Tételek ahol a Kar/Egység "Bölcsészet- és Társadalomtudományi Kar" és a mű dátuma "2025"

Export [RSS feed] RSS 1.0 [RSS2 feed] RSS 2.0
csoportosítás: Publikációban használt név | csoportosítás nélkül
Válasszon: A | B | C | D | F | G | H | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | S | T | U | V | W | Y | Z | Á
Találatok száma: 168.

A

Achuodho Hamphrey Ouma; Berki Tamás; Pikó Bettina: A Cluster Analysis of Identity Processing Styles and Educational and Psychological Variables Among TVET Students in the Nyanza Region of Kenya.
EDUCATION SCIENCES, 15 (2). ISSN 2227-7102 (2025)

Achuodho Hamphrey Ouma; Pikó Bettina: Identity processing styles and academic achievement: focus on academic motivation as a moderator among technical and vocational education and training (TVET) students in Kenya.
COGENT EDUCATION, 12 (1). ISSN 2331-186X (2025)

Al-Akbari Sabah; Nikolov Marianne; Hódi Ágnes: EFL teachers’ language assessment literacy training needs.
SOCIAL SCIENCES & HUMANITIES OPEN, 11. ISSN 2590-2911 (2025)

Amalina Ijtihadi Kamilia; Vidákovich Tibor; Karimova Könül: Factors influencing student interest in STEM careers: motivational, cognitive, and socioeconomic status.
HUMANITIES & SOCIAL SCIENCES COMMUNICATIONS, 12 (1). ISSN 2662-9992 (2025)

Amalina Ijtihadi Kamilia; Vidákovich Tibor; Thwe Win Phyu: Psychometric evidence of a science, technology, engineering, and mathematics career interest survey of Indonesian high school students.
SCIENTIFIC REPORTS, 15 (1). ISSN 2045-2322 (2025)

Anggia Helta; Habók Anita: The efficacy of online extensive reading among university students and the relationship between affective variables and english reading comprehension.
SCIENTIFIC REPORTS, 15 (1). ISSN 2045-2322 (2025)

Anggoro Bambang Sri; Dewantara Andi Harpeni; Suherman Suherman; Muhammad Rosida Rakhmawati; Saraswati Sari: Effect of game-based learning on students’ mathematics high order thinking skills: A meta-analysis [Efecto del aprendizaje basado en juegos en las habilidades de pensamiento de orden superior en matemáticas de los estudiantes: un metanálisis].
REVISTA DE PSICODIDACTICA, 30 (1). ISSN 1136-1034 (2025)

Apjok Viven; Janku Anna; Kohut-Ferki Julianna; Korom Alexandra; Varga Sándor: A magyar revival mozgalom történeti áttekintése és a népi kultúra fogalmának értelmezése.
In: Népművészeti Jelentés 2025. Hagyományok Háza, Budapest, pp. 63-80. (2025)

Apjok Vivien; Herczeg Bálint; Janku Anna; Kohut-Ferki Julianna; Korom Alexandra; Lauber Laura; Varga Sándor: Az első kutatási év folyamatai és a keletkezett adatok reprezentativitása.
In: Népművészeti Jelentés 2025. Hagyományok Háza, Budapest, pp. 17-22. (2025)

Apjok Vivien; Janku Anna; Kohut-Ferki Julianna; Korom Alexandra; Varga Sándor: A közösség fogalmának jelentésváltozatai a revival mozgalom jelenében.
In: Népművészeti Jelentés 2025. Hagyományok Háza, Budapest, pp. 81-90. (2025)

Arifiyanti Fitria; Pásztor Attila: Representational Competence in Science Learning: A Systematic Review.
TARDIS: JURNAL KEGURUAN DAN ILMU TARBIYAH, 10 (1). pp. 161-180. ISSN 2301-7562 (2025)

Asztalos Veronka Örsike: 1869 – Megjelenik A halászleány című elbeszélés fordítása a Magyarország és a Nagyvilágban: Bjørnstjerne Bjørnson prózájának magyar fogadtatása.
In: Történetek az irodalom médiatörténetéből. Impulsio Az SZTE Irodalom- és Kultúratudományi Doktori Iskola szakkönyvei (4). Akadémiai Kiadó, Budapest. (2025) ISBN 9789636641610

Asztalos Veronka Örsike: 1891 – A norvég irodalom szerepe az Élet modernizációs programjában.
In: Történetek az irodalom médiatörténetéből. Impulsio Az SZTE Irodalom- és Kultúratudományi Doktori Iskola szakkönyvei (4). Akadémiai Kiadó, Budapest. (2025) ISBN 9789636641610

B

Bakter Veronika; Habók Anita: A diszlexia kezelésével kapcsolatos tanári nézetek.
ISKOLAKULTÚRA: PEDAGÓGUSOK SZAKMAI-TUDOMÁNYOS FOLYÓIRATA, 35 (2). pp. 3-19. ISSN 1215-5233 (2025)

Balogh Gergő: 1916 - Egy modern alapviszony : A sajtóipar és az irodalmi alkotás konfliktusa a magyar irodalmi modernségben.
In: Történetek az irodalom médiatörténetéből. Impulsio Az SZTE Irodalom- és Kultúratudományi Doktori Iskola szakkönyvei (4). Akadémiai Kiadó, Budapest. (2025) ISBN 9789636641610

Balogh Gergő: Lehet-e játszani a szerelmet? : Kosztolányi Dezső: Akarsz-e játszani?
TEMPEVÖLGY: KULTÚRA MŰVÉSZET TUDOMÁNY, 17 (1). pp. 38-46. ISSN 1789-9265 (2025)

Balogh Gergő: A magyar szerelmi költészet klasszikus modelljéről.
In: „Hová e gondolatvezér mulatni vissza-visszatér”. Loci Memoriae Hungaricae (12.). Debreceni Egyetemi Kiadó, Debrecen, pp. 97-106. (2025) ISBN 9789636152130

Bencsik Orsolya: Az EX Symposion (1992–2022) mint otthonkeresés.
In: Történetek az irodalom médiatörténetéből. Impulsio: Az SZTE Irodalom- és Kultúratudományi Doktori Iskola szakkönyvei (4). Akadémiai Kiadó, Budapest. (2025) ISBN 9789636641610

Berkes Istvan; Pikó Bettina: A Double-Edged Sword: A Scoping Review of the Mental Health Aspects of Parentification.
INTERNATIONAL JOURNAL OF MENTAL HEALTH PROMOTION, 23 (11). pp. 1-17. ISSN 1462-3730 (2025)

Buda-Picron Celia; Csábi Eszter; Doktor Rebeka; Gimesi Fanni; Korényi Róbert; Miklósi Mónika; Verebélyi Hanna: Emotion Comprehension and Executive Functions in Children with Attention- Deficit/Hyperactivity Disorder.
In: Interdisciplinary Approaches to Challenges: Law Enforcement, Psychology and Security in Focus. 1 st LEPSY CEEPUS Network Research and Cooperation Conference Proceedings 12 March 2024. University of Public Service Ludovika University Press, Budapest, pp. 139-152. (2025) ISBN 9789636531911; 9789636531553

Bárány Péter; Zvara Edina Éva; Dörgő Anna Piroska: Kisded Lélektudomány.
Csokonai könyvtár (24). Debreceni Egyetemi Kiadó; Debrecen University Press, Debrecen. (2025) ISBN 9789636152482; 9789636152499

Bíró Gyöngyvér; Miskolczi Melinda: Egy kutatási projekt nyitánya: középkori és kora újkori tetőcserepek a Kárpát-medencében.
In: Jeles téglák, jeles emlékeink 20. Monarchia Bélyegestégla-Gyűjtők Egyesülete, Baj, pp. 62-71. (2025) ISBN 9786158150071

Búrány Anikó; Tarkó Klára: Effects of dance on physical and mental health and cognitive factors in adolescents and young adults - a systematic review of available online publications.
RESEARCH IN DANCE EDUCATION. ISSN 1464-7893 (2025)

C

Csernus Sándor; Dékány Imre; Homoki-Nagy Mária; Krisztin Tibor; Róna-Tas András; Vécsei László; Venetianer Pál; Vilmányi Márton: Pillanatok a 65 éves Szegedi Akadémiai Bizottság történetéből.
MAGYAR TUDOMÁNY, 186 (3). pp. 482-501. ISSN 0025-0325 (2025)

Csikós Gréta: 1844 – Elindul az Életképek divatrovata : Szlávy Sarolta divatlevelei a nemzetépítés szolgálatában.
In: Történetek az irodalom médiatörténetéből. Impulsio: Az SZTE Irodalom- és Kultúratudományi Doktori Iskola szakkönyvei (4). Akadémiai Kiadó, Budapest. (2025) ISBN 9789636641610

Csuka Sára Imola; Horvát Barbara; Csordás Georgina; Lakatos Csilla; Martos Tamás: Technology use and health behavior among patients with diabetes: do underlying motives for technology adoption matter?
FRONTIERS IN DIGITAL HEALTH, 7. ISSN 2673-253X (2025)

Csábi Eszter; Kovács Fanni Mercédesz; Volosin Márta: Predictors of subjective memory functioning in young adults.
BMC PSYCHIATRY, 25 (1). ISSN 1471-244X (2025)

Csányi Róbert; Molnár Gyöngyvér: Looking beyond students' exploration and learning strategies: The role of test-taking effort in complex problem-solving.
INTELLIGENCE, 109. ISSN 0160-2896 (2025)

Cuong Tran Van; Khai Nguyen Trong; Oo Tun Zaw; Józsa Krisztián: The Impact of Social Media Use Motives on Students’ GPA: The Mediating Role of Daily Time Usage.
EDUCATION SCIENCES, 15 (3). ISSN 2227-7102 (2025)

D

Dani János; Horváth Anikó; Gémes Anett; Fülöp Kristóf György; Szeniczey Tamás; Tarbay János Gábor; Vicze Magdolna; McCall Ashley; Futó István; Szigeti Anna; Molnár Mihály; Novak Mario; Pusztainé Fischl Klára; Kulcsár Gabriella; Szabó Géza; Mester Edit; Palcsu László; Kiss Viktória; Major István; Hajdu Tamás: New radiocarbon dates from the Bronze Age Tiszafüred-Majoroshalom site (Eastern Hungary).
RADIOCARBON, 67 (2). pp. 428-440. ISSN 0033-8222 (2025)

Danyi Gábor Lóránd: 1956 - A szamizdat sajtónyilvánosság : Médiatörténeti aspektusok.
In: Történetek az irodalom médiatörténetéből. Impulsio: Az SZTE Irodalom- és Kultúratudományi Doktori Iskola szakkönyvei (4). Akadémiai Kiadó, Budapest. (2025) ISBN 9789636641610

Demeter Gáborné; Józsa Krisztián: A verbális munkamemória óvodáskori vizsgálata az írott nyelv elsajátításának előszobájában.
In: Találkozások az anyanyelvi nevelésben 5.: RÉGI TÉMÁK, ÚJ NÉZŐPONTOK A NYELVÉSZETBEN ÉS A NYELVI NEVELÉSBEN. PTE BTK Nyelvtudományi Tanszék, Lingua Franca Csoport, Pécs, pp. 41-60. (2025) ISBN 9789636264390

Dong Hoang Minh; Habók Anita: Investigating the relationship between self-regulated learning and language proficiency among EFL students in Vietnam.
LANGUAGE LEARNING IN HIGHER EDUCATION, 15 (1). pp. 145-165. ISSN 2191-611X (2025)

Duong Thi Ngoc Ngan; Hercz Mária; Khang Nguyen Duy; Le Tuyet Van Phan; Cang Nguyen Trung; Van Thong Nguyen; Pham Le Bach Ngoc: Escaping the blame spiral: student-centered teaching reform in Vietnam.
STUDIES IN HIGHER EDUCATION, 50 (11). pp. 2631-2645. ISSN 0307-5079 (2025)

F

Fejes József Balázs; Hódi Ágnes; Szenczi Beáta; Tary Blanka; Vígh Tibor: Motivációalapú szövegértés-fejlesztés : Az olvasási stratégiák és az olvasási motiváció tantárgyakba ágyazott támogatásának elmélete és gyakorlata.
Motiváció Oktatási Egyesület, Szeged. (2025) ISBN 9786156966001

Ferwagner Péter Ákos: Bonaparte Napóleon, Gáleb emír és a britek.
ACTA HISTORICA (SZEGED), 149. pp. 61-71. ISSN 0324-6965 (2025)

Figus-Illinyi Rita: Resilience in Pontifical Doctrines : From Pope Benedict XVI to Pope Francis.
RELIGIONS, 16 (2). ISSN 2077-1444 (2025)

G

Gere Zsolt: 1837 - Mottók párbeszéde: Az Athenaeum 1837-es évfolyamának mottóhasználatáról.
In: Történetek az irodalom médiatörténetéből. Impulsio Az SZTE Irodalom- és Kultúratudományi Doktori Iskola szakkönyvei (4). Akadémiai Kiadó, Budapest. (2025) ISBN 9789636641610

Gyombolai Zsigmond; Zimonyi-Bakó Alexandra Vivien; Kubik Anna Zsófia; Arndt Brigitta; Jónásné Sztruhár Izabella; Mayer Richárdné; Simon András; Molnár Gyöngyvér; Kovács Éva: Validation of the de Morton Mobility Index for measuring mobility related activities in Hungarian institutionalized older adults.
SCIENTIFIC REPORTS, 15 (1). ISSN 2045-2322 (2025)

Gyurka Orsolya; Szigeti Anna: From past to present: The research history of the Hajdúbagos–Cehăluț pottery tradition and its territorial distribution in the light of recent research.
ACTA ARCHAEOLOGICA ACADEMIAE SCIENTIARUM HUNGARICAE, 76 (1). pp. 167-211. ISSN 0001-5210 (2025)

Gál Zita; Nagy Márió Tibor; F. Takács István; Kasik László: The Relationship Between Social Problem-Solving and Passive-Aggressive Behavior Among Adolescents.
EUROPEAN JOURNAL OF INVESTIGATION IN HEALTH PSYCHOLOGY AND EDUCATION, 15 (7). ISSN 2174-8144 (2025)

H

Halász Csenge; Tary Blanka; Hódi Ágnes; Fejes József Balázs; Vígh Tibor; Szenczi Beáta: Alapozás, létszükséglet, kihívás: Pedagógusok metaforái a szövegértés-fejlesztésről.
PEDAGÓGUSKÉPZÉS, 23 (1). pp. 5-32. ISSN 0133-2570 (2025)

Hansági Ágnes: 1853 - Megindul a Délibáb: Nemzeti Szinházi lap : A magyar irodalmi lapok hálózatának délibábja.
In: Történetek az irodalom médiatörténetéből. Impulsio Az SZTE Irodalom- és Kultúratudományi Doktori Iskola szakkönyvei (4). Akadémiai Kiadó, Budapest. (2025) ISBN 9789636641610

Hansági Ágnes: 1884 – A Magyar Szalon képes folyóirat és a századfordulós modernség programja.
In: Történetek az irodalom médiatörténetéből. Impulsio Az SZTE Irodalom- és Kultúratudományi Doktori Iskola szakkönyvei (4). Akadémiai Kiadó, Budapest. (2025) ISBN 9789636641610

Hansági Ágnes: Lapok, szerzők, szerkesztők, szövegek és olvasóik.
In: Történetek az irodalom médiatörténetéből. Impulsio Az SZTE Irodalom- és Kultúratudományi Doktori Iskola szakkönyvei (4). Akadémiai Kiadó, Budapest. (2025) ISBN 9789636641610

Hansági Ágnes: Negotiating the Canon: Children's Literature between Tradition and Transformation in Hungary.
BOOKBIRD : A JOURNAL OF INTERNATIONAL CHILDREN'S LITERATURE, 63 (3). pp. 4-11. ISSN 0006-7377 (2025)

Hansági Ágnes; Szajbély Mihály; Asztalos Veronka Örsike; Márton-Simon Anna; Owaimer Oliver; Vojnics-Rogics Réka: Történetek az irodalom médiatörténetéből.
Impulsio Az SZTE Irodalom- és Kultúratudományi Doktori Iskola szakkönyvei (4). Akadémiai Kiadó, Budapest. (2025) ISBN 9789636641610

Hegyi Ádám Alex: Angst vor der Säkularisierung unter den Reformierten der Batschka und des Banats zwischen 1781 und 1791.
Yearbook of the Society for 18th Century Studies on South Eastern Europe, 8. pp. 106-118. ISSN 2707-6091 (2025)

Hegyi Ádám Alex: Reformátusok Szegeden a kezdetektől 1846-ig.
In: A Szegedi Református Egyház alapító és templomépítő lelkészei. Csongrádi Református Egyházmegye, Szeged, pp. 13-43. (2025) ISBN 9786150226552

Hegyi Ádám Alex: Szerkesztői előszó.
In: A Szegedi Református Egyház alapító és templomépítő lelkészei. Csongrádi Református Egyházmegye, Szeged, pp. 9-12. (2025) ISBN 9786150226552

Hegyi Ádám Alex: Történetíró református lelkészek olvasmányai a 18. században.
In: A könyv a kora újkori Kárpát-medence művelődésében: Kiadás, befogadás, használat. MTA Könyvtár és Információs Központ; HUN-REN Bölcsészettudományi Kutatóközpont Irodalomtudományi Intézet, Budapest, pp. 225-232. (2025) ISBN 9786156792082

Horvát Barbara; Martos Tamás; Chiarolanza Claudia; Sallay Viola; Randall Ashley K.: Exploring basic psychological need satisfaction and relationship quality as protective factors of mental well-being during the Covid-19 pandemic.
EUROPE'S JOURNAL OF PSYCHOLOGY, 21 (1). pp. 54-64. ISSN 1841-0413 (2025)

Horváth Dorottya; Tánczos Tímea: A munkamemória, a végrehajtó funkciók és a figyelemkoncentráció vizsgálatának, továbbá a becslőskálák felhasználásának jelentősége az aktivitás- és figyelemzavar diagnosztikai megközelítésében [The importance of working memory, executive functions, attention-concentration and rating scales in Attention Deficit Hyperactivity Disorder diagnostics].
MAGYAR PSZICHOLÓGIAI SZEMLE, 80 (1). pp. 1-23. ISSN 0025-0279 (2025)

Horváth Mária Dóra; Torma Zsófi Lili; Mihók Barbara; Sallay Viola; Martos Tamás: A környezet táguló körei: az észlelt lakókörnyezet, a természettel való kapcsolat és a környezeti aggodalmak összefüggései [Expanding circles of the environment: relationship between perceived naturalness of neighbourhood green spaces, connectedness to nature and climate anxiety].
SZOCIOLÓGIAI SZEMLE, 35 (1). pp. 35-64. ISSN 1216-2051 (2025)

Hull Piseth; Vígh Tibor: Teachers' assessment literacy: A descriptive literature review.
HUNGARIAN EDUCATIONAL RESEARCH JOURNAL (HERJ), 15 (2). pp. 210-255. ISSN 2062-9605 (2025) (Benyújtva)

Hódi Ágnes; Fejes József Balázs; Szenczi Beáta; Tóth Edit: Gender differences in second-graders’ text format-specific reading achievements, reading motivation, and their relationships.
INTERNATIONAL JOURNAL OF EDUCATIONAL RESEARCH, 134. ISSN 0883-0355 (2025)

Hódi Ágnes; Tóth Edit; Nikolov Marianne: Interactions Among Text Formats and Reading Processes in Young Learners' L1 Reading Literacy.
READING RESEARCH QUARTERLY, 60 (1). ISSN 0034-0553 (2025)

I

Ivaskó Lívia: A „Single Case Experimental Designs” kutatási módszer jelentősége a rehabilitációban.
REHABILITÁCIÓ: A MAGYAR REHABILITÁCIÓS TÁRSASÁG FOLYÓIRATA, 35 (2). pp. 151-152. ISSN 0866-479X (2025)

J

Jagodics Balázs; Tóth Edit; Gál Zita; Jámbori Szilvia; Szabó Éva; Kasik László: Relationship between School Burnout and Social Problem-Solving among Hungarian Students.
In: Physical and Mental Health and School Adjustment - Contextual, Psychological Variables and Performance in School Settings [Working Title]. IntechOpen, [s.l.]. (2025)

Jancsó Katalin: Daniel Anisits, un Propulsor Húngaro de las Ciencias Naturales en Paraguay.
Historia Ambiental Latinoamericana y Caribena, 15 (2). pp. 415-436. ISSN 2237-2717 (2025)

Jovanović Veljko; Adams Sabirah; Al Banna Md. Hasan; Aritio‐Solana Rebeca; Aryanto Christ Billy; Avsec Andreja; Bakhshi Ali; Bender Michael; Berjot Sophie; Betancourth Zambrano Sonia; Brajša‐Žganec Andreja; Broche‐Pérez Yunier; Buzea Carmen; Jámbori Szilvia; Szél Erzsébet; et al.: Adolescent self‐construal across cultures: Measurement invariance of the Aspects of Identity Questionnaire‐IV in 30 countries.
JOURNAL OF RESEARCH ON ADOLESCENCE, 35 (2). ISSN 1050-8392 (2025)

Juhász-Nagy Márk; Kovács Fanni Mercédesz; Ugrina Regina; Tóth Vivien Mercédesz; Szok Délia; Tánczos Tímea: Kognitív funkciók felmérése gyógyszerrezisztens epilepsziás betegek körében [Assessment of cognitive functions in drug-refractory epileptic patients].
IDEGGYOGYASZATI SZEMLE / CLINICAL NEUROSCIENCE, 78 (7-8). pp. 271-281. ISSN 0019-1442 (2025)

Józsa Krisztián; Borbélyová Diana; Nagyová Alexandra; Oo Tun Zaw: Understanding Socioemotional and Behavioral Difficulties in Early Primary Education: A Multi-Informant Approach to Teacher–Parent Agreement and the Role of Child and Family Characteristics.
EDUCATION SCIENCES, 15 (11). ISSN 2227-7102 (2025)

Józsa Krisztián; Oo Tun Zaw; Borbélyová Diana; Podráczky Judit: Social skills development in children aged 4–8 years.
PLOS ONE, 20 (9). ISSN 1932-6203 (2025)

K

Katona Eszter: Estudios sobre traducción, recepción y teatro.
Szeged Humanities Press, Szeged. (2025) ISBN 9789636880538

Katona Eszter: Miguel de Unamuno en Hungría: traductores, traducciones y retraducciones.
Cadernos de Traducao, 45. pp. 1-19. ISSN 2175-7968 (2025)

Katona Eszter: Ávilai szent Teréz Önéletrajzának mai olvasata Paco Bezerra Meghalok, mert nem halok meg. Teréz kettős élete című drámájában.
TÁRSADALMI NEMEK TUDOMÁNYA INTERDISZCIPLINÁRIS EFOLYÓIRAT, 15 (1-2). pp. 40-61. ISSN 2062-7084 (2025)

Kazinczi Csaba; Szépfalusi Noémi; Németh Viola Luca; Holczer Adrienn; Jakab Katalin; Vécsei László; Klivényi Péter; Must Anita; Racsmány Mihály: The Effect of Transcranial Direct Current Stimulation and Inhibitory Control Training on Working Memory in Post-stroke Rehabilitation.
NEUROPSYCHOPHARMACOLOGIA HUNGARICA, 27 (2). pp. 88-105. ISSN 1419-8711 (2025)

Kazinczi Csaba; Szépfalusi Noémi; Németh Viola Luca; Holczer Adrienn; Jakab Katalin; Vécsei László; Klivényi Péter; Must Anita; Racsmány Mihály: The effect of transcranial direct current stimulation and inhibitory control training on depression and anxiety among post-stroke individuals.
BMC NEUROLOGY, 25 (1). ISSN 1471-2377 (2025)

Kiss A. Kriszta: 1856 - Elindul Jókai első élclapja, A Nagy Tükör.
In: Történetek az irodalom médiatörténetéből. Impulsio: Az SZTE Irodalom- és Kultúratudományi Doktori Iskola szakkönyvei (4). Akadémiai Kiadó, Budapest. (2025) ISBN 9789636641610

Kiss Bernadett; Oo Tun Zaw; Biró Fanni; Józsa Krisztián: Students’ Motivation for Classroom Music: A Systematic Literature Review.
EDUCATION SCIENCES, 15 (7). ISSN 2227-7102 (2025)

Kocsis Ádám; Molnár Gyöngyvér: Factors influencing academic performance and dropout rates in higher education.
OXFORD REVIEW OF EDUCATION, 51 (3). pp. 414-432. ISSN 0305-4985 (2025)

Korom Erzsébet; Nagy Márió Tibor; Majkić Maja: First-Year Teacher Education Students’ Epistemological Beliefs About Science and History: Domain-Specific Profiles and Relationships.
SCIENCE AND EDUCATION: CONTRIBUTIONS FROM HISTORY, PHILOSOPHY AND SOCIOLOGY OF SCIENCE AND MATHEMATICS, 34 (3). pp. 1273-1299. ISSN 0926-7220 (2025)

Kovács Krisztina: "Gyönyörűek a mozdulatlan képek!" : Egy fénykép hátoldalára.
In: Az eltévedt király. Tiszatáj Alapítvány, Szeged, pp. 190-198. (2025)

Kovács Krisztina: Ketrec vagy édenkert? : Kosztolányi és a Logodi utca.
VÁR UCCA MŰHELY, 26 (87). pp. 24-33. ISSN 1586-7838 (2025)

Kovács Ágnes Zsófia: The Memory of Architecture in Edith Wharton's Travel Writings.
Routledge research in women's literature (4). Routledge, New York. (2025) ISBN 9781032580265; 9781003442189; 9781032580319

Kovács T. Katalin; Gévayné Janurik Márta; Oo Tun Zaw; Szabó Norbert; Józsa Krisztián: Mastery Motivation, Mastery Pleasure, and Self-Concept in Singing of Students in Specialized and Non-Specialized Music Classes.
EDUCATION SCIENCES, 15 (2). ISSN 2227-7102 (2025)

L

Langat Gilbert; Molnár Gyöngyvér: Technology-based assessment of collaborative problem-solving skills: a bibliometric analysis and review.
JOURNAL OF COMPUTERS IN EDUCATION. ISSN 2197-9987 (2025)

Lipták Mónika Zoé; Tarkó Klára: Az egészséggel kapcsolatos téves elképzelések vizsgálatának alapjai leendő pedagógusok körében.
In: Aranymetszetben az egészség. Juhász Gyula Felsőoktatási Kiadó, Szeged, pp. 28-66. (2025) ISBN 9789636480684; 9789636480691

Listiaji Prasetyo; Molnár Gyöngyvér: Integrating computational thinking into teacher education: A systematic literature review.
INTERNATIONAL JOURNAL OF EDUCATIONAL RESEARCH, 133. ISSN 0883-0355 (2025)

Listiani Listiani; Hódi Ágnes; Nikolov Marianne: Low-proficiency students' engagement with combined written and audio feedback in an EFL writing class.
EDUCATIONAL TECHNOLOGY & SOCIETY, 28 (4). pp. 116-132. ISSN 1176-3647 (2025)

Lopez Giulia; Sichel Francesco; Sallay Viola; Iafrate Raffaella: From Thought to Action: The Decision‐Making Process of Foster Parents.
CHILD AND FAMILY SOCIAL WORK. ISSN 1356-7500 (2025)

Lénárt András: La representación contemporánea de la caza de nazis y el caso de la serie española "Jaguar".
SERIARTE. Revista científica de series televisivas y arte audiovisual, 7. pp. 106-122. ISSN 2792-8713 (2025)

M

Magyar Andrea; Habók Anita; Molnár Gyöngyvér: Technology-Based Development of Subject-Specific Vocabulary of Primary School Students.
LITERACY RESEARCH AND INSTRUCTION. ISSN 1938-8071 (2025)

Mamad Abderrahim; Vígh Tibor: A comparison of EFL students and instructors’ written feedback preferences and reported practices at a Moroccan university.
CANADIAN JOURNAL OF APPLIED LINGUISTICS / REVUE CANADIENNE LINGUISTIQUE APPLIQUEE, 28 (1). pp. 67-97. ISSN 1481-868X (2025)

Molnár Gyöngyvér: Development of 6 - to 17-year-old students’ inductive reasoning: What is the most sensitive period?
THINKING SKILLS AND CREATIVITY, 56. ISSN 1871-1871 (2025)

Molnár Gyöngyvér; Pásztor Attila: Reasoning skills or creativity: Which is more important in complex problem-solving?
THINKING SKILLS AND CREATIVITY, 57. ISSN 1871-1871 (2025)

Munkácsy Balázs; Velkey Kristóf; Molnár Gyöngyvér: Exploring the Role of the Frequency of Housework in Students' Academic Development: A Longitudinal Study from Hungary.
EUROPEAN JOURNAL OF EDUCATIONAL RESEARCH, 14 (4). pp. 1347-1372. ISSN 2165-8714 (2025)

Márton-Simon Anna: 1889 – Elindul A Hét „Heti posta” rovata : Kiss József szerkesztő gyakorlata és költészetfelfogása.
In: Történetek az irodalom médiatörténetéből. Impulsio Az SZTE Irodalom- és Kultúratudományi Doktori Iskola szakkönyvei (4). Akadémiai Kiadó, Budapest. (2025) ISBN 9789636641610

Máté-Tóth András: Értékek ébresztése : Gondolatok Csepeli György azonos című könyvétől ihletve.
MÁLTAI TANULMÁNYOK. A MAGYAR MÁLTAI SZERETETSZOLGÁLAT TUDOMÁNYOS FOLYÓIRATA, 7 (1). pp. 124-129. ISSN 2676-9468 (2025)

N

Nabhan Salim; Habók Anita: Development and validation of the Teacher Multiliteracies Scale (TMS) for English language teacher education.
SYSTEM, 131. ISSN 0346-251X (2025)

Nabhan Salim; Habók Anita: The Digital Literacy Academic Writing Scale: Exploratory Factor Analysis.
SAGE OPEN, 15 (1). pp. 1-13. ISSN 2158-2440 (2025)

Nagy Márió Tibor; Korom Erzsébet: Miért fontos a tudomány működésének megértése? – A tudomány természetével kapcsolatos nézetek vizsgálata gimnazisták körében.
FIZIKAI SZEMLE, 75 (2). pp. 68-72. ISSN 0015-3257 (2025)

Nagy C. Katalin; Németh T. Enikő; Németh Zsuzsanna: How to investigate implicit pragmatic phenomena in corpora.
JOURNAL OF PRAGMATICS, 240. pp. 79-90. ISSN 0378-2166 (2025)

Nguyen Thuy Lan Anh; Habók Anita: Digital literacy of English majors: subjective versus objective assessment.
JOURNAL OF COMPUTING IN HIGHER EDUCATION. ISSN 1042-1726 (2025)

Németh Zsuzsanna: The use of the non-lexical sound öö in Hungarian same-turn self-repair.
PRAGMATICS, 35 (3). pp. 423-447. ISSN 1018-2101 (2025) (Nyomdában)

Németh T. Enikő; Németh Zsuzsanna; Nagy C. Katalin: Implicit pragmatic phenomena in headlines of Hungarian health-related fake news.
LINGUISTICS VANGUARD, 11. ISSN 2199-174X (2025)

O

Okiri Peter Ochieng; Hercz Mária: The tenets of distributed pedagogical leadership in educational contexts - A systematic literature review on perception and practice.
EDUCATIONAL MANAGEMENT ADMINISTRATION & LEADERSHIP, 53 (1). pp. 47-64. ISSN 1741-1432 (2025)

Okiri Peter Ochieng; Oo Tun Zaw; Józsa Krisztián: Enhancing Teacher Educators’ Leadership Through Distributed Pedagogical Practice in Kenyan Preservice Education.
EDUCATION SCIENCES, 15 (9). ISSN 2227-7102 (2025)

Oo Tun Zaw; Kadyirov Timur; Kadyjrova Lyajsan; Józsa Krisztián: Enhancing design skills in art and design education.
FRONTIERS IN EDUCATION, 10. ISSN 2504-284X (2025)

Owaimer Oliver: 1857 - A "látható" költő : Egy népszerű Petőfi-ábrázolás a Bach-korszakban.
In: Történetek az irodalom médiatörténetéből. Impulsio: Az SZTE Irodalom- és Kultúratudományi Doktori Iskola szakkönyvei (4). Akadémiai Kiadó, Budapest. (2025) ISBN 9789636641610

P

Palatinus Zsolt; Lukovics Miklós; Volosin Márta; Dudás Ferenc Zsolt; Prónay Szabolcs; Majó Zoltán; Lengyel Henrietta; Szalay Zsolt: Author Correction: Passenger physiology in self-driving vehicles during unexpected events.
SCIENTIFIC REPORTS, 15 (1). ISSN 2045-2322 (2025)

Palatinus Zsolt; Lukovics Miklós; Volosin Márta; Dudás Ferenc Zsolt; Prónay Szabolcs; Majó Zoltán; Lengyel Henrietta; Szalay Zsolt: Passenger physiology in self-driving vehicles during unexpected events.
SCIENTIFIC REPORTS, 15 (1). ISSN 2045-2322 (2025)

Perényi-Csáthi Éva Ibolya; Molnár Fiona; Nagy Roland; Perényi Ádám; Bere Zsófia; Rovó László; Ivaskó Lívia: Kommunikatív viselkedésváltozás cochlearis implantációval ellátott Warsaw‑szindrómás gyermek esetében [Communicative behavior change in a child with Warsaw‑syndrome after cochlear implantation]: [esetismertetés].
REHABILITÁCIÓ: A MAGYAR REHABILITÁCIÓS TÁRSASÁG FOLYÓIRATA, 35 (1). pp. 35-45. ISSN 0866-479X (2025)

Phyo Wai Mar; Nikolov Marianne; Hódi Ágnes: International doctoral students’ socialization into English academic writing proficiency.
HIGHER EDUCATION RESEARCH & DEVELOPMENT, 44 (3). pp. 705-720. ISSN 0729-4360 (2025) (Benyújtva)

Pikó Bettina; Tóthpál-Halasi Orsolya; Mellor David: Depressive symptomatology and burnout among female teachers: An investigation of the contributions of work motivations, resilience and well-being.
Journal of Affective Disorders Reports, 21. ISSN 2666-9153 (2025)

Pál József: Arcadia italiana: musica e arte: Il programma di Ferenc Kazinczy per rinnovare la poesia in Ungheria [Italian Arcadia: Music and Art: Ferenc Kazinczy's Program for Renewing Poetry in Hungary].
NEOHELICON. ISSN 0324-4652 (2025)

Pásztor Attila; Rausch Attila; Kiss Renáta Mária; Molnár Gyöngyvér: Developing a technology-based instrument for assessing inductive reasoning in kindergarten: applicability, validity and reliability.
JOURNAL OF RESEARCH ON TECHNOLOGY IN EDUCATION. ISSN 1539-1523 (2025)

Q

Qamariah Hijjatul; Hercz Maria: The Impact of Professional Development Programs on English as a Foreign Language Instructors in Higher Education Institutions.
EDUCATION SCIENCES, 15 (8). ISSN 2227-7102 (2025)

Qamariah Hijjatul; Hercz Mária: How EFL Instructors Improve Their Professionalism : The Voice from Indonesian Higher Education Institutions.
Jurnal Ilmiah Peuradeun, 13 (1). pp. 409-436. ISSN 2338-8617 (2025)

S

Simon‐Zámbori Petra; Martos Tamás; Simon Tamás; Sallay Viola: Patterns of bonding and coping in couples raising children with atypical and typical development.
FAMILY RELATIONS. ISSN 0197-6664 (2025)

Somhegyi Zoltán György: The Art in Monuments : Challenges and Opportunities of Aesthetics and Criticality in Public Memory.
In: Trying Out New Paths in Aesthetics. Brill, Leiden, Boston (MA), pp. 92-108. (2025) ISBN 9789004747388; 9789004747395

Somhegyi Zoltán György: Concrete symbols: Reflections on the Aesthetic Challenges of Bunkers.
In: „To bring philosophy out of closets and libraries, schools and colleges”. Sapienti sat, Budapest, pp. 271-277. (2025) ISBN 9786150239187

Somhegyi Zoltán György: Curing and Caring through Art: Memory and Memorials in Times of Changing Interpretation of the Contested Past.
In: Tracking Global Wokeism. Value Inquiry Book Series (407). Brill, Leiden, Boston, pp. 147-160. (2025) ISBN 9789004727793; 9789004703445

Somhegyi Zoltán György: Philosophical Reflections on the Significance of Preservation : Erich Hatala Matthes — What to Save and Why: Identity, Authenticity, and the Ethics of Conservation.
NORDIC JOURNAL OF AESTHETICS, 34 (69). pp. 374-377. ISSN 2000-1452 (2025)

Somhegyi Zoltán György: Tükröződő bolyongások: Reflexiók városok művészetéről és tereiről.
In: Csak a kórusban lehet némi igazság. Q.E.D. Könyvkiadó, Budapest, pp. 349-355. (2025) ISBN 9786156597106

Sorgente Angela; Lanz Margherita; Bhatia Shikha; Crespo Carla; Dunai Judit; Fonseca Gabriela; Lep Žan; Martos Tamás; Negru‑Subtirica Oana; Portugal Alda; Ranta Mette; Relvas Ana Paula; Sallay Viola; Singh Nidhi; Sirsch Ulrike; Vosylis Rimantas; Zupančič Maja; Shim Soyeon; Serido Joyce: Financial Identity Scale: Testing the International Validity of Its Variable-Centered and Person-Centered Models.
JOURNAL OF FAMILY AND ECONOMIC ISSUES. ISSN 1058-0476 (2025)

Stötzer Andrea; Bagyura Márton; Farkas Éva: Motivational drivers and barriers in learning English for Medical Purposes: Perceptions of Hungarian medical students and EMP teachers.
SOCIAL SCIENCES & HUMANITIES OPEN, 12. ISSN 2590-2911 (2025)

Stötzer Andrea; Bagyura Márton; Farkas Éva: Self-appointed and Self-taught? Professional Characteristics and Challenges of LSP Teachers in Hungary.
ENGLISH TEACHING & LEARNING, 49. pp. 889-915. ISSN 1023-7267 (2025)

Suherman Suherman; Vidákovich Tibor: Adaptation and psychometric properties of the Multigroup Ethnic Identity Inventory in secondary education.
OBRAZOVANIE I NAUKA / EDUCATION AND SCIENCE JOURNAL, 27 (2). pp. 85-107. ISSN 1994-5639 (2025)

Suherman Suherman; Vidákovich Tibor: Creative self-efficacy, attitudes, creative style, and environmental literacy: Promoting mathematical creative thinking.
JOURNAL OF EDUCATIONAL RESEARCH, 118 (5). pp. 475-485. ISSN 0022-0671 (2025)

Suherman Suherman; Vidákovich Tibor: Development and Psychometric Evaluation of the Multigroup Ethnic Identity Inventory.
Revista Fuentes, 27 (1). pp. 47-64. ISSN 1575-7072 (2025)

Suherman Suherman; Vidákovich Tibor: Ethnomathematical test for mathematical creative thinking.
JOURNAL OF CREATIVITY, 35 (2). ISSN 2713-3745 (2025)

Susanti R.; Listiaji Prasetyo; Mukaromah R.L.; Nisa F.F.; Kenarni N.R.; Jaya A.F.: Microbial Diversity in Hot Spring Soil Microbiome.
BIOSAINTIFIKA : JOURNAL OF BIOLOGY AND BIOLOGY EDUCATION, 17 (1). pp. 80-90. ISSN 2085-191X (2025)

Szabó Gergely Zoltán; Kovács Fanni Mercédesz; Csábi Eszter: A home office hatása az észlelt stresszre, a szorongás és depresszió szintjére, valamint a szubjektív alvásminőségre a Covid–19-járvány ideje alatt [The effect of home office on perceived stress, anxiety and depsession levels, and subjective sleep quality during the Covid-19 pandemic].
EGÉSZSÉGTUDOMÁNYI KÖZLEMÉNYEK: A MISKOLCI EGYETEM KÖZLEMÉNYE, 15 (1). pp. 5-26. ISSN 2063-2142 (2025)

Szabó Gábor: 1972 - A hálózatosság mint kritikai forma : Esztétikum és politika kapcsolódása a Szétfolyóirat megjelenése és a szamizdat beindulása nyomán.
In: Történetek az irodalom médiatörténetéből. Impulsio Az SZTE Irodalom- és Kultúratudományi Doktori Iskola szakkönyvei (4). Akadémiai Kiadó, Budapest. (2025) ISBN 9789636641610

Szabó Gábor: A cenzúra mint korstílus.
IRODALMI MAGAZIN, 13 (1). pp. 108-113. ISSN 2063-8019 (2025)

Szabó Luca; Pikó Bettina: Maintenance of Mental Health: The Role of Physical Activity Among Young Adults.
HEALTHCARE, 13 (22). ISSN 2227-9032 (2025)

Szamosi Éva; Sindulár Szabina Erika; Ambrus Aliz; Fekete Andrea; Boda Márton; Szél Erzsébet: Bántalmazott és traumatizált gyermekek terápiája a Komplex Integratív Gyermekterápia szemléletében.
SERDÜLŐ- ÉS GYERMEK-PSZICHOTERÁPIA, 18 (2). pp. 90-111. ISSN 1785-3990 (2025)

Szilágyi Zsófia: 1920 - "Akaratlanul és természetes őszinteséggel" : Móricz Zsigmond válaszai és imázsa a Szinházi Élet körkérdéseiben.
In: Történetek az irodalom médiatörténetéből. Impulsio Az SZTE Irodalom- és Kultúratudományi Doktori Iskola szakkönyvei (4). Akadémiai Kiadó, Budapest. (2025) ISBN 9789636641610

Szécsényi Tibor; Virág Nándor: A pragmatikai annotáció kontextusfüggősége nagy nyelvi modell esetében : Felszólító alakok funkcióinak annotálása huBert modellel.
In: XXI. Magyar Számítógépes Nyelvészeti Konferencia. Szegedi Tudományegyetem TTIK, Informatikai Intézet, Szeged, pp. 17-27. (2025) ISBN 9789636880347

Szél Erzsébet; Bodó-Varga Zsófia; Számadó Petra; Varró-Horváth Diána; Kóródi Kitti: Az Episztemikus Bizalom, Bizalmatlanság és Hiszékenység Kérdőív (ETMCQ) magyar változata serdülő mintán [Hungarian validation of the Epistemic Trust, Mistrust and Credulity Questionnaire (ETMCQ) among adolescents].
MAGYAR PSZICHOLÓGIAI SZEMLE, 80 (2). pp. 202-223. ISSN 0025-0279 (2025)

Sághy Miklós: "Elmondom, tehát vagyok" : Margaret Atwood A szolgálólány meséje című kötetéről és annak sorozat-adaptációjáról.
In: A túlélés művészete. Tiszatáj Alapítvány, Szeged, pp. 182-204. (2025) ISBN 9786155618529

Sághy Miklós: Lénárt, András. Mozgóképes múlt – Közelítések a film és a történelem kapcsolatához [Cinematographic past. Approaches to the relationship between film and history]. Pécs: Kronosz. 2024. 250 pp.
HUNGARIAN CULTURAL STUDIES: JOURNAL OF THE AMERICAN HUNGARIAN EDUCATORS ASSOCIATION, 18. pp. 189-192. ISSN 2471-965X (2025)

Sághy Miklós: A hátország szegényei - Pálfi György: Mindörökké (Tar Sándor El, valahová című novellájának filmadaptációja).
In: Háború, mozgókép, reprezentáció. ZOOM: A kortárs filmtudomány kulcskérdései (9.). Debreceni Egyetemi Kiadó, Debrecen, pp. 135-150. (2025) ISBN 9789636152406

Sághy Miklós: A szenvedélybeteg elmeorvos és őrült páciense : Csáth Géza esettanulmányának és 1912–13-as naplóinak filmes adaptációja.
In: „világosak lesznek előttünk a homályok és sötétségek”. MIT-konferenciák (11). Magyar Irodalomtörténeti Társaság, Budapest, pp. 201-213. (2025) ISBN 9786158268004

T

Tareke Tsehaynew Getaneh; Oo Tun Zaw; Józsa Krisztián: Bridging theoretical gaps to improve students’ academic success in higher education in the digital era: A systematic literature review.
INTERNATIONAL JOURNAL OF EDUCATIONAL RESEARCH OPEN, 9. ISSN 2666-3740 (2025)

Tran Van Cuong; Pikó Bettina; Tuong Nguyen Van: The role of social media in constructing meaning in life: a SEM analysis.
i-com Journal of Interactive Media, 24 (2). pp. 327-340. ISSN 2196-6826 (2025)

Tóth Edit; Fejes József Balázs; Kinyó László: A magyar tanulók tudásának alakulása a nemzetközi tudásvizsgálatok tükrében európai uniós tagságunk két évtizedében.
In: Társadalmi riport 2024. Társadalmi riport . TÁRKI Társadalomkutatási Intézet Zrt., Budapest, pp. 377-394. (2025) ISBN 9771216656244

Tóth Enikő; Jagodics Balázs: Examining university student burnout in relation to demands, resources and perfectionism: The mediating role of emotional regulation.
Journal of Pedagogical Research, 9 (3). pp. 212-229. ISSN 2602-3717 (2025)

Tóth-Lipták Péter; Pataki Veronika: Tartalmas üresség [A Meaningful Emptiness].
KORUNK (KOLOZSVÁR), 36 (7). pp. 97-106. ISSN 1222-8338 (2025)

U

Uitumen Erdenezul; Tarkó Klára: Assessment of Health-Promoting Lifestyle Profile: A Cross-Sectional Study of Adolescents and Young Adults in Mongolia.
INTERNATIONAL JOURNAL OF ENVIRONMENTAL RESEARCH AND PUBLIC HEALTH, 22 (10). ISSN 1661-7827 (2025)

Uuganbayar Bayarjargal; Pikó Bettina: Mongolian Adolescents’ Sexual Behavior and Beliefs in Light of Their Health Risk Behavior, Social Support, and Well-Being.
ADOLESCENTS, 5 (2). ISSN 2673-7051 (2025)

Uuganbayar Bayarjargal; Pikó Bettina: Sexual Health Information Seeking among Mongolian Adolescents.
Central Asian Journal of Medical Sciences, 11 (2). pp. 56-68. ISSN 2413-8681 (2025)

V

Virág Zoltán: Készültségi fokozatok, tájékozódási irányok : Az érlelési fázisok és az alkotói dilemmák nyomai Domonkos István fiatalkori leveleiben.
HÍD, 89 (1-2). pp. 103-115. ISSN 0350-9079 (2025)

Virág Zoltán: Merítések és összegyúrások: a múlt lábra kapatása : Balázs Attila regényessé hangolt irodalomtörténetéről.
FORRÁS: IRODALOM-MŰVÉSZET-TUDOMÁNY, 57 (3). pp. 135-144. ISSN 0133-056X (2025)

Virág Zoltán: Értéktulajdonítás és áthagyományozás.
HUNGAROLÓGIAI KÖZLEMÉNYEK (ÚJVIDÉK), 26 (2). pp. 10-20. ISSN 0350-2430 (2025)

Vojnics-Rogics Réka: 1894 - Megjelenik a Magyar Lányok: A hetilap szerepe a magyar nyelvű lányirodalom századfordulós alakulástörténetében.
In: Történetek az irodalom médiatörténetéből. Impulsio: Az SZTE Irodalom- és Kultúratudományi Doktori Iskola szakkönyvei (4). Akadémiai Kiadó, Budapest. (2025) ISBN 9789636641610

Volosin Márta; Nagybányai Nagy Olivér; Neszmélyi Bence; Horváth János: An upper temporal limit of action-effect integration as reflected by motor adaptation.
PSYCHOLOGICAL RESEARCH-PSYCHOLOGISCHE FORSCHUNG, 89 (3). ISSN 0340-0727 (2025)

Vuong Tuyet Linh; Steklács János: Trends in research on reciprocal teaching: a systematic review.
COGENT EDUCATION, 12 (1). ISSN 2331-186X (2025)

W

Welesilassie Merih Welay; Nikolov Marianne: Exploring the Relationships Between L2 Motivation, Anxiety, and English Proficiency of Ethiopian Preparatory School Students.
ENGLISH TEACHING & LEARNING, 49. pp. 683-707. ISSN 1023-7267 (2025)

Welesilassie Merih Welay; Nikolov Marianne: L2 anxiety, proficiency, and communication across the classroom, non-classroom, and digital settings: Insights from Ethiopian preparatory schools.
LANGUAGE TEACHING RESEARCH. ISSN 1362-1688 (2025)

Wicaksono Azizul Ghofar Candra; Korom Erzsébet: Mediation effect of scientific competency on relationship between inductive reasoning and domain-general and domain-specific problem solving.
THINKING SKILLS AND CREATIVITY, 57. ISSN 1871-1871 (2025)

Woreta Getachew Tassew; Zewude Girum Tareke; Józsa Krisztián: The Mediating Role of Self-Efficacy and Outcome Expectations in the Relationship Between Peer Context and Academic Engagement: A Social Cognitive Theory Perspective.
BEHAVIORAL SCIENCES: OPEN ACCESS PSYCHOLOGY & COGNITION JOURNAL, 15 (5). ISSN 2076-328X (2025)

Y

Yakub Pramita; Fahira Amelia Putri; Puspitawati Rinie Pratiwi; Prastiwi Muji Sri; Listiaji Prasetyo: Critical thinking trends in STEM learning for SDGs: A bibliometric study comparing scopus and dimensions data.
E3S WEB OF CONFERENCES, 640. ISSN 2555-0403 (2025)

Yihan Liu; Cuong Tran Van; Oo Tun Zaw; Szabó Norbert; Józsa Krisztián: Content Adaptation, Validation, and User Experience of the Music Island App for Chinese Elementary Music Education.
EDUCATIONAL PROCESS: INTERNATIONAL JOURNAL, 19 (1). ISSN 2147-0901 (2025)

Yihan Liu; Cuong Tran Van; Tormáné Kiss Bernadett; Oo Tun Zaw; Szabó Norbert; Józsa Krisztián: The Use and Effectiveness of Digital Tools in Elementary Music Education: A Systematic Review.
MUSIC & SCIENCE, 8. pp. 1-23. ISSN 2059-2043 (2025)

Z

Zentainé Kollár Andrea; Horváth Zoltán: Olasz mint második idegen nyelv : Nyelvpedagógiai és alkalmazott nyelvészeti tanulmányok.
Glottodidaktika (1). Szegedi Tudományegyetem Bölcsészet- és Társadalomtudományi Kar, Szeged. (2025) ISBN 9789636880552; 9789636880583

Zewude Girum Tareke; Bezie Anmut Endalkachew; Woreta Getachew Tassew; Tareke Tsehaynew Getaneh; Oo Tun Zaw; Hassen Ayalew; Tareke Merkebu; Orsovics Yvette; Józsa Krisztián: A Parallel Mediation Model of Career Adaptability, Career Self-Efficacy, and Future Career Choice Among University Students: The Role of Basic Psychological Needs Satisfaction and Mindfulness.
EUROPEAN JOURNAL OF INVESTIGATION IN HEALTH PSYCHOLOGY AND EDUCATION, 15 (4). ISSN 2174-8144 (2025)

Zewude Girum Tareke; Tarikuwa Natnael; Getachew Tassew Woreta; Anmut Endalkachew Bezie: A Multi- Mediation Analysis on the Impact of Social Media and Internet Addiction on University and High School Students’ Mental Health Through Social Capital and Mindfulness.
INTERNATIONAL JOURNAL OF ENVIRONMENTAL RESEARCH AND PUBLIC HEALTH, 22 (1). ISSN 1661-7827 (2025)

Zhao Yangyintao; Liu Yong; Pásztor Attila; Molnár Gyöngyvér: Relationships Among Components of Critical Thinking Disposition in Primary School Students: An Investigation Based on Hungarian Context.
PSYCHOLOGY IN THE SCHOOLS, 62 (7). pp. 2029-2046. ISSN 0033-3085 (2025)

Zimonyi István: Язык волжских булгар [Âzyk volžskih bulgar].
Современная гуманитаристика, 1 (1). pp. 94-106. ISSN 3034-6827 (2025)

Zvara Edina Éva: Knihy Mariánskej provincie z polovice 17. storočia [Books of Marian Province from the Half of 17th Century].
KNIHA. ACTA CULTURAE LIBRORUM: CASOPIS PRE VYSKUM DEJÍN KNIZNEJ KULTÚRY, 2025 (1). pp. 17-32. ISSN 2989-4158 (2025)

Zvara Edina Éva: Protestáns bibliaelőszavak a 18. századból.
HAGYOMÁNY IDENTITÁS TÖRTÉNELEM, 2025 (1). pp. 53-67. ISSN 3004-2992 (2025)

Zvara Edina Éva: A világ és Magyarország, ahogy a bécsi Magyar Hírmondó szerkesztői látták.
Magyar Tudományos Akadémia Könyvtár és Információs Központ; Kossuth Kiadó, Budapest. (2025)

Á

Ács Péter; Hegyi Ádám Alex: A Szegedi Református Egyház alapító és templomépítő lelkészei.
Csongrádi Református Egyházmegye, Szeged. (2025) ISBN 9786150226552

Árvay Anett; Nagy C. Katalin; Szécsényi Tibor; Németh T. Enikő: The analysis of utterances with imperative forms in Hungarian health-related fake news.
LINGUISTICS VANGUARD, 11. ISSN 2199-174X (2025)

Árvay Anett; Nagy C. Katalin; Szécsényi Tibor; Németh T. Enikő: A felszólító módot tartalmazó megnyilatkozások szerepe az álhírekben.
MAGYAR TUDOMÁNY, 186 (5). pp. 935-943. ISSN 0025-0325 (2025)

A lista elkészítésének dátuma 2025. december 5. 16:37:02 CET.