Asztalos Andrea:
Developing Children’s Melodic and Rhythmic Skills With Playful Tasks in Classroom Music Lessons.
STUDIA UNIVERSITATIS BABES-BOLYAI SERIES MUSICA, 69 (2).
pp. 21-33.
ISSN 1844-4369
(2024)
Asztalos Andrea:
Folyamatos szakmai fejlődés az ének-zenét tanító pedagógusok szemszögéből.
PARLANDO: ZENEPEDAGÓGIAI FOLYÓIRAT, 55 (4).
pp. 1-19.
ISSN 0133-2767
(2024)
Asztalos Andrea:
Warm-ups in the Children's Choir Rehearsals in Hungarian Elementary Schools.
BULLETIN OF THE INTERNATIONAL KODÁLY SOCIETY, 49 (2).
pp. 12-24.
ISSN 0133-8749
(2024)
Badó Attila; Újvári Edit:
A SZTE Junior Akadémia a tehetséggondozás új útjain.
In:
Tehetséggondozás a felsőoktatásban.
Magyar Tehetséggondozó Társaság, Debrecen, pp. 189-200.
(2024)
ISBN 9786150222936; 9786150222929
Dobos Bianka; Berki Tamás; Mellor David; Pikó Bettina:
Mindful eating and orthorexia nervosa: How do they interact?
NUTRITION BULLETIN, 49 (4).
pp. 513-525.
ISSN 1471-9827
(2024)
Dombi Edina; Kovács-Berta Renáta; Dudok Fanni; Baloghné Fűrész Veronika; Várbíró Szabolcs; Németh Gábor:
A hangulati állapot változásának prevalenciája az ante- és posztpartum időszakban.
MAGYAR NŐORVOSOK LAPJA, 87 (4).
pp. 196-207.
ISSN 0025-021X
(2024)
Dudok Fanni:
Digitális függőség: felelősségteljes médiafogyasztásra nevelés.
In:
Média, edukáció, felelősség.
Juhász Gyula Felsőoktatási Kiadó, Szeged, pp. 129-137.
(2024)
ISBN 9789636480523; 9789636480530
Dudok Fanni:
Gamification in sustainability education: Introducing new methodological elements in Teacher training programmes.
In:
Felsőoktatási LLL: új kihívások és megoldások – A modellváltás és COVID pandémia hatásai = University Lifelong Learning: New challenges and solutions - impacts of Covid-19 pandemic and model-shifts.
MELLearN Egyesület; Pécsi Tudományegyetem, Pécs, pp. 309-314.
(2024)
ISBN 9789636261450
Dudok Fanni:
Tehetséggondozás és speciális készségfejlesztés a médiaoktatásban.
In:
Informális tanulás és új tudásformák a 21. században. XXVII. Apáczai-napok Online Tudományos Konferencia tanulmánykötete.
Széchenyi István Egyetem Apáczai Csere János Pedagógiai, Humán- és Társadalomtudományi Kar, Győr, pp. 161-170.
(2024)
ISBN 9789637287350
Dudok Fanni:
A fenntarthatóság gamifikációja: A fiatalok bevonása az oktatásba interaktív tanulással.
In:
Környezeti nevelés a 21. században: Tapasztalatok és jó gyakorlatok.
PTE, Pécs, pp. 18-33.
(2024)
ISBN 9789636262259
Dudok Fanni:
Átalakuló munkakörnyezetek. Hogyan használható a gamifikáció a munkahelyi egészségvédelemben?
In:
Munka és Innováció.
Pécsi Tudományegyetem, Pécs, pp. 121-137.
(2024)
ISBN 9789636262273
Dudok Fanni; Forrás Ágnes:
Stressz a számok mögött: A matematikai szorongás és annak hatása az általános iskolában.
KULTÚRATUDOMÁNYI SZEMLE, 6 (3).
pp. 61-77.
ISSN 2676-9158
(2024)
Erdenezul Uitumen; Tarkó Klára:
Health Education Curriculum in Secondary Education of Mongolia.
In:
I. Imre Sándor Neveléstudományi Konferencia [1st Imre Sándor International Conference on Pedagogy].
BME GTK Műszaki pedagógia Tanszék, Budapest, pp. 15-20.
(2024)
ISBN 9789634219453
Hervé-Lóránth Ervin; Kegyesné Szekeres Erika:
Nem értjük, félreértjük, vagy valami más van mögötte?
In:
Média, edukáció, felelősség.
Juhász Gyula Felsőoktatási Kiadó, Szeged, pp. 115-125.
(2024)
ISBN 9789636480523; 9789636480530
Hódi Ágnes; Tóth Edit:
Elméleti és gyakorlati útmutató a nyelvi fejlesztéshez.
ANYANYELV-PEDAGÓGIA, 17 (2).
pp. 93-98.
ISSN 2060-0623
(2024)
Hódi Ágnes; Tóth Edit:
Exploring the Opportunities for Online Assessment of Phonological Awareness at the Beginning of Schooling.
International Journal of Early Childhood, 56.
pp. 169-188.
ISSN 0020-7187
(2024)
Jancsák Csaba:
Képviselet, érdekképviselet, buliszervezés középfokon (?) : A tanulók vélekedései a diákönkormányzat feladatairól.
In:
Mesterség és intelligencia az oktatáskutatásban.
OKTATÁSKUTATÓK KÖNYVTÁRA
(18.).
CHERD-Hungary, CHERD-H, Debrecen, pp. 255-267.
(2024)
ISBN 9786156012227; 9786156012234
Juhász Valéria:
Az olvasástanulást támogató szintezett könyvek típusai: Az Aranyfa-sorozat szintezési jellemzőinek olvasásfejlesztései szempontú vizsgálata.
In:
Pedagógiai gondolkodásunk a konfliktusokkal terhelt világban.
International Research Institute s.r.o., Marcelová, pp. 233-252.
(2024)
ISBN 9788089691814
Juhász Valéria:
Az olvasástanulást támogató szintezett könyvek típusai: Az Aranyfa-sorozat szintezési jellemzőinek olvasásfejlesztései szempontú vizsgálata.
In:
Pedagógiai gondolkodásunk a konfliktusokkal terhelt világban.
International Research Institute s.r.o., Marcelová, pp. 233-252.
(2024)
ISBN 9788089691814
Juhász Valéria:
Az olvasástanulást támogató szintezett könyvek típusai: Az Aranyfa-sorozat szintezési jellemzőinek olvasásfejlesztései szempontú vizsgálata.
In:
Pedagógiai gondolkodásunk a konfliktusokkal terhelt világban.
International Research Institute s.r.o., Marcelová, pp. 233-252.
(2024)
ISBN 9788089691814
Juhász Valéria:
A hallás utáni szövegértés segítésének technikái – kvalitatív elemzés egy mesemondó szövegértést segítő módszertani repertoárjáról.
In:
Innováció a kommunikáció oktatásában.
A kommunikáció oktatása
(16.).
Hungarovox Bt., Budapest, pp. 44-55.
(2024)
ISBN 9789635342013
Juhász Valéria:
A képkönyvek, képeskönyvek közös nézegetésének és olvasásának szerepe a beszédfejlődésben és a literációs nevelődésben – fókuszban a közös figyelmi képességgel, a szókincsfejlesztéssel és a nyelvi tudatosággal.
In:
Kép(es) a könyv: Tanulmányok a csendeskönyvekről.
Gyermekirodalmi Műhely, Budapest, pp. 162-182.
(2024)
ISBN 9786158130547
Juhász Valéria; Radics Márta:
Beszédprodukciót vizsgáló és beszédprodukciós képességet igénylő nyelvi tesztek iskoláskorig.
GYERMEKNEVELÉS: ONLINE TUDOMÁNYOS FOLYÓIRAT, 12 (2).
pp. 127-170.
ISSN 2063-9945
(2024)
Katona Zsolt; Tarkó Klára; Petrovszki Zita; Győri Ferenc; Vári Beáta; Polcsik Balázs; Berki Tamás:
The role of social problem-solving and prosocial behavior in first aid willingness among adolescents in Hungary.
CHILDREN (BASEL), 11 (6).
ISSN 2227-9067
(2024)
Kegyesné Szekeres Erika:
Nőképek: diszkurzív konstrukciók és retorikai alakzatok.
Szegedi Egyetemi Kiadó – Juhász Gyula Felsőoktatási Kiadó, Szeged.
(2024)
ISBN 9789636480349
Kegyesné Szekeres Erika:
A kontrasztív nyelvészet és kontrasztív nyelvi gyakorlatok szerepe a magyar, mint idegen nyelv oktatásában: Egy tankönyvelemzés tapasztalatai és néhány javaslat a kontrasztív elemzés gyakorlatához.
In:
Pedagógiai gondolkodásunk a konfliktusokkal terhelt világban.
International Research Institute s.r.o., Marcelová, pp. 137-148.
(2024)
ISBN 9788089691814
Lippai László Lajos; Szabó-Prievara Dóra Katalin; Osváth Viola; Tarkó Klára:
Mental Health Status Questionnaire based on parental observations – A new diagnostic tool in the educational setting.
COGENT EDUCATION, 11 (1).
ISSN 2331-186X
(2024)
Listiani Listiani; Nikolov Marianne; Hódi Ágnes:
Audio Feedback in ESL/EFL Writing Contexts: A Review of the Literature.
TESL-EJ: TEACHING ENGLISH AS A SECOND OR FOREIGN LANGUAGE, 28 (2).
ISSN 1072-4303
(2024)
Mezei Tímea; Jancsák Csaba:
Dél-alföldi roma fiatalok jövőorientációi és értékpreferenciái.
In:
Magyarországi roma fiatalok és a NEET/PNEET jelenség.
SZKRSZ, Szeged, pp. 81-104.
(2024)
ISBN 9786155957024; 9786155957031
Molnár Zsolt; Radács Marianna; Gálfi Márta:
Fieldwork Integration Into The Primary School Curriculum To Develop Complex Scientific Thinking.
INTERNATIONAL ELECTRONIC JOURNAL OF ELEMENTARY EDUCATION, 17 (1).
pp. 157-175.
ISSN 1307-9298
(2024)
Nyujtó Diána; Kiss Ádám; Bodosi Balázs; Eördegh Gabriella; Tót Kálmán; Kelemen András; Nagy Attila:
Visually evoked local field potential changes in the caudate nucleus are remarkably more frequent in awake, behaving cats than in anaesthetized animals.
PHYSIOLOGY INTERNATIONAL, 111 (1).
pp. 47-62.
ISSN 2498-602X
(2024)
Nóbik Attila:
Az iskoláztatás nyelvtana.
In:
Perspektívák a köznevelésben és a felsőoktatásban.
Oktatáskutatók könyvtára
(22).
Debreceni Egyetem Felsőoktatási Kutató és Fejlesztő Központ (CHERD), Debrecen, pp. 11-24.
(2024)
ISBN 9786156012272
Nóbik Attila:
Néptanítói diskurzusok az iskolai terekről a 20. század elején.
In:
Iskolatörténti mozaikok.
PTE Kultúratudományi, Pedagógusképző és Vidékfejlesztési Kar, Szekszárd, pp. 85-98.
(2024)
ISBN 9789636262198
Nóbik Attila:
Textbooks on History of Education in Hungary since 1990.
In:
Bildungsmedien für Erwachsene. Educational Media for Adults.
Verlag Julius Klinkhardt, Bad Heilbrunn, pp. 141-151.
(2024)
ISBN 9783781561267; 9783781526709
Paizs Melinda Adrienn:
Kannabisz használat kriminalizált és dekriminalizált közegben - az állami paternalizmus és a szociológiai valóság viszonya.
DOKTORI MŰHELYTANULMÁNYOK, 2024.
pp. 388-401.
ISSN 2064-1788
(2024)
Papes-Valach Fanni; Asztalos Andrea:
A közösségi média alkalmazási lehetőségei a zenei befogadóvá nevelés során.
PARLANDO: ZENEPEDAGÓGIAI FOLYÓIRAT, 55 (4).
pp. 1-14.
ISSN 0133-2767
(2024)
Phyo Wai Mar; Nikolov Marianne; Hódi Ágnes:
Exploring the interplay of English academic reading and writing proficiency among international doctoral students.
HELIYON, 10 (14).
ISSN 2405-8440
(2024)
Phyo Wai Mar; Nikolov Marianne; Hódi Ágnes:
What support do international doctoral students claim they need to improve their academic writing in English?
AMPERSAND, 12.
ISSN 2215-0390
(2024)
Sepp Krisztián; László Anna; Gálfi Márta; Radács Marianna; Mózes Miklós; Hausinger Péter; Pálföldi Regina; Veszelka Médea; Valkusz Zsuzsanna; Molnár Zsolt:
Study of endocrine disruptor effects in AVP and OT mediated behavioral and reproductive processes in female rat models.
PHYSIOLOGY & BEHAVIOR, 283.
ISSN 0031-9384
(2024)
Sukhbaatar Batdulam; Tarkó Klára; Sukhbaatar Batkhand:
Mongolian Pastoralist Parents’ Experiences in Managing Their Primary School Children’s Living Arrangements.
THE QUALITATIVE REPORT, 29 (5).
pp. 1399-1415.
ISSN 1052-0147
(2024)
Szapary Adam; Fehér Gergely; Orbánné Radványi Ildikó; Fejes Éva; Nagy Gabor Daniel; Jancsák Csaba; Horváth Lilla Anita; Banko Zoltan; Berke Gyula; Kapus Krisztián:
Problematic usage of the internet among Hungarian elementary school children: a cross-sectional study.
BMC PUBLIC HEALTH, 24 (1).
ISSN 1471-2458
(2024)
Szenczi Beáta; Fejes József Balázs; Vígh Tibor; Hódi Ágnes; Tary Blanka:
Javaslatok a szövegértés tantárgyakba ágyazott fejlesztéséhez – az olvasási motiváció támogatása I.
ANYANYELV-PEDAGÓGIA, 17 (1).
pp. 5-21.
ISSN 2060-0623
(2024)
Szenczi Beáta; Fejes József Balázs; Vígh Tibor; Hódi Ágnes; Tary Blanka:
Javaslatok a szövegértés tantárgyakba ágyazott fejlesztéséhez – az olvasási motiváció támogatása II.
ANYANYELV-PEDAGÓGIA, 17 (2).
pp. 25-39.
ISSN 2060-0623
(2024)
Sántha Gergely; Reinhardt-Varga Emese; Áfra György; Bíró Eszter; Tollár József:
Effects of 2 consecutive badminton matches on motor and cognitive abilities among adult elite badminton players: An observational study.
MEDICINE, 103 (52).
ISSN 0025-7974
(2024)
Tihanyi Balázs; Samu Levente; Koncz István; Hergott Kristóf; Medgyesi Pál; Pálfi György; Szabó Krisztina Ágnes; Kis Luca; Marcsik Antónia; Molnár Erika; Spekker Olga:
A glimpse into the past of Hansen's disease – Re-evaluation and comparative analysis of cases with leprosy from the Avar period of the Trans-Tisza region, Hungary.
TUBERCULOSIS, 148.
ISSN 1472-9792
(2024)
Zalai Anita:
Clara Campoamor (Madrid, 1888 – Lausanne, 1972).
In:
Évkönyv 2024 - A nemzetközi munkásmozgalom történetéből.
Magyar Lajos Alapítvány, Budapest, pp. 175-182.
(2024)
Újvári Edit:
Simon Melinda, Kiadói és nyomdászjelvények Magyarországon 1921–1940, Budapest, OSZK, 2023.
MAGYAR KÖNYVSZEMLE, 140 (2).
pp. 269-270.
ISSN 0025-0171
(2024)