Item where faculty "Faculty of Arts" and date of item 2000

Up a level
Export as [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0
Group by: Creators | No Grouping
Jump to: B | C | D | F | H | K | S
Number of items: 14.

B

Berta József Tibor: La posición de los pronombres clíticos españoles en construcciones de infinitivo.
In: Actas del X Congreso Internacional de ASELE: Nuevas perspectivas en la enseñanza del español como lengua extranjera. Universidad de Cádiz, Cádiz, Spanyolország, pp. 123-131. (2000) ISBN 84-921520-3-6

Berta József Tibor: Norma y uso en la clase de E/LE: Análisis de la norma académica y los libros de texto.
In: Actas del XI Congreso Internacional de ASELE: ¿Qué español enseñar?: Norma y variación lingüísticas en la enseñanza del español a extranjeros. Universidad de Zaragoza, Zaragoza, pp. 201-207. (2000) ISBN 84-95480-34-4

C

Cristian Réka Mónika: The Visible Invisible: The Structure Interface in Who’s Afraid of Virginia Woolf? and A Streetcar Named Desire.
Studii de Limbi si Literaturi Moderne : Studii de Anglistica si Americanistica. pp. 255-261. ISSN 1454-3648 (2000)

Csapó Benő: Az oktatás és a nevelés egysége a demokratikus gondolkodás fejlesztésében.
ÚJ PEDAGÓGIAI SZEMLE, 50 (2). pp. 24-34. ISSN 1215-1807 (2000)

Csapó Benő: Az oktatáskutatás a minőség szolgálatában.
In: A minőség teremtése. Gallup könyvek . Magyar Gallup Intézet, Budapest, pp. 60-87. (2000) ISBN 963-00-4718-7

Csapó Benő: Utószó a Magyar Pedagógia századik évfolyamához.
MAGYAR PEDAGÓGIA, 100 (4). pp. 531-533. ISSN 0025-0260 (2000)

Csapó Benő: A minőségfejlesztés az oktatási rendszer fejődésének katalizátora.
ISKOLAKULTÚRA: PEDAGÓGUSOK SZAKMAI-TUDOMÁNYOS FOLYÓIRATA, 10 (1). pp. 75-82. ISSN 1215-5233 (2000)

Csapó Benő: A tantárgyakkal kapcsolatos attitűdök összefüggései.
MAGYAR PEDAGÓGIA, 100 (3). pp. 343-366. ISSN 0025-0260 (2000)

Csernicskó István, Fenyvesi Anna: The sociolinguistic stratification of Hungarian in Subcarpathia.
Multilingua, 19 (1-2). pp. 97-124. ISSN 0167-8507 (2000)

D

Dossey John, Csapó Benő, de Jong Ton, Klieme Eckhard, Vosniadou Stella: Cross-curricular competencies in PISA: Towards a framework for assessing problem-solving skills.
In: INES (2000) : The INES Compendium. Contributions from INES Networks and Working Groups, 2000.09.11-2000.09.13, Tokyo. pp. 19-41.

F

Fenyvesi Anna: The affectedness of the verbal complex in American Hungarian.
In: Language contact and verbal complex of Dutch and Hungarian: Working papers from the 1st Bilingual Language Use Theme Meeting of the Study Centre on Language Contact. University of Szeged, Szeged, Magyarország, pp. 94-107. (2000) (Submitted)

H

Hárs Endre: Goethezeit und deutsche Poststrukturalisten: Überlegungen zu einer Episode in Goethes Rezeptionsgeschichte.
In: Goethe: Vorgaben, Zugänge, Wirkungen. Peter Lang Verlag, Frankfurt am Main, New York, pp. 391-406. (2000) ISBN 3631353901

K

Koszta László, Zrinyi Andrea: Die Bischofswahl im Jahre 1306 in Fünfkirchen (Pécs): Bemerkungen zur Archontologie des Bistums von Fünfkirchen am Anfang des 14. Jahrhunderts.
In: Im Gedächtnis der Kirche neu erwachen: Studien zur Geschichte des Christentums in Mittel- und Osteuropa: Festgabe für Gabriel Adriányi zum 65. Geburtstag (Hrsg. Reimund Haas - Karl Josef Rivinius - Hermann-Josef Scheidgen). Böhlau, Köln; Weimar; Wien, pp. 463-477. (2000) ISBN 3-412-04100-9

S

Szécsényi Tibor: Esetegyeztetés a predikatív főnévi csoportban.
In: A mai magyar nyelv leírásának újabb módszerei IV. (szerk.) Büky László, Maleczki Márta, Szeged, Magyarország, 1999.10.27-1999.10.28. Szegedi Tudományegyetem Általános Nyelvészeti Tanszék, Szeged, pp. 189-202. (2000) ISBN 963-482-480-3

This list was generated on 2019. június 17. 07:09:28 CEST.