Szerző: " Csíkos Csaba"

Vissza
Export [RSS feed] RSS 1.0 [RSS2 feed] RSS 2.0
Találatok száma: 55.

Hidayatullah Achmad; Csíkos Csaba: The Role of Students’ Beliefs, Parents' Educational Level, and The Mediating Role of Attitude and Motivation in Students’ Mathematics Achievement.
ASIA-PACIFIC EDUCATION RESEARCHER, 33 (2). pp. 253-262. ISSN 0119-5646 (2024)

Hidayatullah Achmad; Csíkos Csaba; Wafubwa Ruth Nanjekho: The dimensionality of personal beliefs; the investigation of beliefs based on the field study.
RED: REVISTA DE EDUCACIÓN A DISTANCIA, 23 (72). ISSN 1131-8783 (2023)

Hussein Yusuf; Csíkos Csaba: The effect of teaching conceptual knowledge on students’ achievement, anxiety about, and attitude toward mathematics.
EURASIA JOURNAL OF MATHEMATICS SCIENCE AND TECHNOLOGY EDUCATION, 19 (2). ISSN 1305-8215 (2023)

Wafubwa Ruth Nanjekho; Csíkos Csaba: Impact of formative assessment instructional approach on students’ mathematics achievement and their metacognitive awareness.
INTERNATIONAL JOURNAL OF INSTRUCTION, 15 (2). pp. 119-138. ISSN 1694-609X (2022)

Wafubwa Ruth Nanjekho; Csíkos Csaba; Opoku-Sarkodie Richmond: In-service mathematics teachers’ conception and perceptions of metacognition in their teaching experience.
SN Social Sciences, 2 (2). Terjedelem: 21 p.-Azonosító: 21. ISSN 2662-9283 (2022)

Csíkos Csaba; Biró Fanni; Szabóné Szitányi Judit: Incorporating Humor into Mathematical Word Problems: Is there a Negative Effect on Students' Performance?
INTERNATIONAL JOURNAL OF INSTRUCTION, 15 (3). pp. 1079-1098. ISSN 1694-609X (2022)

Csíkos Csaba: Kutatásmódszertani alapismeretek a kutatásalapú pedagógusképzésben.
In: A didaktika kézikönyve. Akadémia Kiadó, Budapest, pp. 799-823. (2022) ISBN 9789634548423

Hidayatullah Achmad; Csíkos Csaba: Mathematics Related Belief System and Word Problem-Solving in the Indonesian Context.
EURASIA JOURNAL OF MATHEMATICS SCIENCE AND TECHNOLOGY EDUCATION, 18 (4). Terjedelem: 16-Azonosító: em2094. ISSN 1305-8215 (2022)

Csíkos Csaba: Metacognitive and Non-Metacognitive Processes in Arithmetic Performance: Can There Be More than One Meta-Level?
JOURNAL OF INTELLIGENCE, 10 (3). ISSN 2079-3200 (2022)

Karika Tímea; Csíkos Csaba: A Test for Understanding Simple Fractions Among 5th Grade Students at the Beginning of Lower Secondary Education.
EURASIA JOURNAL OF MATHEMATICS SCIENCE AND TECHNOLOGY EDUCATION, 18 (2). ISSN 1305-8215 (2022)

B. Németh Mária; Tóth Edit; Csíkos Csaba; Korom Erzsébet: A természettudomány tanulásának motivációi a 6. és a 8. évfolyamon [Science Learning Motivation in Grades 6 and 8].
MAGYAR TUDOMÁNY, 183 (11). pp. 1407-1419. ISSN 0025-0325 (2022)

Wafubwa Ruth Nanjekho; Csíkos Csaba: Assessing the Suitability of the Adapted Teacher Assessment for Learning Questionnaire in the Kenyan Context.
AFRICAN JOURNAL OF RESEARCH IN MATHEMATICS SCIENCE AND TECHNOLOGY EDUCATION, 25 (1). pp. 52-64. ISSN 1811-7295 (2021)

Biró Fanni; Csíkos Csaba: Első és második osztályos kínai és magyar matematika tankönyvek összehasonlító elemzése a vizuális reprezentációk szempontjából.
In: Új kutatások a neveléstudományokban 2020. Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Tudományos Bizottság; Debreceni Egyetem BTK Nevelés- és Művelődéstudományi Intézete, Debrecen, pp. 246-263. (2021)

Wafubwa Ruth Nanjekho; Csíkos Csaba: Formative Assessment as a Predictor of Mathematics Teachers’ Levels of Metacognitive Regulation.
INTERNATIONAL JOURNAL OF INSTRUCTION, 14 (1). pp. 983-998. ISSN 1694-609X (2021)

Hussein Yusuf; Csíkos Csaba: How do secondary school students from the Kurdistan Region of Iraq understand the concept of function?
TEACHING MATHEMATICS AND COMPUTER SCIENCE, 19 (2). pp. 221-244. ISSN 1589-7389 (2021)

Wafubwa Ruth Nanjekho; Opoku-Sarkodie Richmond; Csíkos Csaba: Construction and Validation of a Test for Measuring Students’ Proportional Reasoning on Rates, Ratios, & Proportions.
International Journal of Pedagogy, Policy and ICT in Education, 8. pp. 53-76. ISSN 2026-6081 (2020)

Farsang Andrea; Szilassi Péter; Csíkos Csaba; Szőllősy László; Kádár Anett; Pál Viktor; M. Császár Zsuzs: Egy tanulóközpontú módszertani eszköztár fejlesztése Magyarország földrajzának tanításához.
GEOMETODIKA: FÖLDRAJZ SZAKMÓDSZERTANI FOLYÓIRAT, 4 (3). pp. 33-47. ISSN 2560-0745 (2020)

Csíkos Csaba; Pásztor Attila; Rausch Attila; Szabóné Szitányi Judit: A matematikai nevelés kutatásának aktuális irányzatai.
MAGYAR TUDOMÁNY, 181 (1). pp. 24-33. ISSN 0025-0325 (2020)

Vígh-Kiss Erika Rozália; Csíkos Csaba; Steklács János: Negyedik osztályos tanulók szorzási stratégiáinak vizsgálata szemkamerás módszerrel.
In: Szemkamerás vizsgálatok a pedagógiai kutatásban. MATE Neveléstudományi Intézet, Kaposvár, pp. 119-131. (2019) ISBN 9786155599668

Szűcs Márta; Bitó Tamás; Csíkos Csaba; Párduczné Szöllősi Andrea; Furau Cristian; Blidaru Iolanda; Kapamadzija Aleksandra; Sedlecky Katarina; Bártfai György: Knowledge and attitudes of female university students on menstrual cycle and contraception.
JOURNAL OF OBSTETRICS AND GYNECOLOGY, 37 (2). pp. 210-214. ISSN 0144-3615 (2017)

Csapó Benő; Csíkos Csaba; Korom Erzsébet; Molnár Gyöngyvér; Vidákovich Tibor: Neveléstudományi kutatás és kutatóképzés.
MAGYAR TUDOMÁNY, 178 (11). pp. 1339-1351. ISSN 0025-0325 (2017)

Csapó Benő; Csíkos Csaba; Korom Erzsébet; Molnár Gyöngyvér; Vidákovich Tibor: Neveléstudományi kutatás és kutatóképzés.
In: Az oktatás korproblémái. ELTE Eötvös Kiadó, Budapest, pp. 68-78. (2017) ISBN 978-963-312-275-4

Berze Gizella; Csíkos Csaba: Parents' and teachers' views on the distinct role of mathematics as a school subject.
In: Proceedings of the 41st Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education. IGPME, Singapore, pp. 2-161. (2017) ISBN 9789811137426

Csíkos Csaba; Dohány Gabriella: Connections between music literacy and music-related background variables: an empirical investigation.
VISIONS OF RESEARCH IN MUSIC EDUCATION, 28. pp. 1-23. ISSN 1938-2065 (2016)

Bacsa Éva; Csíkos Csaba: The Role of Individual Differences in the Development of Listening Comprehension in the Early Stages of Language Learning.
In: Assessing Young Learners of English: Global and Local Perspectives. Educational Linguistics (25). Springer International Publishing, Cham, pp. 263-289. (2016) ISBN 9783319224213

Csíkos Csaba: Strategies and performance in elementary students' three-digit mental addition.
EDUCATIONAL STUDIES IN MATHEMATICS, 91 (1). pp. 123-139. ISSN 0013-1954 (2016)

Csíkos Csaba; Korom Erzsébet; Csapó Benő: Tartalmi keretek a kutatásalapú tanulás tudáselemeinek értékeléséhez a természettudományokban.
ISKOLAKULTÚRA, 26 (3). pp. 17-29. ISSN 1215-5233 (2016)

Korom Erzsébet; Csíkos Csaba; Csapó Benő: A kutatásalapú tanulás megvalósításának feltételei a természettudományok tanításában.
ISKOLAKULTÚRA, 26 (3). pp. 30-42. ISSN 1215-5233 (2016)

Csapó Benő; Csíkos Csaba; Korom Erzsébet: Értékelés a kutatásalapú természettudomány-tanulásban: a SAILS projekt.
ISKOLAKULTÚRA, 26 (3). pp. 3-16. ISSN 1215-5233 (2016)

Csapó Benő; Csíkos Csaba; Molnár Gyöngyvér: Bevezetés.
In: A matematikai tudás online diagnosztikus értékelésének tartalmi keretei. Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet (OFI), Budapest, pp. 11-13. (2015) ISBN 978-963-19-7936-7

Csíkos Csaba; Steklács János: Phases of a ten-year old student’s solution process of an insight problem as revealed by eye-tracking methodology.
MATHEMATICS TEACHING-RESEARCH JOURNAL ONLINE, 8 (1-2). pp. 26-48. ISSN 2573-4377 (2015)

Csíkos Csaba: Randomizált pedagógiai kísérletek a 21. században: in tempore opportuno.
NEVELÉSTUDOMÁNY: OKTATÁS KUTATÁS INNOVÁCIÓ, 3 (1). pp. 53-62. ISSN 2063-9546 (2015)

Csíkos Csaba; Steklács János: Relationships between student performance on arithmetic word problems eye-fixation duration variables and number notation: number words vs. arabic numerals.
MEDITERRANEAN JOURNAL FOR RESEARCH IN MATHEMATICS EDUCATION, 14. pp. 43-57. ISSN 1450-1104 (2015)

Csíkos Csaba; Molnár Gyöngyvér; Csapó Benő: A matematika online diagnosztikus mérések tartalmi kereteinek elméleti alapjai.
In: A matematikai tudás online diagnosztikus értékelésének tartalmi keretei. Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet (OFI), Budapest, pp. 15-28. (2015) ISBN 978-963-19-7936-7

Csíkos Csaba; Józsa Krisztián; Lajos Józsefné; Szabóné Szitányi Judit; Zsinkó Erzsébet: A matematikai gondolkodás diagnosztikus értékelése.
In: A matematikai tudás online diagnosztikus értékelésének tartalmi keretei. Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet (OFI), Budapest, pp. 29-103. (2015) ISBN 9789631979367

Csapó Benő; Csíkos Csaba; Molnár Gyöngyvér (szerk.): A matematikai tudás online diagnosztikus értékelésének tartalmi keretei.
Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet (OFI), Budapest. (2015) ISBN 978-963-19-7936-7

Csíkos Csaba; Lajos Józsefné; Makara Ágnes; Szabóné Szitányi Judit; Zsinkó Erzsébet: A matematikatudás tartalmi területei a diagnosztikus értékelés szempontjából.
In: A matematikai tudás online diagnosztikus értékelésének tartalmi keretei. OFI, Budapest, pp. 191-280. (2015) ISBN 9789631979367

Korom Erzsébet; Nagy Lászlóné Antal Erzsébet; B. Németh Mária; Radnóti Katalin; Makádi Mariann; Adorjánné Farkas Magdolna; Revákné Markóczi Ibolya; Tóth Zoltán; Csíkos Csaba: Detailed framework for diagnostic assessment of science.
In: Framework for diagnostic assessment of science. Nemzeti Tankönyvkiadó, Budapest, pp. 175-306. (2012) ISBN 978-963-19-7289-4

Csapó Benő; Józsa Krisztián; Steklács János; Hódi Ágnes; Csíkos Csaba: Diagnostic assessment frameworks for reading: Theoretical foundations and practical issues.
In: Framework for diagnostic assessment of reading. Nemzeti Tankönyvkiadó, Budapest, pp. 183-213. (2012) ISBN 978-963-19-7290-0

Csíkos Csaba: Success and strategies in 10 year old students' mental three-digit addition.
In: NEM RÉSZLETEZETT. pp. 179-186.

Csapó Benő; Józsa Krisztián; Steklács János; Hódi Ágnes; Csíkos Csaba: A diagnosztikus olvasás mérések részletes tartalmi kereteinek kidolgozása.
In: Tartalmi keretek az olvasás diagnosztikus értékeléséhez. Nemzeti Tankönyvkiadó, Budapest, pp. 189-218. (2012) ISBN 978-963-19-7288-7

Csíkos Csaba; Kelemen Rita; Verschaffel Lieven: Fifth-grade students’ approaches to and beliefs of mathematics word problem solving.
ZDM - INTERNATIONAL JOURNAL ON MATHEMATICS EDUCATION, 43 (4). pp. 561-571. ISSN 1863-9690 (2011)

Csíkos Csaba: Attitude towards mathematics and the place for mathematics in students’ beliefs about learning.
In: Current state of research on mathematical beliefs XVII: Proceedings of the MAVI-17 Conference. Professional School of Education, Ruhr-Universität Bochum, pp. 43-53. (2011)

Csíkos Csaba; Gábri Katalin; Lajos Józsefné; Makara Ágnes; Szendrei Julianna; Szitányi Judit; Zsinkó Erzsébet: Detailed framework for diagnostic assessment of mathematics.
In: Framework for diagnostic assessment of mathematics. Nemzeti Tankönyvkiadó, Budapest, pp. 163-316. (2011) ISBN 978-963-19-7217-7

Csíkos Csaba; Csapó Benő: Diagnostic assessment frameworks for mathematics.
In: Framework for diagnostic assessment of mathematics. Nemzeti Tankönyvkiadó, Budapest, pp. 137-162. (2011)

Csíkos Csaba; Verschaffel Lieven: Mathematical literacy and the application of mathematical knowledge.
In: Framework for diagnostic assessment of mathematics. Nemzeti Tankönyvkiadó, Budapest, pp. 57-93. (2011) ISBN 978-963-19-7217-7

Csíkos Csaba; Gábri Katalin; Lajos Józsefné; Makara Ágnes; Szendrei Julianna; Szitányi Judit; Zsinkó Erzsébet: Részletes tartalmi keretek a matematika diagnosztikus értékeléséhez.
In: Tartalmi keretek a matematika diagnosztikus értékeléséhez. Nemzeti Tankönyvkiadó, Budapest, pp. 169-328. (2011) ISBN 978-963-19-7211-5

Csíkos Csaba; Csapó Benő: A diagnosztikus matematika felmérések részletes tartalmi kereteinek kidolgozása.
In: Tartalmi keretek a matematika diagnosztikus értékeléséhez. Nemzeti Tankönyvkiadó, Budapest, pp. 141-168. (2011) ISBN 978-963-19-7211-5

Csíkos Csaba; Verschaffel Lieven: A matematikai műveltség és a matematikatudás alkalmazása.
In: Tartalmi keretek a matematika diagnosztikus értékeléséhez. Nemzeti Tankönyvkiadó, Budapest, pp. 59-97. (2011) ISBN 978-963-19-7211-5

Csíkos Csaba; Kinyó László (szerk.): Új törekvések és lehetőségek a 21. századi neveléstudományokban: X. Országos Neveléstudományi Konferencia. Budapest, 2010. 11. 04-2010. 11. 06.
Szegedi Tudományegyetem Bölcsészettudományi Kar Neveléstudományi Intézet, Szeged, pp. 1-308. (2010) ISBN 978-963-08-0333-5

Steklács János; Csíkos Csaba: Developing Reading Strategies Among 4th Grade Students in Hungary.
NEW MEXICO JOURNAL OF READING, 19 (3). pp. 15-19. ISSN 0889-4604 (2009)

Csapó Benő; Csíkos Csaba (szerk.): Developing Potentials for Learning : 12th European Conference for the Research on Learning and Instruction.
University of Szeged, Graduate School of Education, Szeged. (2007) ISBN 978-963-482-837-2

Csapó Benő; Csíkos Csaba; Korom Erzsébet: A tanítás és tanulás kutatása Finnországban.
ISKOLAKULTÚRA: PEDAGÓGUSOK SZAKMAI-TUDOMÁNYOS FOLYÓIRATA, 2004 (3). pp. 45-52. ISSN 1215-5233 (2004)

Vidákovich Tibor; Hegymeginé Nyíry Enikő; Csíkos Csaba: Az alapképességek fejlődése: Mérések Borsod-Abaúj-Zemplén megyében.
Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Pedagógia Intézet, Miskolc. (2001) ISBN 9630088673

Csíkos Csaba; Józsa Krisztián; Korom Erzsébet; Tarkó Klára: The past and present of EARLI: interviews with prominent EARLI members.
RESEARCH DIALOGUE IN LEARNING AND INSTRUCTION, 1 (1). pp. 33-44. ISSN 1461-8222 (1998)

A lista elkészítésének dátuma 2024. április 18. 06:18:32 CEST.