![]() | Up a level |
Fejes, József Balázs, Tóth, Edit, Szabó, Dóra Fanni:
Az oktatási méltányosság és aktuális kérdései Magyarországon.
MAGYAR TUDOMÁNY, 181 (1).
pp. 68-78.
ISSN 0025-0325
(2020)
Jámbori, Szilvia, Fejes, József Balázs, Gál, Zita, Kasik, László, Szabó Hangya, Lilla, Nagy, Krisztina:
Célok, tervek és tanulási stratégiák serdülők és fiatal felnőttek körében.
ISKOLAKULTÚRA: PEDAGÓGUSOK SZAKMAI-TUDOMÁNYOS FOLYÓIRATA, 29 (6).
pp. 18-35.
ISSN 1215-5233
(2019)
Csapó, Benő, Fejes, József Balázs, Kinyó, László, Tóth, Edit:
Educational achievement in social and international contexts.
In:
Hungarian Social Report 2019.
Tárki Társadalomkutatási Intézet Zrt., Budapest, pp. 217-236.
(2019)
Fejes, József Balázs, Szűcs, Norbert:
Egyházi iskolák és oktatási szegregáció – előszó.
ISKOLAKULTÚRA: PEDAGÓGUSOK SZAKMAI-TUDOMÁNYOS FOLYÓIRATA, 29 (7).
pp. 3-7.
ISSN 1215-5233
(2019)
Kasik, László, Gál, Zita, Jámbori, Szilvia, Fejes, József Balázs, Nagy, Krisztina, Szabó Hangya, Lilla:
Középiskolások és egyetemisták szociálisprobléma-megoldásának nem szerinti különbségei.
ISKOLAKULTÚRA: PEDAGÓGUSOK SZAKMAI-TUDOMÁNYOS FOLYÓIRATA, 29 (6).
pp. 49-61.
ISSN 1215-5233
(2019)
Szabó Hangya, Lilla, Jámbori, Szilvia, Gál, Zita, Kasik, László, Fejes, József Balázs:
Serdülők és fiatal felnőttek identitása az önértékelés és a társas támogatás függvényében.
ISKOLAKULTÚRA: PEDAGÓGUSOK SZAKMAI-TUDOMÁNYOS FOLYÓIRATA, 29 (6).
pp. 36-48.
ISSN 1215-5233
(2019)
Gál, Zita, Kasik, László, Jámbori, Szilvia, Fejes, József Balázs, Nagy, Krisztina:
A problémamegoldás kapcsolata az élettel való elégedettséggel és az iskolai jólléttel – középiskolások és egyetemisták longitudinális vizsgálata.
In:
Új kutatások a neveléstudományokban, 2018: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések.
L' Harmattan Kiadó, Budapest, pp. 158-172.
(2019)
ISBN 9789634145660
Nagy, Krisztina, Gál, Zita, Jámbori, Szilvia, Kasik, László, Fejes, József Balázs:
A tanulói jóllét és az önértékelés jellemzőinek feltárása középiskolások és egyetemisták körében.
ISKOLAKULTÚRA: PEDAGÓGUSOK SZAKMAI-TUDOMÁNYOS FOLYÓIRATA, 29 (6).
pp. 3-17.
ISSN 1215-5233
(2019)
Fejes, József Balázs, Szűcs, Norbert:
Az oktatási integráció ügye a 2010-es évek végén.
In:
Én vétkem : Helyzetkép az oktatási szegregációról.
Motiváció Oktatási Egyesület, Szeged, pp. 11-30.
(2018)
ISBN 9786150011561
Kasik, László, Guti, Kornél, Gál, Zita, Gáspár, Csaba, Tóth, Edit, Fejes, József Balázs:
Development and psychometric properties of the Avoidance Questionnaire for Adolescents (AQA).
INTERNATIONAL JOURNAL OF EMOTIONAL EDUCATION, 10 (2).
pp. 59-76.
ISSN eISSN: 2073-7629
(2018)
Kasik, László, Fejes, József Balázs, Guti, Kornél, Gáspár, Csaba, Zsolnai, Anikó:
Social problem-solving among disadvantaged and non-disadvantaged adolescents.
EUROPEAN JOURNAL OF SPECIAL NEEDS EDUCATION, 33 (1).
pp. 86-101.
ISSN 0885-6257
(2018)
Fejes, József Balázs:
A deszegregációval kapcsolatos ismeretek és vélemények befolyásolási lehetőségei pedagógusok körében.
In:
Én vétkem : Helyzetkép az oktatási szegregációról.
Motiváció Oktatási Egyesület, Szeged, pp. 111-125.
(2018)
ISBN 9786150011561
Fejes, József Balázs, Szűcs, Norbert:
Hol tart ma az oktatási integráció ügye?
ÚJ PEDAGÓGIAI SZEMLE, 67 (11-12).
pp. 100-116.
ISSN 1215-1807
(2017)
Kasik, László, Guti, Kornél, Tóth, Edit, Fejes, József Balázs:
Az elkerülés mint folyamat – az elkerülés kérdőív bemérése 15 és 18 évesek körében.
MAGYAR PEDAGÓGIA, 116 (2).
pp. 219-253.
ISSN 0025-0260
(2016)
Fejes, József Balázs:
Kognitív képességek mérése a tanodában.
In:
Mire jó a tanoda? : A TanodaPlatform keretében összegyűjtött innovációk, kutatások, történetek.
Motiváció Oktatási Egyesület, Szeged, pp. 145-158.
(2016)
ISBN 9789631251647
Fejes, József Balázs, Lencse, Máté, Szűcs, Norbert (szerk.):
Mire jó a tanoda? : A TanodaPlatform keretében összegyűjtött innovációk, kutatások, történetek.
Motiváció Oktatási Egyesület, Szeged, Magyarország.
(2016)
ISBN 978-963-12-5164-7
Tóth, Edit, Fejes, József Balázs, Patai, Jolán, Csapó, Benő:
Reziliencia a magyar oktatási rendszerben egy longitudinális program adatainak tükrében.
MAGYAR PEDAGÓGIA, 116 (3).
pp. 339-363.
ISSN 0025-0260
(2016)
Fejes, József Balázs:
Szegregál-e a tanoda?
In:
Mire jó a tanoda? : A TanodaPlatform keretében összegyűjtött innovációk, kutatások, történetek.
Motiváció Oktatási Egyesület, Szeged, pp. 171-179.
(2016)
ISBN 9789631251647
Fejes, József Balázs:
Szövegértés-fejlesztés a tanodában.
In:
Mire jó a tanoda? : A TanodaPlatform keretében összegyűjtött innovációk, kutatások, történetek.
Motiváció Oktatási Egyesület, Szeged, pp. 81-86.
(2016)
ISBN 9789631251647
Fejes, József Balázs, Szűcs, Norbert:
A tanodaszféra és a TanodaPlatform kapcsolódási pontjai.
In:
Mire jó a tanoda? : A TanodaPlatform keretében összegyűjtött innovációk, kutatások, történetek.
Motiváció Oktatási Egyesület, Szeged, pp. 13-21.
(2016)
ISBN 9789631251647
Fejes, József Balázs:
Célok és motiváció : Tanulási motiváció a célorientációs elmélet alapján.
Gondolat Kiadó, Budapest.
(2015)
ISBN 978-963-693-613-6
Fejes, József Balázs, Rausch, Attila, Török, Tímea:
Mire gondolnak a magyar tanulók a célstruktúrák-kérdőív likert-skálás állításainak értékelésekor?
MAGYAR PEDAGÓGIA, 115 (3).
pp. 183-213.
ISSN 0025-0260
(2015)
Kiss, Veronika, Csempesz, Péter, Fejes, József Balázs:
Motiváció Ösztöndíjprogram - Egy szövegértést fejlesztő mentorprogram koncepciója és tapasztalatai.
ANYANYELV-PEDAGÓGIA, 8 (1).
Terjedelem: 10 p.-Azonosító: 556.
ISSN 2060-0623
(2015)
Fejes, József Balázs, Szűcs, Norbert, Kelemen, Valéria:
Possible Benefits of Linking Teacher Education with Disadvantage Compensation. The Example of the Motivation Student Mentoring Program.
In:
Professional Calling in Higher Education : Challenges of Teacher Education in the Carpathian Basin.
Partium Press, Personal Problems Solution, Új Mandátum, Nagyvárad-Budapest, pp. 160-166.
(2015)
ISBN 9789631234015
Fejes, József Balázs:
Szövegértés-fejlesztés a tanodában : Lehetőségek és nehézségek.
TANÍ-TANI ONLINE.
(2015)
Fejes, József Balázs, Szűcs, Norbert, Kelemen, Valéria:
A pedagógusképzés és a hátránykompenzálás összekapcsolása: a Motiváció Hallgatói Mentorprogram.
In:
Szakmai szocializáció a felsőoktatásban.
Felsőoktatás és társadalom
(2).
Partium Press, Nagyvárad, pp. 269-275.
(2015)
ISBN 978-963-1233-98-8
Csapó, Benő, Fejes, József Balázs, Kinyó, László, Tóth, Edit:
Az iskolai teljesítmények alakulása Magyarországon nemzetközi összehasonlításban.
In:
Társadalmi Riport 2014.
TÁRKI, Budapest, Magyarország, pp. 110-136.
(2014)
Fejes, József Balázs, Kelemen, Valéria, Sz?cs, Norbert:
Educational segregation in the Hungarian context.
In:
International conference on vocational and adult education: "Gyula Juhász" Faculty of Education, University of Szeged: 17-19. October, 2013 Szeged, Hungary.
SZTE JGYPK, Szeged, Magyarország, pp. 56-65.
(2014)
ISBN 978-615-5455-02-5
Fejes, József Balázs:
Mire jó a tanoda?
ESÉLY: TÁRSADALOM ÉS SZOCIÁLPOLITIKAI FOLYÓIRAT, 26 (4).
pp. 29-56.
ISSN 0865-0810
(2014)
Fejes, József Balázs, Kelemen, Valéria, Szűcs, Norbert:
A Motiváció Hallgatói Mentorprogram modellje: Útmutató felsőoktatási hallgatók részvételével szervezett hátránykompenzáló programok megvalósításához.
SZTE JGYPK Felnőttképzési Intézet, Szeged.
(2014)
ISBN 978-963-306-306-4
Fejes, József Balázs:
A kontextus szerepe a tanulási motiváció kutatásában – Az elmélet és a gyakorlat távolságának egy megközelítése.
MAGYAR PEDAGÓGIA, 114 (2).
pp. 115-129.
ISSN 0025-0260
(2014)
Fejes, József Balázs, Kelemen, Valéria, Szűcs, Norbert:
The model of Motivation Student Mentoring Program: Guidelines for the realisation of disadvantaged compensation programs with the involvement university students.
SZTE JGYPK FI, Szeged, Magyarország.
(2014)
ISBN 978-963-306-307-1
Kelemen, Valéria, Sz?cs, Norbert, Fejes, József Balázs, Németh, Katalin, Csempesz, Péter:
A Hallgatói Mentorprogram.
In:
A szegedi és hódmezővásárhelyi deszegregációt támogató Hallgatói Mentorprogram: öt év tapasztalatai.
Belvedere Meridionale, Szeged, pp. 107-127.
(2013)
ISBN 987-963-9573-97-0
Fejes, József Balázs:
Miért van szükség deszegregációra?
In:
A szegedi és hódmezővásárhelyi deszegregációt támogató Hallgatói Mentorprogram. Öt év tapasztalatai.
Belvedere Meridionale, Szeged, pp. 15-35.
(2013)
ISBN 987-963-9573-97-0
Fejes, József Balázs, Kelemen, Valéria, Szűcs, Norbert:
Parent mentoring to prevent transmission of social disadvantage.
SZTE JGYPK, Szeged, Magyarország.
(2013)
ISBN 978-963-9927-91-9
Fejes, József Balázs, Szűcs, Norbert:
Pedagógusképzés és hátránykompenzálás.
In:
A szegedi és hódmezővásárhelyi deszegregációt támogató Hallgatói Mentorprogram: öt év tapasztalatai.
Belvedere Meridionale, Szeged, pp. 171-188.
(2013)
ISBN 987-963-9573-97-0
Józsa, Krisztián, Fejes, József Balázs (szerk.):
PÉK 2013. XI. Pedagógiai Értékelési Konferencia.
SZTE BTK Neveléstudományi Doktori Iskola, Szeged.
(2013)
ISBN 978-963-306-212-8
Fejes, József Balázs, Kelemen, Valéria, Szűcs, Norbert:
Szülők mentorálása a hátrányos helyzet átörökítésének megelőzése érdekében.
SZTE JGYPK, Szeged, Magyarország.
(2013)
ISBN 978-963-9927-77-3
Bathó, Edit, Fejes, József Balázs:
Többségi, hátrányos helyzetű és sajátos nevelési igényű 8. évfolyamos tanulók jövőképe.
ISKOLAKULTÚRA, 23. (7-8.).
pp. 3-16.
ISSN 1215-5233
(2013)
Csempesz, Péter, Fejes, József Balázs:
A szegedi deszegregáció első éve az új intézményekbe áthelyezett tanulók nézőpontjából.
In:
A szegedi és hódmezővásárhelyi deszegregációt támogató Hallgatói Mentorprogram: öt év tapasztalatai.
Belvedere Meridionale, Szeged, pp. 191-203.
(2013)
ISBN 987-963-9573-97-0
Fejes, József Balázs, Szűcs, Norbert (szerk.):
A szegedi és hódmezővásárhelyi deszegregációt támogató Hallgatói Mentorprogram: öt év tapasztalatai.
Belvedere Meridionale, Szeged.
(2013)
ISBN 987-963-9573-97-0
Fejes, József Balázs:
A tanulási környezet motivációs szempontú vizsgálata a célelmélet alapján felső tagozatos tanulók körében.
ISKOLAKULTÚRA, 23 (11).
pp. 44-57.
ISSN 1215-5233
(2013)
Fejes, József Balázs:
Learning motivation of disadvantaged students.
In:
Encyclopedia of the Sciences of Learning.
Springer Tudományos Kiadó, New York, pp. 1935-1937.
(2012)
ISBN 978-1-4419-1427-9
Fejes, József Balázs, Vígh, Tibor:
A célorientációk megismerésére alkalmas kérdőív fejlesztése klasszikus és valószínűségi tesztelmélet felhasználásával.
MAGYAR PEDAGÓGIA, 112 (2).
pp. 93-123.
ISSN 0025-0260
(2012)
Fejes, József Balázs:
A mentorálás hatása a tanulási motivációra és a szövegértésre hátrányos helyzetű tanulók körében.
Iskolakultúra, 22 (7-8).
pp. 80-95.
ISSN 1215-5233
(2012)
Józsa, Krisztián, Fejes, József Balázs:
A tanulás affektív tényezői.
In:
Mérlegen a magyar iskola.
Nemzeti Tankönyvkiadó, Budapest, pp. 367-406.
(2012)
ISBN 978-963-19-7233-7
Fejes, József Balázs:
A tanulási motiváció új kutatási iránya: a célorientációs elmélet.
MAGYAR PEDAGÓGIA, 111 (1).
pp. 25-51.
ISSN 0025-0260
(2011)
Bereczky, Krisztina, Fejes, József Balázs:
Pedagógusok nézeteinek és tapasztalatainak vizsgálata egy deszegregációs intézkedéssel összefüggésben.
Magyar Pedagógia, 110 (4).
pp. 329-354.
ISSN 0025-0260
(2010)
Fejes, József Balázs, Szenczi, Beáta:
Tanulási korlátok a magyar és az amerikai szakirodalomba.
GYÓGYPEDAGÓGIAI SZEMLE, 38 (4).
pp. 273-287.
ISSN 0133-1108
(2010)
Szűcs, Norbert, Fejes, József Balázs:
A deszegregációs intézkedéseket támogató Hallgatói Mentorprogram lehetőségei a pedagógusképzésben.
In:
Az óvodapedagógiától az andragógiáig.
Kaposvári Egyetem, Kaposvár, pp. 113-125.
(2010)
ISBN 978-963-9541-09-2
Józsa, Krisztián, Fejes, József Balázs:
A szociális környezet szerepe a tanulási motiváció alakulásában.
In:
A szociális kompetencia fejlesztésének elméleti és gyakorlati alapjai.
Tankönyvkiadó, Budapest, pp. 134-162.
(2010)
ISBN 978-963-19-6863-7
Fejes, József Balázs:
A tanulási motiváció fejlesztésének lehetőségei a célorientációs elmélet alapján.
In:
Bölcsészműhely 2009.
JATEPress Kiadó, Szeged, pp. 43-53.
(2010)
Fejes, József Balázs, Kasik, László, Kinyó, László:
Bevezetés a mentorálás kutatásába.
Iskolakultúra, 19 (5-6).
pp. 40-54.
ISSN 1215-5233
(2009)
Fejes, József Balázs, Szűcs, Norbert:
Hallgatói Mentorprogram.
Új Pedagógiai Szemle, 59 (2).
pp. 61-75.
ISSN 1215-1807
(2009)
Fejes, József Balázs, Józsa, Krisztián:
Az iskolai eredményesség és a tanulási motiváció kulturális jellemzői.
Iskolakultúra, 17 (6-7).
pp. 83-96.
ISSN 1215-5233
(2007)
Fejes, József Balázs:
Online tanulóközösségek.
Iskolakultúra, 17 (4).
pp. 32-37.
ISSN 1215-5233
(2007)
Fejes, József Balázs, Kasik, László, Kinyó, László:
Beszámoló a IV. Pedagógiai Értékelési Konferenciáról.
Iskolakultúra, 16 (11).
pp. 92-97.
ISSN 1215-5233
(2006)
Fejes, József Balázs:
Miért (nem) fontosak a hátrányos helyzetű tanulók?
Új Pedagógiai Szemle, 56 (7-8).
pp. 17-26.
ISSN 1215-1807
(2006)
Fejes, József Balázs:
Roma tanulók motivációját befolyásoló tényezők.
Iskolakultúra, 15 (11).
pp. 3-13.
ISSN 1215-5233
(2005)
Fejes, József Balázs, Józsa, Krisztián:
A tanulási motiváció jellegzetességei hátrányos helyzetű tanulók körében.
Magyar Pedagógia, 105 (2).
pp. 185-205.
ISSN 0025-0260
(2005)