Tételek ahol a kar "Bölcsészettudományi Kar" és a mű dátuma 2015

Vissza
Export [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0
csoportosítás: Publikációban használt név | csoportosítás nélkül
Válasszon: A | B | C | D | F | G | H | I | J | K | L | M | N | O | P | R | S | T | V | W | Z | Ö
Találatok száma: 302.

A

Amir Lydia B, Cora Zoltán: A filozófia viszonya a komikumhoz.
In: Antik nevetés. Et al. — Kritikai Elmélet Online 2 . Szegedi Tudományegyetem Bölcsészettudományi Kar Összehasonlító Irodalomtudományi Tanszék, Szeged, http://etal.hu/wp-content/uploads/downloads/2015/11/amir. (2015) ISBN 978-963-306-427-6

Apjok Vivien: Határ? Tudat? Határtudat? - a határmentiség kérdése Makón.
In: Hármas határok néprajzi értelmezésben - a határmentiség kérdése Makón. MTA BTK Néprajztudományi Intézet, Budapest, Magyarország, pp. 205-213. (2015) ISBN 978-963-567-062-8

Apjok Vivien: A makói múzeum menyasszonyi ládái és díszítőmotívumaik.
In: DiákKörKép 2.: Tudományos diákköri írások a néprajz szegedi műhelyéből. Táj és népi kultúra (10.). SZTE Néprajzi és Kulturális Antropológiai Tanszék, Szeged, Magyarország, pp. 9-25. (2015) ISBN 978-963-306-393-4

Apjok Vivien, Turai Tünde, Szilágyi Levente, Mészáros Csaba, Klamár Zoltán, Bednárik János, Borbély Sándor: Gazdasági kapcsolatok/Economic Relations.
In: Hármas határok néprajzi nézetben – An Ethnographic Perspective on Tri-Border Areas. MTA BTK Néprajztudományi Intézet, Budapest, Magyarország, pp. 109-153. (2015) ISBN 978-963-567-059-8

Aradi Csenge Eszter: Qui Adheret Deo Unus Spiritus Est: The Discursive Role of the Body Metaphor in Pascal’s Pensées – A Study.
International Journal of Humanities and Social Sciences, 5 (4). pp. 35-43. ISSN 1694-2639 (2015)

Aradi Csenge Eszter: William F. Edmiston. Sade: queer theorist.
HELIKON IRODALOMTUDOMÁNYI SZEMLE, 61 (1). pp. 117-118. ISSN 0017-999X (2015)

Aradi Csenge Eszter: La métaphore cognitive dans l'oeuvre de Pascal - Analyse de discours dans les Pensées.
ACTA UNIVERSITATIS SZEGEDIENSIS DE ATTILA JOZSEF NOMINATAE ACTA ROMANICA, XXIX. pp. 13-22. ISSN 0567-8099 (2015)

Asztalos Kata, Csapó Benő: Zenei képességek online diagnosztikus mérése.
In: Online diagnosztikus mérések az iskola kezdő szakaszában. Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet (OFI), Budapest, pp. 245-267. (2015) ISBN 978-963-19-7938-1

B

B. Németh Mária, Korom Erzsébet, Nagy Lászlóné Antal Erzsébet, Kissné Gera Ágnes, Veres Gábor, Radnóti Katalin: A természettudományos tudás alkalmazásának online diagnosztikus értékelése.
In: A természettudományi tudás online diagnosztikus értékelésének tartalmi keretei. Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet (OFI), Budapest, pp. 117-202. (2015) ISBN 978-963-19-7937-4

Bencsik Orsolya: Nem személyes, lényegtelen: napló, vers.
KALLIGRAM: MŰVÉSZET ÉS GONDOLAT, 24 (6). pp. 79-82. ISSN 1335-1826 (2015)

Bencsik Orsolya: Én, a vágyakozó állat: El Kazovszkij kegyetlen szépsége.
In: Merőleges viszonyok. JATEPress Kiadó, Szeged, pp. 11-14. (2015) ISBN 9789633152294

Berta Tibor: La mujer invisible. Aportaciones a la historia del desdoblamiento de los nombres comunes en cuanto al género en el español y las otras lenguas romances de la Península Ibérica.
In: LLengua, cultura y literatura en el contexto espacial y temporal: III Congreso Internacional Studia Romanistica Beliana. Gaudeamus, Banská Bystrica, pp. 19-28. (2015) ISBN 978-80-7435-616-2

Berta Tibor: On the Lack of Agreement of the Participle of Compound Tenses in Old Non-Literary Catalan Texts.
STUDIA ROMANICA POSNANIENSIA, 42 (5). pp. 23-41. ISSN 0137-2475 (2015)

Berta Tibor: Os tempos verbais compostos nas versões castelhana e portuguesa da História do muy nobre Vespasiano Imperador de Roma.
In: "Transfert nec mergitur": Albert Sándor 65. születésnapjának tiszteletére. JATEPress, Szeged, pp. 141-151. (2015)

Bús Enikő: Adat, mérés, fejlesztés – nemzetközi példák az oktatási adatok felhasználására.
EDUCATIO, 24 (3). pp. 134-136. ISSN 1216-3384 (2015)

Bús Enikő: Problémaközpontúság és tanítási módszerek vizsgálata általános és középiskolai pedagógusok körében.
In: Új kutatások a neveléstudományokban 2014. Új kutatások a neveléstudományokban . Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottsága, Debrecen, pp. 59-67. (2015) ISBN 978-615-5509-17-9

C

Cora Zoltán: From the Rhetoric of Longinus to the Poetics of John Dennis.
In: Terror(ism) and Aesthetics. Et al. - Critical Theory Online . Szegedi Tudományegyetem Bölcsészettudományi Kar Összehasonlító Irodalomtudományi Tanszék, Szeged. (2015) ISBN 978-963-306-407-8

Cora Zoltán: Közegészségügy és szociálpolitika Magyarországon a második világháború idején, 1939-1945.
In: Háborús hétköznapok hadszíntéren, hátországban 1939-1945. Kronosz Kiadó; Magyar Történelmi Társulat; Állambiztonsági Szolgálatok Történeti Levéltára, Budapest; Pécs, pp. 99-120. (2015) ISBN 9786155497520

Cora Zoltán: Soviet Nuclear Espionage in the USA in World War II. The Case of Oppenheimer and Bohr.
AMERICANA: E-JOURNAL OF AMERICAN STUDIES IN HUNGARY, 10 (2). -20. ISSN 1787-4637 (2015)

Csapó Benő: A PISA hatása a neveléstudomány fejlődésére.
EDUCATIO, 2015 (2). pp. 30-39. ISSN 1216-3384 (2015)

Csapó Benő: A kutatásalapú tanárképzés: nemzetközi tendenciák és magyarországi lehetőségek.
ISKOLAKULTÚRA, 25 (11). pp. 3-16. ISSN 1215-5233 (2015)

Csapó Benő: A magyar közoktatás problémái az adatok tükrében: értékek és viszonyítási keretek.
ISKOLAKULTÚRA, 25 (7-8). pp. 4-17. ISSN 1215-5233 (2015)

Csapó Benő, Bodorkós László, Bús Enikő: A tanárképző központok működési standardjainak és akkreditációs szempontjainak kialakítása.
In: A tanárképzés jövőjéről. Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet (OFI), Budapest, pp. 29-42. (2015) ISBN 978-963-682-986-5

Csapó Benő, Csíkos Csaba, Molnár Gyöngyvér: Bevezetés.
In: A matematikai tudás online diagnosztikus értékelésének tartalmi keretei. Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet (OFI), Budapest, pp. 11-13. (2015) ISBN 978-963-19-7936-7

Csapó Benő, Csíkos Csaba, Molnár Gyöngyvér (szerk.): A matematikai tudás online diagnosztikus értékelésének tartalmi keretei.
Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet (OFI), Budapest. (2015) ISBN 978-963-19-7936-7

Csapó Benő, Korom Erzsébet, Molnár Gyöngyvér: Bevezetés.
In: A természettudományi tudás online diagnosztikus értékelésének tartalmi keretei. Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet (OFI), Budapest, pp. 13-16. (2015) ISBN 978-963-19-7937-4

Csapó Benő, Korom Erzsébet, Molnár Gyöngyvér (szerk.): A természettudományi tudás online diagnosztikus értékelésének tartalmi keretei.
Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet, Budapest. (2015) ISBN 978-963-19-7937-4

Csapó Benő, Molnár Gyöngyvér, Nagy József: A DIFER tesztek online változatával végzett mérések tapasztalatai.
In: Online diagnosztikus mérések az iskola kezdő szakaszában. Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet (OFI), Budapest, pp. 199-223. (2015) ISBN 978-963-19-7938-1

Csapó Benő, Pásztor Attila: A kombinatív képesség fejlődésének mérése online tesztekkel.
In: Online diagnosztikus mérések az iskola kezdő szakaszában. Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet (OFI), Budapest, pp. 367-385. (2015) ISBN 978-963-19-7938-1

Csapó Benő, Steklács János, Molnár Gyöngyvér (szerk.): Az olvasás-szövegértés online diagnosztikus értékelésének tartalmi keretei.
Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet (OFI), Budapest. (2015) ISBN 978-963-19-7935-0

Csapó Benő, Steklács János, Molnár Gyöngyvér: Bevezetés.
In: Az olvasás-szövegértés online diagnosztikus értékelésének tartalmi keretei. Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet (OFI), Budapest, pp. 11-14. (2015) ISBN 978-963-19-7935-0

Csapó Benő, Zsolnai Anikó: Bevezetés.
In: Online diagnosztikus mérések az iskola kezdő szakaszában. Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet (OFI), Budapest, pp. 9-11. (2015) ISBN 978-963-19-7938-1

Csapó Benő, Zsolnai Anikó (szerk.): Online diagnosztikus mérések az iskola kezdő szakaszában.
Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet (OFI), Budapest. (2015) ISBN 978-963-19-7938-1

Csernus Sándor: Tipikus és kivételes: A Joinville-ek: egy champagne-i bárói család kiemelkedése.
In: Szent Lajos élete és bölcs mondásai. Balassi Kiadó, Budapest, Magyarország, pp. 275-303. (2015) ISBN 978-963-506-963-7

Csernus Sándor: A "super homo" és Joinville Szent Lajosa.
In: Szent Lajos élete és bölcs mondásai. Balassi Kiadó, Budapest, Magyarország, pp. 304-331. (2015) ISBN 978-963-506-963-7

Csernus-Lukács Szilveszter Sándor: A történész utolsó üzenete: emlékezzünk 1848-1849-re: Katona Tamás-Ráday Mihály: Az 1848/1849-es forradalom és szabadságharc emlékhelyei. 1. Események és helyszínek. Szerk.: László Csorba. Corvina Kiadó, Budapest, 2013.
AETAS: TÖRTÉNETTUDOMÁNYI FOLYÓIRAT, 30 (4). pp. 188-194. ISSN 0237-7934 (2015)

Csíkos Csaba, Molnár Gyöngyvér, Csapó Benő: A matematika online diagnosztikus mérések tartalmi kereteinek elméleti alapjai.
In: A matematikai tudás online diagnosztikus értékelésének tartalmi keretei. Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet (OFI), Budapest, pp. 15-28. (2015) ISBN 978-963-19-7936-7

D

Dancs Katinka, Kinyó László: Az iskolai demokrácia és az osztálytermi légkör összefüggéseinek vizsgálata strukturális egyenletek modelljeivel.
Magyar Pedagógia, 115 (4). pp. 363-382. ISSN 0025-0260 (2015)

Danka Balázs: Hypercorrect orthographic forms in the Pagan Oγuz-Nāmä: A phonetic analysis.
In: Ankara Papers in Turkish and Turkic Linguistics. Turcologica (103). Harrassowitz Verlag, Wiesbaden, Németország, pp. 543-554. (2015) ISBN 978-3-447-10523 -1

Danka Balázs: A pogány Oġuz-nāmä igeidő- és aspektusrendszere.
In: Nyelvészdoktoranduszok dolgozatai: Nyelvészdoktoranduszok 17. Országos Konferenciája. Lingdok (14). Szegedi Tudományegyetem Nyelvtudományi Doktori Iskola, Szeged, pp. 29-44. (2015)

Devosa Iván, Maródi Ágnes, Grósz Tamás, Buzás Zsuzsa, Steklács János: The Complex Measuring Method (CMM) in education.
In: Proceedings of TEAM 2015. University of Belgrade, Faculty of Mechanical Engineering, Beograd, pp. 283-286. (2015) ISBN 978-86-7083-877-2

Devosa Iván, Maródi Ágnes, Grósz Tamás, Buzás Zsuzsa, Steklács János: EEG Mind Reader 1.0 as a part of Complex Measuring Method (CMM) for education.
In: EAPRIL 2015 Proceedings. University of Luxembourg, pp. 130-140. (2015)

Donauer Emes: Szükséges-e a magány a Másikkal való találkozáshoz?
HÍD, 79 (9-10). pp. 122-135. ISSN 0350-9079 (2015)

Doró Katalin: Academic study skills: egy tanulást segítő nyelvi szeminárium tapasztalatai.
EDULINGUA, 1 (1). pp. 17-27. ISSN 2415-945X (2015)

Doró Katalin: Tudós tanárok – tanár tudósok: egy konferencia apropóján.
EDULINGUA, 1 (1). pp. 67-70. ISSN 2415-945X (2015)

Doró Katalin: Changes in the lexical measures of undergraduate EFL students’ argumentative essays.
In: Lexical issues in L2 writing. Cambridge Scholars Publishing, Newcastle upon Tyne, Anglia, pp. 57-76. (2015) ISBN 978-1-4438-8022-0

Doró Katalin, Pietilä Päivi: Researching vocabulary in L2 writing – methodological issues and pedagogical implications.
In: Lexical issues in L2 writing. Cambridge Scholars Publishing, Newcastle upon Tyne, pp. 11-26. (2015) ISBN 978-1-4438-8022-0

Doró Katalin, Szabó Gilinger Eszter: A tükör két oldala. Elsőéves angolos hallgatók önképe és az oktatók róluk kialakult képe.
In: Nyelv és kép. Segédkönyvek a nyelvészet tanulmányozásához (176). Tinta Kiadó, Budapest, Magyarország, pp. 31-37. (2015) ISBN 9789634090229

Doró Katalin, T. Balla Ágnes: Milyen a jó nyelvtanár? Tanár és nem tanár szakos hallgatók meglátásai.
In: Nyelv és kép. Segédkönyvek a nyelvészet tanulmányozásához (176). Tinta Kiadó, Budapest, Magyarország, pp. 296-301. (2015) ISBN 9789634090229

Draskóczy Eszter: Miti ovidiani del viaggio nella Commedia: figure ovidiane che diventano figure dantesche.
In: Atti del Convegno Internazionale Commentare Dante oggi. Eötvös University Press, Budapest, pp. 97-113. (2015) ISBN 978-963-312-241-9

Draskóczy Eszter: The Notions of Space and the Other World: Comparisons between Dante’s Comedy and Jewish Medieval Thought.
In: I luoghi nostri: Dante's Natural and Cultural Spaces. Tallinn University Press, Tallinn, pp. 67-84. (2015) ISBN 978-9985-58-806-2

F

Fajt Anita: Győri L. János: Református identitás és magyar irodalom.
IRODALOMTÖRTÉNET, 96 (4). pp. 479-484. ISSN 0324-4970 (2015)

Fejes József Balázs: Célok és motiváció : Tanulási motiváció a célorientációs elmélet alapján.
Gondolat Kiadó, Budapest. (2015) ISBN 978-963-693-613-6

Fejes József Balázs, Rausch Attila, Török Tímea: Mire gondolnak a magyar tanulók a célstruktúrák-kérdőív likert-skálás állításainak értékelésekor?
MAGYAR PEDAGÓGIA, 115 (3). pp. 183-213. ISSN 0025-0260 (2015)

Fejes József Balázs, Szűcs Norbert, Kelemen Valéria: A pedagógusképzés és a hátránykompenzálás összekapcsolása: a Motiváció Hallgatói Mentorprogram.
In: Szakmai szocializáció a felsőoktatásban. Felsőoktatás és társadalom (2). Partium Press, Nagyvárad, pp. 269-275. (2015) ISBN 978-963-1233-98-8

Ferincz István, Balogh László, Kovács Szilvia (ford.): Régmúlt idők elbeszélése: a Kijevi Rusz első krónikája.
Magyar Őstörténeti Könyvtár (30). Balassi Kiadó, Budapest. (2015) ISBN 978-963-506-970-5

G

Gausz Ildikó (ford.): Magyarhonban folytatott nagy csatának igaz elbeszélése.
AETAS: TÖRTÉNETTUDOMÁNYI FOLYÓIRAT, 30 (3). pp. 199-206. ISSN 0237-7934 (2015)

Gausz Ildikó: Tokaj és környéke 1564-1565 között, avagy elfelejtett haditudósítók helyszíni jelentései.
AETAS: TÖRTÉNETTUDOMÁNYI FOLYÓIRAT, 30 (3). pp. 187-189. ISSN 0237-7934 (2015)

Gausz Ildikó: Trónok harca a 17. századi teátrumban.
AETAS: TÖRTÉNETTUDOMÁNYI FOLYÓIRAT, 30 (3). pp. 210-216. ISSN 0237-7934 (2015)

Gellérfi Gergő: Iuvenalis 3. szatírája és az interlocutor Umbricius irodalmi forrásai.
Antik Tanulmányok - Studia Antiqua, 58 (1). pp. 37-67. ISSN 0003-567X (2015)

Gellérfi Gergő: On the Sources of Juvenal’s Satire 3.
In: Sapiens Ubique Civis I. - Proceedings of International Conference on Classical Studies. Eötvös Collegium, pp. 107-119. (2015) ISBN 978-615-5371-40-0

Gibson Ian, Katona Eszter (ford.): García Lorca és a homoszexuális világ : IRODALMI, MŰVÉSZETI ÉS TÁRSADALMI FOLYÓIRAT (ISSN: 0133-1167) (eISSN: 1786-2140) 1: pp. 73-83. (2015).
TISZATÁJ: IRODALMI, MŰVÉSZETI ÉS TÁRSADALMI FOLYÓIRAT, 69 (1). pp. 73-83. ISSN 0133-1167 (2015)

Glässer Norbert: Orthodox Jewish Pilgrimages by Train before 1944 in Hungary.
In: Religion, Culture, Society 2.: Yearbook of the MTA-SZTE Research Group for the Study of Religious Culture. Yearbook of the MTA-SZTE Research Group for the Study of Religious Culture (2). MTA-SZTE Research Group for the Study of Religious Culture, Szeged, Magyarország, pp. 213-229. (2015)

Glässer Norbert, Glässerné Nagyillés Anikó (szerk.) (sajt.): Mózes kőtáblái a hármashalmon: Zsidó hagyomány és szimbolikus politika határán.
SZEGEDI VALLÁSI NÉPRAJZI KÖNYVTÁR BIBLIOTHECA RELIGIONIS POPULARIS SZEGEDIENSIS; MTA-SZTE VALLÁSI KULTÚRAKUTATÓ CSOPORT A VALLÁSI KULTÚRAKUTATÁS KÖNYVEI (50.; 19). MTA-SZTE Vallási Kultúrakutató Csoport; SZTE BTK Néprajzi és Kulturális Antropológiai Tanszék, Szeged, Magyarország. (2015) ISBN 978-963-306-401-6

Glässer Norbert, Zima András: The emperor-king’s Hungarian Maccabees: The components of Hungarian Jewish First World War propaganda.
In: Information History of the First World War. L'Harmattan Kiadó, Budapest, pp. 149-168. (2015) ISBN 978-963-414-035-1

Gosker Margriet, Monok István (szerk.): Peregrinus sum: Studies in History of Hungarian–Dutch Cultural Relations in Honour of Ferenc Postma on the Occasion of his 70th Birthday.
Magánkiadás, Budapest, Magyarország; Amsterdam, Hollandia. (2015) ISBN 978-90-823852-0-5

Gregosits Gábor: Isten és a haza nevében - A Franco-rezsim által elrabolt gyerekek.
KLIÓ: TÖRTÉNELMI SZEMLÉZŐ FOLYÓIRAT, 24 (4). pp. 79-85. ISSN 1216-2965 (2015)

Gregosits Gábor: A hispanisztika Közép-Európában.
KLIÓ: TÖRTÉNELMI SZEMLÉZŐ FOLYÓIRAT, 24 (2). pp. 15-20. ISSN 1216-2965 (2015)

Gregosits Gábor: A nagy félelem.
KLIÓ: TÖRTÉNELMI SZEMLÉZŐ FOLYÓIRAT, 24 (1). pp. 114-118. ISSN 1216-2965 (2015)

Gál Zita, Kasik László: A helyzet- és személyspecifikus problémamegoldás kapcsolata a tudatelméleti működéssel 4-6 éves korban.
Magyar Pedagógia, 115 (4). pp. 297-318. ISSN 0025-0260 (2015)

Gáspár Csaba, Kasik László: A szociálisprobléma-megoldás, az empátia és a szorongás kapcsolata serdülők körében.
ISKOLAKULTÚRA, 25 (10). pp. 48-60. ISSN 1215-5233 (2015)

H

Habók Anita: Developing kindergarten children's learning skills.
In: PÉK 2015 = [CEA 2015]: XIII. Pedagógiai Értékelési Konferencia = [13th Conference on Educational Assessment]: Program; Előadás-összefoglalók = [Program; Abstracts]. SZTE BTK Neveléstudományi Doktori Iskola, Szeged, Magyarország, p. 74. (2015) ISBN 978-963-306-314-9

Habók Anita: Elementary school children and SEN children’s opinions about learning.
In: Special Educational Needs and Inclusive Practices. University of Bergamo, Bergamo, pp. 82-86. (2015) ISBN 978-88-940721-0-5

Habók Anita: A Hungarian approach to learning to learn: An analysis of year 3–4 primary school children’s learning.
In: EDULEARN15 Proceedings 7th International Conference on Education and New Learning Technologies. International Association of Technology, Education and Development, Barcelona, pp. 6736-6745. (2015)

Habók Anita: Implementation of a project-based concept mapping developmental programme to facilitate children's experiential reasoning and comprehension of relations.
European Early Childhood Education Research Journal, 28 (1). pp. 129-142. ISSN 1350-293X (2015)

Habók Anita: Learning to learn in Years 1 and 2 of Hungarian primary schools.
Education 3-13: International Journal of Primary, Elementary and Early Years Education, 43 (2). pp. 153-163. ISSN 1475-7575 (2015)

Habók Anita: Research on learning to learn among elementary school children and children with special educational needs.
In: Special Educational Needs and Inclusive Practices. University of Bergamo, pp. 86-91. (2015)

Habók Anita: Tanárképzés Németországban.
Iskolakultúra, 25 (11). pp. 29-43. ISSN 1215-5233 (2015)

Habók Anita: A tanulás tanulásának komplex vizsgálata.
In: PÉK 2015 = [CEA 2015]: XIII. Pedagógiai Értékelési Konferencia = [13th Conference on Educational Assessment]: Program; Előadás-összefoglalók = [Program; Abstracts]. SZTE BTK Neveléstudományi Doktori Iskola, Szeged, Magyarország, p. 157. (2015) ISBN 978-963-306-314-9

Habók Anita, Doró Katalin: The use of learning strategies for English as a second language.
In: EDULEARN15 Proceedings 7th International Conference on Education and New Learning Technologies. International Association of Technology, Education and Development, Barcelona, pp. 6746-6753. (2015)

Halmágyi Miklós: Bűnbűnat és emlékezés Merseburgi Thietmar krónikájában.
ACTA HISTORICA (SZEGED), 137. pp. 19-33. ISSN 0324-6965 (2015)

Halmágyi Miklós: "Neveden szólítalak": Nevek és névváltoztatási szokások a 10-11. századi uralkodók és népek történetében.
In: Középkortörténeti tanulmányok 8.: A VIII. Medievisztikai PhD-konferencia (Szeged, 2013. június 17-19.) előadásai. Szegedi Középkorász Műhely, Szeged, Magyarország, pp. 263-275. (2015) ISBN 978-963-315-242-3

Hegyi Ádám: Die Rolle der Buchbinderprediger in der Meinungsformung von ungarischen und deutschsprachigen reformierten Gemeinden am Ende des 18. Jahrhunderts bezüglich der gedruckten Bücher im südöstlichen Teil des Königreichs Ungarn.
In: Knihy v proměnách času: K výzkumu zámeckých, měšťanských a církevních knihoven. Opera Romanica (16). Jihoceska univerzita, Ceske Budejovice, Csehország, pp. 94-115. (2015) ISBN 978-80-7394-542-8

Hegyi Ádám: Gáborjáni Szabó Botond: Kazay Sámuel és a Debreceni Kollégium: Egy könyvgyűjtő patikus élete és gyűjteményének sorsa - fejezetek a historia litteraria magyarországi történetéből.
Magyar Könyvszemle, 131 (2). pp. 246-248. ISSN 0025-0171 (2015)

Hegyi Ádám: Komáromi H. Mihály (1690?-1748) debreceni lelkész prédikációja Mária Terézia cseh királynővé való koronázása alkalmából.
In: "Kezembe vészem, olvasom és arról elmélkedem": Emlékkönyv Fekete Csaba születésének 75. és könyvtárosi működésének 50. évfordulójára. A Tiszántúli Református Egyházkerületi Gyűjtemények kiadványai . Tiszántúli Református Egyházkerületi Gyűjtemények, Debrecen, Magyarország, pp. 77-91. (2015) ISBN 978-963-12-1037-8

Hegyi Ádám: A Kárpát-medencéből a Rajna partjára: A bázeli egyetem hatása a debreceni és a sárospataki református kollégiumok olvasmányműveltségére a 18. században.
A Tiszántúli Református Egyházkerületi Gyűjtemények kiadványai . Tiszántúli Református Egyházkerületi Gyűjtemények, Debrecen. (2015) ISBN 978-963-12-1038-5

Hegyi Ádám: Környei István és Literáti József zürichi könyvvásárlásai.
EGYHÁZTÖRTÉNETI SZEMLE, 16 (2). pp. 109-111. ISSN 1585-7476 (2015)

Hegyi Ádám: Magyarországi orvostanhallgatók Bázelben készült disszertációinak szerepe a hazai orvostársadalom ismereteinek alakításában a 18. században.
GERUNDIUM, 6 (3/4). pp. 29-40. ISSN 2061-5132 (2015)

Hegyi Ádám: Megkésett érdeklődés?: Svájci reformátorok művei a 18. században Bázelben tanuló magyarországi diákok könyvtáraiban.
In: Kálvini vonások a magyarok lelki arcán. Hatvani István Teológiai Kutatóközpont; Debreceni Református Hittudományi Egyetem; Pártium Kiadó, Debrecen, Magyarország; Nagyvárad, Románia, pp. 94-117. (2015)

Hegyi Ádám: Vom Karpatenbecken zum Rheinknie: Eine Quellenanalyse zu den Beziehungen der ungarländischen reformierten Kollegien in Debrecen und Sárospatak zur Universität Basel im 18. Jahrhundert.
Zwingliana, 42. pp. 225-247. ISSN 0254-4407 (2015)

Hegyi Ádám, Cora Zoltán (ford.): The Spread of Deism in the Reformed Church in the South Eastern Region of the Kingdom of Hungary at the Turn of the 18th-19th Century.
PHILOSOPHY STUDY, 5 (4). pp. 213-222. ISSN 2159-5313 (2015)

Hegyi Ádám Alex: Környei István és Literáti József zürichi könyvvásárlásai.
EGYHÁZTÖRTÉNETI SZEMLE, 16 (2). pp. 109-111. ISSN 1585-7476 (2015)

Herédi Károly: Jó nagy hülyeség, de ez egy könyv: Lakatos István: A majdnem halálos halálsugár, Kolibri Kiadó, Budapest, 2015.
SZIFonline, 2015. Terjedelem: 2 p.-Azonosító: 277. (2015)

Herédi Károly: Kórtörténet.
HÍD, 79 (3). pp. 42-48. ISSN 0350-9079 (2015)

Herédi Károly: Szerkesztői jegyzet.
HÍD, 79 (11). pp. 3-5. ISSN 0350-9079 (2015)

Herédi Károly: Vajdasági gyerekkönyvek – 2014.
HÍD, 79 (11). pp. 87-96. ISSN 0350-9079 (2015)

Herédi Károly: Varázslat vagy szemfényvesztés?: Bajzáth Mária: Mesefoglalkozások gyűjteménye 1. Kolibri Kiadó, Budapest, 2015.
Üveghegy, 2015. Terjedelem: 2 p.-Azonosító: http://uveghegy.com/2015/11/12/varazslat. (2015)

Herédi Károly: A pöttyöstől a pixelig, avagy a nagykorúsodó gyerekirodalom: Lovász Andrea: Felnőtt gyerekirodalom. Cerkabella Könyvkiadó, Budapest, 2015.
HÍD, 79 (7). pp. 82-87. ISSN 0350-9079 (2015)

Hevesi Andrea: 17. századi, csak unitárius forrásból ismert gyülekezeti énekek.
KERESZTÉNY MAGVETŐ, 121 (3). pp. 348-374. ISSN 1222-8370 (2015)

Hevesi Andrea: Adalékok a Bölöni-kódex történetéhez.
IRODALOMTÖRTÉNETI KÖZLEMÉNYEK, 119 (2). pp. 239-247. ISSN 0021-1486 (2015)

Hevesi Andrea: Rímtoposzok, rímbokrok és gyülekezeti éneklés A Kérlek, keresztyén ember... (RPHA 736) egy variánsáról.
In: Doromb: Közköltészeti tanulmányok 4. Reciti Kiadó, Budapest, Magyarország, pp. 83-94. (2015) ISBN ISSN: 2063-8175

Huszár Linda: The Pleasure of Appearances: Image and Narration in Film Noir.
In: The Pleasures of the Spectacle: 60 Essays from FILM AND MEDIA 2013 The Third Annual London Film and Media Conference. The London Film & Media Reader (3). The London Symposium, London, pp. 324-333. (2015) ISBN 978 -0-9573631 -5-1

Hárs Endre: Balaton-Literatur?
In: Ein Land mit Eigenschaften: Sprache, Literatur und Kultur in Ungarn in transnationalen Kontexten. Praesens Verlag, Bécs, pp. 325-334. (2015) ISBN 978-3-7069-0840-5

Hódi Ágnes, Adamikné Jászó Anna, Józsa Krisztián, Ostorics László, Zsigriné Sejtes Györgyi: Az olvasás-szövegértés alkalmazási dimenziójának online diagnosztikus értékelése.
In: Az olvasás-szövegértés online diagnosztikus értékelésének tartalmi keretei. Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet (OFI), Budapest, pp. 105-190. (2015) ISBN 978-963-19-7935-0

Hódi Ágnes, B. Németh Mária, Korom Erzsébet, Tóth Edit: A Máté-effektus: a gyengén és jól olvasó tanulók jellemzése a tanulás környezeti és affektív jellemzői mentén.
ISKOLAKULTÚRA, 25 (4). pp. 18-30. ISSN 1215-5233 (2015)

I

Istvánovits Eszter, Kulcsár Valéria: Animals of the Sarmatians in the Carpathian Basin: Archaeozoology through the eyes of archaeologists.
MATERIALY PO ARHEOLOGII ISTORII I ETNOGRAFII TAVRII, 20. pp. 49-78. ISSN 2413-189X (2015)

J

Jancsó Katalin: La inmigración china en el Perú y la asianófila Dora Mayer.
Americana: e-journal of American studies in Hungary , 11 (1). -Azonosító: http://americanaejournal.hu/vol11no1/jancso . ISSN 1787-4637 (2015)

Joinville Jean de, Csernus Sándor, Cs. Tóth Annamária (ford.): Szent Lajos élete és bölcs mondásai.
A középkori francia történeti irodalom remekei, 2 . Balassi Kiadó, Budapest, Magyarország. (2015) ISBN 978-963-506-963-7

K

Kasik László: Development of Social Problem Solving - A Longitudinal Study (2009-2011) in a Hungarian Context.
EUROPEAN JOURNAL OF DEVELOPMENTAL PSYCHOLOGY, 12 (2). pp. 142-157. ISSN 1740-5629 (2015)

Kasik László: Relationship between Cooperation, Competition and Family Background at the Ages of 8-18 in a Hungarian Context.
HUNGARIAN EDUCATIONAL RESEARCH JOURNAL, 5 (1). Terjedelem: 25 p.-Azonosító: 554d2257dd708. ISSN 2062-9605; eISSN: 2064-2199 (2015)

Kasik László: Személyközi problémák és megoldásuk.
Gondolat Kiadó, Budapest, Magyarország. (2015) ISBN 978-963-693-442-2

Kasik László: A személyspecifikus problémamegoldás jellemzői 10, 14 és 16 évesek körében.
ALKALMAZOTT PSZICHOLÓGIA, 15 (4). pp. 23-44. ISSN 1419-872X (2015)

Kasik László: A szociálisprobléma-megoldás fejlődése serdülőkorban – két longitudinális vizsgálat tapasztalatai.
Magyar Pedagógia, 115 (2). pp. 139-153. ISSN 0025-0260 (2015)

Kasik László, Guti Kornél: A KORTÁRSI VERSENGÉS ÉS PROBLÉMAMEGOLDÁS JELLEMZŐI SERDÜLŐK KÖRÉBEN.
MAGYAR PSZICHOLÓGIAI SZEMLE, 70 (1/11). pp. 179-195. ISSN 0025-0279 (2015)

Katona Eszter: ANTOLOGÍA SOBRE EL TEATRO BREVE ACTUAL.
ACTA HISPANICA - ACTA UNIVERSITATIS SZEGEDIENSIS DE ATTILA JÓZSEF NOMINATAE, 20. pp. 131-135. ISSN 1416-7263 (2015)

Katona Eszter: Egy elfeledett tragédia : spanyolok a mauthauseni lágerben.
Színházonline. Terjedelem: 15 p.-Azonosító: katonaeszter_egy elfejtett tragedia.pdf. (2015)

Katona Eszter: El ensimismamiento noventayochista en Una ciudad y un balcón de Antonio Azorín.
In: Iberoamericana Quinqueecclesiensis 13: El final de la Belle Époque: antecedentes y consecuencias de la I Guerra Mundial en los países iberoamericanos: Ponencias presentadas en la Conferencia Internacional que tuvo lugar en Pécs, 5-9 de mayo de 2014. Universidad de Pécs Centro Iberoamericano, Pécs, Magyarország, pp. 147-156. (2015) ISBN ISSN: 1785-7716

Katona Eszter: El estreno húngaro de «El padre» de Florian Zeller.
ANAGNORISIS: REVISTA DE INVESTIGACION TEATRAL (11). pp. 202-207. ISSN 2013-6986 (2015)

Katona Eszter: El tema de la guerra en La ciudad sitiada de Laila Ripoll.
ANAGNORISIS: REVISTA DE INVESTIGACION TEATRAL, 12. pp. 151-172. ISSN 2013-6986 (2015)

Katona Eszter: FEDERICO GARCÍA LORCA EN NUEVA YORK Y LA HABANA.
ACTA HISPANICA - ACTA UNIVERSITATIS SZEGEDIENSIS DE ATTILA JÓZSEF NOMINATAE, 20. pp. 137-142. ISSN 1416-7263 (2015)

Katona Eszter: Federico García Lorca cigányrománcainak nőalakjai.
In: Románc és vértanúság. Nők a hispán világ történetében. AMERICANA eBooks, Szeged, pp. 222-250. (2015) ISBN 978-615-5423-14-7; 978-615-5423-12-3; 978-615-5423-13-0

Katona Eszter: García Lorca New York-i és havannai hónapjai: Cristhopher Maurer, Andrew A. Anderson: Federico García Lorca en Nueva York y La Habana: Cartas y recuerdos [Federico García Lorca New York-ban és Havannában levelek és emlékek].
TISZATÁJ: IRODALMI, MŰVÉSZETI ÉS TÁRSADALMI FOLYÓIRAT, 11. pp. 104-108. ISSN 0133-1167 (2015)

Katona Eszter: La ciudad de las calles numeradas. Nueva York y Federico García Lorca por Eszter Katona.
Americana: e-journal of American studies in Hungary , 11 (1). -Azonosító: http://americanaejournal.hu/vol11no1/katona. ISSN 1787-4637 (2015)

Katona Eszter: Lo insólito en el teatro lorquiano. La extraña dimensión temporal de Así que pasen cinco años.
ESTUDIOS HUMANISTICOS FILOLOGIA, 2015 (37). pp. 161-173. ISSN 0213-1382 (2015)

Katona Eszter: Los siete pecados capitales según Brecht y una adaptación húngara al teatro de títeres.
THEATRALIA, 17. pp. 253-266. ISSN 1803-845X (2015)

Katona Eszter: Nueva York en un poeta.
COLINDANCIAS, 2015 (6). pp. 117-135. ISSN 2067-9092 (2015)

Katona Eszter: Rupturas lorquianas en «Así que pasen cinco años».
In: La tradición de las rupturas en las literaturas hispánicas. ELTE Spanyol Tanszék, pp. 203-218. (2015) ISBN 978-963-284-575-3

Katona Eszter: A költő New Yorkban. Gondolatok García Lorca posztumusz kötetének újrakiadása kapcsán.
TISZATÁJ: IRODALMI, MŰVÉSZETI ÉS TÁRSADALMI FOLYÓIRAT, 69 (1). pp. 59-72. ISSN 0133-1167 (2015)

Katona Eszter: A versfordítás duendéje.
IRODALMI MAGAZIN, 2015 (2). pp. 58-64. ISSN 2063-8019 (2015)

Katona Eszter: A versfordítás duendéje. Nagy László spanyol műfordításairól.
In: Vállamon bárányos éggel: Írások Nagy Lászlóról. Magyar esszék sorozat . Nap Kiadó, Budapest, Magyarország, pp. 100-115. (2015) ISBN 978 963 332 078 5

Kelemen Zoltán: Kritizáló kiadás: Hajnóczy Péter Jelentések a süllyesztőből című művéről.
TISZATÁJ: IRODALMI, MŰVÉSZETI ÉS TÁRSADALMI FOLYÓIRAT, 2015 (2). pp. 116-119. ISSN 0133-1167 (2015)

Kelemen Zoltán: „Üss a kölökre!”: Terror és esztétika kapcsolata Takami Kósunk Battle Royale című művében.
TISZATÁJ: IRODALMI, MŰVÉSZETI ÉS TÁRSADALMI FOLYÓIRAT, 69 (11). pp. 86-97. ISSN 0133-1167 (2015)

Kinyó László, Bús Enikő: Az iskolai és iskolán kívüli társas tevékenységek jellemzői és összefüggései az online adatgyűjtésből származó háttéradatokkal 9-12 éves diákok körében.
Iskolakultúra, 25 (4). pp. 31-48. ISSN 1215-5233 (2015)

Kinyó László, Dancs Katinka: 7–12 éves tanulók állampolgári tudásának online vizsgálata és a teljesítmények összefüggése az adat-felvétel során gyűjtött tanulói szintű interakciós adatokkal.
Magyar Pedagógia, 115 (2). pp. 93-113. ISSN 0025-0260 (2015)

Kiss Renáta Mária, Hódi Ágnes: Egynyelvű és kétnyelvű óvodás korú gyermekek fonológiai tudatosságának vizsgálata.
ALKALMAZOTT NYELVÉSZETI KÖZLEMÉNYEK, 10 (1). pp. 147-157. ISSN 1788-9979 (2015)

Kiss Renáta Mária, Hódi Ágnes, Török Tímea: A szövegszerkezet 1-4. évfolyamos tanulók olvasásteljesítményre gyakorolt hatásának vizsgálata.
In: PÉK 2015 = [CEA 2015]: XIII. Pedagógiai Értékelési Konferencia = [13th Conference on Educational Assessment]. SZTE BTK Neveléstudományi Doktori Iskola, Szeged, p. 108. (2015) ISBN 978-963-306-314-9

Kiss Renáta Mária, Patai Jolán: Possibilities of technology-based assessment in kindergarten and early school age.
In: PÉK 2015 = [CEA 2015]: XIII. Pedagógiai Értékelési Konferencia = [13th Conference on Educational Assessment]. SZTE BTK Neveléstudományi Doktori Iskola, Szeged, p. 117. (2015) ISBN 978-963-306-314-9

Kiss Veronika, Csempesz Péter, Fejes József Balázs: Motiváció Ösztöndíjprogram - Egy szövegértést fejlesztő mentorprogram koncepciója és tapasztalatai.
ANYANYELV-PEDAGÓGIA, 8 (1). Terjedelem: 10 p.-Azonosító: 556. ISSN 2060-0623 (2015)

Kondacs Flóra: Egy tankönyvi szövegrészlet mondatszerkesztési sajátossága.
In: Így kutattunk mi! Tudományos cikkgyűjtemény 1. Közigazgatási és Igazságügyi Hivatal, Budapest, pp. 156-159. (2015) ISBN 978 615 80100 1 6

Konkoly Ágnes: Alfred Palestra.
Élet és Irodalom, 59 (19). p. 22. ISSN 0424-8848 (2015)

Konkoly Ágnes: Az absztrakció színei.
Élet és Irodalom, 59 (3). p. 22. ISSN 0424-8848 (2015)

Konkoly Ágnes: Dicsőséges múlt, fényes jövő?: Egzisztenciátokat szerződés szavatolja.
Élet és Irodalom, 59 (7). p. 22. ISSN 0424-8848 (2015)

Konkoly Ágnes: Egy darabka mennyország.
Élet és Irodalom, 59 (41). p. 22. ISSN 0424-8848 (2015)

Konkoly Ágnes: Idéző jel.
Élet és Irodalom, 59 (50). p. 22. ISSN 0424-8848 (2015)

Konkoly Ágnes: Leletek a Ligetben.
Élet és Irodalom, 59 (22). p. 22. ISSN 0424-8848 (2015)

Konkoly Ágnes: Láthatatlan labirintus.
Élet és Irodalom, 59 (38). p. 22. ISSN 0424-8848 (2015)

Konkoly Ágnes: Megálló.
BALKON: KORTÁRS MŰVÉSZETI FOLYÓIRAT (4). pp. 37-38. ISSN 1216-8890 (2015)

Konkoly Ágnes: Mindig megszökik előlünk.
Élet és Irodalom, 59 (17). p. 22. ISSN 0424-8848 (2015)

Konkoly Ágnes: Másfajta figyelem.
Élet és Irodalom, 59 (11). p. 22. ISSN 0424-8848 (2015)

Konkoly Ágnes: Múlt és jövő között.
Élet és Irodalom, 59 (6). p. 22. ISSN 0424-8848 (2015)

Konkoly Ágnes: Rizskozmosz.
Élet és Irodalom, 59 (45). p. 22. ISSN 0424-8848 (2015)

Konkoly Ágnes: Variációk az absztraktra : Kemény Judit és Barta Lajos.
Műértő, 11 (7-8). p. 10. ISSN 1419-0567 (2015)

Konkoly Ágnes: A fehér.
Élet és Irodalom, 59 (29). p. 22. ISSN 0424-8848 (2015)

Konkoly Ágnes: A festészet nyomában.
Élet és Irodalom, 59 (26). p. 22. ISSN 0424-8848 (2015)

Konkoly Ágnes: Élet vagy színház?
Élet és Irodalom, 59 (35). p. 22. ISSN 0424-8848 (2015)

Konkoly Ágnes: Őrült művészetet a mának.
Élet és Irodalom, 59 (25). p. 22. ISSN 0424-8848 (2015)

Korom Erzsébet, B. Németh Mária, Hódi Ágnes, Tóth Edit: A természettudományos tudás és a szövegértés kapcsolata gyengén és jól olvasó tanulók körében.
In: PÉK 2015 = [CEA 2015]: XIII. Pedagógiai Értékelési Konferencia = [13th Conference on Educational Assessment]. SZTE BTK Neveléstudományi Doktori Iskola, Szeged, p. 109. (2015) ISBN 978-963-306-314-9

Korom Erzsébet, B. Németh Mária, Pásztor Attila: Kutatási készségek online vizsgálata 6. és 8. évfolyamon.
In: PÉK 2015 = [CEA 2015]: XIII. Pedagógiai Értékelési Konferencia = [13th Conference on Educational Assessment]. SZTE BTK Neveléstudományi Doktori Iskola, Szeged, p. 174. (2015) ISBN 978-963-306-314-9

Korom Erzsébet, Molnár Gyöngyvér, Csapó Benő: A természettudományi online diagnosztikus mérések tartalmi kereteinek elméleti háttere.
In: A természettudományi tudás online diagnosztikus értékelésének tartalmi keretei. Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet (OFI), Budapest, pp. 17-33. (2015) ISBN 978-963-19-7937-4

Korom Erzsébet, Nagy Lászlóné Antal Erzsébet, B. Németh Mária, Makádi Mariann, Kissné Gera Ágnes, Radnóti Katalin: Melléklet. A természettudományos tudás elemei tartalmi területenként és korcsoportonként.
In: A természettudományi tudás online diagnosztikus értékelésének tartalmi keretei. Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet (OFI), Budapest, pp. 315-396. (2015) ISBN 978-963-19-7937-4

Korom Erzsébet, Nagy Lászlóné Antal Erzsébet, B. Németh Mária, Makádi Mariann, Kissné Gera Ágnes, Radnóti Katalin: A természettudomány tartalmi területei az online diagnosztikus értékelés szempontjából.
In: A természettudományi tudás online diagnosztikus értékelésének tartalmi keretei. Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet (OFI), Budapest, pp. 203-314. (2015) ISBN 978-963-19-7937-4

Kovács Gyöngyvér Xénia, Prievara Dóra Katalin, Pikó Bettina: A testképrôl alkotott vélekedések megítélése emberalakteszt és az úgynevezett priming jelenség segítségével.
LEGE ARTIS MEDICINAE, 25 (8-9). pp. 363-372. ISSN 0866-4811 (2015)

Kovács Szilvia: A ferencesek és Jajlak katun.
In: Középkortörténeti tanulmányok 8.: A VIII. Medievisztikai PhD-konferencia (Szeged, 2013. június 17-19.) előadásai. Szegedi Középkorász Műhely, Szeged, Magyarország, pp. 151-162. (2015) ISBN 978-963-315-242-3

Kovács Szilvia: A kunok a Poveszty vremennih let-ben.
In: Régmúlt idők elbeszélése: A Kijevi Rusz első krónikája. Magyar Őstörténeti Könyvtár (30). Balassi Kiadó, Budapest, Magyarország, pp. 317-331. (2015) ISBN 978-963-506-970-5

Kovács Szilvia: A kunok két 13. századi nyugati lovag szemével.
In: Fehér Lovag: tanulmányok Csernus Sándor 65. születésnapjára. Lazi Könyvkiadó; SZTE BTK Középkori Egyetemes Történeti Tanszék, Szeged, Magyarország, pp. 100-109. (2015) ISBN 978 963 267 270 0

Kovács Attila: "A nemzet érdekeit tartva szem előtt": Mindszenthy József koalíciós évekbeli tevékenységéről.
Belvedere Meridionale, 27 (3). pp. 115-116. ISSN 1419-0222 (2015)

Kozák Petr, Rábai Krisztina: Mezi periferií a centrem jagellonského světa: Registrum dvořanů knížete a krále Zikmunda I. Jagellonského z let 1493-1510.: Between the Periphery and the Centre of the Jagiellonian World: The Register of Courtiers of Prince and King Sigismund I Jagiellon from 1493-1510.
Slezské Zemské Muzeum, Opava. (2015) ISBN 978-80-87789-28-5

Krajcsír Lukács: Az 1955-ös csehszlovák-egyiptomi fegyvervásárlási egyezmény és következményei: Nasszer „keleti nyitása”.
Belvedere Meridionale, XXVII (3). pp. 23-33. ISSN 1419-0222 (2015)

Krajcsír Lukács: Czechoslovakia's Main Objectives int he Middle East.
In: The V4 and the Arab Middle East: Issues and Relations. Külügyi és Külgazdasági Intézet, Budapest, Magyarország, pp. 55-72. (2015) ISBN 978-963-7039-43-0

Kékes Szabó Marietta, Szokolszky Ágnes: Az észlelt valóság: jellegzetességek autizmusban, összevetve a tipikus fejlődéssel.
ISKOLAKULTÚRA: PEDAGÓGUSOK SZAKMAI-TUDOMÁNYOS FOLYÓIRATA, 25 (9). pp. 18-29. ISSN 1215-5233 (2015)

L

Látos Melinda, Devecsery Ágnes, Lázár György, ifj., Horváth Zoltán, Szederkényi Edit, Szenohradszky Pál, Csabai Márta: The role of body image integrity and posttraumatic growth in kidney transplantation.
HEALTH PSYCHOLOGY OPEN, 2015 (1). 8 p.-Paper 2055102915581214. ISSN 2055-1029 (eISSN) (2015)

Látos Melinda, Devecsery Ágnes, Lázár György, ifj., Horváth Zoltán, Szenohradszky Pál, Szederkényi Edit, Csabai Márta: A testkép komplexitása és a szervátültetés sikeressége. Vesetranszplantált páciensek longitudinális vizsgálata.
MAGYAR PSZICHOLÓGIAI SZEMLE, 70 (2). pp. 313-325. ISSN 0025-0279 (2015)

Lénárt András: Anyák, szentek, királynők: A Franco-rendszer történelmi filmjeinek nőképe.
In: Románc és vértanúság : Nők a hispán világ történetében. AMERICANA eBooks, Szeged, Magyarország, pp. 164-177. (2015) ISBN 978-615-5423-13-0 (.mobi); 978-615-5423-12-3 (.epub); 978-615-5423-14-7 (PoD)

Lénárt András: Franco tábornok és a spanyol diktatúra filmjei.
Kultúrtapas : Kulturális & gasztro-falatok Spanyolországból.

Lénárt András: Historias oficiales. Secuestro y robo de niños en las dictaduras latinoamericanas y su representación en el cine.
Americana: e-journal of American studies in Hungary , 11 (1). -Azonosító: http://americanaejournal.hu/vol11no1/lenart . ISSN 1787-4637 (2015)

Lénárt András: Ideology and Film in the Spain of General Francisco Franco.
Öt kontinens: Az Új- és Jelenkori Egyetemes Történeti Tanszék tudományos közleményei, 2013 (2). pp. 323-336. ISSN 1589-3839 (2015)

Lénárt András: Isten és a Caudillo nevében: vallás, egyház és film a spanyol diktatúrában.
FILMSZEM: FILMELMÉLETI ÉS FILMTÖRTÉNETI ONLINE FOLYÓIRAT, 5 (4). pp. 34-47. ISSN 2062-9745 (eISSN) (2015)

Lénárt András: Latin-Amerika függetlenségének értelmezési keretei a filmművészetben.
FILMSZEM: FILMELMÉLETI ÉS FILMTÖRTÉNETI ONLINE FOLYÓIRAT, 5 (2). pp. 34-45. ISSN 2062-9745 (eISSN) (2015)

Lénárt András: Memoria histórica húngara en el cine del franquismo.
In: Comunicación presentada en el IV Congreso Internacional de Historia y Cine: Memoria histórica y cine documental. Universitat de Barcelona, Barcelona, Spanyolország, pp. 932-945. (2015) ISBN 978-84-475-4246-8

Lénárt András: Utószó Clara Sánchez: Lépj be az életembe című regényéhez.
In: Lépj be az életembe. Park Kiadó, Budapest, pp. 401-407. (2015) ISBN 9789633551103)

Lénárt András: Vicente Aranda.
Filmvilág, 58 (7). p. 3. ISSN 0428-3872 (2015)

Lénárt András: A filmpolitikai szaksajtó és a filmgyártó vállalatok a Franco-rendszerben.
In: Mediterrán perspektívák. Stratégiakutató Intézet, Budapest, Magyarország, pp. 189-200. (2015) ISBN 978-615-80038-3-4

M

Magyar Andrea, Molnár Gyöngyvér: A szóolvasási készség online mérésére kidolgozott adaptív és lineáris tesztrendszer összehasonlító hatékonyságvizsgálata.
MAGYAR PEDAGÓGIA, 115 (4). pp. 403-428. ISSN 0025-0260 (2015)

Magyar Andrea, Pásztor Attila, Pásztor-Kovács Anita, Pluhár Zsuzsa, Molnár Gyöngyvér: A 21. században elvárt képességek számítógép alapú mérésének lehetőségei.
In: Új kutatások a neveléstudományokban 2014. Új kutatások a neveléstudományokban . Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottsága, Debrecen, pp. 230-243. (2015) ISBN 978-615-5509-17-9

Molnár Annamária: Boccaccio editore e interprete di Dante. Atti del Convegno internazionale di Roma, 28-30 ottobre 2013, szerkesztette Luca Azzetta, Andrea Mazzucchi.
DANTE FÜZETEK / QUADERNI DANTESCHI, 12. pp. 224-228. ISSN 1787-6907 (2015)

Molnár Gyöngyvér: A képességmérés dilemmái: a diagnosztikus mérések (eDia) szerepe és helye a magyar közoktatásban.
GÉNIUSZ MŰHELY: A MAGYAR TEHETSÉGSEGÍTŐ SZERVEZETEK SZÖVETSÉGE (MATEHETSZ) KIADVÁNYSOROZATA, 2. pp. 15-28. ISSN 2064-5449 (2015)

Molnár Gyöngyvér, Magyar Andrea: A számítógép alapú tesztelés elfogadottsága pedagógusok és diákok körében.
MAGYAR PEDAGÓGIA, 115 (1). pp. 47-64. ISSN 0025-0260 (2015)

Molnár Gyöngyvér, Pásztor Attila: A számítógép alapú mérések megvalósíthatósága kisiskolás diákok körében: első évfolyamos diákok egér- és billentyűzet-használati képességeinek fejlettségi szintje.
MAGYAR PEDAGÓGIA, 115 (3). pp. 239-254. ISSN 0025-0260 (2015)

Molnár Gyöngyvér, Pásztor Attila: A számítógép alapú tesztelés megvalósíthatósága kisiskolás korban: egér- és billentyűzethasználati képességek fejlettségi szintje.
In: Pedagógusok, tanulók, iskolák – az értékformálás, az értékközvetítés és az értékteremtés világa : tartalmi összefoglalók. Óbudai Egyetem, Budapest, p. 202. (2015) ISBN 978-615-5460-53-1

Molnár Gyöngyvér, Pásztor-Kovács Anita: A problémamegoldó gondolkodás mérése online tesztkörnyezetben.
In: Online diagnosztikus mérések az iskola kezdő szakaszában. Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet, Budapest, Magyarország, pp. 341-366. (2015) ISBN 978-963-19-7938-1

Molnár Gyöngyvér, Pásztor-Kovács Anita: A számítógépes vizsgáztatás infrastrukturális kérdései: az iskolák eszközparkjának helyzete és a változás tendenciái.
Iskolakultúra, 25 (4). pp. 49-61. ISSN 1215-5233 (2015)

Molnár Gyöngyvér, Tongori Ágota, Pluhár Zsuzsa: Az informatikai műveltség online mérése.
In: Online diagnosztikus mérések az iskola kezdő szakaszában. Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet (OFI), Budapest, pp. 295-317. (2015) ISBN 978-963-19-7938-1

Molnár Luca: Enchantement sans baguette magique : le merveilleux, l’enchantement et la magie dans l’œuvre d’Antoine Watteau.
ACTA UNIVERSITATIS SZEGEDIENSIS DE ATTILA JOZSEF NOMINATAE ACTA ROMANICA, 29. pp. 93-104. ISSN 0567-8099 (2015)

Molnár Luca: Les deux niveaux de l’invisible dans l’œuvre de Frida Kahlo.
In: Revue casopis des sciences humaines, 2014.07.04, Modra. pp. 121-131.

Molnár Luca: « L’art et la nature réunis par Wateaux » – Le rôle de la nature et de l’imaginaire dans l’art de Watteau.
In: Nature(s), 2013.07.01, Ceske Budejovice. pp. 91-104.

Monok István: Album amicorum, Piemiņas albumu kolekcija (16.-19. gs.) Latvijas Universitātes Akadēmiskajā bibliotēkā, Rokrakstu katalogs, – Die Stammbücher der Akademischen Bibliothek der Universität Lettlands (16.-19. Jh.): Handschriftenkatalog, Sast Aija Taimiņa, Rīga: LU Akadēmiskais apg., 2013, XC, 365 p.
MAGYAR KÖNYVSZEMLE, 131 (2). pp. 237-239. ISSN 0025-0171 (2015)

Monok István: Catalogues régionaux des incunables des bibliothèques publiques de France, Volume XV, par Yvonne Fernillot, Pierre Aquilon. Genève, Droz, 2014.
MAGYAR KÖNYVSZEMLE, 131 (4). pp. 502-503. ISSN 0025-0171 (2015)

Monok István: Detlef Haberland, in Verbindung mit Weronika Karlak, Bernhard Kwoka: Kommentierte Bibliographie zum Buch- und Bibliothekswesen in Schlesien bis 1800. München, 2010, Oldenbourg Verlag (Schriften des Bundesinstituts für Kultur und Geschichte der Deutschen im östlichen Europa, Bd. 39.).
HISTOIRE ET CIVILISATION DU LIVRE, 11. pp. 350-352. ISSN 1661-4577 (2015)

Monok István: Gálfi Emőke, A gyulafehérvári hiteleshely requisitorai (1556–1690), Kolozsvár, Erdélyi Múzeum Egyesület, 2015 (Erdélyi Tudományos Füzetek, 283).
MAGYAR KÖNYVSZEMLE, 131 (4). pp. 507-510. ISSN 0025-0171 (2015)

Monok István: L'Académie de Johann Sturm et l'Europe centrale.
In: Bibliothèques Strasbourgorigines - XXIe siècle. Éditions des Cendres; Bibliothèque nationale et universitaire de Strasbourg, Paris, Franciaország; Strasbourg, Franciaország, pp. 113-114. (2015) ISBN 9782859230609

Monok István: La BNU et la Hongrie.
In: Bibliothèques Strasbourg: origines - XXIe siècle. Éditions des Cendres; Bibliothèque nationale et universitaire de Strasbourg, Paris, Franciaország; Strasbourg, Franciaország, pp. 239-241. (2015) ISBN 9782859230609

Monok István: La Hongrie et l'édition alsacienne, 1482-1621: Conjoncture éditoriale et évolution des répresentations d'un pays.
HISTOIRE ET CIVILISATION DU LIVRE, 11. pp. 53-74. ISSN 1661-4577 (2015)

Monok István: La bibliothéconomie et l’ordre des savoirs selon Michael Denis (1777).
In: De l’argile au nuage: une archéologie des catalogues: IIe millénaire av. J.-C. - xxie siècle. Institut de France, Paris, Franciaország, pp. 344-347. (2015) ISBN 979-10-90853-05-8

Monok István: Magyarország és a magyarok az elszászi könyvkiadásban, 1482-1621.
In: Fehér Lovag. Lazi Könyvkiadó; SZTE BTK Középkori Egyetemes Történeti Tanszék, Szeged, pp. 212-230. (2015) ISBN 978 963 267 270 0

Monok István: The Readings of Hungarian Students during their Studies in the Netherlands in the Early Modern Period.
In: Peregrinus sum: Studies in History of Hungarian–Dutch Cultural Relations in Honour of Ferenc Postma on the Occasion of his 70th Birthday. Magánkiadás, Budapest; Amsterdam, pp. 93-120. (2015) ISBN 978-90-823852-0-5

Monok István: Saktorová, Helena: Turzovské knižnice. Osobné knižné zbierky a knihy dedokované členom rodu Turzovcov. Martin, 2009, Slovenská národná knižnica.
HISTOIRE ET CIVILISATION DU LIVRE, 11. pp. 359-361. ISSN 1661-4577 (2015)

Monok István: Száraz Orsolya: Catalogus librorum Bibliothecae Collegii Germanici et Hungarici Romae. Száraz Orsolya és Rosa Pace bevezetésével. (Adattár XVI–XVIII. századi szellemi mozgalmaink történetéhez, 17/3.) LXXIV, 147 p. Budapest–Eger, 2015, MTA KIK, EKF.
DEBRECENI SZEMLE, 2015 (2). pp. 184-187. ISSN 1218-022X (2015)

Monok István: Tüskés Gábor: Hagyomány és kritika, Könyvek, könyvbírálatok a kora újkori európai irodalom és művelődés történetéhez. Budapest, MTA BTK, 2013, 279 l.
HELIKON IRODALOMTUDOMÁNYI SZEMLE, 61 (1). pp. 119-120. ISSN 0017-999X (2015)

Monok István: Verbundkatalog der alten Drucke und Datenbank der aus dem Königreich Ungarn und Siebenbürgen stammenden Buchverzeichnisse (1520–1800).
WOLFENBÜTTELER NOTIZEN ZUR BUCHGESCHICHTE, 40 (2). pp. 133-141. ISSN 0341-2253 (2015)

Monok István: What Makes a Library in Hungary or Transylvania Modern in the Early Modern Age? Some Aspects of Assessment.
In: Ein Land mit Eigenschaften: Sprache, Literatur und Kultur in Ungarn in transnationalen Kontexten. Praesens Verlag, Bécs, pp. 131-140. (2015) ISBN 978-3-7069-0840-5

Monok István: A barlangfestményektől az e-könyvig: Roderick Cave és Sara Ayad könyvtörténete.
ISKOLAKULTÚRA, 25 (3). pp. 132-135. ISSN 1215-5233 (2015)

Monok István: A bázeli, a genfi és a zürichi könyvkiadás hatása a magyarországi szellemi áramlatok történetének alakulására a 16. században a kortárs könyvtárak vizsgálata tükrében.
In: "Kezembe vészem, olvasom és arról elmélkedem": Emlékkönyv Fekete Csaba születésének 75. és könyvtárosi működésének 50. évfordulójára. A Tiszántúli Református Egyházkerületi Gyűjtemények kiadványai . Tiszántúli Református Egyházkerületi Gyűjtemények, Debrecen, Magyarország, pp. 150-167. (2015) ISBN 978-963-12-1037-8

Monok István, Zvara Edina: Esterházy Pál könyvtára és olvasmányai.
In: Esterházy Pál, a műkedvelő mecénás : egy 17. századi arisztokrata-életpálya a politika és a művészet határvidékén. Reciti Kiadó, Budapest, pp. 199-218. (2015) ISBN 978-963-7341-99-1

Mándity Zorán: Adalékok Körmöczi János emlékkönyvéhez (Az egyetemi hallgató Körmöczi emlékkönyve).
Keresztény Magvető, 121 (2). pp. 191-201. ISSN 1222-8370 (2015)

Mátyás Dénes: "Evviva Kossuth!" Olasz foglyok a szegedi várban 1833 és 1848 között.
Szeged : a Város folyóirata, 20 (5). pp. 32-39. ISSN 0239-1384 (2015)

Mátyás Dénes: Kikötői hírek - olasz.
MŰÚT (ONLINE), 2015. -Azonosító: 15775. ISSN 1789-2635 (2015)

Mátyás Dénes: Kikötői hírek - olasz.
MŰÚT (ONLINE), 2015. -Azonosító: 13268. ISSN 1789-2635 (2015)

Mátyás Dénes: Kikötői hírek - olasz.
MŰÚT (ONLINE), 2015. -Azonosító: 11897. ISSN 1789-2635 (2015)

Máté-Tóth András: The History and Recent Trends of Religionswissenschaft in Hungary.
In: Studying Religions with the Iron Curtain Closed and Opened: The Academic Study of Religion in Eastern Europe. Brill Academic Publishers, Leiden, Hollandia, pp. 122-165. (2015) ISBN 9789004283077

Mód László Balázs (szerk.): Folyók és városok. Rivers and Towns.
SZTE Néprajzi és Kulturális Antropológiai Tanszék, Szeged. (2015) ISBN 978-963-306-413-9

N

Nagy Fruzsina: Narráció és navigáció: Julio Cortázar: Az elfoglalt ház című művében.
Szövegek között, 19. pp. 128-140. ISSN 1418-0480 (2015)

Nagy Fruzsina: A bálvány áldozata : El Kazovszkij Két párka a háromból című festményén.
In: Merőleges viszonyok : El Kazovszkij-tanulmányok. JATEPress, Szeged, Magyarország, pp. 59-70. (2015) ISBN 9789633152294

Nagy Lászlóné, Hódi Ágnes, Korom Erzsébet, B. Németh Mária: Az online környezetben mért egészségműveltség és szövegértés kapcsolata 3. évolyamos tanulók körében.
In: PÉK 2015 = [CEA 2015]: XIII. Pedagógiai Értékelési Konferencia = [13th Conference on Educational Assessment]. SZTE BTK Neveléstudományi Doktori Iskola, Szeged, p. 159. (2015) ISBN 978-963-306-314-9

Nagy Lászlóné Antal Erzsébet, Korom Erzsébet, Hódi Ágnes, B. Németh Mária: Az egészségműveltség online mérése.
In: Online diagnosztikus mérések az iskola kezdő szakaszában. Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet (OFI), Budapest, pp. 147-177. (2015) ISBN 978-963-19-7938-1

Nagy Lászlóné Antal Erzsébet, Korom Erzsébet, Pásztor Attila, Veres Gábor, B. Németh Mária: A természettudományos gondolkodás online diagnosztikus értékelése.
In: A természettudományi tudás online diagnosztikus értékelésének tartalmi keretei. Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet (OFI), Budapest, pp. 35-116. (2015) ISBN 978-963-19-7937-4

Nemes Krisztina: Függetlenség - Állam - Nyelv: Katalónia különös esete.
LÉTÜNK (ÚJVIDÉK), XLV (2). pp. 117-128. ISSN 0350-4158 (2015)

Nemes Krisztina: Törvénybe foglalt emlékezet.
LÉTÜNK (ÚJVIDÉK), XLV (2). pp. 129-145. ISSN 0350-4158 (2015)

O

Olach Zsuzsanna Brigitta: Debated issues in Karaim Hebrew orthography.
Acta Orientalia Academiae Scientiarum Hungaricae, 68 (2). pp. 183-197. ISSN 0001-6446 (2015)

Orbázi Melinda: Le boire et le manger dans les six premiers livres de Gil Blas.
ACTA UNIVERSITATIS SZEGEDIENSIS DE ATTILA JOZSEF NOMINATAE ACTA ROMANICA, 29. pp. 115-125. ISSN 0567-8099 (2015)

P

Pietilä Päivi, Doró Katalin, Pípalová Renata (szerk.): Lexical issues in L2 writing.
Cambridge Scholars Publishing, Newcastle upon Tyne. (2015) ISBN 978-1-4438-8022-0

Pietilä Päivi, Doró Katalin, Pípalová Renata: Introduction.
In: Lexical issues in L2 writing. Cambridge Scholars Publishing, Newcastle upon Tyne, pp. 1-9. (2015) ISBN 978-1-4438-8022-0

Pilári Darinka: Tétlenség: P.P.Pasoliniproject – PR-Evolution Dance Company, Pécsi Balett, GG Tánc Eger, Miskolci Balett, Nemzeti Táncszínház.
ELLENFÉNY, 2015 (2). Paper 4308. ISSN 1416-499X (2015)

Piros Réka Ágnes: Egy "magyarországi", préselt aranyozott ezüstlemezes leletegyüttes röntgenfluoreszcens vizsgálatának előzetes eredményeiről és a lehetséges problémákról [The preliminarily results from the XRF analysis of a pressed, gilded silversheeted assemblages from 'Hungary" and its possible problems].
ARCHEOMETRIAI MŰHELY, 12 (3). pp. 189-194. ISSN 1786-271X (2015)

Piros Réka Ágnes: Késő császárkori és kora népvándorlás kori lószerszámok a Kárpát-medencéből.
ACTA IUVENUM SECTIO ARCHAEOLOGICA, 2. pp. 87-109. ISSN 2064-1222 (2015)

Piros Réka Ágnes: "Éjt s nappalt lovon töltötték..." - a kora népvándorlás kori lószerszámok vizsgálata a keleti leletanyag tükrében.
In: Hadak Útján XXIV. : a népvándorláskor fiatal kutatóinak XXIV. konferenciája: I. Archaeolingua, Budapest, Magyarország, pp. 447-698. (2015) ISBN 978-963-9911-63-5

Prievara Dóra Katalin, Pikó Bettina: Az interneten eltöltött idő és a problémás használat háttértényezőinek vizsgálata fiatalok körében.
ISKOLAKULTÚRA, 25 (11). pp. 90-102. ISSN 1215-5233 (2015)

Prievara Dóra Katalin, Pikó Bettina: Escaping into the cyberspace: The correlations between perceived stress and problematic internet use among Hungarian youth.
In: Stress and Anxiety. Logos Verlag, Berlin, Németország, pp. 176-183. (2015) ISBN 9783832540043

Pásztor Attila: A kreativitás mérésének lehetőségei online tesztkörnyezetben.
In: Online diagnosztikus mérések az iskola kezdő szakaszában. Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet (OFI), Budapest, pp. 319-339. (2015) ISBN 978-963-19-7938-1

Pásztor Attila, Korom Erzsébet, B. Németh Mária, Gyenes Tamás: A természettudományos gondolkodás vizsgálata online tesztkörnyezetben.
In: Pedagógusok, tanulók, iskolák – az értékformálás, az értékközvetítés és az értékteremtés világa : tartalmi összefoglalók: XV. Országos Neveléstudományi Konferencia : Budapest, 2015. november 19-21. Óbudai Egyetem, Budapest, Magyarország, p. 244. (2015) ISBN 978-615-5460-53-1

Pásztor Attila, Molnár Gyöngyvér: Induktív gondolkodás technológia alapú mérésének lehetőségei az iskola kezdő szakaszában.
In: Pedagógusok, tanulók, iskolák – az értékformálás, az értékközvetítés és az értékteremtés világa : tartalmi összefoglalók. Óbudai Egyetem, Budapest, p. 205. (2015) ISBN 978-615-5460-53-1

Pásztor Attila, Molnár Gyöngyvér, Csapó Benő: Online large-scale assessment of divergent thinking and its relation to mathematical achievement.
In: PÉK 2015 = [CEA 2015]: XIII. Pedagógiai Értékelési Konferencia = [13th Conference on Educational Assessment]. SZTE BTK Neveléstudományi Doktori Iskola, Szeged, p. 120. (2015) ISBN 978-963-306-314-9

Pásztor Attila, Molnár Gyöngyvér, Csapó Benő: Technology-based assessment of creativity in educational context: the case of divergent thinking and its relation to mathematical achievement.
THINKING SKILLS AND CREATIVITY, 18. pp. 32-42. ISSN 1871-1871 (2015)

Pásztor-Kovács Anita: Kollaboratív problémamegoldó képesség: egy új, integratív elméleti keret.
Iskolakultúra, 25 (3). pp. 3-16. ISSN 1215-5233 (2015)

R

Ripoll Laila, Katona Eszter (ford.): 927 spanyol útja Mauthausenbe.
Színházonline. Terjedelem: 33 p.-Azonosító: 927 spanyol utja.pdf. (2015)

Ripoll Laila, Llorente Mariano, Katona Eszter (ford.): A kék háromszög.
Színházonline. Terjedelem: 55 p.-Azonosító: A kek haromszog.pdf. (2015)

Rokszin Adrienn Aranka, Csifcsák Gábor: A vizuális kategorizáció fejlődésének idegrendszeri alapjai.
Iskolakultúra, 25 (2). pp. 17-31. ISSN 1215-5233 (2015)

Rokszin Adrienn Aranka, Győri-Dani Dóra, Linnert Szilvia, Krajcsi Attila, Tompa Tamás, Csifcsák Gábor: The interplay of holistic shape, local feature and color information in object categorization.
BIOLOGICAL PSYCHOLOGY, 109. pp. 120-131. ISSN 0301-0511 (2015)

Rácz Attila: Segregation in Minds : Analysis on the Statistical and Mental-based Socio-spatial Segregation in a Hungarian City.
Belvedere Meridionale, Történelem -és Társadalomtudomány, 27 (1). pp. 103-115. ISSN 1419-0222 (2015)

S

Schelhammer Zsófia: Egy ismeretlen 16. századi história a tatárjárásról a Petrovay-énekeskönyvben.
Magyar Könyvszemle, 131 (3). pp. 312-315. ISSN 0025-0171 (2015)

Schirm Anita: Discourse markers in classroom communication.
In: Culture's Software: Communication Styles. Cambridge Scholars Publishing, Newcastle upon Tyne, pp. 207-226. (2015) ISBN 9781443877176

Schirm Anita: Képi és nyelvi alakzatok az óriásplakátokon.
In: Nyelv és kép. Nyelv és kép, Budapest, Magyarország, pp. 232-240. (2015) ISBN 9789634090229

Schirm Anita: Reklámok “ünneplőben”: A karácsonyi televízióreklámok manipulatív stratégiáiról.
In: Nyelvészet, művészet, hatalom: Írások Tóth Szergej tiszteletére. Szegedi Egyetemi Kiadó, Juhász Gyula Felsőoktatási Kiadó, Szeged, Magyarország, pp. 288-299. (2015) ISBN 978-615-5455-27-8

Schirm Anita: A diskurzusjelölők az osztálytermi kommunikáció szövegtípusaiban.
In: Tanóratervezés és tanórakutatás: A magyar nyelv és irodalom, az idegen nyelvek és a művészetek műveltségi területen. Eötvös Loránd Tudományegyetem, Budapest, pp. 49-66. (2015) ISBN 978-963-284-655-2

Sermann Eszter: A terminológiafejlesztés eszközei és módszerei Spanyolországban.
In: A fordítás titkos ösvényein. ELTE Eötvös Kiadó, Budapest, pp. 197-209. (2015) ISBN 978-963-284-605-7

Simon Melinda: Authenticité ou décorativité?: Marques d'imprimeurs comme ornements architecturaux.
LIVRAISONS D'HISTOIRE ET DE L'ARCHITECTURE, 2015/2 semester (30). pp. 131-147. ISSN 1627-4970 (2015)

Simon Melinda: CSI – nyomdai helyszínelők.
MAGYAR GRAFIKA, 2015 (2). pp. 22-23. ISSN 0479-480X (2015)

Simon Melinda: Cataloguing printers' marks in Hungary: Achievements and objectives.
In: Signa Vides. CERL Papers (XIII). Consortium of European Research Libraries, London, Anglia, pp. 27-42. (2015) ISBN 978-0-9569996-1-0

Simon Melinda: Egy újabb kötet Bethlen Miklós kancellár könyvtárából.
MAGYAR KÖNYVSZEMLE, 131 (3). pp. 335-336. ISSN 0025-0171 (2015)

Sipos Hédi: "Az orosz filozófia Puskinja": Farkas Zoltán: Vlagyimir Szolovjov.
Tiszatáj: Irodalmi, művészeti és társadalmi folyóirat, 69 (1). pp. 92-97. ISSN 0133-1167 (2015)

Sip?cz Katalin: Ditransitivity in the Ob-Ugric languages.
In: Congressus Duodecimus Internationalis Fenno-Ugristarum, Oulu 2015: Plenary Papers. University of Oulu, Oulu, Finnország, pp. 133-159. (2015) ISBN 978-952-62-1071-1

Steklács János, Molnár Gyöngyvér, Csapó Benő: Az olvasás-szövegértés online diagnosztikus mérések tartalmi kereteinek elméleti háttere.
In: Az olvasás-szövegértés online diagnosztikus értékelésének tartalmi keretei. Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet (OFI), Budapest, pp. 15-31. (2015) ISBN 978-963-19-7935-0

Szabó Csanád, Kemény Lajos, Csabai Márta: Dermatology patients’ and their doctors’ representations about adherence.
OPEN MEDICINE, 10 (1). pp. 216-223. ISSN 2391-5463 (2015)

Szabó Csanád, Ócsai Henriette, Csabai Márta, Kemény Lajos: A randomised trial to demonstrate the effectiveness of electronic messages on sun protection behaviours.
Journal of Photochemistry and Photobiology B: Biology, 149. pp. 257-264. ISSN 1011-1344 (2015)

Szabó Dóra Fanni: A reziliencia fejlesztésének lehetőségei.
ISKOLAKULTÚRA, 25 (7-8). pp. 135-138. ISSN 1215-5233 (2015)

Szabó Ferenc: "Ember, egyszerűsíts!": Egy organikus Thoreau-kritika felé.
SOUTH-EAST EUROPE: INTERNATIONAL RELATIONS QUARTERLY, 7 (2). Terjedelem: 10 p.-Aznosító: dke_26_m_f_Szabo-Ferenc_Egy-organikus-Thoreau-kritika-fele.pdf. ISSN 2062-1973 (2015)

Szabó Ferenc (ford.): Henry David Thoreau: Rabszolgaság Massachusetts-ben.
MŰÚT (ONLINE), 2015. Terjedelem: 15-Azonosító: 13278. ISSN eISSN: 1789-2635 (2015)

Szabó Ferenc (ford.): Henry David Thoreau: Élet elv nélkül (1854).
MŰÚT (ONLINE), 2015. Terjedelem: 18 p.-Azonosító: 13691. ISSN eISSN: 1789-2635 (2015)

Szabó József: Guttmann Miklós, Nárai nyelvi múltjából.
MAGYAR NYELV, 111 (1). pp. 95-98. ISSN 0025-0228 (2015)

Szabó Martina Katalin, Vincze Veronika: Egy magyar nyelvű szentimentkorpusz létrehozásának tapasztalatai.
In: XI. Magyar Számítógépes Nyelvészeti Konferencia (MSZNY 2015). Szegedi Tudományegyetem Informatikai Tanszékcsoport, Szeged, pp. 219-226. (2015) ISBN 978-963-306-359-0

Szabó Zsófia Gabriella, Korom Erzsébet, Pásztor Attila: A kombinatív képesség rövid távú fejleszthetősége 3. évfolyamon természettudományos kontextusban.
MAGYAR PEDAGÓGIA, 115 (4). pp. 383-401. ISSN 0025-0260 (2015)

Szabó Éva, N Kollár Katalin, Hujber Tamásné: A pedagógiai szakszolgálatokban végzett iskolapszichológiai, óvodapszichológiai ellátás szakterületi protokollja.
Educatio Társadalmi Szolgáltató Nonprofit Kft., Budapest. (2015) ISBN 978-963-9795-64-8

Szanka Brigitta: Luxemburgi Zsigmond utazásainak gyakorlata az 1414. év példáján keresztül.
Belvedere Meridionale, 2015: (3) pp. 90-99. (2015) (3). pp. 90-99. ISSN 1419-0222 (2015)

Szilágyi Éva, Kasik László: Fogvatartottak szociálisprobléma-megoldó gondolkodása és agresszivitása.
BÖRTÖNÜGYI SZEMLE, 34 (4). pp. 49-68. ISSN 1417-4758 (2015)

Szomju László, Habók Anita: Matematikai szöveges feladatok és tanulási szokások kapcsolatának vizsgálata.
ISKOLAKULTÚRA: PEDAGÓGUSOK SZAKMAI-TUDOMÁNYOS FOLYÓIRATA, 25 (3). pp. 15-31. ISSN 1215-5233 (2015)

Száraz Orsolya, Monok István (szerk.): Catalogus librorum Bibliothecae Collegii Germanici et Hungarici Romae.
Adattár XVI-XVIII. századi szellemi mozgalmaink történetéhez (17/3). MTA Könyvtár és Információs Központ; Eszterházy Károly Főiskola, Budapest; Eger. (2015) ISBN 978-963-7451-24-9

Szécsényi Tibor: Van-e a nyuszinak sapkája?: A számítógépes jelentésábrázolás problémái.
In: Érdekes nyelvészet. JATEPress, Szeged, Magyarország, pp. 127-144. (2015) ISBN 978-963-315-252-2

Sándor Klára: Diktatúra a nyelvben.
In: Nyelvészet, művészet, hatalom. Szegedi Egyetemi Kiadó; Juhász Gyula Felsőoktatási Kiadó, Szeged, pp. 263-275. (2015) ISBN 978-615-5455-27-8

T

T. Tóth Tünde: Diktatúra-humor: Daniel Bănulescu Csókolom a segged, Szeretett Vezérünk!
SZÉKELYFÖLD - TERRA SICULORUM, 19 (5). pp. 159-162. ISSN 1453-3871 (2015)

T. Tóth Tünde: Kőrösi Zoltán: Magyarka: Változatok prostitúcióra.
TISZATÁJ: IRODALMI, MŰVÉSZETI ÉS TÁRSADALMI FOLYÓIRAT, 69 (3). pp. 126-129. ISSN 0133-1167 (2015)

T. Tóth Tünde: A fiú apja: Háy János: Napra jutni című regényéről.
KALLIGRAM: MŰVÉSZET ÉS GONDOLAT, 24 (5). pp. 88-90. ISSN 1335-1826 (2015)

T. Tóth Tünde: A szocreál kritikája: Scheibner Tamás: A magyar irodalomtudomány szovjetizálása. A szocialista realista kritika és intézményei, 1945–1953.
KALLIGRAM: MŰVÉSZET ÉS GONDOLAT, 24 (11). pp. 80-82. ISSN 1335-1826 (2015)

Tihanyi Balázs, Bereczki Zsolt, Molnár Erika, Berthon William, Révész László, Dutour Olivier, Pálfi György: Investigation of Hungarian Conquest Period (10th c. AD) archery on the basis of activity-induced stress markers on the skeleton - preliminary results.
ACTA BIOLOGICA SZEGEDIENSIS, 59 (1). pp. 65-77. ISSN 1588-385X (2015)

Tóth László, Gosztolya Gábor, Vincze Veronika, Hoffmann Ildikó, Szatlóczki Gréta, Biró Edit, Zsura Fruzsina, Pákáski Magdolna, Kálmán János: Automatic Detection of Mild Cognitive Impairment from Spontaneous Speech using ASR.
In: Proceedings of the Annual Conference of the International Speech Communication Association. International Speech Communication Association (ISCA), pp. 2694-2698. (2015) ISBN 978-1-5108-1790-6

Tóth László, Gosztolya Gábor, Vincze Veronika, Hoffmann Ildikó, Szatlóczki Gréta, Biró Edit, Zsura Fruzsina, Pákáski Magdolna, Kálmán János: Az enyhe kognitív zavar automatikus azonosítása beszédfelismerési technikák használatával.
In: Új alapokon az egészségügyi informatika: A XXVIII. Neumann Kollokvium. Neumann János Számítógép-tudományi Társaság, Veszprém, Magyarország, pp. 112-117. (2015) ISBN 978-615-5036-10-1

Tóth Zsuzsanna: ‘Training, Translation and Tourism in Venice,’ Venice, Italy, 5-19 July 2014. EU Erasmus Intensive Programme Report.
EUROPEAN ENGLISH MESSENGER, 24 (1). pp. 77-78. ISSN 0960-4545 (2015)

Tóth Edit: Az Országos kompetenciamérés hatása a tanítási munkára pedagógusinterjúk alapján.
MAGYAR PEDAGÓGIA, 115 (2). pp. 115-138. ISSN 0025-0260 (2015)

Tóth Edit: A gazdasági műveltség diagnosztikus mérésének lehetőségei online környezetben.
In: Online diagnosztikus mérések az iskola kezdő szakaszában. Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet (OFI), Budapest, pp. 269-293. (2015) ISBN 978-963-19-7938-1

Tóth Edit: A pénzügyi műveltség online diagnosztikus mérése 2-6. év- folyamos tanulók körében.
In: PÉK 2015 = [CEA 2015]: XIII. Pedagógiai Értékelési Konferencia = [13th Conference on Educational Assessment]. SZTE BTK Neveléstudományi Doktori Iskola, Szeged, p. 158. (2015) ISBN 978-963-306-314-9

Tóthné Jancsó Katalin: Szürreális női világ. Emigráns művészek Mexikóban.
In: Románc és vértanúság. Nők a hispán világ történetében. AMERICANA eBooks, Szeged, pp. 72-85. (2015) ISBN 978-615-5423-14-7; 978-615-5423-12-3; 978-615-5423-13-0

Török Tímea, Hódi Ágnes, Kiss Renáta Mária: The impact of ICT use on Hungarian lower elementary school students' online reading achievement.
In: PÉK 2015 = [CEA 2015]: XIII. Pedagógiai Értékelési Konferencia = [13th Conference on Educational Assessment]. SZTE BTK Neveléstudományi Doktori Iskola, Szeged, p. 76. (2015) ISBN 978-963-306-314-9

V

Varga Zita, Habók Anita: A projektmódszer megítélése a projektmódszert alkalmazó tanárok körében.
In: PÉK 2015 = [CEA 2015]: XIII. Pedagógiai Értékelési Konferencia = [13th Conference on Educational Assessment]: Program; Előadás-összefoglalók = [Program; Abstracts]. SZTE BTK Neveléstudományi Doktori Iskola, Szeged, Magyarország, p. 63. (2015) ISBN 978-963-306-314-9

Vukman Péter: Megfigyelés, beszervezés, koncepciós perek. Hat jugoszláv politikai emigráns és az állambiztonság (1948-1955): I. Származás, társadalmi háttér, emigráció.
BETEKINTŐ, 9 (4). pp. 1-18. ISSN 1788-7569 (2015)

W

Wirt Patrícia: E ~ ö váltakozás az egyén nyelvhasználatában: Esettanulmány.
In: Doktoranduszok tanulmányai az alkalmazott nyelvészet köréből 2015: IX. Alkalmazott Nyelvészeti Doktoranduszkonferencia. MTA Nyelvtudományi Intézet, Budapest, Magyarország, pp. 74-81. (2015) ISBN 978-963-9074-62-0

Wirt Patrícia: A köznyelvben váltakozó e-ző és ö-ző morfémák: Egy kérdőíves vizsgálat eredményei.
In: Többnyelvűség és kommunikáció Kelet-Közép-Európában: XXIV. Magyar Alkalmazott Nyelvészeti Kongresszus. A MANYE kongresszusok előadásai (11). Erdélyi Múzeum-Egyesület (EME), Kolozsvár, Románia, pp. 341-347. (2015) ISBN 978 606 739 019 3

Wirt Patrícia: A köznyelvi e ~ ö váltakozás.
In: Nyelvek, kódok, hallgatók: Alkalmazott nyelvészeti tanulmányok 2. Nyelvészeti Füzetek (13). Szegedi Egyetemi Kiadó, Juhász Gyula Felsőoktatási Kiadó, Szeged, Magyarország, pp. 110-116. (2015) ISBN 978-615-5455-15-5

Z

Zsolnai Anikó, Kasik László, Braunitzer Gábor: Coping strategies at the ages 8, 10 and 12.
EDUCATIONAL PSYCHOLOGY, 35 (1). pp. 73-92. ISSN 0144-3410 (2015)

Zsolnai Anikó, Kasik László: Az együttműködő viselkedés és az alapérzelem-felismerés online vizsgálata.
In: Online diagnosztikus mérések az iskola kezdő szakaszában. Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet, Budapest, Magyarország, pp. 71-95. (2015) ISBN 978-963-19-7938-1

Zvara Edina: Gaál György (1783-1855), a mesegyűjtő tudós könyvtáros: Egy javított életrajz.
ETHNOGRAPHIA, 126 (3). pp. 79-92. ISSN 0014-1798 (2015)

Zvara Edina: A pletykás tudósok: Görög Demeter levele Miller Jakab Ferdinándnak.
In: Serpentarius viginti quatuor stellis decoratus: Baráti ajándék Farkas Gábor Farkasnak. Országos Széchényi Könyvtár, Budapest, p. 54. (2015) ISBN 978-963-12-3172-4

Zvara Edina Éva: Komorová, Klára – Saktorová, Helená, Tlače 16. storočia vo františkánskych knižniciach – Opera impressa saeculi XVI quae in bibliothecis Ordinis Franciscanorum asservantur, Martin, Slovenská národná knižnica, 2014.
MAGYAR KÖNYVSZEMLE, 131 (3). pp. 374-376. ISSN 0025-0171 (2015)

Zvara Edina Éva: Nikolaus II. Fürst Esterházy (1765-1833), Förderer der ungarischen Kultur.
BURGENLANDISCHE HEIMATBLATTER, 77 (3-4). pp. 191-199. ISSN 1018-6107 (2015)

Ö

Ötvös Sándor Balázs, Fülöp Ferenc: Flow chemistry as a versatile tool for the synthesis of triazoles.
CATALYSIS SCIENCE & TECHNOLOGY, 5. p. 4926. ISSN 2044-4753 (2015)

A lista elkészítésének dátuma 2017. november 20. 22:38:55 CET.