Vissza |
Kérchy Anna:
Mire képes egy képeskönyv? Képtelen interaktív képszövegek az Alice Csodaországban és Tükörországban első kiadásaiban.
In:
Illusztráció - történetek.
Balatonfüred Városért Közalapítvány; Tempevölgy Kiadó, Balatonfüred, pp. 30-53.
(2022)
ISBN 9786156404022
Kérchy Anna:
Romanticism and Victorianism in English Literature.
Institute of English & American Studies, University of Szeged.
(2022)
ISBN 9789633068861
Kérchy Anna:
The Acoustics of Nonsense in Lewis Carroll's Alice Tales.
In:
Silence and Silencing in Children's Literature.
Makadam förlag, Stockholm, pp. 86-102.
(2021)
ISBN 9789170613678
Kérchy Anna:
Alice Beyond Wonderland: Transmedia, Hybridity, and Intersemiotic Play in Contemporary Adaptations of a Children’s Classic.
In:
Mix & Match - Hibridismo e Transmedialidade.
Edições Humus, Famalicao, pp. 13-37.
(2021)
ISBN 9789897556111
Kérchy Anna:
Creative Strategies of Comics in Current Hungarian Picturebooks.
In:
Zborník: Miscellany.
Bibiana, Bratislava, pp. 157-162.
(2021)
ISBN 9788089154777
Kérchy Anna:
Humor, horror, hiátus: A groteszk gyerektest mint szövegmotor Kócos Petitől Pacasrácig.
In:
Medialitás és gyerekirodalom.
Károli könyvek
.
Károli Gáspár Református Egyetem – L'Harmattan Kiadó, Budapest, pp. 63-76.
(2021)
ISBN 9789634143376
Kérchy Anna:
Kreatívne stratégie komiksu v súčasných maďarských obrázkových knihách.
In:
Zborník: Miscellany.
Bibiana, Bratislava, pp. 41-47.
(2021)
ISBN 9788089154777
Kérchy Anna:
Orshi Drozdik: Choreographie Einer Individuellen Mythologie.
In:
Feministische Avantgarde. Kunst der 1970er Jahre aus der Sammlung Verbund, Wien.
Prestel Verlag, München, pp. 54-57.
(2021)
Kérchy Anna:
Taktilis tekintet Margaret Atwood A szolgálólány meséje című regényében.
TISZATÁJ: IRODALMI MŰVÉSZETI ÉS TÁRSADALMI FOLYÓIRAT, 75 (2).
pp. 68-76.
ISSN 0133-1167
(2021)
Kérchy Anna:
A madárnő mágiája: A szörnyetegség mint mutatvány Angela Carter Esték a cirkuszban című regényében.
In:
Rémesen népszerű.
Athenaeum Kiadó, Budapest, pp. 137-160.
(2021)
ISBN 9789635430017
Kérchy Anna:
Perverted Postmodern Pinocchios: Cannibalistic Vegetal-children as Ecoterrorist Agents of Maternal Imagination.
In:
The Cultural Construction of Monstrous Children: Essays on Anomalous Children from 1595 to the Present Day.
Anthem Press, London, pp. 151-163.
(2020)
ISBN 1785275208; 9781785275203
Kérchy Anna:
Boundaries, Bridges, Becomings: Interspecies Politics in Contemporary Performance Arts.
In:
Transnational Americas: Home(s), Borders and Transgressions.
Americana E-Books, Szeged, pp. 51-60.
(2019)
ISBN 9789633066126
Kérchy Anna:
Meta-imagination in Lewis Carroll’s Literary Fairy Tales about Alice’s Adventures.
In:
The Fairy-Tale Vanguard.
Cambridge Scholars Publishing, Newcastle upon Tyne, pp. 55-76.
(2019)
ISBN 9781527534728
Kérchy Anna:
Psychogeography in the Curiosity Cabinet: Angela Carter’s Poetics of Space.
In:
The Arts of Angela Carter. A Cabinet of Curiosities.
Manchester University Press, Manchester, pp. 39-57.
(2019)
ISBN 9781526136770
Kérchy Anna:
Transmedia Commodification: Disneyfication, Magical Objects, and Beauty and the Beast.
In:
The Routledge Companion to Transmedia Studies.
Routledge, New York (NY), pp. 223-232.
(2018)
ISBN 9781138483439
Kérchy Anna:
Amicable Alices: Lewis Carroll and his Child Friends.
In:
The Politics and Poetics of Friendship.
Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Krakow, pp. 225-239.
(2017)
ISBN 9788323343394
Kérchy Anna:
Perverted Postmodern Pinocchios: Cannibalistic Vegetal-Children as Ecoterrorist Agents of Maternal Imagination.
In:
Little Horrors.
Inter-Disciplinary Press, Oxford, pp. 195-211.
(2016)
ISBN 9781848884465
Kérchy Anna:
The Street Urchin as an Iconic Agent of Childish Imagination in Dickens’ Fiction and its Victorian and Postmodern Visual Adaptations.
In:
Charles Dickens 200: Text and Beyond.
SPECHEL - Angol és Magyar Kulturális Egyesület, Martonfa, pp. 73-84.
(2014)
ISBN 9789630894579
Kérchy Anna:
The Translation and Reception of Angela Carter’s Work in Hungary.
In:
Angela Carter Traductrice. Angela Carter en Traduction.
Centre de Traduction Littéraire, Lausanne, pp. 159-175.
(2014)
ISBN 2883570620
Kérchy Anna:
Les traductions hongroises de The Great Gatsby.
In:
Quand l'Europe retraduit The Great Gatsby. Le corps transfrontalier du texte.
Presses Universitaires de Bordeaux, Bordeaux, pp. 19-34.
(2013)
ISBN 9782867819063
Kérchy Anna:
Disorder in the Museum: Recycling Waste and Cultural Trauma in the Chapman Brothers’ Abject Art.
In:
The Iconology of Law and Order.
JATE Press Szegedi Egyetemi Kiadó, Szeged, pp. 245-258.
(2012)
ISBN 9789633150764
Kérchy Anna:
Recycling Waste as a Means to Cure Cultural Trauma in the Art Museum.
In:
The Museal Turn.
Universitätsverlag Winter, Heidelberg, pp. 235-246.
(2012)
ISBN 9783825360979
Kérchy Anna:
(Un)making Sense of Nonsense in Lewis Carroll’s Alice Tales.
In:
The Language of Sense, Common-Sense and Nonsense.
Wydawnictwo WSEH, Bielsko-Biala, pp. 43-54.
(2012)
ISBN 9788392822622
Kérchy Anna:
A fogyatékkal élők elfogadását célzó média/művészeti megnyilvánulások lehetőségei, korlátai, és recepciója a mai Magyarországon.
In:
Mi/Más Konferencia 2010.
EKF Líceum Kiadó, Eger, pp. 75-86.
(2012)
ISBN 9786155250057
Kérchy Anna:
Wonderland Lost and Found? Nonsensical Enchantment and Imaginative Reluctance in Revisionings of Lewis Carroll's Alice Tales.
In:
Anti-Tales: The Uses of Disenchantment.
Cambridge Scholars Publishing, Newcastle upon Tyne, pp. 62-74.
(2011)
ISBN 9781443830553; 1443828696
Kérchy Anna:
Bodies That Do Not Fit: Sexual Metamorphoses, Re-embodied Identities and Cultural Crisis in Contemporary Transgender Memoirs.
In:
The Human Body in Contemporary Literatures in English: Cultural and Political Implications.
Peter Lang Verlag, Frankfurt am Main, pp. 129-150.
(2009)
ISBN 9783631572696
Kérchy Anna:
Angela Carter’s The Passion of New Eve: Grotesque Body Modification, Freaked Femininity and Narrative Self-Decomposition.
In:
Fantastic Body Transformations in English Literature.
Universitätsverlag Winter, Heidelberg, pp. 89-105.
(2006)
ISBN 9783825352806
Kérchy Anna:
Seeing Is Believing(?) Blurred Boundaries and Loving Looks in Nancy Burson’s Art.
FOCUS: PAPERS IN ENGLISH LITERARY AND CULTURAL STUDIES (SI).
pp. 199-217.
ISSN 1585-5228
(2006)
Kérchy Anna:
The Female Grotesque in Contemporary American Culture.
ATENEA: A BILINGUAL JOURNAL OF HUMANITIES AND SOCIAL SCIENCES, 25 (2).
pp. 173-185.
ISSN 0885-6079
(2005)
Kérchy Anna:
Nő, pornó, performansz: Annie Sprinkle: The Post-Porn-Modernist Show.
LEGKISEBB KÖZÖS TÖBBSZÖRÖS: A KOLOZSVÁRI LÁTHATATLAN KOLLÉGIUM ELMÉLETI FOLYÓIRATA, 3 (12).
pp. 56-62.
ISSN 1582-0092
(2002)