Vissza |
Hidayatullah Achmad; Csíkos Csaba:
The Role of Students’ Beliefs, Parents' Educational Level, and The Mediating Role of Attitude and Motivation in Students’ Mathematics Achievement.
ASIA-PACIFIC EDUCATION RESEARCHER, 33 (2).
pp. 253-262.
ISSN 0119-5646
(2024)
Hidayatullah Achmad; Csíkos Csaba; Wafubwa Ruth Nanjekho:
The dimensionality of personal beliefs; the investigation of beliefs based on the field study.
RED: REVISTA DE EDUCACIÓN A DISTANCIA, 23 (72).
ISSN 1131-8783
(2023)
Hussein Yusuf; Csíkos Csaba:
The effect of teaching conceptual knowledge on students’ achievement, anxiety about, and attitude toward mathematics.
EURASIA JOURNAL OF MATHEMATICS SCIENCE AND TECHNOLOGY EDUCATION, 19 (2).
ISSN 1305-8215
(2023)
Wafubwa Ruth Nanjekho; Csíkos Csaba:
Impact of formative assessment instructional approach on students’ mathematics achievement and their metacognitive awareness.
INTERNATIONAL JOURNAL OF INSTRUCTION, 15 (2).
pp. 119-138.
ISSN 1694-609X
(2022)
Wafubwa Ruth Nanjekho; Csíkos Csaba; Opoku-Sarkodie Richmond:
In-service mathematics teachers’ conception and perceptions of metacognition in their teaching experience.
SN Social Sciences, 2 (2).
Terjedelem: 21 p.-Azonosító: 21.
ISSN 2662-9283
(2022)
Csíkos Csaba; Biró Fanni; Szabóné Szitányi Judit:
Incorporating Humor into Mathematical Word Problems: Is there a Negative Effect on Students' Performance?
INTERNATIONAL JOURNAL OF INSTRUCTION, 15 (3).
pp. 1079-1098.
ISSN 1694-609X
(2022)
Csíkos Csaba:
Kutatásmódszertani alapismeretek a kutatásalapú pedagógusképzésben.
In:
A didaktika kézikönyve.
Akadémia Kiadó, Budapest, pp. 799-823.
(2022)
ISBN 9789634548423
Hidayatullah Achmad; Csíkos Csaba:
Mathematics Related Belief System and Word Problem-Solving in the Indonesian Context.
EURASIA JOURNAL OF MATHEMATICS SCIENCE AND TECHNOLOGY EDUCATION, 18 (4).
Terjedelem: 16-Azonosító: em2094.
ISSN 1305-8215
(2022)
Csíkos Csaba:
Metacognitive and Non-Metacognitive Processes in Arithmetic Performance: Can There Be More than One Meta-Level?
JOURNAL OF INTELLIGENCE, 10 (3).
ISSN 2079-3200
(2022)
Karika Tímea; Csíkos Csaba:
A Test for Understanding Simple Fractions Among 5th Grade Students at the Beginning of Lower Secondary Education.
EURASIA JOURNAL OF MATHEMATICS SCIENCE AND TECHNOLOGY EDUCATION, 18 (2).
ISSN 1305-8215
(2022)
B. Németh Mária; Tóth Edit; Csíkos Csaba; Korom Erzsébet:
A természettudomány tanulásának motivációi a 6. és a 8. évfolyamon [Science Learning Motivation in Grades 6 and 8].
MAGYAR TUDOMÁNY, 183 (11).
pp. 1407-1419.
ISSN 0025-0325
(2022)
Wafubwa Ruth Nanjekho; Csíkos Csaba:
Assessing the Suitability of the Adapted Teacher Assessment for Learning Questionnaire in the Kenyan Context.
AFRICAN JOURNAL OF RESEARCH IN MATHEMATICS SCIENCE AND TECHNOLOGY EDUCATION, 25 (1).
pp. 52-64.
ISSN 1811-7295
(2021)
Biró Fanni; Csíkos Csaba:
Első és második osztályos kínai és magyar matematika tankönyvek összehasonlító elemzése a vizuális reprezentációk szempontjából.
In:
Új kutatások a neveléstudományokban 2020.
Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Tudományos Bizottság; Debreceni Egyetem BTK Nevelés- és Művelődéstudományi Intézete, Debrecen, pp. 246-263.
(2021)
Wafubwa Ruth Nanjekho; Csíkos Csaba:
Formative Assessment as a Predictor of Mathematics Teachers’ Levels of Metacognitive Regulation.
INTERNATIONAL JOURNAL OF INSTRUCTION, 14 (1).
pp. 983-998.
ISSN 1694-609X
(2021)
Hussein Yusuf; Csíkos Csaba:
How do secondary school students from the Kurdistan Region of Iraq understand the concept of function?
TEACHING MATHEMATICS AND COMPUTER SCIENCE, 19 (2).
pp. 221-244.
ISSN 1589-7389
(2021)
Wafubwa Ruth Nanjekho; Opoku-Sarkodie Richmond; Csíkos Csaba:
Construction and Validation of a Test for Measuring Students’ Proportional Reasoning on Rates, Ratios, & Proportions.
International Journal of Pedagogy, Policy and ICT in Education, 8.
pp. 53-76.
ISSN 2026-6081
(2020)
Farsang Andrea; Szilassi Péter; Csíkos Csaba; Szőllősy László; Kádár Anett; Pál Viktor; M. Császár Zsuzs:
Egy tanulóközpontú módszertani eszköztár fejlesztése Magyarország földrajzának tanításához.
GEOMETODIKA: FÖLDRAJZ SZAKMÓDSZERTANI FOLYÓIRAT, 4 (3).
pp. 33-47.
ISSN 2560-0745
(2020)
Csíkos Csaba; Pásztor Attila; Rausch Attila; Szabóné Szitányi Judit:
A matematikai nevelés kutatásának aktuális irányzatai.
MAGYAR TUDOMÁNY, 181 (1).
pp. 24-33.
ISSN 0025-0325
(2020)
Vígh-Kiss Erika Rozália; Csíkos Csaba; Steklács János:
Negyedik osztályos tanulók szorzási stratégiáinak vizsgálata szemkamerás módszerrel.
In:
Szemkamerás vizsgálatok a pedagógiai kutatásban.
MATE Neveléstudományi Intézet, Kaposvár, pp. 119-131.
(2019)
ISBN 9786155599668
Szűcs Márta; Bitó Tamás; Csíkos Csaba; Párduczné Szöllősi Andrea; Furau Cristian; Blidaru Iolanda; Kapamadzija Aleksandra; Sedlecky Katarina; Bártfai György:
Knowledge and attitudes of female university students on menstrual cycle and contraception.
JOURNAL OF OBSTETRICS AND GYNECOLOGY, 37 (2).
pp. 210-214.
ISSN 0144-3615
(2017)
Csapó Benő; Csíkos Csaba; Korom Erzsébet; Molnár Gyöngyvér; Vidákovich Tibor:
Neveléstudományi kutatás és kutatóképzés.
MAGYAR TUDOMÁNY, 178 (11).
pp. 1339-1351.
ISSN 0025-0325
(2017)
Csapó Benő; Csíkos Csaba; Korom Erzsébet; Molnár Gyöngyvér; Vidákovich Tibor:
Neveléstudományi kutatás és kutatóképzés.
In:
Az oktatás korproblémái.
ELTE Eötvös Kiadó, Budapest, pp. 68-78.
(2017)
ISBN 978-963-312-275-4
Berze Gizella; Csíkos Csaba:
Parents' and teachers' views on the distinct role of mathematics as a school subject.
In:
Proceedings of the 41st Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education.
IGPME, Singapore, pp. 2-161.
(2017)
ISBN 9789811137426
Csíkos Csaba; Dohány Gabriella:
Connections between music literacy and music-related background variables: an empirical investigation.
VISIONS OF RESEARCH IN MUSIC EDUCATION, 28.
pp. 1-23.
ISSN 1938-2065
(2016)
Bacsa Éva; Csíkos Csaba:
The Role of Individual Differences in the Development of Listening Comprehension in the Early Stages of Language Learning.
In:
Assessing Young Learners of English: Global and Local Perspectives.
Educational Linguistics
(25).
Springer International Publishing, Cham, pp. 263-289.
(2016)
ISBN 9783319224213
Csíkos Csaba:
Strategies and performance in elementary students' three-digit mental addition.
EDUCATIONAL STUDIES IN MATHEMATICS, 91 (1).
pp. 123-139.
ISSN 0013-1954
(2016)
Csíkos Csaba; Korom Erzsébet; Csapó Benő:
Tartalmi keretek a kutatásalapú tanulás tudáselemeinek értékeléséhez a természettudományokban.
ISKOLAKULTÚRA, 26 (3).
pp. 17-29.
ISSN 1215-5233
(2016)
Korom Erzsébet; Csíkos Csaba; Csapó Benő:
A kutatásalapú tanulás megvalósításának feltételei a természettudományok tanításában.
ISKOLAKULTÚRA, 26 (3).
pp. 30-42.
ISSN 1215-5233
(2016)
Csapó Benő; Csíkos Csaba; Korom Erzsébet:
Értékelés a kutatásalapú természettudomány-tanulásban: a SAILS projekt.
ISKOLAKULTÚRA, 26 (3).
pp. 3-16.
ISSN 1215-5233
(2016)
Csapó Benő; Csíkos Csaba; Molnár Gyöngyvér:
Bevezetés.
In:
A matematikai tudás online diagnosztikus értékelésének tartalmi keretei.
Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet (OFI), Budapest, pp. 11-13.
(2015)
ISBN 978-963-19-7936-7
Csíkos Csaba; Steklács János:
Phases of a ten-year old student’s solution process of an insight problem as revealed by eye-tracking methodology.
MATHEMATICS TEACHING-RESEARCH JOURNAL ONLINE, 8 (1-2).
pp. 26-48.
ISSN 2573-4377
(2015)
Csíkos Csaba:
Randomizált pedagógiai kísérletek a 21. században: in tempore opportuno.
NEVELÉSTUDOMÁNY: OKTATÁS KUTATÁS INNOVÁCIÓ, 3 (1).
pp. 53-62.
ISSN 2063-9546
(2015)
Csíkos Csaba; Steklács János:
Relationships between student performance on arithmetic word problems eye-fixation duration variables and number notation: number words vs. arabic numerals.
MEDITERRANEAN JOURNAL FOR RESEARCH IN MATHEMATICS EDUCATION, 14.
pp. 43-57.
ISSN 1450-1104
(2015)
Csíkos Csaba; Molnár Gyöngyvér; Csapó Benő:
A matematika online diagnosztikus mérések tartalmi kereteinek elméleti alapjai.
In:
A matematikai tudás online diagnosztikus értékelésének tartalmi keretei.
Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet (OFI), Budapest, pp. 15-28.
(2015)
ISBN 978-963-19-7936-7
Csíkos Csaba; Józsa Krisztián; Lajos Józsefné; Szabóné Szitányi Judit; Zsinkó Erzsébet:
A matematikai gondolkodás diagnosztikus értékelése.
In:
A matematikai tudás online diagnosztikus értékelésének tartalmi keretei.
Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet (OFI), Budapest, pp. 29-103.
(2015)
ISBN 9789631979367
Csapó Benő; Csíkos Csaba; Molnár Gyöngyvér (szerk.):
A matematikai tudás online diagnosztikus értékelésének tartalmi keretei.
Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet (OFI), Budapest.
(2015)
ISBN 978-963-19-7936-7
Csíkos Csaba; Lajos Józsefné; Makara Ágnes; Szabóné Szitányi Judit; Zsinkó Erzsébet:
A matematikatudás tartalmi területei a diagnosztikus értékelés szempontjából.
In:
A matematikai tudás online diagnosztikus értékelésének tartalmi keretei.
OFI, Budapest, pp. 191-280.
(2015)
ISBN 9789631979367
Korom Erzsébet; Nagy Lászlóné Antal Erzsébet; B. Németh Mária; Radnóti Katalin; Makádi Mariann; Adorjánné Farkas Magdolna; Revákné Markóczi Ibolya; Tóth Zoltán; Csíkos Csaba:
Detailed framework for diagnostic assessment of science.
In:
Framework for diagnostic assessment of science.
Nemzeti Tankönyvkiadó, Budapest, pp. 175-306.
(2012)
ISBN 978-963-19-7289-4
Csapó Benő; Józsa Krisztián; Steklács János; Hódi Ágnes; Csíkos Csaba:
Diagnostic assessment frameworks for reading: Theoretical foundations and practical issues.
In:
Framework for diagnostic assessment of reading.
Nemzeti Tankönyvkiadó, Budapest, pp. 183-213.
(2012)
ISBN 978-963-19-7290-0
Csíkos Csaba:
Success and strategies in 10 year old students' mental three-digit addition.
In: NEM RÉSZLETEZETT.
pp. 179-186.
Csapó Benő; Józsa Krisztián; Steklács János; Hódi Ágnes; Csíkos Csaba:
A diagnosztikus olvasás mérések részletes tartalmi kereteinek kidolgozása.
In:
Tartalmi keretek az olvasás diagnosztikus értékeléséhez.
Nemzeti Tankönyvkiadó, Budapest, pp. 189-218.
(2012)
ISBN 978-963-19-7288-7
Csíkos Csaba; Kelemen Rita; Verschaffel Lieven:
Fifth-grade students’ approaches to and beliefs of mathematics
word problem solving.
ZDM - INTERNATIONAL JOURNAL ON MATHEMATICS EDUCATION, 43 (4).
pp. 561-571.
ISSN 1863-9690
(2011)
Csíkos Csaba:
Attitude towards mathematics and the place for mathematics in students’ beliefs about learning.
In:
Current state of research on mathematical beliefs XVII: Proceedings of the MAVI-17 Conference.
Professional School of Education, Ruhr-Universität Bochum, pp. 43-53.
(2011)
Csíkos Csaba; Gábri Katalin; Lajos Józsefné; Makara Ágnes; Szendrei Julianna; Szitányi Judit; Zsinkó Erzsébet:
Detailed framework for diagnostic assessment of mathematics.
In:
Framework for diagnostic assessment of mathematics.
Nemzeti Tankönyvkiadó, Budapest, pp. 163-316.
(2011)
ISBN 978-963-19-7217-7
Csíkos Csaba; Csapó Benő:
Diagnostic assessment frameworks for mathematics.
In:
Framework for diagnostic assessment of mathematics.
Nemzeti Tankönyvkiadó, Budapest, pp. 137-162.
(2011)
Csíkos Csaba; Verschaffel Lieven:
Mathematical literacy and the application of mathematical knowledge.
In:
Framework for diagnostic assessment of mathematics.
Nemzeti Tankönyvkiadó, Budapest, pp. 57-93.
(2011)
ISBN 978-963-19-7217-7
Csíkos Csaba; Gábri Katalin; Lajos Józsefné; Makara Ágnes; Szendrei Julianna; Szitányi Judit; Zsinkó Erzsébet:
Részletes tartalmi keretek a matematika diagnosztikus értékeléséhez.
In:
Tartalmi keretek a matematika diagnosztikus értékeléséhez.
Nemzeti Tankönyvkiadó, Budapest, pp. 169-328.
(2011)
ISBN 978-963-19-7211-5
Csíkos Csaba; Csapó Benő:
A diagnosztikus matematika felmérések részletes tartalmi kereteinek kidolgozása.
In:
Tartalmi keretek a matematika diagnosztikus értékeléséhez.
Nemzeti Tankönyvkiadó, Budapest, pp. 141-168.
(2011)
ISBN 978-963-19-7211-5
Csíkos Csaba; Verschaffel Lieven:
A matematikai műveltség és a matematikatudás alkalmazása.
In:
Tartalmi keretek a matematika diagnosztikus értékeléséhez.
Nemzeti Tankönyvkiadó, Budapest, pp. 59-97.
(2011)
ISBN 978-963-19-7211-5
Csíkos Csaba; Kinyó László (szerk.):
Új törekvések és lehetőségek a 21. századi neveléstudományokban: X. Országos Neveléstudományi Konferencia. Budapest, 2010. 11. 04-2010. 11. 06.
Szegedi Tudományegyetem Bölcsészettudományi Kar Neveléstudományi Intézet, Szeged, pp. 1-308.
(2010)
ISBN 978-963-08-0333-5
Steklács János; Csíkos Csaba:
Developing Reading Strategies Among 4th Grade Students in Hungary.
NEW MEXICO JOURNAL OF READING, 19 (3).
pp. 15-19.
ISSN 0889-4604
(2009)
Csapó Benő; Csíkos Csaba (szerk.):
Developing Potentials for Learning : 12th European Conference for the Research on Learning and Instruction.
University of Szeged, Graduate School of Education, Szeged.
(2007)
ISBN 978-963-482-837-2
Csapó Benő; Csíkos Csaba; Korom Erzsébet:
A tanítás és tanulás kutatása Finnországban.
ISKOLAKULTÚRA: PEDAGÓGUSOK SZAKMAI-TUDOMÁNYOS FOLYÓIRATA, 2004 (3).
pp. 45-52.
ISSN 1215-5233
(2004)
Vidákovich Tibor; Hegymeginé Nyíry Enikő; Csíkos Csaba:
Az alapképességek fejlődése: Mérések Borsod-Abaúj-Zemplén megyében.
Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Pedagógia Intézet, Miskolc.
(2001)
ISBN 9630088673
Csíkos Csaba; Józsa Krisztián; Korom Erzsébet; Tarkó Klára:
The past and present of EARLI: interviews with prominent EARLI members.
RESEARCH DIALOGUE IN LEARNING AND INSTRUCTION, 1 (1).
pp. 33-44.
ISSN 1461-8222
(1998)