%0 Journal Article %@ 2064-4981 %A Tessényi Judit %A Katona Norbert István %A Marketing és Üzleti Kommunikáció Tanszék NJE / GTK MÜKT [2020-], %A Szegedi Tudományegyetem SZTE [2000-], %D 2024 %F publicatio:32101 %J RECREATION %N 1 %P 29-32 %T Magánklinikákkal kapcsolatos asszociációk összegzése memetikai észlelési térkép segítségével %U http://publicatio.bibl.u-szeged.hu/32101/ %V 14 %X A tanulmány fókuszában a márkaasszociációk és az egészségügyi intézmények neveivel kapcsolatos fogyasztói attitűdök feltérképezése áll. A vizsgálat kiinduló kutatási kérdése az egészségügyi intézményekkel kapcsolatos márkanév-asszociációk, fogalmi térképek feltérképezését és elemzését célozza, a fogyasztói percepciók és attitűdök jobb megértése céljából. A vizsgálat során kvalitatív fókuszcsoporttechnikát használtunk a márkaasszociációk fogalmi térképeinek létrehozásához, amelyeket azután összesítettünk és kategorizáltunk. Az elsősorban pozitív asszociációkra és a pozitív márkajellemzők erősítésére vonatkozó márkaépítési követelmények beigazolódtak. Az eredmények alapján gyakorlati javaslatként megfogalmazható, hogy az intézményeknek érdemes fenntartani és továbbfejleszteniük márkaépítő tevékenységeiket, különös figyelmet fordítva a könnyen replikálható és a márka pozitív asszociációit erősítő mémekre. A további vizsgálati területek közé tartozik az asszociáció időbeli stabilitásának longitudinális elemzése; az észlelések mélyebb kvalitatív elemzése; demográfiai vagy klinikai csoportok összehasonlítása. %Z https://recreationcentral.eu/magazinok/xiv-evfolyam-1-szam