Tételek ahol a Kar/Egység "Bölcsészet- és Társadalomtudományi Kar" és a mű dátuma "2024"

Vissza
Export [RSS feed] RSS 1.0 [RSS2 feed] RSS 2.0
csoportosítás: Publikációban használt név | csoportosítás nélkül
Válasszon: B | C | D | F | H | K | L | M | N | P | R | S | T | V | Z
Találatok száma: 48.

B

Babos Annamária; Csizmady Adrienne; Orbán Annamária; Szabó Julianna: Evaluation Framework for Social Impact on the E-Co-Housing Project in Budapest.
PERIODICA POLYTECHNICA SOCIAL AND MANAGEMENT SCIENCES, 32 (1). pp. 47-57. ISSN 1416-3837 (2024)

Balogh-Pécsi Anett; Tóth Edit; Kasik László: Social problem-solving, coping strategies and communication among 5 th and 7 th graders.
INTERNATIONAL JOURNAL OF ADOLESCENCE AND YOUTH, 29 (1). ISSN 0267-3843 (2024)

Bencsik Péter: Border Regimes, Freedom of Movement, and Globalization : The Hungarian and Czechoslovak Cases.
COMPARATIV : ZEITSCHRIFT FUR GLOBALGESCHICHTE UND VERGLEICHENDE GESELLSCHAFTSFORSCHUNG, 34 (1-2). pp. 166-186. ISSN 0940-3566 (2024)

Bencsik Péter: A nemzetközi migráció és Magyarország a globalizáció 19. századi hulláma idején.
SZÁZADOK, 158 (1). pp. 15-42. ISSN 0039-8098 (2024)

Bónus Lilla; Nagy Lászlóné Antal Erzsébet; Korom Erzsébet: Digital game-based inquiry learning to improve eighth graders’ inquiry skills in biology.
JOURNAL OF SCIENCE EDUCATION AND TECHNOLOGY. ISSN 1059-0145 (2024)

C

Chen Luyu: Review of Language, Society, and Power: An Introduction (6th ed.), by Annabelle Mooney and Betsy Evans, ISBN: 9780367638443, Routledge. 2023.
MEDIA AND INTERCULTURAL COMMUNICATION: A MULTIDISCIPLINARY JOURNAL, 2 (1). pp. 103-107. ISSN 2980-9894 (2024)

Csikós Nándor; Máté-Tóth András: Vallási prognózis: a 2022-es népszámlálás eredményeinek előrejelzése és értelmezése.
MAGYAR TUDOMÁNY, 185 (3). pp. 405-412. ISSN 0025-0325 (2024)

D

Dobos Bianka; Mellor David; Pikó Bettina: Exploring fear of happiness among university students : The role of perfectionism, academic burnout, loneliness, and hopelessness.
SCANDINAVIAN JOURNAL OF PSYCHOLOGY. ISSN 0036-5564 (2024)

Duong Thi Ngoc Ngan; Hercz Mária: Validity and Reliability of Cognitive Constructivism-Oriented Teaching Conception Questionnaire.
ASIA-PACIFIC EDUCATION RESEARCHER, 33 (1). pp. 115-125. ISSN 0119-5646 (2024)

F

Fejes József Balázs; Vígh Tibor; Rausch Attila; Mezei Tímea; Szenczi Beáta: Validation of Hungarian Version of Teacher Responsibility Scale in Pre-Service Teachers.
SAGE OPEN, 14 (2). pp. 1-13. ISSN 2158-2440 (2024)

Forgács Tamás: Szólásmagyarázatok a kemence tájékáról.
MAGYAR NYELV, 120 (1). pp. 71-81. ISSN 0025-0228 (2024)

H

Habók Anita; Nguyen Thuy Lan Anh: A comparative study of language learners’ ICT attitudes and behavior pre- and post-COVID-19.
SCIENTIFIC REPORTS, 14 (1). ISSN 2045-2322 (2024)

Habók Anita; Oo Tun Zaw; Magyar Andrea: The effect of reading strategy use on online reading comprehension.
HELIYON, 10 (2). ISSN 2405-8440 (2024)

Hidayatullah Achmad; Csíkos Csaba: The Role of Students’ Beliefs, Parents' Educational Level, and The Mediating Role of Attitude and Motivation in Students’ Mathematics Achievement.
ASIA-PACIFIC EDUCATION RESEARCHER, 33 (2). pp. 253-262. ISSN 0119-5646 (2024)

Horváth Márta: Átélt beszéd és olvasói empátia : Személyjelölés Arthur Schnitzler elbeszéléseiben.
In: Személyjelölés és poétika. DIAGram Könyvek (7). ELTE Eötvös József Collegium, Budapest, pp. 273-287. (2024) ISBN 9786155897627

Hódi Ágnes; Tóth Edit: Exploring the Opportunities for Online Assessment of Phonological Awareness at the Beginning of Schooling.
International Journal of Early Childhood, 56. pp. 169-188. ISSN 0020-7187 (2024)

K

Kasik László; Gál Zita: A szociálisprobléma-megoldás és a szorongás jellemzői perfekcionista és nem perfekcionista serdülők körében – egy longitudinális vizsgálat eredményei.
MAGYAR PSZICHOLÓGIAI SZEMLE, 79 (1). pp. 43-71. ISSN 0025-0279 (2024)

Kasik László; Jámbori Szilvia; Gál Zita; Tóth Edit: Friendship Functions in Adolescence: Hungarian Version of the McGill Friendship Questionnaire.
CANADIAN JOURNAL OF SCHOOL PSYCHOLOGY, 39 (2). pp. 151-169. ISSN 0829-5735 (2024)

Kocsis Ádám; Molnár Gyöngyvér: Factors influencing academic performance and dropout rates in higher education.
OXFORD REVIEW OF EDUCATION. ISSN 0305-4985 (2024)

Kusuma Ikhwan Yuda; Bahar Muhammad Akbar; Nuari Doni Anshar; Prabandari Rani; Soeharto Soeharto; Csupor Dezső; Benkő Ria; Matuz Mária: Antibiotic knowledge assessment questionnaire in undergraduate pharmacy students: A Rasch analysis of validity evidence.
PHARMACY EDUCATION, 24 (1). pp. 54-78. ISSN 1560-2214 (2024)

L

Liu Yao; Chen Dajuan; Liu Yong; Zhou Xiaona: A qualitative comparative analysis of the evolution path of postgraduate enrollment expansion policies and social development in China.
HELIYON, 10 (4). ISSN 2405-8440 (2024)

Lénárt András: Latin-Amerika aktív és passzív szerepvállalása a második világháborúban.
In: Frontok, sorsok, áldozatok : Fordulat a háborúban (1942–1943). Hungarian Academy of Sciences, Budapest, pp. 280-295. (2024) ISBN 9789634164319

M

Máté-Tóth András; Tarján Gergely: "Annak emlékét ünnepeljük tehát" : Közvélemény-kutatás az öregdiákok körében.
In: A szerzetesi nevelés gyümölcsei és örökségei a XXI. század számára. Ciszterci Diákszövetség Budai Osztály; KKM Magyar Diplomáciai Akadémia Kft., Budapest, pp. 75-105. (2024) ISBN 9786150197784; 9786150197791

N

Nemes Márk: A társadalmi és tudományos diskurzus hatásai az új vallási mozgalmak kutatására.
In: Ütközéspontok X. A Doktoranduszok Országos Szövetsége Filozófiatudományi Osztálya konferenciájának kötete. Association of Hungarian PHD and DLA Students, Budapest, pp. 77-87. (2024) ISBN 9786156457318; 9786156457325

Nemes Márk; Balássy Petra Zsófia; Bialkó László Gergő; Dudás Róbert Gyula; Farkas Zsuzsanna; Gloviczky Zoltán; Kondorosi Noémi; Miklovicz Attila; Tegzes Nóra Valentina (szerk.): Az V. Interdiszciplináris Vallástudományi Hallgatói Konferencia tanulmánykötete.
Association of Hungarian PHD and DLA Students, Budapest. (2024) ISBN 9786156457394; 9786156457400

Nemes Márk; Donáth Béla; Major Tünde Kármen; Sipos-Kolumbán Adrienn; Tegzes Nóra Valentina (szerk.): Ütközéspontok X. A Doktoranduszok Országos Szövetsége Filozófiatudományi Osztálya konferenciájának kötete.
Association of Hungarian PHD and DLA Students, Budapest. (2024) ISBN 9786156457318; 9786156457325

P

Peng Diya; Fejes József Balázs; Vígh Tibor: The role of student workshops in creating instruments for students: The example of the Teachers’ Feedback Practice Questionnaire.
In: I. Imre Sándor Neveléstudományi Konferencia [1st Imre Sándor International Conference on Pedagogy]. BME GTK Műszaki pedagógia Tanszék, Budapest, pp. 21-24. (2024) ISBN 9789634219453

R

Ring Orsolya; Szabó Martina Katalin; Guba Csenge; Váradi Bendegúz; Üveges István: "Approaches to sentiment analysis of Hungarian political news at the sentence level".
LANGUAGE RESOURCES AND EVALUATION, March 2024. ISSN 1574-020X (2024)

Rodrigues de Oliveira Olney; Őri Dorottya; Kiss Enikő: Validation and psychometric properties of the sense of coherence scale in a Hungarian child and adolescent sample.
HUNGARIAN EDUCATIONAL RESEARCH JOURNAL (HERJ), 14 (1). pp. 99-113. ISSN 2062-9605 (2024)

S

Sallay Viola; Martos Tamás: Terápiás utak az otthon érzelmi térképén : Az Otthon Érzelmi Térképe (EMOTH) eljárás alkalmazása serdülőkkel és családjaikkal.
SERDÜLŐ- ÉS GYERMEK-PSZICHOTERÁPIA, 17 (1). pp. 85-105. ISSN 1785-3990 (2024)

Soeharto Soeharto; Martono Martono; Hairida Hairida; Akhmetova Aigul; Arifiyanti Fitria; Csapó Benő; Charalambos Charalambous: The metacognitive awareness of reading strategy among pre-service primary teachers and the possibility of rating improvement using Rasch analysis.
STUDIES IN EDUCATIONAL EVALUATION, 80. ISSN 0191-491X (2024)

Suherman Suherman; Vidákovich Tibor: Mathematical Creative Thinking-Ethnomathematics based Test: Role of Attitude toward Mathematics, Creative Style, Ethnic Identity, and Parents’ Educational Level.
RED: REVISTA DE EDUCACIÓN A DISTANCIA, 24 (77). ISSN 1131-8783 (2024)

Suherman Suherman; Vidákovich Tibor: Relationship between ethnic identity, attitude, and mathematical creative thinking among secondary school students.
THINKING SKILLS AND CREATIVITY, 51. ISSN 1871-1871 (2024)

Suherman Suherman; Vidákovich Tibor: Students’ performance on mathematical creative thinking-based ethnomathematics: A Rasch measurement.
AIP CONFERENCE PROCEEDINGS, 3058 (1). ISSN 0094-243X (2024)

Supriadi Nanang; Jamaluddin Z Wan; Suherman Suherman: The role of learning anxiety and mathematical reasoning as predictor of promoting learning motivation: The mediating role of mathematical problem solving.
THINKING SKILLS AND CREATIVITY, 52. ISSN 1871-1871 (2024)

Szabó Csanád; Irsai-Mehrwert Zsuzsanna; Kemény Lajos: Atópiás dermatitiszes és pszoriázisos betegek alapvető pszichológiai szükségleteinek jellemzői ambuláns páciensek vizsgálata alapján.
BŐRGYÓGYÁSZATI ÉS VENEROLÓGIAI SZEMLE, 100 (1). pp. 12-20. ISSN 0006-7768 (2024)

Szabó Norbert; Földi Fanni; Oo Tun Zaw; Csizmadia Gábor; Józsa Krisztián: Musical Genre Preferences among School Students: The Role of the Family Background and Musical Instruments Learning.
Music & Science, 7. ISSN 2059-2043 (2024)

Szabó Éva: Mindfulness az iskolában - mire jó?
In: Az alacsony intenzitású pszichológiai intervenciók tankönyve : A pszichés támogatás korszerű eszközei az alapellátásban, a szakellátásban és az iskolában. Medicina Könyvkiadó Zrt., Budapest, pp. 301-313. (2024) ISBN 978-963-226-886-6

Szabó Éva; Jagodics Balázs: Stronger is not always better - The ambivalent effect of social identity and relative deprivation on burnout among Hungarian teachers.
SOCIAL PSYCHOLOGY OF EDUCATION. ISSN 1381-2890 (2024)

Szenczi Beáta; Fejes József Balázs; Vígh Tibor; Hódi Ágnes; Tary Blanka: Javaslatok a szövegértés tantárgyakba ágyazott fejlesztéséhez – az olvasási motiváció támogatása I.
ANYANYELV-PEDAGÓGIA, 17 (1). pp. 5-21. ISSN 2060-0623 (2024)

Szerdahelyi Miklós János; Paterson Ted A.; Huang Lei; Martos Tamás; Komlósi László: Validation of the PCQ-5: A Short Form to Measure State Positive Psychological Capital.
GROUP & ORGANIZATION MANAGEMENT, 49 (1). pp. 215-245. ISSN 1059-6011 (2024)

Szécsényi Tibor: Tagmondatok és megszakítatlan összetevők kinyerése függőségi elemzésből.
In: XX. Magyar Számítógépes Nyelvészeti Konferencia. Universití of Szeged, online kiadás, pp. 217-228. (2024) ISBN 9789633069738

Szécsényi Tibor; Nagy C. Katalin; Németh T. Enikő: Felszólításannotálás a MedCollect egészségügyi álhírkorpuszban.
In: XX. Magyar Számítógépes Nyelvészeti Konferencia. Universití of Szeged, online kiadás, pp. 159-170. (2024) ISBN 9789633069738

T

Tóth Péter: Adalékok a sebzett kollektív identitás antropológiájához.
KORUNK (KOLOZSVÁR), 34 (1). pp. 3-11. ISSN 1222-8338 (2024)

Tóth-Vajna Rita; Bagdy Emőke; Lakatos Csilla; Szatmári Zsolt; Martos Tamás: The Processometric Consensus Rorschach Test (pCRT-II) – An Improved Evaluation System.
RORSCHACHIANA, 45 (1). pp. 83-103. ISSN 1192-5604 (2024)

V

Vígh Tibor: Development of research skills through research-focused microteaching lesson study in preservice teacher education.
TEACHING AND TEACHER EDUCATION, 145. ISSN 0742-051X (2024)

Z

Zewude Girum Tareke; Hercz Mária: Does Work Task Motivation Mediate the Relationship Between Psychological Capital and Teacher Well-being?
PSIHOLOGIJA, 57 (2). pp. 129-153. ISSN 0048-5705 (2024)

Zhao Yangyintao; Liu Yong; Wu Hao: Relationships among critical thinking disposition components of Chinese undergraduates: A moderated mediating effect analysis.
INTERNATIONAL JOURNAL OF EDUCATIONAL RESEARCH, 124. ISSN 0883-0355 (2024)

A lista elkészítésének dátuma 2024. május 8. 12:03:46 CEST.