Vissza |
Balogh-Pécsi Anett; Tóth Edit; Kasik László:
Social problem-solving, coping strategies and communication among 5 th and 7 th graders.
INTERNATIONAL JOURNAL OF ADOLESCENCE AND YOUTH, 29 (1).
ISSN 0267-3843
(2024)
Fejes József Balázs; Jámbori Szilvia; Kasik László; Vígh Tibor; Gál Zita:
Exploring social problem-solving profiles among Hungarian high school and university students.
HELIYON, 9 (8).
ISSN 2405-8440
(2023)
Kasik László; Gál Zita (szerk.):
XIX. Pedagógiai Értékelési Konferencia = 19th Conference on Educational Assessment : PÉK 2023 = CEA 2023 : program és összefoglalók = program and abstracts.
SZTE Neveléstudományi Doktori Iskola, Szeged.
(2023)
ISBN 9789633069356
Aburezeq Khalil; Kasik László:
The characteristics of social problem-solving among Palestinian adolescents.
HUNGARIAN EDUCATIONAL RESEARCH JOURNAL (HERJ), 13 (2).
pp. 155-169.
ISSN 2062-9605
(2023)
Kasik László; Gál Zita; Jámbori Szilvia; Tóth Edit; Jagodics Balázs; Szabó Éva:
Az iskolai kudarcok tényezői – egy lehetséges preventív modell keretei.
MAGYAR PEDAGÓGIA, 122 (1).
pp. 3-19.
ISSN 0025-0260
(2022)
Aburezeq Khalil; Kasik László:
Gender and Age Differences in Negative Problem Orientation among Palestinian Adolescents.
HUMAN BEHAVIOR, DEVELOPMENT AND SOCIETY, 23 (3).
pp. 88-97.
ISSN 2651-1762
(2022)
Kasik László; Jámbori Szilvia; Tóth Edit; Gál Zita:
Problémamegoldás barátok és nem barátok között serdülők körében.
MAGYAR PSZICHOLÓGIAI SZEMLE, 77 (1).
pp. 29-52.
ISSN 0025-0279
(2022)
Zsolnai Anikó; Kasik László:
Short research report : Coping strategies in Hungarian school-age children.
INTERNATIONAL JOURNAL OF EMOTIONAL EDUCATION, 14 (2).
pp. 88-92.
ISSN 2073-7629
(2022)
Kasik László; Gál Zita; Nagy Zoltán:
Social Problem-Solving and Anxiety in Perfectionist and Non-Perfectionist Adolescents.
In:
Problem-Solving: Insights, Challenges, and Approaches.
Nova Science Publishers Inc.; Nova Publishers, New York, pp. 165-190.
(2022)
ISBN 9781685077839
Gál Zita; Kasik László; Jámbori Szilvia; Fejes József Balázs; Nagy Krisztina:
Social problem-solving, life satisfaction and well-being among high school and university students.
INTERNATIONAL JOURNAL OF SCHOOL AND EDUCATIONAL PSYCHOLOGY, 10 (1).
pp. 170-180.
ISSN 2168-3603
(2022)
Polcsik Balázs; Kasik László; Perényi Szilvia:
A szociális-problémamegoldás jellemzői a sporttudományi képzési területen tanulmányokat folytató hallgatók körében.
MAGYAR SPORTTUDOMÁNYI SZEMLE, 23 (6 (100)).
pp. 44-53.
ISSN 1586-5428
(2022)
Jámbori Szilvia; Kasik László; Fejes József Balázs; Vígh Tibor; Gál Zita:
A szociálisprobléma-megoldás vizsgálata személyközpontú megközelítésben serdülők és fiatal felnőttek körében.
ALKALMAZOTT PSZICHOLÓGIA, 22 (1).
pp. 37-63.
ISSN 1419-872X
(2022)
Kasik László:
A szociálisérdek-érvényesítés jellemzői gyermek- és serdülőkorban : a Nagy József-i modell empirikus igazolása és továbbfejlesztése.
ISKOLAKULTÚRA: PEDAGÓGUSOK SZAKMAI-TUDOMÁNYOS FOLYÓIRATA, 32 (11).
pp. 83-97.
ISSN 1215-5233
(2022)
Kasik László; Tóth Edit; Jámbori Szilvia; Gál Zita:
Barátságfunkciók serdülőkorban – a McGill Friendship Questionnaire magyar változatának pszichometriai mutatói [Functions of friendship among adolescents – the psychometric properties of the Hungarian version of McGill Friendship Questionnaire].
MENTÁLHIGIÉNÉ ÉS PSZICHOSZOMATIKA, 22 (4).
pp. 1-21.
ISSN 1419-8126
(2021)
Aburezeq Khalil; Kasik László:
Development and psychometric properties of major negative interpersonal events measurement for adolescents.
Journal of Studies in Language, Culture and Society, 4 (1).
pp. 91-108.
ISSN 2676-1750
(2021)
Kasik László; Gál Zita; Nagy Zoltán:
Perfekcionista és nem perfekcionista serdülők szociálisprobléma-megoldásának és szorongásának jellemzői.
MAGYAR PEDAGÓGIA, 121 (2).
pp. 189-208.
ISSN 0025-0260
(2021)
Aburezeq Khalil; Kasik László:
The Psychometric Properties For The Arabic Version Of The Questionnaire Of Adolescents' Negative Orientation Of Social.
Journal of Studies in Language, Culture and Society, 4 (2).
pp. 1-19.
ISSN 2676-1750
(2021)
Balogh-Pécsi Anett; Kasik László:
A kommunikáció szerepe a megküzdés, a szociálisprobléma-megoldás és az asszertivitás serdülőkori fejlesztésében.
ISKOLAKULTÚRA: PEDAGÓGUSOK SZAKMAI-TUDOMÁNYOS FOLYÓIRATA, 31 (7-8).
pp. 118-131.
ISSN 1215-5233
(2021)
Aburezeq Khalil; Kasik László:
The relationship between social problem solving and psychological well-being: a literature review.
Romanian Journal of Psychological Studies, 9 (special issue).
pp. 3-16.
ISSN 2360-3690
(2021)
Aburezeq Khalil; Kasik László:
The social problem solving inventory–revised as a measurement of individuals' social problems solving: review of modern literature.
Romanian Journal of Psychological Studies, 9 (1).
pp. 14-25.
ISSN 2360-3690
(2021)
Szitás Teodóra; Kasik László:
Óvodások szociálisprobléma-megoldásának hazai és nemzetközi vizsgálatai.
MAGYAR PEDAGÓGIA, 120 (4).
pp. 373-389.
ISSN 0025-0260
(2020)
Gál Zita; Jámbori Szilvia; Kasik László; Fejes József Balázs:
Az észlelt tanulmányi sikeresség és az iskolai jóllét pszichológiai erőforrásainak összefüggései középiskolás diákok körében.
MAGYAR PEDAGÓGIA, 119 (4).
pp. 265-286.
ISSN 0025-0260
(2019)
Jámbori Szilvia; Fejes József Balázs; Gál Zita; Kasik László; Szabó Hangya Lilla; Nagy Krisztina:
Célok, tervek és tanulási stratégiák serdülők és fiatal felnőttek körében.
ISKOLAKULTÚRA: PEDAGÓGUSOK SZAKMAI-TUDOMÁNYOS FOLYÓIRATA, 29 (6).
pp. 18-35.
ISSN 1215-5233
(2019)
Kasik László; Gál Zita; Jámbori Szilvia; Fejes József Balázs; Nagy Krisztina; Szabó Hangya Lilla:
Középiskolások és egyetemisták szociálisprobléma-megoldásának nem szerinti különbségei.
ISKOLAKULTÚRA: PEDAGÓGUSOK SZAKMAI-TUDOMÁNYOS FOLYÓIRATA, 29 (6).
pp. 49-61.
ISSN 1215-5233
(2019)
Kasik László; Gál Zita (szerk.):
Osztályfőnöki óra: Másképp! : Módszertani segédanyag pedagógusoknak gyakorlatokkal és tématervekkel.
Mozaik Kiadó, Szeged.
(2019)
ISBN 978 963 697 822 8
Kasik László; Gál Zita:
Serdülők általános és specifikus negatív orientációja kortársi problémáikkal kapcsolatban – kérdőíves és történetalapú elemzés.
MAGYAR PEDAGÓGIA, 119 (2).
pp. 113-129.
ISSN 0025-0260
(2019)
Szabó Hangya Lilla; Jámbori Szilvia; Gál Zita; Kasik László; Fejes József Balázs:
Serdülők és fiatal felnőttek identitása az önértékelés és a társas támogatás függvényében.
ISKOLAKULTÚRA: PEDAGÓGUSOK SZAKMAI-TUDOMÁNYOS FOLYÓIRATA, 29 (6).
pp. 36-48.
ISSN 1215-5233
(2019)
Gál Zita; Kasik László:
Social problem-solving in the classroom.
In:
Psychological Applications and Trends 2019.
InScience Press, pp. 86-90.
(2019)
ISBN 9789895431229
Gál Zita; Kasik László; Jámbori Szilvia; Fejes József Balázs; Nagy Krisztina:
A problémamegoldás kapcsolata az élettel való elégedettséggel és az iskolai jólléttel – középiskolások és egyetemisták longitudinális vizsgálata.
In:
Új kutatások a neveléstudományokban, 2018: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések.
L' Harmattan Kiadó, Budapest, pp. 158-172.
(2019)
ISBN 9789634145660
Nagy Krisztina; Gál Zita; Jámbori Szilvia; Kasik László; Fejes József Balázs:
A tanulói jóllét és az önértékelés jellemzőinek feltárása középiskolások és egyetemisták körében.
ISKOLAKULTÚRA: PEDAGÓGUSOK SZAKMAI-TUDOMÁNYOS FOLYÓIRATA, 29 (6).
pp. 3-17.
ISSN 1215-5233
(2019)
Kasik László; Gál Zita; Tóth Edit:
Development and Psychometric Properties of NEGORI (Negative Orientation Questionnaire).
JOURNAL OF RELATIONSHIPS RESEARCH, 9.
ISSN 1838-0956
(2018)
Kasik László; Guti Kornél; Gál Zita; Gáspár Csaba; Tóth Edit; Fejes József Balázs:
Development and psychometric properties of the Avoidance Questionnaire for Adolescents (AQA).
INTERNATIONAL JOURNAL OF EMOTIONAL EDUCATION, 10 (2).
pp. 59-76.
ISSN eISSN: 2073-7629
(2018)
Kasik László; Fejes József Balázs; Guti Kornél; Gáspár Csaba; Zsolnai Anikó:
Social problem-solving among disadvantaged and non-disadvantaged adolescents.
EUROPEAN JOURNAL OF SPECIAL NEEDS EDUCATION, 33 (1).
pp. 86-101.
ISSN 0885-6257
(2018)
Kasik László; Gál Zita; Tóth Edit:
A negatív problémaorientációt mérő kérdőív (NEGORI) kidolgozása és pszichometriai mutatói.
ALKALMAZOTT PSZICHOLÓGIA, 18 (2).
pp. 131-151.
ISSN 1419-872X
(2018)
Kasik László; Vidákovich Tibor; Gáspár Csaba; Tóth Edit:
Az SPSI-A hazai adaptálásának eredményei.
MAGYAR PSZICHOLÓGIAI SZEMLE, 72 (2).
pp. 201-229.
ISSN 0025-0279
(2017)
Kasik László; Gál Zita:
Társas problémák és megoldásuk az osztályteremben.
EDUCATIO, 26 (3).
pp. 484-496.
ISSN 1216-3384
(2017)
Kasik László; Gál Zita; Havlikné Rácz Andrea; Kasik László; Özvegy Judit; Szabó Éva; Zsolnai Anikó (szerk.):
Társas problémák és megoldásuk 3-7 évesek körében.
Mozaik Kiadó és Oktatási Stúdió, Szeged.
(2017)
ISBN 9789636978037
Braunitzer Gábor; Őze Attila; Nagyné Eördegh Gabriella; Pihokker Anna; Rózsa Petra; Kasik László; Kéri Szabolcs; Nagy Attila:
The development of acquired equivalence from childhood to adulthood — A cross-sectional study of 265 subjects.
PLOS ONE, 12 (6).
Terjedelem: 15 p-Azonosító: e017952.
ISSN 1932-6203
(2017)
Zsolnai Anikó; Kasik László (szerk.):
Új kutatások a neveléstudományokban 2016: A tanulás és nevelés interdiszciplináris megközelítése.
SZTE BTK Neveléstudományi Intézet; MTA Pedagógiai Bizottság, Szeged.
(2017)
ISBN 978-963-306-567-9
Kasik László; Guti Kornél; Tóth Edit; Fejes József Balázs:
Az elkerülés mint folyamat – az elkerülés kérdőív bemérése 15 és 18 évesek körében.
MAGYAR PEDAGÓGIA, 116 (2).
pp. 219-253.
ISSN 0025-0260
(2016)
Zsolnai Anikó; Kasik László:
Coping Strategies and Social Problem Solving in Adolescence.
In:
Open Spaces for Interactions and Learning Diversities.
Sense Publishers, pp. 121-126.
(2016)
ISBN 978946300338-4
Kasik László:
„Nem szeretném megoldani.” : a kortársi problémák megoldásával kapcsolatos negatív orientáció vizsgálata serdülők körében.
ALKALMAZOTT PSZICHOLÓGIA, 16 (2).
pp. 37-51.
ISSN 1419-872X
(2016)
Zsolnai Anikó; Kasik László:
Online testing of Hungarian children's prosocial behavior.
International Journal of School and Educational Psychology, 5 (2).
pp. 65-73.
ISSN 2168-3603
(2016)
Kasik László; Gál Zita:
Parents’ and teachers’ opinions of preschool children's social problem-solving and behavioural problems.
EARLY CHILD DEVELOPMENT AND CARE, 186 (10).
pp. 1632-1648.
ISSN 0300-4430
(2016)
Kasik László:
Person-Based Social Problem Solving Among 10-, 14- and 16-Year-Olds.
JOURNAL OF RELATIONSHIPS RESEARCH, 7.
Terjedelem: 10 p.-Azonosító: e4.
ISSN eISSN: 1838-0956
(2016)
Kasik László; Gáspár Csaba; Guti Kornél; Zsolnai Anikó:
Relationship between Social Problem-Solving, Anxiety and Empathy among Adolescents in Hungarian Context.
In:
Problem-solving.
Nova Science Publishers Inc.; Nova Publishers, New York, pp. 177-196.
(2016)
ISBN 9781634855136
Kasik László:
A személyközi problémák megoldásának mérése.
In:
Mire jó a tanoda?
Motiváció Oktatási Egyesület, Szeged, pp. 159-164.
(2016)
ISBN 9789631251647
Zsolnai Anikó; Kasik László (szerk.):
A tanulás és nevelés interdiszciplináris megközelítése: XVI. Országos Neveléstudományi Konferencia : Szeged, 2016. november 17-19 : program és absztraktkötet.
MTA Pedagógiai Bizottság; SZTE BTK Neveléstudományi Intézet, Szeged.
(2016)
ISBN 9789633065136
Zsolnai Anikó; Kasik László:
Az együttműködő viselkedés és az alapérzelem-felismerés online vizsgálata.
In:
Online diagnosztikus mérések az iskola kezdő szakaszában.
Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet, Budapest, Magyarország, pp. 71-95.
(2015)
ISBN 978-963-19-7938-1
Zsolnai Anikó; Kasik László; Braunitzer Gábor:
Coping strategies at the ages 8, 10 and 12.
EDUCATIONAL PSYCHOLOGY, 35 (1).
pp. 73-92.
ISSN 0144-3410
(2015)
Kasik László:
Development of Social Problem Solving - A Longitudinal Study (2009-2011) in a Hungarian Context.
EUROPEAN JOURNAL OF DEVELOPMENTAL PSYCHOLOGY, 12 (2).
pp. 142-157.
ISSN 1740-5629
(2015)
Szilágyi Éva; Kasik László:
Fogvatartottak szociálisprobléma-megoldó gondolkodása és agresszivitása.
BÖRTÖNÜGYI SZEMLE, 34 (4).
pp. 49-68.
ISSN 1417-4758
(2015)
Kasik László:
Relationship between Cooperation, Competition and Family Background at the Ages of 8-18 in a Hungarian Context.
HUNGARIAN EDUCATIONAL RESEARCH JOURNAL, 5 (1).
pp. 25-41.
ISSN 2062-9605; eISSN: 2064-2199
(2015)
Kasik László:
Személyközi problémák és megoldásuk.
Gondolat Kiadó, Budapest, Magyarország.
(2015)
ISBN 978-963-693-442-2
Gál Zita; Kasik László:
A helyzet- és személyspecifikus problémamegoldás kapcsolata a tudatelméleti működéssel 4-6 éves korban.
Magyar Pedagógia, 115 (4).
pp. 297-318.
ISSN 0025-0260
(2015)
Kasik László; Guti Kornél:
A kortársi versengés és problémamegoldás jellemzői serdülők körében.
MAGYAR PSZICHOLÓGIAI SZEMLE, 70 (1/11).
pp. 179-195.
ISSN 0025-0279
(2015)
Kasik László:
A személyspecifikus problémamegoldás jellemzői 10, 14 és 16 évesek körében.
ALKALMAZOTT PSZICHOLÓGIA, 15 (4).
pp. 23-44.
ISSN 1419-872X
(2015)
Gáspár Csaba; Kasik László:
A szociálisprobléma-megoldás, az empátia és a szorongás kapcsolata serdülők körében.
ISKOLAKULTÚRA, 25 (10).
pp. 48-60.
ISSN 1215-5233
(2015)
Kasik László:
A szociálisprobléma-megoldás fejlődése serdülőkorban – két longitudinális vizsgálat tapasztalatai.
Magyar Pedagógia, 115 (2).
pp. 139-153.
ISSN 0025-0260
(2015)
Zsolnai Anikó; Kasik László:
Functioning of social skills from middle childhood to early adolescence in Hungary.
INTERNATIONAL JOURNAL OF EMOTIONAL EDUCATION, 6 (2).
pp. 54-68.
ISSN eISSN: 2073-7629
(2014)
Kasik László; Guti Kornél; Gáspár Csaba:
Hátrányos és nem hátrányos helyzetű tanulók szociálisprobléma-megoldó gondolkodása.
Magyar Pedagógia, 114 (1).
pp. 49-63.
ISSN 0025-0260
(2014)
Kasik László; Gál Zita:
Mit tekintenek 7, 10 és 14 éves diákok személyközi problémának?
ISKOLAKULTÚRA, 9.
pp. 3-24.
ISSN 1215-5233
(2014)
Kasik László; Gál Zita:
Óvodások szociálisprobléma-megoldó gondolkodása szüleik és pedagógusaik véleménye alapján.
Magyar Pedagógia, 114 (3).
pp. 189-213.
ISSN 0025-0260
(2014)
Spekker Olga; Kasik László; Nagy Lászlóné Antal Erzsébet:
A NAT (2012) szociális kompetencia fejlesztésére irányuló feladatainak lehetséges megvalósulása a biológiaórákon.
A BIOLÓGIA TANÍTÁSA: MÓDSZERTANI FOLYÓIRAT, 21 (2).
pp. 3-14.
ISSN 1216-6626
(2013)
Kasik László; Kelemen Rita:
A szociális kompetencia fejlődésének és fejlesztésének elméleti alapjai.
In:
Progresszív pedagógiák gyakorlata.
Projektpedagógia - projektmódszer
.
Reálstúdió Oktatási és Kereskedelmi Bt., Budapest, pp. 56-78.
(2011)
ISBN 978-963-08-2244-2
Kasik László:
A szociálisérdek-érvényesítés néhány dimenziójának működése és érzelmi háttere 8-18 évesek körében.
Magyar Pedagógia, 111 (2).
pp. 141-181.
ISSN 0025-0260
(2011)
D. Molnár Éva; Kasik László (szerk.):
PÉK 2010: VIII. Pedagógiai Értékelési Konferencia: program és tartalmi összefoglalók.
SZTE BTK Neveléstudományi Doktori Iskola , Szeged.
(2010)
ISBN 978-963-306-009-4
Kasik László:
A szociálisprobléma-megoldó gondolkodás és képesség jellemzői.
In:
A szociális kompetencia fejlesztésének elméleti és gyakorlati alapjai: tanulmánygyűjtemény.
Tankönyvkiadó, Budapest, pp. 97-114.
(2010)
ISBN 978-963-19-6863-7
Fejes József Balázs; Kasik László; Kinyó László:
Bevezetés a mentorálás kutatásába.
Iskolakultúra, 19 (5-6).
pp. 40-54.
ISSN 1215-5233
(2009)
Braunitzer Gábor; Kasik László; Benedek György:
A kognitív idegtudomány, idegélettan és a neveléstudomány kapcsolata – a társas viselkedés együttes vizsgálatának lehetőségei.
Iskolakultúra, 19 (7-8).
pp. 3-13.
ISSN 1215-5233
(2009)
Fejes József Balázs; Kasik László; Kinyó László:
Beszámoló a IV. Pedagógiai Értékelési Konferenciáról.
Iskolakultúra, 16 (11).
pp. 92-97.
ISSN 1215-5233
(2006)