D'Ambrosi Lucia; Parito Mariaeugenia; Diego Pérez Calle Ricardo; Biernacka-Ligięza Ilona; Merkovity Norbert; Petrovszki-Oláh László:
The Affective Europe in Crisis Scenario : A Pilot Study on Students' Attitudes and Values.
In:
Educación, comunicación y poder en el siglo XXI.
Egregius Ediciones, Sevilla, pp. 175-197.
(2024)
ISBN 9788411770477
Magyarics Tamás; Mártonffy Balázs; Merkovity Norbert:
Az Amerikai Egyesült Államok politikai rendszere.
Ludovika Egyetemi Kiadó, Budapest.
(2024)
ISBN 9789636530464; 9789636530471; 9789636530488
Merkovity Norbert:
Az elnök és a hivatala.
In:
Az Amerikai Egyesült Államok politikai rendszere.
Ludovika Egyetemi Kiadó, Budapest, pp. 127-143.
(2024)
ISBN 9789636530464; 9789636530471; 9789636530488
Merkovity Norbert; Stumpf Péter Bence; Szabó Palócz Orsolya; Csiby Fruzsina:
Chapter 9: Hungary.
In:
Europe Votes : Party Campaigning in European Parliamentary Elections 1979-2019.
European Election Monitoring Center, Roma, pp. 148-159.
(2024)
ISBN 9781738489909; 9781738489916
Merkovity Norbert:
Pártok és pártrendszer.
In:
Az Amerikai Egyesült Államok politikai rendszere.
Ludovika Egyetemi Kiadó, Budapest, pp. 91-108.
(2024)
ISBN 9789636530464; 9789636530471; 9789636530488
von Nordheim Gerret; Bettels-Schwabbauer Tina; Kleinen-von Königslöw Katharina; Barczyszyn-Madziarz Paulina; Budivska Halyna; Di Salvo Philip; Dingerkus Filip; Guazina Liziane Soares; Krobea Asante Kwaku; Kuś Michał; Lábová Sandra; Matei Antonia; Merkovity Norbert; Paulino Fernando Oliveira; Petrovszki-Oláh László; Serwornoo Michael Yao Wodui; Valente Jonas; Wake Alexandra; Zakinszky Toma Viktória:
The different worlds of Google : A comparison of search results on conspiracy theories in 12 countries.
CONVERGENCE: THE JOURNAL OF RESEARCH INTO NEW MEDIA TECHNOLOGIES, 30 (6).
pp. 2267-2286.
ISSN 1354-8565
(2024)
Merkovity Norbert:
A félelem- és figyelemalapú politika közös metszetei a politikai kommunikációban.
FORUM: ACTA JURIDICA ET POLITICA, 14 (1).
pp. 141-156.
ISSN 2063-2525
(2024)
Merkovity Norbert:
A végrehajtói hatalom szervezetei és feladatai.
In:
Az Amerikai Egyesült Államok politikai rendszere.
Ludovika Egyetemi Kiadó, Budapest, pp. 145-163.
(2024)
ISBN 9789636530464; 9789636530471; 9789636530488
Stumpf Péter Bence; Szabó Palócz Orsolya; Merkovity Norbert:
Campaigns Without Frontiers? : The Europeanisation of the 2019 Elections Based on the Appearance of Foreign Public Figures in National Campaigns.
In:
The 2019 European Electoral Campaign.
Springer International Publishing, Cham, pp. 199-217.
(2022)
ISBN 9783030989927; 9783030989934
Merkovity Norbert; Özyüksel Büsra:
Political Communication and Populism.
In:
EUROPEAN POLITICS - CRISES, FEARS, AND DEBATES.
L’Harmattan, Paris, Budapest, pp. 138-151.
(2022)
ISBN 9782140265327
Altheide David L.; Merkovity Norbert:
Politics of Fear and Attention-Based Politics Promote Donald Trump and Other Right-Wing Autocrats.
Revista Latinoamericana de Estudios sobre Cuerpos, Emociones y Sociedad - RELACES, 3 (40).
pp. 83-96.
ISSN 1852-8759
(2022)
Merkovity Norbert:
Választási kampányok az interneten : magyar trendek a kilencvenes évek közepétől a 2022-es országgyűlési választási kampányig.
SZÁZADVÉG (2022/2).
pp. 111-130.
ISSN 0237-5206
(2022)
Merkovity Norbert:
Az amerikai blokk elé.
MÉDIAKUTATÓ: MÉDIAELMÉLETI FOLYÓIRAT, 22 (1).
pp. 5-6.
ISSN 1586-8389
(2021)
Merkovity Norbert:
Figyelem és diktatúra?: A figyelemalapú politika mint stratégiai cselekvés.
SZABAD PIAC: GAZDASÁG- TÁRSADALOM- ÉS BÖLCSÉSZETTUDOMÁNYI FOLYÓIRAT, 1 (1).
pp. 40-51.
ISSN 2677-1616
(2021)
Altheide David L.; Merkovity Norbert:
Hogyan segíti a félelem- és figyelemalapú politika Donald Trumpot és más jobboldali autokratákat?
MÉDIAKUTATÓ: MÉDIAELMÉLETI FOLYÓIRAT, 22 (1).
pp. 11-20.
ISSN 1586-8389
(2021)
Merkovity Norbert; Bene Márton; Farka Xénia:
Hungary: Illiberal crisis management.
In:
Political Communication and COVID-19: Governance and Rhetoric in Times of Crisis.
Routledge, Abingdon, pp. 269-279.
(2021)
ISBN 9780367636791; 9780367636838; 9781003120254
Merkovity Norbert; Stumpf Péter Bence:
Migrants during Halftime: the framing of Hungarian political news during the FIFA World Cup.
EAST EUROPEAN POLITICS, 37 (2).
pp. 292-310.
ISSN 2159-9165
(2021)
Stumpf Péter Bence; Szekeres Tamás; Merkovity Norbert:
Migránsok félidőben : Figyelemmaximalizálás és a politikai hírek keretezése a FIFA labdarúgó-világbajnokság alatt.
MÉDIAKUTATÓ: MÉDIAELMÉLETI FOLYÓIRAT, 22 (2).
pp. 39-51.
ISSN 1586-8389
(2021)
Merkovity Norbert:
Political Campaign Communication in the Information Age : Some Difficulties With Basic Concepts.
In:
Research Anthology on Fake News, Political Warfare, and Combatting the Spread of Misinformation.
IGI Global, Hershey (PA), pp. 331-345.
(2021)
ISBN 9781799872924
Tóth Judit; Szirmai Éva; Merkovity Norbert; Pongó Tamás:
Promising or Compelling Future in Hungary?
In:
Young Adults and Active Citizenship.
Springer International Publishing, London, pp. 121-138.
(2021)
ISBN 9783030650018; 9783030650025
Hajzer Gergő; Mátyus Imre; Merkovity Norbert; Molnár Judit; Stumpf Péter Bence; Szabó Palócz Orsolya:
Communicative Space – Political Space: 11th Central and Eastern European Communication and Media Conference, 2018.
Iurisperitus Bt., Szeged.
(2020)
ISBN 9786156268044
Merkovity Norbert:
Political Campaign Communication in the Information Age: Some Difficulties With Basic Concepts.
In:
Handbook of Research on Politics in the Computer Age.
IGI Global, Hershey (PA), pp. 166-180.
(2020)
ISBN 9781799803775; 9781799803782
Merkovity Norbert:
Posztobjektív média és figyelemalapú politika.
LÉTÜNK (ÚJVIDÉK), 50 (4).
pp. 41-56.
ISSN 0350-4158
(2020)
Merkovity Norbert:
Self-Mediatisation as a Feature for Attention-Based Politics.
In:
Communicative Space – Political Space.
Iurisperitus Bt., Szeged, pp. 123-130.
(2020)
ISBN 9786156268044
Bene Márton; Farkas Xénia; Merkovity Norbert:
Válságcsörték: A koronavírus-válság kormányzati, ellenzéki és médiakommunikációja.
In:
Vírusba oltott politika.
Napvilág Kiadó Kft., Budapest, pp. 151-166.
(2020)
ISBN 9789633384657
Hajzer Gergő; Merkovity Norbert:
A populizmus a magyar politikusok értelmezésében.
FORUM: ACTA JURIDICA ET POLITICA, 10 (2).
pp. 57-70.
ISSN 2063-2525
(2020)
Stanyer James; Salgado Susana; Bobba Giuliano; Hajzer Gergő; Hopmann David Nicolas; Hubé Nicolas; Merkovity Norbert; Özerim Gökay; Papathanassopoulos Stylianos; Sanders Karen B.; Spasojevic Dusan; Vochocová Lenka:
Journalists’ Perceptions of Populism and the Media: A Cross-National Study Based on Semi-Structured Interviews.
In:
Communicating Populism.
Routledge Publishing, Oxon, pp. 34-50.
(2019)
ISBN 9781138392724; 9780429402067
Salgado Susana; Stanyer James; Hajzer Gergő; Hopmann David Nicolas; Kalsnes Bente; Legnante Guido; Lipinski Artur; Merkovity Norbert; Papathanassopoulos Stylianos; Sanders Karen B.:
Politicians’ Perceptions of Populism and the Media: A Cross-National Study Based on Semi-Structured Interviews.
In:
Communicating Populism.
Routledge Publishing, Oxon, pp. 51-68.
(2019)
ISBN 9781138392724; 9780429402067
Merkovity Norbert:
A Possible Framework for Attention-Based Politics: A Field for Research.
International Journal of E-Politics, 10 (2).
pp. 13-23.
ISSN 1947-9131
(2019)
Merkovity Norbert:
Parlamenti képviselők a Facebookon. Tíz ország komparatív kutatása.
In:
Az első 25 év.
Iurisperitus Bt., Szeged, pp. 137-153.
(2018)
ISBN 9786155411748
Merkovity Norbert:
Self-Surveillances in MPs Communication: How Parliamentary Representatives Use Facebook?
FORUM: ACTA JURIDICA ET POLITICA, 8 (1).
pp. 147-162.
ISSN 2063-2525
(2018)
Merkovity Norbert:
Towards Self-Mediatization of Politics: parliamentarians' use of Facebook and Twitter in Croatia and Hungary.
In:
Social Media and Politics in Central and Eastern Europe.
Routledge Publishing, London, pp. 64-80.
(2018)
ISBN 9781138100824, 9780367875015
Merkovity Norbert:
A figyelemalapú politika a közösségi média korában : a politikai kommunikáció lehetséges értelmezése napjainkban.
Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság Médiatanács Médiatudományi Intézete, Budapest.
(2018)
ISBN 9786155302237
Merkovity Norbert:
A figyelemalapú politika a közösségi média korában: a politikai kommunikáció lehetséges értelmezése napjainkban.
Médiatudományi könyvtár
(32).
Médiatudományi Intézet, Budapest.
(2018)
ISBN 978-615-5302-23-7
Merkovity Norbert:
A közigazgatás-tudomány és a politikai kommunikáció találkozási pontjai.
In:
Első közszervezési és közigazgatástani műhelyfórum, 2016.
Dialóg Campus Kiadó, Budapest, pp. 111-118.
(2018)
ISBN 9786155877889; 9786155877872
Merkovity Norbert:
A közigazgatás-tudomány és a politikai kommunikáció találkozási pontjai.
In:
Közszervezési és közigazgatástani műhely-fórum, 2016.
E-government Alapítvány, Budapest, pp. 127-136.
(2018)
ISBN 9789639753211
Balog Edina; Bódi Zita; Dobi Imola; Hajzer Gergő; Kis-Prumik Nóra; Marosi-Kiss Melinda; Wimmer Krisztina; Merkovity Norbert; Tihanyi Dániel:
Három híroldal híreihez írt olvasói hozzászólások a menekültválság kapcsán: 2015. év márciusában és szeptemberében megjelent három-három cikk alatti kommentárok elemzése.
SZTE ÁJTK Politológia Tanszék, Szeged.
(2017)
ISBN 9789633065242
Marinescu Valentina; Nowak-Teter Ewa; Branea Silvia; Fox Bianca; Merkovity Norbert; Mihályffy Zsuzsanna; Deželan Tomaž; Maksuti Alem:
In Search of Common Patterns: Political Advertising in Central and Eastern Europe.
In:
Political Advertising in the 2014 European Parliament Elections.
Palgrave Macmillan Ltd, London, pp. 135-151.
(2017)
ISBN 9781137569813
Merkovity Norbert:
Introduction to attention-based politics.
PRZEGLąD POLITOLOGICZNY, 2017 (4).
pp. 47-59.
ISSN 1426-8876
(2017)
Wring Dominic; Grill Christiane; Merkovity Norbert; Deacon David:
Populist Politics and the ‘Radical Right’ in 2014 Elections.
In:
Political Advertising in the 2014 European Parliament Elections.
Palgrave Macmillan Ltd, London, pp. 97-117.
(2017)
ISBN 9781137569813
Merkovity Norbert:
Az önmediatizáció jelensége az online politikai kommunikációban.
POLITIKATUDOMÁNYI SZEMLE, 25 (2).
pp. 111-132.
ISSN 1216-1438
(2016)
Tóth Judit; Bozsó Renáta; Kalkanova Tatiana; Ladć Maja; Mandarić Vukušić Anita; Merkovity Norbert; Pongó Tamás; Székely Tünde:
Could Adult Education Become a Means of Active Participatory Citizenship for Young People in the EU?
PÉCS JOURNAL OF INTERNATIONAL AND EUROPEAN LAW, 3 (2).
pp. 21-37.
ISSN 2064-9401
(2016)
Csigó Péter; Merkovity Norbert:
Hungary: Home of Empty Populism.
In:
Populist Political Communication in Europe.
Routledge, New York, USA, pp. 299-310.
(2016)
ISBN 9781138654792
Merkovity Norbert:
Public Dialogue Model of Political Communication in the Information Era.
FORUM: PUBLICATIONES DOCTORANDORUM JURIDICORUM, 6.
pp. 93-106.
ISSN 2063-5540
(2016)
Merkovity Norbert:
Trump!: A mémek mint a figyelemalapú politika kiszolgálói.
APERTÚRA, 12 (1).
ISSN 1787-7245
(2016)
Merkovity Norbert:
A figyelemalapú politika és Donald Trump.
MÉDIAKUTATÓ: MÉDIAELMÉLETI FOLYÓIRAT, 17 (3-4).
pp. 7-16.
ISSN 1586-8389
(2016)
Merkovity Norbert; Imre Róbert; Owen Stephen:
Homogenizing Social Media: Affect/Effect and Globalization of Media and the Public Sphere.
In:
Media and globalization: Different Cultures, Societies, Political Systems.
Wydawnictwo UMCS, Lublin, Lengyelország, pp. 57-69.
(2015)
Merkovity Norbert:
Interactivity research among the Austrian, Croatian, Estonian, Hungarian, Latvian, and Lithuanian MPs.
MEDIA AND COMMUNICATION / MEDIJI I KOMUNIKACIJE, 2 (4).
pp. 71-87.
ISSN 2336-9981
(2015)
Ábrahám Adrienn; Bencsik R. Leona; Dobó Balázs; Elek Fanny; Hörömpöli Luca; Kopasz Réka; Kővágó Paulina; Letenovics Ivett; Merkovity Norbert; Molnár Melinda; Patkós Anna; Póth Csilla; Szabó Gréta; Szűcs Kata; Szűcs Krisztina:
Politikusok a közösségi hálón: Képviselői hozzászólások elemzése a Facebook és Twitter közösségi oldalakon.
SZTE ÁJTK Politológia Tanszék, Szeged.
(2015)
ISBN 9789633063866
Merkovity Norbert:
Hungarian MPs' Response Propensity to Emails.
In:
Political Campaigning in the Information Age.
IGI Global, Hershey, pp. 305-317.
(2014)
ISBN 9781466660625, 1466660627, 9781466660632
Merkovity Norbert:
Interactivity Research among the Hungarian, Irish and Canadian MPs: The E-Mail.
In:
Media, Power and Empowerment.
Cambridge Scholars Publishing, Cambridge, pp. 306-311.
(2014)
ISBN 9781443863964
Szani Ferenc; Merkovity Norbert:
Javaslat egy közép-kelet-európai képzési piac kialakítására.
INFORMÁCIÓS TÁRSADALOM: TÁRSADALOMTUDOMÁNYI FOLYÓIRAT, 14 (1).
pp. 91-108.
ISSN 1587-8694
(2014)
Merkovity Norbert:
Politikai kommunikáció-kutatások a közösségi média korában.
Magyary Zoltán E-Közigazgatástudományi Egyesület Politika és Digitális kultúra, 1
.
Primaware, Szeged, Magyarország.
(2014)
ISBN 978-963-12-0493-3
Merkovity Norbert:
Politikusok médiaszerepléseinek elemzése.
In:
Politikai kommunikáció-kutatások a közösségi média korában.
Primaware Kiadó, Szeged, pp. 73-96.
(2014)
ISBN 9789631204933
Merkovity Norbert; Imre Róbert; Major Stella:
Social Media Innovation in Political Communication: Alternative or Mainstream?
In:
ICT Driven Public Service Innovation: Comparative Approach Focusing on Hungary.
Nemzeti Közszolgálati és Tankönyv Kiadó Zrt., Budapest, Magyarország, pp. 155-171.
(2014)
ISBN 978-615-5305-89-4
Merkovity Norbert:
Újmédia használat a kommunikációban.
In:
Politikai kommunikáció-kutatások a közösségi média korában.
Primaware Kiadó, Szeged, pp. 219-241.
(2014)
ISBN 9789631204933
Merkovity Norbert:
A politikusok médialogikája a közösségi oldalakon: Facebook és Twitter kutatás.
In:
Politikai kommunikáció-kutatások a közösségi média korában.
Primaware Kiadó, Szeged, pp. 165-192.
(2014)
ISBN 9789631204933
Merkovity Norbert:
Difficulties for eGovernment promotion in Serbia : The analysis of eUprava Portal.
CM: CASOPIS ZA UPRAVLJANJE KOMUNICIRANJEM / COMMUNICATION MANAGEMENT QUARTERLY, 8 (27).
pp. 5-33.
ISSN 1452-7405
(2013)
Merkovity Norbert:
Az online hálózatok újraértelmezése.
In:
Új Média Konferencia 2008 : Új média és kommunikatív magatartás.
Scientia Publishing House, Kolozsvár, pp. 219-231.
(2011)
ISBN 9789731970448
Merkovity Norbert:
A demokrácia torzói.
In:
A demokrácia deficitje avagy a deficites hatalomgyakorlás.
Pécs-Baranyai Értelmiségi Egyesület; PTE ÁJK, Pécs, pp. 108-114.
(2008)
ISBN 9789636422516
Merkovity Norbert:
The Three Eras of the Political Communication.
In:
6th International Conference of PhD Students.
Miskolci Egyetem Innováció és Technológia Menedzsment Intézeti Tanszék, Miskolc, pp. 159-164.
(2007)
ISBN 9789636617820
Merkovity Norbert:
A határok kreatív kihívásai : A „nemzeti” internet értelmezése.
ÚJ KÉP: PEDAGÓGUSOK ÉS SZŰLŐK FOLYÓIRATA, 11 (6).
pp. 39-46.
ISSN 1450-5010
(2007)