Szerző: " Kasik László"

Vissza
Export [RSS feed] RSS 1.0 [RSS2 feed] RSS 2.0
Találatok száma: 71.

Balogh-Pécsi Anett; Tóth Edit; Kasik László: Social problem-solving, coping strategies and communication among 5 th and 7 th graders.
INTERNATIONAL JOURNAL OF ADOLESCENCE AND YOUTH, 29 (1). ISSN 0267-3843 (2024)

Fejes József Balázs; Jámbori Szilvia; Kasik László; Vígh Tibor; Gál Zita: Exploring social problem-solving profiles among Hungarian high school and university students.
HELIYON, 9 (8). ISSN 2405-8440 (2023)

Kasik László; Gál Zita (szerk.): XIX. Pedagógiai Értékelési Konferencia = 19th Conference on Educational Assessment : PÉK 2023 = CEA 2023 : program és összefoglalók = program and abstracts.
SZTE Neveléstudományi Doktori Iskola, Szeged. (2023) ISBN 9789633069356

Aburezeq Khalil; Kasik László: The characteristics of social problem-solving among Palestinian adolescents.
HUNGARIAN EDUCATIONAL RESEARCH JOURNAL (HERJ), 13 (2). pp. 155-169. ISSN 2062-9605 (2023)

Kasik László; Gál Zita; Jámbori Szilvia; Tóth Edit; Jagodics Balázs; Szabó Éva: Az iskolai kudarcok tényezői – egy lehetséges preventív modell keretei.
MAGYAR PEDAGÓGIA, 122 (1). pp. 3-19. ISSN 0025-0260 (2022)

Aburezeq Khalil; Kasik László: Gender and Age Differences in Negative Problem Orientation among Palestinian Adolescents.
HUMAN BEHAVIOR, DEVELOPMENT AND SOCIETY, 23 (3). pp. 88-97. ISSN 2651-1762 (2022)

Kasik László; Jámbori Szilvia; Tóth Edit; Gál Zita: Problémamegoldás barátok és nem barátok között serdülők körében.
MAGYAR PSZICHOLÓGIAI SZEMLE, 77 (1). pp. 29-52. ISSN 0025-0279 (2022)

Zsolnai Anikó; Kasik László: Short research report : Coping strategies in Hungarian school-age children.
INTERNATIONAL JOURNAL OF EMOTIONAL EDUCATION, 14 (2). pp. 88-92. ISSN 2073-7629 (2022)

Kasik László; Gál Zita; Nagy Zoltán: Social Problem-Solving and Anxiety in Perfectionist and Non-Perfectionist Adolescents.
In: Problem-Solving: Insights, Challenges, and Approaches. Nova Science Publishers Inc.; Nova Publishers, New York, pp. 165-190. (2022) ISBN 9781685077839

Gál Zita; Kasik László; Jámbori Szilvia; Fejes József Balázs; Nagy Krisztina: Social problem-solving, life satisfaction and well-being among high school and university students.
INTERNATIONAL JOURNAL OF SCHOOL AND EDUCATIONAL PSYCHOLOGY, 10 (1). pp. 170-180. ISSN 2168-3603 (2022)

Polcsik Balázs; Kasik László; Perényi Szilvia: A szociális-problémamegoldás jellemzői a sporttudományi képzési területen tanulmányokat folytató hallgatók körében.
MAGYAR SPORTTUDOMÁNYI SZEMLE, 23 (6 (100)). pp. 44-53. ISSN 1586-5428 (2022)

Jámbori Szilvia; Kasik László; Fejes József Balázs; Vígh Tibor; Gál Zita: A szociálisprobléma-megoldás vizsgálata személyközpontú megközelítésben serdülők és fiatal felnőttek körében.
ALKALMAZOTT PSZICHOLÓGIA, 22 (1). pp. 37-63. ISSN 1419-872X (2022)

Kasik László: A szociálisérdek-érvényesítés jellemzői gyermek- és serdülőkorban : a Nagy József-i modell empirikus igazolása és továbbfejlesztése.
ISKOLAKULTÚRA: PEDAGÓGUSOK SZAKMAI-TUDOMÁNYOS FOLYÓIRATA, 32 (11). pp. 83-97. ISSN 1215-5233 (2022)

Kasik László; Tóth Edit; Jámbori Szilvia; Gál Zita: Barátságfunkciók serdülőkorban – a McGill Friendship Questionnaire magyar változatának pszichometriai mutatói [Functions of friendship among adolescents – the psychometric properties of the Hungarian version of McGill Friendship Questionnaire].
MENTÁLHIGIÉNÉ ÉS PSZICHOSZOMATIKA, 22 (4). pp. 1-21. ISSN 1419-8126 (2021)

Aburezeq Khalil; Kasik László: Development and psychometric properties of major negative interpersonal events measurement for adolescents.
Journal of Studies in Language, Culture and Society, 4 (1). pp. 91-108. ISSN 2676-1750 (2021)

Kasik László; Gál Zita; Nagy Zoltán: Perfekcionista és nem perfekcionista serdülők szociálisprobléma-megoldásának és szorongásának jellemzői.
MAGYAR PEDAGÓGIA, 121 (2). pp. 189-208. ISSN 0025-0260 (2021)

Aburezeq Khalil; Kasik László: The Psychometric Properties For The Arabic Version Of The Questionnaire Of Adolescents' Negative Orientation Of Social.
Journal of Studies in Language, Culture and Society, 4 (2). pp. 1-19. ISSN 2676-1750 (2021)

Balogh-Pécsi Anett; Kasik László: A kommunikáció szerepe a megküzdés, a szociálisprobléma-megoldás és az asszertivitás serdülőkori fejlesztésében.
ISKOLAKULTÚRA: PEDAGÓGUSOK SZAKMAI-TUDOMÁNYOS FOLYÓIRATA, 31 (7-8). pp. 118-131. ISSN 1215-5233 (2021)

Aburezeq Khalil; Kasik László: The relationship between social problem solving and psychological well-being: a literature review.
Romanian Journal of Psychological Studies, 9 (special issue). pp. 3-16. ISSN 2360-3690 (2021)

Aburezeq Khalil; Kasik László: The social problem solving inventory–revised as a measurement of individuals' social problems solving: review of modern literature.
Romanian Journal of Psychological Studies, 9 (1). pp. 14-25. ISSN 2360-3690 (2021)

Szitás Teodóra; Kasik László: Óvodások szociálisprobléma-megoldásának hazai és nemzetközi vizsgálatai.
MAGYAR PEDAGÓGIA, 120 (4). pp. 373-389. ISSN 0025-0260 (2020)

Gál Zita; Jámbori Szilvia; Kasik László; Fejes József Balázs: Az észlelt tanulmányi sikeresség és az iskolai jóllét pszichológiai erőforrásainak összefüggései középiskolás diákok körében.
MAGYAR PEDAGÓGIA, 119 (4). pp. 265-286. ISSN 0025-0260 (2019)

Jámbori Szilvia; Fejes József Balázs; Gál Zita; Kasik László; Szabó Hangya Lilla; Nagy Krisztina: Célok, tervek és tanulási stratégiák serdülők és fiatal felnőttek körében.
ISKOLAKULTÚRA: PEDAGÓGUSOK SZAKMAI-TUDOMÁNYOS FOLYÓIRATA, 29 (6). pp. 18-35. ISSN 1215-5233 (2019)

Kasik László; Gál Zita; Jámbori Szilvia; Fejes József Balázs; Nagy Krisztina; Szabó Hangya Lilla: Középiskolások és egyetemisták szociálisprobléma-megoldásának nem szerinti különbségei.
ISKOLAKULTÚRA: PEDAGÓGUSOK SZAKMAI-TUDOMÁNYOS FOLYÓIRATA, 29 (6). pp. 49-61. ISSN 1215-5233 (2019)

Kasik László; Gál Zita (szerk.): Osztályfőnöki óra: Másképp! : Módszertani segédanyag pedagógusoknak gyakorlatokkal és tématervekkel.
Mozaik Kiadó, Szeged. (2019) ISBN 978 963 697 822 8

Kasik László; Gál Zita: Serdülők általános és specifikus negatív orientációja kortársi problémáikkal kapcsolatban – kérdőíves és történetalapú elemzés.
MAGYAR PEDAGÓGIA, 119 (2). pp. 113-129. ISSN 0025-0260 (2019)

Szabó Hangya Lilla; Jámbori Szilvia; Gál Zita; Kasik László; Fejes József Balázs: Serdülők és fiatal felnőttek identitása az önértékelés és a társas támogatás függvényében.
ISKOLAKULTÚRA: PEDAGÓGUSOK SZAKMAI-TUDOMÁNYOS FOLYÓIRATA, 29 (6). pp. 36-48. ISSN 1215-5233 (2019)

Gál Zita; Kasik László: Social problem-solving in the classroom.
In: Psychological Applications and Trends 2019. InScience Press, pp. 86-90. (2019) ISBN 9789895431229

Gál Zita; Kasik László; Jámbori Szilvia; Fejes József Balázs; Nagy Krisztina: A problémamegoldás kapcsolata az élettel való elégedettséggel és az iskolai jólléttel – középiskolások és egyetemisták longitudinális vizsgálata.
In: Új kutatások a neveléstudományokban, 2018: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések. L' Harmattan Kiadó, Budapest, pp. 158-172. (2019) ISBN 9789634145660

Nagy Krisztina; Gál Zita; Jámbori Szilvia; Kasik László; Fejes József Balázs: A tanulói jóllét és az önértékelés jellemzőinek feltárása középiskolások és egyetemisták körében.
ISKOLAKULTÚRA: PEDAGÓGUSOK SZAKMAI-TUDOMÁNYOS FOLYÓIRATA, 29 (6). pp. 3-17. ISSN 1215-5233 (2019)

Kasik László; Gál Zita; Tóth Edit: Development and Psychometric Properties of NEGORI (Negative Orientation Questionnaire).
JOURNAL OF RELATIONSHIPS RESEARCH, 9. ISSN 1838-0956 (2018)

Kasik László; Guti Kornél; Gál Zita; Gáspár Csaba; Tóth Edit; Fejes József Balázs: Development and psychometric properties of the Avoidance Questionnaire for Adolescents (AQA).
INTERNATIONAL JOURNAL OF EMOTIONAL EDUCATION, 10 (2). pp. 59-76. ISSN eISSN: 2073-7629 (2018)

Kasik László; Fejes József Balázs; Guti Kornél; Gáspár Csaba; Zsolnai Anikó: Social problem-solving among disadvantaged and non-disadvantaged adolescents.
EUROPEAN JOURNAL OF SPECIAL NEEDS EDUCATION, 33 (1). pp. 86-101. ISSN 0885-6257 (2018)

Kasik László; Gál Zita; Tóth Edit: A negatív problémaorientációt mérő kérdőív (NEGORI) kidolgozása és pszichometriai mutatói.
ALKALMAZOTT PSZICHOLÓGIA, 18 (2). pp. 131-151. ISSN 1419-872X (2018)

Kasik László; Vidákovich Tibor; Gáspár Csaba; Tóth Edit: Az SPSI-A hazai adaptálásának eredményei.
MAGYAR PSZICHOLÓGIAI SZEMLE, 72 (2). pp. 201-229. ISSN 0025-0279 (2017)

Kasik László; Gál Zita: Társas problémák és megoldásuk az osztályteremben.
EDUCATIO, 26 (3). pp. 484-496. ISSN 1216-3384 (2017)

Kasik László; Gál Zita; Havlikné Rácz Andrea; Kasik László; Özvegy Judit; Szabó Éva; Zsolnai Anikó (szerk.): Társas problémák és megoldásuk 3-7 évesek körében.
Mozaik Kiadó és Oktatási Stúdió, Szeged. (2017) ISBN 9789636978037

Braunitzer Gábor; Őze Attila; Nagyné Eördegh Gabriella; Pihokker Anna; Rózsa Petra; Kasik László; Kéri Szabolcs; Nagy Attila: The development of acquired equivalence from childhood to adulthood — A cross-sectional study of 265 subjects.
PLOS ONE, 12 (6). Terjedelem: 15 p-Azonosító: e017952. ISSN 1932-6203 (2017)

Zsolnai Anikó; Kasik László (szerk.): Új kutatások a neveléstudományokban 2016: A tanulás és nevelés interdiszciplináris megközelítése.
SZTE BTK Neveléstudományi Intézet; MTA Pedagógiai Bizottság, Szeged. (2017) ISBN 978-963-306-567-9

Kasik László; Guti Kornél; Tóth Edit; Fejes József Balázs: Az elkerülés mint folyamat – az elkerülés kérdőív bemérése 15 és 18 évesek körében.
MAGYAR PEDAGÓGIA, 116 (2). pp. 219-253. ISSN 0025-0260 (2016)

Zsolnai Anikó; Kasik László: Coping Strategies and Social Problem Solving in Adolescence.
In: Open Spaces for Interactions and Learning Diversities. Sense Publishers, pp. 121-126. (2016) ISBN 978946300338-4

Kasik László: „Nem szeretném megoldani.” : a kortársi problémák megoldásával kapcsolatos negatív orientáció vizsgálata serdülők körében.
ALKALMAZOTT PSZICHOLÓGIA, 16 (2). pp. 37-51. ISSN 1419-872X (2016)

Zsolnai Anikó; Kasik László: Online testing of Hungarian children's prosocial behavior.
International Journal of School and Educational Psychology, 5 (2). pp. 65-73. ISSN 2168-3603 (2016)

Kasik László; Gál Zita: Parents’ and teachers’ opinions of preschool children's social problem-solving and behavioural problems.
EARLY CHILD DEVELOPMENT AND CARE, 186 (10). pp. 1632-1648. ISSN 0300-4430 (2016)

Kasik László: Person-Based Social Problem Solving Among 10-, 14- and 16-Year-Olds.
JOURNAL OF RELATIONSHIPS RESEARCH, 7. Terjedelem: 10 p.-Azonosító: e4. ISSN eISSN: 1838-0956 (2016)

Kasik László; Gáspár Csaba; Guti Kornél; Zsolnai Anikó: Relationship between Social Problem-Solving, Anxiety and Empathy among Adolescents in Hungarian Context.
In: Problem-solving. Nova Science Publishers Inc.; Nova Publishers, New York, pp. 177-196. (2016) ISBN 9781634855136

Kasik László: A személyközi problémák megoldásának mérése.
In: Mire jó a tanoda? Motiváció Oktatási Egyesület, Szeged, pp. 159-164. (2016) ISBN 9789631251647

Zsolnai Anikó; Kasik László (szerk.): A tanulás és nevelés interdiszciplináris megközelítése: XVI. Országos Neveléstudományi Konferencia : Szeged, 2016. november 17-19 : program és absztraktkötet.
MTA Pedagógiai Bizottság; SZTE BTK Neveléstudományi Intézet, Szeged. (2016) ISBN 9789633065136

Zsolnai Anikó; Kasik László: Az együttműködő viselkedés és az alapérzelem-felismerés online vizsgálata.
In: Online diagnosztikus mérések az iskola kezdő szakaszában. Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet, Budapest, Magyarország, pp. 71-95. (2015) ISBN 978-963-19-7938-1

Zsolnai Anikó; Kasik László; Braunitzer Gábor: Coping strategies at the ages 8, 10 and 12.
EDUCATIONAL PSYCHOLOGY, 35 (1). pp. 73-92. ISSN 0144-3410 (2015)

Kasik László: Development of Social Problem Solving - A Longitudinal Study (2009-2011) in a Hungarian Context.
EUROPEAN JOURNAL OF DEVELOPMENTAL PSYCHOLOGY, 12 (2). pp. 142-157. ISSN 1740-5629 (2015)

Szilágyi Éva; Kasik László: Fogvatartottak szociálisprobléma-megoldó gondolkodása és agresszivitása.
BÖRTÖNÜGYI SZEMLE, 34 (4). pp. 49-68. ISSN 1417-4758 (2015)

Kasik László: Relationship between Cooperation, Competition and Family Background at the Ages of 8-18 in a Hungarian Context.
HUNGARIAN EDUCATIONAL RESEARCH JOURNAL, 5 (1). pp. 25-41. ISSN 2062-9605; eISSN: 2064-2199 (2015)

Kasik László: Személyközi problémák és megoldásuk.
Gondolat Kiadó, Budapest, Magyarország. (2015) ISBN 978-963-693-442-2

Gál Zita; Kasik László: A helyzet- és személyspecifikus problémamegoldás kapcsolata a tudatelméleti működéssel 4-6 éves korban.
Magyar Pedagógia, 115 (4). pp. 297-318. ISSN 0025-0260 (2015)

Kasik László; Guti Kornél: A kortársi versengés és problémamegoldás jellemzői serdülők körében.
MAGYAR PSZICHOLÓGIAI SZEMLE, 70 (1/11). pp. 179-195. ISSN 0025-0279 (2015)

Kasik László: A személyspecifikus problémamegoldás jellemzői 10, 14 és 16 évesek körében.
ALKALMAZOTT PSZICHOLÓGIA, 15 (4). pp. 23-44. ISSN 1419-872X (2015)

Gáspár Csaba; Kasik László: A szociálisprobléma-megoldás, az empátia és a szorongás kapcsolata serdülők körében.
ISKOLAKULTÚRA, 25 (10). pp. 48-60. ISSN 1215-5233 (2015)

Kasik László: A szociálisprobléma-megoldás fejlődése serdülőkorban – két longitudinális vizsgálat tapasztalatai.
Magyar Pedagógia, 115 (2). pp. 139-153. ISSN 0025-0260 (2015)

Zsolnai Anikó; Kasik László: Functioning of social skills from middle childhood to early adolescence in Hungary.
INTERNATIONAL JOURNAL OF EMOTIONAL EDUCATION, 6 (2). pp. 54-68. ISSN eISSN: 2073-7629 (2014)

Kasik László; Guti Kornél; Gáspár Csaba: Hátrányos és nem hátrányos helyzetű tanulók szociálisprobléma-megoldó gondolkodása.
Magyar Pedagógia, 114 (1). pp. 49-63. ISSN 0025-0260 (2014)

Kasik László; Gál Zita: Mit tekintenek 7, 10 és 14 éves diákok személyközi problémának?
ISKOLAKULTÚRA, 9. pp. 3-24. ISSN 1215-5233 (2014)

Kasik László; Gál Zita: Óvodások szociálisprobléma-megoldó gondolkodása szüleik és pedagógusaik véleménye alapján.
Magyar Pedagógia, 114 (3). pp. 189-213. ISSN 0025-0260 (2014)

Spekker Olga; Kasik László; Nagy Lászlóné Antal Erzsébet: A NAT (2012) szociális kompetencia fejlesztésére irányuló feladatainak lehetséges megvalósulása a biológiaórákon.
A BIOLÓGIA TANÍTÁSA: MÓDSZERTANI FOLYÓIRAT, 21 (2). pp. 3-14. ISSN 1216-6626 (2013)

Kasik László; Kelemen Rita: A szociális kompetencia fejlődésének és fejlesztésének elméleti alapjai.
In: Progresszív pedagógiák gyakorlata. Projektpedagógia - projektmódszer . Reálstúdió Oktatási és Kereskedelmi Bt., Budapest, pp. 56-78. (2011) ISBN 978-963-08-2244-2

Kasik László: A szociálisérdek-érvényesítés néhány dimenziójának működése és érzelmi háttere 8-18 évesek körében.
Magyar Pedagógia, 111 (2). pp. 141-181. ISSN 0025-0260 (2011)

D. Molnár Éva; Kasik László (szerk.): PÉK 2010: VIII. Pedagógiai Értékelési Konferencia: program és tartalmi összefoglalók.
SZTE BTK Neveléstudományi Doktori Iskola , Szeged. (2010) ISBN 978-963-306-009-4

Kasik László: A szociálisprobléma-megoldó gondolkodás és képesség jellemzői.
In: A szociális kompetencia fejlesztésének elméleti és gyakorlati alapjai: tanulmánygyűjtemény. Tankönyvkiadó, Budapest, pp. 97-114. (2010) ISBN 978-963-19-6863-7

Fejes József Balázs; Kasik László; Kinyó László: Bevezetés a mentorálás kutatásába.
Iskolakultúra, 19 (5-6). pp. 40-54. ISSN 1215-5233 (2009)

Braunitzer Gábor; Kasik László; Benedek György: A kognitív idegtudomány, idegélettan és a neveléstudomány kapcsolata – a társas viselkedés együttes vizsgálatának lehetőségei.
Iskolakultúra, 19 (7-8). pp. 3-13. ISSN 1215-5233 (2009)

Fejes József Balázs; Kasik László; Kinyó László: Beszámoló a IV. Pedagógiai Értékelési Konferenciáról.
Iskolakultúra, 16 (11). pp. 92-97. ISSN 1215-5233 (2006)

A lista elkészítésének dátuma 2024. március 29. 10:26:49 CET.