Asztalos Andrea:
Kodály Zoltán zenei nevelési eszméinek továbbélése a XXI. században.
In:
"Kodály 140" Tanulmánykötet.
SZTE JGYPK Művészeti Intézet Ének-zene Tanszék, Szeged, pp. 7-17.
(2023)
ISBN 9786155946912
Asztalos Andrea:
The Spread of Zoltán Kodály's Music Education Principles in the World.
STUDIA UNIVERSITATIS BABES-BOLYAI SERIES MUSICA, 68 (1).
pp. 11-27.
ISSN 1844-4369
(2023)
Asztalos Andrea:
A kórusban éneklés hatása a pszichológiai jól-létre.
PARLANDO: ZENEPEDAGÓGIAI FOLYÓIRAT, 65 (6).
pp. 1-10.
ISSN 0133-2767
(2023)
Bodnár Dániel; Jancsák Csaba; Kiss Dávid; Papp Hunor; Ceglédi Tímea:
„Olyan kutató vagyok, aki a történetekből szeret tanulni” : Interjú Kozma Tamással.
KULTÚRA ÉS KÖZÖSSÉG, 14 (4).
pp. 85-94.
ISSN 0133-2597
(2023)
Békési József; Galambos Gábor; Papp Imre:
Automatic Planning of Vehicle and Driver Schedules for Public Transportation: A Case Study.
In:
Proceedings of the 17th International Symposium on Operational Research in Slovenia, SOR 2023.
Slovenian Society Informatika, Ljubljana, pp. 93-96.
(2023)
ISBN 9789616165617
Bíró-Balogh Tamás:
Kiegészítés egy Csáth-cikkhez. Ismeretlen sorok a fiatal Lukács Györgyről.
MAGYAR KÖNYVSZEMLE, 2 (139).
pp. 281-284.
ISSN 0025-0171
(2023)
Dudok Fanni; Pigniczki-Kovács Eszter:
Education for Sustainability through Gamification.
ACTA CULTURA ET PAEDAGOGICAE, 2023 (1).
pp. 61-75.
ISSN 3004-2798
(2023)
Döbör András:
A novemberi felkelés híreinek tematizálása az Erdélyi Hiradó és a Jelenkor reformkori hírlapokban : A hír, a hírérték és a közvélemény tematizálásának vizsgálati módszertani lehetőségei a reformkori hírlapokban.
MAGYAR KÖNYVSZEMLE, 139 (3-4).
pp. 358-375.
ISSN 0025-0171
(2023)
Dürgő Hajnalka; Szalma Elemér Imre:
Az infravörös távérzékelés újszerű használata: lakóházak födémszigetelésének települészszintű vizsgálata.
MAGYAR ENERGETIKA, 30 (3).
pp. 2-10.
ISSN 1216-8599
(2023)
Erdei Tamás:
Juhász Valéria – Kegyesné Szekeres Erika (szerk.):Többnyelvűség és oktatás.
ALKALMAZOTT NYELVÉSZETI KÖZLEMÉNYEK, 16 (1).
pp. 208-213.
ISSN 1788-9979
(2023)
Feher Andrea; Fejes Eva; Kapus Krisztian; Jancsák Csaba; Nagy Gábor Dániel; Horváth Lilla Anita; Tibold Antal; Fehér Gergely:
The association of problematic usage of the internet with burnout, depression, insomnia, and quality of life among Hungarian high school students.
FRONTIERS IN PUBLIC HEALTH, 11.
ISSN 2296-2565
(2023)
Fizel Natasa:
Az egészségtan tantárgy megjelenése és szerepe az elemi, a polgári és az általános iskolában (1917-1950).
ISKOLAKULTÚRA: PEDAGÓGUSOK SZAKMAI-TUDOMÁNYOS FOLYÓIRATA, 33 (1-2).
pp. 46-59.
ISSN 1215-5233
(2023)
Galacné Kaló Tímea; Szabó-Prievara Dóra Katalin; Mátó Veronika; Tarkó Klára:
The Effects of COVID-19 on the Mental Health Condition of Children With Cognitive Disabilities and Their Families in Hungarian Case Study.
In:
Disability Welfare Policy in Europe.
Emerald Group Publishing Ltd, pp. 57-76.
(2023)
ISBN 9781803828206; 9781803828190
Jancsák Csaba:
Három MEFESZ a 20. századi magyar történelemben.
In:
Sipos József-emlékkötet.
SZTE BTK Középkori és Kora Újkori Magyar Történeti Tanszék, Szeged, pp. 113-124.
(2023)
ISBN 9789633069622
Juhász Valéria:
Írás-olvasás tanulási és elsajátítási képességet előrejelző vizsgálatok Magyarországon.
PARTITÚRA: A SAMBUCUS IRODALOMTUDOMÁNYI TÁRSASÁG FOLYÓIRATA, 18 (2).
pp. 51-74.
ISSN 1336-7307
(2023)
Juhász Valéria:
A szintaktikai tudatosság fogalma, szerepe az olvasásértésben és vizsgálati módszerei.
In:
Fenntarthatóság a kommunikáció oktatásában.
Hungarovox Bt., Budapest, pp. 75-88.
(2023)
ISBN 9789635341719
Juhász Valéria; Juhász István:
Történethallgatás – hallgatóközpontú történetmesélés – az idegennyelv-tanításban.
In:
Többnyelvűség és kutatás.
JGYF Kiadó; JGYTF Kiadó, Szeged, pp. 33-43.
(2023)
ISBN 9789636480073; 9789636480080
Juhász Valéria; Juhász István:
Történethallgatás – hallgatóközpontú történetmesélés – az idegennyelv-tanításban.
In:
Többnyelvűség és kutatás.
JGYF Kiadó; JGYTF Kiadó, Szeged, pp. 33-43.
(2023)
ISBN 9789636480073; 9789636480080
Juhász Valéria; Kegyesné Szekeres Erika:
Többnyelvűség és kutatás : Tanulmánykötet.
JGYF Kiadó; JGYTF Kiadó, Szeged.
(2023)
ISBN 9789636480073; 9789636480080
Karancsi Zoltán; Katona Zoltán; Szabó Eszter; Hornyák Sándor János; Korom Annamária; Győri Ferenc József:
Látványtérkép vízitúrázóknak az Alsó-Tisza völgyében – Térképezés előkészítő módszertani vizsgálatok 2.0.
TURISZTIKAI ÉS VIDÉKFEJLESZTÉSI TANULMÁNYOK, 8 (2).
pp. 19-32.
ISSN 2677-0431
(2023)
Kegyesné Szekeres Erika:
A „tárgyilagos” érzelemkifejezés stratégiái Anna Waltraud Mitgutsch „Die Züchtigung” című regényében.
PARTITÚRA: A SAMBUCUS IRODALOMTUDOMÁNYI TÁRSASÁG FOLYÓIRATA, 18 (2).
pp. 3-18.
ISSN 1336-7307
(2023)
Kiss Mária Rita; Fekete Marianna; Nagy Terézia; Petrovszki-Oláh László; Dávid Benjámin:
Tanulmányok a társadalomról VI.
Tanulmányok a társadalomról
(VI.).
Szegedi Tudományegyetem Polgáraiért Alapítvány, Szeged.
(2023)
ISBN 9786150181462; 9786150181479
Kiss Ádám; Huszár Olívia Mária; Bodosi Balázs; Eördegh Gabriella; Tót Kálmán; Nagy Attila; Kelemen András:
Automated preprocessing of 64 channel electroenchephalograms recorded by biosemi instruments.
METHODSX, 11.
ISSN 2215-0161
(2023)
Kocsis-Fuszkó Zita:
Várandósok egészség-magatartása hazai és nemzetközi viszonylatban : Edukációs lehetőségek az egészségnevelés területén.
ISKOLAKULTÚRA: PEDAGÓGUSOK SZAKMAI-TUDOMÁNYOS FOLYÓIRATA, 33 (1-2).
pp. 160-166.
ISSN 1215-5233
(2023)
Kollányi Zsófia Katalin; Várfi Melinda:
Részvételi módszerek az iskolai egészségfejlesztésben : Az érintettek bevonására épülő beavatkozások.
ISKOLAKULTÚRA: PEDAGÓGUSOK SZAKMAI-TUDOMÁNYOS FOLYÓIRATA, 33 (1-2).
pp. 31-45.
ISSN 1215-5233
(2023)
Kovács-Berta Renáta; Andrek Andrea; Dombi Edina:
Szexuális funkciózavarok, aktivitás- és érdeklődésváltozás a szülés előtti és utáni időszakban [Sexual dysfunction, activity and interest changes in the antenatal and postnatal period].
ORVOSI HETILAP, 164 (46).
pp. 1807-1816.
ISSN 0030-6002
(2023)
Kovács-Berta Renáta; Dombi Edina:
Az infertilitás hatása a meddőségben érintett párok szexuális működésére.
MAGYAR NŐORVOSOK LAPJA, 86 (6).
pp. 307-313.
ISSN 0025-021X
(2023)
Kovács-Berta Renáta; Dudok Fanni; Németh Gábor László; Pásztor Norbert; Dombi Edina:
A COVID-19 megjelenésének pszichés hatásai, különös tekintettel gravidák mentális egészségére nemzetközi eredmények alapján.
MAGYAR NŐORVOSOK LAPJA, 86 (1).
pp. 26-32.
ISSN 0025-021X
(2023)
Lippai László Lajos; Vitrai József:
Merre tovább a magyar iskolai egészségfejlesztésben?
ISKOLAKULTÚRA: PEDAGÓGUSOK SZAKMAI-TUDOMÁNYOS FOLYÓIRATA, 33 (1-2).
pp. 3-20.
ISSN 1215-5233
(2023)
Malatyinszki Szilárd; Katona Zoltán:
A szakképzés intézményi ellátottsága és fejlesztési lehetőségei.
EDUCATIO, 32 (2).
pp. 274-285.
ISSN 1216-3384
(2023)
Mihálka Mária:
A kiégés kialakulása és megelőzése.
ISKOLAKULTÚRA: PEDAGÓGUSOK SZAKMAI-TUDOMÁNYOS FOLYÓIRATA, 33 (1-2).
pp. 111-127.
ISSN 1215-5233
(2023)
Molnár Zsolt; Czebe Ádám:
A tantárgyi koncentráció szükségessége a testnevelés és a természettudomány tanítása során.
ISKOLAKULTÚRA: PEDAGÓGUSOK SZAKMAI-TUDOMÁNYOS FOLYÓIRATA, 33 (7).
pp. 19-35.
ISSN 1215-5233
(2023)
Molnár Zsolt; Gyuris Ágota; Radács Marianna; Nemes Péter; Bátori István; Gálfi Márta:
Complex natural science and the challenges of its education in the 21st century.
COGENT EDUCATION, 10 (2).
ISSN 2331-186X
(2023)
Molnár Zsolt; Miklós Mózes; Radács Marianna; Hausinger Péter; Gálfi Márta; Sepp Krisztián:
Magnesium-Dependent ATPase As A Possibility For The Investigation Of Deponating Environmental Loads In A Hepatocyte Model.
In:
Proceedings of the 29th International Symposium on Analytical and Environmental Problems.
Szegedi Tudományegyetem, Szeged, pp. 229-233.
(2023)
ISBN 9789633069639
Máté-Tóth András; Nagy Gábor Dániel:
Hidden Dynamics of Religion and Human Rights in Central and Eastern Europe.
RELIGIONS, 14 (7).
ISSN 2077-1444
(2023)
Mátó Veronika:
Közösség- és kapcsolatépítés a pedagógia szempontjából.
ISKOLAKULTÚRA: PEDAGÓGUSOK SZAKMAI-TUDOMÁNYOS FOLYÓIRATA, 33 (1-2).
pp. 128-133.
ISSN 1215-5233
(2023)
Nagy Valéria; Nádudvari Gabriella Erika:
Egyetemi oktató stíluskommunikációs lehetősége(i).
JELENKORI TÁRSADALMI ÉS GAZDASÁGI FOLYAMATOK, 18 (Különszám).
pp. 353-362.
ISSN 1788-7593
(2023)
Nóbik Attila:
In the footsteps of the masters. Interview with the history of education.
PAEDAGOGICA HISTORICA.
ISSN 0030-9230
(2023)
Nóbik Attila:
Jesper Eckhardt Larsen, Barbara Schulte & Fredrik W. Thue (red.): Schoolteachers and the Nordic Model: Comparative and Historical perspectives. London: Routledge 2021.
In:
Uddannelseshistorie 2023. Forsorg/Omsorg.
Selskabet For Skole- og Uddannelseshistorie, Copenhagen, pp. 208-212.
(2023)
ISBN 9788787185141
Nóbik Attila:
Szempontok az iskolai egészségnevelés történetének értelmezéséhez.
ISKOLAKULTÚRA: PEDAGÓGUSOK SZAKMAI-TUDOMÁNYOS FOLYÓIRATA, 33 (1-2).
pp. 144-159.
ISSN 1215-5233
(2023)
Ochieng Peter Juma; Dombi József; Kalmár Tibor; Krész Miklós:
A Special Structural Based Weighted Network Approach for the Analysis of Protein Complexes.
APPLIED SCIENCES-BASEL, 13 (11).
ISSN 2076-3417
(2023)
Ochieng Peter Juma; Dombi József; Kalmár Tibor; London András; Krész Miklós:
Graph-Based Prioritization of Related Cancer Genes.
In:
Proceedings of the 17th International Symposium on Operational Research in Slovenia, SOR 2023.
Slovenian Society Informatika, Ljubljana, pp. 371-374.
(2023)
ISBN 9789616165617
Ochieng Peter Juma; Hussain Abrar; Dombi József; Krész Miklós:
An efficient weighted network centrality approach for exploring mechanisms of action of the Ruellia herbal formula for treating rheumatoid arthritis.
APPLIED NETWORK SCIENCE, 8 (1).
ISSN 2364-8228
(2023)
Paulik Edit; Molnár Regina; Zsiros Viktória; Máté Zsuzsanna; Maróti-Nagy Ágnes; Markó-Kucsera Mária; Sisák Anita; Mátó Veronika:
A védőoltásokkal kapcsolatos ismeretek és attitűdök orvostanhallgatók körében a COVID–19-pandémia alatt [Knowledge and attitudes about vaccinations among medical students during the COVID–19 pandemic].
ORVOSI HETILAP, 164 (21).
pp. 803-810.
ISSN 0030-6002
(2023)
Pető Bálint:
Egy dualizmus kori vidéki nyomdász és lapkiadó életútja.
MAGYAR KÖNYVSZEMLE, 139 (3-4).
pp. 405-419.
ISSN 0025-0171
(2023)
Phyo Wai Mar; Nikolov Marianne; Hódi Ágnes:
Doctoral students’ English academic writing experiences through metaphor analysis.
HELIYON, 9 (2).
ISSN 2405-8440
(2023)
Phyo Wai Mar; Nikolov Marianne; Hódi Ágnes:
How international doctoral students’ fields of study, proficiency in English and gender interact with their sense of making progress in English academic writing abilities.
PLOS ONE, 18 (12).
ISSN 1932-6203
(2023)
Pósa Gabriella:
A rendszeres fizikai aktivitás jelentősége az iskolai színtérben.
ISKOLAKULTÚRA: PEDAGÓGUSOK SZAKMAI-TUDOMÁNYOS FOLYÓIRATA, 33 (1-2).
pp. 134-143.
ISSN 1215-5233
(2023)
Somogyi Anikó; Kelemen András; Mellár János Zsolt; Mingesz Róbert Zoltán:
BBC micro:bittel vezérelt kinematikai mérések kiértékelése MS Excel-bővítménnyel.
In:
Infodidact 2022.
Webdidaktika az Oktatásért és az Információs Társadalomért Alapítvány, Budapest, pp. 281-299.
(2023)
ISBN 9786158060868
Szabó-Prievara Dóra Katalin; Nádudvari Gabriella Erika:
A családi minta fontossága – szülő és gyermek médiahasználata a COVID-19 idején.
ISKOLAKULTÚRA: PEDAGÓGUSOK SZAKMAI-TUDOMÁNYOS FOLYÓIRATA, 33 (1-2).
pp. 93-110.
ISSN 1215-5233
(2023)
Szabó-Prievara Dóra Katalin; Tarkó Klára:
A problémás mértékű internethasználat gyermekek körében – az Internet Addiction Test for Families (IAT-F) magyar nyelvű alkalmazása.
ISKOLAKULTÚRA: PEDAGÓGUSOK SZAKMAI-TUDOMÁNYOS FOLYÓIRATA, 33 (1-2).
pp. 77-92.
ISSN 1215-5233
(2023)
Szenczi Beáta; Fejes József Balázs; Vígh Tibor; Hódi Ágnes; Tary Blanka:
Home Reading Support in Grades Four, Six, and Eight: Does Student Reading Motivation Matter?
READING & WRITING QUARTERLY: OVERCOMING LEARNING DIFFICULTIES, 40 (5).
pp. 489-511.
ISSN 1057-3569
(2023)
Szilárdi Réka; Paizs Melinda Adrienn; Feleky Gábor:
Közgazdaságtani modellek a valláskutatásban : Kereslet és kínálat a valláspiacon.
BELVEDERE MERIDIONALE, 35 (4).
pp. 124-145.
ISSN 1419-0222
(2023)
Sárvári Tünde; Nádudvari Gabriella Erika:
Egészségfejlesztés az iskolában : Jó gyakorlatok Németországból.
ISKOLAKULTÚRA: PEDAGÓGUSOK SZAKMAI-TUDOMÁNYOS FOLYÓIRATA, 33 (1-2).
pp. 60-76.
ISSN 1215-5233
(2023)
Tarkó Klára; Lippai László Lajos:
Globális Kihívások - Globális Egészségfejlesztés : Absztraktkötet.
JGYF Kiadó; JGYTF Kiadó, Szeged.
(2023)
ISBN 9789636480226
Tarkó Klára; Lippai László Lajos:
Iskolai egészségfejlesztő szakemberképzés az 1990-es évektől napjainkig.
NÉPEGÉSZSÉGÜGY, 100 (1).
pp. 20-27.
ISSN 0369-3805
(2023)
Tarkó Klára; Mátó Veronika; Uitumen Erdenezul; Szabó-Prievara Dóra Katalin:
HECAT – Az egészségnevelési feladatok (keret)tantervi megjelenésének elemzésére szolgáló eszköz.
ISKOLAKULTÚRA: PEDAGÓGUSOK SZAKMAI-TUDOMÁNYOS FOLYÓIRATA, 33 (1-2).
pp. 21-30.
ISSN 1215-5233
(2023)
Vitrai József:
Cikkismertetés: Mi áll a „skandináv paradoxon” hátterében? Mekkora a szülők iskolázottságának szerepe az egészségegyenlőtlenségekben?
Multidiszciplináris Egészség és Jóllét, 1 (2).
pp. 44-49.
ISSN 2939-8150
(2023)
Vitrai József; Tarkó Klára:
Cikkismertetés: A rasszizmussal, a szexizmussal, a heteroszexizmussal és a nemi binarizmussal kapcsolatos mérések az egészségméltányosság kutatásában – A strukturális igazságtalanságtól a beépült ártalomig – ökoszociális elemzés (fordítás).
Multidiszciplináris Egészség és Jóllét, 1 (1).
pp. 50-80.
ISSN 2939-8150
(2023)
Vári Beáta; Berki Tamás; Katona Zoltán; Rétsági Erzsébet; Győri Ferenc József:
A fizikai aktivitás és az ülőmunka hatása irodai dolgozók mozgásszervi panaszaira, testtömegére és egészségi állapotának önértékelésére Csongrád-Csanád megyében.
MAGYAR SPORTTUDOMÁNYI SZEMLE, 24 (1 (101)).
pp. 63-73.
ISSN 1586-5428
(2023)