Alrababah Saleh Ahmad; Wu Hao; Molnár Gyöngyvér:
A Pilot Study for Measuring Complex Problem-Solving in Jordan: Feasibility, Construct Validity, and Behavior Pattern Analyses.
SAGE OPEN, 14 (2).
pp. 1-13.
ISSN 2158-2440
(2024)
Anggia Helta; Habók Anita:
Factor Analysis on the Motivation for Extensive Reading Questionnaire.
JOURNAL ON EFFICIENCY AND RESPONSIBILITY IN EDUCATION AND SCIENCE, 17 (3).
pp. 195-204.
ISSN 2336-2375
(2024)
Anggia Helta; Habók Anita:
Reading Motivation and Achievement in Online Extensive Reading of English Text: A Systematic Review.
MEXTESOL JOURNAL, 48 (3).
ISSN 2395-9908
(2024)
Anggia Helta; Habók Anita:
University students’ metacognitive awareness of reading strategies (MARS) in online reading and MARS’ role in their English reading comprehension.
PLOS ONE, 19 (11).
ISSN 1932-6203
(2024)
Baba Jafar:
Coetzee and Parrhesiastic Courage a Critique of Apartheid and Colonial Discourse in Life and Times of Michale K and Foe.
In:
XXVII. Tavaszi Szél Konferencia 2024: Tanulmánykötet I. [Spring Wind Conference 2024].
Doktoranduszok Országos Szövetsége (DOSZ), Budapest, pp. 404-412.
(2024)
ISBN 9786156457585
Baba Jafar:
Dialogue, Identity, and Anti-colonialism in Chinua Achebe’s "Things Fall Apart" and "Arrow of God".
In:
JEZIK, KNJIŽEVNOST I DIJALOG - Language, Literature and Dialogue.
Alfa BK University Belgrade, Beograd, pp. 103-113.
(2024)
ISBN 9788664610773
Babos Annamária; Csizmady Adrienne; Orbán Annamária; Szabó Julianna:
Evaluation Framework for Social Impact on the E-Co-Housing Project in Budapest.
PERIODICA POLYTECHNICA SOCIAL AND MANAGEMENT SCIENCES, 32 (1).
pp. 47-57.
ISSN 1416-3837
(2024)
Balogh-Pécsi Anett; Tóth Edit; Kasik László:
Social problem-solving, coping strategies and communication among 5 th and 7 th graders.
INTERNATIONAL JOURNAL OF ADOLESCENCE AND YOUTH, 29 (1).
ISSN 0267-3843
(2024)
Bankó Éva Mária; Weiss Béla; Hevesi István; Manga Annamária Eszter; Vakli Pál; Havadi-Nagy Menta; Kelemen Rebeka; Somogyi Eszter; Homolya István; Bihari Adél; Simon Ádám; Nárai Ádám; Tóth Krisztina; Báthori Noémi; Tomacsek Vivien; Horváth András Attila; Kamondi Anita; Racsmány Mihály; Dénes Ádám; Simor Péter; Kovács Tibor; Hermann Petra; Vidnyánszky Zoltán:
Study protocol of the Hungarian Longitudinal Study of Healthy Brain Aging (HuBA).
IDEGGYOGYASZATI SZEMLE / CLINICAL NEUROSCIENCE, 77 (1-2).
pp. 51-59.
ISSN 0019-1442
(2024)
Bencsik Orsolya:
Gion-inspirációk.
IRODALMI MAGAZIN, 12 (4).
p. 109.
ISSN 2063-8019
(2024)
Bencsik Orsolya:
A tiltakozók rovarháza : Avagy túlélhető-e a vidék és ha igen, miként?
IRODALMI SZEMLE: A SZLOVÁKIAI ÍRÓK SZÖVETSÉGÉNEK IRODALMI FOLYÓIRATA, 67 (12).
pp. 48-52.
ISSN 1336-5088
(2024)
Bencsik Péter:
Border Regimes, Freedom of Movement, and Globalization : The Hungarian and Czechoslovak Cases.
COMPARATIV : ZEITSCHRIFT FUR GLOBALGESCHICHTE UND VERGLEICHENDE GESELLSCHAFTSFORSCHUNG, 34 (1-2).
pp. 166-186.
ISSN 0940-3566
(2024)
Bencsik Péter:
The Impact of Emigration on Hungarian Citizenship Law, 1945–64.
HUNGARIAN STUDIES REVIEW, 51 (1).
pp. 63-87.
ISSN 0713-8083
(2024)
Bencsik Péter:
A nemzetközi migráció és Magyarország a globalizáció 19. századi hulláma idején.
SZÁZADOK, 158 (1).
pp. 15-42.
ISSN 0039-8098
(2024)
Bencze Dorottya Franciska; Marián Miklós; Szőllősi Ágnes; Pajkossy Péter; Nemecz Zsuzsanna; Keresztes Attila; Hermann Petra; Vidnyánszky Zoltán; Racsmány Mihály:
Contribution of the lateral occipital and parahippocampal cortices to pattern separation of objects and contexts.
CEREBRAL CORTEX, 34 (7).
ISSN 1047-3211
(2024)
Benedek István; Marmiroli Lorenzo:
Discussione sugli scrittori popolari : Conversazione notturna con Lajos Zilahy.
[Műalkotás]
Borbélyová Diana; Józsa Krisztián; Nagyová Alexandra:
Adaptation and Standardization of the Difer Tests in Slovakia.
In:
Diagnostic Assessment of School Readiness.
MATE Press, Gödöllő, pp. 13-30.
(2024)
ISBN 9789636230869; 9789636230852
Bónus Lilla; Nagy Lászlóné Antal Erzsébet; Korom Erzsébet:
Digital game-based inquiry learning to improve eighth graders’ inquiry skills in biology.
JOURNAL OF SCIENCE EDUCATION AND TECHNOLOGY, 33 (4).
pp. 1-17.
ISSN 1059-0145
(2024)
Chen Luyu:
Review of Language, Society, and Power: An Introduction (6th ed.), by Annabelle Mooney and Betsy Evans, ISBN: 9780367638443, Routledge. 2023.
MEDIA AND INTERCULTURAL COMMUNICATION: A MULTIDISCIPLINARY JOURNAL, 2 (1).
pp. 103-107.
ISSN 2980-9894
(2024)
Csendes Tibor; Berend Gábor; Németh T. Enikő:
Egészségügyi álhírkereső eljárások informatikai megoldásai [Computational Tools for Health-Related Fake News Detection].
MAGYAR TUDOMÁNY, 185 (11).
pp. 1457-1464.
ISSN 0025-0325
(2024)
Csikós Nándor; Máté-Tóth András:
Vallási prognózis: a 2022-es népszámlálás eredményeinek előrejelzése és értelmezése.
MAGYAR TUDOMÁNY, 185 (3).
pp. 405-412.
ISSN 0025-0325
(2024)
Csikós Zsuzsanna:
Kortárs spanyol regények magyarországi recepciója 2000 után.
FORRÁS: IRODALOM-MŰVÉSZET-TUDOMÁNY, 56 (7-8).
pp. 181-210.
ISSN 0133-056X
(2024)
Csikós Zsuzsanna:
Max Aub különleges írói pályája: narratív játékok valósággal és fikcióval.
FORRÁS: IRODALOM-MŰVÉSZET-TUDOMÁNY, 56 (7-8).
pp. 71-79.
ISSN 0133-056X
(2024)
Csányi Róbert; Lőrincz Mónika Mária; Molnár Gyöngyvér:
Egy felnőttképzési MOOC-programon részt vevők aktivitási adatainak elemzése.
INFORMÁCIÓS TÁRSADALOM: TÁRSADALOMTUDOMÁNYI FOLYÓIRAT, 24 (1).
pp. 34-55.
ISSN 1587-8694
(2024)
Csányi Róbert; Molnár Gyöngyvér:
Az önértékelés buktatói: a tesztmegoldási erőfeszítés kérdőíves és logadatalapú elemzése.
SCIENTIA ET SECURITAS, 5 (2).
pp. 86-95.
ISSN 2732-2688
(2024)
Csányi Róbert; Molnár Gyöngyvér:
Item- and person-level factors in test-taking disengagement: Multilevel modelling in a low-stakes context.
INTERNATIONAL JOURNAL OF EDUCATIONAL RESEARCH OPEN, 7.
ISSN 2666-3740
(2024)
Dam Bernadett; Ivaskó Lívia:
Distinguishing between dysarthria types based on acoustic parameters.
BESZÉDTUDOMÁNY / SPEECH SCIENCE, 4 (1).
pp. 118-135.
ISSN 2732-3773
(2024)
Dobos Bianka; Mellor David; Pikó Bettina:
Exploring fear of happiness among university students : The role of perfectionism, academic burnout, loneliness, and hopelessness.
SCANDINAVIAN JOURNAL OF PSYCHOLOGY, 65 (3).
pp. 559-567.
ISSN 0036-5564
(2024)
Dornbach Mária; Lénárt András:
Segítség! Gyermekrablás, -kereskedelem és átnevelés a 20-21. században.
Gondolat Kiadó, Budapest.
(2024)
ISBN 9789635565252
Duong Thi Ngoc Ngan; Hercz Mária:
Validity and Reliability of Cognitive Constructivism-Oriented Teaching Conception Questionnaire.
ASIA-PACIFIC EDUCATION RESEARCHER, 33 (1).
pp. 115-125.
ISSN 0119-5646
(2024)
Erdenezul Uitumen; Tarkó Klára:
Health Education Curriculum in Secondary Education of Mongolia.
In:
I. Imre Sándor Neveléstudományi Konferencia [1st Imre Sándor International Conference on Pedagogy].
BME GTK Műszaki pedagógia Tanszék, Budapest, pp. 15-20.
(2024)
ISBN 9789634219453
Fejes József Balázs:
Bemutatkozik az MTA-SZTE Olvasás és Motiváció Kutatócsoport.
ANYANYELV-PEDAGÓGIA, 17 (2).
pp. 113-118.
ISSN 2060-0623
(2024)
Fejes József Balázs; Mezei Tímea; Vígh Tibor:
Teachers’ Beliefs About the Usefulness and Feasibility of the TARGETS Dimensions (Poster 12).
In: 2024 AERA Annual Meeting, 2024.04.11-2024.04.14, Philadelphia (PA).
p. 2101964.
Fejes József Balázs; Vígh Tibor; Rausch Attila; Mezei Tímea; Szenczi Beáta:
Validation of Hungarian Version of Teacher Responsibility Scale in Pre-Service Teachers.
SAGE OPEN, 14 (2).
pp. 1-13.
ISSN 2158-2440
(2024)
Fekete Kristóf:
Az autonómiáról van szó.
REPLIKA, 2023 (130).
pp. 29-42.
ISSN 0865-8188
(2024)
Fekete Kristóf:
Tetszészónák : Esszé a művészeti ízlésről.
CAFÉ BÁBEL (86).
pp. 52-59.
ISSN 1215-508X
(2024)
Fenyves Katalin; Glässer Norbert; Zima András:
A szétszóratás útjain : Zsidó lojalitáshierarchiák változása.
SZEGEDI VALLÁSI NÉPRAJZI KÖNYVTÁR BIBLIOTHECA RELIGIONIS POPULARIS SZEGEDIENSIS
(60).
University of Szeged, Faculty of Arts, Department of Ethnography and Cultural Anthropologyy, Szeged.
(2024)
ISBN 9789633069929
Ferwagner Péter Ákos:
Entrée en guerre de l’Empire ottoman aux côtés des Puissances centrales (1914).
ÉTUDES SUR LA RÉGION MÉDITERRANÉENNE – MEDITERRÁN TANULMÁNYOK, 34.
pp. 45-74.
ISSN 0238-8308
(2024)
Ferwagner Péter Ákos:
Gazdaság és autonómia a 14-15. századi Mekkában.
ACTA HISTORICA (SZEGED), 148.
pp. 37-49.
ISSN 0324-6965
(2024)
Forgács Tamás:
Szólásmagyarázatok a kemence tájékáról.
MAGYAR NYELV, 120 (1).
pp. 71-81.
ISSN 0025-0228
(2024)
Forgács Tamás:
Világi szerencse, változó velence.
MAGYAR NYELV, 120 (3).
pp. 346-353.
ISSN 0025-0228
(2024)
Gaál Veronika; Bella Zsolt; Csábi Eszter; Benedek Pálma:
Obstruktív alvási apnoe betegségben szenvedő gyermekek kezelési elveinek összefoglalása.
FÜL-ORR-GÉGEGYÓGYÁSZAT, 70 (1).
pp. 11-17.
ISSN 0016-237X
(2024)
Glässer Norbert; Zima András:
Illés prófétától a cionista agitátorokig : a gúnyolódás metamorfózisai a magyar nyelvű zsidó sajtóvitákban 1944 előtt.
SZOMBAT, 36 (4).
pp. 12-16.
ISSN 0865-3844
(2024)
Habók Anita:
Oktatási módszerek alkalmazása a tanításban.
Akadémiai Kiadó Zrt., Budapest.
(2024)
ISBN 9789636640439
Habók Anita; Magyar Andrea; Molnár Gyöngyvér:
A tanulási stratégiák és az online olvasási stratégiák hatása a felsőoktatási tanulmányokat kezdő diákok szövegértésfejlettségére.
In:
Új kutatások a neveléstudományokban 2023.
ELTE Pedagógiai és Pszichológiai Kar (ELTE PPK); MTA Pedagógiai Tudományos Bizottság, Budapest, pp. 217-226.
(2024)
ISBN 9789634896777
Habók Anita; Nguyen Thuy Lan Anh:
A comparative study of language learners’ ICT attitudes and behavior pre- and post-COVID-19.
SCIENTIFIC REPORTS, 14 (1).
ISSN 2045-2322
(2024)
Habók Anita; Oo Tun Zaw; Magyar Andrea:
The effect of reading strategy use on online reading comprehension.
HELIYON, 10 (2).
ISSN 2405-8440
(2024)
Hegyi Ádám Alex:
Az olvasás Magyarországon a 18. században.
MAGYAR KÖNYVSZEMLE, 140 (3).
pp. 399-410.
ISSN 0025-0171
(2024)
Hegyi Ádám Alex:
Kéziratos partikulatörténetek a 18. században.
In:
Református kollégiumok és partikuláik.
A Tiszántúli Református Egyházkerület Közgyűjteményeinek kiadványai
.
Tiszántúli Református Egyházkerület Közgyűjteményei, Debrecen, pp. 21-35.
(2024)
ISBN 9786158156479
Hegyi Ádám Alex:
Levelek Erdődy György országbíró és az algyői reformátusok viszonyával kapcsolatban (1735–1744).
LYMBUS - MAGYARSÁGTUDOMÁNYI FORRÁSKÖZLEMÉNYEK, 22.
pp. 465-499.
ISSN 0865-0632
(2024)
Hegyi Ádám Alex:
A Szerbiai Református Keresztyén Egyház bácsfeketehegyi levéltára (1770-1999).
LEVÉLTÁRI SZEMLE, 74 (1).
pp. 71-77.
ISSN 0457-6047
(2024)
Hegyi Ádám Alex:
Verbotene Bücher in Ungarn im 18. Jahrhundert : Basler Verfasser aus dem 17. Jahrhundert in Bibliotheken der ungarländischen Studenten.
In:
Wissenstransfer : Der Einfluss des Schweizer Buches auf Ost- und Westeuropa in der Zeit des Ancien Régime.
Zürcher Beiträge zur Reformationsgeschichte
(32).
TVZ Zürich, Zürich, pp. 361-371.
(2024)
ISBN 978-3-290-18624-1
Hegyi Ádám Alex:
Verspätetes Interesse : humanistische Bücher in den Bibliotheken der ungarländischen Studenten in Basel im 18. Jahrhundert.
In:
Wissenstransfer : Der Einfluss des Schweizer Buches auf Ost- und Westeuropa in der Zeit des Ancien Régime.
Zürcher Beiträge zur Reformationsgeschichte
(32).
TVZ Zürich, Zürich, pp. 345-359.
(2024)
ISBN 978-3-290-18624-1
Hegyi Ádám Alex:
A hódmezővásárhelyi iskola mint református kultúrvidék : "külföldiek" a vásárhelyi gimnáziumban a 18. században.
In:
Bethlen 300 : Iskola a Hazában : A hódmezővásárhelyi köznevelés fennállásának 300. évfordulója alkalmából rendezett tudományos tanácskozás tanulmánykötete.
Hódmezővásárhely-Ótemplomi Református Egyházközség, Hódmezővásárhely, pp. 13-25.
(2024)
Hegyi Ádám Alex:
A reformáció kezdetei Szegeden : A református közösség első évszázadai.
SZEGED: A VÁROS FOLYÓIRATA: VÁROSTÖRTÉNETI ÉS KULTURÁLIS MAGAZIN, 10 (36).
pp. 47-52.
ISSN 0239-1384
(2024)
Hidayatullah Achmad; Csíkos Csaba:
The Role of Students’ Beliefs, Parents' Educational Level, and The Mediating Role of Attitude and Motivation in Students’ Mathematics Achievement.
ASIA-PACIFIC EDUCATION RESEARCHER, 33 (2).
pp. 253-262.
ISSN 0119-5646
(2024)
Horvát Barbara; Orbán Kata; Dávid Anett; Sallay Viola; Rafael Beatrix; Njers Sanela; Molnár Tamás; Csabai Márta; Csordás Georgina; Martos Tamás:
Enhancing self-management of patients with inflammatory bowel disease: the role of autonomy support in health goal pursuit.
THERAPEUTIC ADVANCES IN GASTROENTEROLOGY, 17.
ISSN 1756-283X
(2024)
Horváth Márta:
Átélt beszéd és olvasói empátia : Személyjelölés Arthur Schnitzler elbeszéléseiben.
In:
Személyjelölés és poétika.
DIAGram Könyvek
(7).
ELTE Eötvös József Collegium, Budapest, pp. 273-287.
(2024)
ISBN 9786155897627
Hull Piseth; Vígh Tibor:
Teachers' assessment literacy: A descriptive literature review.
HUNGARIAN EDUCATIONAL RESEARCH JOURNAL (HERJ).
ISSN 2062-9605
(2024)
(Benyújtva)
Hégető Katalin; Korom Erzsébet:
Examining the professional development of hungarian teachers in Romania.
PEDACTA, 14 (1).
pp. 45-57.
ISSN 2248-3527
(2024)
Hódi Ágnes; Tóth Edit:
Elméleti és gyakorlati útmutató a nyelvi fejlesztéshez.
ANYANYELV-PEDAGÓGIA, 17 (2).
pp. 93-98.
ISSN 2060-0623
(2024)
Hódi Ágnes; Tóth Edit:
Exploring the Opportunities for Online Assessment of Phonological Awareness at the Beginning of Schooling.
International Journal of Early Childhood, 56.
pp. 169-188.
ISSN 0020-7187
(2024)
Isolani Stefano; Pistella Jessica; Chiarolanza Claudia; Baldi Michela; Masturzi Alessio; Randall Ashley K.; Lannutti Pamela J.; Gandhi Yuvamathi; Martos Tamás; Rosta-Filep Orsolya; Basili Emanuele; Baiocco Roberto:
Bisexual Women in a Romantic Relationship: Coming out and Internalized Binegativity in Same/Different Gender Couples.
Journal of Bisexuality, 24 (3).
pp. 325-346.
ISSN 1529-9716
(2024)
Jan Jandourek; Balassa Bernadett; Máté-Tóth András:
Varieties of Religiosity in V4 Societies.
In:
The Faith and Beliefs of “Nonbelievers”.
Cultural Heritage and Contemporary Change, Series VIII, Christian Philosophical Studies
(24).
RVP, Washington DC, pp. 217-227.
(2024)
ISBN 9781565183544
Józsa Krisztián; Borbélyová Diana:
Diagnostic Assessment of School Readiness.
MATE Press, Gödöllő.
(2024)
ISBN 9789636230869; 9789636230852
Józsa Krisztián; Oo Tun Zaw; Borbélyová Diana; Zentai Gabriella:
Reliability, validity and measurement invariance of the DIFER tests.
In:
Diagnostic Assessment of School Readiness.
MATE Press, Gödöllő, pp. 85-139.
(2024)
ISBN 9789636230869; 9789636230852
Józsa Krisztián; Podráczky Judit:
Az óvoda-iskola átmenet segítése.
In:
Mesterség és intelligencia az oktatáskutatásban : Tanulmányok Kozma Tamás tiszteletére.
OKTATÁSKUTATÓK KÖNYVTÁRA
(18).
CHERD-Hungary, CHERD-H, Debrecen, pp. 77-90.
(2024)
ISBN 9786156012227; 9786156012234
Kadyirov Timur; Oo Tun Zaw; Kadyjrova Lyajsan; Józsa Krisztián:
Effects of motivation on creativity in the art and design education.
COGENT EDUCATION, 11 (1).
ISSN 2331-186X
(2024)
Kasik László; Gál Zita:
A szociálisprobléma-megoldás és a szorongás jellemzői perfekcionista és nem perfekcionista serdülők körében – egy longitudinális vizsgálat eredményei.
MAGYAR PSZICHOLÓGIAI SZEMLE, 79 (1).
pp. 43-71.
ISSN 0025-0279
(2024)
Kasik László; Jámbori Szilvia; Gál Zita; Tóth Edit:
Friendship Functions in Adolescence: Hungarian Version of the McGill Friendship Questionnaire.
CANADIAN JOURNAL OF SCHOOL PSYCHOLOGY, 39 (2).
pp. 151-169.
ISSN 0829-5735
(2024)
Kazinczi Csaba; Kocsis Krisztián; Boross Katalin; Racsmány Mihály; Klivényi Péter; Vécsei László; Must Anita:
The effect of computerized cognitive training and transcranial direct current stimulation on working memory among post-stroke individuals: a systematic review with meta-analysis and meta-regression.
BMC NEUROLOGY, 24 (1).
ISSN 1471-2377
(2024)
Khoshsaligheh Masood; Eriss Azadeh; Mehdizadkhani Milad; Pakar Elnaz:
Translation of multilingual films in Iran in Persian dubbing.
INTERNATIONAL JOURNAL OF MULTILINGUALISM, 21 (3).
pp. 1218-1238.
ISSN 1479-0718
(2024)
Kiss Renáta Mária; Szili Katalin; Csapó Benő; Molnár Gyöngyvér:
Empowering first graders with computer-based training to master pre-reading skills and bridge the learning gap.
EDUCATION AND INFORMATION TECHNOLOGIES, 29.
pp. 12863-12886.
ISSN 1360-2357
(2024)
Kiss Renáta Mária; Szili Katalin; Ökördi Réka; Mokri Dóra; Molnár Gyöngyvér:
Online Development of Reading and Math Abilities: Interplay and Impact in Third and Fourth Grades (Poster 40).
In:
Proceedings of the 2024 AERA Annual Meeting.
AERA, Washington DC.
(2024)
Kocsis Ádám; Molnár Gyöngyvér:
Factors influencing academic performance and dropout rates in higher education.
OXFORD REVIEW OF EDUCATION.
ISSN 0305-4985
(2024)
Komarudin Komarudin; Suherman Suherman; Vidákovich Tibor:
The RMS teaching model with brainstorming technique and student digital literacy as predictors of mathematical literacy.
HELIYON, 10 (13).
ISSN 2405-8440
(2024)
Korom Erzsébet; Purák Szandra:
Általános iskolások és gimnazisták kémia tantárgyi attitűdje, tanulási motivációja és a kémia tanulásával kapcsolatos véleménye.
ISKOLAKULTÚRA: PEDAGÓGUSOK SZAKMAI-TUDOMÁNYOS FOLYÓIRATA, 34 (9).
pp. 17-38.
ISSN 1215-5233
(2024)
Kovács Krisztina:
„Az irodalom a tegnapi fantázia romlott vacsorája.” : Kovács Lajosról életműkiadása tükrében.
In:
Szelíd jelenlét: Kovács Lajos olvasókönyv.
Szegedi Egyetemi Kiadó, Szeged, pp. 39-47.
(2024)
ISBN 9789636880088
Kovács Krisztina:
Incze Sándor és a Színházi Élet: az önmenedzselés egy sikeres kísérlete.
In:
Szerzők, lapok - kiadók.
Reciti konferenciakötetek, 26
.
Reciti Kiadó, Budapest, pp. 165-185.
(2024)
ISBN 9789636720094; 9789636720100
Kovács Krisztina:
Titokban Bangkokban I. : Blank, 1-2. évad.
TISZATÁJONLINE, 2024. 09. 20..
pp. 1-12.
(2024)
Kovács Krisztina:
Titokban Bangkokban II. : Blank, 1-2. évad.
TISZATÁJONLINE, 2024. 09. 21..
(2024)
Kovács Krisztina:
„Unoka nem rokon.” A trauma terei egy mikrohistorikus „Bildungsromanban” – Kovács Lajos: Hosszúra nőtt árnyékaink.
In:
Szelíd jelenlét: Kovács Lajos olvasókönyv.
Szegedi Egyetemi Kiadó, Szeged, pp. 103-113.
(2024)
ISBN 9789636880088
Kovács Krisztina:
Város és vidék, központ és periféria a Délvidéken a Monarchia éveiben és Trianon után : Szenteleky Kornél, Herceg János, Szirmai Károly, Börcsök Erzsébet, Hunyady Sándor lokális identitásai.
In:
Hangsúlyváltások: Genius loci az 1920 előtti és utáni magyar építészetben és irodalomban.
Térformák - Társadalomformák
(12.).
Martin Opitz Kiadó, Budapest, pp. 213-230.
(2024)
ISBN 9786156388636
Kovács Krisztina:
"...az élet könyvek lapjaira van írva..." : Mohai V. Lajos: A kanizsai Hidegház.
MŰHELY: KULTURÁLIS FOLYÓIRAT, 47 (2).
pp. 75-76.
ISSN 0138-922X
(2024)
Kovács Krisztina:
Önsöz.
In:
Leylek Halife.
Livera Yayinevi, Izmir, pp. 9-16.
(2024)
ISBN 9786256663169
Kovács Krisztina; Novák Anikó:
Két világ határán : Az „eltávolodott néző” szereplehetőségei Vörös Anna Vadoma című kötetében.
HUNGAROLÓGIAI KÖZLEMÉNYEK (ÚJVIDÉK), 25 (2).
pp. 26-38.
ISSN 0350-2430
(2024)
Kovács Ágnes Zsófia:
The Production, Circulation, and Reception of Edith Wharton's Travel Writings.
EGER JOURNAL OF ENGLISH STUDIES, 23.
pp. 17-38.
ISSN 1786-5638
(2024)
(Nyomdában)
Kusuma Ikhwan Yuda; Bahar Muhammad Akbar; Nuari Doni Anshar; Prabandari Rani; Soeharto Soeharto; Csupor Dezső; Benkő Ria; Matuz Mária:
Antibiotic knowledge assessment questionnaire in undergraduate pharmacy students: A Rasch analysis of validity evidence.
PHARMACY EDUCATION, 24 (1).
pp. 54-78.
ISSN 1560-2214
(2024)
Kusuma Ikhwan Yuda; Suherman Suherman:
The Pulse of Long COVID on Twitter: A Social Network Analysis.
ARCHIVES OF IRANIAN MEDICINE, 27 (1).
pp. 36-43.
ISSN 1029-2977
(2024)
Listiani Listiani; Nikolov Marianne; Hódi Ágnes:
Audio Feedback in ESL/EFL Writing Contexts: A Review of the Literature.
TESL-EJ: TEACHING ENGLISH AS A SECOND OR FOREIGN LANGUAGE, 28 (2).
ISSN 1072-4303
(2024)
Liu Yao; Chen Dajuan; Liu Yong; Zhou Xiaona:
A qualitative comparative analysis of the evolution path of postgraduate enrollment expansion policies and social development in China.
HELIYON, 10 (4).
ISSN 2405-8440
(2024)
Lucza Lilla; Martos Tamás; Sallay Viola; Simon Tamás; Weiland Anne; Vermeir Peter; Csabai Márta:
Profiles of intercultural sensitivity of healthcare students: a person-centred approach.
INTERNATIONAL JOURNAL OF MEDICAL EDUCATION, 15.
pp. 113-123.
ISSN 2042-6372
(2024)
Lénárt András:
Donald Duck Goes South: Walt Disney and the Inter-American Relations.
ALPHAVILLE: JOURNAL OF FILM AND SCREEN MEDIA, 27.
pp. 24-36.
ISSN 2009-4078
(2024)
Lénárt András:
Juan Vaccaro – Francesc Sánchez Barba: El largo camino hacia la Europa comunitaria I.
ACTA HISPANICA - ACTA UNIVERSITATIS SZEGEDIENSIS DE ATTILA JÓZSEF NOMINATAE, 29.
pp. 113-116.
ISSN 1416-7263
(2024)
Lénárt András:
La memoria histórica cinematográfica en América Latina: el caso de Chile.
MEDITERRÁN VILÁG, 53-54.
pp. 63-80.
ISSN 1787-7350
(2024)
Lénárt András:
Latin-Amerika aktív és passzív szerepvállalása a második világháborúban.
In:
Frontok, sorsok, áldozatok : Fordulat a háborúban (1942–1943).
Hungarian Academy of Sciences, Budapest, pp. 280-295.
(2024)
ISBN 9789634164319
Lénárt András:
Mozgóképes múlt: Közelítések a film és a történelem kapcsolatához.
Jelenkortörténeti tanulmányok
.
Kronosz Kiadó, Pécs.
(2024)
ISBN 9786156604347
Lénárt András:
Sociocultural and Historical Perspectives on Diversity in Spain.
ETHNOGRAPHICA ET FOLKLORISTICA CARPATHICA, 26.
pp. 117-132.
ISSN 0139-0600
(2024)
Lénárt András:
Tove Jansson: La creadora de los Mumins en el cine.
In:
Las mujeres y las artes en la pantalla.
Universidad Carlos III de Madrid, Madrid, pp. 82-97.
(2024)
ISBN 9788410132030
Lénárt András:
Una guerra eterna desde múltiples enfoques: relaciones entre la humanidad y la naturaleza en el cine.
In: VIII Congrés Internacional d’Història i Cinema Barcelona. Collapses civilitzatoris: Quan la distopia surt de la pantalla, 2022.07.20-2022.07.22, Barcelona.
pp. 87-101.
Malínek Vojtěch; Umerle Tomasz; Gray Edward; Heibi Ivan; Király Péter; Klaes Christiane; Korytkowski Przemysław; Lindemann David; Moretti Arianna; Panušková Charlotte; Péter Róbert; Tolonen Mikko; Tomczyńska Aldona; Vimr Ondřej:
Open Bibliographical Data Workflows and the Multilinguality Challenge.
Journal of Open Humanities Data, 10.
pp. 1-14.
ISSN 2059-481X
(2024)
Mamad Abderrahim; Vígh Tibor:
EFL/ESL Teachers’ and Students’ Perceptions and Practices of Written Feedback in a Higher Education Context.
PROFILE: ISSUES IN TEACHERS PROFESSIONAL DEVELOPMENT, 26 (2).
pp. 181-198.
ISSN 1657-0790
(2024)
Mamad Abderrahim; Vígh Tibor:
Student perspectives on preferences and reported instructor practices of written feedback in the Moroccan EFL university context.
HELIYON, 10 (11).
ISSN 2405-8440
(2024)
Marmiroli Lorenzo:
Lajos Zilahy e l’epoca Horthy: il rapporto con Gyula Gömbös e il Nuovo Fronte Spirituale (Új Szellemi Front).
QUADERNI VERGERIANI, 20 (19).
pp. 134-158.
ISSN 1827-2126
(2024)
Martos Tamás; Sallay Viola:
Személyes célok és társas világ – a jóllét és önszabályozás társas ökológiája.
MAGYAR PSZICHOLÓGIAI SZEMLE.
ISSN 0025-0279
(2024)
Mezei Tímea; Jancsák Csaba:
Dél-alföldi roma fiatalok jövőorientációi és értékpreferenciái.
In:
Magyarországi roma fiatalok és a NEET/PNEET jelenség.
SZKRSZ, Szeged, pp. 81-104.
(2024)
ISBN 9786155957024; 9786155957031
Mezőlaki Regina; Ivaskó Lívia:
Accepted boundaries for barrier-free communication between autistic adults and non-autistic professionals.
ARGUMENTUM, 20.
pp. 165-181.
ISSN 1787-3606
(2024)
Mezőlaki Regina; Ivaskó Lívia:
A faux pas (társalgási baklövés) jelenség pragmatikai értelmezési és felismerési lehetőségei az explicit nyelvi megformálás függvényében : 1. rész.
MAGYAR NYELV, 120 (2).
pp. 150-158.
ISSN 0025-0228
(2024)
Mezőlaki Regina; Ivaskó Lívia:
A faux pas (társalgási baklövés) jelenség pragmatikai értelmezési és felismerési lehetőségei az explicit nyelvi megformálás függvényében : 2. rész.
MAGYAR NYELV, 120 (3).
pp. 277-290.
ISSN 0025-0228
(2024)
Mezőlaki Regina; Ivaskó Lívia:
A faux pas (társalgási baklövés) jelenség pragmatikai értelmezési és felismerési lehetőségei az explicit nyelvi megformálás függvényében: 3. rész.
MAGYAR NYELV, 120 (4).
pp. 409-417.
ISSN 0025-0228
(2024)
Mihók Barbara; Balázs Bálint; Domokos Júlia; Szakál Diana; Horváth Mária Dóra:
Ki védi meg a zöldeket? : A mentális egészség védelme a környezeti válság élvonalában.
MÁLTAI TANULMÁNYOK. A MAGYAR MÁLTAI SZERETETSZOLGÁLAT TUDOMÁNYOS FOLYÓIRATA, 6 (3).
pp. 104-119.
ISSN 2676-9468
(2024)
Mislovics Erzsébet:
Szeged város bűnfenyítő törvényszéki jegyzőkönyveinek zsidó vonatkozású bejegyzései, 1861–1871.
ACTA HISTORICA (SZEGED), 148 (1).
pp. 151-163.
ISSN 0324-6965
(2024)
Mislovics Erzsébet:
Szeged város levéltárának polgári törvényszéki jegyzőkönyveinek zsidó vonatkozású bejegyzései (1791-1847).
In:
Napok, évek, századok.
SZTE Történeti Intézete; Szegedi Tudományegyetem Történelemtudományi Doktori Iskola, Szeged, pp. 315-330.
(2024)
ISBN 9789633069653
Mislovics Erzsébet:
Szántó (Seligman) Eleázár életútja, önképe, szerepvállalása.
TARGUM: INTERPRETÁCIÓ KOMMENTÁR DISKURZUS, 4 (5).
pp. 44-66.
ISSN 2939-5976
(2024)
Molnár Gyöngyvér:
Pedagógiai innovációk szükségessége a tanulás és a tanítás minőségének javítása, valamint a jövő oktatása érdekében.
In: Változó világ, átalakuló nevelés–oktatás–képzés XXVI. Országos Közoktatási és Szakképzési Szakértői Konferencia, 2024.11.05-2024.11.07, Eger.
pp. 313-319.
Molnár Gyöngyvér:
A mesterséges intelligencia hatása a mérés-értékelésre.
EDUCATIO, 33 (1).
pp. 55-64.
ISSN 1216-3384
(2024)
Molnár Gyöngyvér:
A technológiahasználat sokféle arca és hatása a diákokteljesítményére.
ISKOLAKULTÚRA: PEDAGÓGUSOK SZAKMAI-TUDOMÁNYOS FOLYÓIRATA, 34 (11).
pp. 3-17.
ISSN 1215-5233
(2024)
Molnár Gyöngyvér; Kocsis Ádám:
Cognitive and Noncognitive Predictors of Academic Success in Higher Education: A Large-Scale Longitudinal Study.
In:
Proceedings of the 2024 AERA Annual Meeting.
AERA, Washington DC.
(2024)
Máté-Tóth András:
Bűnbánóknak menedéke : Szocioteológiai dilemmák a megbocsájtásról.
KORUNK (KOLOZSVÁR), 34 (1).
pp. 33-41.
ISSN 1222-8338
(2024)
Máté-Tóth András:
From Nones to Yeses: Pastoral Care among Nones in Central Europe.
In:
The Faith and Beliefs of “Nonbelievers”.
Cultural Heritage and Contemporary Change, Series VIII, Christian Philosophical Studies
(24).
RVP, Washington DC, pp. 257-266.
(2024)
ISBN 9781565183544
Máté-Tóth András:
A konvivencia kihívásai : A vallási sokféleségről Kelet-Közép-Európában.
L'Harmattan, Budapest.
(2024)
ISBN 9789636461539
Máté-Tóth András; Povedák Kinga; Szilárdi Réka:
Spontaneous Aversion to Religion: Preliminary Approaches.
In:
The Faith and Beliefs of “Nonbelievers”.
Cultural Heritage and Contemporary Change, Series VIII, Christian Philosophical Studies
(24).
RVP, Washington DC, pp. 201-215.
(2024)
ISBN 9781565183544
Máté-Tóth András; Tarján Gergely:
"Annak emlékét ünnepeljük tehát" : Közvélemény-kutatás az öregdiákok körében.
In:
A szerzetesi nevelés gyümölcsei és örökségei a XXI. század számára.
Ciszterci Diákszövetség Budai Osztály; KKM Magyar Diplomáciai Akadémia Kft., Budapest, pp. 75-105.
(2024)
ISBN 9786150197784; 9786150197791
Müller Vanessa; Mellor David; Pikó Bettina:
Associations Between ADHD Symptoms and Rejection Sensitivity in College Students: Exploring a Path Model With Indicators of Mental Well-Being.
LEARNING DISABILITIES RESEARCH & PRACTICE, 39 (4).
pp. 223-236.
ISSN 0938-8982
(2024)
Nemes Márk:
A társadalmi és tudományos diskurzus hatásai az új vallási mozgalmak kutatására.
In:
Ütközéspontok X. A Doktoranduszok Országos Szövetsége Filozófiatudományi Osztálya konferenciájának kötete.
Association of Hungarian PHD and DLA Students, Budapest, pp. 77-87.
(2024)
ISBN 9786156457318; 9786156457325
Nemes Márk; Balássy Petra Zsófia; Bialkó László Gergő; Dudás Róbert Gyula; Farkas Zsuzsanna; Gloviczky Zoltán; Kondorosi Noémi; Miklovicz Attila; Tegzes Nóra Valentina:
Az V. Interdiszciplináris Vallástudományi Hallgatói Konferencia tanulmánykötete.
Association of Hungarian PHD and DLA Students, Budapest.
(2024)
ISBN 9786156457394; 9786156457400
Nemes Márk; Donáth Béla; Major Tünde Kármen; Sipos-Kolumbán Adrienn; Tegzes Nóra Valentina:
Ütközéspontok X. A Doktoranduszok Országos Szövetsége Filozófiatudományi Osztálya konferenciájának kötete.
Association of Hungarian PHD and DLA Students, Budapest.
(2024)
ISBN 9786156457318; 9786156457325
Nguyen Thuy Lan Anh; Habók Anita:
An investigation into the relationship between attitudinal and non-attitudinal variables and the utilization of digital technology: the EFL Vietnamese context.
LANGUAGE LEARNING IN HIGHER EDUCATION, 14 (1).
pp. 57-74.
ISSN 2191-611X
(2024)
Németh Zsuzsanna:
The use of the non-lexical sound öö in Hungarian same-turn self-repair.
PRAGMATICS, 2024.
ISSN 1018-2101
(2024)
(Nyomdában)
Németh T. Enikő:
Kint vagyunk a szemétkosárból? : Fejezetek a magyar pragmatikai kutatások történetéből.
MAGYAR NYELV, 120 (3).
pp. 257-276.
ISSN 0025-0228
(2024)
Okiri Peter Ochieng; Hercz Mária:
Distributed pedagogical leadership practice for sustainable pedagogical improvement: A literature review (2010–2023).
EUROPEAN JOURNAL OF EDUCATION, 59 (4).
ISSN 0141-8211
(2024)
Okiri Peter Ochieng; Hercz Mária:
Harnessing distributed pedagogical leadership culture in preservice teacher education.
In:
EAPRIL Conference Proceedings 2023.
EAPRIL European Association for Practitioner Research on Improving Learning, pp. 37-46.
(2024)
Okiri Peter Ochieng; Hercz Mária:
Preservice teacher education stakeholders' perceptions of distributed pedagogical leadership in nurturing teacher leadership.
EUROPEAN JOURNAL OF EDUCATION, 59 (4).
ISSN 0141-8211
(2024)
Papp-Zipernovszky Orsolya; Szendrei Fanni; Martos Tamás:
Az egészségműveltség teljes spektrumának mérése: a Funkcionális, kommunikatív és kritikai egészségműveltség skála magyar nyelvű változatának (FCCHL-H) validálása nem reprezentatív nem klinikai mintán.
EGÉSZSÉGFEJLESZTÉS, 65 (1).
pp. 2-18.
ISSN 1786-2434
(2024)
Peng Diya; Fejes József Balázs; Vígh Tibor:
The role of student workshops in creating instruments for students: The example of the Teachers’ Feedback Practice Questionnaire.
In:
I. Imre Sándor Neveléstudományi Konferencia [1st Imre Sándor International Conference on Pedagogy].
BME GTK Műszaki pedagógia Tanszék, Budapest, pp. 21-24.
(2024)
ISBN 9789634219453
Petróczki Petra; Lakatos Csilla; Martos Tamás; Sallay Viola:
A szüléssel kapcsolatos attitűdök vizsgálata fiatal nők körében – személyorientált elemzés [The examination of birth attitudes in young women – a person-oriented study].
MENTÁLHIGIÉNÉ ÉS PSZICHOSZOMATIKA, 25 (3).
pp. 189-202.
ISSN 1419-8126
(2024)
Phyo Wai Mar; Nikolov Marianne; Hódi Ágnes:
Exploring the interplay of English academic reading and writing proficiency among international doctoral students.
HELIYON, 10 (14).
ISSN 2405-8440
(2024)
Phyo Wai Mar; Nikolov Marianne; Hódi Ágnes:
International doctoral students’ socialization into English academic writing proficiency.
HIGHER EDUCATION RESEARCH & DEVELOPMENT.
ISSN 0729-4360
(2024)
(Benyújtva)
Phyo Wai Mar; Nikolov Marianne; Hódi Ágnes:
What support do international doctoral students claim they need to improve their academic writing in English?
AMPERSAND, 12.
ISSN 2215-0390
(2024)
Pikó Bettina; Kun Orsolya:
Fókuszban a testedzésfüggőség: Sportolási szokások és pszichológiai jellemzők különbségei a függőség szerinti csoportok között.
MAGYAR SPORTTUDOMÁNYI SZEMLE, 25 (6).
pp. 3-10.
ISSN 1586-5428
(2024)
Podráczky Judit; Hajduné Holló Katalin; Borbélyová Diana; Nagyová Alexandra; Józsa Krisztián:
A Comparative Analysis of Hungarian and Slovakian Preschool Curricula.
In:
Diagnostic Assessment of School Readiness.
MATE Press, Gödöllő, pp. 31-62.
(2024)
ISBN 9789636230869; 9789636230852
Povedák Kinga; Jan Jandourek; Máté-Tóth András:
Leaving Religion Behind : Varieties of Nonbelievers.
In:
The Faith and Beliefs of “Nonbelievers”.
Cultural Heritage and Contemporary Change, Series VIII, Christian Philosophical Studies
(24).
RVP, Washington DC, pp. 229-246.
(2024)
ISBN 9781565183544
Pál József:
Egy tragikus életpálya: Carlo Michelstaedter (1887-1910).
In:
A szétszóratás útjain.
SZEGEDI VALLÁSI NÉPRAJZI KÖNYVTÁR BIBLIOTHECA RELIGIONIS POPULARIS SZEGEDIENSIS
(60).
SZTE BTK Néprajzi és Kulturális Antropológiai Tanszék, Szeged, pp. 43-60.
(2024)
ISBN 9789633069929
Pál-Molnár Elemér; Szemerédi Máté; Szepesi János; Raucsikné Varga Andrea Beáta; Raucsik Béla; Unger János; Mód László Balázs; Bozsó Gábor; Tobak Zalán; Balla Géza:
Ménes-magyarádi borvidék (DNy-Erdélyi-középhegység): terroirgeológia, történelem és borkultúra.
In:
Ahány kő, annyi történet.14. Kőzettani és Geokémiai Vándorgyűlés előadás- és poszterkivonatok.
HUN-REN Institute for nuclear research, Debrecen, pp. 118-125.
(2024)
ISBN 9789638321619
Péter Róbert; Jawerbaum Alejandro Napolitano:
Who wrote the first Constitutions of Freemasonry?
DIGITAL SCHOLARSHIP IN THE HUMANITIES, 39 (2).
pp. 690-708.
ISSN 2055-7671
(2024)
Péter Róbert; Szántó Zsolt; Biacsi Zoltán; Berend Gábor; Bilicki Vilmos:
Multilingual Analysis and Visualization of Bibliographic Metadata and Texts with the AVOBMAT Research Tool.
Journal of Open Humanities Data, 10.
ISSN 2059-481X
(2024)
Péter Róbert; Szántó Zsolt; Biacsi Zoltán; Kocsis Zoltán; Berend Gábor; Bilicki Vilmos:
Az AVOBMAT (Analysis and Visualization of Bibliographic Metadata and Texts) többnyelvű kutatási eszköz munkafolyamata és új funkciói.
In:
Az oktatás, a kutatás és a közgyűjtemények digitális transzformációja felsőfokon : NETWORKSHOP 2024 : 33. Országos Informatikai Konferencia : 2024. április 3-5. Eszterházy Károly Katolikus Egyetem, Eger.
HUNGARNET Egyesület, Budapest, pp. 163-170.
(2024)
ISBN 9786158224321
Rahmanu I Wayan Eka Dian; Molnár Gyöngyvér:
Multimodal immersion in English language learning in higher education: A systematic review.
HELIYON, 10 (19).
ISSN 2405-8440
(2024)
Rahmanu I Wayan Eka Dian; Molnár Gyöngyvér:
Using Spherical Video-based Immersive Virtual Reality Technology to Investigate Vocabulary Mastery Among University Sophomores in EFL Settings.
COGENT EDUCATION, 11 (1).
ISSN 2331-186X
(2024)
Randall Ashley K.; Liekmeier Esther; Totenhagen Casey J.; Lannutti Pamela J.; Leon Gabriel A.; Siegel Magdalena; Ditzen Beate; Baiocco Roberto; Chiarolanza Claudia; Meuwly Nathalie; Zemp Martina; Fischer Melanie S.; van Stein Katharina R.; Baldi Michela; Isolani Stefano; Masturzi Alessio; Pistella Jessica; Gandhi Yuvamathi; Rosta-Filep Orsolya; Martos Tamás; Bodenmann Guy:
German and Italian validation of the Dyadic Coping Inventory–Sexual Minority Stress (DCI-SMS) scale.
JOURNAL OF FAMILY PSYCHOLOGY, 38 (4).
pp. 627-642.
ISSN 0893-3200
(2024)
Rodrigues de Oliveira Olney; Őri Dorottya; Kiss Enikő:
Validation and psychometric properties of the sense of coherence scale in a Hungarian child and adolescent sample.
HUNGARIAN EDUCATIONAL RESEARCH JOURNAL (HERJ), 14 (1).
pp. 99-113.
ISSN 2062-9605
(2024)
Sallay Viola; Martos Tamás:
Terápiás utak az otthon érzelmi térképén : Az Otthon Érzelmi Térképe (EMOTH) eljárás alkalmazása serdülőkkel és családjaikkal.
SERDÜLŐ- ÉS GYERMEK-PSZICHOTERÁPIA, 17 (1).
pp. 85-105.
ISSN 1785-3990
(2024)
Sallay Viola; Wieszt Attila; Varga Szabolcs; Martos Tamás:
Balancing identity, construction, and rules: Family relationship negotiations during first-generation succession in family businesses.
JOURNAL OF BUSINESS RESEARCH, 174.
ISSN 0148-2963
(2024)
Simon Melinda:
Ranschburg Viktor, a magyar könyvkiadás európai nagykövete.
MAGYAR KÖNYVSZEMLE, 140 (2).
pp. 181-214.
ISSN 0025-0171
(2024)
Simon Melinda:
Romanian publishers and printers’ devices in the 19th-20th centuries: Periods, styles, iconography.
APULUM: SERIES HISTORIA AND PATRIMONIUM (ALBA IULIA), 61 (1).
pp. 169-193.
ISSN 1013-428X
(2024)
Simon Melinda:
Szegedi kiadók és nyomdák jelvényei a 19-20. században.
SZEGED: A VÁROS FOLYÓIRATA: VÁROSTÖRTÉNETI ÉS KULTURÁLIS MAGAZIN, 36 (10).
pp. 6-10.
ISSN 0239-1384
(2024)
Soeharto Soeharto; Martono Martono; Hairida Hairida; Akhmetova Aigul; Arifiyanti Fitria; Csapó Benő; Charalambos Charalambous:
The metacognitive awareness of reading strategy among pre-service primary teachers and the possibility of rating improvement using Rasch analysis.
STUDIES IN EDUCATIONAL EVALUATION, 80.
ISSN 0191-491X
(2024)
Suherman Suherman; Vidákovich Tibor:
Mathematical Creative Thinking-Ethnomathematics based Test: Role of Attitude toward Mathematics, Creative Style, Ethnic Identity, and Parents’ Educational Level.
RED: REVISTA DE EDUCACIÓN A DISTANCIA, 24 (77).
ISSN 1131-8783
(2024)
Suherman Suherman; Vidákovich Tibor:
Relationship between ethnic identity, attitude, and mathematical creative thinking among secondary school students.
THINKING SKILLS AND CREATIVITY, 51.
ISSN 1871-1871
(2024)
Suherman Suherman; Vidákovich Tibor:
Role of creative self-efficacy and perceived creativity as predictors of mathematical creative thinking: Mediating role of computational thinking.
THINKING SKILLS AND CREATIVITY, 53.
ISSN 1871-1871
(2024)
Suherman Suherman; Vidákovich Tibor:
Students’ performance on mathematical creative thinking-based ethnomathematics: A Rasch measurement.
AIP CONFERENCE PROCEEDINGS, 3058 (1).
ISSN 0094-243X
(2024)
Supriadi Nanang; Jamaluddin Z Wan; Suherman Suherman:
The role of learning anxiety and mathematical reasoning as predictor of promoting learning motivation: The mediating role of mathematical problem solving.
THINKING SKILLS AND CREATIVITY, 52.
ISSN 1871-1871
(2024)
Szabó Csanád; Irsai-Mehrwert Zsuzsanna; Kemény Lajos:
Atópiás dermatitiszes és pszoriázisos betegek alapvető pszichológiai szükségleteinek jellemzői ambuláns páciensek vizsgálata alapján.
BŐRGYÓGYÁSZATI ÉS VENEROLÓGIAI SZEMLE, 100 (1).
pp. 12-20.
ISSN 0006-7768
(2024)
Szabó Norbert; Földi Fanni; Oo Tun Zaw; Csizmadia Gábor; Józsa Krisztián:
Musical Genre Preferences among School Students: The Role of the Family Background and Musical Instruments Learning.
Music & Science, 7.
ISSN 2059-2043
(2024)
Szabó Éva:
Mindfulness az iskolában - mire jó?
In:
Az alacsony intenzitású pszichológiai intervenciók tankönyve : A pszichés támogatás korszerű eszközei az alapellátásban, a szakellátásban és az iskolában.
Medicina Könyvkiadó Zrt., Budapest, pp. 301-313.
(2024)
ISBN 978-963-226-886-6
Szabó Éva; Jagodics Balázs:
Stronger is not always better - The ambivalent effect of social identity and relative deprivation on burnout among Hungarian teachers.
SOCIAL PSYCHOLOGY OF EDUCATION, 27 (4).
pp. 1835-1853.
ISSN 1381-2890
(2024)
Szenczi Beáta; Fejes József Balázs; Vígh Tibor; Hódi Ágnes; Tary Blanka:
Javaslatok a szövegértés tantárgyakba ágyazott fejlesztéséhez – az olvasási motiváció támogatása I.
ANYANYELV-PEDAGÓGIA, 17 (1).
pp. 5-21.
ISSN 2060-0623
(2024)
Szenczi Beáta; Fejes József Balázs; Vígh Tibor; Hódi Ágnes; Tary Blanka:
Javaslatok a szövegértés tantárgyakba ágyazott fejlesztéséhez – az olvasási motiváció támogatása II.
ANYANYELV-PEDAGÓGIA, 17 (2).
pp. 25-39.
ISSN 2060-0623
(2024)
Szentkereszty Kinga Emese; Csábi Eszter:
Az időskori demencia prediszponáló tényezőinek vizsgálata.
EGÉSZSÉGTUDOMÁNYI KÖZLEMÉNYEK: A MISKOLCI EGYETEM KÖZLEMÉNYE, 14 (1).
pp. 16-31.
ISSN 2063-2142
(2024)
Szerdahelyi Miklós János; Paterson Ted A.; Huang Lei; Martos Tamás; Komlósi László:
Validation of the PCQ-5: A Short Form to Measure State Positive Psychological Capital.
GROUP & ORGANIZATION MANAGEMENT, 49 (1).
pp. 215-245.
ISSN 1059-6011
(2024)
Szitás Teodóra; Gál Zita; Kasik László:
Preschool Children's Social Problem‐Solving in Hungary and Vojvodina Based on Parents' and Teachers' Opinions.
EUROPEAN JOURNAL OF EDUCATION.
ISSN 0141-8211
(2024)
Szécsényi Krisztina; Szécsényi Tibor:
Determining Argument Structure Variants by Numerical Optimization.
In:
Language use and linguistic structure: Proceedings of the Olomouc Linguistics Colloquium 2023.
Olomouc Modern Language Series
(10).
Palacký University, Olomouc, pp. 210-223.
(2024)
ISBN 9788024465081
Szécsényi Tibor:
Tagmondatok és megszakítatlan összetevők kinyerése függőségi elemzésből.
In:
XX. Magyar Számítógépes Nyelvészeti Konferencia.
Universití of Szeged, online kiadás, pp. 217-228.
(2024)
ISBN 9789633069738
Szécsényi Tibor; Gyulai Lívia:
Distinguishing Compositional and Non-Compositional Verbal Complexes : A Corpus-Based Approach.
In:
Language use and linguistic structure: Proceedings of the Olomouc Linguistics Colloquium 2023.
Olomouc Modern Language Series
(10).
Palacký University, Olomouc, pp. 224-237.
(2024)
ISBN 9788024465081
Szécsényi Tibor; Nagy C. Katalin; Németh T. Enikő:
Felszólításannotálás a MedCollect egészségügyi álhírkorpuszban.
In:
XX. Magyar Számítógépes Nyelvészeti Konferencia.
Universití of Szeged, online kiadás, pp. 159-170.
(2024)
ISBN 9789633069738
Szűcs Norbert; Fejes József Balázs:
A tanodák működése és a tanodai önkéntesség keretei.
ÖNKÉNTES SZEMLE, 4 (1).
pp. 31-54.
ISSN 2786-0620
(2024)
Szűcs Norbert; Fejes József Balázs; Mutier Uszáma:
Az önkéntesek szerepe a Motiváció Tanodák működésében.
ÖNKÉNTES SZEMLE, 4 (1).
pp. 82-102.
ISSN 2786-0620
(2024)
Sághy Miklós:
Idegenek a faluvégen : A migránsválságot színre vivő magyar filmekről.
In:
Teremtő tudomány.
Határsávok
.
Savaria University Press, Szombathely, pp. 436-451.
(2024)
ISBN 9786156489364
Sághy Miklós:
A hatalom rokoni hálójában : Móricz Zsigmond Rokonokja és a regény két filmadaptációja.
HELIKON, 70 (1).
pp. 61-92.
ISSN 0017-999X
(2024)
Tareke Tsehaynew Getaneh; Woreta Getachew Tassew; Zewude Girum Tareke; Amukune Stephen; Oo Tun Zaw; Józsa Krisztián:
Overview of Ethiopian Public Higher Education: Trends, System, Challenges, and Quality Issues.
EDUCATION SCIENCES, 14 (10).
ISSN 2227-7102
(2024)
Tihanyi Balázs; Maár Kitti; Kis Luca; Gînguță Alexandra; Varga Gergely I. B.; Kovács Bence; Schütz Oszkár; Pálfi György; Neparáczki Endre; Török Tibor; Spekker Olga; Maróti Zoltán; Berthon William:
‘But no living man am I’: Bioarchaeological evaluation of the first-known female burial with weapon from the 10th-century-CE Carpathian Basin.
PLOS ONE, 19 (11).
ISSN 1932-6203
(2024)
Tomkó Zoltán:
Egy meghiúsított kiadás? Julius von Salm Báthory Zsigmondnak címzett levele Giovanni Michele Bruto Magyar történetéről (1592).
LYMBUS - MAGYARSÁGTUDOMÁNYI FORRÁSKÖZLEMÉNYEK, 22.
pp. 321-326.
ISSN 0865-0632
(2024)
Tomkó Zoltán; von Salm Julius:
Julius von Salm Báthory Zsigmondnak címzett levele Giovanni Michele Bruto Magyar történetéről (1592).
LYMBUS - MAGYARSÁGTUDOMÁNYI FORRÁSKÖZLEMÉNYEK, 22.
pp. 327-343.
ISSN 0865-0632
(2024)
Tóth Péter:
Adalékok a sebzett kollektív identitás antropológiájához.
KORUNK (KOLOZSVÁR), 34 (1).
pp. 3-11.
ISSN 1222-8338
(2024)
Tóth-Vajna Rita; Bagdy Emőke; Lakatos Csilla; Szatmári Zsolt; Martos Tamás:
The Processometric Consensus Rorschach Test (pCRT-II) – An Improved Evaluation System.
RORSCHACHIANA, 45 (1).
pp. 83-103.
ISSN 1192-5604
(2024)
Varga Sándor:
Keresztény Csengét Bálint Sándor-éremmel tüntették ki.
NÉPRAJZI HÍREK, 53 (1).
pp. 32-33.
ISSN 0133-8021
(2024)
Viskolcz Noémi; Zvara Edina Éva; Kiss Erika; Király Péter:
Esterházy Pál és Thököly Éva iratai : 2. Egyéb iratok.
Esterhazyana
.
Kossuth Kiadó; MTA Könyvtár és Információs Központ, Budapest.
(2024)
ISBN 9789636363055
Volosin Márta; Kálnay Martin; Bánffi Ádám; Nyeső Natália; Molnár Gabriella Viktória; Palatinus Zsolt; Martos Tamás:
The leading role of personality in concerns about autonomous vehicles.
PLOS ONE, 19 (6).
ISSN 1932-6203
(2024)
Váraljai Anna:
Határátlépés : Percz János művészete (1920-2000).
Amikor Galéria, Budapest.
(2024)
ISBN 9786150200149
Váraljai Anna:
The Inspirers of a Modernist Artist Identity : Le Corbusier’s Relationship with Naive and African Art.
PAPERS IN ARTS AND HUMANITIES, 4 (2).
pp. 87-93.
ISSN 2784-143X
(2024)
Váraljai Anna:
The Inspirers of a Modernist Artist Identity: Le Corbusier’s Relationship with Naive and African Art.
PAPERS IN ARTS AND HUMANITIES, 4 (2).
pp. 87-93.
ISSN 2784-143X
(2024)
Váraljai Anna; Andrási Gábor:
Kontraszty. Megtalált szabadság.
Gondolat Publishers, Budapest.
(2024)
ISBN 9789635565191
Vígh Tibor:
Development of research skills through research-focused microteaching lesson study in preservice teacher education.
TEACHING AND TEACHER EDUCATION, 145.
ISSN 0742-051X
(2024)
Welesilassie Merih Welay; Nikolov Marianne:
The relationship among EFL learners’ motivational self-system, willingness to communicate, and self-assessed proficiency at an Ethiopian preparatory high school.
HELIYON, 10 (2).
ISSN 2405-8440
(2024)
Zentai Gabriella; Borbélyová Diana; Bencéné Fekete Anikó Andrea; Nagyová Alexandra; Horváthová Kinga; Orsovics Yvette; Józsa Krisztián:
A Comparative Analysis of Hungarian and Slovakian Primary School Curricula.
In:
Diagnostic Assessment of School Readiness.
MATE Press, Gödöllő, pp. 63-83.
(2024)
ISBN 9789636230869; 9789636230852
Zewude Girum Tareke; Hercz Mária:
Does Work Task Motivation Mediate the Relationship Between Psychological Capital and Teacher Well-being?
PSIHOLOGIJA, 57 (2).
pp. 129-153.
ISSN 0048-5705
(2024)
Zewude Girum Tareke; Mesfin Yikunoamlak; Goraw Solomon; Hussen Kasahun; Eshetie Engidasew Nigussie; Mekonnon Drese Fenatw; Gebresellassie Moges; Bereded Derib Gosim:
Psychometric Evaluation of the Teacher Professional Well-Being Scale: Assessing Factor Structure, Reliability, and Validity in University Instructors.
Psychology International, 6 (3).
pp. 746-768.
ISSN 2813-9844
(2024)
Zewude Girum Tareke; Mesfin Yikunoamlak; Sadouki Fatiha; Ayele Abate Getahun; Goraw Solomon; Segon Tesfaye; Hercz Mária:
A serial mediation model of Big 5 personality traits, emotional intelligence, and psychological capital as predictors of teachers' professional well-being.
ACTA PSYCHOLOGICA, 250.
ISSN 0001-6918
(2024)
Zewude Girum Tareke; Oo Tun Zaw; Józsa Gabriella; Józsa Krisztián:
The Relationship among Internet Addiction, Moral Potency, Mindfulness, and Psychological Capital.
EUROPEAN JOURNAL OF INVESTIGATION IN HEALTH PSYCHOLOGY AND EDUCATION, 14 (6).
pp. 1735-1756.
ISSN 2174-8144
(2024)
Zhao Yangyintao; Liu Yong; Wu Hao:
Relationships among critical thinking disposition components of Chinese undergraduates: A moderated mediating effect analysis.
INTERNATIONAL JOURNAL OF EDUCATIONAL RESEARCH, 124.
ISSN 0883-0355
(2024)
Zimonyi István:
Búcsú Fodor Istvántól 1943-2021 = Farewell to István Fodor 1943-2021.
In:
"...Általad nyert szép hazát...". Tanulmányok Fodor István emlékére.
Magyar Nemzeti Múzeum Közgyűjteményi Központ, Budapest, pp. 23-26.
(2024)
ISBN 9789636490379
Zimonyi István:
Fodor István magyar őstörténeti kutatásai.
In:
"...Általad nyert szép hazát...". Tanulmányok Fodor István emlékére.
Magyar Nemzeti Múzeum Közgyűjteményi Központ, Budapest, pp. 115-131.
(2024)
ISBN 9789636490379
Zimonyi István:
A kereskedelmi utak átrendeződésének hatása Kelet-Európa etnikai és politikai alakulatainak formálódására – A Selyemút északi ágának kiépülése.
In:
Gazdaság, történelem és politika a Selyemút mentén.
ELTE BTK Kínai Tanszék, Budapest, pp. 101-137.
(2024)
ISBN 9789634897521
Zvara Edina Éva:
18. századi magyar nyelvű protestáns bibliák a hódmezővásárhelyi Bethlen Gábor Református Gimnázium könyvtárában.
In:
Bethlen 300 : Iskola a Hazában : A hódmezővásárhelyi köznevelés fennállásának 300. évfordulója alkalmából rendezett tudományos tanácskozás tanulmánykötete.
Hódmezővásárhely-Ótemplomi Református Egyházközség, Hódmezővásárhely, pp. 27-38.
(2024)
ISBN 9786150217376
Zvara Edina Éva:
A könyvtárak Széchényi Ferenc alapításáig : kutatástörténeti áttekintés.
MAGYAR KÖNYVSZEMLE, 140 (3).
pp. 371-381.
ISSN 0025-0171
(2024)