Item where Faculty/Unit "Faculty of Arts" and date of item "2019"

Group by: Creators | No Grouping
Jump to: C | D | F | G | H | J | K | M | N | P | S | W
Number of items: 25.

C

Chang Edward C. and Chang Olivia D. and Martos Tamás and Sallay Viola and Zettler Ingo and Steca Patrizia and Addario, d' Marco and Boniwell Ilona and Pop Alina and Tarragona Margarita and Slemp Gavin R. and Shin Ji-eun and Fuente, de la Amaia and Cardeñoso Olga: The positive role of hope on the relationship between loneliness and unhappy conditions in Hungarian young adults.
JOURNAL OF POSITIVE PSYCHOLOGY, 14 (6). pp. 724-733. ISSN 1743-9760 (2019)

Csapó Benő: A jövő elvárásai és a tudás minősége.
In: Az oktatás átalakulása a tudástársadalom és a mesterséges intelligencia korában : XXI. Országos Közoktatási Szakértői Konferencia. Suliszerviz Oktatási és Szakértői Iroda, Debrecen, pp. 182-192. (2019) ISBN 9786155967016

Csapó Benő and Hotulainen Risto and Pásztor Attila and Molnár Gyöngyvér: Az induktív gondolkodás fejlődésének összehasonlító vizsgálata: online felmérések Magyarországon és Finnországban.
NEVELÉSTUDOMÁNY: OKTATÁS KUTATÁS INNOVÁCIÓ, 7 (3-4). pp. 5-24. ISSN 2063-9546 (2019)

Csapó Benő and Molnár Gyöngyvér: Online Diagnostic Assessment in Support of Personalized Teaching and Learning: The eDia System.
FRONTIERS IN PSYCHOLOGY, 10. Terjedelem: 14-Azonosító: 1522. ISSN 1664-1078 (2019)

D

Dudok Fanni: Comparing the education systems of Central-Eastern European countries – policies and curricula.
Journal of Applied Learning & Teaching, 2 (Special Issue 1). pp. 50-63. ISSN 2591-801X (2019)

F

Ferwagner Péter Ákos: A kurd autonómia kérdése az első világháború után (1918-1922).
MEDITERRÁN VILÁG, 45-46.. pp. 39-47. ISSN 1787-7350 (2019)

G

Galát Péter and Sztanó Hédi and Varga Sándor and Foy Sue: Az Utolsó Óra program erdélyi táncgyűjtéseiről = Selections from the Final Hour Project's Transylvanian Dance Collection.
In: Az Utolsó Óra program erdélyi táncgyűjtéseiből. Selections from the Final Hour Project's Treansylvanian Dance Collection. Hagyományok Háza, Budapest, pp. 9-23. (2019)

Glässerné Nagyillés Anikó: Vallási ábrázolások és népi-nemzeti motívumvilág – „Íme a Szív, amely téged annyira szeret...”.
In: Vallás – nép – művészet. Hungarian Academy of Arts Research lnstitute of ArtTheory and Methodology, Budapest, pp. 65-74. (2019) ISBN 9786155869549

H

Hegyi Ádám Alex: „A későbbi kor tanúságára”: bácskai református gyülekezetek Szász Károly püspök 1885. évi látogatásának tükrében.
BÁCSORSZÁG - VAJDASÁGI HONISMERETI SZEMLE, 86 (1). p. 109. ISSN 1450-6831 (2019)

Hódi Ágnes and Tóth Edit and B. Németh Mária: Development of hungarian students' reading literacy.
In: Education and Training. Szegedi Egyetemi Kiadó, Juhász Gyula Felsőoktatási Kiadó, Szeged, pp. 237-249. (2019) ISBN 9786155946042

J

Jámbori Szilvia and Kőrössy Judit and Szabó Éva: A reziliencia, az énhatékonyság és az iskolai kötődés szerepe a szándékos önszabályozás folyamatában.
MAGYAR PEDAGÓGIA, 119 (1). pp. 75-94. ISSN 0025-0260 (2019)

K

Kasik László and Gál Zita: Osztályfőnöki óra: Másképp! : Módszertani segédanyag pedagógusoknak gyakorlatokkal és tématervekkel.
Mozaik Kiadó, Szeged. (2019) ISBN 978 963 697 822 8

Kiss Renáta Mária and Mokri Dóra and Csapó Benő: A fonológiai tudatosság online mérése óvodás gyermekek körében.
ALKALMAZOTT PSZICHOLÓGIA, 19 (4). pp. 35-54. ISSN 1419-872X (2019)

M

Molnár Gyöngyvér and Csapó Benő: Making the Psychological Dimension of Learning Visible: Using Technology-Based Assessment to Monitor Students’ Cognitive Development.
FRONTIERS IN PSYCHOLOGY, 10. ISSN 1664-1078 (2019)

Monok István: Fiammetta Sabba, Viaggi tra i libri, Le bibliothece italiane nella letteratura del Grand Tour, Pisa–Roma, Fabrizio Serra, 2018 (Quaderni di „Bibliologia”, 4.).
MAGYAR KÖNYVSZEMLE, 135 (4). pp. 538-539. ISSN 0025-0171 (2019)

Monok István: Libraries and Renaissance Humanism, the De bibliothecis of Justus Lipsius, by Thomas Hendrickson, Leiden–Boston, Brill, 2017 (Brill’s studies in intellectual history, 265. – Brill’s texts and sources in intellectual history, 20.) XIV, 336 p.
MAGYAR KÖNYVSZEMLE, 135 (3). pp. 403-405. ISSN 0025-0171 (2019)

Monok István: Religiös motivierte Migrationen zwischen dem östlichen Europa und dem deutschen Südwesten vom 16. bis zum 19. Jahrhundert, hrsg. von Christine Absmeier, Matthias Asche, Márta Fata, Annemarie Röder, Anton Schindling, Stuttgart, W. Kohlhammer Verlag, 2018 (Veröffentlichungen der Kommisson für Geschichtliche Landeskunde in Baden-Württemberg, Reihe B, Forschungen, Band 219.).
MAGYAR KÖNYVSZEMLE, 135 (3). pp. 414-417. ISSN 0025-0171 (2019)

Mousa Mojahed and Molnár Gyöngyvér: Applying Computer-based Testing in Palestine: Assessing Fourth and Fifth Graders Inductive Reasoning.
Journal of Studies in Education, 9 (3). Terjedelem: 13-Azonosító: 14799. ISSN 2162-6952 (2019)

Mousa Mojahed and Molnár Gyöngyvér: The Feasibility of Computer-based Testing in Palestine Among Lower Primary School Students: Assessing Mouse Skills and Inductive Reasoning.
Journal of Studies in Education, 9 (2). Terjedelem: 16-Azonosító: 14517. ISSN 2162-6952 (2019)

N

Náfrádi Lilla and Papp-Zipernovszky Orsolya and Schulz Peter J. and Csabai Márta: Measuring functional health literacy in Hungary: validation of S-TOFHLA and Chew screening questions.
CENTRAL EUROPEAN JOURNAL OF PUBLIC HEALTH, 27 (4). pp. 320-325. ISSN 1210-7778 (2019)

P

Pikó Bettina and Kiss Hedvig: Dohányzás és okostelefon-függőség fiatalok körében: a motivációk differenciáló szerepe klaszterelemzésben.
ISKOLAKULTÚRA: PEDAGÓGUSOK SZAKMAI-TUDOMÁNYOS FOLYÓIRATA, 29 (8). pp. 36-46. ISSN 1215-5233 (2019)

Pusztai Bertalan and Lipka Vivien: A turisztikai látványszakralizáció megduplázódása.
NÉPRAJZI LÁTÓHATÁR: A GYÖRFFY ISTVÁN NÉPRAJZI EGYESŰLET FOLYÓIRATA, 28 (3-4). pp. 55-75. ISSN 1215-8097 (2019)

S

Soeharto Soeharto and Csapó Benő and Sarimanah Eri and Dewi F. I. and Sabri Tahmid: A Review of Students’ Common Misconceptions in Science and Their Diagnostic Assessment Tools.
Jurnal Pendidikan IPA Indonesia, 8 (2). pp. 247-266. ISSN 2339-1286 (2019)

Szilárdi Réka: A vallás és erőszak csoportközi vonatkozásai.
In: Vallás és erőszak: Elméleti koncepciók és a globális terrorizmus felemelkedése a 21. században. SZTE BTK Vallástudományi Tanszék, Szeged, pp. 24-44. (2019) ISBN 978-963-306-695-9

W

Wittmann Victoria and Látos Melinda and Horváth Zoltán and Simonka Zsolt and Paszt Attila and Lázár György ifj. and Csabai Márta: Emlődaganatos nőbetegek komplex támogató terápiája. Egy pszichológiai intervenciós kutatás előzetes eredményei.
ORVOSI HETILAP, 160 (18). pp. 700-709. ISSN 0030-6002 (2019)

This list was generated on 2024. december 8. 17:12:36 CET.