TY - JOUR SP - 5 UR - https://doi.org/10.21030/anyp.2024.1.1 N2 - Annak ellenére, hogy nemzetközi színtéren számos eredményes intervenció és ajánlás elérhet?, amelyek az olvasási motiváció er?sítését segíthetik, magyar nyelv?, a pedagógiai gyakorlatot támogató útmutatás alig található ebben a témában. Jelen munka célja, hogy ezt a hiányosságot pótolja. A tanulmány els? része az olvasási motiváció elméleti alapjait tekinti át, kitér az olvasási motiváció értelmezésére, jelent?ségére és az olvasási motivációt támogató fontosabb környezeti tényez?kre. Ezt követ?en összefoglalja az olvasási motivációt célzó fejleszt?programok f?bb tanulságait, és részletesen ismerteti a fogalomalapú olvasástanítást (Concept-Oriented Reading Instruction, CORI), amely az egyik legismertebb és számos empirikus kutatás által eredményesnek talált program. A tanulmány második része a nemzetközi szakirodalom alapján javaslatot tesz hét, a mindennapi osztálytermi gyakorlatba beépíthet?, olvasási motivációt támogató alapelvre, amelyek megvalósítását gyakorlati ötletekkel is segíti. IS - 1 TI - Javaslatok a szövegértés tantárgyakba ágyazott fejlesztéséhez ? az olvasási motiváció támogatása I. JF - ANYANYELV-PEDAGÓGIA SN - 2060-0623 VL - 17 EP - 21 Y1 - 2024/// A1 - Szenczi Beáta A1 - Fejes József Balázs A1 - Vígh Tibor A1 - Hódi Ágnes A1 - Tary Blanka AV - public ID - publicatio30584 ER -