes József Balázs; Vígh Tibor; Hódi Ágnes; Tary Blanka:
Javaslatok a szövegértés tantárgyakba ágyazott fejlesztéséhez – az olvasási motiváció támogatása II.
ANYANYELV-PEDAGÓGIA, 17 (2).
pp. 25-39.
ISSN 2060-0623
(2024)
Szentkereszty Kinga Emese; Csábi Eszter:
Az időskori demencia prediszponáló tényezőinek vizsgálata.
EGÉSZSÉGTUDOMÁNYI KÖZLEMÉNYEK: A MISKOLCI EGYETEM KÖZLEMÉNYE, 14 (1).
pp. 16-31.
ISSN 2063-2142
(2024)
Szerdahelyi Miklós János; Paterson Ted A.; Huang Lei; Martos Tamás; Komlósi László:
Validation of the PCQ-5: A Short Form to Measure State Positive Psychological Capital.
GROUP & ORGANIZATION MANAGEMENT, 49 (1).
pp. 215-245.
ISSN 1059-6011
(2024)
Szitás Teodóra; Gál Zita; Kasik László:
Preschool Children's Social Problem‐Solving in Hungary and Vojvodina Based on Parents' and Teachers' Opinions.
EUROPEAN JOURNAL OF EDUCATION.
ISSN 0141-8211
(2024)
Szécsényi Krisztina; Szécsényi Tibor:
Determining Argument Structure Variants by Numerical Optimization.
In:
Language use and linguistic structure: Proceedings of the Olomouc Linguistics Colloquium 2023.
Olomouc Modern Language Series
(10).
Palacký University, Olomouc, pp. 210-223.
(2024)
ISBN 9788024465081
Szécsényi Tibor:
Tagmondatok és megszakítatlan összetevők kinyerése függőségi elemzésből.
In:
XX. Magyar Számítógépes Nyelvészeti Konferencia.
Universití of Szeged, online kiadás, pp. 217-228.
(2024)
ISBN 9789633069738
Szécsényi Tibor; Gyulai Lívia:
Distinguishing Compositional and Non-Compositional Verbal Complexes : A Corpus-Based Approach.
In:
Language use and linguistic structure: Proceedings of the Olomouc Linguistics Colloquium 2023.
Olomouc Modern Language Series
(10).
Palacký University, Olomouc, pp. 224-237.
(2024)
ISBN 9788024465081
Szécsényi Tibor; Nagy C. Katalin; Németh T. Enikő:
Felszólításannotálás a MedCollect egészségügyi álhírkorpuszban.
In:
XX. Magyar Számítógépes Nyelvészeti Konferencia.
Universití of Szeged, online kiadás, pp. 159-170.
(2024)
ISBN 9789633069738
Szűcs Norbert; Fejes József Balázs:
A tanodák működése és a tanodai önkéntesség keretei.
ÖNKÉNTES SZEMLE, 4 (1).
pp. 31-54.
ISSN 2786-0620
(2024)
Szűcs Norbert; Fejes József Balázs; Mutier Uszáma:
Az önkéntesek szerepe a Motiváció Tanodák működésében.
ÖNKÉNTES SZEMLE, 4 (1).
pp. 82-102.
ISSN 2786-0620
(2024)
Sághy Miklós:
Csáth Géza művei és alakja a befogadástörténet tükrében : Major Ágnes. Csáth Géza atipikus kultusza: Biofikciók és adaptációk. Budapest: Ráció Kiadó, 2023.
LITERATURA, 50 (3).
pp. 312-319.
ISSN 0133-2368
(2024)
Sághy Miklós:
Idegenek a faluvégen : A migránsválságot színre vivő magyar filmekről.
In:
Teremtő tudomány.
Határsávok
.
Savaria University Press, Szombathely, pp. 436-451.
(2024)
ISBN 9786156489364
Sághy Miklós:
A hatalom rokoni hálójában : Móricz Zsigmond Rokonokja és a regény két filmadaptációja.
HELIKON, 70 (1).
pp. 61-92.
ISSN 0017-999X
(2024)
Tareke Tsehaynew Getaneh; Woreta Getachew Tassew; Zewude Girum Tareke; Amukune Stephen; Oo Tun Zaw; Józsa Krisztián:
Overview of Ethiopian Public Higher Education: Trends, System, Challenges, and Quality Issues.
EDUCATION SCIENCES, 14 (10).
ISSN 2227-7102
(2024)
Tary Blanka; Fejes József Balázs; Vígh Tibor; Hódi Ágnes; Szenczi Beáta:
A MARSI-R kérdőív kipróbálása és az olvasási stratégiahasználat feltárása 5–8. évfolyamon.
MAGYAR PEDAGÓGIA, 124 (3).
pp. 145-165.
ISSN 0025-0260
(2024)
Tihanyi Balázs; Maár Kitti; Kis Luca; Gînguță Alexandra; Varga Gergely I. B.; Kovács Bence; Schütz Oszkár; Pálfi György; Neparáczki Endre; Török Tibor; Spekker Olga; Maróti Zoltán; Berthon William:
‘But no living man am I’: Bioarchaeological evaluation of the first-known female burial with weapon from the 10th-century-CE Carpathian Basin.
PLOS ONE, 19 (11).
ISSN 1932-6203
(2024)
Tomkó Zoltán:
Egy meghiúsított kiadás? Julius von Salm Báthory Zsigmondnak címzett levele Giovanni Michele Bruto Magyar történetéről (1592).
LYMBUS - MAGYARSÁGTUDOMÁNYI FORRÁSKÖZLEMÉNYEK, 22.
pp. 321-326.
ISSN 0865-0632
(2024)
Tomkó Zoltán; von Salm Julius:
Julius von Salm Báthory Zsigmondnak címzett levele Giovanni Michele Bruto Magyar történetéről (1592).
LYMBUS - MAGYARSÁGTUDOMÁNYI FORRÁSKÖZLEMÉNYEK, 22.
pp. 327-343.
ISSN 0865-0632
(2024)
Tóth Enikő; Jagodics Balázs:
A perfekcionizmus kialakulása, mérése és eltérő megközelítései.
ALKALMAZOTT PSZICHOLÓGIA, 26 (2).
pp. 101-135.
ISSN 1419-872X
(2024)
Tóth Péter:
Adalékok a sebzett kollektív identitás antropológiájához.
KORUNK (KOLOZSVÁR), 34 (1).
pp. 3-11.
ISSN 1222-8338
(2024)
Tóth-Vajna Rita; Bagdy Emőke; Lakatos Csilla; Szatmári Zsolt; Martos Tamás:
The Processometric Consensus Rorschach Test (pCRT-II) – An Improved Evaluation System.
RORSCHACHIANA, 45 (1).
pp. 83-103.
ISSN 1192-5604
(2024)
Varga Sándor:
Keresztény Csengét Bálint Sándor-éremmel tüntették ki.
NÉPRAJZI HÍREK, 53 (1).
pp. 32-33.
ISSN 0133-8021
(2024)
Virág Zoltán:
Előszó : Önazonosság és csoporttudat = Predgovor : Samoidentitet i kolektivna svijest.
In:
A magyarországi horvátok színjátszása = Kazališni život Hrvata u Mađarskoj.
Szülőföld Könyvkiadó, Szombathely, pp. 4-11.
(2024)
ISBN 9789636680176
Virág Zoltán:
Nepokolebljiva potraga za domom : Predodžbe i Krležijanski primjer u dnevničkim zapisima Lászla Végela.
In:
KRLEŽINA OSTAVŠTINA.
Opera Slavica Budapestinensia Symposia Slavica
.
ELTE BTK Szláv Filológiai Tanszék, Budapest, pp. 199-213.
(2024)
ISBN 9789634897071
Virág Zoltán:
Očuvanje tradicije, s rok muzikom u pozadini: uspomeni na Petra Miloševića.
In:
Савремена филолошка истраживања, зборник радова. Година I.
Univerzitet u Beogradu, Filološki fakultet, Beograd, pp. 83-94.
(2024)
ISBN 9788661537387
Virág Zoltán:
Összetalálkozni és továbbhaladni egyazon vonalon : Antun Šoljan irodalomfelfogásának symposionista megítéléséről.
HUNGAROLÓGIAI KÖZLEMÉNYEK (ÚJVIDÉK), 25 (2).
pp. 92-108.
ISSN 0350-2430
(2024)
Viskolcz Noémi; Zvara Edina Éva; Kiss Erika; Király Péter:
Esterházy Pál és Thököly Éva iratai : 2. Egyéb iratok.
Esterhazyana
.
Kossuth Kiadó; MTA Könyvtár és Információs Központ, Budapest.
(2024)
ISBN 9789636363055
Volosin Márta; Kálnay Martin; Bánffi Ádám; Nyeső Natália; Molnár Gabriella Viktória; Palatinus Zsolt; Martos Tamás:
The leading role of personality in concerns about autonomous vehicles.
PLOS ONE, 19 (6).
ISSN 1932-6203
(2024)
Vuong Tuyet Linh; Steklács János:
A Cross-Sectional Study on Teaching Informational Text for Third Graders in Vietnamese School Context.
VNU Journal of Science: Education Research, 40 (4).
pp. 105-114.
ISSN 2615-9325
(2024)
Váraljai Anna:
Határátlépés : Percz János művészete (1920-2000).
Amikor Galéria, Budapest.
(2024)
ISBN 9786150200149
Váraljai Anna:
The Inspirers of a Modernist Artist Identity : Le Corbusier’s Relationship with Naive and African Art.
PAPERS IN ARTS AND HUMANITIES, 4 (2).
pp. 87-93.
ISSN 2784-143X
(2024)
Váraljai Anna:
The Inspirers of a Modernist Artist Identity: Le Corbusier’s Relationship with Naive and African Art.
PAPERS IN ARTS AND HUMANITIES, 4 (2).
pp. 87-93.
ISSN 2784-143X
(2024)
Váraljai Anna; Andrási Gábor:
Kontraszty. Megtalált szabadság.
Gondolat Publishers, Budapest.
(2024)
ISBN 9789635565191
Vígh Tibor:
Development of research skills through research-focused microteaching lesson study in preservice teacher education.
TEACHING AND TEACHER EDUCATION, 145.
ISSN 0742-051X
(2024)
Welesilassie Merih Welay; Nikolov Marianne:
The relationship among EFL learners’ motivational self-system, willingness to communicate, and self-assessed proficiency at an Ethiopian preparatory high school.
HELIYON, 10 (2).
ISSN 2405-8440
(2024)
Wulandari Tiara Dwi; Listiaji Prasetyo; Sulaiman Tajularipin; Wan Jaafar Wan Marzuki; Abdul Rahim Suzieleez Syrene:
Development of STEM-Based Science Educational Game Using Scratch to Train Computational Thinking Skill for Socondary School Students.
Jurnal Pendidikan Sains Indonesia, 12 (4).
pp. 867-884.
ISSN 2338-4379
(2024)
Zentai Gabriella; Borbélyová Diana; Bencéné Fekete Anikó Andrea; Nagyová Alexandra; Horváthová Kinga; Orsovics Yvette; Józsa Krisztián:
A Comparative Analysis of Hungarian and Slovakian Primary School Curricula.
In:
Diagnostic Assessment of School Readiness.
MATE Press, Gödöllő, pp. 63-83.
(2024)
ISBN 9789636230869; 9789636230852
Zewude Girum Tareke; Hercz Mária:
Does Work Task Motivation Mediate the Relationship Between Psychological Capital and Teacher Well-being?
PSIHOLOGIJA, 57 (2).
pp. 129-153.
ISSN 0048-5705
(2024)
Zewude Girum Tareke; Mesfin Yikunoamlak; Goraw Solomon; Hussen Kasahun; Eshetie Engidasew Nigussie; Mekonnon Drese Fenatw; Gebresellassie Moges; Bereded Derib Gosim:
Psychometric Evaluation of the Teacher Professional Well-Being Scale: Assessing Factor Structure, Reliability, and Validity in University Instructors.
Psychology International, 6 (3).
pp. 746-768.
ISSN 2813-9844
(2024)
Zewude Girum Tareke; Mesfin Yikunoamlak; Sadouki Fatiha; Ayele Abate Getahun; Goraw Solomon; Segon Tesfaye; Hercz Mária:
A serial mediation model of Big 5 personality traits, emotional intelligence, and psychological capital as predictors of teachers' professional well-being.
ACTA PSYCHOLOGICA, 250.
ISSN 0001-6918
(2024)
Zewude Girum Tareke; Oo Tun Zaw; Józsa Gabriella; Józsa Krisztián:
The Relationship among Internet Addiction, Moral Potency, Mindfulness, and Psychological Capital.
EUROPEAN JOURNAL OF INVESTIGATION IN HEALTH PSYCHOLOGY AND EDUCATION, 14 (6).
pp. 1735-1756.
ISSN 2174-8144
(2024)
Zhao Yangyintao; Liu Yong; Wu Hao:
Relationships among critical thinking disposition components of Chinese undergraduates: A moderated mediating effect analysis.
INTERNATIONAL JOURNAL OF EDUCATIONAL RESEARCH, 124.
ISSN 0883-0355
(2024)
Zimonyi István:
Búcsú Fodor Istvántól 1943-2021 = Farewell to István Fodor 1943-2021.
In:
"...Általad nyert szép hazát...". Tanulmányok Fodor István emlékére.
Magyar Nemzeti Múzeum Közgyűjteményi Központ, Budapest, pp. 23-26.
(2024)
ISBN 9789636490379
Zimonyi István:
Fodor István magyar őstörténeti kutatásai.
In:
"...Általad nyert szép hazát...". Tanulmányok Fodor István emlékére.
Magyar Nemzeti Múzeum Közgyűjteményi Központ, Budapest, pp. 115-131.
(2024)
ISBN 9789636490379
Zimonyi István:
A kereskedelmi utak átrendeződésének hatása Kelet-Európa etnikai és politikai alakulatainak formálódására – A Selyemút északi ágának kiépülése.
In:
Gazdaság, történelem és politika a Selyemút mentén.
ELTE BTK Kínai Tanszék, Budapest, pp. 101-137.
(2024)
ISBN 9789634897521
Zvara Edina Éva:
18. századi magyar nyelvű protestáns bibliák a hódmezővásárhelyi Bethlen Gábor Református Gimnázium könyvtárában.
In:
Bethlen 300 : Iskola a Hazában : A hódmezővásárhelyi köznevelés fennállásának 300. évfordulója alkalmából rendezett tudományos tanácskozás tanulmánykötete.
Hódmezővásárhely-Ótemplomi Református Egyházközség, Hódmezővásárhely, pp. 27-38.
(2024)
ISBN 9786150217376
Zvara Edina Éva:
A könyvtárak Széchényi Ferenc alapításáig : kutatástörténeti áttekintés.
MAGYAR KÖNYVSZEMLE, 140 (3).
pp. 371-381.
ISSN 0025-0171
(2024)