%0 Journal Article
%@ 2064-4981
%A  Tessényi Judit
%A  Katona Norbert István
%A Marketing és Üzleti Kommunikáció Tanszék NJE / GTK MÜKT [2020-],
%A Szegedi Tudományegyetem SZTE [2000-],
%D 2024
%F publicatio:32101
%J RECREATION
%N 1
%P 29-32
%T Magánklinikákkal kapcsolatos asszociációk összegzése memetikai észlelési térkép segítségével
%U http://publicatio.bibl.u-szeged.hu/32101/
%V 14
%X A tanulmány fókuszában a márkaasszociációk és az egészségügyi intézmények neveivel kapcsolatos fogyasztói attitűdök feltérképezése áll. A vizsgálat kiinduló kutatási kérdése az egészségügyi intézményekkel kapcsolatos márkanév-asszociációk, fogalmi térképek feltérképezését és elemzését célozza, a fogyasztói percepciók és attitűdök jobb megértése céljából. A vizsgálat során kvalitatív fókuszcsoporttechnikát használtunk a márkaasszociációk fogalmi térképeinek létrehozásához, amelyeket azután összesítettünk és kategorizáltunk. Az elsősorban pozitív asszociációkra és a pozitív márkajellemzők erősítésére vonatkozó márkaépítési követelmények beigazolódtak. Az eredmények alapján gyakorlati javaslatként megfogalmazható, hogy az intézményeknek érdemes fenntartani és továbbfejleszteniük márkaépítő tevékenységeiket, különös figyelmet fordítva a könnyen replikálható és a márka pozitív asszociációit erősítő mémekre. A további vizsgálati területek közé tartozik az asszociáció időbeli stabilitásának longitudinális elemzése; az észlelések mélyebb kvalitatív elemzése; demográfiai vagy klinikai csoportok összehasonlítása.
%Z https://recreationcentral.eu/magazinok/xiv-evfolyam-1-szam