Asztalos Andrea:
Az alsó tagozatos tanulók zenei képességfejlesztéséről alkotott pedagógus-nézetek.
In:
Zenepedagógia határok nélkül : Tanulmánykötet.
JATE Press Szegedi Egyetemi Kiadó, Szeged, pp. 5-19.
(2019)
ISBN 9789633153925
Asztalos Andrea:
Zenei képességfejlesztés az általános iskolában.
PARLANDO: ZENEPEDAGÓGIAI FOLYÓIRAT, 2019 (5).
Terjedelem: 25 p-Azonosító: Asztalos_Andrea.pdf.
ISSN 0133-2767
(2019)
Asztalos Andrea:
A bemelegítések - beéneklések felépítése.
In:
A zenepedagógia új eredményei.
SZTE JGYPK Művészeti Intézet Ének-zene Tanszék, Szeged, pp. 30-38.
(2019)
ISBN 9786155946110
B. Németh Mária; Korom Erzsébet; Hódi Ágnes; Nagy Lászlóné Antal Erzsébet; Tóth Edit:
Máté-effektus vizsgálata: a természetismereti tudás és a szövegértés kapcsolata az általános iskolában.
ISKOLAKULTÚRA: PEDAGÓGUSOK SZAKMAI-TUDOMÁNYOS FOLYÓIRATA, 29 (1).
pp. 68-78.
ISSN 1215-5233
(2019)
Balogh János; Békési József; Dósa György; Epstein Leah; Levin Asaf:
Lower Bounds for Several Online Variants of Bin Packing.
THEORY OF COMPUTING SYSTEMS, 63 (8).
pp. 1757-1780.
ISSN 1432-4350
(2019)
Balogh János; Békési József; Dósa György; Sgall Jiří; van Stee Rob:
The optimal absolute ratio for online bin packing.
JOURNAL OF COMPUTER AND SYSTEM SCIENCES, 102.
pp. 1-17.
ISSN 0022-0000
(2019)
Baráth Tibor; Horváth László; Nóbik Attila; Verderber Éva:
Educational Leadership in Hungary.
In:
Leadership in Education: Initiatives and trends in selected European countries.
Institute for Educational Research; University of Kragujevac Faculty of Education in Jagodina, Belgrade, pp. 113-133.
(2019)
ISBN 9788674471494
Basch Éva; Sulyok Hedvig; Erdei Tamás (szerk.):
Határtalan nyelvészet alkalmazásban, határtalan alkalmazás a nyelvészetben : Tanulmánykötet.
SZTE JGYPK Magyar és Alkalmazott Nyelvészeti Tanszék, Szeged.
(2019)
ISBN 9789633066881
Bene Zoltánné Pusztai Virág:
Az Endre Béla-életmű újraértékelése egy hiánypótló album-monográfia lapjain.
Szeged : a Város folyóirata, 31 (7-8).
pp. 111-112.
ISSN 0239-1384
(2019)
Bene Zoltánné Pusztai Virág:
Krónika a REÖK első évtizedéről.
Szeged : a Város folyóirata, 32 (2).
pp. 47-48.
ISSN 0239-1384
(2019)
Bene Zoltánné Pusztai Virág:
Szakrális geometria – geometrikus szakralitás: Album a 70 éves Aknay János pályájáról.
Szeged : a Város folyóirata, 31 (3).
pp. 59-60.
ISSN 0239-1384
(2019)
Bene Zoltánné Pusztai Virág:
A képek nyelvének bábeli zűrzavara.
KORUNK, 3 (30/4).
pp. 74-85.
ISSN 1222-8338
(2019)
Bene Zoltánné Pusztai Virág:
A képekben rejlő kifejezési lehetőségek képfilozófiai reflexiói néhány újmédia-jelenség tükrében.
MÉDIAKUTATÓ: MÉDIAELMÉLETI FOLYÓIRAT, 20 (2).
pp. 9-18.
ISSN 1586-8389
(2019)
Bene Zoltánné Pusztai Virág:
A képfogalom új megközelítési irányainak megjeleníthetősége a médiaelméleti kutatásokban.
ME.DOK, 14 (3).
pp. 95-108.
ISSN 1842-2438
(2019)
Benkő Zsuzsanna; Tarkó Klára:
A családok múltja és jelene.
In:
Az egészség az életünk tartópillére: Egészségtanácsadási kézikönyv.
Szegedi Egyetemi Kiadó, Juhász Gyula Felsőoktatási Kiadó, Szeged, pp. 49-66.
(2019)
ISBN 9786155946066
Birtalan Ilona Liliána; Kis Bernadett; Bárdos György; Rácz József; Oláh Attila; Pigniczkiné Rigó Adrien:
Egészség a közösség által támogatott mezőgazdálkodásban.
ALKALMAZOTT PSZICHOLÓGIA, 19 (3).
pp. 81-100.
ISSN 1419-872X
(2019)
Birtalan Ilona Liliána; Kis Bernadett; Rácz József; Bárdos György:
Részvétel a közösség által támogatott mezőgazdaságban: a társas támogatás szerepe.
EGÉSZSÉGFEJLESZTÉS, 60 (Jubileumi lapszám).
pp. 135-145.
ISSN 1786-2434
(2019)
Bálint Anita; Hódi Ágnes; Gál Anikó:
Regionális vizsgálat a magyar gyermekvédelmi jelzőrendszer működéséről a szakellátott testvérek körében.
In:
Szakmódszertani és más emberközpontú tanulmányok.
International Research Institute s.r.o., Komárno, pp. 305-312.
(2019)
ISBN 9788089691616
Dinnyés Katalin Julianna; Pusztafalvi Henriette; Tarkó Klára:
A férfiak és nők egészségmagatartásának összefüggése a házastársi, élettársi és elvált családi állapottal.
MÓDSZERTANI KÖZLÖNY (ÚJVIDÉK), 9 (1).
pp. 37-63.
ISSN 2217-4540
(2019)
Dombi Edina:
A „puha készségek” (soft skills) fejlesztése és a pályaszocializáció fontossága [Development of “soft skills” and the significance of career socialisation].
In:
A nem kognitív készségek fejlesztése a munkaerőpiaci igények tükrében. Tanulmánykötet.
Juhász Gyula Felsőoktatási Kiadó, Szeged, pp. 19-29.
(2019)
ISBN 9786155946141; 9786155946196
Dombi Józsefné Kemény Erzsébet; Varjasi Gyula (szerk.):
A zenepedagógia új eredményei.
SZTE JGYPK Művészeti Intézet Ének-zene Tanszék, Szeged.
(2019)
ISBN 9786155946110
Drahota-Szabó Erzsébet:
Zur Rolle der kontrastiven Linguistik und der Übersetzung bei der Herausbildung des zweisprachigen mentalen Lexikons.
In:
Sprachen, Literaturen und Kulturen im Kontakt.
Sprache und Sprachen in Forschung und Anwendung
(8.).
Verlag Kovac, Hamburg, pp. 263-271.
(2019)
ISBN 9783339110305; 9783339110312
Fejes József Balázs; Szűcs Norbert:
Egyházi iskolák és oktatási szegregáció – előszó.
ISKOLAKULTÚRA: PEDAGÓGUSOK SZAKMAI-TUDOMÁNYOS FOLYÓIRATA, 29 (7).
pp. 3-7.
ISSN 1215-5233
(2019)
Földi Fanni; Szabó Norbert; Mucsiné Erdei Mónika; Józsa Krisztián:
A szövegértés és a zenei észlelés jellemzői és kapcsolatuk tanulásban akadályozott tanulók körében.
GYÓGYPEDAGÓGIAI SZEMLE: A MAGYAR GYÓGYPEDAGÓGUSOK EGYESŰLETÉNEK FOLYÓIRATA, 47 (1).
pp. 1-19.
ISSN 0133-1108
(2019)
Hódi Ágnes; Tóth Edit; B. Németh Mária; Fáyné Dombi Alice:
Óvodások IKT-használata otthon – szülői minta és szerepvállalás.
NEVELÉSTUDOMÁNY: OKTATÁS KUTATÁS INNOVÁCIÓ, 7 (2).
pp. 22-41.
ISSN 2063-9546
(2019)
Jancsák Csaba:
Két egyetemi demokráciakísérlet a kommunista diktatúrában Magyarországon.
In:
KozmaPolisz. Tanulmányok Kozma Tamás 80. születésnapjára.
Régió és oktatás
(13).
Debreceni Egyetemi Kiadó, Debrecen, pp. 89-98.
(2019)
ISBN 9789633188118
Jancsák Csaba:
Value crisis and change of values: In the mirror of social values and history education in Hungary.
HUNGARIAN EDUCATIONAL RESEARCH JOURNAL (HERJ), 9 (3).
pp. 565-568.
ISSN 2062-9605
(2019)
Jancsák Csaba:
A magyarországi polgári iskolai tanárképzésben részt vevő hallgatók egyesületei a két világháború között.
In:
Tudomány, oktatás, kultúra a két világháború közötti Magyarországon.
Radnóti Alapítvány, Szeged, pp. 141-151.
(2019)
ISBN 9786150046853
Jancsák Csaba:
A személyes narratívák és a történelemtanítás értékvilága.
In:
Az elbeszélés ereje.
Pécsi Püspöki Hittudományi Főiskola, Pécs, pp. 7-22.
(2019)
ISBN 9786155579257
Jancsák Csaba; Szőnyi Eszter; Képiró Ágnes:
The Impact of Video Testimonies in Holocaust Education in Hungary.
INTERNATIONAL JOURNAL OF RESEARCH ON HISTORY DIDACTICS HISTORY EDUCATION AND HISTORY CULTURE, 40.
pp. 161-179.
ISSN 1608-8751
(2019)
Juhász Valéria:
Application of the sight word reading teaching method in the reading develpoment of Hungarian pupils.
In:
A köz- és felsőoktatás előtt álló kihívások a XXI. században Kelet-Közép-Európában az oktatási reformok tükrében = Challenges of the 21st century in the field of secondary and higher education of Eastern and Central Europe in light of educational reforms.
RIK-U Kiadó, Ungvár, pp. 179-188.
(2019)
ISBN 9786177692330
Juhász Valéria:
Nemzetközi Olvasáskonferencia 2019, Koppenhága.
ANYANYELV-PEDAGÓGIA, 12 (4).
ISSN 2060-0623
(2019)
Juhász Valéria:
Terápiairányultságú beszéddiagnosztika [Tar Éva: Fonológiai fejlődés, variabilitás, beszédhanghibák Budapest, ELTE, Eötvös Kiadó, 2017, 147 o.].
ALKALMAZOTT NYELVÉSZETI KÖZLEMÉNYEK, 14 (2).
pp. 261-263.
ISSN 1788-9979
(2019)
Juhász Valéria:
A performancialiteráció mint komplex literációs nevelő módszer az oktatásban.
KÖNYV ÉS NEVELÉS: AZ OKTATÁSKUTATÓ ÉS FEJLESZTŐ INTÉZET FOLYÓIRATA, 21 (3-4).
pp. 51-62.
ISSN 0454-3475
(2019)
Juhász Valéria:
The role of the lexicon of school books in school achievement.
EDUCATIONAL ROLE OF LANGUAGE JOURNAL, 1 (1).
pp. 105-112.
ISSN 2657-9774
(2019)
Juhász Valéria:
A tanulási és a nyelvi kompetencia fejlesztése a közösségi főiskolán.
In:
Közösségi főiskola regionális megvalósíthatóságának megalapozása.
SZTE JGYPK, Szeged, pp. 499-536.
(2019)
ISBN 9786155946165
Juhász Valéria; Radics Márta:
Hazánkban használt szókincsmérő eljárások I.
ANYANYELV-PEDAGÓGIA, 12 (1).
pp. 39-51.
ISSN 2060-0623
(2019)
Juhász Valéria; Radics Márta:
Hazánkban használt szókincsmérő eljárások II.
ANYANYELV-PEDAGÓGIA, 12 (2).
pp. 28-37.
ISSN 2060-0623
(2019)
Juhász Valéria; Radics Márta:
Szókincs-aktivizáló és szókincsbővítő játékok a szövegértés-fejlesztés megsegítésére.
In:
Szövegértés-fejlesztés a könyvtárban.
Szabó Ervin Public Library; FSZEK, Budapest, pp. 135-179.
(2019)
ISBN 9789635814459
Juhász Valéria; Radics Márta:
A kooperatív és kompetitív (társas)játékok a nem kognitív készségek fejlődésének szolgálatában = Cooperative and competitive (board) games for the development of non-cognitive skills.
In:
A nem kognitív készségek fejlesztése a munkaerőpiaci igények tükrében. Tanulmánykötet [Development of non-cognitive skills in the light of labour market needs. Essay collection].
Juhász Gyula Felsőoktatási Kiadó, Szeged, pp. 63-84.
(2019)
ISBN 9786155946141; 9786155946196
Juhász Valéria; Radics Márta:
A szókincs nagysága az olvasási, szövegértési és tanulási képességek tükrében.
In:
Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések : Új kutatások a neveléstudományokban.
ELTE Faculty of Education and Psychology; L'Harmattan (Budapest); L'Harmattan Publishing, Budapest, pp. 175-196.
(2019)
ISBN 9789634145660
Juhász Valéria; Radics Márta:
A szókincs szerepe az olvasáselsajátításban és a szövegértés-fejlődésben, szókincskutatások, szókincsvizsgáló eljárások.
In:
Szövegértés-fejlesztés a könyvtárban.
Szabó Ervin Public Library; FSZEK, Budapest, pp. 93-134.
(2019)
ISBN 9789635814459
Kis Bernadett:
Az óvoda és az iskola, mint egészségfejlesztő színtér: egészségfejlesztő pedagógiai módszerek.
In:
Az egészség az életünk tartópillére : Egészségtanácsadási kézikönyv.
Szegedi Egyetemi Kiadó, Juhász Gyula Felsőoktatási Kiadó, Szeged, pp. 121-131.
(2019)
ISBN 9786155946066
Kis Bernadett:
Cikkismertetés: Az iskolai klíma és az egészségi állapot javítása középiskolában.
EGÉSZSÉGFEJLESZTÉS, 60 (2).
pp. 81-82.
ISSN 1786-2434
(2019)
Kis Bernadett:
Lelki egészségfejlesztés, mentálhigiéné és közösségi mentálhigiéné az iskolában.
In:
Az egészség az életünk tartópillére: Egészségtanácsadási kézikönyv.
Szegedi Egyetemi Kiadó, Juhász Gyula Felsőoktatási Kiadó, Szeged, pp. 111-120.
(2019)
ISBN 9786155946066
Kállai Ernő:
Akiket arcul csapott a valóság : Roma közösségeket segítő helyi programok és azok vezetői.
MTA Társadalomtudományi Kutatóközpont Kisebbségkutató Intézet, Budapest.
(2019)
ISBN 9789637372759
Lippai László Lajos:
Menatal health, happiness and mental health promotion applied to schools. A general overview.
DOCERE, 1 (1-2.).
pp. 13-20.
ISSN 2559-9240
(2019)
Lippai László Lajos:
A boldogság jelentősége a lelki egészség fejlesztésében.
In:
Az egészség az életünk tartópillére: Egészségtanácsadási kézikönyv.
Szegedi Egyetemi Kiadó, Juhász Gyula Felsőoktatási Kiadó, Szeged, pp. 101-109.
(2019)
ISBN 9786155946066
Lippai László Lajos:
A stressz és a holisztikus egészség: mindennapi terhek, jóleső izgalmak és megküzdési módok.
In:
Az egészség az életünk tartópillére: Egészségtanácsadási kézikönyv.
Szegedi Egyetemi Kiadó, Juhász Gyula Felsőoktatási Kiadó, Szeged, pp. 91-100.
(2019)
ISBN 9786155946066
Lippai László Lajos; Benkő Zsuzsanna; Tarkó Klára:
Testmozgásfókuszú egészségnevelés kortárscsoportban egyetemi jegyzetsorozat.
In:
Sport és egészségnevelés.
Dél-alföldi Ifjúsági Életmód és Szabadidő Alapítvány, Szeged, pp. 34-52.
(2019)
ISBN 9786150050638
Maruzsné Sebó Katalin; Tuska Tünde (sajt.):
Poetika priestoru v poézii Slovákov v Maďarsku.
Vyskumny ústav Slovákov v Madarsku (VÚSM), Békéscsaba.
(2019)
ISBN 9786155330179
Mátó Veronika:
Pedagógiai módszerek a korszerű egészségnevelés szolgálatában.
In:
Az egészség az életünk tartópillére: Egészségtanácsadási kézikönyv.
Szegedi Egyetemi Kiadó, Juhász Gyula Felsőoktatási Kiadó, Szeged, pp. 133-137.
(2019)
ISBN 9786155946066
Nóbik Attila:
A feminizmus megítélése a Néptanítók Lapjában a 20. század elején.
In:
Visszhangzó századok.
Metszéspontok
.
ELTE Pedagógiai és Pszichológiai Kar (ELTE PPK); L'Harmattan Kiadó, Budapest, pp. 22-29.
(2019)
ISBN 9789634145493
Nóbik Attila:
A pedagógiai szaksajtó és a néptanítói szakmásodás a dualizmus korában.
Szegedi Egyetemi Kiadó, Juhász Gyula Felsőoktatási Kiadó, Szeged.
(2019)
ISBN 978-963-306-699-7
Nóbik Attila; Kestere Iveta; Gulzynska Justyna:
History of education journals and the development of historical research on education in Eastern Europe (1990-2016).
Bildungsgeschichte. International Journal for the Historiography of Education, 9 (2).
pp. 141-155.
ISSN 2192-4295
(2019)
Prievara Dóra Katalin:
Cikkismertetés: Hasznos a jó szomszédi viszony?
EGÉSZSÉGFEJLESZTÉS, 60 (5).
pp. 161-162.
ISSN 1786-2434
(2019)
Prievara Dóra Katalin:
A szemléletváltás szükségességéről: Helyzetjelentés az 1960-as évek egészségfejlesztő szakemberképzéséről.
EGÉSZSÉGFEJLESZTÉS, 60 (Jubileumi lapszám).
pp. 4-5.
ISSN 1786-2434
(2019)
Pálmai Judit:
"I will bless the homes in which the image of my sacred heart shall be exposed and honored": religious education of families in the early 20th century textbooks.
DOCERE, 3. (1-2.).
21-30..
ISSN 2559-9240
(2019)
Sepp Krisztián; Molnár Zsolt; László Anna; Alapi Tünde; Tóth László; Serester Andrea; Valkusz Zsuzsanna; Gálfi Márta; Radács Marianna:
Study of the Potential Endocrine-Disrupting Effects of Phenylurea
Compounds on Neurohypophysis Cells In Vitro.
INTERNATIONAL JOURNAL OF ENDOCRINOLOGY, 2019.
Azonosító: 1546131-Terjedelem: 9 p..
ISSN 1687-8337
(2019)
Sulyok Hedvig; Juhász Valéria; Erdei Tamás (szerk.):
Beszéd- és nyelvelemző szoftverek a versenyképességért és az esélyegyenlőségért : HunCLARIN korpuszok és nyelvtechnológiai eszközök a bölcsészet- és társadalomtudományokban.
SZTE JGYPK Magyar és Alkalmazott Nyelvészeti Tanszék, Szeged.
(2019)
ISBN 9786155455933
Szablics Péter; Orbán Kornélia; Szabó S.; Dvorák Márton; Ungvári Máté; Béres Sándor; Molnár Andor; Pintér Zoltán; Kupai Krisztina; Pósa Anikó; Varga Csaba:
Effects of aerobic workout on the changes in the characteristics of dynamics of the center of gravity in different age categories.
PHYSIOLOGY INTERNATIONAL, 106 (2).
pp. 140-150.
ISSN 2498-602X
(2019)
Szabó Renáta; Ménesi Rudolf; Molnár Andor; Szalai Zita; Daruka Lejla; Tóth Gábor; Gardi János; Gálfi Márta; Börzsei Denise; Kupai Krisztina; Juhász Anna; Radács Marianna; László Ferenc A.; Varga Csaba; Pósa Anikó:
New Metabolic Influencer on Oxytocin Release: The Ghrelin.
MOLECULES, 24 (4).
Terjedelem: 8 p-Azonosító: 735.
ISSN 1420-3049
(2019)
Tarkó Mihályné; Tarkó Klára:
Health promotion and handicraft.
DOCERE, 1 (1-2).
pp. 63-68.
ISSN 2559-9240
(2019)
Tarkó Klára:
Az egészség-egyenlőtlenségek megjelenítése a 60-as években.
EGÉSZSÉGFEJLESZTÉS, 9 (Jubileumi lapszám).
pp. 16-19.
ISSN 1786-2434
(2019)
Tarkó Klára:
Társadalmi környezet és kisebbségek.
In:
Az egészség az életünk tartópillére: Egészségtanácsadási kézikönyv.
Szegedi Egyetemi Kiadó, Juhász Gyula Felsőoktatási Kiadó, Szeged, pp. 67-77.
(2019)
ISBN 9786155946066
Tarkó Klára:
Életmódról tudományosan a mindennapokban.
In:
Az egészség az életünk tartópillére: Egészségtanácsadási kézikönyv.
Szegedi Egyetemi Kiadó, Juhász Gyula Felsőoktatási Kiadó, Szeged, pp. 79-89.
(2019)
ISBN 9786155946066
Tarkó Klára; Benkő Zsuzsanna; Lippai László Lajos:
Programme-based lifestyle counselling in Hungary - network, protocol and training.
DOCERE, 1 (1-2.).
pp. 31-38.
ISSN 2559-9240
(2019)
Tokodi Margaréta; Kiricsi Ágnes; Jakab Gabriella; Kadocsa Edit; Molnár Andor; Rovó László; Kemény Lajos; Bella Zsolt:
Randomizált, kettős-vak vizsgálat a “Rhinolight” fototerápiás készülék hatákonyságának megítélésére nazális provokációs teszttel.
DELIBERATIONES, 12 (2).
pp. 290-308.
ISSN 1789-8919
(2019)
Tuska Tünde; Ďurkovská Mária:
Reflexia slovenského národnostného školstva v Maďarsku v kontexte súčasnosti a ďalších perspektív jeho fungovania.
Vyskumny ústav Slovákov v Madarsku (VÚSM), Košice, Békešská Čaba.
(2019)
ISBN 9788089524419