Asztalos Kata and Csapó Benő:
Development of musical abilities: Cross-sectional computer-based assessments in educational contexts.
PSYCHOLOGY OF MUSIC, 45 (5).
pp. 682-698.
ISSN 0305-7356
(2017)
Badó Zsolt and Józsa Krisztián:
A gimnáziumi felvételi vizsga eredményének és a gimnáziumi tanulás sikerességének kapcsolata.
ÚJ PEDAGÓGIAI SZEMLE, 67 (1-2).
pp. 39-54.
ISSN 1215-1807
(2017)
Balázs János and Bíró Gyöngyvér:
Orosháza – Rákóczitelep lelőhely 2016-os feltárásnak fontosabb embertani eredményei.
MOZAIKOK OROSHÁZA ÉS VIDÉKE MÚLTJÁBÓL, 18.
pp. 3-10.
ISSN 2062-7726
(2017)
Barna Gábor and Gyöngyössy Orsolya:
Religion, culture, society 4: yearbook of the MTA-SZTE Research Group
for the Study of Religious Culture.
MTA-SZTE Vallási Kultúrakutató Csoport, Szeged.
(2017)
Barrett Karen Caplovitz and Józsa Krisztián and Morgan George A.:
New computer-based mastery motivation and executive function tasks for school readiness and school success in 3 to 8 year-old children.
HUNGARIAN EDUCATIONAL RESEARCH JOURNAL (HERJ), 7 (2).
pp. 86-105.
ISSN 2062-9605
(2017)
Bartha-Kovács Katalin and Penke Olga and Szász Géza:
Programok és tanulmányok.
Felvilágosodás - Lumieres - Enlightnement - Aufklarung
(6).
JATEPress Kiadó, Szeged, Magyarország.
(2017)
ISBN 978-963-315-346-8
Bencsik Orsolya:
Ne félj a rizómától!
JELENKOR: IRODALMI ÉS MŰVÉSZETI FOLYÓIRAT, 60 (5).
pp. 635-637.
ISSN 0447-6425
(2017)
Bencsik Péter:
Hidegháborúk a kelet-közép-európai államszocialista államok között.
MÚLTUNK - POLITIKATÖRTÉNETI FOLYÓIRAT, 62 (3).
pp. 152-189.
ISSN 0864-960X
(2017)
Bencsik Péter:
Trianon labirintusaiban.
MÚLTUNK - POLITIKATÖRTÉNETI FOLYÓIRAT, 62 (1).
pp. 254-264.
ISSN 0864-960X
(2017)
Berki Tamás and Pikó Bettina:
A sportélvezet pszichológiai hátterének vizsgálata serdülő sportolók körében.
MAGYAR SPORTTUDOMÁNYI SZEMLE, 18 (3).
pp. 11-18.
ISSN 1586-5428
(2017)
Berta Tibor:
La influencia española en la versión portuguesa de la Historia de Vespasiano: los tiempos compuestos.
In:
Identidad, movilidad y perspectivas.
Universidad de Belgrado, Facultad de Filología, Belgrado, pp. 93-128.
(2017)
ISBN 978-86-6153-448-5
Berta Tibor:
La norma ortográfica en el contexto de la historia de la lengua española. La utopía de la ortografía fonémica.
ACTA HISPANICA - ACTA UNIVERSITATIS SZEGEDIENSIS DE ATTILA JÓZSEF NOMINATAE, 22.
pp. 15-23.
ISSN 1416-7263
(2017)
Berta Tibor:
On the origins of the Spanish spoken in America.
In:
Confluences: Essays Mapping the Manitoba-Szeged Partnership.
Papers in English and American Studies
(24).
JATEPress, Szeged, pp. 107-111.
(2017)
ISBN 978 963 315 338 3
Blanka Viktória and Ladányi Zsuzsanna and Szilassi Péter and Sipos György and Rácz Attila and Szatmári József:
Public Perception on Hydro-Climatic Extremes and Water Management Related to Environmental Exposure, SE Hungary.
WATER RESOURCES MANAGEMENT, 31 (5).
pp. 1619-1634.
ISSN 0920-4741
(2017)
Braunitzer Gábor and Őze Attila and Nagyné Eördegh Gabriella and Pihokker Anna and Rózsa Petra and Kasik László and Kéri Szabolcs and Nagy Attila:
The development of acquired equivalence from childhood to adulthood — A cross-sectional study of 265 subjects.
PLOS ONE, 12 (6).
Terjedelem: 15 p-Azonosító: e017952.
ISSN 1932-6203
(2017)
Bártfai Csaba:
ПРИЧИНЫ ВЫБОРА УДМУРТСКОГО ЯЗЫКА В СОЦИАЛЬНЫХ СЕТЯХ.
In:
ЭЛЕКТРОННАЯ ПИСЬМЕННОСТЬ НАРОДОВ РОССИЙСКОЙ ФЕДЕРАЦИИ: ОПЫТ, ПРОБЛЕМЫ И ПЕРСПЕКТИВЫ: Сборник материалов Международной научной конференции.
ГОУ ВО КРАГСиУ, Syktyvkar, Oroszország, pp. 29-33.
(2017)
ISBN 978-5-93206-356-9
Chang Edward C. and Chang Olivia D. and Martos Tamás and Sallay Viola:
Future orientation and suicide risk in Hungarian college students: burdensomeness and belongingness as mediators.
DEATH STUDIES: COUNSELING RESEARCH EDUCATION CARE ETHICS, 41 (5).
pp. 284-290.
ISSN 0748-1187
(2017)
Chang Edward C. and Chang Olivia D. and Martos Tamás and Sallay Viola and Lee Jerin and Stam Kayla R. and Batterbee Casey N.-H. and Yu Tina:
Family support as a moderator of the relationship between loneliness and suicide risk in college students: having a supportive family matters!
The Family Journal, 25 (3).
pp. 257-263.
ISSN 1066-4807
(2017)
Chang Edward C. and Chang Olivia D. and Martos Tamás and Sallay Viola and Najarian Alexandria S.-M. and Lee Jerin:
Validity of the frequency of suicidal ideation inventory in Hungarian adults.
DEATH STUDIES: COUNSELING RESEARCH EDUCATION CARE ETHICS, 41 (4).
pp. 236-240.
ISSN 0748-1187
(2017)
Chang Edward C. and Martos Tamás and Sallay Viola and Chang Olivia D. and Wright Kaitlin M. and Najarian Alexandria S.-M. and Lee Jerin:
Examining optimism and hope as protective factors of suicide risk in Hungarian college students: is risk highest among those lacking positive psychological protection?
COGNITIVE THERAPY AND RESEARCH, 41 (2).
pp. 278-288.
ISSN 0147-5916
(2017)
Csapó Benő and Csíkos Csaba and Korom Erzsébet and Molnár Gyöngyvér and Vidákovich Tibor:
Neveléstudományi kutatás és kutatóképzés.
MAGYAR TUDOMÁNY, 178 (11).
pp. 1339-1351.
ISSN 0025-0325
(2017)
Csapó Benő and Csíkos Csaba and Korom Erzsébet and Molnár Gyöngyvér and Vidákovich Tibor:
Neveléstudományi kutatás és kutatóképzés.
In:
Az oktatás korproblémái.
ELTE Eötvös Kiadó, Budapest, pp. 68-78.
(2017)
ISBN 978-963-312-275-4
Csapó Benő and Funke Joachim:
Epilogue.
In:
The Nature of Problem Solving.
Educational Research and Innovation
.
OECD, Paris, pp. 265-268.
(2017)
ISBN 9789264273894
Csapó Benő and Funke Joachim:
The Nature of Problem Solving.
Educational Research and Innovation
.
OECD, Paris.
(2017)
ISBN 978-92-64-27389-4
Csapó Benő and Funke Joachim:
The development and assessment of problem solving in 21st-century schools.
In:
The Nature of Problem Solving.
Educational Research and Innovation
.
OECD, Paris, pp. 19-32.
(2017)
ISBN 9789264273894
Csapó Benő and Molnár Gyöngyvér:
Assessment-based, personalized learning in primary education.
In:
Knowledge Management in the 21st Century: Resilience, Creativity and Co-creation.
Institute of Knowledge Asset Management; Arts for Business Ltd; University of Basilicata; GSOM - St. Petersburg University, Szentpétervár, pp. 443-449.
(2017)
ISBN 978-88-96687-10-9
Csapó Benő and Molnár Gyöngyvér:
Potential for assessing dynamic problem-solving at the beginning of higher education studies.
FRONTIERS IN PSYCHOLOGY, 8.
Azonosító: 2022-Terjedelem: 12 p..
ISSN 1664-1078
(2017)
Csernus-Lukács Szilveszter Sándor:
Felírási javaslat a nemzetiségi egyenjogúság tárgyában, 1862.
SZÁZADOK, 151 (1).
pp. 189-200.
ISSN 0039-8098
(2017)
D. Molnár Éva:
Erőfeszítés alapú kontroll és végrehajtó funkciók az önszabályozásban.
Magyar Pszichológiai Szemle, 72 (4).
p. 509.
ISSN 0025-0279
(2017)
D. Molnár Éva and Vígh Tibor:
PÉK 2017 [CEA 2017] XV. Pedagógiai Értékelési Konferencia [15th Conference on Educational Assessment] : program és absztraktkötet [program book and abstracts].
SZTE BTK Neveléstudományi Doktori Iskola, Szeged.
(2017)
ISBN 978-963-306-529-7
Ekler Péter and Kiss Farkas Gábor and Monok István:
Humanistes du bassin des Carpates, III: Humanistes du Royaume de Hongrie.
Europa Humanistica, 19
.
Brepols Publishers, Turnhout.
(2017)
ISBN 978-2-503-57571-1
Fejes József Balázs and Szűcs Norbert:
Hol tart ma az oktatási integráció ügye?
ÚJ PEDAGÓGIAI SZEMLE, 67 (11-12).
pp. 100-116.
ISSN 1215-1807
(2017)
Ferwagner Péter Ákos:
A francia gyarmati uralom megrendülése a Közel-Keleten.
VILÁGTÖRTÉNET, 7(39) (4).
pp. 545-573.
ISSN 0083-6265
(2017)
Ferwagner Péter Ákos:
A migráció és a rasszizmus történelmi összefüggései Franciaországban.
In:
Szemelvények a XXI. századi migráció témaköréből.
Honvéd Vezérkar Tudományos Kutatóhely (HVK TKH), Budapest, pp. 45-58.
(2017)
ISBN 9786155585043
Fűz Nóra:
Iskolán kívüli színterek az általános iskolai oktatásban.
MAGYAR PEDAGÓGIA, 117 (2).
pp. 197-220.
ISSN 0025-0260
(2017)
Gilmore Linda and Islam Shaheen and Younesian Sharifeh and Bús Enikő and Józsa Krisztián:
Mastery motivation of university students in Australia, Hungary, Bangladesh and Iran.
HUNGARIAN EDUCATIONAL RESEARCH JOURNAL (HERJ), 7 (2).
pp. 178-191.
ISSN 2062-9605
(2017)
Glässer Norbert:
"Égből szállott mireánk ez a korona, Isten küldte azt neked miáltalunk”: IV. Károly koronázásának neológ izraelita diskurzustradíciói.
ETHNOGRAPHIA, 128 (2).
pp. 223-238.
ISSN 0014-1798
(2017)
Glässer Norbert:
„hová lelkedet az úr visszahívta”: Forráskiadvány a genealógiai emlékezet és a mikrotörténelem között.
ÚJ ÉLET, 72 (5).
p. 2.
ISSN 0133-1353
(2017)
Glässerné Nagyillés Anikó:
„A gyermek lelkében a mennyország leér a földre...” : a jezsuiták és a vallásos gyermeknevelés.
VERITATIS IMAGO: TUDOMÁNYOS, MUZEOLÓGIAI, KULTURÁLIS FOLYÓIRAT, 1 (1).
pp. 19-24.
(2017)
Gáspár Lukács and Bartosz Gyula and Hallgató Emese and Csifcsák Gábor:
Association-based Concealed Information Test: A Novel Reaction Time-Based Deception Detection Method.
JOURNAL OF APPLIED RESEARCH IN MEMORY AND COGNITION, 6 (3).
pp. 283-294.
ISSN 2211-3681
(2017)
Géczi József Alajos and Laczkó Sándor and Sipos József and Révész Béla:
Szeged hosszú tavasza 1989-ben és '56 : előadások, tanulmányok, visszaemlékezések, dokumentumok.
Média-Mix Könyvkiadó és Reklámszolgáltató Bt., Szeged.
(2017)
ISBN 978-963-12-9848-2
Habók Anita:
Fostering meaningful learning through concept mapping-based intervention programmes at preschool age.
In:
INTED2017 Proceedings.
International Association of Technology, Education and Development (IATED), Valencia, pp. 8996-9004.
(2017)
ISBN 978-84-617-8491-2
Habók Anita:
A tanulás tanulása: a tanulást befolyásoló tényezők.
Gondolat Kiadó, Budapest.
(2017)
ISBN 978-963-693-777-5
Habók Anita and Virágné Szűcs Éva and Korom Erzsébet:
Egy óvodai matematikai projekt fejlesztő hatásának vizsgálata.
FEJLESZTŐ PEDAGÓGIA: PEDAGÓGIAI SZAKFOLYÓIRAT, 28 (3-6).
pp. 106-113.
ISSN 0866-2495
(2017)
Hallgató Emese and Janacsek Karolina and Vékony Teodóra and Tasi Lia Andrea and Kerepes Leila and Hompoth Emőke Adrienn and Bálint Anna and Németh Dezső:
Explicit instructions and consolidation promote rewiring of automatic behaviors in the human mind.
SCIENTIFIC REPORTS, 7 (1).
Terjedelem: 7 p.-Azonosító: 4365.
ISSN 2045-2322
(2017)
Halmágyi Miklós:
Párducok és tulkok, bárányok és gödölyék: Heinrich Böll hatása Rónay György békéscsabai vonatkozású regényére.
VIGILIA, 82 (2).
pp. 128-135.
ISSN 0042-6024
(2017)
Hegyi Ádám Alex:
A Rittbergi (Végvár/Tormac) Református Egyházközség kettős megalapítása 1786-ban és 1794-ben.
DÉLVIDÉKI SZEMLE : TÖRTÉNETTUDOMÁNYI FOLYÓIRAT, 4 (2).
pp. 5-18.
ISSN 2416-223X
(2017)
Hegyi Ádám Alex:
„Hungarica” in der Sammlung von Universitätsschriften Trews.
JAHRESBERICHT DER BUCHWISSENSCHAFT AN DER FRIEDRICH-ALEXANDER-UNIVERSITäT ERLANGEN-NŰRNBERG : FORSCHUNG UND LEHRE, 8.
pp. 33-36.
ISSN 2195-903X
(2017)
Hegyi Ádám Alex:
A delbeljácsai református egyház megszervezésének első dokumentuma: 1795.
BÁCSORSZÁG - VAJDASÁGI HONISMERETI SZEMLE, 81 (4).
pp. 26-31.
ISSN 1450-6831
(2017)
Hegyi Ádám Alex:
A hétköznapi élet egyháztörténeti forrásai a Békési Református Egyházmegye gyülekezeteiben 1711-1821 között: digitális dokumentációs tár kialakítása.
In:
Programok és tanulmányok.
Felvilágosodás - Lumieres - Enlightnement - Aufklarung
(6).
JATEPress Kiadó, Szeged, pp. 151-159.
(2017)
ISBN 978-963-315-346-8
Herédi Károly:
Hölgyeim és Uraim, legyenek üdvözölve Dr. Seuss szuperfenofreneticomaxikapitális világában!
Üveghegy, 2017 (1).
Terjedelem: 4 p.-Azonosító: a hivatalos webcím (karaktersor hossza miatt nem fér ki).
(2017)
Hunyady György and Csapó Benő and Pusztai Gabriella and Szivák Judit:
Az oktatás korproblémái.
ELTE Eötvös Kiadó, Budapest.
(2017)
ISBN 978-963-312-275-4
Hwang Ai-Wen and Wang Jun and Józsa Krisztián and Wang Pei-Jun and Liao Hua-Fang and Morgan George A.:
Cross cultural invariance and comparisons of Hungarian, Chinese, and English-speaking Children leading to the Revised Dimensions of Mastery Questionnaire (DMQ 18).
HUNGARIAN EDUCATIONAL RESEARCH JOURNAL (HERJ), 7 (2).
pp. 32-47.
ISSN 2062-9605
(2017)
Hárs Endre:
Blutige Panoramen, seltsame Schauspiele, Figuren des historischen Traumas: Kolonialthematik in der Belletristik des Vormärz.
In:
Postkolonialität denken: Spektren germanistischer Forschung in Togo.
Praesens Verlag, Wien, Ausztria, pp. 267-280.
(2017)
ISBN 9783706908306
Ivaskó Lívia and Papp Melinda:
A kulturálisan releváns információk átadása mint az emberi nyelvhasználat egy sajátos lehetősége.
In:
Stratégiák és struktúrák.
JATEPress Kiadó, Szeged, pp. 21-33.
(2017)
ISBN 9789633153291
Jancsó Katalin:
Carlos Kossuth en Perú. ¿Un soldado de la revolución húngara de 1848 o un estafador ingenioso?
In:
Las relaciones entre Europa Central y América Latina.
Universidad Carolina de Praga, Editorial Karolinum, pp. 51-58.
(2017)
ISBN 978-80-246-3553-8
Jancsó Katalin:
¿Cómo darle la vuelta a la clase de ELE?: El aula invertida y el uso de Edpuzzle y Powtoon en la enseñanza del español.
SERIE DIDÁCTICA, 1.
pp. 100-107.
ISSN 2559-8309
(2017)
Jancsó Katalin:
Un cafetero húngaro en Oaxaca. La imagen del indígena de América del Norte y Central decimonónica en las obras del viajero Eugenio Bánó.
In:
Un cafetero húngaro en Oaxaca. La imagen del indígena de América del Norte y Central decimonónica en las obras del viajero Eugenio Bánó.
Iberoamericana/Vervuert, pp. 59-80.
(2017)
ISBN 9788416922307
Juhász Péter:
A 9-10. századi magyarság életmódjáról - Írott forrásaink tanúsága.
In:
Középkortörténeti tanulmányok.
Szegedi Középkorász Műhely, Szeged, pp. 237-261.
(2017)
ISBN 978-963-315-347-5
Juhász Péter:
Az Árpádok trónöröklési rendje a 10–12. században.
AETAS: TÖRTÉNETTUDOMÁNYI FOLYÓIRAT, 32 (3).
pp. 17-35.
ISSN 0237-7934
(2017)
Juhász Péter:
Baskírok és magyarok a muszlim forrásokban.
BELVEDERE MERIDIONALE, 29 (2).
pp. 133-139.
ISSN 1419-0222
(2017)
Juhász Péter:
Egy legenda nyomában: Priwina és Kocel. Hol kereshetjük Mosaburgot?
In:
Tavaszi Szél = Spring Wind 2017 [tanulmánykötet] 3.
Doktoranduszok Országos Szövetsége, Budapest, pp. 444-454.
(2017)
ISBN 978-615-5586-18-7
Juhász Péter:
The Hungarian nomadic state and its princes in the 9-10th centuries.
Lambert Academic Publishing (LAP), Beau Bassin.
(2017)
ISBN 978-620-2-02363-4
Juhász Péter:
Kortársak a honfoglalók eredetéről: egy 9. század végi migráció emlékei.
In:
III. Fiatalok EUrópában Konferencia.
Sopianae Kulturális Egyesület, Pécs, pp. 114-131.
(2017)
ISBN 978-615-80444-4-8
Józsa Gabriella and Józsa Krisztián:
Az affektív tényezők szerepe a végrehajtó funkcióban : A "meleg" végrehajtó funkció.
MAGYAR PSZICHOLÓGIAI SZEMLE, 72 (4).
pp. 559-577.
ISSN 0025-0279
(2017)
Józsa Krisztián and Barrett Karen Caplovitz and Józsa Gabriella and Kis Noémi and Morgan George A.:
Development and initial evaluation of an individualized moderately challenging computer-tablet mastery motivation measure for 3-8 year-olds.
HUNGARIAN EDUCATIONAL RESEARCH JOURNAL (HERJ), 7 (2).
pp. 106-126.
ISSN 2062-9605
(2017)
Józsa Krisztián and Barrett Karen Caplovitz and Morgan George A.:
Game-like Tablet Assessment of Approaches to Learning: Assessing Mastery Motivation and Executive Functions.
REVISTA ELECTRONICA DE INVESTIGACION EDUCATIVA Y PSICOPEDAGOGICA / ELECTRONIC JOURNAL OF RESEARCH IN EDUCATIONAL PSYCHOLOGY, 15 (3).
pp. 665-695.
ISSN 1699-5880
(2017)
Józsa Krisztián and Fiala Szilvia and Józsa Gabriella:
A klasszikus és a kortárs szövegek feldolgozásának hatása az olvasás affektív tényezőire: : Egy irodalomtanítási kísérlet tapasztalatai.
ANYANYELV-PEDAGÓGIA, 10 (1).
pp. 19-27.
ISSN 2060-0623
(2017)
Józsa Krisztián and Kis Noémi and Huang Su-Ying:
Mastery motivation in school subjects in Hungary and Taiwan.
HUNGARIAN EDUCATIONAL RESEARCH JOURNAL (HERJ), 7 (2).
pp. 158-177.
ISSN 2062-9605
(2017)
Kambeyo Linus and Wu Hao:
A gondolkodási képességek számítógép-alapú mérésének lehetőségei Namíbiában és Kínában.
In:
Az oktatás korproblémái.
ELTE Eötvös Kiadó, Budapest, pp. 179-189.
(2017)
ISBN 978-963-312-275-4
Kasik László and Gál Zita:
Társas problémák és megoldásuk az osztályteremben.
EDUCATIO, 26 (3).
pp. 484-496.
ISSN 1216-3384
(2017)
Kasik László and Vidákovich Tibor and Gáspár Csaba and Tóth Edit:
Az SPSI-A hazai adaptálásának eredményei.
MAGYAR PSZICHOLÓGIAI SZEMLE, 72 (2).
pp. 201-229.
ISSN 0025-0279
(2017)
Katona Eszter:
La exhumación de los clásicos españoles como fuente de modernidad en la dramaturgia lorquiana.
In:
El texto dramático y las artes visuales: el teatro español del siglo de oro y sus herederos en los siglos XX y XXI.
Instituto de Estudios Auriseculares (IDEA); Inspection générale des affaires sociales (IGAS), New York, pp. 181-194.
(2017)
ISBN 978-1-938795-29-9
Katona Eszter:
La recepción del teatro español en Hungría: primeros pasos de una investigación en curso.
ANAGNORISIS: REVISTA DE INVESTIGACION TEATRAL, 15.
pp. 537-557.
ISSN 2013-6986
(2017)
Katona Eszter:
La relatividad de los relojes. La (posible) influencia de Einstein sobre García Lorca, Dalí y Buñuel.
In:
Paralelismos e interpretaciones en torno a la Residencia de Estudiantes.
ELTE Eötvös József Collegium, Budapest, Magyarország, pp. 69-91.
(2017)
ISBN 978-615-5371-80-6
Katona Eszter:
Metateatralidad en los dramas de Federico García Lorca.
In:
Teatro como espejo del teatro.
Verbum, Madrid, pp. 71-84.
(2017)
ISBN 978-84-9074-572-4
Katona Eszter:
Presencia y ausencia del hombre en el teatro lorquiano.
In:
Los hombres olvidados. Figuras y personajes masculinos en el teatro.
Theatralia, 19
(19).
Academia del Hispanismo, pp. 191-204.
(2017)
ISBN 9788416187683
Katona Eszter:
„Síromat hol lelem meg, merre, mondd?” Gondolatok Federico García Lorca sírjának keresése kapcsán.
MEDITERRÁN VILÁG, 2017 (39-40.).
pp. 105-120.
ISSN 1787-7350
(2017)
Konkoly Ágnes:
„A fenség ellenben…” : Az eksztatikus tapasztalat Pszeudo-Longinosz A fenségesről című művében.
KÜLÖNBSÉG, 17 (1).
pp. 63-73.
ISSN 1785-7821
(2017)
Kovács Ágnes Zsófia:
Edith Wharton and World War I in the Context of her Nonfiction.
In:
Space, Gender and the Gaze in Literature and Art.
Cambridge Scholars Publishing, Newcastle upon Tyne, pp. 148-162.
(2017)
ISBN 9781443831557
Kovács Ágnes Zsófia:
Edith Wharton's Vision of Continuity in Wartime France.
NEOHELICON, 44 (2).
pp. 541-562.
ISSN 0324-4652
(2017)
Kovács Ágnes Zsófia and Sári B. László:
Introduction.
In:
Space, Gender and the Gaze in Literature and Art.
Cambridge Scholars Publishing, Newcastle upon Tyne, pp. 10-13.
(2017)
ISBN 9781443831557
Kovács Eszter and Martos Tamás:
Optimism and well-being in Hungarian employees: first application and test of a situational judgment approach to explanatory style.
STUDIA PSYCHOLOGICA, 59 (1).
pp. 66-80.
ISSN 0039-3320
(2017)
Kovács Katalin:
Hét arabeszk : Watteau-olvasatok, művészetelméleti megközelítésben.
In:
Programok és tanulmányok.
JATEPress Kiadó, Szeged, pp. 61-68.
(2017)
ISBN 9789633153468
Kovács Katalin:
La représentation picturale de la parole empêchée au XVIIe siècle : les "nuits" de Georges de La Tour.
In:
La parole empêchée.
Narr Francke Attempto Verrlag GmbH, Tübingen, pp. 419-430.
(2017)
ISBN 9783823381273
Kovács Katalin:
Miroirs et reflets : Compte rendu sur le livre de BUCHS, Arnaud, Diderot et la peinture, Paris, Éditions Galilée, 2015, 90 p.
In:
Panorama des études françaises en Europe centrale.
Pécsi Tudományegyetem Bölcsészettudományi Kar Francia Tanszék, Pécs, pp. 171-173.
(2017)
ISBN 9789634291442
Kovács Katalin:
"Système des sentiments" et "langage du cœur" dans le discours sur l’art français du XVIIIe siècle.
In:
L’esprit de système au XVIIIe siècle.
Hermann, Paris, pp. 215-227.
(2017)
ISBN 9782705693183
Kovács Katalin:
Árnyképek nyomában: Recenzió Árkossy István: Nagymesterek. Reneszánsz és barokk festőművészek arcképcsarnoka (Magyar Napló Kiadó, 2015) c. könyvéről.
TISZATÁJ: IRODALMI MŰVÉSZETI ÉS TÁRSADALMI FOLYÓIRAT, 71 (1).
pp. 117-119.
ISSN 0133-1167
(2017)
Kovács Krisztina:
"Az ember, aki eladta a világot": Rejtő Jenő: Tatjána.
KALLIGRAM: MŰVÉSZET ÉS GONDOLAT, 26 (12).
pp. 75-80.
ISSN 1335-1826
(2017)
Kovács Krisztina:
Kegyetlen játékok: Schreiner Dénes: Mint kagylók, ha bezárulnak.
MŰHELY: KULTURÁLIS FOLYÓIRAT, 40 (3).
pp. 77-78.
ISSN 0138-922X
(2017)
Kovács Szilvia:
Egy elfeledett magyar ferences passiójáról. Vallási problémák az Arany Hordában.
ACTA HISTORICA (SZEGED), 139.
pp. 55-65.
ISSN 0324-6965
(2017)
Kovács Tamás:
Some remarks on Anonymus Valesianus' Pars Posterior.
Chronica : annual of the Institute of History University of Szeged, 13.
pp. 5-16.
ISSN 1588-2039
(2017)
Kováts Daniella and Császár-Nagy Noémi and Haller József and Juhos Vera and Sallay Viola and Békés Judit and Kelemen Anna and Fabó Dániel and Rásonyi György and Folyovich András and Kurimay Tamás:
Factors affecting quality of life in Hungarian adults with epilepsy: A comparison of four psychiatric instruments.
EPILEPSY & BEHAVIOR, 74.
pp. 45-58.
ISSN 1525-5050
(2017)
Kozmács István:
A másik hazai nyelv oktatása Finnországban.
MAGYAR NYELVŐR, 141 (3).
pp. 310-323.
ISSN 0025-0236
(2017)
Kérchy Anna:
Amicable Alices: Lewis Carroll and his Child Friends.
In:
The Politics and Poetics of Friendship.
Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Krakow, pp. 225-239.
(2017)
ISBN 9788323343394
Kőrössy Judit:
Az „én” fogalma, az én-fejlődés elméletei.
In:
Pedagógusok pszichológiai kézikönyve 1.
Osiris Kiadó, Budapest, pp. 97-122.
(2017)
ISBN 9789632762807
Kőrössy Judit:
Gyermekbántalmazás, erőszak a családban.
In:
Pedagógusok pszichológiai kézikönyve 1.
Osiris Kiadó, Budapest, pp. 171-188.
(2017)
ISBN 9789632762807
Lénárt András:
1956, inspiración y fuente de la libertad : los acontecimientos en Europa Central y sus consecuencias internacionales.
In:
1956 – La primera grieta en el bloque soviético. El impacto de la revolución húngara en España.
DCL Estudio, S.L., Madrid, pp. 18-22.
(2017)
ISBN 9788469797358
Lénárt András:
Antonio Manuel Moral Roncal – Ricardo Colmenero Martínez (coords.): Iglesia y primer franquismo a través del cine (1939 – 1959).
HISPANIA NOVA, 15.
pp. 580-582.
ISSN 1138-7319
(2017)
Lénárt András:
Autonóm kamerával Hispániában: a mai katalán film.
FILMVILÁG, 60 (11).
pp. 42-45.
ISSN 0428-3872
(2017)
Lénárt András:
Columbus & Company: The Conquest of the Americas According to the Movies.
In:
Confluences: Essays Mapping the Manitoba-Szeged Partnership.
Papers in English and American Studies
(24).
JATEPress, Szeged, pp. 113-122.
(2017)
ISBN 978 963 315 338 3
Lénárt András:
Doctrines of information in the Spanish dictatorship (1939-1975).
In: Information and Power in History, 2017.03.16-2017.03.17, Amsterdam.
Terjedelem: 5 p..
Lénárt András:
El pasado ejemplar según el cine franquista.
In:
Un viajero por caminos hispanos: libro homenaje al profesor Ádám Anderle.
JATEPress, Szeged, pp. 137-143.
(2017)
ISBN 978-963-315-355-0
Lénárt András:
Escenarios húngaros del cine histórico universal.
In:
Escenarios del cine histórico.
Universidad Carlos III de Madrid, Madrid, pp. 265-279.
(2017)
ISBN 978-84-617-7948-2
Lénárt András:
Katalónia a 20. században.
RUBICON, 28 (11).
pp. 54-63.
ISSN 0865-6347
(2017)
Lénárt András:
A film és történelem metszéspontjai - A szovjet és a náci diktatúra filmpolitikájának alapjai.
FILMSZEM: FILMELMÉLETI ÉS FILMTÖRTÉNETI ONLINE FOLYÓIRAT, 7 (1).
pp. 6-19.
ISSN eISSN: 2062-9745
(2017)
Martos Tamás and Sallay Viola:
Enhanced living environments from the viewpoint of socioecological psychology.
In:
Enhanced Living Environments: From models to technologies.
Institution of Engineering and Technology (IET), London, pp. 21-47.
(2017)
ISBN 978-1-78561-211-4
Martos Tamás and Sallay Viola:
Self-Determination Theory and the emerging fields of relationship science and niche construction theory.
EUROPEAN JOURNAL OF MENTAL HEALTH, 12 (1).
pp. 73-87.
ISSN 1788-4934
(2017)
Martos Tamás and Sallay Viola and Papp-Zipernovszky Orsolya and Bodóné Rafael Beatrix and Pintér Judit Nóra and Csabai Márta:
A praxisközösségi működés tapasztalatai az egészségpszichológus szemszögéből.
NÉPEGÉSZSÉGÜGY, 95 (1).
pp. 52-58.
ISSN 0369-3805
(2017)
Molnár Pál and Pintér Henriett and Tóth Edit:
A tanulóközösségben végzett kutatásalapú tanulás folyamatainak kognitív, társas és tanítási tényezői.
MAGYAR PEDAGÓGIA, 117 (4).
pp. 423-449.
ISSN 0025-0260
(2017)
Molnár Dávid:
A korai szombatos gyűjtemények másolóinak identitása.
ACTA HISTORIAE LITTERARUM HUNGARICARUM. ACTA UNIVERSITATIS SZEGEDIENSIS, 33.
pp. 45-54.
ISSN 0586-3708
(2017)
Molnár Gyöngyvér:
A problémamegoldó és tanulási stratégiák változása 11 és 19 éves kor között: logfile elemzések.
MAGYAR PEDAGÓGIA, 117 (2).
pp. 221-238.
ISSN 0025-0260
(2017)
Molnár Gyöngyvér and Csapó Benő:
Exploration and learning strategies in an interactive problem-solving environment at the beginning of higher education studies.
In:
Knowledge Management in the 21st Century: Resilience, Creativity and Co-creation.
Institute of Knowledge Asset Management; Arts for Business Ltd; University of Basilicata; GSOM - St. Petersburg University, Szentpétervár, pp. 283-292.
(2017)
ISBN 978-88-96687-10-9
Molnár Gyöngyvér and Greiff Samuel and Wustenberg Sascha and Fischer Andreas:
Empirical study of computer based assessment of complex problem solving skills.
In:
The Nature of Problem Solving.
Educational Research and Innovation
.
OECD, Paris, pp. 125-140.
(2017)
ISBN 9789264273894
Monok István:
Antikváriusok, könyvtárosok és másféle könyves emberek.
MAGYAR KÖNYVSZEMLE, 133 (1).
pp. 96-98.
ISSN 0025-0171
(2017)
Monok István:
Borda Lajos tézisei Monok István összefoglalásával és megjegyzéseivel.
MAGYAR KÖNYVSZEMLE, 133 (1).
pp. 99-101.
ISSN 0025-0171
(2017)
Monok István:
Bücher für die Schulverwendung in der Bibliothek der protestantischen Schule in Güssing von 1569 bis 1634.
In:
Ecclesia semper reformanda: Die Protestantische Kirche im Pannonischen Raum seit der Reformation.
Wissenschaftlichen Arbeiten aus dem Burgenland (WAB)
(159).
Burgenländisches Landesmuseum, Eisenstadt, pp. 213-223.
(2017)
Monok István:
Cultural ideals: changes in patterns of knowledge (from the point of view of reading history).
HUNGARIAN STUDIES: A JOURNAL OF THE INTERNATIONAL ASSOCIATION FOR HUNGARIAN STUDIES AND BALASSI INSTITUTE, 31 (2).
pp. 251-269.
ISSN 0236-6568
(2017)
Monok István:
Deutsche Verfasser deutschsprachiger Bücher im Lesestoff von Aristokraten aus Nord-Kroatien in der frühen Neuzeit.
In:
Deutsche Sprache und Kultur in Kroatien. Studien zur Geschichte, Presse, Literatur und Theater, sprachlichen Verhältnissen, Wissenschafts-, Kultur- und Buchgeschichte, Kulturkontakten und Identitäten.
Presse und Geschichte - Neue Beiträge
(106).
Edition Lumiere, Bremen, pp. 59-92.
(2017)
ISBN 978-3-943245-75-6
Monok István:
Die Pfarreien und ihre Bücher im Karpatenbecken in der Frühen Neuzeit.
In:
Pfarreien in der Vormoderne.
Wolfenbütteler Forschungen
(146).
Harrassowitz Verlag, Wiesbaden, pp. 245-267.
(2017)
ISBN 9783447104883
Monok István:
Die Rolle der Fachbibliotheken im Kampf um die Meinungsfreiheit der wissenschaftlichen Forschungen.
In:
University and Universality: the Place and Role of the University of Pécs in Europe from the Middle Ages to Present Day.
Publications of the University Library of Pécs / A Pécsi Egyetemi Könyvtár kiadványai
(16).
University Library of Pécs and Centre for Learning, Pécs, pp. 217-227.
(2017)
ISBN 978-963-429-191-6
Monok István:
Farsangi versek, vagy tréfás mulatságok, 1790 : Balogh István kézirata az Országos Széchényi Könyvtárban.
In:
Lelkiség és irodalom: Tanulmányok Szelestei N. László tiszteletére.
Pázmány Irodalmi Műhely-Lelkiségtörténeti tanulmányok
(17).
MTA-PPKE Barokk Irodalom és Lelkiség Kutatócsoport, Budapest, Magyarország, pp. 333-336.
(2017)
ISBN 978-963-508-856-0
Monok István:
Frédéric Barbier, Közép-Európa könyvtörténésze 65 éves.
MAGYAR KÖNYVSZEMLE, 133 (2).
pp. 251-254.
ISSN 0025-0171
(2017)
Monok István:
Frédéric Barbier, un historien du livre qui sait où se trouve l'Europe centrale.
In:
Ex oriente amicitia: mélanges offerts à Frédéric Barbier à l'occasion de son 65e anniversaire.
L’Europe en réseaux. Contribution à l’histoire de la culture écrite 1650–1918 – Vernetztes Europa. Beiträge zur Kulturgeschichte des Buchwesens 1650–1918
(7).
Magyar Tudományos Akadémia Könyvtára, Budapest, pp. 9-15.
(2017)
ISBN 978-963-7451-31-7
Monok István:
Giambattista Bodoni könyveinek ismerete Magyarországon és Erdélyben a 18. század végén és a 19. század elején.
In:
A Telekiek és a kultúra.
Teleki Téka Alapítvány, Marosvásárhely, pp. 129-138.
(2017)
ISBN 978-973-0-25539-3
Monok István:
Gutenberg et Érasme: de la lettre à l'esprit.
In:
Europa, notre histoire.
Les Arenes, Paris, pp. 907-910.
(2017)
ISBN 978-2-35204-603-5
Monok István:
A Imprensa Universitária de Buda a Serviço da Formação da Consciéncia Nacional dos Países da Europa Central, 1648-1866.
In:
Livros e Universidades.
Com-Arte, Sao Paulo, pp. 143-151.
(2017)
ISBN 978-85-7166-173-8
Monok István:
Introduction : Les spécificités de l’humanisme dans le royaume de Hongrie et en Transylvanie.
In:
Humanistes du bassin des Carpates, III.
Europa Humanistica
(19).
Brepols Publishers, Turnhout, VII-XL.
(2017)
ISBN 978-2-503-57571-1
Monok István:
Ioan Chindriş, Niculina Iacob, Eva Mârza, Anca Elisabeta Tatay, Otilia Urs, Bogdan Crăciun, Roxana Moldovan, Ana Maria Roman-Negoi, Cartea românească veche în Imperieul Habsburgic (1691–1830), Recuperarea unei indentităţi culturale – Old Romanian Book in the Habsburg Empire (1691–1930), Recovery of a cultural identity, Studiu introductiv / Introduction by Eva Mârza, Cluj-Napoca, Editura MEGA, 2016.
MAGYAR KÖNYVSZEMLE, 133 (3).
pp. 371-373.
ISSN 0025-0171
(2017)
Monok István:
Iskolai használatú könyvek a németújvári protestáns iskola könyvtárában, 1569–1634.
Publicationes Universitatis Miskolciensis, Sectio Philosophica, 21 (2).
pp. 236-246.
ISSN 1219-5448
(2017)
Monok István:
L'Europe de Melchior Junius.
LA REVUE DE LA BNU (16).
pp. 57-59.
(2017)
Monok István:
L'unique editio princeps transylvanie du XVIe siècle: le Nilus de Johann Honter.
In:
Strasbourg, ville de l'imprimerie: L'édition princeps aux XVe et XVIe siècles (textes et images).
Bibliologia
(44).
Brepols Publishers, Turnhout, pp. 119-128.
(2017)
ISBN 978-2-503-57047-1
Monok István:
Le sanctuaire de la pensée.
In:
Europa, notre histoire.
Les Arenes, Paris, pp. 901-905.
(2017)
ISBN 978-2-35204-603-5
Monok István:
A Pannonhalmi Főapátsági Könyvtár ősnyomtatványai, Incunabula Bibliothecae Sancti Martini de Sacro Monte Pannoniae (PFK-INC), Összeállította/composuit W. Salgó Ágnes, Pannonhalma, Bencés Kiadó, 2017 (Catalogi Bibliothecae Sancti Martini de Sacro Monte Pannoniae, II).
MAGYAR KÖNYVSZEMLE, 133 (4).
pp. 503-504.
ISSN 0025-0171
(2017)
Monok István:
Peter Felckmann, egy elfeledett erdélyi szász grécista.
IRODALOMTÖRTÉNETI KÖZLEMÉNYEK, 121 (3).
pp. 392-397.
ISSN 0021-1486
(2017)
Monok István:
Pápai Páriz Ferenc, A Gyulafehérvár-Nagyenyedi Bethlen-Kollégium alapítása és története, Kísérő tanulmánnyal és jegyzetekkel közzéteszi Rácz Emese, A latin szöveget fordította … Imregh Monika, Kolozsvár, Erdélyi Múzeum Egyesület, 2016.
MAGYAR KÖNYVSZEMLE, 133 (4).
pp. 504-506.
ISSN 0025-0171
(2017)
Monok István:
Tendances actuelles de la recherche en histoire du livre en Europe centrale: un panorama des publications des quinze dernières années.
HISTOIRE ET CIVILISATION DU LIVRE, 13.
pp. 385-426.
ISSN 1661-4577
(2017)
Monok István:
Újjáépítés - előszó az egri Líceumi Nyomda kiadványainak katalógusához.
In:
A könyvkiadó egri Líceum.
Kulturális örökség
(7/1).
Kossuth Kiadó, Eszterházy Károly Egyetem, Budapest; Eger, pp. 7-8.
(2017)
ISBN 978-963-09-9131-5
Monok István:
A kora újkori Kassa német polgárságának olvasmányai.
In:
Művelődéstörténeti kalászatok.
A helyi érték: kulturális örökség tanulmányok
(3).
Líceum Kiadó, Eger, pp. 21-35.
(2017)
ISBN 978-615-5621-42-0
Monok István:
A szakkönyvtárak szerepe a tudományos kutatás szabadságának kivívásában: egy európai történet, magyarországi példákkal.
KÖNYV KÖNYVTÁR KÖNYVTÁROS, 26 (11).
pp. 39-45.
ISSN 1216-6804
(2017)
Mátyás Dénes:
Reduktív realista próza a nyolcvanas évektől napjainkig: gondolatok egy kortárs olasz irodalmi irányról.
TISZATÁJ: IRODALMI MŰVÉSZETI ÉS TÁRSADALMI FOLYÓIRAT, 71 (6).
pp. 62-71.
ISSN 0133-1167
(2017)
Mátyás Dénes:
Vizuális anyagok a magyarórán.
EDULINGUA, 3 (2).
pp. 39-50.
ISSN 2415-945X
(2017)
Máté-Tóth András:
Megértő teológia.
In:
Intézmény és karizma az egyházban 2.0.
Szent István Társulat, Budapest, pp. 124-152.
(2017)
ISBN 9789632777160
Máté-Tóth András and Németh Attila:
A protestáns paradigma: Ernst Troeltsch: a protestantizmus jelentősége a modern világ kialakulásában.
Magyar Vallástudományi Társaság, Budapest.
(2017)
ISBN 9789638769695
N. Kollár Katalin and Szabó Éva:
Pedagógusok pszichológiai kézikönyve 1.
Osiris Kiadó, Budapest.
(2017)
ISBN 9789632762807
Nagy Gyula and Molnár Gyöngyvér:
A Magyar Pedagógia folyóirat tudománymetriai elemzése: tendenciák, szerzők, társszerzőségi együttműködés.
MAGYAR PEDAGÓGIA, 117 (1).
pp. 5-27.
ISSN 0025-0260
(2017)
Nagy Zoltán and D. Molnár Éva:
Tanulást hátráltató, nem hatékony stratégiák és korrigálási lehetőségeik.
MAGYAR PEDAGÓGIA, 117 (4).
pp. 347-363.
ISSN 0025-0260
(2017)
Nemes Krisztina:
La memòria estremida de Jesús Moncada.
In:
Homenatge a Kálmán Faluba 1.
Estudis de llengua i literatura catalanes
(71).
Publicacions de l'Abadia de Montserrat, Barcelona, pp. 137-155.
(2017)
ISBN 978-84-9883-943-2
Nemes Krisztina:
Regénybe zárt emlékezet - Jesús Moncada: Szoborgaléria.
MEDITERRÁN VILÁG, 39-40.
pp. 90-104.
ISSN 1787-7350
(2017)
Nistor Mihaela and Papp Gábor and Martos Tamás and Molnár Péter:
“Belonging to my family, but still being myself”: The relationships between dimensions of attachment theory and personal authority in the family system.
REVIEW OF PSYCHOLOGY: INTERNATIONAL JOURNAL OF CROATIAN PSYCHOLOGICAL ASSOCIATION, 24 (1-2).
pp. 29-38.
ISSN 1330-6812
(2017)
Németh T. Enikő and Szécsényi Tibor:
Köszöntő és köszönő szavak.
In:
Stratégiák és struktúrák: Tanulmányok Kenesei István 70. születésnapjára.
JATEPress Kiadó, Szeged, Magyarország, p. 7.
(2017)
ISBN 978-963-315-329-1
Nóbik Attila:
Feminization and professionalization in Hungary in the late 19th century: women teachers in professional discourses in educational journals (1887-1891).
ESPACIO TIEMPO Y EDUCACIÓN, 4 (1).
pp. 1-17.
ISSN 2340-7263
(2017)
Papp Melinda and Ivaskó Lívia:
Hogyan meséljünk? A mesemondás mint természetes pedagógiai eszköz.
In:
Találkozások az anyanyelvi nevelésben 3.
Pécsi Tudományegyetem Bölcsészettudományi Kar; Film-Virage Kulturális Egyesület, Pécs, pp. 163-176.
(2017)
ISBN 9789634291435
Papp-Zipernovszky Orsolya:
A pszichoanalízis filmes ábrázolhatósága az Egy lélek titkai nyomán.
In:
„Nem való ez, nem is álom…” Válogatás a 15 esztendős Művészet és pszichoanalízis-sorozat előadásaiból.
Petőfi Irodalmi Múzeum (PIM), Budapest, pp. 255-266.
(2017)
ISBN 978-963-9401-32-7
Papp-Zipernovszky Orsolya and Kékesi Márk Zoltán and Jámbori Szilvia:
A Multidimenzionális Észlelt Társas Támogatás Kérdőív magyar nyelvű validálása.
MENTÁLHIGIÉNÉ ÉS PSZICHOSZOMATIKA, 18 (3).
pp. 230-262.
ISSN 1419-8126
(2017)
Peszeki Nikolett and Papp-Zipernovszky Orsolya:
A filmekbe való bevonódás, az emlékezet és a preferenciaítéletek a médium függvényében.
IMPULZUS – SZEGEDI PSZICHOLÓGIAI TANULMÁNYOK, 4 (1).
Terjedelem: 22 p.-Azonosító: 1925.
ISSN 2064-9258
(2017)
Pusztai Bertalan:
Ki a turista és mire jó nekünk? A turistatipológiáktól a késő modern társadalomkritikáig.
In:
Turizmus és transzformáció.
Turizmus Akadémia
(8).
Kodolányi János Főiskola; MTA CSFK Földrajztudományi Intézet; Magyar Földrajzi Társaság, Orosháza; Budapest, pp. 28-37.
(2017)
ISBN 978-615-5075-38-4
Pásztor Attila:
Tanulói szintű visszacsatolás és fejlesztés: technológiaalapú mérések alkalmazási lehetőségei a mindennapi pedagógiai gyakorlatban.
In:
Az oktatás korproblémái.
ELTE Eötvös Kiadó, Budapest, pp. 202-212.
(2017)
ISBN 978-963-312-275-4
Ragchaa Jargaltuya and Gereltsetseg Tuya:
Primary education assessment and its issues in Mongolia.
In:
Scientific Research Journal of Dornod University.
Dornod University, Choibalsan, pp. 77-84.
(2017)
ISBN 9789997821355
Rausch Attila:
Korai számolási készségek online mérése első évfolyamos tanulók körében.
In:
Új kutatások a neveléstudományokban 2016.
SZTE BTK Neveléstudományi Intézet; MTA Pedagógiai Bizottság, Szeged, pp. 193-208.
(2017)
ISBN 978-963-306-567-9
Ritz Szilvia:
"...egy megkísérelt megközelítés, ami sosem jár sikerrel..." : Utazás és elbeszélés mint a határok felbomlása Thomas Stangl Az egyetlen hely című regényében.
FILOLÓGIAI KÖZLÖNY, 63 (3).
pp. 39-51.
ISSN 0015-1785
(2017)
Simon József:
Bethlen Miklós és az imádkozó automata.
Magyar Filozófiai Szemle, 61 (4).
pp. 147-167.
ISSN 0025-0090
(2017)
Simon József:
György Enyedi i Opowieść etiopska Heliodora.
In:
Antytrynitaryzm w Pierwszej Rzeczypospolitej w kontekście europejskim.
Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego, Varsó, pp. 334-362.
(2017)
ISBN 9788323530428
Simon József:
Philosophical Atheism and Incommensurability of Religions in Christian Francken’s Thought.
Magyar Filozófiai Szemle, 61 (2).
pp. 57-67.
ISSN 0025-0090
(2017)
Simon Melinda:
Tipográfia régtől fogva, A nagyváradi nyomdászat 450 éves története, Országos Széchényi Könyvtár – Argumentum Kiadó, 2016.
MAGYAR KÖNYVSZEMLE, 133 (3).
pp. 373-376.
ISSN 0025-0171
(2017)
Simor Péter and Zavecz Zsófia and Csábi Eszter and Benedek Pálma and Janacsek Karolina and Gombos Ferenc and Németh Dezső:
Delta and theta activity during slow-wave sleep are associated with declarative but not with non-declarative learning in children with sleep-disordered breathing.
SLEEP SPINDLES & CORTICAL UP STATES, 1 (1).
pp. 55-66.
ISSN 2559-9070
(2017)
Sipos Zsóka:
A 3. évfolyamosok olvasásának vizsgálatára kidolgozott Meixner-olvasólap sztenderdizálásának első eredményei.
GYÓGYPEDAGÓGIAI SZEMLE: A MAGYAR GYÓGYPEDAGÓGUSOK EGYESÜLETÉNEK FOLYÓIRATA, 45 (1).
pp. 47-58.
ISSN 0133-1108
(2017)
Szabó Zsófia Gabriella and Korom Erzsébet:
A feladatmegoldási idő változása kombinatív képességre irányuló fejlesztőkísérlet elő‐ és utótesztje során 3. évfolyamosok körében.
In:
Új kutatások a neveléstudományokban 2016.
SZTE BTK Neveléstudományi Intézet; MTA Pedagógiai Bizottság, Szeged, pp. 209-223.
(2017)
ISBN 978-963-306-567-9
Szajbély Mihály:
Anno Jugoslawien : Bearbeitung und Vermittlung des Traumas des Zerfalls in den Spätwerken von László Végel.
In:
Myth and Its Discontents. Mythos und Ernüchterung.
Praesens Verlag, Wien, pp. 77-90.
(2017)
ISBN 9783706909440
Szenczi Beáta and Vígh Tibor and Szekeres Ágota and Zentai Gabriella:
Integráltan tanuló SNI‐diákok szövegértés eredményei az adaptált Országos kompetenciamérésen.
In:
Új kutatások a neveléstudományokban 2016.
SZTE BTK Neveléstudományi Intézet; MTA Pedagógiai Bizottság, Szeged, pp. 142-169.
(2017)
ISBN 978-963-306-567-9
Szeverényi Sándor:
The Nganasan lexicon from a diachronic onomasiological point of view: The case of metonymy.
In:
Uralic and Siberian Lexicology and Lexicography.
Studia Uralo-altaica
(51).
Szegedi Tudományegyetem, Szeged, pp. 107-122.
(2017)
ISBN 978-963-306-549-5
Szécsényi Krisztina and Szécsényi Tibor:
Definiteness agreement in Hungarian multiple infinitival constructions.
In:
Language Use and Linguistic Structure: Proceedings of the Olomouc Linguistics Colloquium 2016.
Olomouc Modern Language Series
(5).
Palacký University, Olomouc, pp. 75-89.
(2017)
ISBN 978-80-244-5172-5
Szécsényi Tibor:
A visszaható névmás esete a fókuszpozícióval: Avagy ki látja Drakulát a tükörben?
In:
Stratégiák és struktúrák.
JATEPress Kiadó, Szeged, Magyarország, pp. 141-160.
(2017)
ISBN 978-963-315-329-1
Szűcs Márta and Bitó Tamás and Csíkos Csaba and Párduczné Szöllősi Andrea and Furau Cristian and Blidaru Iolanda and Kapamadzija Aleksandra and Sedlecky Katarina and Bártfai György:
Knowledge and attitudes of female university students on menstrual cycle and contraception.
JOURNAL OF OBSTETRICS AND GYNECOLOGY, 37 (2).
pp. 210-214.
ISSN 0144-3615
(2017)
Sándor Klára:
A székely írás reneszánsza.
Typotex, Budapest.
(2017)
ISBN 9789632799049
Sándor Klára:
A Kárpát-medencében kell-e keresnünk a székely írás előzményét?
In:
Az Alföld a 9. században II.
Monográfiák a Szegedi Tudományegyetem Régészeti Tanszékéről
(4).
SZTE BTK, Szeged, pp. 181-207.
(2017)
ISBN 978-963-306-555-6
Sándor Klára:
Ármin Vámbéry ve Türkçeden Macarcaya Dil Değiştirme.
In:
Ölümünün 100. Yılında Ármin Vámbéry Anma Toplantısı Bilidrileri.
Türk Dil Kurumu, Ankara, pp. 103-113.
(2017)
ISBN 978-975-16-3268-5
Sándor Klára:
A székely írás kutatása és a nemzeti gondolat.
In:
Nemzet és tudomány Magyarországon a 19. században.
Magyar történelmi emlékek. Értekezések: Tanulmányok a nacionalizmus kultúrtörténetéből
(5).
MTA BTK Történettudományi Intézet, Budapest, Magyarország, pp. 27-47.
(2017)
ISBN 9789634160823
Sándor Klára:
A velünk élő turanizmus: Ablonczy Balázs: Keletre, magyar! A magyar turanizmus története. Budapest: Jaffa, 2016.
REGIO, 25 (2).
pp. 210-222.
ISSN 0865-557X
(2017)
Tamás Ágnes:
Demokraták és a Nyugat jugoszláv és magyar karikatúrákon.
TANULMÁNYOK: A MAGYAR NYELV, IRODALOM ÉS HUNGAROLÓGIAI KUTATÁSOK INTÉZETÉNEK KIADVÁNYA, 1 (57).
pp. 209-223.
ISSN 0351-6253
(2017)
Tamás Ágnes:
Karikatúrák a propaganda szolgálatában (1939–1944).
SZÁZADOK, 151 (2).
pp. 407-442.
ISSN 0039-8098
(2017)
Tamás Ágnes:
Namen als jüdische Identitätsattribute und als Mittel des Humors oder der Verspottung in den Witzblättern (1882-1883).
In:
Name and Naming.
Editura Mega; Editura Argonaut, Kolozsvár, pp. 393-403.
(2017)
Tamás Ágnes:
New States – Old-new elements of nationalism in caricatures (1919–1921).
In:
Transregional versus National Perspectives on Contemporary Central European History.
Ibidem-Verlag, Stuttgart, pp. 175-189.
(2017)
ISBN 9783838211152
Tamás Ágnes:
Old-new enemies in Hungarian and Yugoslav caricatures after the Second World War (1945–1947).
ISTRAZIVANJA/JOURNAL OF HISTORICAL REASERCHES, 28.
pp. 171-188.
ISSN 0350-2112
(2017)
Tamás Ágnes:
Propagandakarikatúrák ellenségképei Szarajevótól Párizsig.
Kalligram Könyv- és Lapkiadó Kft; Pesti Kalligram, Budapest.
(2017)
ISBN 9789634680321
Tamás Ágnes:
Selbstbilder und gegenseitige Stereotype der Slowaken und Ungarn in der zweiten Hälfte des 19. Jahrhunderts.
ACTA HISTORICA NEOSOLIENSIA, 20 (2).
pp. 67-86.
ISSN 1336-9148
(2017)
Tamás Ágnes:
Szövetségesből ellenség. Olaszok és Olaszország karikatúrákon.
ACTA HISTORICA (SZEGED), 140.
pp. 121-128.
ISSN 0324-6965
(2017)
Tokodi Margaréta and Csábi Eszter and Kiricsi Ágnes and Kollár Edit and Molnár Andor and Rovó László and Bella Zsolt:
The effect of nasal provocation with a single-dose allergen on the physical and cognitive performance of patients with ragweed allergy.
PHYSIOLOGY INTERNATIONAL, 104 (4).
pp. 334-343.
ISSN 2498-602X
(2017)
Tomcsányi Teodóra and Sallay Viola and Jáki Zsuzsanna and Török Péter and Szabó Tünde and Ittzés András and Csáky-Pallavicini Krisztina and Kiri Edith A. and Horváth-Szabó Katalin and Martos Tamás:
Spirituality in psychotherapy: an analysis of Hungarian psychoterapists' experiences – a grounded theory study.
ARCHIVE FOR THE PSYCHOLOGY OF RELIGION-ARCHIV FUR RELIGIONSPSYCHOLOGIE, 39 (3).
pp. 235-262.
ISSN 0084-6724
(2017)
Tóth Alisa and Kárpáti Andrea and Molnár Gyöngyvér:
A színpercepció és a színértelmezés online mérésének lehetőségei kisiskolás korban.
MAGYAR PEDAGÓGIA, 117 (4).
pp. 399-421.
ISSN 0025-0260
(2017)
Tóth Péter:
Az egyházi struktúra intézményesülésének vizsgálata a Krisztusban Hívő Nazarénusok Gyülekezetében.
In:
PEME XIV. PhD. - Konferencia.
Professzorok az Európai Magyarországért, Budapest, pp. 163-180.
(2017)
ISBN 9786155709012
Tóth Hajnalka:
Vár, sánc vagy őrház? – miket építettek az erdélyi–temesközi határvidék Habsburg-oldalán a karlócai békekötés után?
KELETKUTATÁS (ősz).
pp. 33-48.
ISSN 0133-4778
(2017)
Tóth I. János:
Demény Pál a tömeges bevándoroltatás európai politikájáról.
Valóság : Társadalomtudományi Közlöny, 60 (4).
pp. 1-8.
ISSN 0324-7228
(2017)
Tóthné Jancsó Katalin:
Mexikó és a spanyol köztársasági emigráció: új honra talált művészek a mexikói kulturális életben.
Mediterrán Világ, 39-40..
pp. 121-132.
ISSN 1787-7350
(2017)
Veres Gábor:
Gondolkodási készségek azonosítása és fejlesztése a biológia tantárgyban – tankönyvelemzés.
In:
Új kutatások a neveléstudományokban 2016.
SZTE BTK Neveléstudományi Intézet; MTA Pedagógiai Bizottság, Szeged, pp. 224-240.
(2017)
ISBN 978-963-306-567-9
Viakter Olga and D. Molnár Éva:
A többségi általános iskolákban működő speciális oktatással kapcsolatos pedagógustapasztalatok-, attitűdök Vajdaságban.
ISKOLAKULTÚRA: PEDAGÓGUSOK SZAKMAI-TUDOMÁNYOS FOLYÓIRATA, 27.
pp. 66-76.
ISSN 1215-5233
(2017)
Vincze Veronika and Simkó Katalin Ilona:
Hungarian copula constructions in dependency syntax and parsing.
In:
Proceedings of the Fourth International Conference on Dependency Linguistics (Depling 2017).
Linköping Electronic Conference proceedings
(139).
Linköping University Electronic Press, Linköping, pp. 240-247.
(2017)
ISBN 978-91-7685-467-9
Z. Karvalics László:
Okos városok: a dekonstrukciótól a hiperkonstrukcióig.
INFORMÁCIÓS TÁRSADALOM: TÁRSADALOMTUDOMÁNYI FOLYÓIRAT, 16 (3).
pp. 9-22.
ISSN 1587-8694
(2017)
Zsolnai Anikó and Kasik László:
Új kutatások a neveléstudományokban 2016: A tanulás és nevelés interdiszciplináris megközelítése.
SZTE BTK Neveléstudományi Intézet; MTA Pedagógiai Bizottság, Szeged.
(2017)
ISBN 978-963-306-567-9
Zvara Edina Éva:
Alexander multifrons: Tanulmányok a 90 éves Dörnyei Sándor tiszteletére. Szerk.: Perger Péter. Bp.: OSZK–Argumentum, 2016. (A Magyar Könyvszemle és a MOKKA-R Egyesület füzetei, 8.) 213 p.
MAGYAR KÖNYVSZEMLE, 133 (2).
pp. 258-259.
ISSN 0025-0171
(2017)
Zvara Edina Éva:
„Az magyar nípnek keresztyén hütben való ípülísire”: Sylvester János Újszövetség-fordítása.
In:
Új testamentum magyar nyelven, mellyet az görög és diák nyelvből újonnan fordítánk az magyar nípnek keresztyén hütben való ípülísire.
Kossuth Kiadó; MTA Könyvtár és Információs Központ, Budapest, pp. 767-781.
(2017)
ISBN 978-963-09-8970-1
Zvara Edina Éva:
Scholarly translators and committed disputants: the first century of Hungarian Bible.
HUNGARIAN STUDIES: A JOURNAL OF THE INTERNATIONAL ASSOCIATION FOR HUNGARIAN STUDIES AND BALASSI INSTITUTE, 31 (2).
pp. 271-282.
ISSN 0236-6568
(2017)