Szerző: " Doró Katalin"

Vissza
Export [RSS feed] RSS 1.0 [RSS2 feed] RSS 2.0
Találatok száma: 33.

Doró Katalin; Habók Anita; Magyar Andrea: Nyelvtanulási stratégiák tanítása és fejlesztése.
Akadémiai Kiadó, BUDAPEST. (2018) ISBN 9789630599238

Doró Katalin: Linking adverbials in EFL undergraduate argumentative essays: A diachronic corpus study.
In: UPRT 2015: Empirical Studies in English Applied Linguistics. Lingua Franca Csoport, Pécs, Magyarország, pp. 152-165. (2016) ISBN 9789636429799

Doró Katalin: To see or not to see: Indentifying and assessing plagiarism in non-native students’ academic writing without using text-matching software.
EDULINGUA, 2 (1). pp. 15-26. ISSN 2415-945X (2016)

Doró Katalin: Academic study skills: egy tanulást segítő nyelvi szeminárium tapasztalatai.
EDULINGUA, 1 (1). pp. 17-27. ISSN 2415-945X (2015)

Doró Katalin: Changes in the lexical measures of undergraduate EFL students’ argumentative essays.
In: Lexical issues in L2 writing. Cambridge Scholars Publishing, Newcastle upon Tyne, Anglia, pp. 57-76. (2015) ISBN 978-1-4438-8022-0

Pietilä Päivi; Doró Katalin; Pípalová Renata: Introduction.
In: Lexical issues in L2 writing. Cambridge Scholars Publishing, Newcastle upon Tyne, pp. 1-9. (2015) ISBN 978-1-4438-8022-0

Pietilä Päivi; Doró Katalin; Pípalová Renata (szerk.): Lexical issues in L2 writing.
Cambridge Scholars Publishing, Newcastle upon Tyne. (2015) ISBN 978-1-4438-8022-0

Doró Katalin; T. Balla Ágnes: Milyen a jó nyelvtanár? Tanár és nem tanár szakos hallgatók meglátásai.
In: Nyelv és kép. Segédkönyvek a nyelvészet tanulmányozásához (176). Tinta Kiadó, Budapest, Magyarország, pp. 296-301. (2015) ISBN 9789634090229

Doró Katalin; Pietilä Päivi: Researching vocabulary in L2 writing – methodological issues and pedagogical implications.
In: Lexical issues in L2 writing. Cambridge Scholars Publishing, Newcastle upon Tyne, pp. 11-26. (2015) ISBN 978-1-4438-8022-0

Doró Katalin: Tudós tanárok – tanár tudósok: egy konferencia apropóján.
EDULINGUA, 1 (1). pp. 67-70. ISSN 2415-945X (2015)

Doró Katalin; Szabó Gilinger Eszter: A tükör két oldala. Elsőéves angolos hallgatók önképe és az oktatók róluk kialakult képe.
In: Nyelv és kép. Segédkönyvek a nyelvészet tanulmányozásához (176). Tinta Kiadó, Budapest, Magyarország, pp. 31-37. (2015) ISBN 9789634090229

Habók Anita; Doró Katalin: The use of learning strategies for English as a second language.
In: EDULEARN15 Proceedings 7th International Conference on Education and New Learning Technologies. International Association of Technology, Education and Development, Barcelona, pp. 6746-6753. (2015)

Doró Katalin; T. Balla Ágnes: Beliefs about the effective language teacher: The challanges of training (future) English teachers.
In: Success and Challenges in Foreign Language Teaching: International Conference for Language Instructors. Nemzeti Közszolgálati Egyetem, Budapest, Magyarország, pp. 49-54. (2014) ISBN 978-615-5305-37-5

Doró Katalin: Students' perception of cheating and plagiarism: An exploratory study among Hungarian EFL undergraduates.
In: Success and Challenges in Foreign Language Teaching: International Conference for Language Instructors. Nemzeti Közszolgálati Egyetem, Budapest, Magyarország, pp. 43-47. (2014) ISBN 978-615-5305-37-5

Doró Katalin: Verb tenses and hedging in published and unpublished applied linguistics research paper abstracts.
In: Studies in Honour of Marianne Nikolov. Lingua Franca Csoport, Pécs, Magyarország, pp. 356-369. (2014) ISBN 978-963-642-577-7

Doró Katalin: Why do students plagiarize? EFL undergraduates’ views on the reasons behind plagiarism.
ROMANIAN JOURNAL OF ENGLISH STUDIES, 11 (1). pp. 255-263. ISSN 1584-3734 (2014)

Doró Katalin: The lexical richness of undergraduate student essays: The influence of writing experience and essay writing strategies.
AFINLA-E: SOVELTAVAN KIELITIETEEN TUTKIMUKSIA (6). pp. 7-19. ISSN 1798-7822 (2014)

Doró Katalin; Habók Anita: Language learning strategies in elementary school: The effect of age and gender in an EFL context.
Journal of Linguistics and Language Teaching, 4 (2). pp. 25-37. ISSN 2190-4677 (2013)

Doró Katalin: On the move: Target vs. source culture representation in two EFL course books.
In: Papers on Language, Culture and Literature 4. Panstwowa Wyzsza Szkola Zawodowa, Krosno, Lengyelország, pp. 283-294. (2013) ISBN 978-83-64457-01-2

Doró Katalin: Role of lexical knowledge and its testing in an L2 academic context.
Lambert Academic Publishing (LAP), Saarbrücken, Németország. (2013) ISBN 987-3-659-44069-4

Doró Katalin: Selling their research: the linguistic realization of rhetoric moves in English thesis abstracts written by Hungarian undergraduates.
ROMANIAN JOURNAL OF ENGLISH STUDIES, 10 (1). pp. 181-191. ISSN 1584-3734 (2013)

Doró Katalin: The rhetoric structure of research article abstracts in English studies journals.
PRAGUE JOURNAL OF ENGLISH STUDIES, 2 (1). pp. 119-139. ISSN 1804-8722 (2013)

Doró Katalin: Tudományos nyelvi formulák angol alapszakos szakdolgozatok bevezetőjében.
In: Porta Lingua 2012: Szaknyelvkutatási irányzatok és alkalmazások: cikkek, tanulmányok a hazai szaknyelvoktatásról és -kutatásról. Szaknyelvoktatók és -Kutatók Országos Egyesülete (SZOKOE), Debrecen, pp. 27-34. (2012)

Doró Katalin: Underachievers among foreign language majors: a sign of learning disabilities?
In: Mentális folyamatok a nyelvi feldolgozásban [Mental procedures in language processing]: Pszicholingvisztikai tanulmányok III. Segédkönyvek a nyelvészet tanulmányozásához (140). Tinta Kiadó, Budapest, Magyarország, pp. 388-398. (2012) ISBN 978-615-5219-17-7

Doró Katalin: English language proficiency and the prediction of academic success of first-year students of English.
In: UPRT 2010: Empirical studies in English applied linguistics. Lingua Franca Csoport, Pécs, Magyarország, pp. 173-185. (2011) ISBN 9789636424114

Doró Katalin: Students’ perception about their preparedness for undergraduate studies of English.
In: UPRT 2009: Empirical studies in English applied linguistics. Lingua Franca Csoport, Pécs, Magyarország, pp. 81-92. (2011) ISBN 978-963-642-402-2

Doró Katalin: Számítógépes alkalmazások az angol tudományos szókincs oktatásában.
In: Porta Lingua 2011: A szaknyelvi kompetenciafejlesztéstől a munkaerőpiacig. Szaknyelvoktatók és -Kutatók Országos Egyesülete, Debrecen, pp. 51-58. (2011)

Doró Katalin: Elsőéves bölcsészhallgatók (szak)nyelvi fejlesztése.
In: Porta Lingua – 2010: Tudományterületek és nyelvhasználat. Debreceni Egyetem Agrártudományi Centrum, Debrecen, pp. 303-311. (2010)

Doró Katalin: Miért lettem angolos? Elsőéves szegedi egyetemisták szakválasztása és nyelvi felkészültsége.
In: A tudomány nyelve, a nyelv tudománya : alkalmazott nyelvészeti kutatások a magyar nyelv évében. Eszterházy Károly Főiskola; MANYE, Székesfehérvár, pp. 580-588. (2010) ISBN 978-963-9894-54-9)

Doró Katalin: Produktív szókincs és szövegalkotás: Felmérés angol szakos egyetemisták körében.
In: Kommunikáció az információs technológia korszakában: MANYE XVII. : XVII. Magyar Alkalmazott Nyelvészeti Kongresszus. A MANYE kongresszusok előadásai (4). Kodolányi János Főiskola (KJF), Pécs, pp. 222-227. (2008) ISBN 978-963-06-4512-6)

Doró Katalin: Fogalmazásírás az általános iskolai angolórákon.
Módszertani közlemények : az általános iskolai tanítók és tanárok számára, 45 (3). pp. 112-120. ISSN 1219-0608 (2005)

Doró Katalin: A szegedi magyar-francia két tanítási nyelvű képzés: iskolaválasztás és nyelvhasználat.
MODERN NYELVOKTATÁS, 11 (1). pp. 29-47. ISSN 1219-638X (2005)

Doró Katalin: Elementi inglesi e angloamericani nella stampa italiana.
NUOVA CORVINA RIVISTA DI ITALIANISTICA (ISSN: 1218-9472) , 12. pp. 79-91. (2002)

A lista elkészítésének dátuma 2024. április 18. 04:55:19 CEST.