Korom Erzsébet; Nagy Márió Tibor; Majkić Maja:
First-Year Teacher Education Students’ Epistemological Beliefs About Science and History: Domain-Specific Profiles and Relationships.
SCIENCE AND EDUCATION: CONTRIBUTIONS FROM HISTORY, PHILOSOPHY AND SOCIOLOGY OF SCIENCE AND MATHEMATICS, 34 (3).
pp. 1273-1299.
ISSN 0926-7220
(2025)
Nagy Márió Tibor; Korom Erzsébet:
Miért fontos a tudomány működésének megértése? – A tudomány természetével kapcsolatos nézetek vizsgálata gimnazisták körében.
FIZIKAI SZEMLE, 75 (2).
pp. 68-72.
ISSN 0015-3257
(2025)
Gál Zita; Nagy Márió Tibor; F. Takács István; Kasik László:
The Relationship Between Social Problem-Solving and Passive-Aggressive Behavior Among Adolescents.
EUROPEAN JOURNAL OF INVESTIGATION IN HEALTH PSYCHOLOGY AND EDUCATION, 15 (7).
ISSN 2174-8144
(2025)
Nagy Márió Tibor; Korom Erzsébet:
Measuring Scientific Reasoning Of Fourth Graders: Validation Of The Science-K Inventory In Paper-Based And Computer-Based Testing Environments.
JOURNAL OF BALTIC SCIENCE EDUCATION, 22 (6).
pp. 1050-1062.
ISSN 1648-3898
(2023)
Nagy Márió Tibor; Korom Erzsébet:
A tudomány természete (Nature of Science, NOS) és szerepe a természettudományos nevelésben.
ISKOLAKULTÚRA: PEDAGÓGUSOK SZAKMAI-TUDOMÁNYOS FOLYÓIRATA, 32 (7).
pp. 84-102.
ISSN 1215-5233
(2022)