Vissza |
Doró Katalin; Habók Anita; Magyar Andrea:
Nyelvtanulási stratégiák tanítása és fejlesztése.
Akadémiai Kiadó, BUDAPEST.
(2018)
ISBN 9789630599238
Doró Katalin:
Linking adverbials in EFL undergraduate argumentative essays: A diachronic corpus study.
In:
UPRT 2015: Empirical Studies in English Applied Linguistics.
Lingua Franca Csoport, Pécs, Magyarország, pp. 152-165.
(2016)
ISBN 9789636429799
Doró Katalin:
To see or not to see: Indentifying and assessing plagiarism in non-native students’ academic writing without using text-matching software.
EDULINGUA, 2 (1).
pp. 15-26.
ISSN 2415-945X
(2016)
Doró Katalin:
Academic study skills: egy tanulást segítő nyelvi szeminárium tapasztalatai.
EDULINGUA, 1 (1).
pp. 17-27.
ISSN 2415-945X
(2015)
Doró Katalin:
Changes in the lexical measures of undergraduate EFL students’ argumentative essays.
In:
Lexical issues in L2 writing.
Cambridge Scholars Publishing, Newcastle upon Tyne, Anglia, pp. 57-76.
(2015)
ISBN 978-1-4438-8022-0
Pietilä Päivi; Doró Katalin; Pípalová Renata:
Introduction.
In:
Lexical issues in L2 writing.
Cambridge Scholars Publishing, Newcastle upon Tyne, pp. 1-9.
(2015)
ISBN 978-1-4438-8022-0
Pietilä Päivi; Doró Katalin; Pípalová Renata (szerk.):
Lexical issues in L2 writing.
Cambridge Scholars Publishing, Newcastle upon Tyne.
(2015)
ISBN 978-1-4438-8022-0
Doró Katalin; T. Balla Ágnes:
Milyen a jó nyelvtanár? Tanár és nem tanár szakos hallgatók meglátásai.
In:
Nyelv és kép.
Segédkönyvek a nyelvészet tanulmányozásához
(176).
Tinta Kiadó, Budapest, Magyarország, pp. 296-301.
(2015)
ISBN 9789634090229
Doró Katalin; Pietilä Päivi:
Researching vocabulary in L2 writing – methodological issues and pedagogical implications.
In:
Lexical issues in L2 writing.
Cambridge Scholars Publishing, Newcastle upon Tyne, pp. 11-26.
(2015)
ISBN 978-1-4438-8022-0
Doró Katalin:
Tudós tanárok – tanár tudósok: egy konferencia apropóján.
EDULINGUA, 1 (1).
pp. 67-70.
ISSN 2415-945X
(2015)
Doró Katalin; Szabó Gilinger Eszter:
A tükör két oldala. Elsőéves angolos hallgatók önképe és az oktatók róluk kialakult képe.
In:
Nyelv és kép.
Segédkönyvek a nyelvészet tanulmányozásához
(176).
Tinta Kiadó, Budapest, Magyarország, pp. 31-37.
(2015)
ISBN 9789634090229
Habók Anita; Doró Katalin:
The use of learning strategies for English as a second language.
In:
EDULEARN15 Proceedings 7th International Conference on Education and New Learning Technologies.
International Association of Technology, Education and Development, Barcelona, pp. 6746-6753.
(2015)
Doró Katalin; T. Balla Ágnes:
Beliefs about the effective language teacher: The challanges of training (future) English teachers.
In:
Success and Challenges in Foreign Language Teaching: International Conference for Language Instructors.
Nemzeti Közszolgálati Egyetem, Budapest, Magyarország, pp. 49-54.
(2014)
ISBN 978-615-5305-37-5
Doró Katalin:
Students' perception of cheating and plagiarism: An exploratory study among Hungarian EFL undergraduates.
In:
Success and Challenges in Foreign Language Teaching: International Conference for Language Instructors.
Nemzeti Közszolgálati Egyetem, Budapest, Magyarország, pp. 43-47.
(2014)
ISBN 978-615-5305-37-5
Doró Katalin:
Verb tenses and hedging in published and unpublished applied linguistics research paper abstracts.
In:
Studies in Honour of Marianne Nikolov.
Lingua Franca Csoport, Pécs, Magyarország, pp. 356-369.
(2014)
ISBN 978-963-642-577-7
Doró Katalin:
Why do students plagiarize? EFL undergraduates’ views on the reasons behind plagiarism.
ROMANIAN JOURNAL OF ENGLISH STUDIES, 11 (1).
pp. 255-263.
ISSN 1584-3734
(2014)
Doró Katalin:
The lexical richness of undergraduate student essays: The influence of writing experience and essay writing strategies.
AFINLA-E: SOVELTAVAN KIELITIETEEN TUTKIMUKSIA (6).
pp. 7-19.
ISSN 1798-7822
(2014)
Doró Katalin; Habók Anita:
Language learning strategies in elementary school: The effect of age and gender in an EFL context.
Journal of Linguistics and Language Teaching, 4 (2).
pp. 25-37.
ISSN 2190-4677
(2013)
Doró Katalin:
On the move: Target vs. source culture representation in two EFL course books.
In:
Papers on Language, Culture and Literature 4.
Panstwowa Wyzsza Szkola Zawodowa, Krosno, Lengyelország, pp. 283-294.
(2013)
ISBN 978-83-64457-01-2
Doró Katalin:
Role of lexical knowledge and its testing in an L2 academic context.
Lambert Academic Publishing (LAP), Saarbrücken, Németország.
(2013)
ISBN 987-3-659-44069-4
Doró Katalin:
Selling their research: the linguistic realization of rhetoric moves in English thesis abstracts written by Hungarian undergraduates.
ROMANIAN JOURNAL OF ENGLISH STUDIES, 10 (1).
pp. 181-191.
ISSN 1584-3734
(2013)
Doró Katalin:
The rhetoric structure of research article abstracts in English studies journals.
PRAGUE JOURNAL OF ENGLISH STUDIES, 2 (1).
pp. 119-139.
ISSN 1804-8722
(2013)
Doró Katalin:
Tudományos nyelvi formulák angol alapszakos szakdolgozatok bevezetőjében.
In:
Porta Lingua 2012: Szaknyelvkutatási irányzatok és alkalmazások: cikkek, tanulmányok a hazai szaknyelvoktatásról és -kutatásról.
Szaknyelvoktatók és -Kutatók Országos Egyesülete (SZOKOE), Debrecen, pp. 27-34.
(2012)
Doró Katalin:
Underachievers among foreign language majors: a sign of learning disabilities?
In:
Mentális folyamatok a nyelvi feldolgozásban [Mental procedures in language processing]: Pszicholingvisztikai tanulmányok III.
Segédkönyvek a nyelvészet tanulmányozásához
(140).
Tinta Kiadó, Budapest, Magyarország, pp. 388-398.
(2012)
ISBN 978-615-5219-17-7
Doró Katalin:
English language proficiency and the prediction of academic success of first-year students of English.
In:
UPRT 2010: Empirical studies in English applied linguistics.
Lingua Franca Csoport, Pécs, Magyarország, pp. 173-185.
(2011)
ISBN 9789636424114
Doró Katalin:
Students’ perception about their preparedness for undergraduate studies of English.
In:
UPRT 2009: Empirical studies in English applied linguistics.
Lingua Franca Csoport, Pécs, Magyarország, pp. 81-92.
(2011)
ISBN 978-963-642-402-2
Doró Katalin:
Számítógépes alkalmazások az angol tudományos szókincs oktatásában.
In:
Porta Lingua 2011: A szaknyelvi kompetenciafejlesztéstől a munkaerőpiacig.
Szaknyelvoktatók és -Kutatók Országos Egyesülete, Debrecen, pp. 51-58.
(2011)
Doró Katalin:
Elsőéves bölcsészhallgatók (szak)nyelvi fejlesztése.
In:
Porta Lingua – 2010: Tudományterületek és nyelvhasználat.
Debreceni Egyetem Agrártudományi Centrum, Debrecen, pp. 303-311.
(2010)
Doró Katalin:
Miért lettem angolos? Elsőéves szegedi egyetemisták szakválasztása és nyelvi felkészültsége.
In:
A tudomány nyelve, a nyelv tudománya : alkalmazott nyelvészeti kutatások a magyar nyelv évében.
Eszterházy Károly Főiskola; MANYE, Székesfehérvár, pp. 580-588.
(2010)
ISBN 978-963-9894-54-9)
Doró Katalin:
Produktív szókincs és szövegalkotás: Felmérés angol szakos egyetemisták körében.
In:
Kommunikáció az információs technológia korszakában: MANYE XVII. : XVII. Magyar Alkalmazott Nyelvészeti Kongresszus.
A MANYE kongresszusok előadásai
(4).
Kodolányi János Főiskola (KJF), Pécs, pp. 222-227.
(2008)
ISBN 978-963-06-4512-6)
Doró Katalin:
Fogalmazásírás az általános iskolai angolórákon.
Módszertani közlemények : az általános iskolai tanítók és tanárok számára, 45 (3).
pp. 112-120.
ISSN 1219-0608
(2005)
Doró Katalin:
A szegedi magyar-francia két tanítási nyelvű képzés: iskolaválasztás és nyelvhasználat.
MODERN NYELVOKTATÁS, 11 (1).
pp. 29-47.
ISSN 1219-638X
(2005)
Doró Katalin:
Elementi inglesi e angloamericani nella stampa italiana.
NUOVA CORVINA RIVISTA DI ITALIANISTICA (ISSN: 1218-9472) , 12.
pp. 79-91.
(2002)