Achuodho Hamphrey Ouma; Berki Tamás; Pikó Bettina:
A Cluster Analysis of Identity Processing Styles and Educational and Psychological Variables Among TVET Students in the Nyanza Region of Kenya.
EDUCATION SCIENCES, 15 (2).
ISSN 2227-7102
(2025)
Csernus Sándor; Dékány Imre; Homoki-Nagy Mária; Krisztin Tibor; Róna-Tas András; Vécsei László; Venetianer Pál; Vilmányi Márton:
Pillanatok a 65 éves Szegedi Akadémiai Bizottság történetéből.
MAGYAR TUDOMÁNY, 186 (3).
pp. 482-501.
ISSN 0025-0325
(2025)
Csábi Eszter; Kovács Fanni Mercédesz; Volosin Márta:
Predictors of subjective memory functioning in young adults.
BMC PSYCHIATRY, 25 (1).
ISSN 1471-244X
(2025)
Csányi Róbert; Molnár Gyöngyvér:
Looking beyond students' exploration and learning strategies: The role of test-taking effort in complex problem-solving.
INTELLIGENCE, 109.
ISSN 0160-2896
(2025)
Figus-Illinyi Rita:
Resilience in Pontifical Doctrines : From Pope Benedict XVI to Pope Francis.
RELIGIONS, 16 (2).
ISSN 2077-1444
(2025)
Hegyi Ádám Alex:
Reformátusok Szegeden a kezdetektől 1846-ig.
In:
A Szegedi Református Egyház alapító és templomépítő lelkészei.
Csongrádi Református Egyházmegye, Szeged, pp. 13-43.
(2025)
ISBN 9786150226552
Hegyi Ádám Alex:
Szerkesztői előszó.
In:
A Szegedi Református Egyház alapító és templomépítő lelkészei.
Csongrádi Református Egyházmegye, Szeged, pp. 9-12.
(2025)
ISBN 9786150226552
Horvát Barbara; Martos Tamás; Chiarolanza Claudia; Sallay Viola; Randall Ashley K.:
Exploring basic psychological need satisfaction and relationship quality as protective factors of mental well-being during the Covid-19 pandemic.
EUROPE'S JOURNAL OF PSYCHOLOGY, 21 (1).
pp. 54-64.
ISSN 1841-0413
(2025)
Kazinczi Csaba; Szépfalusi Noémi; Németh Viola Luca; Holczer Adrienn; Jakab Katalin; Vécsei László; Klivényi Péter; Must Anita; Racsmány Mihály:
The effect of transcranial direct current stimulation and inhibitory control training on depression and anxiety among post-stroke individuals.
BMC NEUROLOGY, 25 (1).
ISSN 1471-2377
(2025)
Kovács Ágnes Zsófia:
The Memory of Architecture in Edith Wharton's Travel Writings.
Routledge research in women's literature
(4).
Routledge, New York.
(2025)
ISBN 9781032580265; 9781003442189; 9781032580319
Kovács T. Katalin; Gévayné Janurik Márta; Oo Tun Zaw; Szabó Norbert; Józsa Krisztián:
Mastery Motivation, Mastery Pleasure, and Self-Concept in Singing of Students in Specialized and Non-Specialized Music Classes.
EDUCATION SCIENCES, 15 (2).
ISSN 2227-7102
(2025)
Lopez Giulia; Sichel Francesco; Sallay Viola; Iafrate Raffaella:
From Thought to Action: The Decision‐Making Process of Foster Parents.
CHILD AND FAMILY SOCIAL WORK.
ISSN 1356-7500
(2025)
Lénárt András:
La representación contemporánea de la caza de nazis y el caso de la serie española "Jaguar".
SERIARTE. Revista científica de series televisivas y arte audiovisual, 7.
pp. 106-122.
ISSN 2792-8713
(2025)
Molnár Gyöngyvér:
Development of 6 - to 17-year-old students’ inductive reasoning: What is the most sensitive period?
THINKING SKILLS AND CREATIVITY, 56.
ISSN 1871-1871
(2025)
Nabhan Salim; Habók Anita:
The Digital Literacy Academic Writing Scale: Exploratory Factor Analysis.
SAGE OPEN, 15 (1).
pp. 1-13.
ISSN 2158-2440
(2025)
Nagy Márió Tibor; Korom Erzsébet:
Miért fontos a tudomány működésének megértése? – A tudomány természetével kapcsolatos nézetek vizsgálata gimnazisták körében.
FIZIKAI SZEMLE, 75 (2).
pp. 68-72.
ISSN 0015-3257
(2025)
Nagy C. Katalin; Németh T. Enikő; Németh Zsuzsanna:
How to investigate implicit pragmatic phenomena in corpora.
JOURNAL OF PRAGMATICS, 240.
pp. 79-90.
ISSN 0378-2166
(2025)
Németh T. Enikő; Németh Zsuzsanna; Nagy C. Katalin:
Implicit pragmatic phenomena in headlines of Hungarian health-related fake news.
LINGUISTICS VANGUARD, 11.
ISSN 2199-174X
(2025)
Okiri Peter Ochieng; Hercz Mária:
The tenets of distributed pedagogical leadership in educational contexts - A
systematic literature review on perception and practice.
EDUCATIONAL MANAGEMENT ADMINISTRATION & LEADERSHIP, 53 (1).
pp. 47-64.
ISSN 1741-1432
(2025)
Pásztor Attila; Rausch Attila; Kiss Renáta Mária; Molnár Gyöngyvér:
Developing a technology-based instrument for assessing inductive reasoning in kindergarten: applicability, validity and reliability.
JOURNAL OF RESEARCH ON TECHNOLOGY IN EDUCATION.
ISSN 1539-1523
(2025)
Suherman Suherman; Vidákovich Tibor:
Adaptation and psychometric properties of the Multigroup Ethnic Identity Inventory in secondary education.
OBRAZOVANIE I NAUKA / EDUCATION AND SCIENCE JOURNAL, 27 (2).
pp. 85-107.
ISSN 1994-5639
(2025)
Suherman Suherman; Vidákovich Tibor:
Development and Psychometric Evaluation of the Multigroup Ethnic Identity Inventory.
Revista Fuentes, 27 (1).
pp. 47-64.
ISSN 1575-7072
(2025)
Szécsényi Tibor; Virág Nándor:
A pragmatikai annotáció kontextusfüggősége nagy nyelvi modell esetében : Felszólító alakok funkcióinak annotálása huBert modellel.
In:
XXI. Magyar Számítógépes Nyelvészeti Konferencia.
Szegedi Tudományegyetem TTIK, Informatikai Intézet, Szeged, pp. 17-27.
(2025)
ISBN 9789636880347
Zewude Girum Tareke; Bezie Anmut Endalkachew; Woreta Getachew Tassew; Tareke Tsehaynew Getaneh; Oo Tun Zaw; Hassen Ayalew; Tareke Merkebu; Orsovics Yvette; Józsa Krisztián:
A Parallel Mediation Model of Career Adaptability, Career Self-Efficacy, and Future Career Choice Among University Students: The Role of Basic Psychological Needs Satisfaction and Mindfulness.
EUROPEAN JOURNAL OF INVESTIGATION IN HEALTH PSYCHOLOGY AND EDUCATION, 15 (4).
ISSN 2174-8144
(2025)
Zewude Girum Tareke; Tarikuwa Natnael; Getachew Tassew Woreta; Anmut Endalkachew Bezie:
A Multi- Mediation Analysis on the Impact of Social Media and Internet Addiction on University and High School Students’ Mental Health Through Social Capital and Mindfulness.
INTERNATIONAL JOURNAL OF ENVIRONMENTAL RESEARCH AND PUBLIC HEALTH, 22 (1).
ISSN 1661-7827
(2025)
Zhao Yangyintao; Liu Yong; Pásztor Attila; Molnár Gyöngyvér:
Relationships Among Components of Critical Thinking Disposition in Primary School Students: An Investigation Based on Hungarian Context.
PSYCHOLOGY IN THE SCHOOLS.
ISSN 0033-3085
(2025)
Ács Péter; Hegyi Ádám Alex:
A Szegedi Református Egyház alapító és templomépítő lelkészei.
Csongrádi Református Egyházmegye, Szeged.
(2025)
ISBN 9786150226552
Árvay Anett; Nagy C. Katalin; Szécsényi Tibor; Németh T. Enikő:
The analysis of utterances with imperative forms in Hungarian health-related fake news.
LINGUISTICS VANGUARD, 11.
ISSN 2199-174X
(2025)